back to top
2025. szeptember 24. 09:56
Kezdőlap Blog Oldal 23

Ilyen trófeát kap a MotoGP Magyar Nagydíjának győztese (képek)

0

A Balaton Park a közösségi médiában megosztotta, hogy milyen trófeát fog kapni a Magyar Nagydíj királykategóriás győztese. Most már csak az a kérdés, hogy ki fogja felemelni ezt a kupát.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Balaton Park Circuit & Hotel (@balatonpark) által megosztott bejegyzés

Bérmotorral a világbajnoki mezőnyben, egy paddockban az akkori legendákkal – múltidézés első kézből

0

Az 1992-es Magyar Nagydíjon is szurkolhattunk hazai indulóért. Kis Tibor és Szabó Attila a 125 köbcentiméteres kategóriában indult, előbbi versenyző pedig a Balaton Park Circuiten is tiszteletét tette szombaton. Az akkoriban 21 éves versenyzővel mi is beszélgethettünk, és többek között ez a lehetőség és annak utóélete, valamint élményei és tapasztalatai is szóba kerültek. 

A 33 év után visszatérő Magyar Nagydíjon természetesen nem csak azok a versenyzők vannak itt, akik valamelyik mezőnyt erősítik. A paddockban honfitársaink is szép számmal képviseltetik magukat, jelenlegi és expilóták egyaránt. Utóbbi tábort erősíti Kis Tibor, aki 1992-ben indult a Hungaroringen, a 125 köbcentiméteres kategóriában.

Az akkor 21 éves pilóta az esős időmérőn a harminchatodik helyre kvalifikálta magát, ahol a limitidőt is megfutotta, és ez elmondása szerint fontos volt. A száraz körülmények között zajló versenye azonban magányosan telt, mivel nem volt olyan pilóta, akivel tartani tudta volna a tempót. Szabó Attila is elindult, és őt le is tudta körözni, de úgy vélte, a többiek sokkal erősebb szintet képviseltek.

Több szempontból is történelmi sikert hozott a legutóbbi Magyar Nagydíj – videón az összefoglaló

De vajon hogyan jött ez a lehetőség? „Akkoriban én a Honvédban sportoltam, és volt egy Hondám – mesélte Kis a P1race.hu jelenlétében. –  Juhász Károly intézett egy bérmotort Ralf Waldmannéktól. Ez egy világbajnoki csapat volt, és egy tartalékgépet kaptunk tőlük. Olyan szinten volt a koncepció, mintha a kamionsofőr rakta volna össze útközben. Ekkor még ráadásul két motorral is lehetett menni az edzésen, és a régebbi konstrukciómmal jobb időt tudtam menni, mint a másikkal. A versenyre a kettőből lett egy építve, és azzal indultam.”

Kis elárulta, már ismerte a Hungaroringet, mivel ekkor már évek óta versenyzett. A vizes körülmények között zajló első edzésen ráadásul ott volt az elejében, majd a gumik kapcsán is megosztott egy érdekes történetet. „Amikor kijöttem a bokszba, akkor a gumis ránézett a használt abroncsomra, és nem hitte el, hogy ezzel még lehet körözni. Mindig viseleteseken mentem, nem volt lehetőségem új kerekre, azt a csapat biztosította.”

Kis a két közeget is összehasonlította. „Ég és a föld a különbség. Néhány képet feltöltöttem az internetre. Teljesen más kamionok álltak a bokszokban, eltért a technika, például telemetria sem volt. Azóta nem versenyeztem gyorsaságimotoros szinten, de biztosan rengeteget fejlődött.”

Fotó: Czinkán Dániel / TRP Media

„Szerintem ekkora felhajtás sem volt körülötte, mint most – folytatta. – Akkor 21 éves voltam, kis suhanc gyerek, és nem gondoltam bele, hogy min veszek részt. Most, hogy felidézem, ez egy óriási dolog volt.”

Kérdésünkre azt is elárulta, melyik az a pillanat, amibe a mai napig beleborzong, ha rá gondol. „Visszagondolva az egész olyan, hogy [teljes] libabőr. Ez a helyzet most olyan, mintha a rajtrácson állnék, és izgulnék. Nagyon jó, hogy itt lehetek.”

„A paddockban az amerikai alakulattal találkoztam – mondta. – Van is egy olyan fotóm, ahol az amerikai nagymenők is rajta vannak, többek között Randy Mamola, Kenny Roberts, Eddie Lawson. Mindig is néztük őket a televízióban, óriási sztárok voltak, és hihetetlen volt, hogy egyszer csak ott teremtem közöttük”. Waldmanntól azonban semmilyen visszajelzést nem kapott. Rajta kívül egyébként Fausto Gresini és Jorge Martínez is ekkor versenyzett a 125-ösök között.

