back to top
2025. június 26. 05:59
Kezdőlap Blog Oldal 22

Quartararo: Annyira sz*r, ami ma történt – kiderült, mi okozta a kiesését

0

Fabio Quartararo felfedte, hogy mi okozta a vasárnapi kiesését. Elmondta, természetesen így is rengeteg erőt meríthetnek a mai versenyből, mivel már régen nem érezte magát ennyire jól a motoron. Azt is elárulta, hogy mit mondott neki legjobb barátja a leintést követően.

Fabio Quartararo számára remekül kezdődött a Brit Nagydíj érdemi része. Az időmérő edzésen megszerezte a pole pozíciót, a sprintversenyen pedig a hetedik helyen ért célba. A főfutam tényleges, második rajtja is remekül sikerült a 26 éves versenyzőnek, és a viadal derekán már több mint öt másodperces előnyt épített ki Marco Bezzecchivel szemben.

A dráma azonban ekkor utolérte a Yamahát. A futam 12. körében technikai hiba hátráltatta a francia pilótát, ezért idő előtt ért véget számára a viadal. Quartararo hosszú percekig vigasztalhatatlan volt, és saját maga is szemügyre vette a probléma lehetséges okait. A leintést követően azonban már egy fokkal nyugodtabban értékelte a versenyt.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

„Szívszorító – kezdte. – Tisztában voltam azzal, hogy a közepes [első gumi] nem opció a számunkra, mert a sprinten az első jó, de a hátsó borzalmas [állapotban] volt. Tudtam, hogy pokolian kell fékezzek ahhoz, hogy gyorsak lehessünk. Ezt csináltam az 1. körtől kezdve – nagyon későn fékeztem, és egyáltalán nem használtam a hátsó gumit.”

„Jól menedzseltem [a versenyt], és remek úton haladtam a győzelem felé. Ugyan Bezzecchi hozott rajtam három-négy tizedet, de én tudtam erre válaszolni, és remekül motoroztam. De aztán problémáink akadtak a hátsó magasságállító eszközzel. Óriási kár, hogy ez történt, mert nagyon régen nem éreztem magam ilyen jól, minden a terv szerint alakult” – utalt kiesésére Quartararo.

De vajon ebből a versenyből tudnak-e táplálkozni a hangvillások a következő hétvégékre? „Természetesen ez reményt ad. De b*ssza meg, annyira sz*r, ami ma történt. Rengeteget fejlődött a motor, és amikor minden a legjobban alakul… de legalább tudjuk, hogy gyorsak vagyunk” – folytatta, miután ismét a könnyeivel küszködött.

Quartararo arra is rávilágított, mit mondott neki Thomas Maubant, aki nemcsak a legjobb barátja, hanem egyben a menedzsere is: „Ő a legjobb barátom, és nála jobban senki sem ismer engem. Csak annyit mondott nekem, hogy hosszú idő után tisztán én voltam ma a leggyorsabb. Kicsit olyan, mintha az életünk visszafelé játszódna. Megvolt az első rajtelsőségem Jerezben, utána eltört a váltókar. Most pedig ez történik.”

„Egyértelműen visszatértünk, de nem tudom, mikor jöhet el a legközelebbi ilyen lehetőség, mert lesznek olyan pályák, ahol jobban fogunk küszködni, de olyanok is, ahol az ittenihez hasonlóan jó tempónk lesz. Úgyhogy, remek úton vagyunk” – zárta gondolatait Quartararo.

Quartararo reagált a Le Mans-ban kapott büntetésére, elmondta, mi miatt fakadt ki igazán

Hivatalos: büntetés miatt változott a Brit Nagydíj végeredménye

0

Luca Marinit, Enea Bastianinit, Lorenzo Savadorit és Somkiat Chantrát 16 másodperces időbüntetéssel sújtották a silverstone-i főfutamot követően, mivel szabálytalan guminyomást mértek náluk. A négy pilóta közül egyedül Marini esetében módosult a végeredmény, mivel a többiek már eleve a mezőny végén zártak.

A Brit Nagydíj főfutama kétségtelenül bővelkedett fordulatokban: a piros zászlós megszakítás, Fabio Quartararo drámai kiesése és Marco Bezzecchi meglepetésgyőzelme is emlékezetessé tette a versenyt. A történet azonban a leintés utánsem ért véget.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Hosszú idővel a leintést követően vált ugyanis hivatalossá, hogy négy versenyző megsértette a guminyomásra vonatkozó előírásokat. A szabályszegés következtében Luca Marinit, Enea Bastianinit, Lorenzo Savadorit és Somkiat Chantrát is utólag 16 másodperces időbüntetéssel sújtották.

Azonban csak Marini büntetése alakította át a pontszerző helyeket: az olasz pilóta eredetileg a 8. helyen zárt, viszont a szankcionálása miatt a 15. pozícióba sorolták vissza, így 8 helyett csupán 1 világbajnoki pontot szerzett. A többi érintett – Bastianini (17.), Savadori (18.) és Chantra (19.) – helyezése nem változott, mivel ők amúgy is a mezőny végén zártal. Marini hátrasorolása révén Fermín Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Joan Mir, Maverick Viñales, Raúl Fernández, Álex Rins és Brad Binder lépett előre egy-egy pozíciót. Az alábbi tabella ennek megfelelően tartalmazza a pontállást.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

0

A hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Brit Nagydíját. A MotoGP-tabella éllovasa, Marc Márquez Silverstone-ban tovább növelte előnyét.

