back to top
2025. június 26. 17:04
Kezdőlap Blog Oldal 20

Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?

0

Jorge Martín csütörtöki bejelentésével jelentősen felkavarta az állóvizet a 2026-os pilótapiac kapcsán. Az alábbiakban részletesen áttekintjük, mely gyártóktól, illetve istállóktól kaphat mentőövet a következő szezonban.

A Francia Nagydíj másnapján robbant a bomba, miszerint Jorge Martín egy záradékra hivatkozva idő előtt, már a 2025-ös szezon végeztével lelépne az Apriliától. Ez azóta mindenki számára világossá vált, hiszen a címvédő csütörtökön egy közleményben jelentette be, hogy ténylegesen el akarja hagyni a noalei istállót, viszont kész arra, hogy a visszatérését követően ismét átértékelje a helyzetét.

Martín bejelentette, tényleg ott akarja hagyni az Apriliát

Természetesen azonnal beindultak a találgatások, hogy Martín karrierje milyen irányt vehet. Fontos leszögezni, hogy nem végtelen lehetőségből válogathat, de ennek ellenére is találhat finom falatokat, már ami a 2026-os pilótapiacot illeti. A következőkben a lehetséges utakat fogjuk feltérképezni.

A legkézenfekvőbb és a legesélyesebb célállomás a gyári Honda lehet. Nemcsak azért, mert egyik legjobb barátja, Aleix Espargaró tesztpilótaként segíti az aranyszárnyasokat, hanem, mert Luca Marini kontraktusa a 2025-ös szezon végén lejár, és egyelőre semmit nem nyilatkoztak az olasz versenyző jövőjéről. Igaz, azóta kisebb bajuk is nagyobb lett ennél, hiszen a 27 éves pilóta azóta megsérült, így erre még minden bizonnyal jó darabig várnunk kell.

Újabb győzelmek, első öt és világbajnoki harc – Espargaró szavai győzték meg Martínt?

Ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy minden bizonnyal nem lesz egyszerű a meccs azért a gyári RC213V-ért. Az elmúlt hetekben Toprak Razgatlıoğlu, Pedro Acosta és Johann Zarco neve is bekerült a virtuális kalapba. És természetesen azt sem szabad készpénznek venni, hogy Marinit lapátra teszik… Egy biztos, ezért a helyért ádáz küzdelem lesz.

Tételezzük fel, hogy nem Martín kapja meg a másik gyári konstrukciót, hanem mondjuk Zarco ölébe hullik a szerződés. A spanyol helyzete a Honda kapcsán ekkor sem lenne veszett fejsze nyele, hiszen az LCR remek alternatívát nyújtana. Jó, persze nem az „ázsiai ülés”, hanem sokkal inkább a másik, amely éppen felszabadulna. Erre is teljes joggal pályázhatna.

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

A Pramac is hasonlóan vérmes reményekkel szállhat be a Martínért folytatott harcba. Ezt a házasságot nem kell túlmagyarázni. A címvédő már korábban is erősítette a toszkán alakulatot, hovatovább 2024-ben velük szerezte meg a világbajnoki címet, igaz, ekkor még a Ducati szatellitcsapataként működtek. Ma már viszont a Yamahát erősítik, de ez a lényegen valószínűleg nem sokat változtat, minden bizonnyal tálcán kínálnák fel magukat Martínnak.

A helyzet azonban ugyanaz, mint a Hondánál, ugyanis a Pramac hely(ei)re is több jelentkező van. Ebben az esetben a leghangosabban Razgatlıoğlu nevét lehet hallani, de egyes híresztelések szerint Enea Bastianini is könnyen kiköthet itt. És persze a jelenlegi versenyzőkről sem szabad elfeledkezni, akik egyértelműen élvezik a vezetés bizalmát. Ezek a motorok is „gócponttá” válhatnak az elkövetkezendő időszakban.

A Yamaha főnöke kiemelte Miller erősségeit, akit közben a Superbike-ba csábítanak?

Extrém esetben a VR46 is opció lehet, ugyanis egy hely akár itt is felszabadulhat. Esetükben Franco Morbidellit kell kiemelni, akinek az év végével szintén lejár a szerződése. Viszont ez a szál egy borzasztóan ingatag irány, hiszen Acostán kívül még senkit sem hoztak szóba, hovatovább az olasz esetében kijelenthető, hogy a hibái ellenére egyáltalán nem lóg ki a lóláb.

Összességében elmondható, hogy Martín lehetőségei jelenleg még kifürkészhetetlenek, viszont még egyáltalán nem elvarratlanok a szálak. Egy dolog azonban biztos. A címvédő bedobta a sziklát a patakba, és egy csapásra felbolygatta a komplett pilótapiacot. Ha pedig dönt, akkor valószínűleg sorra fognak dőlni a dominók.

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

Így buzdítják kollégái a sérült Marinit

0

Óriási balesetét követően Luca Marini már a kórházi ágyából posztolt a közösségi médiába. A bejegyzés alá azóta is záporoznak a jókívánságok, ezekből válogattunk most.

Mint arról mi is beszámoltunk, Luca Marini szerdán súlyos sérüléseket szenvedett egy privát teszt alatt. A 27 éves versenyző Japánban készült a Szuzukai 8 órás versenyre, amikor megtörtént a baj. Óriásit bukott, aminek következtében csípőficamot, illetve kulcs- és szegycsonttörést szenvedett. Ezenfelül bal térdének szalagjai is megsérültek, valamint tüdejének jobb oldalán légmell alakult ki.

Marini európai idő szerint szerda este már a kórházi ágyából posztolt. Közösségi médiás bejegyzésében kifejtette, hogy köszöni a támogatásokat, és mindenkit tájékoztatni fog állapotáról. A szóban forgó posztot természetesen elárasztották a jókívánságok. Cikkünk megjelenéséig több mint 57 ezer lájk, valamint több mint 2600 hozzászólás érkezett, ezekből szemezgetünk a következőkben.

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

A MotoGP hivatalos Instagram-oldala: „Hajrá, Luca!”

Jorge Martín: „Fel a fejjel, Luca! [Maradj] erős!”

Fabio Quartararo: „Hajrá, Luca!”

Toprak Razgatlıoğlu: „Jobbulást, Luca!”

Álex Rins: „Sok erőt, haver!”

Joan Mir: Hajrá, Tio, várunk rád!”

Fabio Di Giannantonio: „Hajrá, Lu!”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Luca Marini 10 (@lucamarini10)

Az Aprilia gyári csapatának hivatalos Instagram-oldala: „Gyere vissza minél hamarabb, Luca!”

A VR46 versenyzői akadémiájának hivatalos Instagram-oldala: „Hajrá, Luca, minél előbb várunk haza.”

A Honda gyári csapatának hivatalos Instagram-oldala: „Jobbulást, Luca, mindannyian itt vagyunk, és várunk téged!”

Mauro Sanchini, a Sky Sport MotoGP egyik kommentátora: „Nagy ütés volt. Gyógyulj meg hamar. Mielőbb szeretnénk viszontlátni a pályán!”

Francesca Sofia Novello, Valentino Rossi barátnője: „Hajrá, Luca!”

A teljesség igénye nélkül Andrea Iannone, Marco Bezzecchi, Lorenzo Savadori, Aleix Espargaró, Augusto Fernández, Xavi Vierge, Lorenzo Baldassari, Iker Lecuona, Toni Elías, Sylvian Guintoli, Andrea Locatelli, Marco Melandri, Stefan Bradl, Miguel Oliveira, Pol Espargaró és Michelle Pirro is hasonlókat kívánt Marininek, aki még minden bizonnyal jó néhány napot Japánban marad, mivel még nincsen szállítható állapotban.

Jelenleg még arról sincsen információnk, hogy ki fogja pótolni a 27 éves versenyzőt, de valószínűleg az Aleix Espargaró – Takaaki Nakagami párosból fog kikerülni. Az Aragóniai Nagydíjat a jövő hétvégén, egészen pontosan június 6. és 8. között rendezik meg.

Hivatalos: Millert küldi a Yamaha a legendás versenyre, amely újraindította Zarco karrierjét 

Hivatalos: visszatér a Superbike-vb mezőnyébe a futamgyőztes pilóta

0

Hivatalossá vált, hogy Michael Ruben Rinaldi váltja Tito Rabatot, miután a spanyol versenyző távozott a Motoxracing kötelékéből. Ezzel együtt az is kiderült, hogy az olasz versenyző jelenlegi ülését Roberto García kapja meg a Supersport kategóriában.

A múlt hét folyamán számoltunk be arról, hogy Tito Rabat és a Motoxracing útjai elváltak, miután öt fordulót követően a felek felbontották a szerződést. Akkor úgy fogalmaztak, hogy az erőfeszítések ellenére nem jöttek az eredmények. A kontraktusbontással mindenki a saját céljait követheti.

Hivatalos: szerződésbontás öt versenyhétvége után, változik a Motoxracing pilótapárosa

Bahattin Sofuoğlu új csapattársát azonban azóta nem jelentették be, viszont a keddi és szerdai, Misanóban rendezett teszten szerepelt egy érdekes versenyző. Ő Michael Ruben Rinaldi, aki a Yamaha oldalán tűnt fel, miután a Supersport kategóriában a hangvillások kötelékében versenyez. A különböző források őt tartották a legnagyobb esélyesnek a megüresedett ülésre. Ezen pletykáknak volt is valóságalapjuk, hiszen a Motoxracing csütörtökön bejelentette, hogy valóban a 29 éves versenyző váltja Rabatot.

Rinaldit nem kell különösképpen bemutatni a Superbike-világbajnokság szurkolóinak. Az olasz versenyző 2018 és 2024 között a Ducati kötelékében versenyzett, 2021-től 2023-ig pedig a gyári istállónál kapott lehetőséget. A hét idény alatt összesen öt győzelmet és további tizennyolc dobogót jegyzett, legjobb szezon végi eredményét 2022-ben érte el, ekkor a negyedik helyen zárt a tabellán. 2025-re azonban egyet visszalépett, mivel a Supersport kategóriában kapott helyet. Eddigi szezonja csapnivalóra sikeredett, hiszen mindössze két alkalommal végzett pontszerző helyen, legjobb eredményét a Phillip Island-i második futamon abszolválta, ekkor a negyedik helyen ért célba.

„Elképesztően hálás vagyok Christophe Guyot-nak [a Yamaha csapatfőnöke – a szerk.] és a GMT94 Yamaha csapatának, hogy adtak nekem egy lehetőséget. Csatlakozhattam hozzájuk, hogy vezessem az új R9-est ebben a szezonban. Én és a csapat is mindent beleadott, de ebből az okból kifolyólag nem mehetünk együtt. Az, hogy kaphattam egy új lehetőséget a Superbike-világbajnokságban, egy óriási lehetőség a számomra, ezért a Motoxracingnek és a Yamahának is köszönetet kell mondanom, hogy hisznek bennem” – fogalmazott Rinaldi a WorldSBK.com-nak.

