back to top
2025. szeptember 24. 06:36
Kezdőlap Blog Oldal 21

Fontos bejelentést tett a Yamaha főnöke a Balaton Parkon, a vártnál hamarabb jön a nagy debütálás

0

Paolo Pavesio bejelentette, hogy a San Marinó-i Nagydíjon Augusto Fernández immáron versenykörülmények között viszi pályára a Yamaha V4-es motorblokkal felszerelt gépét. A hangvillások versenyrészlegének ügyvezetője a Balaton Park-i hétvége eseményeit is összegezte.

Úgy tűnik, hogy ez a fontos bejelentések napja a Yamahánál, hiszen azok után, hogy hivatalossá vált Jonathan Rea szezon végi visszavonulása, délután a MotoGP-projekttel kapcsolatban osztottak meg egy nagy horderejű hírt. Ekkor ugyanis megjelent Paolo Pavesiónak, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatójának szokásos összegző videója, ezúttal a Magyar Nagydíj hétvégéjéről, ám nem csak a Balaton Park-i eseményekről beszélt.

Hivatalos: a szezon végén visszavonul a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea

A videó végén ugyanis az olasz szakember több fontos információt is közölt. Egyfelől Augusto Fernández szabadkártyával ott lesz a San Marinó-i Nagydíjon, ami persze önmagában még nem nagy hírértékű. Az viszont már annál inkább, hogy a spanyol tesztpilóta az új, V4-es erőforrással felszerelt motort viszi a pályára, vagyis a motorblokk versenykörülmények között is bemutatkozik. Mindez abból a szempontból váratlan fejlemény, hogy a legtöbben úgy gondolták, a debütálás hazai pályán, Motegiben fog megtörténni.

„Van néhány fontos hírem – fogalmazott Pavesio. – Misanóban megcélozzuk, hogy Augusto Fernández révén először lássuk versenyen az új M1-es prototípusunkat, amely V4-es motorblokkal van felszerelve. Ez egy konkrét jele a jövő iránti elkötelezettségünknek. Mindeközben továbbra is elszántan törekszünk arra, hogy minden versenyhétvégén a legjobbat hozzuk ki magunkból.”

A V4-es egyébként nem csak a misanói hétvégén lesz középpontban, hanem az azt követő hétfői teszten is, hiszen Fabio Quartararo nemrég megerősítette, hogy ő maga akkor fogja először kipróbálni a V4-es motort. Az persze még mindig nem dőlt el, hogy 2026-ra a Yamaha végleg vált-e, és utolsó márkaként kidobja-e a sornégyest, hiszen ez a teljesítménytől függ. Mindenesetre a francia versenyző már többször is egyértelműsítette, hogy jövőre már a V4-essel szeretne versenyezni.

Brnóban tesztelte V4-es blokkját a Yamaha, körvonalazódott, mire lehet készülni a futamhétvégén

Ami Pavesio többi mondandóját illeti, két versenyzőt emelt ki a márka kvartettjéből. A tizedik helyen végző Quartararo kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy bár a sprinten elkövetett hibája a főfutamát is befolyásolta, hiszen le kellett töltenie egy hosszú körös büntetést, a tempója a legjobb ötre is alkalmas lehetett volna. Miguel Oliveirának pedig gratulált, hogy tizenkettedik pozíciójával legjobb eredményét érte el az ivataiakkal.

Az olasz szakember hozzátette, ismét egy kihívásokkal teli hétvégén vannak túl, amelynek során nem teljesítették a céljaikat. Ugyanakkor pozitívumként kiemelte, hogy a gyári csapat több mint kétszer annyi pontot gyűjtött tizennégy forduló alatt, mint az előző idény hasonló szakaszában, és azt is hangsúlyozta, hogy a következő helyszínek jobban fekszenek majd a motornak.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Többen is átmentek Varga Tiboron, de ő már a mentő felé tartva kiabálta, hogy versenyezni akar

0

Varga Tibor elárulta, hogy bár a MotoE első futamán elszenvedett balesete következtében beverte a fejét, és több másik motor áthajtott rajta, nem sokkal ezután már kiabálva adta az illetékes tudtára, hogy indulni akar a második felvonáson, aminek érdekében minden követ megmozgatott. Későbbi rosszulléte miatt viszont örül, hogy ezt a szabályok nem tették lehetővé, ami pedig a jövőt illeti, már a következő fordulóban szeretne nyerni.

„Köszönöm szépen, jól, annyi van, hogy tényleg nagyon megütöttem a fejemet, és pihennem kell, de hálás vagyok, hogy csak ennyi történt.” Ezt válaszolta Varga Tibor a P1race.hu legelső kérdésére, amikor hétfőn beszéltünk vele telefonon. Mint ismert, a Magyar Nagydíj hétvégéjének egyetlen hazai versenyzője remekül rajtolt a MotoE első viadalán, ám nem sokkal később nagy balesetbe keveredett.

