back to top
2025. szeptember 24. 08:18
Kezdőlap Blog Oldal 22

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

0

Marc Márquez két győzelemmel növelte az előnyét a MotoGP-tabella élén a Magyar Nagydíjon. A Moto2 és a Moto3 összetettjének élén szintén nem volt változás, ellentétben a MotoE-vel.

A hétvégén a Balaton Park Circuiten vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol Marc Márquez a sprintet és a főfutamot is megnyerve bizonyult a MotoGP-mezőny legjobbjának. Mivel öccse, Álex gyenge fordulót zárt, az idősebb Márquez 175 pontra növelte vele szemben az előnyét, a tempót szintén nem találó Francesco Bagnaiához képest pedig már 227 ponttal vezet. A gyártók és a csapatok versenyében a Ducati szintén megőrizte a vezetést.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

A Moto2-es viadalt a hihetetlen hajrát produkáló David Alonso húzta be, miközben a listavezető Manuel González harmadik helyével 25 pontra növelte az előnyét Arón Canet előtt. A Moto3-as futamot Máximo Quiles nyerte, a tabellán pedig José Antonio Rueda megtartotta a vezetést. Előnye üldözőjével, Ángel Piquerasszal szemben ugyan 2 egységgel csökkent, de így is 69 pont maradt.

A MotoE-ben Mattia Casadei mindkét viadalt megnyerte, ezzel átvette a vezetést az összetettben. Az olasz pilóta a hétvégén 18 pontos előnyt épített ki Andrea Mantovanival szemben. A szerencsétlen bukásban megsérült Varga Tibor kiesése miatt nem tudta növelni pontjai számát, így visszacsúszott a tizenharmadik helyre a tabellán.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 455
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 280
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 228
4 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 197
5 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 164
6 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 161
7 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 154
8 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 126
9 Johann Zarco Honda LCR Honda 114
10 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 109
11 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 91
12 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 73
13 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 72
14 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 69
15 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 63
16 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 58
17 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 52
18 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 46
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 45
20 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 23
21 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Tech3 16
22 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol/LCR Honda 10
23 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 10
24 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
25 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha/Yamaha Factory Racing 6
26 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 1
27 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol 0

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 504
2 Aprilia 228
3 KTM 215
4 Honda 175
5 Yamaha 140

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 683
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 406
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 315
4 Red Bull KTM Factory Racing 255
5 Aprilia Racing 228
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 154
7 Red Bull KTM Tech3 140
8 Trackhouse MotoGP Team 131
9 Honda HRC Castrol 118
10 LCR Honda 115
11 Prima Pramac Yamaha 65

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 204
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 179
3 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 173
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 147
5 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 132
6 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 106
7 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 100
8 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 96
9 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 93
10 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 89
11 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 87
12 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 80
13 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 79
14 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 68
15 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 62
16 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 58
17 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 46
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 42
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 32
20 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 17
21 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 16
22 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 12
23 Ayumu Sasaki Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 11
24 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
25 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
26 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
27 Sergio García Boscoscuro/Kalex QJMOTOR – FRINSA – MSi/Liqui Moly Dynavolt Intact GP 3
28 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 3
29 Daniel Muñoz Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/Red Bull KTM Ajo 3

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 333
2 Boscoscuro 190
3 Forward 13

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 326
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 297
3 Elf Marc VDS Racing Team 211
4 Italtrans Racing Team 189
5 OnlyFans American Racing Team 169
6 Beta Tools SpeedRS Team 164
7 CFMOTO Aspar Team 155
8 Red Bull KTM Ajo 135
9 ITALJET Gresini Moto2 108
10 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 108
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 49
12 RW-Idrofoglia Racing GP 28
13 Klint Forward Factory Team 13
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 250
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 181
3 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 164
4 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 155
5 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 146
6 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 123
7 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 92
8 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 90
9 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 89
10 David Almansa Honda Leopard Racing 88
11 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 87
12 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 81
13 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 63
14 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 51
15 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 42
16 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
17 Scott Ogden KTM CIP Green Power 40
18 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 37
19 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 27
20 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 24
21 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 24
22 Marcos Uriarte Honda/KTM Gryd – MLav Racing/LevelUp – MTA 21
23 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
24 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 11
25 Vicente Pérez KTM/Honda LevelUp – MTA/Gryd – MLav Racing 7
26 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
27 Casey O’Gorman Honda SIC58 Squadra Corse 3
28 Marco Morelli KTM BOÉ Motorsports 3
29 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 350
2 Honda 169

