back to top
2025. június 26. 21:49
Kezdőlap Blog Oldal 19

A kerekesszékbe került versenyző balesetéhez hasonlította saját bukását Álex Márquez

0

Álex Márquez Carlos Tatay súlyos következményekkel járó bukásához hasonlította a Brit Nagydíj főfutamán bekövetkezett balesetét, és úgy véli, ha ez nem közvetlenül a rajt után történik, sokkal rosszabbul is járhatott volna. A Gresini versenyzője cselekvésre szólította fel az illetékeseket, és bátyja, Marc Márquez is úgy véli, kavicságyat kellene helyezni a kérdéses kanyar bukóterébe.

Álex Márqueznek kétségtelenül szerencséje volt a Brit Nagydíj főfutamán, hiszen a megszakítás után annak ellenére is visszaállhatott a versenybe, hogy bukott. A spanyol pilótának, mondhatni, még inkább a kezére játszottak a szabályok, mint bátyjának, hiszen amíg Marc Márquez vezetett volna, addig ő már egykörös hátrányban lett volna, ha az utolsó ellenőrzőpontot kell figyelembe venni.

Mi mentette meg a Márquez testvéreket a hatalmas betlitől? – íme a pontos szabály

A kétszeres világbajnoknak ugyanakkor talán nem csak emiatt volt mázlija, olyannyira, hogy ha nem közvetlenül a rajt után bukik, akkor akár súlyos sérülést is szenvedhetett volna. Az esése után ugyanis motorja belecsapódott a falba, amitől ő sem volt túlságosan mesze, de szerencsére még idejében megállt a csúszásban.

A 29 éves versenyző honfitársának, Carlos Tataynak a két évvel ezelőtti bukásához hasonlította saját balesetét. Mint ismert, az akkor a Moto2-es Európa-bajnokságban szereplő motoros kerekesszékbe került. „Ahol elestem, ott nem volt kavicságy – nyilatkozta Márquez. – Ugyanaz történt Carlos Tatay-jal Portimãóban. Nagyon közel voltam a falhoz. A motorom falnak csapódott, én pedig talán tizenöt métert csúsztam. El kell kerülnünk az ilyen pillanatokat.”

Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes nem hagyta szó nélkül a történteket, és cselekvésre szólította fel az illetékeseket, kezdve a sorozat jogtulajdonosával. „A Dornának van egy Biztonsági Bizottsága – jelentette ki. – Jobban oda kell figyelniük. Cselekedniük kell, mielőtt megtörténnek a dolgok. Ez tényleg dühít.”

A világbajnoki tabella második helyezettje arra is felhívta a figyelmet, hogy ha a bukás nem közvetlenül a rajt után, hanem maximális tempónál történik, akkor sokkal rosszabbul is járhatott volna. „Ha ez egy gyorskör közben történik velem, akkor a motorral együtt én is falnak csapódtam volna – fogalmazott. – Nagyon veszélyes volt.”

A futam utáni sajtótájékoztatón szintén szóba került a téma. Marc Márquez pedig egyetértett öccsével, és úgy véli, az Abbey-kanyar bukóterén igenis változtatni kell. „Kavicságyat kell helyezniük oda – szögezte le. – A motor falnak ütközhet, az ember pedig [esés közben] állandóan a motor mögött van.”

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni

Johann Zarco szintén osztotta a testvérpár álláspontját. „Tény, hogy ha az ember egy teljes kör után esik el, akkor sokkal messzebbre csúszhat” – mondta. Idén nem a silverstone-i pálya volt az első, ahol biztonsági aggályok merültek fel, hiszen Jerez kapcsán is adódtak problémák. Kérdés, hogy a következő szezonra lesz-e bármilyen változás.

Hiába akarja felbontani a szerződését, Martín megjelent az Aprilia „sztárbuliján” (képek, videók)

0

Jorge Martín a héten bejelentette, hogy idő előtt távozna az Apriliától. A spanyol pilóta ennek ellenére elutazott a noalei gyártó éves seregszemléjére, a misanói All Stars nevű rendezvényre, de társaságnak az ügynökét vitte magával. 

Versenypályán sajnos a Katari Nagydíj óta nem láthattuk Jorge Martínt, a neve azonban folyamatosan előkerül a motorsport-médiában. Ennek oka, hogy – a pletykákat beigazolva – csütörtökön bejelentette: idő előtt felbontaná a 2026 végéig szóló szerződését az Apriliával. Bár csak idén csatlakozott az olasz gyártóhoz, és sérülései miatt szinte egyáltalán nem tudott motorra ülni, a teljesítménnyel nem elégedett. A megállapodásban pedig szerepel egy eredményességi záradék, amely lehetőséget ad neki a távozásra.

Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?

Még Martín bejelentése előtt az Aprilia is megszólalt, és közleményében meglehetősen egyértelműen a versenyző későbbi szavaival szemben foglalt állást. Ilyen előzményekkel szinte biztos, hogy a felek kapcsolata nem mentes a feszültségektől – ez azonban nem akadályozta meg Martínt abban, hogy megjelenjen az Aprilia éves nagyrendezvényén (persze könnyen lehet, hogy a szerződése kötelezte erre). 

Az All Stars elnevezésű eseményt szombaton és vasárnap tartják a misanói pályán. A kétnapos seregszemlén a gyártó motorosai: Jorge Martín, Marco Bezzecchi, Raúl Fernández (Ai Ogura sérülése miatt nem tud jelen lenni), a tesztpilóta Lorenzo Savadori, valamint a márka ikonikus alakja és nagykövete, Max Biaggi, vonulnak fel. Szombaton még üres lelátók, vasárnap viszont már közönség előtt előtt zajlanak az események. Tavaly több mint 20 ezer szurkoló látogatott ki vasárnapra, így idén is hasonló érdeklődésre számítanak. 

A történetnek különös pikantériát kölcsönöz, hogy Martínt az ügynöke, Albert Valera kísérte el Misanóba, ahová egyébként pénteken érkeztek meg. Valerát pedig sokan a pilóta szerződésében szereplő, szakmabeliek által szokatlannak tartott záradék ötletgazdájának tartják. A menedzser ennek ellenére nemcsak a repülőn tűnt fel, hanem a garázsban is jelen volt. A közös utazásról Martín egy Instagram-sztorit is közzétett, a sejtelmes „fókuszált” felirattal.

Mindenesetre az olasz Motorsport értesülései szerint Martínt nyugodt hangulat fogadta a garázsban, ahol több csapattaggal is beszélgetett. A lap úgy tudja, lehetősége lett volna arra, hogy már szombat este hazarepüljön de végül úgy döntött, a többiekhez hasonlóan vasárnap estig marad. Így valószínűleg újra lehetősége lesz motorra ülni, ahogy szombaton is kipróbálta az RSV4-et és az RS 660-as.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GPOne.com (@gponedotcom) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GPOne.com (@gponedotcom) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GPOne.com (@gponedotcom) által megosztott bejegyzés

A Dorna igazgatója felfedte, mitől függ, hogy lesz-e költségplafon a MotoGP-ben 

0

A MotoGP-t irányító Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta elárulta, alapvetően a gyártók döntésén múlik, hogy bevezetnek-e költségplafont a sorozatban. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a szervezet eddig is folyamatosan törekedett a kiadások visszafogására. 

Az autó- és motorsport nem olcsó mulatság. Ez különösen akkor jelent problémát, ha a költségek elszabadulnak, és emiatt gyártók kezdenek kiszállni egy adott szériából. Például, bár nem pontosan emiatt, de szintén gazdasági okokra vezethető vissza, hogy a Suzuki 2022-ben elhagyta a MotoGP-t. A KTM jelenlegi anyagi gondjai miatt pedig újra felmerült annak a veszélye, hogy a bajnokság a közeljövőben egy újabb márkát veszíthet el.

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve

Létezik azonban erre egy máshol jól működő megoldás: a költségplafon. Elég csak a Forma–1-re gondolni, ahol 2021-ben vezették be, és az általános szakértői vélemény szerint azóta is hatékonyan működik. Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója korábban arról beszélt, hogy a Dorna komolyan veszi a KTM körül kialakult helyzetet. Ez akár a költségplafon bevezetésének irányába is mutathatna, ám ahogy kiderült, a döntés nem a szervezet kezében van. „Vannak más bajnokságok, ahol előírják a költségek kontrollját – nyilatkozta Carlos Ezpeleta a Crash.net-nek. – De korábban még soha egyetlen gyártó sem javasolt nekünk költségplafon bevezetését.” 

„Ha a gyártók közösen úgy döntenek, hogy bevezetnék, a Dorna vagy a paddock biztosan nem fog a határozat útjába állni – szögezte le Ezpeleta. – A kérdés onnantól az lenne, hogyan lehet mindezt betartatni. Szerintem ahogy a sportág fejlődik, úgy alakul át minden aspektusa: a pályán zajló események, a gumik, a versenyzők felszerelésének minősége, a biztonságtechnika, és még a kereskedelmi partnerek marketingje is. Ez a törekvés [a költségcsökkentés] az egész sportot áthatja – és biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb [a MotoGP-ben is] eljön az ideje.” 

„Mi mindenesetre mindig is szorgalmaztuk és folyamatosan dolgoztunk azon, hogy a tesztelési szabályokon keresztül csökkentsük a kiadásokat. A MotoGP mindig is pragmatikus hozzáállást képviselt a fejlesztések terén, és arra törekedett, hogy a lehető leghatékonyabban használjuk fel az erőforrásokat. A legpraktikusabb módja a költségek kordában tartásának, ha nagyon szigorú szabályokat hozunk arról, mit lehet és mit nem lehet csinálni [a teszteken], és hogy ezek milyen hatással vannak a köridőre. Egyetlen motor, csak egy aerodinamikai fejlesztés – ez óriási különbséget jelent abban, hogy mit engedhetsz meg magadnak. Persze attól is függ, hogy kivel beszélsz a paddockban, mert a mérnökök mindig annyit fognak költeni, amennyi csak rendelkezésre áll, ha attól a motor akár egy ezreddel gyorsabb lehet. A mi feladatunk eddig az volt, hogy biztosítsuk: egymillió euró befektetésért ne csak egy tizedet nyerj, ha elég egy ezred is – méghozzá a szabályoknak köszönhetően.” 

Betiltották a következő motorgeneráció tesztelését a MotoGP-ben, de ez nem érinti az új beszállítót

Megnyílt az út Martín előtt? – eldőlhetett a pilótapiac első dominója 

0

Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke nemrég arról nyilatkozott, hogy tudomása szerint a Honda már eldöntötte: Johann Zarcót nem viszi fel a gyári csapatához. Az istálló ülésére így Jorge Martín lépett elő az egyértelmű esélyessé. Emellett az is kiderült, hogy a monacói alakulat a közeljövőben biztosan a Honda partnere marad. 

Valószínűleg korábban kevesen gondolták volna, hogy az idei szezonban a Honda gyári csapatának egyik ülése, méghozzá Luca Marinié körül forrhat a pilótapiac. A héten megsérült Marini szerződése az idény végén lejár – saját elmondása szerint tárgyalnak vele a folytatásról –, és mivel eddigi másfél hondás szezonja alatt nem sikerült lenyűgöznie a gyártó vezetőit, jogosan érezheti veszélyben az állását. Főleg, hogy a kétszeres Superbike-világbajnokot, Toprak Razgatlıoğlut, Pedro Acostát (bár neki 2025-re is érvényes kontraktusa van a KTM-mel), valamint Johann Zarcót is pletykálták már a helyére. 

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

Zarco neve nem véletlenül merült fel, egyrészt ő már most is a Hondát erősíti – pontosabban a gyártó ügyfelét, az LCR-t –, másrészt nagyjából tavalyi érkezése óta ő a márka legeredményesebb versenyzője. Ezt jól mutatja, hogy míg jelenleg Zarco a tabella ötödik helyén áll 97 ponttal, a második legjobb hondás, Marini, csupán a tizenharmadik 38 egységgel. Az eredményei mellett pedig a motivációja is adott a váltáshoz, többször is utalt rá, hogy szívesen lépne fel a gyári csapathoz. A 34 éves pilóta még a Francia Nagydíj megnyerése után így nyilatkozott a témáról: „Azt már tudom, hogy maradok a Hondánál, már csak azt kell eldöntenünk, hogy… jelenleg arra várok, hogy kiderüljön, mit is akar igazán a Honda.” 

Azóta viszont alaposan átrendeződött a pilótapiac, miután Jorge Martín bejelentette, hogy az idény végén elhagyja az Apriliát. A címvédő így pedig rögtön ott találta magát a gyári Honda egyik esélyeseként. Bár az elmúlt időszakban rendre az Aprilia erősebb volt a japán gyártónál, ám idénre fordult a kocka, és talán pont ez is váltotta ki Martín elégedetlenségét. Ráadásul a noaleieké a legkisebb büdzsé a mezőnyben, tehát finoman szólva sem elképzelhetetlen, hogy a Honda előbb-utóbb messze lehagyja őket. Emellett Martínnak személyes kötődése is van az asakai márkához, hiszen jóbarátja, Aleix Espargaró idén már a Honda tesztpilótája.

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

Ezután derült ki, hogy valószínűleg Razgatlıoğlu kikerült a képből, a legfrissebb hírek szerint ugyanis a Pramac Yamahánál fog kikötni. Martín első számú kihívója így Zarco lehetne – csakhogy nemrég a jelenlegi csapatfőnöke (aki egyben az IRTA új elnöke is) arról beszélt, tudomása szerint már eldőlt a francia pilóta jövője, ami egyben megnyithatja az utat a spanyol motoros előtt.

„Nagyon tisztelem a Hondát, mindazért a támogatásért és szoros együttműködésért, amelyet folytatna velünk – nyilatkozta Lucio Cecchinello. – Úgy hiszem, az a kívánságuk, hogy Johann Zarco maradjon az LCR-nél, mert nálunk minden jól működik, beállt a rendszer, és a csapat is stabil. Szerintem most az a prioritásuk, hogy más megoldást találjanak [a gyári ülésre]. Én nagyon remélem, hogy továbbra is együtt dolgozhatunk majd Johannnal, de ezt még most sem tudom teljes bizonyossággal. A valóság ugyanis az, hogy a végső szó úgyis a Hondáé lesz.”

Beigazolódtak a várakozások, megnevezték a szakszervezet új elnökét

Egyébként Zarco várható maradása mellett a Honda is kitart az LCR mellett. A két fél korábbi szerződése az előző szezon végén járt le, ám a hosszabbításra már ezt megelőzően sor került. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a csapat jövője teljesen biztosított lenne – ebbe ugyanis egy külső szereplő is beleszólhat. „A Hondával kötött szerződésünk 2024 végén lejárt – magyarázta Cecchinello a GPOne-nak. – De már az előző télen megújítottuk a megállapodást a következő két évre, 2025-re és 2026-ra. Emellett van egy előszerződésünk 2027-re is, de az csak akkor lép életbe, ha a Dorna hivatalosan is elfogadja az LCR Racing nevezését a 2027 utáni MotoGP-szezonokra. Ez esetben pedig az LCR további öt évig, 2027 és 2031 között is a MotoGP mezőnyének része lesz.” 

Quartararo a Forma–1-es paddockban tűnt fel, két legendás istálló is vendégül látta (képek)

Fabio Quartararo kilátogatott a Forma–1-es Spanyol Nagydíjra. A barcelonai paddockban a McLaren, valamint a Ferrari garázsát is megtekintette, Lando Norrisszal pedig még overált is cserélt. 

A hétvégén a MotoGP mezőnye jól megérdemelt pihenőjét tölti a Brit és az Aragóniai Nagydíj között – kivéve persze a teszten bukó Luca Marinit, aki valószínűleg még mindig egy japán kórház vendégszeretetét élvezi. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a versenyzők kizárólag otthon töltik ezt az időszakot.

Így buzdítják kollégái a sérült Marinit

Fabio Quartararo például kilátogatott a hétvégén zajló Forma–1-es Spanyol Nagydíjra – legalábbis a pénteki napon biztosan jelen volt. A beszámolók szerint Quartararo Andorrában él, így adta magát, hogy a barcelonai versenyt a helyszínen tekintse meg, hiszen a hercegségből autóval kevesebb mint három óra alatt elérhető Katalónia központja. 

Ráadásul nemcsak egyszerű nézőként volt jelen, hiszen a francia pilóta a paddockban is feltűnt. Ott aztán két legendás csapat, a McLaren és a Ferrari is vendégül látta. A brit alakulat versenyzőjével, Lando Norrisszal overált is cseréltek, míg az olasz istállót képviselő Charles Leclerc-rel és Lewis Hamiltonnal pedig elbeszélgetett a közösségi médiában megjelent fotók alapján. 

Nagyon szokatlan Martín kilépési záradéka – állítja két topmenedzser 

0

Paco Sanchez, Joan Mir menedzsere, valamint az Álvaro Bautistával dolgozó Simone Batistella egyhangúlag arról beszélt, rendkívül szokatlan, hogy Jorge Martín szerződése teljesítményhez kötött kilépési záradékot tartalmaz. 

Csütörtökön robbantotta a bombát Jorge Martín, amikor bejelentette: a híreknek megfelelően valóban elhagyná az Apriliát. A címvédő az idei szezonra igazolt a noalei gyártóhoz, ám sérülései miatt gyakorlatilag a szezon eddigi részét teljesen kihagyta. Most mégis úgy döntött, új lehetőségek után néz, valószínűleg azért, mert nem elégedett az Aprilia teljesítményével.

Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?

Martín szerződése 2026 végéig szól, azonban tartalmaz egy záradékot, amely bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetővé teszi a korai kilépést. Ezek a feltételek minden bizonnyal az eredményességhez kötődnek. A spanyol pilóta pedig értelemszerűen nem tudott elérni olyan eredményeket, amelyek a kötelező maradáshoz szükségesek lettek volna, hiszen idén érdemben még nem is versenyzett. 

Martín számára nem ez lenne az első „trükkös” kilépés, így ő és menedzsere, Albert Valera is felkészülhetett erre a lehetőségre. Ennek ellenére Valera kollégáit teljesen meglepte a záradék létezése, mivel elmondásuk szerint az ilyen típusú kitétel egyáltalán nem elterjedt. Paco Sanchez, aki többek között Joan Mir menedzsere, korábban pedig az Espargaró fivéreket és Maverick Viñalest is segítette ebben a szerepben, az AS-nek így nyilatkozott erről:

„A motor vagy a versenyző teljesítményére vonatkozó záradékok nem jellemzőek a MotoGP-szerződésekre, de pályafutásom során bizonyos esetekben már beépítettünk ilyeneket egyes megállapodásokba. Anélkül, hogy ismernénk a részleteit annak a záradéknak, amelyet esetleg belefoglaltak Martín szerződésébe, lehetetlen véleményt mondani annak hatékonyságáról, mivel ez attól függ, hogyan fogalmazták meg, és milyen feltételeket szabtak a motor vagy a versenyző versenyképességének megítélésére.” 

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

„Mindenesetre az ilyen típusú, versenyképesség hiánya miatti korai felmondási záradékokat általában akkor szokták belefoglalni a szerződésbe, ha kétségek merülnek fel egy motor jövőbeni teljesítményével kapcsolatban. Például amikor egy márka újonnan debütál egy kategóriában, vagy ha a gyártónak kétségei vannak egy versenyző teljesítményét illetően – például ha újoncról van szó, vagy ha egy komoly sérülésből tér vissza. Nem szokás azonban ilyen záradékot belefoglalni egy olyan versenyző szerződésébe, aki már bejáratott név, ráadásul az aktuális világbajnok, hiszen az ő teljesítményével kapcsolatban nem lehetnek kétségek. Ami pedig a motort illeti, az Aprilia az elmúlt években Aleix [Espargaró] és Maverick [Viñales] révén magas szintű versenyképességet mutatott, és talán a Ducati mögött a második legjobb motor volt a rajtrácson – miközben persze a többi gyártó is egyre közelebb kerül hozzájuk.” 

Simone Batistella, aki korábban Andrea Dovizioso menedzsere volt, jelenleg pedig Álvaro Bautistával dolgozik, szintén meglepett volt a kitétel létezése miatt. „Soha nem kezeltem még ilyen típusú záradékot szerződésben – mondta. – A lényeg, hogy ha a záradék világos és egyértelmű, akkor minden gyorsan eldől. Ha viszont homályos, akkor az ügy hosszú ideig húzódhat, és egyik fél számára sem hoz semmi jót a szerződéses viszonyban.”  

Marc Márquez elárulta, hogyan változott meg a kapcsolata Álexszel, mióta bajnoki vetélytársak lettek 

0

Marc Márquez elmondása szerint testvérével közelebb kerültek egymáshoz, amióta bajnoki vetélytársak lettek. Ugyanakkor viccesen azt is felfedte, hogy édesanyjuk inkább Álexnek szorít. A Gresini pilótája pedig arról beszélt, hogy szüleik főként a jó kapcsolatukra, nem az eredményeikre büszkék. 

Amióta elkezdődött az idei MotoGP-szezon, folyamatosan egy név szerepelt a tabella élén, méghozzá a Márquez. Ez viszont nemcsak a gyári Ducatit erősítő Marcot, hanem a Gresininél versenyző Álexet is takarta, aki egy időre átvette a vezetést a testvérétől. Bár most már újra Marc áll az élen, Álex csupán 24 pontra van tőle, és egyértelműen ő a bátyja első számú bajnoki kihívója, ugyanis a harmadik Francesco Bagnaia hátránya már 72 pont az első helyhez képest. Továbbá az eddigi tizennégy viadalból (a sprinteket is beleértve) csak öt olyan volt, amelyen nem voltak ott mindketten a dobogón, tehát nemcsak a tabellán, hanem általában a pályán is szoros a párharcuk. 

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni

Bár 2020 óta mindketten az állandó MotoGP-mezőny tagjai, és ezalatt hivatalosan kétszer is csapattársak voltak – de Marc 2020-as sérülése miatt valójában csak 2024-ben dolgozhattak együtt –, ez az első alkalom, hogy ilyen közeli vetélytársak. Ez persze hatással van a személyes kapcsolatukra is, de szerencsére nem rossz értelemben. „Mostanra már normálisnak tűnik ez a helyzet, de valójában nem az – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok a TNT Sportsnak. – Testvérek vagyunk, akik a MotoGP-világbajnoki címért harcolnak, mi vagyunk az első és a második a bajnokságban, úgy, hogy már a hetedik fordulónál járunk. Egymás ellen küzdünk: ez nem egy hétköznapi helyzet, de élvezzük.” 

„Ilyenkor két lehetőség van egy testvéri kapcsolatban: vagy közelebb kerültök egymáshoz, mint valaha, vagy eltávolodtok egymástól. Mi most közelebb vagyunk egymáshoz, mint valaha. Tudjuk, hogy én nem árthatok neki, és ő sem árthat nekem. Hiszen a legjobbat akarjuk egymásnak. Ettől boldogok a szüleink. Apánk gyakrabban van a kamerák előtt, mert minden versenyre eljön. De anyánk mindig felhív minket. Én el sem tudom képzelni, hogy ez milyen lehet, mert nekem nincs gyerekem! De gondolj bele: a két fiad a MotoGP-ben harcol egymás ellen!” 

Majd Marc Álexre mutatott: „Apánk inkább semleges, anyánk viszont őt támogatja!” – mondta nevetve. De hiába a kivételezésa versenyek tekintetében, Álex szerint a szüleik nem az eredményeikre koncentrálnak. „Szerintem nagyon boldogok a mostani helyzet miatt, de még inkább büszkék a jó kapcsolatunkra. Egy apának és egy anyának sokkal jobb érzés azt látni, hogy a két testvér segíti egymást és szoros a kapcsolatuk, mint az, ha egyikük nyer a MotoGP-ben” – mutatott rá.

Fejlesztés nélkül marad Álex Márquez motorja?

Amikorra minden összeállt, jött az elkerülhetetlen – ma 4 éve hunyt el Dupasquier

0

2021. május 29-én nagy baleset rázta meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockját. A Moto3 mugellói időmérőjén Jason Dupasquier óriásit esett, a mögötte motorozó Ayumu Sasaki pedig nem tudta lereagálni a bukást, és elgázolta a fiatal versenyzőt. Hiába az orvosok erőfeszítései, Dupasquier egy nappal később, május 30-án, mindössze 19 évesen örökre lehunyta a szemét. A ma négy éve elhunyt svájci tehetségre egy korábbi cikkünkkel emlékezünk.

A svájciak feltörekvő reménysége volt, egészen a mugellói tragédiáig

„Összetörted a szívemet, haver!” – ez történt Quartararóval drámai kiesése után (videó)

0

Csütörtökön egy szívszorító videóval jelentkezett a MotoGP. Ismét betekinthettünk a kulisszák mögé, de ezúttal Fabio Quartararo volt a főszereplő. Az anyag segítségével átélhetjük a dráma és az érzelmek minden aspektusát, valamint abba is belehallgathatunk, hogy mit mondott a garázsban, valamint miről beszélgetett Jack Miller el a Brit Nagydíjon történt kiesése után.

Azok után, hogy Fabio Quartararo ismét megszerezte a pole pozíciót, nagyon jó úton járt ahhoz, hogy ezt a sikert egy főfutamos győzelemre váltsa. Öt másodperces előnnyel vezette a Brit Nagydíjat, amikor a motor hirtelen lassulni kezdett. Mint utólag kiderült, a Yamahán a hátsó összeültető mondta fel a szolgálatot, ezért a francia számára idő előtt véget ért a viadal.

Quartararo: Annyira sz*r, ami ma történt – kiderült, mi okozta a kiesését

A MotoGP kameráinak köszönhetően ismét betekinthettünk a kulisszák mögé, és egy hihetetlenül érzelmes anyagot publikáltak. A következőkben ennek a videónak szerepel a szöveges leirata, a vizuális formátum pedig az alábbi linken keresztül érhető el.

A bő háromperces felvétel azzal kezdődik, hogy Quartararo félreáll motorjával. Leszáll róla, térdre rogy, és keserves zokogásba kezd. Ezt követően már azt láthatjuk, hogy Thomas Maubant, a 26 éves versenyző menedzsere és egyben egyik legjobb barátja próbál lelket önteni bele. Sikerrel jár, majd a francia pilóta végigballag a bokszutcában, ahol többek között Massimo Rivola, az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója is próbálja vigasztalni.

A jelenet a garázsban folytatódik, ahol Quartararo már a tapasztalatait meséli: „Nagyon erős szél volt. Ez volt az a pont, ahol előnyt kovácsoltunk a többiekhez képest, mert megértettük, hogy a szél hol tud segíteni nekünk. A 10-es kanyarban nagyon későn fékeztem.”

„Az 1. körben 1:59-et futottál – szúrták közbe. – Azt hiszem, egy kört leszámítva mindig te voltál a leggyorsabb” – helyeselt egy másik hang.

„Azt láttam, hogy az 1. kör után hét tizedmásodperc, a 2. végén pedig már 2,2 másodperc volt a különbség” – reflektált Quartararo.

Kellemes meglepetésben részesítette a Yamaha Quartararót, aki márkatársai jó szereplésének is örül

Éppen interjút akart adni, amikor Aleix Espargaró tűnt fel mellette: „Összetörted a szívemet, haver. Fel a fejjel!” A spanyol versenyzőt követően Marco Bezzecchi is váltott néhány szót a franciával: „Nagyon sajnálom. Fantasztikus versenyt futottál.” Majd Jack Miller következett a sorban.

„Mi történt? Leállt a teljesítmény?” – érdeklődött az ausztrál.

„Igen, le. A 6-os kanyarba menet fékeztem, majd felengedtem, és elengedett. Emlékszel, mi történt Maverick [Viñalesszel]?” – kérdezte Quartararo.

„Használtad manuálisan, vagy nem?”

„Igen.”

„B*ssza meg a manuál, nemde?”

„Igen, de ugyanaz. Amikor kigyorsítottam a 4-es kanyarból, úgy mentem, mint… Azt mondtam, hogy »b*szd meg, lehet megnyomtam a hátsó [összeültetőt]«, és a 6-osban elengedett. Aztán a 10-esben… Egy körig fék nélkül mentem – ecsetelte Quartararo, miközben a kezeivel is imitálta a helyzetet. – De te nem csináltad rosszul, ugye?”

„Harcoltam a végéig, de a p*csába már. Ellenük menni… [Marc Márquez] elkezdett lassabban motorozni, ugyanúgy, mint az utolsó négy körben, és azt mondtam, hogy »támadnom kell«. És abban a pillanatban, amikor úgy gondoltam, hogy itt az idő, akkor [Franco] Morbidelli és [Pedro] Acosta is elment, és katasztrófává vált. De mindegy is, jó volt azért” – válaszolta Miller.

Ezt követően a videó rátér arra a sajtóbeszélgetésre, ahol Quartararónak ismét meg kellett küzdenie az érzelmeivel, majd az újságírók vigasztalták meg. Erről a jelenetről az alábbi cikkünkben írtunk bővebben.

Szívszorító: így vigasztalták Quartararót az újságírók, miután nem tudta visszatartani könnyeit (videó)

Óriásit bukott a korábbi MotoGP-versenyző, gyűjtést szerveznek a részére

A korábbi MotoGP-versenyző, James Ellison felépüléséért lehet adományozni, miután múlt hét szombaton hatalmasat bukott, és súlyos sérüléseket szenvedett. A szervezők kiemelik, hogy ez nemcsak egy szimpla gyűjtés, hanem egy dokumentumsorozat kezdete.

Óriási baleset rázta meg múlt héten a brit Superstock-bajnokságot. A silverstone-i fordulóban a korábban MotoGP-ben is versenyző James Ellison szabadkártyásként vett részt. A szombati első versenyen azonban motorja egy hatalmas highside-ot produkált, a 44 éves versenyző pedig elképesztően nagyot esett, és súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

Az incidenst követően a GoFundMe portálon gyűjtést szerveztek a részére, mivel egy hosszú és kihívásokkal teli rehabilitáció elé néz. A cél az 5 ezer font elérése (ez átszámítva körülbelül 2,4 millió forint), ennek jelenleg a 27 százaléka, 1347 font (körülbelül 646 ezer forint) gyűlt össze.

„James jelenleg azért harcol, hogy visszanyerje a képességét, hogy önállóan járni tudjon. Ahhoz kérjük a segítségedet, hogy támogassuk a gyógyulási útját. Az adományokat közvetlenül a következőkre fordítjuk: intenzív fizioterápiás programok, kezelések hiperbár oxigénkamrában, vörösfény-terápiás alkalmak, létfontosságú kiegészítők a gyógyuláshoz és a regenerációhoz, továbbá az utazási költségek az elengedhetetlen orvosi időpontokhoz” – olvasható a gyűjtés leírásában.

A rövid összefoglaló arra is kitér, hogy ez nemcsak egy szimpla adományozás, hanem egy erőteljes dokumentumsorozat kezdete. Ennek segítségével a nyilvánosság elé szeretnék tárni a rehabilitáció minden egyes lépését. Céljuk, hogy megmutassák Ellison hihetetlen kitartását és elszántságát. „Kis és nagy adomány egyaránt segít abban, hogy James visszanyerje az önállóságát, és ismét lábra tudjon állni.”

Ellison 2004 és 2006 között, valamint 2012-ben szerepelt a MotoGP-ben. Összesen ötvenhét versenyhétvégén vett részt, és három ízben zárt az első tízben. A 2006-os Katalán, valamint a 2012-es Maláj és Valenciai Nagydíjon egyaránt a kilencedik helyen látta meg a kockás zászlót. A legerősebb szezonja a legutolsó volt, ekkor az összetett tizenhatodik pozíciójában zárt. Érdekesség, hogy ez idő alatt négy különböző gyártónál is megfordult, hiszen erősítette a Harris WCM-et, a Blatát, a Yamahát, valamint az ART-t.

Új fejlemény a brit tömegbaleset harmadik súlyos sérültjéről, már a rendőrség is nyomoz az ügyben