Varga Tibor óriási rajt után bukott a Magyar Nagydíjon, kórházba szállítják

A közvetítésben viszont nem sok minden látszott belőle, csupán annyit lehetett sejteni, hogy miután bukott, még el is ütötték. Később kiderült, hogy rövid időre elveszítette az eszméletét, de a közvetítésben aztán megjelent a megnyugtató üzenet, hogy minden érintett eszméleténél van. Ezzel együtt felmerül a kérdés, hogy mennyire emlékszik az esésből.

„Nekem minden megvan, ami az esés előtt történt, az esésből pedig annyira emlékszem, hogy elveszítem a kontrollt a motor felett, és elrepülök, majd a levegőben robban a légszák – idézte fel. – A következő kép már az, hogy felkelek a sóderágyban, és körülbelül tíz orvos vesz körül. Utána már végig eszméletemnél voltam. Bevittek az orvosi központba, majd jött Veszprém, és a többi.”

Ezután részletesen beszámolt a történtekről, és kiderült, hogy nem is egy motor találta el a földön, így valóban hálát lehet adni a sorsnak, hogy ennyivel megúszta. Ami pedig az eszméletvesztést illeti, azt nem ezek az ütközések okozták, hiszen azt maga a becsapódás okozta, miután lerepült saját Ducatijáról.

„Nem néztem meg a felvételeket, amelyeket megnézhettem volna az esésről – fogalmazott. – Azonban van egy nem hivatalos infó, miszerint a mögöttem érkező Eric Granado átment rajtam, amit még nem vett a hivatalos közvetítés. Én a landolás következtében vesztettem el az eszméletemet, mert egyből nagyon nagy ütést kaptam a fejemre, utána pedig átmentek rajtam. Granado valószínűleg a hátamnál, és talán a sisakomhoz is hozzáért. Aztán, amit már lehetett látni a kamerában, hogy Mattia Casadei még átment a lábamon. Amiatt kezdtem el nagyon pörögni, és pörögve-forogva érkeztem meg a sóderágyba. Ott már végig eszméletlen voltam.”

Vargát előbb az orvosi központba, majd kórházba szállították, és, mint kiderült, a mentőben nem kért fájdalomcsillapítót, amit újabb jó jelként lehetett értelmezni. Sőt, egy ponton az is felmerült, hogy a történtek ellenére visszatér a paddockba, és részt vesz a második futamon, ám ez utóbbi nem történt meg. Bár szeretett volna rajthoz állni, az előírások ezt nem tették lehetővé, és utólag kiderült, hogy így járt jól.

Hivatalos: Varga Tibor nem indul a Balaton Park-i második versenyen

„Én ott minden követ megmozgattam, amit csak tudtam – árulta el. – Úgy kell elképzelni, hogy amikor az orvosi központban betettek a mentőbe, kiabáltam a csapatfőnök feleségének, hogy azonnal menjen a Revithez, akiknél a Mugen Race-ruhám van, hogy készítsék fel a másik ruhát, menjen el a Kabutóhoz, hogy készítsék fel a másik sisakot, és készítsék fel a motort, mert nincs semmi bajom, és el fogok indulni a második versenyen, csak el kell vinniük a kórházba, de ki fogok jönni, és meg fogjuk nyerni a második futamot. Ezt angolul kiabálva mondtam Francescának a Snipers Teamből, és végig abban a tudatban voltam, hogy ez sikerülni fog.”

„Aztán, amikor kijöttem a kórházból, felhívtam a főorvost, és ő közölte velem, hogy az a szabály, hogy eszméletvesztés után huszonnégy órán belül nem ülhetek motorra – folytatta. – Utána még megpróbáltam felhívni a versenyigazgatóságot, hogy valahogyan kijátsszuk a szabályokat, mindezt a sprint kellős közepén. Ezt viszont nyilván nem lehetett megoldani, és utólag boldog vagyok, hogy nem sikerült, ugyanis amint leadtam a riportot az Arena4-nek a rajtrácson, rosszul lettem, és visszakerültem a kórházba. Azért nem véletlenül van ez a szabály, hogy ha az ember elveszíti az eszméletét, nagy ütést kap a fejére, akkor utána pihennie kell. Láthattuk, hogy miért.”

Ezen a ponton meg kell említeni, hogy Varga nemcsak a ruha- és a sisakgyártójának köszönte meg a védelmet, hanem a csizmáját és a kesztyűjét készítő Rainersnek is hálás volt, hogy csonttörés nélkül megúszta az esetet. A baleset ugyanakkor azt jelentette, hogy nem valósult meg az álom, és a magyar közönség nem ünnepelhetett hazai dobogót, esetleg győzelmet. Ennek ellenére nem a csalódottság beszélt belőle.

„Nagyon pozitívan állok ehhez a hétvégéhez, mert megmutattam magamnak és mindenkinek, hogy a spielbergi jó eredmény nem szerencse volt, hanem újoncként, tizennyolc évesen ott vagyok a világbajnokság élmezőnyében – magyarázta. – Ahogyan elrajtoltunk, egyből tudtam, hogy képes vagyok megnyerni a versenyt, és nekem van erre a legnagyobb esélyem, ugyanis láttam, hogy nagyon durva a tempóm. Nekem ez elég. Egyébként nagyon sajnálom, hogy nem hallgattuk meg a magyar himnuszt Magyarországon, az hatalmas dolog lett volna, de nagyon örülök a tudatnak, hogy képes vagyok rá. Lesz még ilyen, úgyhogy alig várom, viszont most már csak az van a fejemben, hogy két hét múlva Barcelona következik: a magyarok hallották már azt a magyar himnuszt, viszont lehet, hogy Barcelonában még nem mindenki. Szóval úgy döntöttem, hogy meghallgattatom velük.”

Valóban, hiszen a MotoE mezőnye a Red Bull Ringhez és a Balaton Parkhoz hasonlóan a Katalán Nagydíjon is össze fog csapni egymással. Varga pedig az előző két helyszínen egyértelműen előrelépett a korábbi teljesítményéhez képest. Ami pedig szintén jó hír, hogy pontosan tisztában van vele, mit rontott el a bukása előtt, így tanulhat a hibájából.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

„Láttuk, hogy teljes mértékben képes vagyok rá, egész hétvégén nagyon jó volt a tempóm – utalt a futamgyőzelemre. – Az esés egyébként annak tudható be, hogy még nincs elég tapasztalatom a motorral, és ahogyan kielemeztük, visszanéztük a versenyt, illetve az esést, már amennyit látni lehet a videóból, láttuk, hogy nagyjából fél méterrel elhagytam az ideális ívet, és ugyanazt a tempót akartam átvinni. Most már én is tudom, hogy ha az ember nem az ideális íven megy a motorral, miközben olyan tempót próbál átvinni, mintha ott lenne, akkor abból esés lesz. Nagyon nagy a motor súlya, ami miatt folyamatosan ott kell közlekedni, ahol maximális a tapadás. Ha nem ott közlekedünk, akkor viszont el kell csukni a gázt. Ennyit kellett volna csinálnom, el kellett volna fogadnom, hogy kicsit szélesre mentem, és még az is lehet, hogy pozíciót sem veszítettem volna. Utólag viszont könnyű ilyeneket mondani, és a motorral való tapasztalat hiánya miatt ezt most nem sikerült kivitelezni. Most már ugyanakkor azt is tudom, hogy megvan a tempóm, ez a legfontosabb, és még egyszer nem fogok elkövetni ilyen hibát. Kíváncsian várom, hogy mit sikerül kihozni a barcelonai fordulóból, de tényleg nagyon örülök neki, hogy képes vagyok nyerni, és ezt láthatjuk.”

Hivatalos: a szezon végén visszavonul a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea

0

Jonathan Rea bejelentette, hogy a szezon végén visszavonul. Mindezt a Superbike-világbajnokság történetének legeredményesebb versenyzőjeként teszi meg.

Egy ideig úgy tűnt, hogy Iker Lecuona és a Ducati házassága lesz a hétfői nap legnagyobb horderejű híre a Superbike-vb világában, ám hamar megváltozott a helyzet. A Yamaha ugyanis bejelentette, hogy Jonathan Rea az idény végén visszavonul, pontosabban felhagy az állandó jellegű versenyzéssel, így jövőre már nem lesz tagja a mezőnynek.

Hivatalos: a szezon végén visszavonul a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea

Azok után, hogy 2007-ben a brit Superbike-bajnokságban, 2008-ban pedig a Supersport-vb-n lett második, a brit, pontosabban északír pilóta utóbbi évben debütált szabadkártyával a szériamotorozás legmagasabb géposztályában. 2009-ben pedig már állandó versenyző volt a Ten Kate Hondával, amivel egy páratlan, 17 éven át tartó karrier kezdődött meg.

Rea már abban az évben, a második imolai versenyen győzni tudott, majd a Nürburgringen ismételt. A következő években legalább egy, de általában több alkalommal felállhatott a dobogó tetejére, ám a bajnoki címért nem tudott harcba szállni. Ebben egyebek mellett sérülései is hátráltatták, hiszen többször is előfordult, hogy számos hétvégét kellett kihagynia egyhuzamban.

A nagy áttörést az a váltás hozta el, melynek során 2015-re átigazolt a gyári Kawasakihoz. Rea innentől kezdve sorra nyerte a futamokat, és egy soha nem látott sorozatot indított el, ugyanis nemcsak ebben az évben, hanem a következő ötben is megnyerte a világbajnokságot. Ezzel nemcsak a legnagyobb szériát alakította ki ezen a téren, hanem összességében is a legeredményesebb pilótává vált, megdöntve a négy összetettbeli elsőségnél megálló Carl Fogarty rekordját.

2021-ben viszont Toprak Razgatlıoğlu megszakította a menetelését, a következő két évben pedig viszonylag ritkán tudott beleszólni a török pilóta, valamint Álvaro Bautista küzdelmébe. 2023 végén aztán úgy döntött, hogy otthagyja a Kawasakit, és pont a mostani címvédő helyére igazolt a Yamahához. Az együttműködés azonban nem hozta meg a remélt sikert, hiszen egyetlen pole pozíciót, illetve dobogót tudott szerezni tavaly Assenben, valamint Doningtonban. Ráadásul 2024-ben és idén ismét sérülések hátráltatták.

A búcsú tehát minden bizonnyal nem lesz a legfényesebb, ám ez nem változtat azon a tényen, hogy Rea minden fontos mutatóban a sorozat történetének legeredményesebb alakjaként vonul vissza. Hat bajnoki címe mellett ugyanis 119 győzelmet, 253 dobogót, 44 pole pozíciót és 104 leggyorsabb kört gyűjtött be, amit várhatóan még évekig nem döntenek meg.

„A Superbike-vb-n eltöltött felejthetetlen utazás után úgy döntöttem, hogy a szezon végén visszavonulok az állandó versenyzéstől – nyilatkozta Rea. – Hihetetlen élmény volt, tele csúcspontokkal, kihívásokkal és emlékekkel, amelyek örökre megmaradnak bennem. Szeretném megköszönni a Yamahának a lehetőséget, hogy velük írhassam meg ezt az utolsó fejezetet, valamint az előző két szezonban nyújtott támogatást. Legfőképpen pedig hálás vagyok a rajongóknak, a családomnak és mindenkinek, aki pályafutásom során mellettem állt. A versenyzés nagyon sokat adott nekem, és bár ezt a fejezetet a Superbike-vb-n itt az ideje lezárni, a sportág iránti szenvedélyem soha nem fog elhalványulni.”

„Jonathan rendkívül tehetséges versenyző, aki tizenhét éves pályafutása során figyelemre méltó eredményeket ért el a legmagasabb szintű szériamotoros versenyeken – fogalmazott Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe-nak a motorsport-divízióért felelős menedzsere. – Büszke lehet mindarra, amit karrierje során elért, hiszen valószínűleg hosszú ideig egyetlen pilóta sem közelíti meg ezeket a statisztikai adatokat. Jonathan sok éven át kemény ellenfelünk volt, egy rivális, aki igazán hajszolt és fejlődésre késztetett minket. Mindannyiunk számára megtiszteltetés volt egy ilyen szintű versenyzővel küzdeni a világbajnoki címekért. Az elmúlt két évben pedig Jonathan már nem a vetélytársunk volt, hanem a mi pilótánk. Nem tagadjuk, hogy közös utunk nem úgy alakult, ahogyan Jonathan vagy mi reméltük, de e nehéz idők ellenére Jonathan elkötelezett és odaadó maradt a projektünk iránt. Az utolsó négy közös versenyünkön továbbra is keményen fogunk küzdeni, mert semmi sem okozna nagyobb örömet nekünk, mint látni, hogy ez a bajnok visszatér a dobogóra, mielőtt befejezné csodálatos Superbike-világbajnoki pályafutását. Köszönjük Jonathannek minden erőfeszítését, profizmusát és elkötelezettségét, gratulálunk az eredményeihez, és minden jót kívánunk neki a jövőre nézve.”

Nehéz év, boldog pillanat, dobogó és mélypont – Rea karrierjének egyes állomásait idézte fel

Hivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

0

A Ducati bejelentette, hogy Iker Lecuona lesz a szezon végén távozó Álvaro Bautista utódja a Superbike-világbajnokságban szereplő gyári csapatánál. A jelenleg a gyári Hondánál versenyző pilótát Sergio García helyettesíti a mostani teszten, miután még mindig nem épült fel a Balaton Parkon elszenvedett sérüléséből.

Immáron véglegesen kijelenthető, hogy Álvaro Bautista az idény végén távozik a gyári Ducatitól, hiába jelentette ki a Balaton Parkon a P1race.hu jelenlétében, hogy ez még nem teljesen biztos. A jelenleg 40 éves versenyző összesen 63 győzelmet, 117 dobogót és 10 pole pozíciót szerzett pirosban, ebből 47-et, 93-at, illetve 6-ot a 2022 óta tartó második időszakában. Szintén ebben a periódusban szerezte meg a két Superbike-világbajnoki címét.

Bautista: Sosem mondta azt a Ducati, hogy nem akarnak engem

És hogy miért hivatalos a távozása? Nos, a Honda és a Ducati viszonylag gyors egymásutánban kiadott közleményéből kiderült, hogy Iker Lecuona távozik az aszakaiaktól, és a bolognaiakhoz igazol, ahol honfitársa utódja lesz. Ezzel újabb csapatnál vált teljessé a jövő évi felállás, hiszen Nicolò Bulega szerződéshosszabbítását már korábban bejelentették.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

A 25 éves motoros 2016 és 2021 között a gyorsaságimotoros-világbajnokság valamelyik kategóriájában versenyzett. Rögtön a Moto2-ben mutatkozott be, ahol összesen két dobogót szerzett, legjobb eredménye pedig a 2018-ban és 2019-ben elért tizenkettedik hely volt az összetettben. Utóbbi év szezonzáróját viszont már a MotoGP-ben teljesítette, ahol a sérült Miguel Oliveirát helyettesítette Valenciában. A következő két idényben pedig már állandó versenyzőként szerepelt a királykategóriában a KTM szatellitcsapatánál.