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 396
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 271
3 CFMOTO Aspar Team 245
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 206
5 LevelUp – MTA 188
6 Leopard Racing 177
7 Red Bull KTM Tech3 141
8 SIC58 Squadra Corse 103
9 Honda Team Asia 88
10 CIP Green Power 53
11 Rivacold Snipers Team 48
12 BOÉ Motorsports 41
13 Gryd – MLav Racing 3

 

MotoE: versenyzők
Helyezés Versenyző Csapat Pont
1 Mattia Casadei LCR E-Team 116
2 Lorenzo Baldassarri Dynavolt Intact GP MotoE 102
3 Andrea Mantovani KLINT Forward Factory Team 101
4 Alessandro Zaccone Aruba Cloud MotoE Racing Team 101
5 Matteo Ferrari Felo Gresini MotoE 94
6 Nicholas Spinelli Rivacold Snipers Team 83
7 Héctor Garzó Dynavolt Intact GP MotoE 74
8 Jordi Torres Openbank Aspar Team 72
9 Kevin Zannoni Openbank Aspar Team 63
10 Eric Granado LCR E-Team 59
11 Óscar Gutiérrez Axxis-MSI 54
12 Jacopo Hosciuc Axxis-MSI 43
13 Varga Tibor Rivacold Snipers Team 40
14 Alessio Finello Felo Gresini MotoE 33
15 María Herrera KLINT Forward Factory Team 29
16 Luca Bernardi Aruba Cloud MotoE Racing Team 22
17 Raffaele Fusco Ongetta SIC58 Squadra Corse 16
18 Tommaso Occhi Ongetta SIC58 Squadra Corse 7
19 Diego Pérez Axxis-MSI 4

 

MotoE: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Dynavolt Intact GP MotoE 176
2 LCR E-Team 175
3 Openbank Aspar Team 135
4 KLINT Forward Factory Team 130
5 Felo Gresini MotoE 127
6 Aruba Cloud MotoE Racing Team 123
7 Rivacold Snipers Team 123
8 Axxis-MSI 101
9 Ongetta SIC58 Squadra Corse 23

Marc Márquez „szárnyalt”, Acosta üzent az operatőrnek, majd elárulta, kitől kapott tanácsot

0

A Magyar Nagydíj főfutamának dobogósai, Marc Márquez, Pedro Acosta és Marco Bezzecchi értékeltek a leintést követően. Márquez többek között a verseny elején történtekről, Acosta a hétvége menetéről, Bezzecchi a tapadás szükségességéről beszélt.

A történelmi Magyar Nagydíj lezárásaként tartották meg a MotoGP főfutamát. A viadalt – csakúgy mint a sprintet és az időmérőt – Marc Márquez nyerte meg, aki ezzel idei tizedik vasárnapi győzelmét aratta. A nyolcszoros világbajnoknak meg kellett dolgoznia ezért a sikerért, mivel a verseny elején Bezzecchi átvette tőle az első helyet, majd össze is értek, aminek hatására visszacsúszott. Márquez aztán sorban vadászta le ellenfeleit, és a futam közepén Bezzecchit is megelőzte, amit követően biztos kézzel vezette el a célvonalig a Ducatit.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

„Az első kanyarban láttam, hogy Marco belül van. Felengedtem a féket, és szélesre mentem, mivel nem akartam problémát az első kanyarban. A másodikban viszont arra számítottam, hogy neki nagyobb lesz a kanyarsebessége, és hátulról hozzáértem. Mindkettőnk szerencséjére sikerült elkerülnöm az ütközést, ő pedig továbbment a maga ívén. Utána viszont a verseny kicsit megváltozott, az első körök szenvedélyesek voltak. A lágy hátsó kerék elkezdett elfogyni, én pedig közepesen voltam, és elkezdtem támadni. Remek volt a ritmusom, valósággal szárnyaltam a pályán, úgyhogy nagyon örülök.”

A második helyre végül Pedro Acosta ért oda, aki a bíztató pénteki napja után csak hetedik lett az időmérőn, majd bukott a sprinten. Viszont a főfutamon sikerült megmutatnia a tempóját: folyamatosan nagyszerű tempót diktált, és a viadal második felében Bezzecchit megelőzve feljött a második helyre, amivel idei legjobb vasárnapi eredményét érte el. Ezek után a spanyol motoros a levezető körön egy szép gesztussal üzent annak az operatőrnek, akit majdnem megsebesített a szombaton elrepülő motorja.

„Nagyon boldog vagyok, a hétvége jól kezdődött pénteken, de aztán egyre nehezebb lett – idézte fel Acosta. – Mindenesetre a csapatnak jó munkával sikerült egy teljesen új motort tennie alám [miután az első az időmérőn összetört], amivel sikerült előrelépnünk azokban a dolgokban, amelyekkel a sprinten küszködtünk. Egy tökéletesen új gépet raktak össze, amit nagyon köszönök, hiszen hajnali kettőig dolgoztak, nagyon büszke vagyok rájuk. Most itt volt Carmelo Morales [korábbi motorversenyző], akivel tegnap egy, mondjuk úgy nagyon kemény beszélgetést folytattunk a hibáimról és manővereimről, amely úgy tűnik, hogy meghozta az eredményét.”

Marco Bezzecchi bravúros időmérős teljesítményét követően kiválóan teljesített a főfutamon is, a második helyet gyorsan az elsőre cserélte. Ezek után sokáig tartotta Márquezt is, ám végül engednie kellett, majd a kopott gumikon Acosta is gyorsabbnak bizonyult nála. Ám ennek ellenére nem volt elégedetlen.

A végsebesség nem, de az átlagtempó messze elmarad a Balaton Parkon a többi pályához képest 

„Szerintem fantasztikus futamunk volt, a legjobbamat nyújtottam, mindent beleadtam, hiszen őszintén szólva a tempóm egész hétvégén nem volt elég jó. Szükségem volt az extra tapadásra a lágy gumitól a fékezésnél, úgyhogy megkockáztattam a lágyat. Talán a közepes jobb lett volna nekünk, de a sebességem ugyanakkora maradt volna. Megpróbáltam a lágyat, igyekeztem kitartani. Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, újabb jó hétvégénk volt. Köszönöm a srácoknak a bokszban, ahogyan az otthoniaknak is. Egy jó barátomnak szeretném ajánlani a harmadik helyet.”

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

0

Marc Márquez győzelmével zárult a 33 év után visszatérő Magyar Nagydíj. A dobogóra Pedro Acosta és Marco Bezzecchi állhatott még fel, Jorge Martín pedig a tizenhatodik helyről zárkózott fel negyediknek. 

A Moto3 és a Moto2 versenyét követően a MotoGP-n volt a sor a Balaton Park Circuiten. Az élről Marc Márquez várhatta a piros lámpák kialvását, az első sorba még Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio kvalifikálta magát. A 26 körös nagydíj startja előtt a levegő 21, míg az aszfalt hőmérséklete 43 fokos volt.

A MotoGP Magyar Nagydíjának rajtrácsa

A 33 év után visszatérő Magyar Nagydíj előtt Talmácsi Gábor futott egy tiszteletkört, mindezt pedig világbajnoki Apriliájával tehette meg. A kivezető körön pedig Fabio Di Giannantonio motorjával adódtak gondok, aki a bokszutcából kezdhette meg a viadalt.

Az 1-es kanyarba menet Marc Márquez megtartotta első helyét, azonban a 2-esben minimálisan összeért Marco Bezzecchivel, és egészen a negyedik pozícióig visszacsúszott. Ugyan hamar tudott előzni egyet, az élen eközben az Aprilia olasz versenyzője állt.

Az 1. körben Enea Bastianini dobta el, motorja pedig nagyon veszélyesen csúszott vissza a pályára. A versenyzők azonban figyeltek, és megúszták a nagy balesetet. A 2. körben pedig Álex Márquez dobta el a motort, a spanyol azonban vissza tudott jönni.

A 4. körben Joan Mir és Raúl Fernández is bukott, egymástól függetlenül. Mindketten vissza tudtak ülni a nyeregbe, be is mentek a bokszutcába, onnan viszont csak a Trackhouse tért vissza.

Egy körrel később Marc Márquez levadászta Franco Morbidellit, majd nem sokkal később Pedro Acosta vette célkeresztbe az olaszt, akit a 7. körben előzött meg. Eközben Jack Miller is eldobta, valamint Bastianini is visszagurult a pályára.

Bezzecchi és Marc Márquez között a 8. körben történt az első pengeváltás. A spanyol kétszer is tudott előzni, de az olasz mindkét alkalommal vissza tudott támadni. Eközben Fernández és Bastianini is befejezte a futamot, előbbi azonban a 12. körre ismét fent szerepelt a névsoron.

Marc Márquez a 11. körben a belső ívről tudta levadászni Bezzecchit. Ugyan megpróbált visszatámadni az olasz, de ezúttal alulmaradt.

Féltávhoz közelítve először Francesco Bagnaia hibázott, átvágta a sikánt, aminek következtében hosszú körös büntetést kapott. Nem sokkal Fermín Aldeguer dobta el a motort az 1-esben.

A 16. körben Acosta is legyűrte Bezzecchit, ezzel a spanyol versenyző feljött a második helyre. Jack Miller pedig a harmadik szektorban esett el.

Marc Márquez eközben már közel három másodperces előnnyel rendelkezett Acostával szemben. Csapattársa pedig Pol Espargaróval vívott. Ezzel párhuzamosan Aldeguer kapott egy hosszú körös büntetést, Fernández pedig végleg kiállt.

A 21. körben Johann Zarco vágódott nagyot a 8-as kanyarban. Eközben a tizenhatodik helyről rajtoló Jorge Martín vadászta le Morbidellit, ezzel pedig már a negyedik pozícióban haladt. A VR46-os mögé pedig Luca Marini is felért.

A Honda versenyzője a 24. körben szánta el magát az előzésre, sőt össze is értek a sikánban, Morbidelli pedig átvágta azt, ezért vissza kellett adnia ezt a pozíciót.

Marc Márquez végül simán be tudta húzni a Magyar Nagydíjat Acosta és Bezzecchi előtt. Az első tízbe még Martín, Marini, Morbidelli, Brad Binder, Espargaró, Bagnaia és Fabio Quartararo ért oda.

A MotoGP Magyar Nagydíjának végeredménye

Így ment körbe világbajnoki motorjával Talmácsi Gábor a Balaton Parkon (videó, képek)

0

Talmácsi Gábor az előzetes tájékoztatásnak megfelelően a Moto2 és a MotoGP Magyar Nagydíja között tett egy tiszteletkört a Balaton Parkon, természetesen azzal az Apriliával, amellyel 2007-ben megnyerte a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentiméteres kategóriáját. A médiaközpontból tökéletesen lehetett látni, hogy Johann Zarco kiment a bokszfalra, vélhetően azért, hogy köszöntse azt az embert, aki nagyban hozzájárult világbajnoki karrierje beindításához. Az alábbiakban megtekinthető a tiszteletkörről készült videó, valamint képválogatásunk.

Alonso őrületes hajrával aratott történelmi győzelmet a Moto2-es Magyar Nagydíjon

0

Hihetetlenül izgalmas hajrát hozott a Moto2-es Magyar Nagydíj, amelynek végén David Alonso örülhetett saját és Kolumbia első győzelmének a géposztályban. Mögötte a sokáig egymással harcoló Diogo Moreira–Manuel González páros ért célba.

