back to top
2025. szeptember 24. 03:08
Kezdőlap Blog Oldal 19

Folytatódik a hullámvasút, debütál a Superbike-vb-n a Moto2-ből nemrég kirúgott García

0

A Honda bejelentette, hogy az aragóniai teszthez hasonlóan a magny-cours-i fordulón is Sergio García helyettesíti Iker Lecuonát a Superbike-világbajnokságban szereplő gyári csapatnál. A 25 éves versenyző ezzel bemutatkozik a sorozatban.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Honda a hét elején nem tudta bevetni az év végén egyébként a gyári Ducatihoz távozó Iker Lecuonát a Superbike-világbajnokság alcañizi tesztjén. Mint ismert, a spanyol versenyző a sorozat Balaton Park-i fordulójának első futamán történt tömegbalesetében szenvedett csuklótörést, amelyből azóta is lábadozik.

A 25 éves motorost Sergio García helyettesítette hétfőn és kedden. A múlt héten még a Moto2-es Magyar Nagydíjon szereplő pilóta összességében nem kezdett rosszul: a második napon 1:51.111-gyel a tizenegyedik helyen végzett, 2,513 másodperccel lemaradva az élen záró Toprak Razgatlıoğlutól, csapattársával, Xavi Viergével szemben pedig 1,309 szekundum volt a hátránya. Ezek elsőre talán soknak tűnhetnek, de figyelembe kell venni, hogy García abszolút újonc a kategóriában.

Pályán az új Panigale, Bulega döntetlenre játszott Razgatlıoğluval az aragóniai teszten

Az viszont immáron tény, hogy a 22 esztendős versenyző futamhétvégén is bemutatkozhat a sorozatban, hiszen, ahogyan arra számítani lehetett, a Honda pénteken kora délelőtt bejelentette, hogy a jövő heti magny-cours-i forduló során is ő fogja pótolni Lecuonát. A rövid közleményben arról nem esett szó, hogy a továbbiakban is kell-e számítani a szereplésére, vagy addigra honfitársa felépül.

García számára az elmúlt egy év valóságos hullámvasút volt. Napra pontosan egy évvel ezelőtt még 20 ponttal vezette a Moto2 tabelláját, de már elindult a meredek lejtőn. Innentől kezdve pedig az utolsó kilenc forduló során mindössze 29 pontot tudott gyűjteni, így nemhogy a bajnoki címet, de még az összetettbeli dobogót is elbukta.

Idén aztán folytatódott a vesszőfutása, ugyanis a jerezi kollektív előszezoni teszten meglehetősen komoly sérülést szenvedett, így az első három fordulót kénytelen volt kihagyni. A következő öt forduló során pedig mindössze egyszer szerzett pontot, akkor is csak 3-at, így az Aragóniai Nagydíj után az MSi megvált tőle.

Bő kilenc hónapja még vezette a világbajnokságot, mára ülés nélkül maradt a spanyol pilóta

Az elmúlt időszakban viszont ismét hullámhegyek következtek a pályafutásában, a mostani Superbike-világbajnoki debütálást is beleértve. Ahogyan arra korábban is utaltunk, a Balaton Parkon ő helyettesítette a sérült Senna Agiust az Intactnál, de ami ezeknél is fontosabb, hogy jövőre ismét állandó versenyző lesz, ezúttal a Gresininél.

Marc Márquez segít megszerezni a második helyet öccsének, aki szerint „nincs ok a pánikra”

0

Álex Márquez úgy véli, asseni sérülése hátráltatta őt a leginkább az elmúlt időszakban, de kijelentette, nincs ok az aggodalomra. Bátyja, Marc Márquez szintén optimista öccse kapcsán, és leszögezte, hogy segíteni fog neki, ahogyan eddig is tette.

Kilenc forduló után Marc és Álex Márquez között 40 pont volt a különbség a tabella első két helyén. Ez esetben viszont azóta tényleg sok víz lefolyt a Dunán, hiszen a differencia az előző öt futamhétvége során több mint négyszeresére nőtt. A két testvért ugyanis immáron 175 egység választja el egymástól az összetettben.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Ennek a drasztikus változásnak két oka van: egyfelől az idősebbik fivér azóta a mind a 185 megszerezhető pontot bezsebelte, másrészt öccsének mindössze 50 jött össze ugyanebben az időszakban. Az első nagy törést az asseni sérülés okozta a Gresini pilótájánál, és azóta nem tud annyira kiegyensúlyozottan teljesíteni, mint addig. Ugyanakkor a következő fordulókat illetően nem aggódik.