2022-ben viszont átnyergelt a Hondához, ahol a gyári istállónál bemutatkozott a Superbike-világbajnokságban. Első idényében legyőzte csapattársát, a szintén újonc Xavi Viergét, és már második hétvégéjén megszerezte első dobogóját Assenben, Montmelóban pedig begyűjtötte karrierje eddigi egyetlen pole pozícióját a sorozatban. Azóta viszont csak tavaly Estorilban állhatott fel a pódiumra, ráadásul az előző két évben kikapott csapaton belül. Igaz, mentségére szóljon, hogy 2024-ben több hétvégét is kihagyott, és idén sem volt ott mindenhol, így áll 90 ponttal honfitársa 112-jével szemben.

Ezzel párhuzamosan máshol is képviselte a Hondát. 2022-ben Tetsuta Nagashima és Takumi Takahashi váltótársaként megnyerte a Szuzukai 8 órás versenyt, amelyen idén is részt vett volna, de sérülése miatt kénytelen volt visszalépni. 2023-ban pedig összesen hét MotoGP-futamon vett részt a gyári Honda vagy az LCR színeiben, hiszen Marc Márquezt, Joan Mirt és Álex Rinst is helyettesítette sérülés miatt.

Ezúttal viszont őt kell helyettesíteni, hiszen Lecuona még mindig nem épült fel a Balaton Park-i forduló első versenyén történt tömegbalesetben elszenvedett csuklótöréséből. A Honda viszont hétfőn a MotorLand Aragónon tesztel, ezért helyettest kellett találnia. Végül Sergio Garcíára esett a választás, aki korábban már vezetett Hondát, igaz, ez még a JuniorGP-ben, illetve a Moto3-ban történt, vagyis a mostani tesztre nézve nem sok relevanciája van.

Hárman is belesérültek a Balaton Parkon történt tömegbukásba, de egyikük teljesítette a futamot

Garcíát pont az idei Aragóniai Nagydíj után rúgták ki, a közelmúltban viszont jól alakult a karrierje. A Balaton Parkon visszatért a Moto2-be, hogy helyettesítse a Spielbergben megsérült Senna Agiust, és elképzelhető, hogy ha Lecuona nem épül fel a magny-cours-i fordulóra, akkor a Superbike-vb mezőnyében is bemutatkozhat. Ami viszont talán a legfontosabb, hogy a Gresini múlt héten bejelentette, hogy vele és Alonso Lópezzel vágnak neki a középső kategória 2026os idényének.

Bő kilenc hónapja még vezette a világbajnokságot, mára ülés nélkül maradt a spanyol pilóta

Martínt meghatotta a Balaton Parkon elért eredménye, majd kijelentette, visszatért

0

Jorge Martín elárulta, úgy érzi, visszatért, hiszen egy trükkös pályán sikerült kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtania, miközben tizenkét pozíciót javított. A címvédő számára egy ideig még a dobogó sem tűnt túl messzinek, de a negyedik helyet is megkönnyezte.

Jorge Martín kiváló versenyt futott a Balaton Park Circuiten. Ezt a szurkolók egy jelentős része is díjazta, hiszen a szavazók 34 százaléka őt tartotta a futam versenyzőjének, amivel csak 2 százalékponttal maradt el az elismerést ténylegesen bezsebelő Marc Márqueztől. A gyári Aprilia pilótája sérülése óta a legjobb eredményét érte el, és szerinte ismét régi önmaga lett.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

„Szerintem most érzem úgy, hogy visszatértem – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében lezajlott sajtóbeszélgetésen. – Huszonhat körön át erős tempót tudtam produkálni egy trükkös pályán, ami nem könnyű. Még mindig időre van szükségem a motorral. Ugyanaz a »Martinator« vagyok, mint tavaly, a motor sokkal jobb, mint az előző évben, úgyhogy csak idő kérdése, hogy minden összeálljon, és győzelmekért tudunk harcolni.”

Az elmúlt időszakban Martín csapattársa, Marco Bezzecchi folyamatosan remek eredményeket ér el az Apriliával, ám a 27 esztendős versenyző eddig nyilvánvaló okokból nem ért fel a szintjére. A Magyar Nagydíjon viszont volt egy olyan pont, amikor az is felmerült benne, hogy üldözőbe vegye őt a dobogóért, ám erről végül inkább letett.

„Jól érzem magam – fogalmazott. – Fantasztikusan érzem magam. Továbbra is úgy érzem, hogy minden alkalommal tanulok valamit ezen a motoron. Minden körben egyre komfortosabban érzem magam. Még a rajtrácson is változtattam a kormányon. Szóval még mindig ebben a folyamatban vagyok. Mindenesetre a tizenhatodik helyről nem volt könnyű sok versenyzőt megelőzni a futam során. Emellett nagyon kiegyensúlyozottnak éreztem magam, a leggyorsabb körömet is a tizennyolcadikban futottam meg, azt hiszem. Egy ponton láttam, hogy Marco egyre közelebb van, és megpróbáltam. Azonban túl kockázatos volt, ezért úgy gondoltam, jobb, ha negyedik leszek, mint ha a földön végzem. Több kör, több tapasztalat, és megyünk tovább.”

Ahogyan arra ő maga is utalt, Martín egy szempontból mindenképpen a Balaton Park királya lett, hiszen összesen tizenkét pozíciót javított rajthelyéhez képest. Persze ehhez kellett a sok bukás, valamint Fabio Di Giannantonio balszerencséje, de ez így is megsüvegelendő, pláne annak fényében, hogy sokan úgy vélik, nehéz előzni ezen a pályán.

Martín szerint „okosnak” kell lenni hozzá, mások „rendkívül nehéznek” tartják az előzést a Balaton Parkon

„Egész hétvégén nagyon optimista voltam – mondta. – Sok előzési pontot láttam. Most hét versenyzőt előztem meg az első kanyarban. Emellett a négyes, az ötös és a kilences kanyart is jó helynek tartom. Szóval mindig ezeket használom az előzésre. Fantasztikus verseny volt, élveztem. Kicsit hosszú volt, mert fizikailag megterhelő pálya, de jól érzem magam.”

Persze ő is tisztában van vele, hogy még nincs az út végén, amire a kvalifikáció is rávilágított. „Jelenleg nem igazán foglalkozom a pozíciókkal – fogalmazott. – Persze jó futam volt, sokat tanultam belőle. Az időmérőt illetően még meg kell értenem ezt a motort. A versenyen is javulnom kell, de jó irányba haladunk. Úgyhogy csak így tovább.”

Martín ugyanakkor már így is hosszú utat járt be az idény során, hiszen korábban háromszor is megsérült, és a legutóbbi miatt három hónapot kellett kihagynia. Ennek tudatában pedig tökéletesen érthető, hogy a negyedik hely ennyire boldoggá teszi, olyannyira, hogy még néhány könnycseppet is elmorzsolt.

„Úgy éreztem, mintha megnyertem volna a versenyt – jelentette ki a spanyol sajtónak. – Aztán a barátnőm társaságában nagyon meghatódtam. Nehéz időszakon vagyunk túl, kemény volt a szezon, és amikor az ember elér egy félig-meddig elfogadható eredményt, az felvidítja, és eszébe juttatja, milyen volt, amikor rosszul érezte magát. A csapatom, a családom és az embereim miatt is örülök. Folyamatosan fejlődnünk kell, még hosszú út áll előttünk. A potenciál viszont nagyon nagy.”

A Magyar Nagydíj vasárnapjának legjobb képei

Marc Márquez lemondana egy több mint fél évszázados rekord megdöntésének lehetőségéről

0

Marc Márquez elárulta, mostanában már ő is egyre többet gondolkozik a világbajnoki cím bebiztosításán, de nem szeretné, hogy az első meccslabdája akkor jöjjön el, amikor matematikailag először eljöhet. Marco Bezzecchi viszont nem foglalkozik a harmadik hely megszerzésével.

Marc Márquez újabb domináns hétvégén van túl a Balaton Parkon. Bár nem minden pályaeseményen ő végzett az élen, de azokon igen, amelyek igazán számítanak. Ennek köszönhetően pedig nemcsak zsinórban a hetedik főfutamát nyerte meg, hanem sorozatban hetedszer duplázott, a sprinteket is figyelembe véve.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

Ezzel párhuzamosan a bajnokság második helyén álló Álex Márqueznek nem volt jó hétvégéje, így a különbség 175 pontra nőtt. A spielbergi fordulót megelőző sajtótájékoztatón a gyári Ducati versenyzője kijelentette, lehetetlennek tartja, hogy a két forduló múlva esedékes San Marinó-i Nagydíjon biztosítsa be a végső győzelmét, de most már nincs is olyan messe ettől. Ehhez ugyanis 47 ponttal megvernie öccsét a következő két alkalommal (és legfeljebb 5 ponttal kaphat ki Francesco Bagnaiától). Ő azonban szíve szerint elhalasztaná az első meccslabdát.