Az elmúlt napokban ismét felbőgtek a motorok, ezúttal Silverstone-ban, hiszen a Brit Nagydíj volt a gyorsaságimotoros-világbajnokság soron következő állomása. A MotoGP sprintversenyét Álex Márquez nyerte, míg a főfutamon Marco Bezzecchi diadalmaskodott. A fordulóból azonban így is Marc Márquez jött ki a legjobban: két dobogós helyezésének és testvére vasárnapi ötödik helyének köszönhetően 24 pontra növelte előnyét vele szemben. A harmadik helyen álló Francesco Bagnaia eközben a főfutamon bukott, így már 72 pontos hátrányba került csapattársával szemben. Ezzel együtt a Ducati továbbra is vezeti a gyártók és a csapatok versenyét is (az alábbi tabella már a büntetéseknek megfelelő állást tartalmazza).

A Moto2-es futamot Senna Agius nyerte, míg az összetett élén maradó, de vasárnap eleső Manuel Gonzálezt Áron Canet mindössze 3 pontra megközelítette. A legkisebbeknél ismét José Antonio Rueda győzött, ezúttal a rajtrács legvégéről indulva. Első számú üldözője, Ángel Piqueras pedig bukott, így Rueda 54 pontos előnyre tett szert.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 196
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 172
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 124
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 98
5 Johann Zarco Honda LCR Honda 97
6 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 88
7 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 69
8 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 59
9 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 58
10 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 56
10 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 45
11 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 43
13 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 38
14 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 34
15 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 31
16 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 29
17 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 26
18 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 19
19 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 18
20 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team 10
21 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
22 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
23 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
24 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
25 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team 0
26 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 245
2 Honda 110
3 Aprilia 93
4 KTM 88
5 Yamaha 84
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 320
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 228
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 186
4 LCR Honda 97
5 Red Bull KTM Factory Racing 92
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 85
7 Aprilia Racing 77
8 Red Bull GASGAS Tech3 76
9 Trackhouse MotoGP Team 62
10 Honda HRC Castrol 56
11 Prima Pramac Yamaha 34
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 111
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 108
3 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 82
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 73
5 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 70
6 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 64
7 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 52
8 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 47
9 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 42
10 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 42
11 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 37
12 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 37
13 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 36
14 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 31
15 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 28
16 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 23
17 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 18
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 17
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 11
20 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
21 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 10
23 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
24 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 5
25 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
26 Sergio García Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 3
27 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 1
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 158
2 Boscoscuro 99
3 Forward 11
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 181
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 175
3 Elf Marc VDS Racing Team 119
4 Beta Tools SpeedRS Team 94
5 Italtrans Racing Team 75
6 OnlyFans American Racing Team 65
7 CFMOTO Aspar Team 64
8 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 54
9 ITALJET Gresini Moto2 52
10 Red Bull KTM Ajo 48
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 24
12 Klint Forward Factory Team 11
13 RW-Idrofoglia Racing GP 10
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 141
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 87
3 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 77
4 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 69
5 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 62
6 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 61
7 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 52
8 David Almansa Honda Leopard Racing 43
9 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 42
10 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 40
11 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
12 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 32
13 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 29
14 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 29
15 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 26
16 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 24
17 Scott Ogden KTM CIP Green Power 21
18 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 20
19 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 17
20 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 15
21 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
22 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 13
23 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 9
24 Vicente Pérez KTM LevelUp – MTA 7
25 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
26 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
27 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 175
2 Honda 103
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 210
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 129
3 LevelUp – MTA 124
4 Leopard Racing 104
5 SIC58 Squadra Corse 81
6 CFMOTO Aspar Team 72
7 Honda Team Asia 63
8 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 55
9 Red Bull KTM Tech3 48
10 Rivacold Snipers Team 35
11 CIP Green Power 34
12 BOÉ Motorsports 22
13 Gryd – MLav Racing 3

 

Bezzecchi erre a napra várt, Zarco újabb győzelemben reménykedett, Marc Márquez dühös magára

0

Marco Bezzecchi egy hasonló napra várt legutóbbi győzelme óta, mint a mai, valamint kihangsúlyozta, hogy saját maga és a csapata is nehéz időkön van túl. Johann Zarco fejében esetleges újabb győzelme fordult meg, míg Marc Márquez végül megmentette a vasárnapját.

A Francia Nagydíjjal vetekedő izgalmakkal kecsegtetett a silverstone-i főfutam. A verseny második nekifutásra tudott ténylegesen elrajtolni, majd a futam első fele Marc Márquez hibájáról és Francesco Bagnaia bukásáról szólt. A viadal második szakaszában aztán Fabio Quartararo kiesése borzolta a kedélyeket. Az őrületből végül Marco Bezzecchi jött ki a legjobban, aki be tudta húzni a Brit Nagydíjat Johann Zarco és Marc Márquez előtt.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

A már szombaton is remeklő és tizedikként startoló Bezzecchi erősen kezdte a versenyt a lágy első guminak köszönhetően. Az olasz a 4. körben már dobogós helyen állt, majd két fordulóval később Jack Millert is levadászta. Quartararo drámai kiesése után pedig az ölébe hullott a győzelem, amely az első volt neki a 2023-as Indiai Nagydíj óta, új munkaadójával, az Apriliával pedig egyértelműen a legnagyobb sikere.