A Moto3 futama után a Moto2 viadalával folytatódott a Magyar Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredménye alapján Diogo Moreira, Zonta van den Goorbergh és a bajnoki listavezető Manuel González állhatott fel az első rajtsorba. A rajt előtt 20 fokos volt a levegő hőmérséklete, a pályáé pedig 39 fok.

Óriási befutót hozott az első Moto3-as Magyar Nagydíj, Quiles legyorsulta Perronét a célnál

Az első sorból González rajtolt a legjobban, át is vette a vezetést, de Jake Dixon nála és Moreiránál is szemfülesebbnek bizonyult, és a 2-es kanyarban megragadta az első helyet. Moreira aztán néhány kanyaron belül megelőzte Gonzálezt, mögéjük pedig Adrián Huertas zárkózott fel. Az 1-es kanyar egy nagyobb balesetet is hozott: Darryn Binder, Yuki Kunii, Celestino Vietti és Unai Orradre is földre került. Izan Guevara pedig dupla hosszú körös büntetést kapott, mivel kiugrott a rajtnál.

Moreira a következő körökben folyamatosan közeledett Dixonra, majd a 4. kör elején el is ment mellette, miután a brit motoros hibázott. A harmadik helyet tartó González mögé eközben megérkezett a sokat javító bajnoki rivális, Arón Canet, majd Collin Veijer, Huertas és David Alonso következett, míg a többieknek már tetemes volt a lemaradásuk.

González rövidesen szintén megelőzte Dixont, akinek visszaesett a tempója, így az első kettő pillanatokon belül elhúzott tőle. Ugyanakkor a mögé megérkező Canet nem tudta őt megelőzni, ahogy González sem Moreirát, akit hosszú időn keresztül közvetlen közelről üldözött. Eközben David Muñoz pályaelhagyások miatt hosszú körös büntetést kapott, Alonso López pedig elesett, majd láthatóan nehezen állt fel.

A futam középső szakaszában Moreira tartotta Gonzálezt, aki körökön keresztül ott lihegett a nyomában. A spanyol pilóta aztán a 15. körben szánta el magát a támadásra, és ekkor át is tudta venni a vezetést. Az élen álló duó mögött továbbra is Dixon haladt, akit ekkor már Veijer és Alonso követtek, miután mindketten megelőzték Canetet. Joe Roberts pályaelhagyások miatt hosszú körös büntetést kapott, Guevara pedig kiállt a bokszba.

A hajrára fordulva González többször is hibázott, de Moreira ezt nem tudta kihasználni, továbbra is közvetlen közelről követte ellenfelét. Miközben Alonso megelőzte Dixont, majd egy körön belül felzárkózott az első kettős mögé. Eközben Barry Baltus és Nakarin Atiratphuvapat is hosszú körös büntetést kapott pályaelhagyás miatt.

A rakétatempóra kapcsoló Alonso 2 körrel a vége előtt nemcsak utolérte Moreirát, hanem el is ment a jövőre már várhatóan a MotoGP-ben versenyző vetélytársa mellett. Az utolsó körökre González is befogta, akinek védekeznie kellett a kolumbiai kiválósággal szemben.

Alonso aztán támadásba lendült, és az utolsó körben átvette a vezetést Gonzáleztől, akit ezt kihasználva Moreira is maga mögé utasított. Viszont a tavalyi Moto3-as világbajnok hibázott, így ellenfelei felértek rá. Végül azonban megelőzni már nem tudták; ráadásul a célegyenesben egymással is összeérve harcoltak a második helyért, így nem tudták komolyan veszélyeztetni Alonso és egyben Kolumbia első győzelmét a Moto2-ben.

Alonso mögött végül Moreira zárt, aki legyorsulta Gonzálezt, majd Dixon, Veijer, Canet, Huertas, Filip Salac, Daniel Holgadó és Iván Ortolá futott be, Ayumu Sasaki pedig bukott az utolsó körben.

A Moto2 Balaton Park-i futamának végeredménye

Fiával és Talmácsi Gáborral emlékeztek meg Drapál Jánosra a Balaton Park Circuiten (képek)

0

Vasárnap délelőtt Drapál Jánosra emlékeztek a Balaton Park Circuit célegyenesében. A rövid ceremónián többen is részt vettek, többek között fia, Ferenc, de Talmácsi Gábor, a 2007-es szezon 125 köbcentiméteres világbajnoka, Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke, Jorge Viegas, a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM), valamint Kovács Bálint, jelenlegi versenyző is tiszteletét tette. Az eseményt pedig néhány kép formájában mi is megörökítettük.

Első magyarként nyert a vb-n, egy megolvadt felfestés okozta a halálát – 40 éve hunyt el Drapál János

Óriási befutót hozott az első Moto3-as Magyar Nagydíj, Quiles legyorsulta Perronét a célnál

0

Máximo Quiles nyerte a Moto3-as Magyar Nagydíjat a Balaton Parkon, miután legyorsulta Valentín Perronét, és 18 ezreddel legyőzte őt, miután össze is értek. A harmadik helyen David Muñoz ért célba.

A Moto3-as futammal indult a Magyar Nagydíj vasárnapi programjának érdemi, tétre menő része. A pole pozícióból a Márquez testvérek által protezsált Máximo Quiles indulhatott, mellőle Valentín Perrone és Ángel Piqueras várhatták a piros lámpák kialvását. A bajnoki tabellát toronymagasan vezető José Antonio Rueda a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn.

Elvették a körét, de így is a Márquezék által támogatott Quilesé lett a Moto3-as Magyar Nagydíj pole-ja

Quiles jól jött el a rajtnál, Piqueras viszont lerajtolta Perronét, aki azonban nem sokkal később visszavette a második helyet. David Muñoz aztán nekiment idősebbik honfitársának, ám mindketten motoron maradtak, igaz, az Intact versenyzője veszített néhány pozíciót. Ezt követően az argentin pilóta üldözőbe vette a spanyol újoncot.

A 2. körben Muñoz megelőzte Álvaro Carpét, így feljött a negyedik helyre. Egy körrel később Quiles hibázott, és elveszítette az első helyet, de csak pár másodperc erejéig, hiszen rögtön sikerült visszavennie a pozíciót Perronétól. A 4. körben aztán Muñoz ismét előzött, és Piqerast maga mögé utasítva feljött a harmadik pozícióba. Sőt, még ugyanebben a körben az argentin motoros mellett is elment. Mindeközben Rueda fellépett a hetedik pozícióba. A kör végén Eddie O’Shea kiállt a bokszba, és feladta a versenyt.

Az 5. körben Rueda megelőzte csapattársát, így már a hatodik helyen haladt, míg előrébb Piqueras cserélt helyet Perronéval, sőt, nem sokkal később Muñozt is maga mögé utasította, amivel már a második pozíciót foglalta el. Hátrébb Scott Ogden esett el, és nem sok híja volt, hogy Marcos Uriarte és Ryusei Yamanaka eltalálja őt vagy a motort, de ezt szerencsére sikerült elkerülni, igaz, mindketten kimentek a kavicságyba.

A 10. körben, a futam feléhez közeledve Perrone bement Muñoz mellé, és visszavette tőle a harmadik helyet. Nem sokkal később Quiles hibázott, aminek következtében visszaesett a negyedik pozícióba közvetlenül Guido Pini elé. Az újonc aztán nem hagyta annyiban, de nem tudta visszaelőzni az Intact motorosa.

Ezt követően Perrone elment Piqueras mellett, így ismét ő vezetett, és ezúttal meg is tudta azt őrizni. A 13. körben pedig Muñoz is elszánta magát, és az MT Helmets versenyzőjét megelőzve átvette a második pozíciót. Hátrébb Cormac Buchanan bukott az 5-ös kanyarban.

A 14.körben Quiles visszaelőzte Piquerast, így a harmadik pozícióban haladt, miközben Rueda felzárkózott az első kvartettre. Pini ellenben lemaradt róluk, sőt, el is esett. Mindez persze Quilest nem érdekelte, aki a 16. körben Muñoz mellett is elment, így már a második helyen haladt, és üldözőbe vehette a minimális extra előnnyel rendelkező Perronét. Ugyanebben a körben Taiyo Furusato bukott a nyolcadik pozícióból.

Ogden a 19. körben másodszorra is elesett, miközben az élmezőnyben nem volt változás. Az utolsó kör viszont óriási küzdelmet hozott a győzelemért. Quiles ugyanis az 5-ös kanyarban megelőzte Perronét, ám az utolsó sikánban az argentin motoros visszabújt mellé. Az Aspar motorosa azonban nem hagyta annyiban, és az utolsó kanyarban visszament ellenfele mellé. A kigyorsítás során a két pilóta még össze is ért, még egy könyökös is volt, majd a gyorsulási versenyt 18 ezreddel Quiles nyerte. A harmadik helyen Muñoz jött be, majd Piqueras és Rueda lett a sorrend.

A Moto3 Balaton Park-i futamának végeredménye

A MotoGP Magyar Nagydíjának rajtrácsa

0

Nagy napra ébredt a hazai motorsportrajongók zöme. Vasárnap délután ugyanis elrajtol a 33 év után visszatérő Magyar Nagydíj. A szombati időmérő edzésen Marc Márquez bizonyult a leggyorsabbnak, az első sorból még Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio indulhatnak. Az alábbiakban pedig mutatjuk a teljes rajtrácsot, amely több helyen is módosult az utólagos büntetések miatt.

1. sor 1.  2.  3.
Marc Márquez Marco Bezzecchi Fabio Di Giannantonio
2. sor 4.  5.  6.
Enea Bastianini* Franco Morbidelli Fabio Quartararo**
3. sor 7.  8.  9.
Pedro Acosta Fermín Aldeguer Luca Marini
4. sor 10.  11.  12.
Joan Mir Pol Espargaró Brad Binder
5. sor 13.  14.  15.
Francesco Bagnaia Álex Márquez*** Raúl Fernández
6. sor 16.  17.  18.
Jorge Martín Jack Miller*** Johann Zarco
7. sor 19.  20.  21.
Miguel Oliveira Álex Rins Ai Ogura

 

*- Enea Bastianini dupla hosszú körös büntetést kapott baleset okozása miatt

** – Fabio Quartararo hosszú körös büntetést kapott veszélyes szituáció és kontakt okozása miatt

*** – Álex Márquez és Jack Miller három rajthelyes büntetést kaptak feltartás miatt

Martín szerint „okosnak” kell lenni hozzá, mások „rendkívül nehéznek” tartják az előzést a Balaton Parkon

0
A sprintfutam alapján több MotoGP-pilóta beszélt arról, mennyire nehéz előzni a Balaton Parkon. Jorge Martín szerint minden próbálkozást alaposan elő kell készíteni, míg vetélytársai, többek között Fermín Aldeguer, különösen nehézként jellemezték az előzést.

Bár a versenyhétvége legfontosabb eseménye, a Magyar Nagydíj főfutama még hátravan, a MotoGP-pilóták a sprinten már összemérték a tudásukat. A Marc Márquez győzelmével zárult viadal után a mezőnyben többféle vélemény is megfogalmazódott arról, mennyire lehet előzni a Balaton Park Circuiten. Az egyik legtöbbet előrelépő Jorge Martín volt, aki a tizenhatodik rajtkockából kapaszkodott fel a kilencedik helyre. A címvédő szerint az előregondolkodás sokat jelent a magyarországi versenyhelyszínen.

A végsebesség nem, de az átlagtempó messze elmarad a Balaton Parkon a többi pályához képest 

„Tudtam, hogy lesznek pontok, ahol tudok majd előzni – kezdte Martín a P1Race.hu jelenlétében. – Az persze biztos, hogy kérdéses volt, mi fog történni a rajtnál az 1-es kanyarban, amely kissé kockázatos. De szerintem ilyenkor fontos, hogy használjuk az agyunkat. Én okosan választottam meg ott a pozíciómat, és három vagy négy pilótát megelőztem a 2-es kanyarig. Aztán pedig már nagyjából az 5-ös kanyartól kezdve előkészítettem egy előzést, amelyet a 9-esben hajtottam végre.”