„Az ötszörös Superbike-futamgyőztes Rinaldi képességei megkérdőjelezhetetlenek. Ez a Supersport kategóriában valamilyen oknál fogva nem működött, annak ellenére, hogy mindkét fél hatalmas erőfeszítéseket tett. Adódott a számára egy lehetőség, hogy a Motoxracinggel visszatérhessen a Superbike-vb mezőnyébe. Ennek a lépésnek van is értelme. Úgyhogy sok szerencsét kívánunk neki” – nyilatkozta Niccolò Canepa, a Yamaha Motor Europe motorsportrészlegének pályaversenyzési menedzsere.

Rinaldi megüresedett motorját a szezon hátralévő részére a Moto2-es Európa-bajnokság jelenlegi címvédője, a mindössze 18 éves Roberto García örökli meg. A Superbike-világbajnokság 2025-ös idénye június 13. és 15. között Misanóban folytatódik.

Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre

Martín bejelentette, tényleg ott akarja hagyni az Apriliát

0

Ahogyan azt néhány napja belengette, Jorge Martín valóban megszólalt a jövője kapcsán. Egy közlemény formájában jelentette be, hogy úgy döntött, fel akarja bontani a 2026-ig tartó szerződését az Apriliával. Ennek ellenére készen áll, hogy a visszatérése után még egyszer átértékeljék a helyzetet. A címvédő elárulta, mindig is őszinte volt a csapattal, és ezt semmilyen perspektívából nem szabad szemrehányásként értelmezni. 

Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, Jorge Martín szombaton egy sejtelmes posztban üzent, hogy hamarosan ő is megnyilvánul a saját helyzetéről, amely azzal a sajtóértesüléssel indult, hogy a címvédő egy állítólagos záradékra hivatkozva már a 2025-ös szezon végén távozna az Apriliától. Erre kenyéradója a Brit Nagydíj csütörtöki napján reagált, miszerint a szerződés 2026 végéig hatályban marad.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

Aztán csapattársa, Marco Bezzecchi megnyerte a Brit Nagydíj főfutamát, a szurkolók pedig joggal gondolhatták, hogy Martín inkább hátralép kettőt, és nem lövi el maradék puskaporát, már ami a témát illeti. A spanyol versenyző azonban nem így gondolkodott, és csütörtökön egy közleményt tett ki a közösségi médiába. Ezt az alábbiakban szó szerint idézünk.

„Sziasztok! Szeretnék minden szurkolóval, médiummal és emberrel megosztani egy világos magyarázatot az Apriliával kapcsolatos helyzetemről.”

„Soha nem szegtem meg a szerződést. Amikor aláírtunk, megegyeztünk az Apriliával, hogy amennyiben adott körülmények nem teljesülnek, fenntartom a jogot, hogy döntsek 2026-ról. Ez egy alapvető feltétel volt a számomra, hogy rábólintsak a szerződésem ajánlatára, amelyet abban az időben kínáltak.”

Az Aprilia főnöke szerint Bezzecchi győzelme Martín felé is üzenet, aki gratulált a sikerhez

„Amikor tavaly eldöntöttem, hogy gyártót váltok, az egyik fő premisszám az volt, hogy valós körülmények között tesztelhessem a motort, hogy megértsem a konstrukció és a csapat munkamechanizmusát. Ezáltal jóval nyugodtabban tudtam két évre aláírni az egy helyett, úgyhogy ezt a feltételt is beleírtuk.”

„Azzal a helyzettel szembesültem, hogy egy szerződésben lefektetett időpontban kell döntenem, úgy határoztam, hogy élek a jogommal, és fel kívánom bontani a szerződésem 2026-ra. Ezt mindig tisztelettel, tisztán és azzal a szándékkal teszem, hogy profi sportolóként saját magam menedzseljem a karrierem.”

„Sajnos a körülmények, amelyek a balesetek miatt adódtak, ugyan nem befolyásolják azt, amiben megegyeztünk, de feltételessé teszik. Ezért mindig is nyitott voltam az Aprilia felé, hogy megnöveljük a versenyek számát, miután visszatértem. Az a cél, hogy mindkét fél adjon egymásnak egy második esélyt, mielőtt egy átgondolt döntést hozna 2026-ra.”

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

„Mindig is őszinte voltam az Apriliával. Értékeltem a motort, a csapatot és azon emberek erőfeszítéseit, akik a projekt részesei. Az egyetlen dolog, amelyet kérek, hogy mindenki tartsa tiszteletben a saját akaratomat és azt a szellemiséget, melyben annak idején megegyeztünk az Apriliával.”

„Nincs szó sem konfliktusról, sem szemrehányásról. Csak képes szerettem volna lenni rá, hogy a nehéz idők és egy rendkívül súlyos sérülés után a jövőben tisztán lássak. A továbbiakban is a legjobbamat fogom nyújtani a pályán és azon kívül. Köszönöm mindenkinek a megértést és a tiszteletet.”

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

Az olasz legenda megvédte Bagnaiát, és szerinte Martínra is nagy szükség van

0

Giacomo Agostini védelmébe vette Francesco Bagnaiát, de véleménye szerint Jorge Martínra is óriási szükség van, mivel nem lehetetlen, hogy ismét versenyképessé váljon. A tizenötszörös világbajnok a Márquez testvérek kapcsán is megszólalt.

Már hét forduló eltelt a MotoGP 2025-ös szezonjából. A főszereplők között eddig egyértelműen megtalálhatjuk Marc és Álex Márquezt, valamint Francesco Bagnaiát, de Jorge Martínt is be lehet venni ebbe a körbe. A szezon első harmadáról, valamint az erőviszonyokról ezúttal Giacomo Agostini vetett számot.

Marc Márquez egy „sebzett vad”, aki erősebb, mint valaha?

Bagnaia minden bizonnyal nagyon hamar elfelejtené az elmúlt két versenyhétvégét. A Francia Nagydíjon a sprintverseny 2. körében bukott, a főfutamon pedig Enea Bastianini áldozatává vált. A brit hétvége szombatján ugyan célba ért, de a viadal második felében elképesztően szenvedett, és folyamatosan esett vissza a mezőnyben, így a hatodik helyen ért célba. Egy nappal később pedig ismét hibázott, eldobta, és egy újabb nullázást könyvelhetett el.

„Pecco jó munkát végez, de amikor Marc megérkezett a csapathoz, azonnal tudta, hogy ez kemény dió lesz neki – fogalmazott a GPOne.com-nak a 82 éves legenda. – A sok bukás? Nem ő az egyetlen ezekkel a gumikkal és ezekkel az erős motorokkal. Elegendő egy nedvesebb aszfalt vagy a hőmérsékleti értékek változása, amely befolyásolja az abroncsot, és máris lent találod magad. A mai pilóták hajlamosak túlfeszíteni a húrt, mivel tisztában vannak vele, hogy ha elesnek, semmi nem fog történni. Viszont az én karrieremben, ha buktál, akkor meghaltál, szóval jóval óvatosabbnak kellett lennünk.”

Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója 

Jorge Martín elsősorban a pályán kívülről szolgáltatta a főbb beszédtémákat. A címvédőnek bő két hónap alatt három nagyobb bukása volt, ezáltal még hosszú hetekig harcképtelen lesz. Ezenfelül azzal is a címlapokra került, miszerint idő előtt távozna az Apriliától, mindezt egy állítólagos záradékra hivatkozva. A címvédő szombaton azt ígérte, hogy hamarosan beszámol a saját oldaláról, azonban kérdés, hogy erre ténylegesen mikor kerül sor, főleg annak tudatában, hogy Marco Bezzecchi meg tudta nyerni a Brit Nagydíjat.

„Amikor visszatér, még időre lesz szüksége, hogy [teljesen] felépüljön. Nem lesz egyszerű, de reménykedem benne, hogy sikerül, mivel egy remek versenyző. Ő a címvédő, ezért fontos lenne, ha ő is ott lenne, már a műsor kedvéért – hangsúlyozta, majd arra is kitért, hogyan válhat ismét kompetitívvé egy pilóta, miután többször is megsérült. – Kemény, de lehetséges. Egy versenyző számára ez olyan, mintha a nulláról indulna. Újra el kell kezdened edzeni, hogy bízz a motorodban és saját magadban. Persze, ez egy bonyolult folyamat, de ha megvan a tehetséged, és tisztában vagy vele, hogyan kell motorozni, előbb-utóbb ismét versenyképes leszel. Ez csak idő kérdése.”

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

A Márquez testvérek eddig leuralták az idei kiírást. A tizennégy versenyből kilencszer ők zártak az első két helyen, hovatovább a sprinteken eddig csak ők szerezték meg a szóban forgó pozíciókat. Marc előnye jelenleg 24 egység, de Álex is már megtapasztalhatta az elsőség ízét, hiszen nemhogy életében először vezethette a pontvadászatot az austini és a jerezi forduló után, de a Spanyol Nagydíj főfutamán ő állhatott fel a dobogó legtetejére.

„Álex mindenkit meglepett, mivel tulajdonképpen sosem láttuk még ennyire gyorsnak. Remek formában van idén, és nagyszerű dolgokat visz véghez. Számos alkalommal a gyári versenyzők előtt tudott maradni, akik világbajnokok. Marc egy óriási tehetség, nem véletlen, hogy nyolc világbajnoki címet nyert. Vezeti a tabellát, szóval úgy gondolom, hogy őt kell majd legyőzni.”

Szorosabb a viszonyuk, mint valaha, de Marc Márquez kevésbé lenne boldog, ha öccse ellene győzne először

Megműtötték Ogurát, még kérdéses az aragóniai indulása

0

Ai Ogura sikeres műtéten esett át a Brit Nagydíj hétvégéjén elszenvedett sérülése után. A japán versenyző már elkezdhette a rehabilitációt, azonban még kérdéses, hogy az Aragóniai Nagydíjon motorra ülhet-e. Még időre van szüksége, de ettől függetlenül mindent megtesz a célért, annak ellenére, hogy korlátozottak a lehetőségei.

Mint arról mi is beszámoltunk, Ai Ogura brit versenyhétvégéje nem tartott sokáig. Az újonc versenyző a pénteki első szabadedzés utolsó perceiben bukott. Már az első képeken jól lehetett látni, hogy erősen biceg. A délutáni edzésen mindössze egy kört tudott megtenni, majd eltűnt a garázs mélyén. Egy nappal később pedig érkezett a bejelentés, miszerint Ogura jobb sípcsontjának tetején törést szenvedhetett, ezért kihagyja a hétvége további szakaszát.

Sérülés miatt kihagyja a silverstone-i hétvége további részét az Aprilia újonca

A japán pilóta kapcsán azóta megnyugtató információk érkeztek. Kenyéradója, a Trackhouse szerdán bejelentette, hogy sikeres műtéten esett át. A kommüniké arra is kitért, hogy az MRI-vizsgálat egy további, kisebb csontdarab elmozdulását is mutatta, melyet a beavatkozás alatt szintén helyrehoztak. Ogura már elkezdhette a rehabilitációt, és abban bíznak, hogy a jövő heti Aragóniai Nagydíjon már ott lehet a rajtrácson.

Arra még minden bizonnyal néhány napot várnunk kell, hogy kiderüljön, a 24 éves pilóta ténylegesen elutazhat-e a soron következő versenyhétvégére. Amennyiben zöld jelet kap, abban az esetben is a fordulót megelőző csütörtökön biztosan jelenése lesz dr. Ángel Charténak, a MotoGP főorvosának szobájában. A protokoll szerint ugyanis ő adhatja meg a végső rajtengedélyt, bár ezen az akadályon már viszonylag kis eséllyel buknak el a versenyzők.

„Megvolt a műtét – erősítette meg a Trackhouse versenyzője. – Úgy gondolom, minden remekül ment, és egészen jól érzem magam a térdem kapcsán. Még egy kis időre van szükségem ahhoz, hogy visszanyerjem a százszázalékos formámat. Még nehéz arról beszélni, hogy ott leszek-e Aragóniában. Megpróbálom, amit tudok, hogy felépüljön a lábam, de ezekben a szituációkban nem sokat lehet csinálni. Megteszem, amit tudok, és felkészülünk a következő versenyre.”

A Trackhouse főnöke már felkészült, hogy előbb-utóbb el fogja veszteni pilótáját

Fontos azonban arról megemlékezni, hogy amennyiben Ogura Aragóniában nem állhat rajthoz, abban az esetben még nem kell a pótlásáról gondoskodni. Viszont, ha elhúzódik a sérülése, akkor az Aprilia elég nehéz helyzetbe kerül. Mint ismeretes, első számű tesztpilótájuk, Lorenzo Savadori jelenleg Jorge Martínt helyettesíti, aki először a sepangi felkészülésen, majd egy privát teszten, végül a Katari Nagydíj főfutamán sérült meg.

A címvédő mellett Luca Marinira is minden bizonnyal hosszú kihagyás vár. Az olasz versenyző szerdán Japánban szenvedett tesztbalesetet, aminek következtében súlyos sérülésekkel, de stabil állapotban került kórházba. A további részleteket az alábbi cikkben érik el.

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

0

Luca Marinit kórházba szállították, miután egy tesztbaleset következtében több helyen is megsérült, egyebek mellett jobb oldalán légmell alakult ki. Az olasz versenyző jelenleg stabil állapotban van, de még kérdéses, hogy mikor szállítják haza. 

Mint arról mi is beszámoltunk, nem csak Jack Miller és Johann Zarco lehetnek ott királykategóriás versenyzőként az augusztus 1. és 3. között rendezendő Szuzukai 8 órás versenyen, ugyanis Luca Marini is erősen kacérkodott a gondolattal. Ezen törekvéseit olyannyira komolyan gondolta, hogy tesztelés céljából el is látogatott Japánba.

Hivatalos: Millert küldi a Yamaha a legendás versenyre, amely újraindította Zarco karrierjét 

A 27 éves pilóta kedden ült először motorra. Az első nap problémamentesen lezajlott, azonban a szerdáról ez már nem mondható el, ugyanis nagyot bukott, aminek következtében több helyen is megsérült. Bal oldali csípőficamot, szegycsonttörést és bal kulcscsonttörést szenvedett, valamint bal térdének szalagjai is megsérültek. Ezenfelül tüdejének jobb oldalában légmell alakult ki, olvasható a Honda közleményében.

A légmellel mint diagnózissal már nem először kell szembenéznünk a motorsport csúcskategóriáiban. Toprak Razgatlıoğlu a 2024-es magny cours-i forduló pénteki napján, míg Jorge Martín az idei Katari Nagydíj főfutamán szenvedett hasonló sérülést. Erről részletesebben az alábbi cikkben írtunk.

Eldőlt, hogy az óriásit bukó Razgatlıoğlu motorra ülhet-e a magny-cours-i forduló további részében

Marininek legutóbb 2023 őszén volt komolyabb sérülése, persze közel sem ennyire súlyos. Akkor az Indiai Nagydíj sprintjén bukott nagyot, aminek következtében eltört a bal kulcscsontja. Természetesen a másnapi futamot kihagyta, ahogyan az egy héttel későbbi motegi fordulót is, ám Indonéziában már motorra ülhetett. Aligha lövünk mellé, ha kijelentjük, hogy ennél most hosszabb kényszerpihenőre számíthat.

Kérdés, hogy a visszatéréséig ki fogja helyettesíteni. A Honda erről egyelőre nem kommunikált, de jó eséllyel a két tesztpilóta, Aleix Espargaró, valamint Takaaki Nakagami jöhet szóba. Tavaly még mindketten a mezőny állandó tagjai voltak, és szabadkártyásként már idén is belekóstolhattak a versenyzésbe.

Marini felfedte, milyen pálya vár rájuk a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínén

Marini kapcsán érdekes adalék, hogy az olasz Motorsport.com kedden arról számolt be, hogy Marini első tesztnapja nem sikerült jól, elsősorban a túl magas termete miatt, és a Honda úgy döntött, hogy helyette a Superbike-világbajnokságban szereplő Iker Lecuonát ülteti fel a motorra a Szuzukai 8 órás versenyen Zarco és Takumi Takahashi váltótársaként. Mindez azonban sehogyan nem áll össze, hiszen ebben az esetben az olasz motorosnak szerdán már nem kellett volna tesztelnie.

Mindenesetre az olasz versenyző azóta már posztolt a közösségi médiában, ahol megköszönte a támogatást, és kijelentette, hogy tájékoztatni fogja a közvéleményt állapotáról.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Luca Marini 10 (@lucamarini10)

Bulega–Razgatlıoğlu-párharcot hozott a misanói teszt, amelynek a debütáló új Ducati volt a sztárja 

Nicolò Bulega volt a leggyorsabb a misanói Superbike-vb-teszten, miután a hajrában megelőzte az első napot elvivő Toprak Razgatlıoğlut. A gyakorláson azonban leginkább a Ducati új motorjára irányult a figyelem, amely most mutatkozott be. A gépet, amelyet Michele Pirro vitt pályára, a tervek szerint jövőre láthatjuk a rajtrácson. Emellett a Bimota szereplése és a Yamaha újonca is szolgált érdekességgel. 

Kedden és szerdán a Misano World Circuit ismét hangos volt a motorzajtól, hiszen ekkor rendezték meg a Superbike-világbajnokság tesztjét. A kétnapos gyakorlás már a második volt az idei szezon kezdete óta. A helyszínválasztás nem véletlen, ugyanis másfél hét múlva az Adriai-tenger partján tartják a sorozat következő fordulóját.

Így áll a Superbike-vb-tabella a mosti forduló után

A teszten az állandó mezőny tagjain kívül más versenyzők is lehetőséget kaptak a motorozásra – és egyikük szolgáltatta a legfontosabb történetet. Egy korábbi kényszerű halasztás miatt ekkor mutatkozott be Michele Pirróval a nyeregben a Ducati új gépe, amely a tervek szerint jövőre debütálhat éles körülmények között. A frissített Panigale V4R-t bevallottan a MotoGP-ből merítve építette meg a Ducati.

A motor legnagyobb újdonságai a GPOne.com szerint az egyoldali lengőkart leváltó dupla lengőkar, amely a jobb stabilitást szolgálhatja, valamint az aerocsomagon végrehajtott módosítások. Ezek közül kiemelhető a diffúzor megjelenése, illetve az első és hátsó szárnyak átdolgozása. Érdemes még megemlíteni a lejjebb helyezett légbeömlőket, a némileg merevített vázat, a hátrébb tolt üzemanyagtankot és a finomabb erőleadás érdekében megváltoztatott motorblokkot. Fontos azonban ehhez hozzátenni, hogy ez szinte biztosan még nem a végleges változat, a gép jövőben jelentősen módosulhat, és az is kérdéses, hogy a homologizált verzió pontosan milyen lesz.

A figyelem mellett a köridők tekintetében szintén a Ducati volt az élen Misanóban. Miután az esős hétfőn visszafogták a Panigalékat, kedden a bajnoki listavezető Nicolò Bulega az utolsó percekben futott 1:32.093 másodperces idejével új, nem hivatalos pályacsúcsot állított fel, közel fél másodpercet javítva a hivatalos rekordon.

A bolognaiaknál azonban talán Álvaro Bautista örülhetett a leginkább, aki idén eddig nem igazán találta a tempóját. Ám a spanyol pilóta elárulta, most „fontos dolgokra” jöttek rá az üléspozíciójával kapcsolatban, amelyet a kanyarodás javítása érdekében kellett módosítani. Bautista szerint „jelentős változtatást” hajtottak végre más beállítások tekintetében is. Andrea Iannone szintén elégedett lehetett, hiszen a közelmúltbeli ujjcsonttöréséből már most vissza tudott térni. Ugyanakkor Iannone rámutatott, hogy még nem százszázalékos, továbbra is fájdalmakkal küzd, és ismét gondjai akadtak a fékezéssel. 

Ennyi volt? – Iannone „második karrierje” is idő előtt véget érhet  

Innen Toprak Razgatlıoğluval és a BMW-vel kell folytatni a sort. A török pilóta mindkét nap szinte végig az élen állt, ám végül nem bírt a hajrára begyorsuló Bulegával, és tőle alig 40 ezreddel elmaradva, 1:32.133-mal második lett. Razgatlıoğlu rendkívül szorgalmasnak bizonyult, folyamatosan körözött, és egyébként 1:32.559-es idejével az első napot ő zárta az élen. A beszámolók szerint a bajoroknál a hátsó tapadásra helyezték a hangsúlyt, ennek megfelelően sokat dolgoztak a hátsó lengőkar beállításain, emellett a 2026-os motor fejlesztése is napirenden volt – főként a tesztpilótáik révén. 

A harmadik helyre ezúttal kisebb meglepetésre a Bimota ért oda. A Superbike-vb-re idén visszatérő márkánál Axel Bassani tűnt ki, aki 1:32.798-cal lett harmadik kedden. Ennél is fontosabb azonban, hogy a gyártó mindkét pilótája (akik már biztosan jövőre is a kötelékben lesznek) elégedett volt a motorral – szemben a szezon eddigi részével. Pedig Bassani szerint az előkerült új alkatrészek „semmi különlegességet” nem tartalmaztak, és elsősorban nem is ezekre, hanem az üléspozícióra, a beállításokra, valamint a Superpole-tempóra koncentráltak.

Hivatalos: elkeltek az első helyek, bejelentette 2026-os versenyzőit a Bimota

A sorban következő szereplő a Yamaha volt, amelynél Remy Gardner bizonyult a leggyorsabbnak, aki 1:32.890-es idejével kedden az ötödik helyen végzett. A japán gyártó garázsában azonban valószínűleg a sérülésből nemrég visszatért Jonathan Rea biztató tempója adott főként okot az örömre, aki kedden 1:33.019-es kört rakott ki a pályára. Az északír klasszis hétfő délután elmondta, hogy a vázbeállítások és a nagy tapadás mellett jelentkező vibráció kötötte le leginkább a figyelmüket.

A Hondánál a legjobb időt Iker Lecuona futotta, aki kedden 1:33.017-es körrel a hetedik helyen végzett. Lecuona elmondása szerint náluk a hangsúly a beállításokra helyeződött, mivel hosszú kihagyása miatt ezen a téren lemaradásban volt a többiekhez képest. Bár új alkatrészeket nem kaptak, a spanyol pilóta kifejezetten örült annak, hogy használt gumikon is versenyképes tempót tudott diktálni.

A Yamahát illetően meg kell emlékezni két érdekes résztvevőről is. Az első Stefano Manzi, aki most először ülhetett Superbike-motorra: a hangvillások először teszteltették vele az R1-est. Az olasz pilóta a Supersport-vb elmúlt két idényében egyaránt második lett, idén pedig jó eséllyel pályázik a bajnoki címre. Manzi egyik napon sem futott versenyképes időket, de esetében az volt a lényeg, hogy kipróbálhatta a gépet. A Yamaha négy jövő évi üléséből hivatalosan még csak egy kelt el – Andrea Locatelli helye vált biztossá –, így nem kizárt, hogy ez az alkalom a 26 éves versenyző számára szintlépést vetít előre.

Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre

A másik érdekes versenyző pedig Michael Ruben Rinaldi volt, aki Manzival szemben csak az első napon kapott lehetőséget. Rinaldi korábban hat évet húzott le a Ducatinál a Superbike-vb-n, de idénre átkerült a Yamaha Supersport-kötelékébe. Most azonban könnyen lehet, hogy visszatér a nagyok közé, ugyanis a feltételezések szerint ő pótolhatja a Motoxracingnél a kitett Tito Rabatot. 

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve

0

Gottfried Neumeister, a KTM új vezérigazgatója leszögezte, elkötelezettek a motorsport, a MotoGP irányába, de az még nem biztos, hogy 2027 után is ott lesznek a sorozatban. Egy sajtóértesülés szerint a céget kimentő Bajaj fontolgatta a MotoGP elhagyását, de egyelőre ezt lekerült az asztalról, részben a Neumeister által is visszatérően emlegetett Liberty Media érkezése miatt. Viszont még ha hosszútávon marad is a gyártó a szériában, akkor sem biztos, hogy Pedro Acostát meg tudja tartani. 

Nagyjából egy hete vált hivatalossá, hogy a KTM megkapta azt az összeget, amire szüksége volt a csőd elkerüléséhez. A pénzt a Bajaj folyósította, ugyanakkor ezzel valószínűleg a második legnagyobb indiai motorgyártó nagyobb beleszólást kapott az osztrák cég irányításába. Lapunk olvasói számára azonban talán az a hír legfontosabb aspektusa, hogy így a MotoGP-program közeljövője is biztosítottá vált. A gyártó újdonsült vezérigazgatója ennek megfelelően ismét nyíltan megfogalmazta, mennyire és miért fontos számukra a széria.

Hivatalos: a KTM megkapta az óriáshitelt, így elkerülte az összeomlást 

„A motorsport a KTM márka magva, ez a DNS-ünk része. A motorsport és az innováció elválaszthatatlanul összekapcsolódik – hangsúlyozta Gottfried Neumeister a Salzburger Nachrichtennek. – Minden fejlesztés és innováció, amit a motorsportban végzünk, segít abban, hogy a sorozatgyártású gépeinket is továbbfejlesszük. Ezért továbbra is egyértelmű az elköteleződésünk a motorsport iránt. Ez az, ami életben tartja a márka iránti lelkesedést, és alapvető tényező abban, hogy ma már Buenos Airestől Bangkokig ismerik a KTM-et.” 

Neumeister a következő szezonra vonatkozóan is világosan fogalmazott: „Vannak érvényes szerződéseink, amelyeket biztosan teljesítünk. Nem tudok most minden kategóriáról és géposztályról, minden márkánkról beszélni, de egyet határozottan kijelenthetek: kitartunk a motorsport mellett. Én személy szerint nagy rajongója vagyok a MotoGP-nek, és meg vagyok győződve arról, hogy a Liberty Media közelgő belépésével sok minden meg fog változni.” 

Viszont a naptárban továbblépve megváltozik a képlet, hiszen a 2027-es új szabályrendszer elengedhetetlenné teszi egy új motor kifejlesztését, ami nem olcsó mulatság. Az Autosport értesülései szerint a Bajaj az elmúlt hetekben még azt is fontolóra vette, hogy teljesen kivonul a bajnokságból. A hosszabb távú kilátások azonban, különösen a Liberty Media közelgő szerepvállalásával, elég ígéretesnek tűntek fel ahhoz, hogy a KTM MotoGP-programja életben maradjon. Azt viszont a lap szerint hamarosan el kell dönten Mattighofenben, hogy váltanak-e egyetlen gyári csapatra, vagyis kiszállnak-e a Tech3 finanszírozásából. 

Célegyenesben a MotoGP–Liberty Media-fúzió?

Neumeister a 2027 utáni időszakról nyilatkozva ismét kiemelte, hogy a Forma–1-et is irányító Liberty Media megjelenését nagyon pozitív fejleménynek tartja, de a KTM-nél végső soron a puszta anyagiak fognak dönteni: „Ha megengedhetjük magunknak, akkor folytatjuk 2027-től is, de ezt még meg kell vizsgálnunk. Ha a Liberty Media belép, akkor joggal számíthatunk arra, hogy még nagyobb figyelmet kap majd a sorozat. A Forma–1-ben például a belépésük óta megduplázódtak a nézőszámok. Ráadásul az új nézők 50 százaléka nő.” 