„Ez csodálatos. Nagyon nehéz időkön vagyok túl, már ami az elmúlt hónapokat illeti. Elkezdtem egy új kalandot, és az Aprilia hitt bennem, nagyon keményen dolgoztunk. Persze, nehéz időkön mentünk keresztül, de sosem adtuk fel, és nagyszerű munkát végzett az egész csapat, a teljes noalei gyár. Köszönöm nekik, a családomnak és minden igazbarátomnak, akik támogattak az elmúlt időszakban. Egy ilyen napra vártam a legutóbbi győzelmem óta. Úgyhogy ez egy fantasztikus érzés, nagyon boldog vagyok” – értékelt Bezzecchi.

Johann Zarco a kilencedik helyről várhatta a lámpák kialvását. Hasonló taktikán volt, mint a 26 éves futamgyőztes, a kezdeti kalamajkák lecsendesedésekor a harmadik helyen állt. Ugyan Bezzecchit nem tudta tartani, Millert viszont könnyűszerrel meg tudta előzni. A francia pilóta a hazai győzelme után ismét a dobogón zárt, erre utoljára 2023-ban volt példa.

„Nem hiszem el, [hogy mi történt]. Ez egy különleges verseny volt a számunkra, és az új rajt is jól jött ki nekünk, mert egy kis tempót akartam, de közben a hátsó gumimat kellett menedzselnem, mert a többiek nagyon erősek voltak. A második startnál tökéletesen teljesítettem az első három kanyart, és rengeteg pozíciót javítottam. Úgy tűnt, hogy a ducatis srácok félnek a motor elejétől, ezért messze nem tudták annyira keményen nyomni. Próbáltam olyan pozícióban lenni, ahol lehet, mivel tudtam, hogy Jack is kimondottan erős a startoknál, és végül… dobogós helyeken voltam” – fogalmazott Zarco.

„Próbáltam tartani a tempót, de Marco nagyon erős volt. Amikor láttam, hogy Fabio technikai problémákkal küzd, még a győzelem is megfordult a fejemben. Azt gondoltam, hogy »talán Bezznek több nehézsége adódik, mint nekem, és megnyerhetek egy újabb versenyt«. De túl sok problémám akadt az első [kerékkel], és a hátsó is kipörgött, úgyhogy az utolsó körökben megpróbáltam kontrollálni Marc zárkózását. Nagyon boldog vagyok, hogy megcsináltuk” – folytatta.

Marc Márquez a negyedik helyről kezdhetett az újraindításnál. A 32 éves pilóta eseménydús viadalon van túl, miután eleinte a lágy első gumisokkal nem tudott mit tenni, hovatovább a 3. körben komolyat hibázott, visszaesett a kilencedik helyre. Ezt követően megkezdte a felzárkózást, és sorra előzte meg vetélytársait. Dobogója viszont az utolsó pillanatig veszélyben volt, miután Franco Morbidelli végig keményen ostromolta.

„Ma szerencsések voltunk. Volt egy hibám az első versenyen. Dühös voltam magamra emiatt, de végül megmentettük a mai napot” – összegezte gondolatait Márquez, aki ennek ellenére növelni tudta előnyét a pontversenyben, miután öccse az ötödik pozícióban ért célba.

Rueda csodát tett, a rajtrács legvégéről nyerte meg a Moto3-as futamot, Márquezék versenyzője először dobogós

0

José Antonio Rueda egy büntetés miatt az utolsó rajtkockából kezdte meg a silverstone-i Moto3-as versenyt, ám a spanyol pilótát így sem tudták megállítani a vetélytársai. A bajnoki éllovas mögött Marc és Álex Márquez cégének ügyfele, a harmadik versenyhétvégéjét teljesítő Máximo Quiles, majd a hosszúkörös büntetését letöltő Luca Lunetta ért célba.

A hihetetlenül fordulatos MotoGP-főfutam után következett a Moto3-as mezőny viadala. A rajtrács elejére az újonc Álvaro Carpe, Ángel Piqueras és David Almansa állhatott fel, miután az időmérőt megnyerő José Antonio Ruedát egy büntetés az utolsó kockába száműzte. A verseny 17 fokos levegő és 35 fokos aszfalt mellett kezdődött el, a korábbiakhoz képest némileg alábbhagyó szélben. 

Dráma Silverstone-ban, a rajtrács végére száműzték az időmérő győztesét (videó)

Carpe jól rajtolt, megtartotta a vezetést, de már az 1. körben elveszítette azt Almansával szemben. Rövidesen még egy helyet visszacsúszott, miután Máximo Quiles is megelőzte. Eközben Dennis Foggia motorja megállt, Rueda pedig folyamatosan gyűjtötte be a pozíciókat. Viszont Almansa már a 2. körben kikerült az élről, mivel letöltötte az időmérőn kapott hosszúkörös büntetésének első darabját. Az első helyet így Quiles vette át, mögötte pedig Luca Lunetta és David Muñoz tűnt fel.

Quiles rövidesen hibázott, így az állandóan változó mezőny élére Muñoz került. Rueda addigra már teljesen felért az élbolyra, amely nagyjából kilenc-tíz pilótát foglalt magába.

Az 5. körben ismét változás történt az élen, mivel Joel Kelso, aki nem sokkal korábban örökölte meg a vezetést, bukott.

Az újonc Quiles így visszaállt az első helyre, ám a nyugalom ettől még nem köszöntött be. Mögötte ugyanis Muñozt próbálta megelőzni Lunetta, ám túl agresszívan támadott, és kiütötte a spanyol pilótát. A felügyelők ezt később egy hosszúkörös büntetéssel jutalmazták, amelynek letöltése után Lunetta a tizennegyedik helyig esett vissza.

Persze ez nem jelentette az átrendeződés végét. Quilest ugyanis többen is megelőzték, közülük pedig a büntetését letöltő Almansa vette át a vezetést. Eközben Rueda már az ötödik helyért zajló csatában is részt vett, a szintén bajnokesélyes Piqueras pedig visszaesett a boly végére.

A hajrára a mezőny Almansa stabilizálódó vezetésével fordult rá, mögötte azonban Carpe megelőzte Quilest. A negyedik helyért eközben a sokat előrelépő Piqueras és Rueda csatázott. Röviddel ezután Almansa elveszítette az első helyet, de egy körrel később már ismét ő haladt az élen, Quiles és Rueda előtt, akiket a büntetését letöltő Lunetta üldözött.

4 körrel a vége előtt a bajnoki éllovas Rueda átugrotta Quilest is, majd támadni kezdte Almansát. A rajtrács legvégéről induló pilóta végül át is tudta venni a vezetést, ám néhány kanyaron belül Quiles visszaelőzte.

Az utolsó 3 kört elkezdve Rueda újra nekilódult, és visszavette a vezetést, majd kisebb előnyt épített ki magának. A következő körben azonban Quiles ismét szorongatni kezdte, miközben őt is támadta a végére megérkező Valentín Perrone. Az argentin pilóta azonban hibázott az utolsó kanyarkombinációban, így Lunetta megelőzte.

Az utolsó körre Rueda és Quiles elszakadt az üldözőktől, és hatalmas csatát vívtak az első helyért: oda-vissza előzgették egymást. Végül azonban a tapasztalat győzött, Rueda néhány méterrel az újonc előtt behúzta idei ötödik futamgyőzelmét. Viszont honfitársának sem kellett szégyenkeznie, hiszen pályafutása során először, mindössze a harmadik versenyhétvégéjén állhatott fel a világbajnoki dobogóra. A harmadik pozíciót végül Lunetta megtartotta, bár a hajrára begyorsuló Taiyo Furusato alaposan megszorongatta. Utánuk Carpe, Perrone, Almansa, Guido Pini, Ryusei Yamanaka és Vicente Pérez ért célba.

A leintés után derült ki, hogy a hajrában Furusato kilökte a bajnoki címre pályázó Piquerast. A japán pilóta ezért egy 3 másodperces büntetést kapott, amivel hátrasorolódott a tizenkettedik helyre, a negyediket pedig Carpe örökölte meg. 

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

0

Marco Bezzecchi nyerte az év legfordulatosabb versenye címre pályázó silverstone-i főfutamot Johann Zarco és Marc Márquez előtt. A viadalon egymás után következtek a drámai történések, először is, a két Márquez bukása után, de nem amiatt megszakították a viadalt. Az újabb rajtot követően Fabio Quartararo ragadta magához a vezetést, de azt nem tudta megtartani, mivel később megállt alatta a motor. Eközben mögötte is zajlottak az események, a gyári Ducati-duójának páros hibáján keresztül Francesco Bagnaia esésén át egészen a dobogóért folyó hatalmas csatákig.

A szokatlan sorrend szerinti silverstone-i vasárnapon a Moto2-es viadal után következett a MotoGP főfutama. Az időmérő eredményének megfelelően a rajtrács elejére sorrendben Fabio Quartararo, a sprintet megnyerő Álex Márquez, Francesco Bagnaia, majd a második sor első pozíciójába Marc Márquez állhatott fel. Bár a 16 fokos levegő és 31 fokos aszfalt már közelített az ideálishoz, az erős szél és a reggeli eső által gumitlanított pálya nem könnyítette meg a pilóták dolgát. Az abroncsokat illetően hátulra mindenki közepes keveréket kért, előre viszont nagy volt a változatosság. A legtöbben ide is közepest tetettek fel, ám heten, az élmezőnyből Quartararo és Jack Miller, a lágy mellett döntött, Joan Mir és Aleix Espargaró pedig a keményet választotta.

Quartararónak megvan az időmérős „mesterhármas”, Marc Márquez kiszorult az első sorból

Álex Márquez nagyszerűen rajtolt, átvette a vezetést, de drámai módon már az 1-es kanyarban elesett. Eközben a testvére állt az élre, miután egy kétkanyaros csatában maga mögé utasította Quartararót. Bagnaia ezalatt meg tudta tartani a harmadik helyet, mögötte a Fermín Aldeguer, Jack Miller, Luca Marini sorrend alakult ki. Még az 1. körben Franco Morbidelli és Aleix Espargaró közösen bukott a 17-es kanyarban. 

A 2. körre fordulva aztán egy újabb drámai fordulat következett be: Marc Márquez az élről bukott a Maggotts, Becketts kanyarkombináció elején. Viszont röviddel ezután a pálya állapota miatt piros zászlóval megszakították a viadalt, mivel a Morbidelli-Espargaró bukás nyomait nem sikerült időben eltakarítani, valószínűleg kifolyt valami az aszfaltra. 

Az újraindítás után 19 kör várt a pilótákra, akik közül mindannyian visszaállhattak a rajtrácsra, mivel a piros zászlóig csak 3 kört tettek meg. Így tehát Quartararo került vissza a pole pozícióba, mögötte pedig mind Álex és Márquez, valamit hátrébb az egymásra láthatóan mérges Morbidelli és Espargaró is feltűnt (előbbit gyorsan megvizsgálták az orvosok, és versenyzésre alkalmasnak találták). Még a második start előtt kiderült, hogy a közös bukásuknak nem lett következménye, a felügyelők senkit sem találtak felelősnek érte.

A megismételt rajt ismét átrendeződést hozott, ezúttal azonban Bagnaia jött el a legjobban, és átvette a vezetést. Quartararo viszont az 1-es kanyarban visszaelőzte a háromszoros világbajnokot, majd elkezdett ellépni a mezőnytől. Mögéjük Marc Márquez zárkózott fel, miután átugrotta a testvérét. Álex Márquez tempója ekkor amúgy sem volt meg, folyamatosan csúszott hátra: előbb Miller, majd Johann Zarco is elment mellette.

Quartararo a 2. kör elejére már több mint két másodperccel vezetett Bagnaia előtt. Eközben márkatársa, Miller támadni kezdte a gyári Ducati párosát, majd gyors egymásutánban megelőzte Marc Márquezt és az olasz csapattársát is. Rövidesen a nyolcszoros világbajnok hibázott, így Zarco is elment mellette.

A Honda francia versenyzője szintén remek tempót diktált, és a 3. körben megelőzte Bagnaiát, amit Marc Márquez is kihasznált, és követte őt. Quartararo eközben már több mint 3 másodperccel vezetett Miller előtt, miközben Enea Bastianini letöltötte hosszúkörös büntetését. A 3. kör még egy fordulatot tartogatott: Marc Márquez hibázott, és kiszélesítette az egyik kanyart, amivel megzavarta Bagnaiát. Így pedig mindketten visszacsúsztak, a kilencedik, illetve tizedik helyre.

Bagnaia ezután folyamatosan pozíciókat veszített, valamilyen problémával küzdhetett. Az olasz pilóta azonban még ennél is rosszabbul járt: amikor már a tizenhatodik hely környékén haladt, bukott. Eközben Marco Bezzecchi megelőzte Zarcót, így feljött a harmadik helyre, majd megkezdte a felzárkózást Millerre, akinek láthatóan elfogytak a lágy gumijai.

A 6. körre Quartararo előnye már 5 másodperc fölé nőtt, mögötte azonban ekkor már nem Miller haladt. Az ausztrál pilótát ugyanis sorban megelőzte Bezzecchi, Zarco, majd Morbidelli is. Utánuk ekkor Álex Márquez, Marc Márquez, Mir, Luca Marini és Pedro Acosta következett.

A következő körök némi fegyvernyugvást hoztak, legalábbis az élmezőnyben. Miközben Quartararo továbbra is őrizte a vezetést, Bezzecchi folyamatosan zárkózott fel rá, a 12. körre már 2,5 másodpercre megközelítette. Mögöttük Zarco haladt, majd Marc Márquez, aki addigra látványosan végigelőzte magát a mezőnyön. A nyolcszoros világbajnok mögött Miller következett, aki Morbidellivel vívott nagy csatát.

A 12. kör azonban nem csak ezt tartogatta – újabb fordulat következett, amelynek már kevésbé örülhettek a Yamahánál. Az élen haladó Quartararo alatt ugyanis megállt a motor, amit a francia versenyző láthatóan összetörten vett tudomásul. Ezzel Bezzecchi került az élre, őt 3 másodperc távolságból Zarco, majd további 2-ről Marc Márquez üldözte.

Végül Bezzecchi innen már magabiztosan bekormányozta az Apriliát a célba, így másfél év után tudott újra futamot nyerni. Mögötte Zarco ért be, aki Le Mans-i meglepetésgyőzelme után sorozatban másodszor állhatott fel a dobogóra. Marc Márqueznek az utolsó körökben hatalmas csatát kellett vívni Morbidellivel, aki többször meg is előzte, ám aztán a célvonalig tartó hajrából a spanyol pilóta jött ki jobban. Utánuk sorrendben Álex Márquez, Acosta, Miller, Marini, Aldeguer, és Fabio Di Giannantonio tette teljesség az első tízet. 

A leintés után aztán kiderült, hogy Marinit, Bastianinit, Somkiat Chantrát és Lorenzo Savadorit vizsgálják szabálytalan guminyomás miatt, Brad Binder pedig a pályahatárok ismételt túllépése okán 1 helyes büntetést kapott, így végül tizenötödikként rangsorolták.

Hivatalos: Millert küldi a Yamaha a legendás versenyre, amely újraindította Zarco karrierjét 

Vasárnap a Yamaha bejelentette, hogy Jack Millert is nevezi az idei Suzukai 8 órás futamra. Eközben Luca Marini elárulta, ő is fontolgatja az indulást – olyannyira, hogy a jövő héten egy külön tesztre is elmegy emiatt. 

Az idei MotoGP-szezonban is egyértelműen kitart a tavaly a Honda élpilótájává előrelépő Johann Zarco lendülete, aminek ékes példája volt a hazai futamgyőzelme. A 34 éves pilóta korábban elmondta: abban, hogy most így megy, komoly szerepet játszott tavaly nyári kalandja. Zarco ugyanis elindult a Suzukai 8 órás versenyen, amelynek megnyerése visszaadta az önbizalmát – ennek eredményét pedig azóta is látjuk.

Zarco elárulta, nyári kalandja kellett ahhoz, hogy az első évében ő legyen a Honda legjobbja

Most pedig úgy fest, Jack Miller megpróbálhatja lekövetni Zarco útját. A Yamaha ugyanis vasárnap bejelentette, hogy az ausztrál pilótát is nevezi a gyári csapatába az idei 8 órás viadalra, amelyre augusztus 3-án fog sor kerülni. Mellette a verseny négyszeres győztese, Katsuyuki Nakasuga, valamint a Yamaha egyik Superbike-világbajnoki pilótája alkotja majd a triót. Utóbbi személye egyelőre nem ismert, de Jonathan Rea, Andrea Locatelli, Remy Gardner és Dominique Aegerter közül kerül majd ki a befutó. Miller korábban, 2017-ben a Hondával már részt vett a futamon, akkor a negyedik helyen zárt egységével. 

„Nyilvánvalóan hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy idén én is képviselhetem a Yamahát a Suzukai 8 órás versenyen. Ez egy olyan futam, ahová 2017 óta visszavágyom, amikor negyedik lettem, épp a Yamaha győzött le minket – idézte fel Miller. – Nagy öröm számomra, hogy én is felülhetek a Yamaha R1 nyergébe, és képviselhetem a Yamaha gyári csapatát Japánban egy ilyen rangos eseményen. Ahogy mondtam, régóta álmodozom erről a versenyről, és hatalmas öröm, hogy egy ennyire erős csapattal térhetek vissza. Remélem, jó eredményt érünk el hazai pályán, és számíthatunk a japán szurkolók lelkes támogatására.” 

A ma már az Endurance Világbajnokság állomásai közé tartozó viadalt 1978 óta rendezik meg, és nem túlzás azt állítani, hogy a felkelő nap országában legendásnak számít, így nagyon fontos a helyi márkáknak. A Yamaha pedig idén ünnepli alapítása 70. évfordulóját, ezért küld egy MotoGP- és a Superbike-pilótát is a viadalra. A hangvillás gyártó egyébként legutóbb 2018-ban győzedelmeskedett Suzukában.

A Yamaha főnöke kiemelte Miller erősségeit, akit közben a Superbike-ba csábítanak?

Az már biztos, hogy nem Miller lesz az egyedüli MotoGP-versenyző a mezőnyben, hiszen Zarco korábban megerősítette, idén megpróbálja megismételni a tavalyi sikerét. Ám úgy tűnik, a Honda egy másik királykategóriás pilótája, Luca Marini is érdeklődik a részvétel iránt – sőt, saját bevallása szerint rövidesen teszteli a motort, hogy lássa, az átlagosnál magasabb versenyzőként fizikailag alkalmas-e a feladatra. 

„Jövő héten tesztelni fogok, aztán meglátjuk, hogy indulhatok-e a Suzukai 8 órás versenyen – nyilatkozta Marini a Brit Nagydíj alatt. – Én kértem, hogy lefuthassam ezt a tesztet a jövő héten, hogy lássam, milyen a motor, és hogy ráférek-e, hiszen ez egy hosszú távú verseny: nem elég öt kört menni, jóval többet kell, ezért szeretnék megbizonyosodni róla, hogy nekem is kényelmes a gép.” 

Agius az utolsó kanyarokban húzta be a körömrágós Brit Nagydíjat, González kiesett

0

Elképesztően izgalmas és fordulatos versenyt hozott a Moto2 Brit Nagydíja. A világbajnoki éllovas Manuel González már hamar kiszállt a futamból, azonban csapattársa az utolsó kanyarokban csente el a győzelmet. Diogo Moreira lett a második, David Alonso pedig a harmadik.

Nem a megszokott sorrendben indult a Brit Nagydíj vasárnapi napja, ugyanis a sort ezúttal a Moto2 nyitotta meg. A középkategória mezőnyének hetedik futama 15 fokos levegőben és 25 fokos aszfalthőmérséklettel, száraz körülmények között, de viszonylag erős szélben startolt. Hovatovább a korábbi esőzések teljesen lemosták a gumiréteget a pályáról. A szombati időmérő edzésen Arón Canet futotta meg a leggyorsabb kört, így ő várhatta az első rajtkockából a 17 körös versenyt.

González kikapott Canettől, Rueda véleményes manőverrel szerezte meg a pole-t Silverstone-ban

A rajt tisztán alakult, azonban Manuel González borzasztóan elrontotta a startot, miután az elindulásnál motorja látványosan egykerekezett, ezáltal visszaesett egészen a tizenegyedik helyig. Canet megtartotta első helyét, őt Diogo Moreira, Izan Guevara, Senna Agius és Marcos Ramírez követték.

Az 1. kör végeztével Guevara lepte meg az elsőket, és vette át a vezetést. Moreira is megelőzte Canetet, de a spanyol később vissza tudta előzni brazil kollégáját, a 2. kör derekán pedig Guevarának is visszabújt. Eközben González is elkezdte a felzárkózást a mezőny sűrűjéből.

Az első helyekért Canet és Moreira folyamatosan gyilkolták egymást, az első hét versenyző elkezdte leszakítani a többieket. Eközben Iván Ortolával történt valami, valamint a 4. körben González futama is véget ért, miután Barry Baltusszal ütközött, így a közvetlen élboly öt főre redukálódott.

A 7. körben David Alonso lépett fel ideiglenesen a dobogó legalsó fokára, miután megelőzte Guevarát, de a Pramac spanyolja vissza tudta szerezni a pozíciót. Egy körrel később pedig Agius próbálta menteni csapata becsületét, és ő állt a harmadik helyre. Eközben Canet és Moreira tisztes előnyből, rendületlenül kergették egymást.

Félidőben az első ötös ismét egyesült, a sorrend ekkor Canet, Moreira, Alonso, Agius, Guevara volt.

Az újabb ütésváltásra a 11. körben került sor, miután Moreira vágott be Canetnek, de a spanyol hamar vissza tudta venni a kezdeményezést. Agius pedig Alonsót üldözte. A kör második felében pedig ismét átrendeződött az élmezőny, miután Moreira visszacsúszott a negyedik helyig, Alonso pedig ugyan kis ideig, de vezette a versenyt.

Öt körrel a vége előtt Canet, Moreira, Alonso, Agius, Guevara volt a sorrend, azonban a meccs még messze nem volt lefutva. A versenyzők nem hagyták magukat, és a 14. körben is még heves harcok zajlottak a második helyért. Eközben a mögöttük zajló bunyóban is előzés történt.

A 15. körben Canet szemmel látható előnyt kezdett kialakítani, miután Alonsóék egymással voltak elfoglalva. Ez azonban nem sok ideig tartott, miután a Moto3 címvédője elkezdte lefaragni minimális hátrányát. Eközben Agius múlta felül Moreirát.

Az utolsó kör elejére ketten maradtak a közvetlen aranycsatában, miközben Holgado kapott egy hosszú körös büntetést. Az utolsó szektorokra is bőven maradt izgalom, Alonso pedig be tudta dobni a motort Canetnek. Miközben a spanyol és a kolumbiai egymást püfölte, Agius lesipuskás módon meglepte őket, és elképesztő fordulatok és pofozkodások közepette meg tudta nyerni a Brit Nagydíjat. Moreira lett a második, Alonso a harmadik, Canet pedig egészen a negyedik helyig csúszott vissza.

A Moto2 Brit Nagydíjának végeredménye

Marc Márquez: Én vagyok a probléma – a sprinten a túlélés volt a cél, nem a győzelem 

0

Marc Márquez a túlélésre játszott a silverstone-i sprinten, mivel addig nem találták meg számára az ideális beállításokat, de ezért nem a technikát hibáztatta. Úgy véli azonban, hogy a főfutamon kevésbé fogja hátráltatni a gumikopás. Emellett testvére teljesítményéről és a motorjaik hasonlóságáról is beszélt. 

Szombaton olyasmi történt, amire az idei szezonban eddig nem volt példa: Marc Márquez nem nyerte meg a sprintet, „csupán” a második helyen végzett testvére, Álex Márquez mögött. Már azzal is meglepődést váltott ki, hogy az időmérőn csak a negyedik helyet szerezte meg, de aztán a rajtot követően onnan is gyorsan átvette a vezetést. A pozíciót viszont nem tudta megtartani, hiszen Álex megelőzte, ő pedig csak követni tudta a Gresini pilótáját – és saját bevallása szerint nem is érezte jól magát a motoron. 

Hiába bátyja fantasztikus első köre, Álex Márquezt nem lehetett megállítani a silverstone-i sprinten

„Szombaton úgy álltam rajthoz, hogy nem a győzelem volt a célom, hanem az, hogy ne veszítsek túl sokat. Inkább a túlélésre törekedtem, mert ezen a hétvégén küszködöm – nyilatkozta Márquez. – De hogy miért, azt nem tudom. A hétvége során rengeteg beállítást kipróbáltunk, de mindig ugyanoda jutottunk vissza, ahonnan elindultunk. Szóval most egyszerűen küszködöm.” 

„Ha ennyi beállítást próbálsz ki, és még mindig nem érzed jól magad a motoron, az azt jelenti, hogy te vagy a probléma, nem a motor – ez az, amit néhány versenyző félreért. Ha három-négy különböző beállítás mellett is ugyanaz a gond, akkor nem a géppel van baj, hanem veled. Szóval vasárnapra nekem is főként a saját vezetési stílusomon kell dolgoznom.” 