Martínt egy újságíró megkérte, adjon tanácsot a „buta” versenyzőknek, hogyan kell automatikusan előzni a Balaton Parkon. „A butáknak? Ők úgyis [mindenhol] próbálkoznak – válaszolta nevetve az Aprilia motorosa. – Szerintem [itt sincs] értelme ész nélkül menni, abból könnyen rosszul jöhet ki az ember. Itt nagyon alaposan elő kell készíteni az előzéseket. Nem csak úgy van, hogy odaérsz valaki mögé, és elmész. Itt három-négy kanyaron keresztül kell előkészítened egy előzést, mivel ez egy szűk, komplikált pálya. Több türelemre van szükség.”

„És még kreatív is lehet az ember. Az igaz, hogy csak egy ív van, kivéve talán a 7-es, 8-as, 9-es kanyarokat, ahol lehet kissé variálni az ívet, máshol nehéz ezt megtenni. Szóval vagy kivárod, hogy az előtted menő hibázzon, vagy nagyon jól elő kell készítened az előzést. Különben nehéz dolgod lesz. Még az 1-es kanyarban is, ahol látszólag könnyű előzni, de könnyű szélesre is futni, és elveszíteni a megszerzett pozíciót. Így talán több időt veszít az ember, ha csak megy, és nem készíti elő megfelelően. Itt nagyon okosnak kell lenned, és rá kell jönnöd, meddig kell várni, ami nem könnyű.”

Zarco nem kímélte Bastianinit, őt és Quartararót is megbüntették a Magyar Nagydíj sprintje után

Az ellentétes tábort képviselte Martín csapattársa, Marco Bezzecchi, aki a második helyről indulva a hetedik helyen fejezte be a viadalt. „Nyilván nehéz volt, mert miután rengeteg pozíciót veszítettem, a nyolcadik helyre estem vissza, és rendkívül nehéz volt itt előzni. Pol [Espargarót] aztán sikerült megelőznöm, de három-négy körbe telt, még úgy is, hogy jóval gyorsabb voltam nála. Aztán az egész versenyt azzal töltöttem, hogy próbáltam utolérni [Joan] Mirt. Ezen a pályán nehéz a másik mögött maradni, ahogyan előzni is, mivel csak egy ív van.”

Fermín Aldeguer annak ellenére is egyetértett vele, hogy neki a nyolcadikról sikerült előrejönnie az ötödik helyre – bár persze a pozíciószerzését nagyrészt a rajtbalesetnek köszönhette. „Hogy őszinte legyek, ezen a pályán rendkívül nehéz előzni. Könnyebb akkor futni a legjobb köröket, ha van egy kis távolság az előtted haladóhoz képest. Gyorsan utol lehet érni a másikat, de nincs sok előzési pont. Ott kell maradni mögötte, és várni kell a hibájára.”

Luca Marini eddigi legjobb hondás viadalát futva a kilencedik helyet cserélte fel a negyedikre, de így is az előzést nehéznek tartók táborát erősítette. „Itt most talán [az eredményesség] nagyobb arányban múlik a futam elején, hiszen az első két kanyar az igazán döntő, a futam maradék része kevésbé. Szerintem vasárnap hasonló lesz a forgatókönyv, az 1-es kanyar sok mindent meg fog határozni.”

Ilyen trófeát kap a MotoGP Magyar Nagydíjának győztese (képek)

Ilyen trófeát kap a MotoGP Magyar Nagydíjának győztese (képek)

0

A Balaton Park a közösségi médiában megosztotta, hogy milyen trófeát fog kapni a Magyar Nagydíj királykategóriás győztese. Most már csak az a kérdés, hogy ki fogja felemelni ezt a kupát.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Balaton Park Circuit & Hotel (@balatonpark) által megosztott bejegyzés