„Igen – válaszolta a futam utáni sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy többet gondolkozik-e már a vb-küzdelem végleges lezárásán. – Persze most már egyre közelebb és közelebb van, de ugyanazt a mentalitást és ugyanazt a koncentráltságot kell fenntartani. Szombaton beszéltünk erről valamennyit a spanyol újságírókkal, erőltették, és elmondták a számokat. És azt kell mondanom, hogy azt szeretném, hogy az első lehetőségem Japánban vagy Mandalikán legyen, mert ha Misanóban jön el, az azt jelenti, hogy az öcsémnek katasztrofális hétvégéje lesz Katalóniában, és én a legjobbat akarom neki.”

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Mindez azt is jelenti, hogy az idősebbik Márquez lemondana a rekorddöntés lehetőségéről. A gyorsaságimotoros-világbajnokságon ugyanis még senki nem biztosította be hat fordulóval a vége előtt a végső győzelmét. A rekordot Giacomo Agostini tartja, aki többször is öt hétvégével a vége előtt lett megkoronázva – utoljára 1972-ben –, míg a MotoGP-korszakban Valentino Rossi 2003-ban, Márquez pedig 2019-ben négy fordulóval a zárás előtt lett bajnok.

Bezzecchi nem foglalkozik a harmadik hellyel

A sajtótájékoztatón harmadik helyezettként Marco Bezzecchi is részt vett. A gyári Aprilia pilótája az elmúlt hetekben megelőzte a VR46 párosát, és feljött a tabella negyedik helyére, ráadásul most már Bagnaia is látótávolságon, vagyis egy futamhétvégén belül van. Ő azonban nem foglalkozik a bajnoki állással, hanem másra koncentrál.

„Hogy őszinte legyek, soha nem nézem a tabellát – válaszolta a P1race.hu erre vonatkozó kérdésére. – Nyilvánvaló, hogy minden futamhétvégén, amikor az ember hazamegy, megnézi, mi újság, de jelenleg nem ez a fő célom. Persze, ha el tudom érni a harmadik helyet, akkor az jobb [a negyediknél], ám arra összpontosítok, hogy fejlesszük a motort, és megpróbáljunk építeni egy szilárd alapot a következő szezonra. Emellett ebben az idényben így szeretnénk folytatni, hiszen momentán elég jól alakul. Ezek a fő céljaim.”

A Magyar Nagydíj vasárnapjának legjobb képei

A Magyar Nagydíj vasárnapjának legjobb képei

0

Vasárnap rendezték meg a Magyar Nagydíj hétvégéjének zárónapját, amelyről elkészítettük képválogatásunkat. A galériában a nap összes fontos eseményéről találhatnak fotókat, de emellett külön összeállítást iis készítettünk a Drapál Jánosról való megemlékezésről és Talmácsi Gábor tiszteletköréről is.

Bastianini ijesztőnek érezte csúszását, Marini szerint egy feladatuk volt

0

Enea Bastianini ijesztőnek találta az első körös incidenst, mivel apró mozdulatokkal lehet nagy sebességkülönbségekre szert tenni. Luca Marini azonban ennek ellenkezőjét állította, Jack Miller szerint szerencsés volt a keresztül csúszó olasz. Az is felmerült, hogy kell-e ezen a szakaszon változtatni, melynek kapcsán megoszlanak a vélemények.

A Marc Márquez győzelmével záruló és 33 év után visszatérő Magyar Nagydíj akár komoly balesettel is kezdődhetett volna. Mint ismeretes, Enea Bastianini az 1. körben eldobta a sikánnál. Motorja, illetve a pilóta pedig keresztbe átcsúszott az aszfaltcsíkon, és a szemközti sóderágyban kötött ki. Szerencsére azonban észnél voltak a versenyzők, így balesetmentesen át tudtak jönni azon a szakaszon. Az eset pedig természetesen a vasárnapi sajtóbeszélgetéseken is szóba került.

„Valóban ijesztő volt – erősítette meg a P1race.hu felvetésére Bastianini. – Azonnal rohantam megnézni, hogy minden rendben van-e a többiekkel. Rengeteg olyan része van a pályának, ahol apró mozdulatokkal lehet nagy sebességkülönbségekre szert tenni. Láttam, hogy Luca [Marininek] volt lehetősége kimenni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy csúszok és összehúzom a testemet, hogy még gyorsabban a sóderbe érjek.”

Ahhoz, hogy valaki eltalálja a keresztbe csúszó KTM-et és versenyzőjét, Luca Marini járt az egyik legközelebb. Az ötödik helyen záró Honda-versenyző azonban teljesen máshogyan látta a helyzetet, miután nála is felhoztuk az incidenst. „Egyáltalán nem volt vészes – szögezte le. – Csak gyorsan kellett eldönteni, hogy belülről vagy kívülről kerülöd ki. Viszont sajnos vesztettem két pozíciót.”

A MotoGP pilótája állítja, majdnem elütött egy pályabírót, és lélektelennek nevezte a Balaton Parkot

Az incidensre olyan reakció is érkezett, melynek versenyzője közvetlenül nem volt érintett. „[Bastianini] ma egy szerencsés fickó volt – fogalmazott Jack Miller. – Amikor átértünk a sikánon, egy csapásra a pálya közepén volt. Valaki belülről, valaki kívülről kerülte ki.”