A gyári Ducati másik pilótája, Francesco Bagnaia a gumik idő előtti elkopásával magyarázta szombati visszaesését. Ezzel a problémával Márquez is szembesült, ám úgy véli, a főfutamon kedvezőbbek lesznek a körülmények. „Érdekes lesz látni, hol tartunk a közepes hátsó gumival, mert pénteken azzal nagyon jól éreztem magam – mondta. – Amióta a lágyat tesszük fel hátulra, küszködünk. Szombaton végig lágyat használtunk, úgyhogy kíváncsi vagyok, mit tudunk kezdeni a közepessel.” 

Bagnaia: Ezért előztek meg úgy, mintha ott sem lettem volna 

„Ezután az első gumi lesz a kérdés, mert mindenki közepessel fog menni, a lágy ugyanis nem bírta ki a távot – majd meglátjuk, mi lesz. Mindenesetre Álex itt gyorsabb. Már 2023-ban is ő volt itt a leggyorsabb, csak akkor műszaki hiba hátráltatta. És most is ő a leggyorsabb. Tavaly az itteni volt az egyik olyan futam, amelyen a legközelebb végzett hozzám. Most nagyon jól megy.” 

Az idősebb Márquez fivér elsősorban a silverstone-i 8-as, azaz a Woodcote-kanyarban veszített sokat testvéréhez képest. Ez a hosszú, jobbos kanyar eddig sem tartozott a kedvencei közé, de kihangsúlyozta, hogy ezért most nem a technika okolható. „Mi a GP24-gyel [a tavalyi Ducatival] megyünk, tehát pontosan ugyanolyan motorunk van, mint Álexnek – jelentette ki, ezzel ellentmondva a Ducati vezetésének. – Szóval nem a motor a probléma.” 

„Igaz, hogy ő másképp veszi azt a kanyart, jobban kihasználja a gumikat. Sokkal nagyobb íven fordul. Ezzel együtt is az ott az én gyenge pontom, de egyszerűen nem tudok ott javulni. Már korábban is gondot okozott az a rész, de a sérülésem óta még nehezebben boldogulok a hosszú jobbos kanyarokban, hogy mindent kontroll alatt tartsak. Viszont más területeken erős vagyok, azokat kell kihasználnom.” 

Álex Márquez számára minden tökéletes volt, Marcot ismét „mumuskanyarja” tréfálta meg

Martín rejtélyes üzenettel törte meg a csendet 

0

Jorge Martín a közösségi médián keresztül jelezte, hogy hamarosan a saját szemszögéből is mesélni fog az őt övező felhajtásról. Bevallotta, megterhelőek voltak számára az elmúlt hetek. Eközben az is kiderült, hogy viszonylag jól halad a felépülése. 

Az elmúlt hetekben ismét Jorge Martín töltötte meg a MotoGP-vel foglalkozó médiatermékeket – igaz, nem a Brit Nagydíjon elért eredményei miatt. A spanyol pilóta ugyanis a Katarban elszenvedett újabb sérülése miatt nincs is ott Silverstone-ban, hanem Spanyolországban igyekszik minél gyorsabban felépülni. Mindeközben azonban továbbra is forr körülötte a levegő.

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Nemrég több olyan értesülés is napvilágot látott, amelyek szerint Martín egy jogi kiskaput kihasználva már az idény végén otthagyná a gyengélkedő Apriliát. A friss világbajnokként a noaleiekhez szerződő versenyző a hírek szerint nincs megelégedve a gyártó eddigi teljesítményével. Erre reagálva az Aprilia csütörtökön közleményt adott ki, amelyben leszögezte: a Martínnal kötött szerződés érvényes, mivel a gyártó minden kötelezettségét teljesítette. 

Az ügyben ezt követően többen is megszólaltak, kivéve Martínt, aki egészen szombat délutánig nem törte meg a hallgatását. Amikor végül úgy döntött, hogy mégis hallatja a hangját, akkor is meglehetősen ködösen fogalmazott. „Boldog vagyok és hálás, hogy újra edzhetek! Hamarosan elmesélem a saját oldalamról is a történteket. Az elmúlt hetek személyesen nagyon megterhelők voltak. Köszönöm mindenkinek, aki mellettem áll – most élvezzétek a Brit Nagydíjat!” – írta Martín az Instagram-oldalán. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

 Nemsokára, legközelebb várhatóan a silverstone-i versenyhétvége lezárulta után tehát megtudhatjuk, mit mond a főszereplő a saját helyzetéről. Az viszont már a két csatolt képből is kiderült, hogy szerencsére fel tudta pörgetni a felépülése ütemét. 

Az orvosok ugyanis a hét közepén engedélyt adtak neki arra, hogy újra keményebben edzhessen. Mindezt a szintén rejtélyes „ez a visszatérés személyes [ügy] – 1. nap” felirattal jelentette be kedden, szintén az Instagramon. Legutóbbi, már taglalt posztjában pedig azt osztotta meg a követőivel, hogy Andorrában kerékpározott, és a hegyes terepen több mint 80 kilométert tett meg. Amennyiben ilyen ütemben halad tovább, egyre valószínűbb, hogy beigazolódik az Aprilia versenyrészlegének kommunikációs vezetője által megfogalmazott várakozás: a madridi motoros esetlegesen tényleg már a nyári szünet előtt visszatérhet.

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra