back to top
2025. június 27. 02:10
Kezdőlap Blog Oldal 18

Meglepő megoldást választhatott a Honda Marini pótlására, a Yamaha beveti első szabadkártyáját

0

Sajtóértesülés szerint a Honda nem fogja pótolni a megsérült Luca Marinit az Aragóniai Nagydíjon. A Yamaha viszont szabadkártyával elindítja Augusto Fernándezt. Jorge Martín biztosan kihagyja a hétvégi fordulót, miközben Ai Ogura részvétele még kérdéses. 

Luca Marini igazán szerencsétlenül járt a múlt héten. A gyári Honda pilótája a Suzukai 8 órás futam próbatesztjén bukott, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy az intenzív osztályra került. A jó hír, hogy állapota gyorsan javul, és már az is felmerült, hogy belátható időn belül hazatérhet Olaszországba. Ettől függetlenül a hétvégi Aragóniai Nagydíjon biztosan nem tud részt venni. 

Marini állapota gyorsan javul, már el is hagyhatta az intenzív osztályt

A Hondának így minden számítás szerint keresnie kellene valakit, aki pótolja Marinit Aragóniában. Az Autosport értesülése szerint azonban a japán gyártó nem nevez be senkit helyette. Erre minden joga megvan, mivel csak akkor kötelező pótolni a kieső versenyzőt, ha a sérülése az adott fordulót megelőző kilenc napon kívül történt – ez Marini esetében nem teljesül. 

A döntés kifejezetten különös annak fényében, hogy a Honda a lemaradását behozandó folyamatosan próbálja fejleszteni a motorját. Ennek érdekében idén már három szabadkártyát is elhasznált: Aleix Espargaró kétszer, Takaaki Nakagami egyszer versenyzett. Aragóniában akár egyiküket, akár Stefan Bradlt, a harmadik tesztpilótáját is bevethetné a márka adatgyűjtés céljából. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a Honda szerdáig hivatalosan még megváltoztathatja elhatározását. 

Mindeközben a Yamaha beleveti magát a fejlesztési munkába, hiszen a brit lap szerint a hétvégén elhasználja első idei szabadkártyáját. A lehetőséget a gyártó újdonsült tesztpilótája, Augusto Fernández kapja, aki a mostani szezonban már három fordulóban rajthoz állt, Miguel Oliveirát helyettesítve. Legjobb eredményét az Amerikai Nagydíj főfutamán érte el, amelyen tizenharmadik lett. 

A további (esetleges) hiányzókra áttérve Jorge Martínnal kell kezdeni a sort, aki a Katari Nagydíjon elszenvedett sérüléséből még mindig nem épült fel. A címvédőt a mostani hétvégén is Lorenzo Savadori, az Aprilia tesztpilótája fogja helyettesíteni, akinek legjobb eredménye a bravúros kilencedik hely a káoszos Le Mans-i vasárnapról. Viszont ezúttal a noalei gyártó köteléke tovább fogyatkozhat, ha Ai Ogura nem megy át a csütörtöki orvosi vizsgálaton. Ogura a Brit Nagydíj első szabadedzésén bukott, és úgy megsérült a bal térde, hogy meg kellett műteni. Így kérdéses, hogy készen áll-e a versenyzésre. 

Hiába Martín egyértelmű üzenete, az Aprilia főnöke továbbra is „optimista”

Pokoli hőség és betegség nehezítette a magyarok dolgát Jerezben, Kovács Bálint visszatért sérüléséből

0

Varga Tibor, Kecskés Bence és Rossi Moor is pontszerzőként zárta a JuniorGP jerezi hétvégéjét saját kategóriájában, pedig előbbi kettőt betegség is hátráltatta. A visszatérő Kovács Bálint két hetedik helyet hozott az IDM schleizi fordulójában, és Görbe Soma is mindkét futamon pontot szerzett.

Az előző hétvégén a MotoGP és a Superbike-világbajnokság mezőnye sem gurult pályára, ám a nemzetközi motorsportélet természetesen nem állt le. Olyannyira, hogy két sorozat is pályára lépett azok közül, ahol több magyar pilótának is szurkolhattunk: a JuniorGP Jerezbe, míg az IDM, vagyis a német bajnokság Schleizbe látogatott.

Kis híján dobogós lett a vb-debütálásra készülő Varga Tibor, minden magyar pontot szerzett Estorilban

Ami előbbit illeti, a mezőny dolgát pokoli hőség nehezítette, hiszen a levegő hőmérséklete elérte a 40 fokot, míg az aszfalté meghaladta a 60-at. Ráadásul a Stock kategóriában mindkét magyar versenyzőt betegség hátráltatta: a tüszős mandulagyulladással diagnosztizált Varga Tibornak pénteken még 40 fokos láza volt, ezért kihagyta a délutáni etapot, míg Kecskés Bencének „csak” hőemelkedéssel kellett megküzdenie.

Ehhez képest az edzésen mindketten bejutottak a Q2-be, ahol Varga 1:44.971 másodperces idejével a hetedik helyet szerezte meg, 548 ezreddel lemaradva a pole pozícióról, míg Kecskés 164 ezreddel, illetve három pozícióval kapott ki tőle. A futamon Varga egy hatos boly tagjaként ért célba, de ezen belül végül ötödik lett, ami összességében a tizedik helyezést jelentette számára. Kecskés őket már tisztes távolságban követve tizenkettedikként zárt. Előbbi 19 ponttal az ötödik helyet foglalja el a tabellán, míg utóbbi egységgel a tizenhatodikat. A krónikához hozzátartozik, hogy Varga ezután Madridba utazott, ahol kompartment szindróma (arm pump) miatt megműtötték a karját.

A Moto2-es kategóriában az egyébként amerikai színekben induló Rossi Moornak ugyan részt kellett vennie a Q1-ben, ám onnan 1:42.685-tel elsőként jutott tovább. Így viszont a Q2-re a többséggel ellentétben neki csak egy szett gumija maradt, amellyel 1:42.553-as kört futott, 1,049 másodperccel elmaradva a rajtelsőségtől. Ez végül a tizenkettedik pozícióra volt elég, ahonnan azonban nem rajtolt jó, így egészen a tizenkilencedik helyig zuhant vissza. A 2. körben egy baleset következtében olaj került a pályára, így félbeszakították a futamot. A következő rajt már jobban sikerült, szinte végig a tizenhat-tizenhetedik helyen haladt, végül pedig tizennegyedik lett, de a tizedik helyezett sem volt messze. Ennek köszönhetően összesen 5 egységgel rendelkezik, ami az összetett huszadik pozíciójára elég.

Farka Kevinnek a JuniorGP kategóriában nem sikerült bekerülnie a Q2-be: a Q1-ben elért 1:48.507-es ideje 866 ezreddel maradt el a továbbjutásról, így a huszonhetedik pozícióból kezdte meg a két viadalt. Végül mindkétszer tizenkilencedikként intették le, először bő, majd szűk 4 másodperccel csúszott le a pontszerzésről. Ennek következtében továbbra is 1 egységgel rendelkezik, és a huszadik a táblázaton.

Mindhárom magyar versenyző „pontot szerzett” a Oscherslebenben

Az IDM schleizi fordulójában Kovács Bálint visszatért a Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett sérüléséből, Görbe Soma pedig ugyancsak a Superbike mezőnyében állt rajthoz. Előbbi 1:24.758-cal, a pole-tól 1,212 másodperccel elmaradva nyolcadik lett az időmérőn, míg utóbbi a tizenegyedik helyre kvalifikált, 148 ezredes hátrányban honfitársához képest.

Az első verseny esőben indult, és a mezőny nagy részéhez hasonlóan mindketten nedves gumikat használtak, ám végül a száraz abroncs bizonyult a nyerő stratégiának. Kovács így hiába volt harmadik a futam egy pontján, végül meg kellett elégednie a hetedik hellyel, 355 ezreddel elmaradva az előtte végzőtől, míg Görbe tizedik lett. A második, piros zászlóval tarkított viadalon Kovács sokáig tartotta az élmezőny tempóját, ám végül leszakadt az első bolyról, és ismét hetedik lett, míg Görbe 74 ezreddel kikapva kilencedikként látta meg a kockás zászlót. Kovács így 18 ponttal a tizenkettedik, míg Görbe 17 egységgel a tizennegyedik helyen áll a tabellán.

Mi a közös a motorversenyzőkben és a teniszezőkben? – a rutinos versenymérnök párhuzamot vont

0

Manuel Cazeaux felidézte, milyen volt pályafutása elején jelenlegi pilótája, Maverick Viñales, és arra is kitért, hogy nem csupán technikai témákról beszélgetnek. Az argentin versenymérnök összehasonlította a különböző gyártókat, és arról is szót ejtett, hogy a korábbiakkal ellentétben manapság a motor többet nyom a latban, mint a versenyző.

Manuel Cazeaux hosszú évek óta dolgozik a MotoGP-ben, és a paddock egyik legtapasztaltabb és leginkább köztiszteletben álló versenymérnökének mondhatja magát. A 47 esztendős szakember Bolognában doktorált, majd a Ducatinál közelről láthatta Casey Stoner 2007-es világbajnoki címét. Később a visszatérő Suzukinál és az Apriliánál is megfordult, jelenleg pedig a KTM-et erősíti.

Éppen ezért megvan az összehasonlítási alapja a különböző márkákat illetően. „A Ducati és az Aprilia között óriási a kulturális különbség, pedig [a gyáraik] csak egyórányi autóútra vannak egymástól – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Japánban minden módszeresen zajlik, Olaszországban nagyobb a szenvedély. Ausztriának is megvan a maga megközelítése. Az ember mindenből tanul.”

Cazeaux az évek során természetesen azt is végigkövethette, hogy technikai szempontból hogyan változik a MotoGP. Ő is osztja azt a többségi álláspontot, hogy eltolódtak a hangsúlyos a pilóta és a gép viszonylatában. „Korábban hetven százalékban a versenyző számított, most ez fordítva van – fogalmazott. – Ha a motor nem üti meg a szintet, nehéz versenyképesnek lenni.”

Viñalesnek saját esete jutott eszébe Martín helyzetéről: „Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna”

Az argentin szakember jelenleg Maverick Viñales versenymérnökeként tevékenykedik. A KTM már a harmadik gyártó, ahol a két fél együttműködik. „A Suzukinál kezdtük – emlékezett vissza. – 2016-ban fiatal és lobbanékony volt, meg kellett fékeznünk. Most már egy másik versenyző. Tehetséges, de érett is. A KTM-nél sokat hoz nekünk a konyhára, bár a részleteken még finomítanunk kell, például a friss gumikon nyújtott teljesítményén az időmérőn.”

Cazeaux arra is kitért, hogy messze nem csak technikáról esik szó közöttük, és ennek kapcsán egy érdekes párhuzamot is megemlített. „Maverickkel sokszor beszélek arról, hogy emberek vagyunk – árulta el. – Hibázunk, dühösek vagyunk, de az a lényeg, hogy miként állunk fel. A teniszezőkhöz hasonlóan azok a legnagyobbak, akik gyorsan talpra állnak.”

Viñales és Cazeaux ragaszkodnak egymáshoz, hiszen előbbi korábban elárulta, amikor a KTM-hez igazolt, annyit kért, hogy „Manut” is vigyék át. Utóbbi pedig elmondta, mindössze kétszer váltott önként, ebből az egyik a legutóbbi volt, amikor követte pilótáját. „Amikor Maverick elhagyta az Apriliát, nekem is nehéz volt – jelentette ki. – Azonban nem akartam még egyszer elveszíteni, mint 2016-ban. Így hát belevágtam a KTM-es kalandba.”

Acosta után Binder is lesújtóan értékelt: Nem azért vagyok itt, hogy a tizenötödik helyen motorozzak

0

Brad Binder elárulta, a Brit Nagydíjon nagyon nem érezte a motor elejét, és még lassú tempónál is előfordult, hogy kis híján elesett. A gyári KTM motorosa nem ilyen pozíciókért akar küzdeni, ugyanakkor biztos benne, hogy megoldják a problémát.

Brad Binder az elmúlt években meglehetősen magas szinten versenyzett, és 2021 óta kivétel nélkül minden évben az első hatban zárta az összetettet, amit rajta kívül csak Francesco Bagnaia mondhat el magáról. Sőt, az előző két idényben ő szerezte a legtöbb pontot azok közül, akik nem Ducatin ültek, miután kiegyensúlyozottan hozta a jó eredményeket.

Az idei éve viszont egyelőre nem alakul jól. Legutóbb, Silverstone-ban például mindössze a tizenkilencedik helyre kvalifikált, majd a sprinten elesett. Másnap aztán tizennegyedikként ért célba, és bár utólag Álex Rins mögé sorolták, végül Luca Marini büntetése miatt mégis 2 pontot szerzett. Persze ez nagyon sovány vigaszt jelentett számára.

Borzalmas volt – nyilatkozta. – Az egyenesekben és a kanyarokban akkora volt a vibráció, hogy az egyenesekben csak húztam a gázt, ami sosem jó. Nagyon nem voltam magabiztos, különösen az elejével. Amikor valaki mögött voltam, és kicsit nőtt a hőmérséklet, jól éreztem magam, de amint egyedül maradtam, úgy éreztem, hogy szó szerint nem tudom hajtani a motort, mert az eleje folyamatosan elúszott. Még lassú tempónál is akadtak necces pillanataim, amikor szerencsém volt, hogy nem estem el.”

Acosta az asztalra csapott a KTM gyenge hétvégéje után: „Nem fogadom el, és nem vagyok türelmes”

Nem Binder volt az egyetlen KTM-es, aki lesújtóan értékelt a Brit Nagydíj hétvégéje után, amelyen egyébként egyik RC16-os sem jutott be a Q2-be. Maverick Viñales felejthetőnek, Enea Bastianini karrierje legrosszabbjának titulálta a fordulót, nem beszélve Pedro Acostáról, aki kijelentette, azonnali megoldásokat akar. Csapattársa szintén nem elégedett, de optimistán látja a jövőt.

Ez nem ideális – fogalmazott Binder, majd hozzátette, tisztában van vele, hogy magasabb pozíciókért kellene harcolnia. – Ne értsetek félre, tudom, hogy nem azért vagyok itt, hogy a tizenötödik helyen motorozzak, de most ez van. Szó szerint ez az én szintem. Szóval ez kicsit trükkös. Újra találnom kell némi önbizalmat, és biztos vagyok benne, hogy megoldjuk.”

A dél-afrikai pilóta hét forduló alatt 34 pontot gyűjtött, amivel a tabella tizennegyedik helyét foglalja el, mindössze egy hellyel és 3 egységgel megelőzve a gyártó belül eddig legkevésbé eredményesen szereplő Bastianinit. Persze a másik két versenyző sem váltotta meg a világot, így a KTM csak azért nem utolsó a konstruktőrök között, mert Fabio Quartararónak legutóbb az élről kellett feladnia a viadalt.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Hiába Martín egyértelmű üzenete, az Aprilia főnöke továbbra is „optimista”

0

Massimo Rivola kijelentette, továbbra is optimista Jorge Martín kapcsán, és ragaszkodik az elképzeléséhez. Az Aprilia Racing vezérigazgatója méltatta a noaleiek hétvégi eseményét, amelyen egyébként ő maga ujjtörést szenvedett.

Bár idén csak egyetlen nagydíjon indult, és azt is még áprilisban tette meg, az elmúlt hetekben túlzás nélkül Jorge Martín uralja a MotoGP közbeszédjét. Azok után, hogy a Francia Nagydíjat követően még csak sajtóértesülés volt, néhány nappal a silverstone-i hétvége után ő maga jelentette be, hogy az idei év végén távozni szeretne az Apriliától.

Martín bejelentette, tényleg ott akarja hagyni az Apriliát

Ennek fényében pedig különösen pikáns volt, hogy a címvédő megjelent a noaleiek szokásos éves eseményén, az All Starson, amelyen a pilóták és az egyéb csapattagok találkozhatnak a szurkolókkal. A spanyol motoros a történtek ellenére viszonylag nyugodt fogadtatásban részesült, míg főnöke kijelentette, továbbra is pozitívan látja a jövőt.

Hiába akarja felbontani a szerződését, Martín megjelent az Aprilia „sztárbuliján” (képek, videók)

Nem tartom döntő fontosságúnak – válaszolta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a GPOne-nak arra a kérdésre, hogy Martín mostani jelenlétének van-e jelentősége a továbbiakra nézve. – Szerintem a történtek egy nagyobb kép részét képezik. Van egy nagyon világos elképzelésem, és annak mentén haladok előre. Természetesen az, hogy együtt lehetek ezekkel a szurkolókkal, hogy látom, milyenek, hogy érzem a melegségüket, más szintre viszi a párbeszédet. Mindig optimista vagyok.”

Bár az továbbra sincs terítéken, hogy Martín a közeljövőben visszatérne a mezőnybe, azért a misanói rendezvényen több utcai motorra is felült. Mindez eredetileg nem volt tervben, ám a 27 éves versenyző nem tudott ellenállni a kísértésnek. Rivola egyfelől örült ennek a látványnak, másfelől viszont aggódott is, nehogy újabb baj történjen.

Egyrészt azt mondanám, hogy ez egy nagy pillanat volt az Aprilia számára, mert még egy MotoGP-versenyző sem tud ellenállni, ha meglát egy Apriliát – jelentette ki. – Másrészt úgy fogalmaznék, hogy nyugtalanított, mert az emberben ott van a félsz, hogy [Martín] megsérülhet, hiszen még mindig messze van a tökéletes fittségtől. Jorge azonban nagyon okos volt, mert kiment a pályára az RS660-assal, majd néhány ügyféllel együtt átváltott az RSV4-re, hogy a Pro Experience-en edzhessen, amely egy nagyon jó kis esemény volt. Végül is örültem neki.”

A Martín körül kialakult hercehurcától eltekintve – amelytől persze nehéz elvonatkoztatni – az Aprilia szép időszakon megy keresztül. A Brit Nagydíjon Marco Bezzecchi több mint egy év után szerzett főfutamos győzelmet a márkának, majd egy héttel később jött az All Stars, amely Rivola szerint kifejezetten jól sikerült.

Az Aprilia főnöke szerint Bezzecchi győzelme Martín felé is üzenet, aki gratulált a sikerhez

Ígéretesnek tűnik – vélekedett. – Talán a gyönyörű napnak vagy Bezzecchi silverstone-i győzelmének köszönhető, de úgy tűnik, tényleg sokan jöttek el. Ezek csodálatos, gyönyörű napok. Rengeteg család van itt gyerekekkel, és azt mondanám, hogy ez tökéletes, mert a holnap rajongóiról, valamint a holnap Aprilia-ügyfeleiről beszélünk.”

Igaz, az olasz szakember számára nem minden alakult jól. A Moto Guzzi Fast Endurance Trophy elnevezésű bemutatóversenyen ő maga is motorra ült, ám a 3-as kanyarban elesett a V7-essel, aminek következtében eltörte jobb kezének egyik ujját. „Túl gyorsan mentem, alábecsültem, hogy nem használtam gumimelegítőt. Túl nagy gázt adtam – árulta el, majd próbálta humorral elütni a történteket. – Ahhoz, hogy az ember megértsen egy sérült versenyzőt, neki is meg kell sérülnie.”

Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?

Marc Márquez a pilótaösztönnel szembemenve alakított ki utánozhatatlan stílust exmárkatársa szerint

0

Cal Crutchlow elárulta, mi volt az, amit a legkevésbé tudott lemásolni Marc Márquez motorozásából, hiába álltak a rendelkezésére az adatok. A brit pilóta úgy véli, egykori márkatársa pályafutása legjobb teljesítményével idén agyonverné a mezőnyt.

Cal Crutchlow 2011 és 2020 között tíz éven át volt a MotoGP állandó versenyzője. Ennek legnagyobb részét a Hondánál, egészen pontosan az LCR-nél töltötte, ahol hat éven át versenyzett, mielőtt a Yamaha tesztpilótája lett. Ennek köszönhetően hat éven át Marc Márquez márkatársa volt – noha ez gyakorlatilag inkább öt, hiszen a jelenleg 32 éves motoros a 2020-as idényt szinte teljesen kiülte.

Ebben az időszakban Crutchlow-nak három győzelem és további kilenc dobogó, két pole pozíció, valamint legjobb összetettbeli eredményként két hetedik hely jött össze. Ezzel szemben a spanyol pilótánál ugyanezek a sor harminchét diadalból, további huszonnyolc pódiumból, negyven rajtelsőségből, illetve négy világbajnoki címből áll. Az egykori márkatársa elárulta, mit tartott a legelképesztőbbnek a gyári Honda akkori versenyzőjének vezetési stílusában.

Számomra az volt a legnagyobb dolog, ahogyan az első féket kontrollálta – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Amikor fékez, az első fék blokkol. Az ember játszik a fékkarral a kanyarbejáraton. Marc rájött, hogy minél jobban bedönti a motort, annál nagyobb a lassulás, ami teljes mértékben igaz. Ha viszont valaki blokkolja az első kereket, az első dolga, hogy felszedi a motort. Ez egy természetes ösztön. Marc pont az ellenkezőjét tette. Jobban bedőlt. Senki más nem tudta megcsinálni.”

Hazugságnak nevezte a Marc Márqueznek tett csúcsajánlatot a Honda visszavonulást fontolgató főnöke 

Márquez ráadásul úgy nyerte sorra a világbajnoki címeket, hogy sokak szerint nem a Hondáé volt a legjobb motor. Ezt valamilyen szinten az aranyszárnyasok többi pilótájának teljesítménye is igazolja, hiszen 2016 és 2019 között csak ő képviselte a japán márkát a bajnoki dobogón, de az utolsó évben például Crutchlow kilencedik pozíciója jelentette a második legjobb összetettbeli teljesítményt. A 39 éves motoros elmondta, hiába állt rendelkezésére minden, egyszerűen nem tudta leutánozni a gyári istálló versenyzőjét.

Abban a kiváltságban volt részem, hogy hat éven át együtt motorozhattam vele a Hondánál – fogalmazott. – Láttam az adatokat, láttam, mit csinál hétről hétre. Ha meg tudnám, én is megtenném, de lehetetlen. Ahogyan vezet, a macskaösztönei, a mentalitása, a körülötte lévő csapat… egyszerűen minden működött. Lenyűgöző, amit hosszú időn át művelt. Pilótákként mindig úgy megyünk neki egy futamhétvégének, hogy hiszünk a győzelemben. A valóság azonban az, hogy az ember az agya hátsó szegletében [tudta], hogy Marc Márquez ellen versenyez.”

Márquez immáron a gyári Ducatit képviseli, és hét forduló után 24 ponttal vezeti a bajnokságot. Crutchlow ugyanakkor nem gondolja, hogy a spanyol pilóta mostani szereplése felérne a 2020-as sérülése előtti években mutatott teljesítményével. „Az a sérülés? A mai napig nem hiszem, hogy százszázalékos állapotban vezet – jelentette ki. – Ha most motorozna a 2015 és a 2019 közötti Márquez, akinek a csomagja nem volt olyan jó, mint az ellenfeleié? Fél körön belül sem lennének hozzá képest.”

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni

Marini állapota gyorsan javul, már el is hagyhatta az intenzív osztályt

0

Luca Marini állapota gyorsan javul a szuzukai balesete után, és már elhagyhatta az intenzív osztályt, ráadásul térdsérülése nem olyan súlyos, mint amilyennek elsőre gondolták. Mindezt édesapja, Massimo Marini osztotta meg, aki a hazautazás lehetséges időpontjára is kitért, valamint megcáfolt egy pletykát.

Jorge Martín bejelentése mellett Luca Marini súlyos balesete borzolta a kedélyeket a MotoGP világában. A gyári Honda motorosa a Szuzukai 8 órás viadalra tesztelt annak helyszínén, amikor az 1-es kanyarban bukott. Ennek következtében eltört a bal kulcscsontja és a szegycsontja, a bal térdében megsérültek a szalagok, elmozdult a bal csípője, valamint tüdejének jobb oldali felén légmell alakult ki.

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

A 27 éves pilóta tehát hosszú rehabilitációra számíthat, az viszont mindenképpen jó hír, hogy felépülése a kezdeti fázisban a vártnál gyorsabban halad, és pénteken már elhagyhatta az intenzív osztályt. Erről édesapja, Massimo Marini számolt be. „Beszéltünk telefonon, és őszintén szólva úgy hallottam, jól van, bár a hangja még mindig fáradt volt – nyilatkozta az Il resto del Carlino nevű lapnak. – Az a fontos, hogy a klinikai képe gyorsan javul, és talán átkerül egy jól felszerelt tokiói kórházba.”

Ugyancsak örömteli, hogy az ifjabbik Marini térdsérülése nem olyan komoly, mint amilyennek azt az első vizsgálatok alapján sejtették. „Szintén pozitívum, hogy a CT-vizsgálat kizárta a térdszalagproblémát, így nincs szükség műtétre – folytatta a kétszeres MotoGP-dobogós apja. – Egy fizioterápiás időszakkal tehát képes lesz felépülni.”

Hogy Marini mennyi kihagyásra számíthat, azt egyelőre nehéz megmondani. Könnyen lehet, hogy a nyári szünetig már nem fog motorra ülni, de olyan szóbeszéd is szárnyra kelt, hogy akár a karrierjének is vége lehet. Utóbbiról viszont egyáltalán nincs szó. „A pletykát, miszerint még a pályafutása is veszélyben van, kategorikusan cáfolnom kell” – szögezte le Massimo Marini.

Így buzdítják kollégái a sérült Marinit

Ahogyan az Martín esetében is történt, néhány napot még biztosan maradnia kell Japánban, mert a légmell miatt egyelőre nincs szállítható állapotban. Azonban nem kell olyan sokat várnia, hogy repülőre szállhasson. „Amennyire tudom, Luca Olaszországba való gyors visszatérése is hamarabb eljöhet – árulta el édesapja. – Legfeljebb tíz napról van szó, de akár egy héten belül is megtörténhet.”

Valentino Rossi féltestvére hét hétvégén 38 pontot gyűjtött, amivel a bajnokság tizenharmadik helyén áll. Csapaton belül ezzel megelőzi a 18 egységgel rendelkező Joan Mirt, de az egész Hondát nézve Johann Zarco tőle is nagyon messze van. Azt viszont csak ő mondhatja el magáról, hogy az összes főfutamot befejezte, ám ez a sorozat a jövő heti Aragóniai Nagydíjon biztosan meg fog szakadni.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Közel ezer lóerős szörnyeteget vezethetett Bagnaia (videó)

0

Francesco Bagnaia egy Lamborghini Temerariót vezetett az imolai pályán. Az olasz motorost lenyűgözte az élmény.

A MotoGP nyilvánvalóan a kétkerekű motorsport csúcsa, ám még ezek a gépek is „csak” 280-300 lóerős teljesítményre képesek. Éppen ezért még az itteni versenyzőknek is nagy élmény lehet egy közel 1000 lóerős autót vezetni. Francesco Bagnaiának nemrég ilyesmiben volt része, hiszen egy Lamborghini Temerario volánja mögött ült az imolai pályán.

A V8-as hibridmotorral rendelkező sportkocsi 920 lóerőre képes, a háromszoros világbajnok pedig valósággal áradozott róla. Soha nem éreztem ehhez hasonlót – jelentette ki. – Olyan, mintha nem is turbót vezetnék, szinte úgy érzem, mintha jelentősen megnövelt fogyasztású szívómotor lenne. Ez igazán mély benyomást tesz az emberre. Őrületes, milyen hamar elértem a háromszázat az egyenes végén.”

Nem véletlen, hogy Bagnaia pont egy Lamborghinibe ült be, hiszen a Ducatihoz hasonlóan ez a cég is a Volkswagen Csoporthoz tartozik. „Amennyire vissza tudok emlékezni, kiskorom óta rajongok az Olaszországban készült lenyűgöző dolgokért – fogalmazott. – Az pedig hatalmas motivációt ad, hogy én vagyok a Ducati első számú olasz versenyzője, és vágyat ébreszt bennem, hogy folytassam, miközben egyre többet teszek.”

A Bagnaia által vezetett modell mindössze 2,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a 200-at pedig 7,1 másodperc alatt éri el. Bár utcai kocsiról van szó, a teljesítményét tekintve sokkal inkább hasonlít azokra a prototípusokra, amelyeket például a Le Mans-i 24 órás versenyen használnak. Nem véletlen, hogy a 28 éves pilótának is tetszett az élmény.

Az ember rájön, hogy ez mennyire egyedi, hiszen ez egy hibrid V8-as motor kilencszázhúsz lóerővel – folytatta. – Olyan érzést ad, hogy az autó hihetetlenül gyors, valamint agilis, és rendkívül erős. Elképesztő volt elérni a tízezres fordulatszámot, és mindenekelőtt az a hihetetlen, hogy mennyire gyorsan jutunk el oda. Ez igazán lenyűgözött. Ami viszont a legjobban lenyűgözött, az az, hogy milyen könnyű vezetni. Ez pedig gyilkos kombináció.”

A forgatáson a gyári Ducati csapatmenedzsere, Davide Tardozzi is jelen volt. Miután versenyzője kiszállt az autóból, kijelentette, kívülről úgy tűnt, hogy Bagnaia nem félti saját magát, illetve a kocsit, mire ő kijelentette, hogy ez csak a bemelegítés volt. Az mindenesetre tény, hogy a bajnoki tabella harmadik helyezettje valóban többször driftelt a géppel.

Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója 

Quartararo leszögezte, ha a Yamahánál „nem jön össze”, akkor egy kész projektbe ül bele

0

Fabio Quartararo leszögezte, ha a Yamahánál nem lesz elégedett, akkor egy olyan projekthez fog csatlakozni, amely már készen van. A francia pilóta az olykor lassan zajló folyamatokra, valamint az általa utált kérdésre is kitért.

Úgy tűnik, hogy az elmúlt évek nehézségei után a Yamaha jelenleg egyértelműen felfelé ívelő pályán van a MotoGP-ben. Fabio Quartararo immáron zsinórban három pole pozíciónál tart azok után, hogy ezelőtt legutóbb a 2022-es idény elején rajtolhatott az élről, és Jerezben szintén hosszú idő után ismét felállhatott a dobogóra.

Sőt, a Brit Nagydíjon egyértelműen a győzelem felé haladt, és aligha tudta volna bárki is megállítani. Ennek végül az ő szempontjából szomorú vége lett, hiszen a hátsó összeültető miatt kénytelen volt feladni a futamot, de, ahogyan ő is fogalmazott, látja a verseny pozitívumait, még ha ez abban a pillanatban sovány vigasz is volt.

Quartararo: Annyira sz*r, ami ma történt – kiderült, mi okozta a kiesését

Persze kérdés, hogy a Yamaha be tudja-e fejezni a kétségtelenül pozitív utat. Quartararo mindenesetre leszögezte, nem lesz türelmes a végtelenségig jelenlegi munkaadójával, és ha úgy alakul, hogy távoznia kell, akkor már nem egy építkező gyártóhoz fog menni. Nagyon hiszek ebben a projektben, de tudom, hogy ha nem jön össze, akkor egy olyan projekthez megyek, amely már készen van” – nyilatkozta a DAZN-nak.

A Yamaha a 2022-es idény közepén került látványos lejtmenetbe. Ennek egyik oka, hogy a motort meglehetősen lassan fejlesztették, mivel a japán munkakultúra megkövetelte, hogy egy alkatrészt minden szinten leellenőrizzenek. A közelmúltban viszont szakítottak ezzel a hozzáállással, olyannyira, hogy olykor már átestek a ló túloldalára, de Quartararo összességében pozitívan értékeli a váltást.

Szívszorító: így vigasztalták Quartararót az újságírók, miután nem tudta visszatartani könnyeit (videó)

A japánokkal mindig jó volt a viszony, [de] néha túl lassan [zajlottak a folyamatok] – fogalmazott 2021 világbajnoka. – Azonban azok, akik itt vannak, kicsit már európaiak is. Nem fogunk két hónapot várni, hogy lássuk, hogy egy fejlesztés átmegy-e a sok kilométeres teszten, ha működnek a változtatások, akkor használjuk őket.”

Quartararo arra is kitért, hogy melyik újságírói kérdésre „allergiás”. Igaz, ezzel jó eséllyel nincs egyedül. „Egyvalamit utálok: ha bárki megkérdezi, hogy megy a motor – fogalmazott. – Ha a tizennegyedik helyen látják a nevem, akkor ne kérdezzenek.” Nos, rendben, amennyiben a Magyar Nagydíj hétvégéjén lesz rá lehetőségünk, ezt a kérdést biztosan nem fogjuk feltenni neki.

„Összetörted a szívemet, haver!” – ez történt Quartararóval drámai kiesése után (videó)

Bukása után kórházba szállították a Man-szigeti TT sztárját

0

Kórházba kellett szállítani Peter Hickmant, miután nagyot esett a Man-szigeti TT pénteki kvalifikációs szakaszán. A brit pilóta állapota szerencsére stabil.

A héten elkezdődött a világ legveszélyesebbjének tartott motorversenye, a Man-szigeti TT. Az utcai pályán tartott viadalon szinte minden évben történnek nagy balesetek, és ez idén sincs másképp. Bár még csak az időmérőket rendezték meg, az már eldőlt, hogy a verseny egyik legnagyobb sztárja, a tizennégyszeres győztes Peter Hickman nem fogja növelni sikereinek számát.

A BMW pilótája ugyanis a kvalifikációs szakasz pénteki napján nagyot bukott Kerrowmoarban. Az esés következtében azonnal megszakították a körözést, a 38 éves pilótát pedig helikopterrel kellett kórházba szállítani. A kezdeti aggodalmak után viszont szerencsére jó hírek érkeztek, és kiderült, hogy Hickman magától lélegzik, és stabil az állapota.

Peter Hickman a 10-es rajtszámú motorral a 2025-ös TT harmadik kvalifikációs szakaszának első körében letért a pályáról Kerrowmoarban – olvasható a sorozat közleményében. – A jelentések szerint eszméleténél van, stabil az állapota, és a Noble’s-kórházba szállították, ahol jelenleg a mellkasát, a hátát, a vállát és az arcát ért sérülésekkel kezelik. A jelentések szerint »jól érzi magát«, és »jó hangulatban van«.” Ezt később a saját bejegyzése igazolta.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Peter Hickman (@hickyracer60) által megosztott bejegyzés

 Hickman a Superstock kategória időmérőjén szenvedett balesetet, azok után, hogy a Superbike-ban a második helyet szerezte meg. A brit motoros több mint 300 km/h-val tért le a pályáról a Sulby-egyenesben. Felmerül a gyanú, hogy a bukást technikai hiba okozta, ugyanis a burkolatból jól látható módon füst jött ki.

Ráadásul nem Hickman volt az egyetlen, aki a pénteki napon nagyot bukott. Tom Weeden ugyanis Glen Helenben esett akkorát, hogy ugyancsak mentőhelikopterrel kellett kórházba szállítani. Ami az ő sérüléseit illeti, neki a háta, a lába, illetve azon belül a bokája károsodott. A TT első versenyét hétfőn fogják megrendezni.