De vajon milyen utóélete volt ennek a lehetőségnek? „Nem tudtam profitálni ebből – jelentette ki kérdésünkre. – A futam miatt rengetegen mellém álltak, hogy támogassanak. De amint véget ért a versenyhétvége, ez eltűnt. Rengeteg ígéretet kaptam arra vonatkozóan, hogy hol fogok menni, milyen motorral, de ezekből semmi nem lett. Ezért is hagytam abba a versenyzést.”

Végezetül azt is elárulta, szerinte Marc Márquez fogja megnyerni a Magyar Nagydíjat, de az Apriliákban is bízik. Úgy véli, a MotoGP-ben nagyon jó pilóták vannak, sokáig Valentino Rossi volt a nagy kedvence. Manapság azonban már a Moto3-ben vitézkedő Ángel Piqueras sikeréért szorít.

A beszélgetés közben rövid időre Talmácsi Gábor is feltűnt. Természetesen a közös fotó sem maradhatott el 2007 világbajnokával, aki vasárnap a világbajnoki motorjával fog körözni a Balaton Park Circuiten. Ezt a pillanatot pedig mi is megörökítettük.

Fotó: Czinkán Dániel / TRP Media

Oliveira „noszogatta” Bagnaiát a Balaton Parkon, Marc Márquez megfejtette a nagy különbség okát

0

Francesco Bagnaia kijelentette, az eredmény tekintetében a Balaton Park-i az elmúlt évek legrosszabb hétvégéje az ő szempontjából, ám a tempó terén nem feltétlenül. Marc Márquez tudni véli, miért most nőtt ekkorára köztük a különbség, míg Miguel Oliveira megfigyelte, miben teljesít igazán gyengén az olasz pilóta.

Újabb borzalmas napon van túl Francesco Bagnaia a Magyar Nagydíj hétvégéjén. A 28 éves versenyző ugyan az időmérőn valamelyest előrelépett, de végül nem jutott be a Q2-be, és csak a tizenötödik helyről rajtolhatott. A sprinten pedig úgy javított két helyet, hogy négyen is kiestek előle ilyen-olyan okokból.

Az olasz motorossal idén először fordult elő, hogy a Q1-ben ragadt, és mivel néhány órával később sem támadt fel, adódik a kérdés, hogy ez-e az elmúlt évek legrosszabb hétvégéje az ő szempontjából. „A tempó és az eredmény tekintetében igen – válaszolta a P1race.hu felvetésére. – Ami a szezont illeti, például Slverstone vagy Le Mans is ott volt.”

Quartararo bukásával indult, Marc Márquez magabiztos győzelmével zárult az első sprint Balaton Parkon

Mindeközben csapattársa, Marc Márquez valósággal szárnyal. A spanyol versenyző zsinórban hat duplázásnál tart, ami a szombati és a vasárnapi viadalokat illeti, most pedig megszerezte idénybeli tizenharmadik sprintdiadalát. A különbség pedig talán minden eddiginél nagyobb Bagnaiához képest, már az idei év tekintetében.

„Értem [az okát] – válaszolta a nyolcszoros világbajnok arra a kérdésünkre, hogy miért itt és most nőtt ekkorára a differencia. – Mentálisan és az önbizalmamat tekintve én a csúcson vagyok, ő pedig a mélyponton, és a magabiztosságát, illetve az érzést illetően is rossz időszakban van. Ehhez pedig hozzáadódik, hogy ez a pálya nekem az erősségeim közé tartozik a stop-and-go-jellege miatt, Peccónak pedig gyengébb pályájának számít, hiszen ő mindig folyatósan megy, és nagy kanyarsebességet visz át.”

Bagnaia már a hétvége előtt elfogadta, hogy nem lesz ott a legjobbak között a Balaton Parkon

Bagnaiát a hajrára Miguel Oliveira is utolérte, és bár megtámadni nem tudta, mindössze 451 ezreddel kapott ki tőle. Mindez már önmagában sokatmondó, hiszen a Pramac motorosa sem élete szezonját futja. A vele zajló sajtóbeszélgetésen ez a téma is felmerült, ő pedig elárulta, magában már „noszogatta” ellenfelét.

„Pecco későn fékezett, és túlságosan is megállította a motort – világított rá arra, hogy szerinte miben teljesített rosszul a 28 esztendős motoros. – A féktávokon sokat hoztam rajta. Néhány szakaszon gyors volt, de máshol nem engedte fel a féket. Mögötte voltam, és mondtam magamban, hogy »gyerünk, haver, csak engedd fel a féket, és fordulj be!«. Valószínűleg nem érezte eléggé, vagy nem tudom.”

A Magyar Nagydíj szombati napjának legjobb képei

A végsebesség nem, de az átlagtempó messze elmarad a Balaton Parkon a többi pályához képest 

0

A Magyar Nagydíj szombati napjának tanúsága szerint a végsebesség tekintetében is a leglassabb MotoGP-pályák közé tartozik a Balaton Park Circuit, de az átlagsebességben messze elmarad a többi versenyhelyszíntől. 

A hétvégén a Balaton Park Circuiten vendégeskedik a MotoGP. A királykategória első alkalommal látogatott el a 4075 méter hosszúságú aszfaltcsíkra, így természetesen most állították fel rajta a pályacsúcsot: Marc Márquez 1:36.518 másodperces körével nyerte meg az időmérőt (persze még nincs vége a fordulónak, de a rekordot rendre a kvalifikáción vagy az edzéseken futja meg az adott motoros). Ez pedig lehetőséget ad arra, hogy összehasonlítsuk a pályát átlagsebesség szempontjából a MotoGP más versenyhelyszíneivel. 

Marc Márquez szerint a Balaton Park bizonyos szempontból egyszerű – de ez nem teszi könnyűvé

Márquez a körét 152 km/h-s átlagtempóval teljesítette, amellyel a Balaton Park messze elmaradt a többi pályától. A vonatkozó lista alján a valenciai Circuit Ricardo Tormót találjuk 162,1 km/h-val (ez Maverick Viñales 2023-as pályacsúcsának átlaga). A következő két versenyhelyszín a sorban az austini Circuit of the Americas 164,2 km/h-val (szintén Viñales, 2024-ből), majd pedig a Circuito Permanente de Jerez következik 166,5 km/h-val (Fabio Quartararo rekordja idénről). És bás vannak még közeli átlagot felvonultató pályák, de jó néhány már a 170, sőt 180 km/h-s tartományba esik. 

Ami a végsebességet illeti, a Balaton Park jóval közelebb van a többi aszfaltcsíkhoz. Az eddigi legmagasabb sebességet – amelyet ugyan elképzelhető, hogy vasárnap felülmúl valaki, de a tapasztalatok alapján biztosan nem sokkal – Brad Binder érte el az időmérőn, aki 308,5 km/h-val haladt az érzékelési pontnál. Egyébként ezt a sprinten csapattársa, Pedro Acosta megismételte.  

Ezzel a balatonfőkajári pálya három másik helyszínt is megelőz: a Circuito Permanente de Jerezt, amelyen 301,6 km/h (Marco Bezzecchi idén állította fel), a Sachsenringet, amelyen 306,8 km/h (Francesco Bagnaia, szintén idén), és a Misano World Circuit Marco Simoncellit is, amelyen 305,9 km/h (Marco Bezzecchi, 2023) a csúcs. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a legtöbb versenyhelyszín esetén a végsebesség is jóval magasabb, mint a magyarországi pályán. 

Ijesztő képek: eltalált egy embert a repülő motor, az ismert újságíró beleszállt a Balaton Parkba (videó)

Nagyobb baj is lehetett volna, de szép gesztussal zárult a félelmetes bukás a Balaton Parkon (videó)

0

Pedro Acosta találkozott a Magyar Nagydíj szombati napján azzal a João nevű operatőrrel, akinek a kameráját néhány órával korábban eltalálta a motorja, miután a spanyol versenyző az időmérőn bukott. A 21 éves pilóta megbizonyosodott róla, hogy az operatőrnek nem esett baja, majd egy igazi ereklyével ajándékozta meg őt.

Az alábbiakban a két fél közötti párbesédolvasható.

João: Ijesztő volt.

Pedro Acosta: Most már jobb állapotban látlak, mint amikor megtörtént.

J: Igen, láttam, hogy felnéztél.

PA: Igen, a motor nagyon magasra felrepült.

J: Öt méterre.

PA: Szóval rendben vagy?

J: Igen, a motor nem ért hozzám.

PA: Oké.

J: A kamerát találta el.

PA: Szerencsére. Hát, a kamerát…

J: A kamerát meg lehet javítani.

PA: Haver, örülök, hogy megismertelek, őszintén.

J: Én is örülök.

PA: Örülök, hogy rendben vagy. