back to top
2025. június 26. 11:26
Kezdőlap Blog Oldal 21

Világszinten is különleges pályával és nézőcsalogató környezettel készül Visonta a Supermoto-vb-re

0

Kevesebb mint két hónap múlva rendezik a Supermoto-világbajnokság magyarországi fordulóját Visontán. Nemrég ellátogattunk a helyszínre, ahol egy sajtóesemény keretében bemutatták a pályát.

Sűrű nyara lesz a magyar motorsportszerető közönségnek, hiszen hazánk három kiemelt világbajnoki sorozatot is fogad, nem beszélve a betétszériákról. A Superbike-vb és a MotoGP mezőnye a Balaton Park Circuitre, míg a Supermoto-vb a Heves vármegyében található Visontára látogat. A helyszínen nemrég tartottak egy pályabemutató sajtóeseményt, amelyre a P1race.hu is ellátogatott.

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

Maga a sportág az Egyesült Államokból ered, ám Európában lett igazán népszerű. Nem véletlen, hogy a világbajnokság is európai központú, ám ezzel együtt nemzetközi eléréssel rendelkezik, és abszolút világbajnoki terméknek számít. Éppen ezért jelentős sportdiplomáciai siker, hogy a széria történetében először Magyarországra látogat.

Ami a helyszínt illeti, 2006-ban lelkes gokartosok építettek pályát, majd a 2010-es évek elején új üzemeltető érkezett, és ezzel együtt a hangsúly áttevődött a driftre: a következő években rendszeressé váltak a több ezer fős rendezvények. Ehhez a korszakhoz fűződik a Visontai 24 órás robogóversenyt, amelyen dízelgenerátorokkal és kreatív házi módszerekkel oldották meg a világítást.

A jelenlegi tulajdonosi kör 2019 őszén érkezett meg, és jelentős infrastrukturális fejlesztésekbe kezdett. Az immáron Black Star Speedway elnevezésű létesítményre több hazai sorozat is ellátogatott, majd az Alpok-Adria is megérkezett. Később újraindult a 24 órás robogóverseny, majd a hazai supermotózás is megvetette a lábát. Mára pedig olyan korszerűvé vált, hogy a szervezők reményei szerint méltó módon fogadják a világbajnoki mezőnyt – amihez már az összes szakhatósági és sportszakmai engedélyt megkapták.

Fotó: S1GP Hungary

A sportág lényege, hogy a pilóták többféle felületen mérjék össze a tudásukat egymással. Amit egy supermotopályának mindenképpen tartalmaznia kell, az az aszfaltos, valamint az offroad szakasz. Emellett létezik az ún. Sky Section, amely egy mandinerekkel tarkított, szintén offroad-jellegű pályarész, ám a felület szintén kemény burkolatú.

Ez utóbbi jelenti az 1230 méter hosszúságú nyomvonal egyik különlegességét, hiszen a Sky Section még a világbajnoki versenynaptárban is egyedülállónak számít. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a Black Star Speedway nem úgy ad otthont a vb-nek, hogy egy másik sportág pályáját átalakítják, hanem eleve supermotóra lett tervezve, és ilyen helyszínből világszinten is csak három található.

A létesítmény másik nagy előnye az elhelyezkedés, hiszen nincs a közelben lakott terület, így nem alakult ki konfliktus a helyiekkel az esetleges zajszennyezés miatt. Ráadásul a fák és az egyéb környezeti tereptárgyak barátságos, természetközeli élményt biztosítanak a kilátogatóknak, nem beszélve a várható nyárias időjárásról.

Fotó: S1GP Hungary

A sajtótájékoztatón kiemelték, hogy a szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy megfelelő szórakozási lehetőséget biztosítsanak. A pályát viszonylag rövid idő alatt körbe lehet sétálni, de ezen belül három fő nézői pontot alakítanak ki. Ezeken minőségi étellel és itallal várják a jelenlévőket, akik egyéb szolgáltatásokat is élvezhetnek az egész napos szórakozás keretében.

Ami az összesen három kategóriát felvonultató világbajnokság programját illeti, július 11-én, azaz pénteken zárt körű edzéseket rendeznek. A nézők számára a következő két napon nyílnak meg a kapuk: szombaton ugyancsak szinte egész nap edzések lesznek, de a nap végén két futamot is megrendeznek, míg vasárnap a bemelegítések után lezajlik a maradék hat futam. Persze a pályaesemények között olyan betétprogramokkal szórakoztatják majd a közönséget, mint a driftshow-k vagy a motoros akrobaták mutatványai.

A sajtótájékoztatón elhangzottak alapján a jegyek több mint felét értékesítették elővételben, és a bérletek mellett már napijegyeket is lehet kapni, hogy azok is részesülhessenek az élményben, akik csak bele akarnak kóstolni a sportágba. A rövid versenyek és a pörgős események a Z generációt is képesek bevonzani, de a szervezők a kisgyerekes családokat is várják. Fontos hangsúlyozni, hogy bár a helyszínen is lehet jegyet vásárolni, érdemes inkább elővételben megvenni online vagy az Eventim országos hálózatán keresztül.

Folytatódik az S1GP világbajnokság, megjelentek a napijegyek a Magyar Nagydíjra

Aki pedig még inkább tűzközelbe szeretne kerülni, az a paddockba is belépőt válthat, ahol jobban megismerkedheti az egyébként barátságos versenyzőket. Köztük azokat a magyar pilótákat is, akik szintén jelen voltak a sajtótájékoztatón. Surányi Balázs és Kardos Gergely a királykategóriának számító S1GP-ben, míg a rendkívül tehetséges Bereczki Dávid a juniorok között indul. Előbbi azt is megválaszolta, hogy mit történik eső esetén.

Fotó: S1GP Hungary

Ha esik az eső, akkor általában lágyítunk a futóműn – felelte a P1race.hu kérdésére. – Nyilván kisebb a tempó, emiatt puhább futómű kell. Továbbá természetesen feltesszük az esőgumikat, A Sky Section ilyenkor is része a pályának, de az offroadot valamikor kiveszik, mert túl saras, és olyankor nem lehet rajta motorozni. Arról nem is beszélve, hogy az esőgumi nagyon sok vágást tartalmaz, hogy ki tudja szorítani a vizet, és ez az offroad szakaszon megtelik sárral, utána pedig olyan, mintha slick abronccsal mennénk rá az aszfaltra. Emiatt előfordul, hogy kiszedik az offroadot.

Szívszorító: így vigasztalták Quartararót az újságírók, miután nem tudta visszatartani könnyeit (videó)

0

Előkerült egy videó, amelyen látszik, hogy Fabio Quartararo még a sajtóteremben is küzdött az érzelmeivel, miután az élről esett ki a Brit Nagydíjon. Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója biztosította versenyzőjét, hogy büszkék a teljesítményére.

Ha van versenyző, akit alighanem egy egész világ, vagy legalábbis annak motorsportszerető része sajnált a Brit Nagydíjon, az biztosan Fabio Quartararo. A 26 éves pilóta utcahosszal vezetett, és már-már a kezében érezhette azt a győzelmet, amely a 2022-es Német Nagydíj óta az első lett volna neki, ám a hátsó összeültető meghibásodott, ezért kénytelen volt feladni a küzdelmet.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Ezt követően a szezon egyik legszívszorítóbb képei következtek: Quartararo térdre rogyott a pálya mellett, és bár a sisak miatt nyilvánvalóan nem látszott, de alighanem elsiratta a diadalt. Később jó barátja, Thomas Maubant igyekezett lelket önteni belé, ám a francia motorosra még akkor is hatottak ezek az érzelmek, amikor megtette első nyilatkozatait.

Erről az SPOTV televíziós csatorna tett közzé egy felvételt. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Quartararo elmondta, a történtek ellenére bőven építhetnek a hétvége pozitívumaira, ám eközben nem tudta visszatartani a könnyeit, ezért egy ponton meg kellett szakítania monológját, majd fejét lehajtva a jobb kezébe temette az arcát. A gyári Yamaha sajtósa erre megsimogatta a hátát, majd egy újságíró is meglapogatta Quartararót, miközben kollégái tapssal próbálták őt vigasztalni.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

SPOTV SEA (@spotvsea) által megosztott bejegyzés

Pedig a hétvége érdemi részének eleje a lehető legjobban alakult számára, ahogyan arra Paolo Pavesio is felhívta a figyelmet. „Hullámvasút volt, az biztos – jelentette ki a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója szokásos értékelő videójában. – Egy fantasztikus körrekorddal, és Fabio sorozatban elért harmadik pole pozíciójával kezdődött. Ez kiemeli azt a tényt, hogy egy körön jelenleg Fabio és az M1-es alkotják a leggyorsabb kombinációt a mezőnyben.”

Quartararo: Annyira sz*r, ami ma történt – kiderült, mi okozta a kiesését

Ezután jött a sprint, amelyen Quartararónak nem volt meg a tempója, így végül csak a hetedik pozícióban tudott célba érni. Másnap pedig a már említett főverseny következett, amely a rendkívül biztató kezdés ellenére a lehető legfájóbban ért véget számukra. Ezzel együtt az olasz szakember is kiemelte, hogy végre ott voltak a győzelem kapujában.

A futam valóságos hullámvasút volt – fogalmazott. – Igazi különlegességet láttunk. A verseny elején a pilóták nagyon gyorsan fékeztek, és elképesztő tempót produkáltak. Fabio vezette és kontrollálta a viadalt, ám végül egy apró technikai hiba megfosztotta őt a győzelemtől, amely végre újra elérhető közelségbe került. Rendkívül büszkék vagyunk mindarra, amit a futamon tett, büszkék vagyunk arra a munkára, amelyet mindenki elvégzett, de ilyen a versenyzés. Ezzel együtt nagyon sajnáljuk, hogy nem tudtuk learatni ezeknek az erőfeszítéseknek a gyümölcsét egy olyan hétvégén, amely emlékezetesen alakulhatott volna.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Még nincs vége: Morbidelli szerint Espargarónak baja van vele, aki erre válaszul „kiröhögte”

0

Franco Morbidelli kifejtette, szerinte Aleix Espargaró vele szemben másképpen viselkedik, mint a többi versenyzővel, és úgy véli, a Honda tesztpilótájának gondja van vele. Utóbbi a közösségi médiában reagált, és virtuálisan kinevette ellenfelét.

Úgy tűnik, nem múlt el konfliktus nélkül a Brit Nagydíj hétvégéje. Mint ismert, Franco Morbidelli és Aleix Espargaró nem sokkal az első rajt után ütköztek, miután a Honda tesztpilótája a Vale-sikánban eldobta a motorját, amely immáron gazdátlanul kiütötte a Ducatit a VR46 versenyzője alól. Mivel a baleset után olaj folyt a pályára, megszakították a viadalt, de ez a mostani cikk témája szempontjából nem annyira releváns.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a két fél kicsit másképpen látta az esetet. Espargaró elismerte hibáját, de hangsúlyozta, nem akart csatázni a nála gyorsabb Morbidelliékkel, ám az olasz motoros úgy vélekedett, hogy ellenfele igenis meg akarta őrizni a pozícióját vele szemben. Amikor a bukótérben együtt sétáltak, a 35 éves versenyző beszámolója szerint hiába győzködte vetélytársát, hogy az ütközés pillanatában ő már semmilyen módon nem volt ura a gépnek.

Espargaró próbálta felvilágosítani Morbidellit a balesetükről, de szerinte ellenfele oda sem figyelt rá

Itt azonban még nem volt vége, ugyanis hétfőn folytatódott a történet. Az egész azzal kezdődött, hogy a MotoGP X-oldala megosztott egy videót az incidens kapcsán. Ebben Morbidelli kifejtette, hogy nem ez az első ütközésük, és ekkor is felhozta a korábbi cikkünkben emlegetett 2020-as misanói esetet. Emellett máskor is volt konfliktusuk, és a VR46 pilótája ebből levonta a maga következtetését.

Tudom, hogyan viselkedik, amikor ott vagyok a közelében, igazából még ennél is rosszabb tud lenni – utalt vélhetően a 2023-as Katari Nagydíj edzésére, amikor Espargaró egy nézeteltérés után nemes egyszerűséggel meglegyintette a sisakját. – Az ember nem jöhet ki jól mindenkivel. Nekem nincs bajom vele, de neki van baja velem, az biztos. Ezt látom a pályán. Az alapján, ahogyan az évek során viselkedett velem, soha nem éreztem úgy, hogy normál ellenfélként [kezel]. Velem kapcsolatban mindig volt valami extra. Nem tudom, miért, de rendben van.”

A közösségi médiás felület algoritmusa pedig azonnal felhozta Espargarónak ezt a videót, ugyanis nem telt bele egy perc (!), és már meg is osztotta a felvételt saját oldalán. A spanyol pilóta egyetlen szót sem fűzött hozzá, véleménye mégis egyértelmű, hiszen öt sírva röhögős emojival reagált a hallottakra, és „a biztonság kedvéért” még három popcornemojit is hozzáfűzött, jelezve, hogy remekül szórakozik.

A sportfelügyelők egyébként versenybalesetnek minősítették az incidenst, így nem osztottak ki büntetést. Ami a továbbiakat illeti, az biztos, hogy a két érintett éles körülmények között egy ideig nem találkozik egymással, hiszen a Honda már elhasználta az első félszezonban elérhető három szabadkártyáját, így Espargaró a nyári szünet után versenyezhet legközelebb, amire jó eséllyel legkorábban a szeptember első hétvégéjén esedékes montmelói fordulón kerül sor. Igaz, a június 9-i aragóniai teszten ő is ott lehet…

Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre

0

A Yamaha bejelentette, hogy két évvel meghosszabbította Andrea Locatelli szerződését. Ezzel az olasz pilóta lesz a hangvillásokat második leghosszabb ideig szolgáló versenyzője a Superbike-világbajnokságban.

A Superbike-vb mezőnyében eddig nem sok pilótának biztosított a jövője. Sokáig csak Ryan Vickers rendelkezett szerződéssel 2026-ra, majd közvetlenül a mosti forduló előtt hivatalossá vált, hogy mind Alex Lowes, mind Axel Bassani hosszabbít a Bimotával. Hétfőn pedig újabb névvel bővült a lista, hiszen a Yamaha bejelentette, hogy két évvel megtoldották Andrea Locatelli kontraktusát.

Hivatalos: elkeltek az első helyek, bejelentette 2026-os versenyzőit a Bimota

Az olasz pilóta 2020-ban csatlakozott a márkához, akkor még a Supersport-világbajnokságban, amelyet újoncként brutális fölénnyel, tizenötből tizenkét futamot megnyerve húzott be az Evan Bros színeiben. A következő idényben már a Superbike-vb mezőnyében szerepelt a gyári istállóval: első évében rögtön negyedik lett az összetettben, amit két évvel később meg tudott ismételni. A pontszámot tekintve a 2023-as szezon jelenti az egyéni rekordot, akkor 326 egységig jutott.

Eddigi húsz dobogójából nyolcat abban az idényben gyűjtött. Ami a mostani kiírást illeti, háromszor állhatott fel a pódiumra. Portimãóban harmadik, az asseni első versenyen pedig második helyet szerzett, míg a második hollandiai viadalon megtört a jég, és pályafutása során először tudott nyerni ebben a kategóriában. Öt forduló után 126 ponttal áll, amivel az ötödik pozíciót foglalja el az összetettben.

Locatelli szerződéshosszabbítása történelmi szempontból is nagy jelentőségű, hiszen így minimum hét szezonnal fogja zárni a házasságát a Yamahával, már ami a Superbike-vb-t illeti. Ezzel a teljes idényeket tekintve Noriyuki Hagát utolérve a hangvillások leghosszabb ideig szolgáló pilótája lesz a sorozatban, ám összességében a japán motoros tíznél állt meg, hiszen pályafutása elején három évben is szabadkártyásként vagy beugróként képviselte a márkát.

Bautista nem gondol a visszavonulásra, Locatelli figyelembe venné a további lehetőségeit

Nagyon örülök, hogy újabb két évre aláírtam a Yamahához – nyilatkozta Locatelli. – Már sok éve vagyok a Yamahánál, és hiszek a csapatban, hiszek a Yamaha embereiben. Szeretnék tovább dolgozni, mert úgy érzem, együtt sokkal többet érhetünk el. A Yamaha emberei hisznek bennem, és ez fontos. Úgy fogunk hozzáállni, hogy továbbra is hajtunk, és igyekszünk előrelépni, ahogyan azt ebben az idényben már láttuk.”

Andrea már hat éve van velünk, így a Yamaha családjának igazi tagjává vált – fogalmazott a tavalyi visszavonulása óta a Yamaha Motor Europe motorsportrészlegének pályaversenyzési menedzsereként tevékenykedő Niccolò Canepa. – Teljesítménye már az újoncszezonja óta lenyűgöző, és mindig is úgy éreztük, hogy felfelé ívelő pályán van a Superbike-világbajnokságban, amit a mostani idény is igazol, hiszen valódi előrelépést tett, és nemcsak a Yamaha stabil vezető versenyzőjévé vált a bajnokságban, hanem rendszeresen ott van az élmezőnyben és dobogón. Ami a jövőt illeti, a megtartása prioritás volt számunkra, miközben szeretnénk megtenni a következő lépést az R1-essel a Superbike-vb-n, és örülünk, hogy olyan megállapodásra jutottunk, amelynek révén ő lesz a Superbike-vb történetének egyik leghosszabb ideig szolgáló Yamaha-versenyzője.”

Rossi izgalmas bejelentéssel lepte meg rajongóit

0

Valentino Rossi ruhamárkája mostantól olyan ereklyéket is árul, amelyeket az olasz legenda pályafutása során használt. Az utolsó MotoGP-hétvégéjén viselt sapkáira már le is csaptak, ellenben a versenygumik még mindig eladóak, és a jövőben további darabokkal bővül a kollekció.

Valentino Rossi már motorversenyzői pályafutása alatt több irányba terjeszkedett, és ez visszavonulása után sem változott. Amellett, hogy most már négy keréken küzd meg az ellenfelekkel, már hosszú ideje működteti a VR46 Akadémiát, és már jó ideje versenycsapattal is rendelkezik, amely jelenleg a királykategóriában szerepel.

A felsorolásból pedig nem lehet kihagyni a kilencszeres világbajnok ruhamárkáját, a VR46 Racing Apparelt. Ez utóbbi a rajongók számára mindenképpen izgalmas projektet indított útjára VR46 Memorabilia néven. Ennek lényege, hogy meg lehet vásárolni azokat a tárgyakat, amelyeket a 46 éves pilóta pályafutása során használt. Mindezt úgy, hogy ezeket maga az olasz legenda írta alá, és az eredetiségük is igazolt.

Ezek különleges tárgyak, amelyek sportolói életem különleges pillanataihoz kapcsolódnak – nyilatkozta Rossi, aki bízik benne, hogy ezek az ereklyék az új tulajdonosoknál is jó helyen lesznek. – Nagy jelentőséggel bírnak számomra, és őszintén remélem, hogy ugyanolyan gonddal őrzik majd meg őket, mint ahogyan én is tettem az évek során.”

Újabb fronton szakított egymással Rossi és a Yamaha

Ezeket a tárgyakat három csoportba osztották. Az elsőben azokat a darabokat kell keresni, amelyeket Rossi ténylegesen használt, a másodikban az ugyanolyan, limitált példányszámú darabok találhatóak, míg a harmadikban aláírt fotókat, posztereket és modelleket lehet vásárolni, hogy a rajongók ezáltal is közelebb érezzék magukat (egykori) kedvencükhöz.

A kínálat egyelőre nem túl bő, már csak azért sem, mert az egyik tárgyból már az összeset elvitték. A honlapon ugyanis azt a négy különleges sapkát is árulták, amelyeket Rossi pályafutása utolsó MotoGP-hétvégéjén, a 2021-es Valenciai Nagydíjon viselt. Ezek napellenzőinek belső részére ráhímezték az ikonikus teknősmintát, és olyan díszdobozokban tárolták, amelyeket a kilenc vb-címét jelző babérkoszorúk mintái díszítenek. Minden darabért 900 eurót, vagyis mintegy 363 ezer forintot kellett fizetni.

Azonban csüggedni két okból sem érdemes: egyrészt cikkünk írásának pillanatában továbbra is meg lehetett kaparintani annak a BMW M4-esnek a bal első, illetve két hátsó gumiját, amellyel Rossi bő egy éve megnyerte a GT World Challenge Europe misanói futamát. A dedikált abroncsokat plexi alapra szerelték, és egy gravírozott plakett is jár hozzájuk. Ezeknek az ára borsosabb, egészen pontosan 5 ezer euró.

A jövőben pedig számos értékes tárgy lesz időszakosan elérhető a VR46 honlapján, valamint a Tavullia Store-on, és ezek mindegyikét eredetiségigazolással látják el. Az elkövetkezendő időszakban a szurkolók többek között olyan sisakokat, kesztyűket és csizmákat vásárolhatnak majd, amelyeket Rossi ténylegesen viselt karrierje során.

Miért hiányzott Katarban Rossiról, ami csapatának többi tagjáról nem?

Rins megrémült, amikor majdnem elütötte Bagnaiát, hasonló probléma hátráltatta, mint Quartararót

0

Álex Rins elárulta, az utolsó körben ugyanaz a hiba lépett fel nála, mint amelyik véget vetett Fabio Quartararo futamának a Brit Nagydíjon. A 29 éves pilóta rémisztőnek találta, hogy Francesco Bagnaia közvetlenül előtte bukott.

Finoman szólva sem alakult ideálisan a Brit Nagydíj a Yamaha számára, főleg ami a gyári csapatot illeti. Pedig sokáig úgy tűnt, hogy a verseny a hangvillások sikerével zárul, hiszen Fabio Quartararo utcahosszal vezetett, ám a hátsó összeültető meghibásodása miatt kénytelen volt feladni a küzdelmet. Álex Rinst hasonló gond hátráltatta, persze a következmények kevésbé voltak drámaiak.

Quartararo: Annyira sz*r, ami ma történt – kiderült, mi okozta a kiesését

Már csak azért is, mert a spanyol pilóta esetében csak az utolsó kör végén vált igazán súlyossá a probléma, ám így is több pozíciót veszített miatt. Igaz, csak a pályán, ugyanis Brad Binderrel szemben utólag visszakapta a helyezését, Luca Marini pedig a guminyomásszabály megszegése miatt kapott büntetést, így a hatszoros királykategóriás futamgyőztes végül a tizenharmadik helyen rangsorolták.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Ugyanazzal a problémával küzdöttem, mint Fabio – nyilatkozta. – Az én [hátsó összeültetőm] az utolsó körben romlott el [végleg]. A tizenötös kanyarban a futam közepétől a végéig küszködtem [vele]. Nagy nyomást raktam az első [fékre], hogy kioldjam. Mondjuk azt, hogy szerencsém volt, hogy az utolsó körben történt. Biztos, hogy más érzést jelent, mint Fabiónak, aki öt másodperccel vezette a versenyt, és könnyedén nyerhetett volna. Nálam csak az utolsó körben, az utolsó három kanyarban történt meg, és [Raúl] Fernándezzel, illetve Binderrel szemben veszítettem pozíciókat. Ezzel együtt meg kell vizsgálniuk, mert ugyanazon a viadalon mindkét motoron elromlott a hátsó eszköz.”

Rins hozzátette, korábban is tapasztalt már hasonlót, idén viszont először fordult elő vele ilyesmi. „Nagyon furcsa – jelentette ki. – Ugyanazon a versenyen mindkét pilótával [megtörténik].” A 29 éves motoros azt is leszögezte, hogy a rajt előtt nem módosítottak a kérdéses elemen, és hangsúlyozta, egy versenyző manuálisan nem tudja visszaállítani. Ezután elmondta, nem ez volt az egyetlen, ami gondot okozott neki a futamon.

Nagyon jól rajtoltam, de aztán bosszantó volt, mert a hátsó gumi felmelegítése nagy nehézséget okozott – magyarázta. – Meg kell értenünk, hogy miért, mert [Jack] Miller és Fabio ugyanolyan gépen ülnek, mint én, ugyanolyan Yamahán, és az elején gyorsabban tudtak menni nálam. Szóval nem ez az első futam, hogy ez történt. Aztán a verseny közepétől a végéig ugyanolyan köridőkre vagyok képes, mint ők. Az első körökben viszont lehetetlen hőt tenni a hátsó abroncsba. A kilences kanyarban különböző körökben kétszer is majdnem highside-ot produkáltam, és sok pozíciót veszítettem.”

Ezzel pedig még nincs vége, ugyanis Rins Francesco Bagnaia bukása miatt is veszített néhány pozíciót. A gyári Ducati pilótája a Luffieldban veszítette el a motort, és a felvételen jól látszik, hogy ellenfele meglehetősen közel ment el mellette. A gyári Yamaha pilótája pedig lényegében megerősítette, hogy ő is így érzékelte. „Ami Peccót illeti, rendkívül rémisztő volt, mert miután bukott, majdnem eltaláltam a felsőtestét, ezért akkor is veszítettem pozíciókat – fogalmazott. – Elég ijesztő volt.”

A jelenleg 26 pontos Rins visszaesett a tabella tizenhetedik helyére, ám ez nem jelenti azt, hogy elveszítette volna az optimizmusát. „Továbbra is pozitív vagyok. A Yamaha nagyon keményen dolgozik. Az én esetemben csak meg kell értenünk a problémákat, amelyektől a futamok első részében szenvedünk. Utána viszont eléggé hasonlóak a köridők, és javultunk a tavalyi évhez képest. Szóval ez jó dolog.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Vajon mire gondolhattak? – nem vált be a MotoGP módosítása, rögtön visszakoztak a döntéshozók

0

A MotoGP bejelentette, hogy jövőre ismét augusztusban lesz a Brit Nagydíj. A visszakozás vélhetően annak köszönhető, hogy a nézőszám minden tekintetben alulmúlta a tavalyi adatokat.

A MotoGP idei versenynaptárában több futam időpontja is jelentősen megváltozott a tavalyihoz képest. Köztük volt a most hétvégén lezajlott Brit Nagydíj, hiszen 2024-ben még augusztus elején tartották, ám idén már május végén. A módosítás célja elsősorban az volt, hogy a versenyt ne az ottani nyári szünet időpontjában rendezzék meg, és így ráadásul azt is elkerülték, hogy a mezőny a Forma–1-es Brit Nagydíj után nem sokkal látogasson el Silverstone-ba.

Jó húzás vagy komoly marketingbaki? – fontos változást jelentettek be a Brit Nagydíj kapcsán

Azonban már akkor is felmerültek kérdések ezzel kapcsolatban. Ezen a hétvégén ugyanis több más jelentős motorsporteseményt is rendeztek, amelyek közül a legfontosabb az F1-es Monacói Nagydíj, illetve az Indy 500 volt. Arról nem is beszélve, hogy vasárnap tartották a labdarúgó Premier League, vagyis az angol első osztályú bajnokság zárófordulóját, amely nyilvánvalóan szintén nagy érdeklődésre tartott számot.

Ennek pedig meg is lett az eredménye, nem pozitív értelemben. A nézőszám ugyanis minden szempontból romlott a tavalyi adatokhoz képest. 2024-ben a teljes hétvégére 117 867-en látogattak ki, míg idén mindössze 99 328-an, vagyis kevesebb mint harmadannyian a Le Mans-i fordulóhoz képest. Ha pedig csak a vasárnapot vesszük alapul, akkor a legutóbbi 42 529 fő 40 518-ra csökkent.

Nem véletlen, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna, illetve a Brit Nagydíj szervezői az első adandó alkalommal visszakoztak. Ennek megfelelően vasárnap bejelentették, hogy a silverstone-i hétvége visszatér az augusztus eleji időpontra: a mezőny 2026-ban a hónap hetedik és kilencedik napja között fog megmérkőzni.

Mindig izgalmas bejelenteni, hogy egy pályára visszatérünk, ez indítja el az újabb fantasztikus nagydíjig tartó visszaszámlálást – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója. – A Silverstone-nal folytatott megbeszélések után megállapodtunk az augusztusi visszatérésről, és reméljük, hogy a rajongók élni fognak a lehetőséggel, hogy a nyár legmelegebb időszakában eljöhetnek és élvezhetik ezt a klasszikus helyszínt. Mivel ez az első megerősített időpontok egyike a következő évre, ez izgalmas hír az egyesült királyságbeli rajongóknak és világszerte mindazoknak, akikről tudjuk, hogy mindig nagyon várják a következő szezon naptárát.”

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Izgatottan jelentjük be, hogy 2026-ban augusztusban tér vissza a MotoGP – fogalmazott Stuart Pringle, a silverstone-i pálya vezérigazgatója. – A rajongók visszajelzéseire hallgatva tudjuk, hogy a nyári hangulat visszahozása a Brit Nagydíjra népszerű lépés lesz, és már dolgozunk rajta, hogy újabb nagyszerű hétvégét rakjunk össze a MotoGP-ben történő akcióval és rengeteg, pálya melletti szórakozási lehetőséggel.”

Espargaró próbálta felvilágosítani Morbidellit a balesetükről, de szerinte ellenfele oda sem figyelt rá

0

Aleix Espargaró kijelentette, nem akart kockáztatni a Brit Nagydíj elején, ám hibázott. A spanyol versenyző utána próbálta elmagyarázni Franco Morbidellinek, hogy az ütközés pillanatában már nem volt a motoron, ugyanakkor szerinte a VR46 pilótája nem figyelt rá oda. Utóbbi később egy évekkel ezelőtti esettel hasonlította össze a mostani incidenst.

Piros zászlóval indult a Brit Nagydíj a MotoGP-ben. Mindez még az első körben történt incidensnek köszönhető, hiszen a szabadkártyásként versenyző Aleix Espargaró elesett a Vale-sikán első kanyarjában, az immáron gazdátlan motorja pedig eltalálta Franco Morbidellit. Mivel a baleset következtében olaj folyt a pályára, a versenyirányítás megszakította a viadalt.

Espargaró elismerte, hogy ő rontott, pedig nem is nagyon akart csatázni. „Kissé túl keményen fékeztem, mert Franco kívül volt, ezért megpróbáltam több helyet hagyni, ehelyett egyszerűen elestem – nyilatkozta. – Sajnos Álex [Rins] és Franco kívül voltak, a motorom pedig eltalálta Francót, és szerintem Álexet is. Nagyon sajnálom.”

A két versenyzőnek megvan a maguk közös története, amelynek legemlékezetesebb mozzanata a 2023-as katari edzésen történt, amikor Morbidelli feltartotta Espargarót, aki nemes egyszerűséggel rálegyintett egyet ellenfele sisakjára. Ezúttal tettlegességig nem fajult a helyzet, de látszott, hogy mindketten ingerülten beszélnek a másikhoz.

Azt mondta, hogy »már megint kiütöttél« – árulta el a spanyol motoros. – Erre én: »Nem, Franco, látnod kell a visszajátszást. Nem ütöttelek ki. Buktam, a motorom pedig eltalált téged.« De szerintem nem figyelt oda rám. Mindenesetre megértem, ám semmit nem tehettem. Igazából nem akartam csatázni Álexszel vagy Francóval, tudván, hogy sokkal gyorsabbak nálam. Én csak egy szabadkártyás versenyző vagyok. Ezért kicsit keményebben fékeztem, próbáltam kívülről helyet hagyni, és hibáztam. Elestem, aztán a motor eltalálta [Morbidelli] hátsó kerekét. Szóval megértem, de semmit nem tehettem.”

Morbidelli azonban nem egészen úgy érzékelte, hogy Espargaró nem akart küzdeni vele. A VR46 motorosa egy közel öt évvel ezelőtti esetet vett elő, amikor Espargaró bukása hasonló módon babrált ki vele. Az szintén az első körben történt, és a kilencedik helyről egészen a mezőny végéig esett vissza. Végül sikerült visszakapaszkodnia a kilencedik pozícióba, ám ki tudja, hány pontot veszített ezzel az incidenssel. (A végelszámolásnál 13 egység volt a hátránya Joan Mirrel szemben.)

A saját ívemen fordultam, és nem ez az első alkalom, hogy Aleix úgy bukott, hogy megpróbált… Nem tudom, mit tegyek – fogalmazott. – Pontosan úgy, mint 2020-ban, amikor a második misanói futamot miatta vesztettem el. Ezek a pontok pedig végül a bajnoki címembe kerültek. Most pedig újra megtörtént, és csak azért kockáztatott, hogy ne engedjen el, és megint elesett. Csúnya bukás volt. Fájdalmaim vannak. Nem tudom, hogy eltört-e valamim, de a pozitívumokat, vagyis az elképesztő teljesítményünket viszem magammal a napból.”

Morbidelli valóban remekül szerepelt, hiszen az újraindítás után a tizenharmadik helyről egészen a negyedik pozícióig jött fel, sőt, mindössze 17 ezreddel maradt le a dobogóról az ugyancsak ebből a balesetből profitáló Marc Márquezzel szemben. Talán ennek is köszönhető, hogy miután elmondták neki, hogy Espargaró megpróbált neki helyet hagyni, némileg megenyhült.” „Nem nagy ügy, a következő futamokon nem lesz itt – jelentette ki. – Felejtsük el.”

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Acosta az asztalra csapott a KTM gyenge hétvégéje után: „Nem fogadom el, és nem vagyok türelmes”

0

Pedro Acosta saját szemszögéből reménytelennek titulálta a Brit Nagydíjat. A spanyol pilóta kijelentette, segítségre van szüksége a gyártól, és nem akar beletörődni jelenlegi helyzetébe.

Pedro Acosta ugyan Silverstone-ban majdnem beállította az idei legmagasabb pontszámát, hiszen a Le Mans-i forduló során szerzett 13 pontja után ezúttal 12 egységgel gazdagodott, mégsem volt elégedett. Erre pedig bizonyos szempontból meg is volt az oka, hiszen ha nincs Fabio Quartararo technikai hibája, akkor a sprint után a főfutamon is a KTM gyűjti a legkevesebb pontot a konstruktőri bajnokságban.

A mattighofeniek számára eleve rémálomszerűen indult a hétvége, hiszen az edzésen és a Q1-ben sem tudtak versenyzőt juttatni az időmérő második szakaszába. Ennek ismeretében Acosta nyolcadik, illetve hatodik pozíciója még egészen jónak is mondható, ám a 21. születésnapját éppen a főverseny napján ünneplő pilótát ez nem tette boldoggá.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Nem furcsa futam volt, hanem reménytelen – nyilatkozta. – Elég szomorú látni, hogy az ember megpróbál tökéletes lenni a kigyorsítást, a [motor] felszedését, illetve a bedőlés szögét tekintve, és igyekszik közel maradni [a többiekhez], aztán a kigyorsításon mindent elveszít abból az egyértelmű okból kifolyólag, hogy nincs akkora tapadása, mint amekkorával a többiek rendelkeznek. Azonban ez van, tovább kell mennünk.”

Az utolsó mondat ellenére Acosta nem intézte el ennyivel. Amikor tavaly kétszeres világbajnokként bekerült a királykategóriába, szinte a teljes közvélemény úgy gondolta,, hogy előbb-utóbb a legmagasabb géposztályban is felér a csúcsra. Erre persze még bőven van lehetősége, de tisztában van vele, hogy nincs végtelen ideje, ezért nem akar beletörődni a jelenlegi helyzetbe.

Nem fogadom el, és nem vagyok türelmes – szögezte le. – Ennyi. A lehetőségek egyszer adódnak az életben. Nem fogom az egész életemet arra szánni, hogy bajnok legyek ebben a sorozatban. Szükségem van a gyár segítségére. Ennyi az egész. Az embernek előbb-utóbb elmúlik a fiatalsága. A bajnokság számos sztárja gyorsan tűnik fel és gyorsan tűnik el. [Például] Freddie Spencer. Emlékeztek? Nyert két [királykategóriás] bajnoki címet, aztán volt valami a karjával, és soha többé nem tért vissza ugyanoda. Végső soron nem csak rólam van szó. Látjuk, hogy ezen a héten a négy KTM-es egyike sem jutott be a Q2-be, és sokat küszködtek a hétvégén. Szükségünk van a gyár segítségére. Most a négy pilótáról beszélek, nem csak magamról.”

Acosta csalódott a KTM gyenge szereplése után, felszólította a gyártót, hogy szedje össze magát

Az idény elején a sajtóban felröppent a pletyka, hogy Acosta a 2026-ig tartó szerződése ellenére akár már az idei szezon végén távozhat a KTM-től, és több gyártót, illetve csapatot is szóba hoztak vele kapcsolatban. A spanyol motoros ugyanakkor hangsúlyozta, továbbra is hisz a projektben, de bosszantja, hogy nem éri el a kitűzött célt.

Ezen a hétvégén elég komolyan beszéltem róla, hogy segítségre van szükségem – fogalmazott. – Nem akarok idejönni a KTM-mel csak azért, hogy üzemanyagot égessek. Versenyezni szeretnék. Most pedig többé-kevésbé tudtam versenyezni, egészen addig, amíg be nem kerültem a Marc [Márquez], Franco [Morbidelli], Jack [Miller] és Álex [Márquez] alkotta bolyba, és képtelen voltam csatázni. Ez az, ami dühít, hogy ilyen közel vagyok, és nem érem el [a célt]. Mindegy, mit tesz az ember, mert soha nem jön el.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Az Aprilia főnöke szerint Bezzecchi győzelme Martín felé is üzenet, aki gratulált a sikerhez

0

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója úgy véli, Marco Bezzecchi Brit Nagydíjon elért diadala azt üzeni Jorge Martínnak, hogy a motorjuk képes a győzelemre. A 26 éves pilóta felidézte, milyen nehézségeket okozott csapattársa sérülése, ahogyan azt is, hogy olykor kételkedett magában.

Ahogyan a Francia, úgy a Brit Nagydíj is meglehetősen kaotikusan alakult a MotoGP mezőnyének, és ezúttal is meglepetésgyőzelem született. Marco Bezzecchi nemhogy először nyert, de először állt dobogóra az Aprilia pilótájaként, miután ő volt az, aki a legjobban ki tudta használni a körülményeket és a kínálkozó lehetőséget.

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Mindezt azok után, hogy a hétvége elején csapattársa, Jorge Martín esetleges távozása volt a fő beszédtéma. Mint ismert, megbízható sajtóértesülések szerint a címvédő egy kilépési záradékra hivatkozva már az idei év végén távozni akar. Massimo Rivola azonban úgy véli, ez a siker a spanyol motoros számára is meggyőző lehet.

Martín rejtélyes üzenettel törte meg a csendet 

Ez egy üzenet Jorgénak – nyilatkozta az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója. – A motorunk képes a győzelemre. Úgy vélem, a legjobb, amit tehetünk, hogy megmutatjuk, hogy gyors motorral rendelkezünk. Nagyon örülök a noalei srácok miatt, mert soha nem adták fel, fenntartották a motivációt. Hisznek az általuk elvégzett munkában. Ez egy nagyon rossz időszak után jött, amikor láttuk a teljesítményt, de eredménytelenek voltunk.”

Persze az olasz szakember is tudja, hogy Bezzecchi sikeréhez a szerencse is kellett. Egyfelől ki tudja, mi lett volna piros zászló nélkül, másfelől a győzelem vélhetően az újraindítás után sem lett volna meg önerőből, hiszen Fabio Quartararónak óriási előny birtokában romlott el a hátsó összeültetője. Ugyanakkor azt nem lehet elvitatni, hogy az immáron négyszeres királykateóriás futamgyőztes egész hétvégén jó tempót produkált.

Sajnálom Fabiót, szinte verhetetlen volt, de a versenyzés már csak ilyen – folytatta Rivola. – Jó látni, hogy Marco nagy különbséggel nyert. Egész hétvégén gyors volt, remek teljesítményt nyújtott, Az biztos, hogy ez a pálya barátságos hozzánk. Folyamatosan fejlesztjük a motort. Az volt a titok, hogy az első két-három kör után ne hibázzon. Ezután jó tempót diktált. Összességében végig gyors volt.”

Bezzecchi erre a napra várt, Zarco újabb győzelemben reménykedett, Marc Márquez dühös magára

Martín továbbra is lábadozik a Katarban elszenvedett sérüléséből, de természetesen követi a pályán zajló eseményeket. Vasárnap a közösségi médiában, egy 24 óráig elérhető Instagram-történet formájában gratulált is az Apriliának és Bezzecchinek. Utóbbi többek között arról beszélt, hogy milyen problémákat okozott csapattársának hiánya.

Természetesen büszke és boldog vagyok – jelentette ki. – Szerintem ugyanakkor az egész gyárnak büszkének kell lennie. Ahogyan már sokszor elmondtam, Jorge sérülése miatt ez nem volt egy könnyű időszak nekik. Nem akarom azt mondani, hogy ő volt a fő versenyző, de szinte igen, mert ő a világbajnok. Szóval ez nem volt könnyű kezdet számukra. Ami viszont engem illet, én csak próbáltam dolgozni, amennyire tudtam, hogy elhozzam nekik, amit megérdemelnek.”

Bezzecchi számára eddig a hétvégéig nem alakult túl fényesen az idény. Bár az első három főfutamon egy kiesés mellett két hatodik helyet szerzett, ezután egy kilencedik pozíció jött, majd Jerezben és Silverstone-ban csupán tizennegyedik lett, és az újonc Ai Ogura megelőzte őt a házon belüli rangsorban. Ennek kapcsán elárulta, olykor ő is kételkedett saját képességeiben, illetve tudásában.

Ezek a mögöttem álló srácok is biztosan tudják, hogy a sportban sokan kételkednek az emberben, amikor nehéz idők járnak – fogalmazott. – Legfeljebb annyit tehetünk, hogy megpróbálunk közel maradni azokhoz, akik tudják, mire vagyunk képesek. Az ember próbál nem kételkedni magában, de néha ő is megteszi, amikor semmi nem alakul jól. Szóval nem volt könnyű, de szerencsére nagyon sok jó ember vesz körül, kezdve a csapatomtól, de ez az egész [VR46] Akadémiára is igaz. Ott van Valentino [Rossi], de az Akadémia minden munkatársa csodálatos. Ahogyan a közeli barátaim is. Én egy normális 26 éves srác vagyok, a barátaimmal mindenről tudok beszélni. Az igazi barátok különlegesek, úgyhogy köszönöm nekik.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után