„Ez hátráltatott minket a leginkább – utalt a hollandiai bukására. – A sérülés, a visszatérés, az, hogy nem tudtam úgy motorozni, mint korábban, mert ez hátráltatott. Ausztriában a versenyig gyorsak voltunk, ekkor teljesítettük a hosszú körös [büntetést]. A magyarországi kicsit különálló hétvége volt, egy új pályán, amely egyáltalán nem feküdt a stílusomnak. Nincs ok a pánikra, újra gyorsak leszünk.”

Ahogyan arra ő is részben utalt, a 29 éves pilótát az elmúlt időszakban kétszer is szankcionálták. Spielbergben azért kapott hosszú körös büntetést, mert még Brnóban kiütötte Joan Mirt, míg hazánkban az edzésen feltartotta Francesco Bagnaiát, ezért a főversenyre három rajthellyel hátrasorolták. Bátyja is részben ezt emelte ki, ezzel együtt ő is optimista vele kapcsolatban.

Álex Márquez: Nem túl igazságos, hogy nem ugyanolyan hosszú a büntetőív

„A sérülés miatt veszített a tempójából, Brnóban még mindig nem érezte magát komfortosan, Ausztriában pedig elkövetett egy hibát, amiért megbűnhődött – mondta Marc Márquez, aki természetesen valójában a csehországi balesetre gondolt. – Ausztriában második lett a sprinten, a magyarországi pedig nem az ő stílusához passzoló pálya. Most Katalónia jön, ott előrébb lesz. A legfontosabb, hogy továbbra is második a bajnokságban.”

A nyolcszoros világbajnok a Magyar Nagydíjat követő sajtótájékoztatón kerek-perec kijelentette, nem szeretne meccslabdához jutni Misanóban a vb-cím bebiztosításának tekintetében, mivel az azt jelentené, hogy öccsének nem lesz jó hétvégéje Montmelóban. Ugyanakkor ennél tovább is ment, és lényegében kijelentette, mindent megtesz azért, hogy meglegyen neki a bajnoki második hely, ami csak azért lehet pikáns, mert a legközelebbi üldözője a 32 éves motoros csapattársa, Francesco Bagnaia. „Megpróbálok segíteni neki, hogy minél több pontot szerezzen, ahogyan ő is segít nekem – fogalmazott. – Az első verseny óta minden hétvégén támogatjuk egymást.”

Marc Márquez lemondana egy több mint fél évszázados rekord megdöntésének lehetőségéről

Dovizioso többszörös futamgyőztes Ducatija kerül kalapács alá, óriási összeget kérnek érte (képek)

0

Rövidesen aukcióra bocsátják Andrea Dovizioso 2019-es Ducatiját, amellyel két futamot is megnyert. A motor nyitóárát nagyjából 230 és 320 millió forint között határozták meg.

Nagyszerűen kezdődött Andrea Dovizioso és a Ducati számára a 2019-es MotoGP-szezon. Az olasz pilóta ugyanis megnyerte az idénynyitó Katari Nagydíjat, majd később még az Ausztrál Nagydíjon is felállhatott a dobogó tetejére, valamint hat másik alkalommal odaért a legjobb háromba. Viszont Marc Márquezzel szemben ez sem volt elég, így Dovizioso „csak” második lett az összetettben, ami persze így is hatalmas eredmény volt.

Lorenzo és Marc Márquez árnyékából a Legendák közé – Dovizioso útja a Hírességek Csarnokába

Dovizioso alatt akkor az igen jól sikerült Ducati Desmosedici GP19 dolgozott. Ehhez a géphez pedig rövidesen akárki hozzájuthat, aki kifizeti az érte kért hatalmas összeget. Dovizioso motorját ugyanis november 7-én aukcióra bocsátják a birminghami The Iconic Motorcycle Sale keretében (megnyugtatva az esetleges érdeklődőket: telefonon és az interneten keresztül is lehet majd rá licitálni).

A motor az aukciósház leírása szerint „teljesen eredeti” formában és működőképes állapotban kerül majd új gazdájához. A leírás alapján a gép egyenesen a bolognai gyártótól került mostani tulajdonosához, és az eredetiségéről szóló nyilatkozatot maga Paolo Ciabatti, a Ducati versenyrészlegének akkori, 2023 végén leköszönt sportigazgatója írta alá.

Persze egy ilyen motornak általában megkérik az árát, és ez ezúttal sincs másképp. A Ducati nyitóárát 500 és 700 ezer angol font, tehát nagyjából 230 és 320 millió forint között határozták meg. Ráadásul az új tulajdonosnak az aukciót megnyerő ajánlatára további tizenöt százalékot, külföldre szállítás esetén pedig még vámot is kell fizetnie. További információkat és képeket az aukció oldalán találhatnak.

Szokatlan ok miatt csúszik a 2026-os naptár hiányzó részének közzététele, várni kell a megegyezésre

0

Egy sajtóértesülés szerint még azért nem mutatták be a jövő évi előszezoni tesztek időpontjait, mert nem született meg a megállapodás a szezonnyitó parádé helyszínéről, amelyre több város is pályázik.

Idén a szokottnál jóval korábban, már július végén közzétették a MotoGP 2026-os szezonjának előzetes versenynaptárát. Viszont kissé meglepő módon azóta sem tudjuk, hogy mikor és hol fogják megtartani az előszezoni teszteket, pedig korábban fordítva hozták nyilvánosságra ezeket az információkat. Az Autosport értesülései szerint az áll a dolog hátterében, hogy még mindig nem sikerült megállapodni, hol legyen a sorozat ünnepélyes szezonnyitó parádéja.

Hivatalos: új időpontra került Balaton Park, visszatérő Brazília – íme a MotoGP 2026-os naptára 

Ahogy beszámoltunk róla, az idén Thaiföld fővárosában, Bangkokban debütált eseményt jövőre már egy másik helyszínen akarják megtartani. Ám a csapatok képviselői és a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna között még nem jött létre erről a megegyezés. A felek már tárgyaltak erről az Osztrák Nagydíj alatt, viszont akkor még eltolták a döntést. A brit lap szerint a következő találkozóra a szeptember 5–7-i Katalán Nagydíj alatt fog sor kerülni, amelyen már véglegesíteni szeretnék az időpontokat és helyszíneket.

Jogosan merülhet fel a kérdés, miként befolyásolhatja egy ilyen parádé az előszezoni tesztek „naptárát”. A választ pedig a logisztika szolgáltatja. A brit lap szerint jelenleg három jelölt van a parádé megrendezésére: Malajzia fővárosa, Kuala Lumpur, az ausztráliai Melbourne és Szingapúr. Az első esetében könnyű lenne a csapatok dolga – éppen ezért ők efelé is hajlanak –, mivel a shakedown, majd az első teszt megszokott helyszíne, Sepang a város mellett fekszik, így elég lenne egyszer utazniuk. Ráadásul ebben az esetben akár a második tesztet is megtarthatják a sepangi pályán, ha a szezonnyitó Thai Nagydíj helyszíne, Buriram kevésbé tűnne alkalmasnak (például, ha kiújul a Thaiföld és Kambodzsa közötti konfliktus).

Amennyiben Melbourne kapná meg a parádét, akkor arra valószínűleg a két előszezoni kollektív teszt között kerülne sor. Ide a csapatok valószínűleg logisztikai okokból nem vinnék el a versenymotorjaikat, hanem bemutatógépekre ültetnék fel a pilótáikat. Szingapúrban ugyan nem versenyez a MotoGP, de üzletileg egy csábító lehetőség lehet, hogy a városállam utcáin is felvonuljanak a királykategória képviselői. És ide valószínűleg még el tudnának látogatni az első teszt kezdete előtt.

Rögtön új helyszínt kaphat a MotoGP szezonnyitó parádéja

Két visszatérő mellett két szabadkártyás pilóta csatlakozhat a MotoGP-mezőnyhöz Barcelonában

0

Az előzetes tervek szerint az egyaránt sérülésből visszatérő Maverick Viñales és Somkiat Chantra is rajthoz áll a Katalán Nagydíjon, míg Aleix Espargaró és Lorenzo Savadori szabadkártyával indulhat el.

Bár alig vagyunk túl az előző hétvégi Magyar Nagydíjon, máris előre kell néznünk a MotoGP következő fordulójára, hiszen a sorozat rövidesen robog tovább: szeptember 5. és 7. között fogják megtartani a Katalán Nagydíjat. A mostani tervek szerint pedig úgy áll, hogy a montmelói pályán érzékelhetően több királykategóriás pilóta fog körözni, mint a Balaton Park Circuiten. A forduló előzetes nevezési listája alapján ugyanis ketten a sérülésükből próbálnak majd itt visszatérni, ketten pedig szabadkártyával vehetnek részt.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Az egyik tervezett visszatérő Maverick Viñales. A spanyol pilóta még a Német Nagydíj szombati napján bukott, aminek következtében megsérült a bal válla, amelyet később meg is kellett műteni. Viñales kiülte a sachsenringi hétvége hátralévő részét, valamint a beavatkozás miatt a Cseh Nagydíjon sem indulhatott. Az Osztrák Nagydíjra ugyan megkapta a szükséges engedélyeket, de csak pénteken, valamint az időmérő legelején ült motorra, amikor is túlságosan fájni kezdett a válla, így végül visszalépett, és a Magyar Nagydíjra már el sem utazott.

A másik Somkiat Chantra, aki legutóbb a Holland Nagydíjon vett részt. A thai pilóta – akinek egyre bizonytalanabb a jövője – még július elején, motokrosszedzés közben sérült meg. A jobb térdében elszakadt oldalsó szalag miatt műtéten kellett átesnie, majd hosszú regenerációt írtak elő számára, amely úgy tűnik, mostanra nagyjából befejeződhetett.

A két szabadkártyás induló pedig Lorenzo Savadori és Aleix Espargaró lehet. Savadori, aki az Aprilia tesztpilótája, idén már sok tapasztalatot gyűjtött éles körülmények között, hiszen a szezon első felében ő pótolta Jorge Martínt. Espargaró, aki idén lett a Honda tesztcsapatának tagja, szintén túl van pár, számszerűen három idei bevetésen. Ugyanakkor a spanyol pilóta helyzetét érdekessé teszi, hogy ő már a Magyar Nagydíjon is ott lett volna a tervek szerint Chantrát pótolva, csak megsérült előtte egy kerékpáros edzésen, amikor „többszörös horzsolások” mellett kétszeres csigolyatörést is elszenvedett.

Kielégítő összkép egy problémával – nézői visszajelzések a Magyar Nagydíj helyszínéről

Marc Márquez kiértékelte, elég biztonságos-e a Balaton Park

0

Marc Márquez a Magyar Nagydíj után elmondta, elég biztonságosnak találta a Balaton Park Circuitet. A nyolcszoros világbajnok meglátása szerint két nagy port kavaró eset sem nevezhető egyedinek. Ugyanakkor kiemelte, a tiszta előzéshez jóval gyorsabbnak kell lenni az adott pilótának ellenfelénél.

Az előző hétvégén rendezték meg a Magyar Nagydíjat, amelyet egyértelműen Marc Márquez vitt el. A bajnoki listavezető ugyanis megnyerte az időmérőt, a sprintet, majd a főfutamot is. Annyi biztos tehát, hogy számára emlékezetes marad a forduló, amelyre viszont más szempontból is fognak emlékezni. Sokan már a hétvége kezdete előtt felvetették, hogy MotoGP-gépekkel nem lesz elég biztonságos a Balaton Park Circuit, hiába annak átalakítása. Ez a tábor aztán megerősítve látta a véleményét, amikor vasárnap Enea Bastianini egy bukása után átszánkázott egy sikán bukóterén, vissza a pályára, ahol aztán szerencsésen elkerülték a vetélytársai.

Bastianini ijesztőnek érezte csúszását, Marini szerint egy feladatuk volt

Ám Márquez ezt látva is azt gondolja, hogy ebben a tekintetben megfelelő a Balaton Park. „Szerintem elég biztonságos és a versenyzéshez megfelelő a pálya – mondta a spanyol pilóta. – Az igaz, hogy a többitől eltérő, szűk pálya, de végső soron, ahogy láttuk, ha akarja az ember, lehet rajta előzni. De az is igaz, hogy három-négy tizeddel gyorsabbnak kell lenned az előtted haladónál, ha tiszta manőverrel akarsz elmenni mellette. Mindenesetre, ahogy már mondtam, ilyen hosszú naptárba különböző pályatípusokra van szükség.”

„Nekem már az is jó jel volt, hogy ez egy balos [aránylag sok bal kanyart tartalmazó] pálya. Persze a legfontosabb, hogy biztonságos legyen. Bastianini bukása ebből a szempontból a határon volt, de ilyet láttunk már sokszor Le Mans-ban, Austinban, ahol még én is estem idén a 4-es kanyarban, majd visszasodródtam a pályán. Amikor ilyen [hirtelen] irányváltások vannak, ez előfordulhat. De a falak elég biztonságosnak tűnnek, és a közönség is remek volt. És az fontos, hogy a MotoGP új országokban is megvesse a lábát.”

A sprint elején szintén láthattak a nézők egy ijesztő esetet: Fabio Quartararo mérte el az első féktávot, amivel lényegében kibombázta Bastianinit. Márquezt megkérdezték, hogy szombat délután a pilóták beszéltek-e egymással erről az esetről. „Nem, nem beszéltünk róla egymás között. Ez a MotoGP, itt mindenki tudja, mi történhet az 1-es kanyarban” – magyarázta.

„Hiszen a múltban is láttuk, például Barcelonában, hogy hányszor volt már probléma vagy baleset az 1-es kanyarban. Amikor egy új pályán erős féktávhoz érkezel, ott kezdődnek a gondok. Kevesebb tapasztalattal könnyebb olyan hibát elkövetni, mint amilyet Fabio csinált. De ez benne van a versenyzésben. A főfutamon viszont láthattuk, hogy mindenki óvatosabb volt. A Moto2-ben és a Moto3-ban is voltak incidensek, de nem nagyok. Szóval [a pálya] elég biztonságosnak bizonyult.”

Kielégítő összkép egy problémával – nézői visszajelzések a Magyar Nagydíj helyszínéről

0

A Magyar Nagydíj alatt helyszíni nézőket kérdeztünk meg arról, hogyan tetszik nekik az esemény szervezettsége. A többség inkább elégedett volt a tapasztaltakkal, kivéve a parkolást, amellyel többeknek problémájuk akadt.

Az előző hétvégén rendezték meg a MotoGP Magyar Nagydíját, amelyet a P1Race.hu a helyszínről követett végig. A Balaton Park Circuitnél lapunknak pedig nemcsak a pilótákat, hanem nézőket is volt alkalma megkérdezni. A szurkolókat – akik a hivatalos adatok szerint összesen valamivel több mint 80 ezren voltak jelen a három nap során – arról faggattuk, hogyan tetszik nekik az esemény, különösen annak szervezettsége, csakúgy, ahogy a pálya „első bevetése”, a Superbike-világbajnokság fordulója során is tettük.

Íme a hivatalos nézőszám, ennyien voltak a Magyar Nagydíj hétvégéjén

Az összképpel minden általunk megkérdezett néző inkább elégedett volt. A magyarok általában azt emelték ki, mennyire örülnek, hogy létrejött ez az esemény. A külföldiek, köztük olyanok, akik egyenesen az Osztrák Nagydíjról érkeztek, nagyrészt arról beszéltek, hogy ár-érték szempontból mindent kielégítőnek találtak. Ugyanakkor arról többen megemlékeztek, hogy a környezeti adottságai miatt régiónkból mind a brnói, mind a spielbergi pálya jóval hangulatosabb. Magáról a Balaton Park Circuitről, illetve az azon rendezett versenyekről az volt az általános vélemény, hogy még ha valóban nem is a legizgalmasabb versenyhelyszín, ahogy sokan mondják, „élőben úgysem az számít”, hanem inkább a „hangok, szagok és a hangulat”.

Ha már hangulat: vasárnapra a beszámolók és az általunk tapasztaltak szerint is eléggé megteltek a lelátók, bár persze üres széket mindegyiken lehetett találni. Azonban volt, aki így is kevesellte a szurkolás intenzitását. Egyébként az élményt a Superbike-vb versenyhétvégéjéhez képest ezúttal jóval több „attrakció” tette teljessé, például a legkisebbek minimotorokat próbálhattak ki, az idősebbek pedig szimulátorokban „ülhettek motorra”. Viszont ottjártunkkor úgy tűnt, ezek nem annyira érdekelték a kilátogatókat, és eléggé kihasználatlanok voltak.

Az ideiglenes lelátók között ezúttal jóval több helyen lehetett merch-termékeket kapni, legyen szó a MotoGP vagy egyes csapatok pólóiról, sapkáiról. A tört kővel beszórt területen több vizesblokk is helyet kapott, amelyeket láthatóan megfelelően takarítottak. Most is felállítottak nagyobb sátrakat, amelyek a büfék elé kirakott padokat takarták, ahol a vasárnapi futamok előtt is sokan élvezték az árnyékot. Újdonság volt a különböző szurkolói események lebonyolítására alkalmas színpad, amelynek hátterében a pályaeseményeket is lehetett követni, valamint a telefonok töltésének lehetősége is. A Superbike-vb hétvégéjével szemben ezúttal jóval kevesebb szurkolót engedtek be a paddockba, így az oda vezető hídon sem alakultak ki torlódások, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a benti szervezők is jóval felkészültebbek, tapasztaltabbak voltak.

Többen is átmentek Varga Tiboron, de ő már a mentő felé tartva kiabálta, hogy versenyezni akar

A megkérdezettek a büfékkel is nagyrészt elégedettek voltak, amelyeknél szerintük csak „néha” kellett többet várni, mint az kényelmes lett volna. Az árakat a külföldiek „jóként” jellemezték, míg a hazai nézők általában arra tettek utalást, hogy magyar pénztárcának minden ilyen rendezvény drága – ami ezúttal is igaz volt, de szerintük nem kiugróan. Ez gyakorlati szempontból nagyjából 4000–5000 forint közötti összeget jelentett egy hamburger esetén, míg gyrosból egy tál körülbelül 5500, egy pita 3500 forintba került. Utóbbihoz képest drágább, 6000 forint körüli volt egy BBQ marha tál, 4000–5000 forint egy fish and chips ára, míg egy nagyobb pizzaszeletet nagyjából 1900 forintért lehetett kapni. Az édesszájúak szintén több lehetőség közül választhattak, például 800 forintos adagonkénti áron árult fagylaltot vagy 1600–2000 forint közé árazott jégkrémeket.

Az italokat ezúttal is elsősorban az erre kijelölt sátrakban lehetett kapni. Ezekben egy fél literes ásványvíz 750 forint, egy ugyanekkora üdítő 1200 forint, egy energiaital pedig 1600 forint volt. A dobozos és a csapolt sört ugyanolyan áron, 2100 forintért árulták. Mindez összességében azt is jelenti, hogy a Superbike-vb látogatásához képest lényegében nem emeltek az árakon.

Végül mindenképp ki kell térnünk arra a területre, amelyet nekünk személyesen is jó páran, ám az interneten jóval többen kritizáltak: a parkolásra. Azok között, akikkel beszéltünk, volt, aki motorral vagy tömegközlekedéssel érkezett – ők általában elfogadhatónak nevezték a helyzetet. Viszont akik autóval jöttek, arról számoltak be, hogy az elégtelen koordináció, a túl kevés bevezetőút és a nem mindenre kiterjedő szervezői kommunikáció megnehezítette a dolgukat. Voltak ugyan, akik megemlítették, hogy a parkolással általában minden tömegrendezvényen baj van, de ez nem mindenkit hatott meg. A közösségi médiában vasárnap, a MotoGP-futam után kezdtek elszaporodni olyan hozzászólások és bejegyzések, amelyek szerint sokan órákat álltak a földes, köves parkolóban, mire ki tudtak jutni betonozott útra. Talán még nálunk is többen tették szóvá, hogy a szervezői oldalról nem segítettek eléggé nekik, így néhány ponton fejetlenség alakult ki.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

„Ha nem akarod a ChatGPT-re bízni, hogy mi legyen…” – főnöke igazságtalannak véli Bastianini büntetését

0

Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke úgy véli, igazságtalan Enea Bastianini büntetése, amelyet a sprintverseny után kapott. Szerinte ők voltak az áldozat, mégis őket hozták ki bűnösnek. Hozzátette, egy sportfelügyelőnek az emberi tényezőket is át kell látnia, ha döntését nem akarja a ChatGPT-re bízni. Az olasz versenyző is hasonlóan gondolkodik, majd kijelentette, egy hosszú körös elég lett volna.

Enea Bastianini számára jól kezdődött a Magyar Nagydíj, viszont szombat délutántól egy rémálommá vált a hétvége. A sprintverseny rajtjánál Fabio Quartararo kis híján kiütötte, aminek következtében megsérült a motorja. Nem sokkal később a nehezen vezethető konstrukció miatt beleszállt Johann Zarcóba. A sportfelügyelőket ez azonban nem hatotta meg, és dupla hosszú körös büntetést szabtak ki az olasz versenyzőre.

Kenyéradója értelemszerűen nem vette jó néven a döntést. „Nagyon csalódott vagyok azért, ami történt – árulta el Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke a TNT Sportsnak. – Enea a legjobb időmérője után remekül kezdett. Rengeteget dolgoztunk a rajtolási technikán. Láthattad, hogy az egyenes végén Marc Márquez mögött második volt. Minden a terv szerint haladt.”

Azonban beütött a krach, és a Yamaha bombája mindent megváltoztatott. „Quartararo agresszív fékezésének ő lett az áldozata – jelentette ki Poncharal. – Emiatt szinte véget ért a verseny. A hátsó összeültető rendszerrel problémák adódtak. Nem tudott megfelelően fékezni, és kiütötte Zarcót. Tudod, mit mondok? Mi jártunk a legjobban pórul, de mi voltunk azok, akiket leginkább megbüntettek. Nem örülök ennek. Hogy őszinte legyek, ez elég igazságtalan.”

Zarco nem kímélte Bastianinit, őt és Quartararót is megbüntették a Magyar Nagydíj sprintje után

A Magyar Nagydíjon nem Poncharal volt az egyetlen, aki kifogásolta a sportfelügyelők ítéletét. Franco Morbidelli a főfutamon Luca Marinivel csatázott. Utóbbi a sikánban próbálkozott, viszont mélyre szaladt, honfitársa pedig inkább levágta a kanyart. Ezt azonban szabálytalannak vélték, ezért vissza kellett adnia a pozíciót. A 30 éves versenyző a vasárnapi sajtóbeszélgetésen jelezte, nem ért egyet a bírákkal, de természetesen a csapatok szakszervezetének egykori elnöke is üzent a döntéshozóknak.

„Vannak szabályok, és ezeket be kell tartani, de ha nem akarod a ChatGPT-re bízni, hogy mi legyen… A bíra egy olyasvalaki, akinek szíve és érzései vannak, és azt is átlátja, hogy mi történik. Egyáltalán nem vagyok boldog. De tudok ellene mit tenni? Nem sokat” – fogalmazott.

Bastianini számára a vasárnap sem alakult jól. Már a Magyar Nagydíj 1. körében eldobta a sikánban, az olasz pedig motorjával együtt csúszott vissza az aszfaltcsíkra. Szerencsére mindenki ki tudta kerülni a pálya közepén lévő pilótát. Ugyan visszaállt egy kis időre, de nem fejezte be a futamot. A viadalt követő sajtóbeszélgetésen pedig a szombati büntetés is előkerült.

Bastianini ijesztőnek érezte csúszását, Marini szerint egy feladatuk volt

„Nem örültem a döntésnek – nyilatkozta Bastianini a P1race.hu jelenlétében. – Nem tartom korrektnek azok után, ami az 1-es kanyarban történt velem. A motorom hátulja eléggé megsérült, és nem volt versenyképes állapotban. Ezt meg lehet érteni az első két-három kanyar után. Megpróbáltam nyomni neki, és visszatérni, de a hátsó összeültetőm tönkrement, és semmi sem volt rendben. És jött ez a büntetés. Persze, sajnálom Johannt, mivel én okoztam a balesetet, de maximum egy hosszú köröst kellett volna kapnom, nem duplát. Kettő ilyennel egy egész versenyt semmissé lehet tenni.”

Nagyobb baj is lehetett volna, de szép gesztussal zárult a félelmetes bukás a Balaton Parkon (videó)

Pol Espargaró nem akar többet a MotoGP-től – viszont a Superbike-vb-n számolnának vele?

Pol Espargaró elárulta, a tesztelés ellenére sem tudna és nem is akar teljes szezonos versenyző lenni a MotoGP-ben. Viszont egy-egy hétvégén, amikor felül a motorra, készen áll arra, hogy versenyezzen. Reméli, Barcelonában már nem kell indulnia, hiszen ez azt jelentené, hogy Maverick Viñales felépült sérüléséből. Eközben sajtóértesülések szerint a BMW szemett vetett a spanyolra, hogy 2026-tól a Superbike-vb-n szerepeljen.

Pol Espargaró a Magyar Nagydíjon is remekül szállt be a szezonba. A spanyol versenyző a Balaton Park Circuiten a továbbra is sérüléssel bajlódó Maverick Viñales helyén ment. A sprintversenyen a tizedik helyen zárt, ez ráadásul a KTM-es pilótákat figyelembe véve a legjobb eredmény volt. A főfutamon a nyolcadik pozícióban látta meg a kockás zászlót, hovatovább Francesco Bagnaiát is maga mögött tudta tartani.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy Espargarónak meghozta-e az étvágyát a Cseh és a Magyar Nagydíj, és vajon láthatjuk-e ismét a mezőnyben minden hétvégén. A spanyol versenyző utoljára 2023-ban volt állandó versenyző, azóta tesztpilótai szerepkört lát el. A nyolcszoros MotoGP-dobogós azonban köszöni szépen, megbékél jelenlegi helyzetével.

„Ahogyan mondtam, nem állok készen arra, hogy teljes szezonos versenyző legyek – fogalmazott Espargaró a P1race.hu jelenlétével zajló vasárnapi sajtóbeszélgetésen. – Nem is akarok az lenni. A MotoGP elképesztően gyors, rengeteg stresszel és veszéllyel jár. Mindenesetre, amikor felülök a motorra, készen állok, hogy versenyezzek egy kicsit.

Ami a királykategóriát illeti, Espargaró csak a tesztelésre koncentrál, de ez nem azt jelenti, hogy képes arra, hogy hétvégéből hétvégébe essen át. Ez nem egy olyan dolog, amelyet saját magának és a családjának akar. Az utóbbi perspektíva pedig minden bizonnyal kétszer is átfut az agyán a 2023-as Portugál Nagydíj óta. Mint ismeretes, a portimãói edzésen súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében tíz csontja tört el, és hónapokig nem ülhetett motorra.

Horrorbalesete után az önkritikus Pol Espargaró felismerte, ez már „nem csak róla szól”

Bár a MotoGP-ben nem, de könnyen lehet, hogy a Superbike-vb-n láthatjuk majd a 34 éves versenyzőt. Sajtóértesülések szerint a BMW teljes sorcserét fog végrehajtani, ugyanis Michael van der Mark sem marad. A németek eddig Danilo Petrucci érkezését jelentették be, a második ülés kapcsán pedig újabb versenyzők kerültek be a virtuális kalapba. Espargarón kívül a Pramactól minden bizonnyal távozó Miguel Oliveira is szerepel a listán, de azt a Marcel Schröttert is érdemes lehet belevenni, aki az aragóniai teszt második napján körözhetett az M1000RR-rel.

És mi a helyzet a Katalán Nagydíjjal? „Remélem nem kell mennem, mert az azt jelentené, hogy Maverick felépült. A sérülése és a kemény munka miatt megérdemelné. Úgy gondolom, a barcelonai pálya feküdni fog a beállításainak és a vezetési stílusának. Ez egy jó kezdet lehet neki az elmúlt hetek után, és mindannyian reméljük, hogy motorra ülhet. Ez persze sajnos azt jelenti, hogy én nem lehetek ott, de mindenki azt akarja, hogy Maverick ragyogjon a konstrukción.”

A Magyar Nagydíj vasárnapjának legjobb képei

Márquezék versenyzője megnevezte, minek köszönheti a Balaton Parkon aratott győzelmét

0

Máximo Quiles nehéz versenyre számított, és ez be is jött. Hamar elvesztette tapadását, ezért vetélytársai feljöttek rá. Az utolsó kört nagyon élvezte, és úgy véli, azért tudott diadalmaskodni, mert intelligensen kezelte le a helyzetet. Győzelmét pedig a nemrég elhunyt Pau Alsinának ajánlotta.

Szerencsére a Moto3 mezőnye a Balaton Park Circuiten is hozta a kötelezőt. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Máximo Quiles és Valentin Perrone között körömlerágós befutó kerekedett. A két fiatal tehetség az utolsó méterekig szinte egymás mellett haladt, még némi body check is belefért. Végül a spanyol versenyzőt intette le előbb a kockás zászló, a két pilóta közötti különbség pedig mindössze 18 ezred volt!

Ezzel Quiles az Olasz Nagydíjat követően tudott ismét nyerni, ezzel folytatta remek sorozatát, ugyanis Silverstone óta végig az első négyben zárt, az asseni fordulót leszámítva. Pedig az idény nehezen indult számára, ugyanis az első két versenyhétvégén részt sem vehetett, ugyanis nem töltötte be a 17. életévét. Austinban remekül szállt be a szezonba, azonban azt követően megsérült, ezért sem Loszaílban, sem Jerezben nem indulhatott.

„Nagyon nehéz verseny volt – nyilatkozta Quiles a leintést követően. – Tudtam, hogy többet kell nyújtanom a többiekhez képest, ezért már a kezdetektől fogva nyomtam neki. Tisztába voltam vele, hogy a gumi folyamatosan veszít a tapadásából, úgyhogy azt mondtam magamban, hogy »ha meg tudom tolni és tudom növelni a különbséget, és ha megpróbálnak elkapni, akkor az abroncs teljesen el fog fáradni«. Meg tudtam nyújtani a lépteimet a többi versenyzőhöz képest, viszont a gumi sokkal korábban elkopott. Jóval előbb kellett fékeznem és tapadásom sem volt, úgyhogy ismét utolértek. A végén láttam, hogy Perrone elképesztően gyors volt. Más abroncsokon futott hozzám képest, úgyhogy azt mondtam, hogy »szemmel tartom«, és talán el fog menni. Végül besoroltam mögé.”

Íme Marc Márquezék első ügyfele, aki meg akarja dönteni mentora rekordjait

„Az utolsó kör nagyszerű volt – folytatta. – Nagyon élveztem, és tisztának vallom. Amikor megelőztem, akkor elrontottam a kanyarkijáratot. Tudtam, hogy el fog menni, úgyhogy azt mondtam, hogy »oké, előzz meg, de visszatámadok«.  Ő ment az íven, én pedig visszavágtam, és legyűrtem. Ezt a győzelmet Pau [Alsinának] ajánlom, nagyon jó barátom volt, szóval ez az övé. Nagyon boldog vagyok.”

Ezzel a sikerével a Márquez testvérek protezsáltja feljött a harmadik helyre a világbajnoki összetettben. Jelenleg ő a legjobb újonc, és Ángel Piquerasszal szemben mindössze 17 pont a lemaradása. José Antonio Rueda már egy nagyobb falat, ugyanis a két spanyol között jelenleg 86 egység a differencia.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

Az utolsó kör pedig a P1race.hu kérdésére is előkerült. „Nagyon jó és élvezetes volt – ismételte meg Quiles. – Intelligensen kezeltem le, és úgy gondolom, ezért tudtam megnyerni. Tudtam, hogy meg fogja próbálni az utolsó kanyarban, úgyhogy többé-kevésbé elengedtem, és felkészültem a kanyarkijáratra. És tulajdonképpen ez történt, mivel nekem jobban sikerült, úgyhogy szuper volt az utolsó kanyar. Mindennel elégedett vagyok.”