De vajon kell-e ezen a szakaszon esetlegesen módosítani? „Úgy gondolom, hogy ennek a sikánnak az a célja, hogy ne engedje visszacsúszni a motort az aszfaltra, hanem hogy a sóderágyban maradjon. Viszont lehet, hogy módosítanunk kell ezen, mert úgy néz ki, ezúttal nem működött. A következő évekre lehet ezen fejleszteni” – magyarázta Marini.

„Az az igazság mindkét sikán esetében, hogy ha összecsukódik a motor eleje a kanyarbejáratokon, akkor egyenesen átvágsz, és visszatérsz a pályára – ezek már Brad Binder szavai. – Őszintén szólva, nem tudom, hogyan fogják megoldani a változásokat, mert ahhoz, hogy biztonságosabbá lehessen tenni, teljesen ki kell nyírni a sebességet. Szóval szerintem ez így van rendben. Csak eléggé rizikós, hogy valaki hibázik egy kisebbet, és akár nagy baj is lehet belőle…”

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Ellenfele biztonságát tartotta szem előtt, mégis büntetést kapott – Morbidelli vitatja az ítéletet

0

Franco Morbidelli nem ért egyet a Magyar Nagydíjon kapott büntetésével, amelynek értelmében vissza kellett adnia egy pozíciót. A VR46 versenyzője kijelentette, amikor átvágta a pályát, Luca Marini biztonságát tartotta szem előtt.

Nem alakult jól a VR46 számára a Magyar Nagydíj főfutama. Fabio Di Giannantonio nem tudott felállni a rajtrácsra, és bár Franco Morbidelli az első néhány kört a második helyen töltötte, végül nem tudta megtartani a pozíciót. Olyannyira, hogy végül Marc Márquez után Pedro Acosta, Jorge Martín és Luca Marini is elment mellette.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

Igaz, honfitársa esetében nem erőből történt az előzés, hiszen a 30 esztendős pilóta kénytelen volt átadni a pozíciót. Mindezt azok után, hogy a gyári Honda versenyzője a 9-10-es sikánban megpróbálta őt megelőzni, ám kicsit mélyet fékezett, így az idősebbik olasz motoros jobbnak látta, ha átvágja a pályát. A sportfelügyelők azonban megbüntették ezért a manőverért.

„Egyszerűen próbáltam tartani a pozíciómat, ami nem jött össze, mivel Simon [Crafar, a sportfelügyelői testület elnöke] nem díjazta a kilences-tízes kanyarban történteket – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen. – Én nem értek egyet ezzel a döntéssel, de rendben van, az ötödik és a hatodik hely között nincs nagy különbség, még ha szívesebben is végeztem volna az ötödik pozícióban, az biztos.”

Morbidelliben ráadásul elmondása szerint nemhogy rossz szándék nem volt, hanem kifejezetten úgy járt el, hogy vigyázott ellenfele testi épségére. Való igaz, hogy a felvétek alapján be tudta volna venni a kanyart, ám egy ponton úgy határozott, hogy ezt nem teszi meg. Ennek ellenére az a döntés született, hogy át kell adnia egy pozíciót.

„A saját [ívemen] vettem be a kanyart, és amikor éreztem a kontaktot Lucával… – fogalmazott. – Ha tartom az ívemet, biztosan elesett volna. Azonban úgy döntöttem, hogy felszedem a motort, és nem okozok neki bukást, mert ez ostobaság lett volna. Könnyedén végigcsinálhattam volna a kanyart, de amikor éreztem az összeérést, Luca biztonságát tartottam szem előtt. Ez történt, és vissza kellett adnom a pozíciót.”

A háromszoros királykategóriás futamgyőztes ugyanakkor hozzátette, adott esetben előfordulhat, hogy bizonyos szereplők másként látnak egy-egy szituációt. „Nagyon nehéz megítélni az ilyen jellegű manővereket – szögezte le. – Meg kell nézni az adatokat, világos véleményre van szükség a pozíció kapcsán, hogy kié a kanyar, Én tisztán látom a saját álláspontomat, miszerint ha egy pilóta előrébb van, akkor a kanyar az övé. Azonban ez az én véleményem, és mindenkinek megvan a magáé erről az esetről. Simonnak, valamint a sportfelügyelőknek pedig néhány esetben más az álláspontjuk, de ezzel ki vagyok békülve.”

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Íme a hivatalos nézőszám, ennyien voltak a Magyar Nagydíj hétvégéjén

0

Bejelentették, hogy hányan látogattak ki a Balaton Parkra az elmúlt három nap során. A hivatalos adatok alapján a Magyar Nagydíj péntekjének, szombatjának és vasárnapjának összesített nézőszáma 80 105 fő volt, ami közel kétszer annyi, mint a négy héttel ezelőtti Superbike-világbajnoki hétvége adata. Utóbbi 42 809 fő volt.