„A Liberty minden bizonnyal szeretne több versenyt is rendezni az Egyesült Államokban, ami a legfontosabb egyedi piacunk – tette hozzá a 47 éves szakember. – Éppen ezért nem hoznám meg könnyelműen a döntést arról, hogy kivonuljunk-e a MotoGP-ből. Ez a kérdés nagyon alapos mérlegelést igényelne. Rengeteg tényezőtől függ: mi lesz az új koncepció? Milyen költségekkel jár? Bevezetnek-e költségplafont?” 

Viszont még az esetleges maradás sem jelenti azt, hogy a KTM mindenképp meg tudja tartani Pedro Acostát. A fiatal pilótával hosszú távra biztosíthatná magának a gyártó egy élversenyző jelenlétét, de Acosta nemrég hangosan is kifejezte elégedetlenségét a gyenge teljesítmény miatt. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója Silverstone-ban ugyan leszögezte, hogy egyik pilótájuk sincs kint a piacon, az Autosport szerint azonban a VR46 már jelezte érdeklődését Acosta iránt. Amennyiben pedig az osztrákok számára csak a túlélés lesz a fő cél a következő időszakban, könnyen lehet, hogy a mazarróni cápa előbb-utóbb Valentino Rossi csapatánál köt ki.

Acosta az asztalra csapott a KTM gyenge hétvégéje után: „Nem fogadom el, és nem vagyok türelmes”

Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója 

0

Gigi Dall’Igna megszólalt a Brit Nagydíjjal kapcsolatban. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója dicsérte Marc Márquez felzárkózását, majd kijelentette: Francesco Bagnaia nehéz időszaka az egész csapat közös ügye. 

Hihetetlenül fordulatosan alakult a hétvégi Brit Nagydíj, a forduló Marco Bezzecchi meglepetésgyőzelmén túl több váratlan eredményt is hozott. Ezek egyike, hogy idén először a Ducati gyári csapata egyetlen elsőséget sem gyűjtött be. Francesco Bagnaia a szombati hatodik helye után vasárnap nem ért célba, míg Marc Márquez előbb második, majd harmadik lett. Ezek közül a vasárnapi dobogó a megszerzett pontok tekintetében is értékesebb volt a bajnoki listavezetőnek, de nemcsak ezért kell azt kiemelni. 

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Márquez ugyanis egy bukás, egy újraindítás és egy hátraesést eredményező hiba után ért oda a harmadik helyre, amivel a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója figyelmét is felkeltette – ahogy maga a viadal is. „Az, hogy egymást követő tizenegy évben tizenegy különböző győztest avattak Silverstone-ban, ismét megerősíti a helyszín teljes kiszámíthatatlanságát – nyilatkozta Gigi Dall’Igna. – Vasárnap pedig még inkább kiszámíthatatlan volt, tekintve a piros zászlót, az erős szelet, az eséseket, a technikai problémákat és az újraindítást. A főfutam egy izgalmas verseny volt, sok fordulattal, amelyben többször is felborult a sorrend: az élen való váltásokat és hátulról való látványos felzárkózásokat is láthattunk.” 

„Viszont nekünk ez egy meglehetősen nehéz, szokatlan, kétségkívül nem fényes, sőt halvány vasárnap volt. Mindenesetre Marc értékes teljesítményt nyújtott: a nehézségek közepette is végigvitt egy felzárkózást, amely végül egy szép harmadik helyet ért neki – mindezt úgy, hogy még szerencséje is volt az esés utáni újraindítással. Mindenképp dicséretes ez a visszakapaszkodás, hiszen egyáltalán nem volt magától értetődő, pláne nem könnyű: egy veterán elszántságát és egy újonc makacsságát tette bele.” 

Persze a piros csapatból a hétvégét nem a spanyol pilóta szenvedte meg igazán. Bagnaia idei rossz sorozata Silverstone-ban tovább folytatódott: szombaton a gumijai miatt nem volt meg a tempója, ahogy vasárnap sem, de akkor már két keréken sem tudott maradni. A látványosan frusztrált olasz pilóta így már 72 pontra leszakadt a csapattársától, ami persze máris okot adott arra, hogy a közösségi médiában erős szavakkal hibáztatni kezdjék. Viszont Dall’Igna szerint a helyzetéért együtt kell tartaniuk a hátukat.

Bagnaia szerint már az esése előtt is nehéz helyzetben volt, úgy véli, „van egy határa” a fejlődésnek

„Bizonyosan vannak adatok, dinamikák és helyzetek, amelyeket még alaposan elemeznünk kell – és ez nem csak egy üres frázis – jelentette ki. – Elsősorban Pecco nehéz időszakát, aki egy újabb negatív, és valljuk be, balszerencsés vasárnapot tudhat maga mögött. Nincs kifogás: mindenkinek tennie kell a dolgát, és ezért mindenkinek felelősséget kell vállalnia. Együtt kell dolgoznunk a megoldáson, a fejlődésen, valódi csapatként, a saját erőnk tudatában, a megszokott alázattal. Biztos vagyok benne, hogy hasznunkra válik majd, hogy harcolhattunk a mezőnyben olyan ellenfelekkel, akik újra versenyképesek, és méltán újra főszereplőkké válhatnak.”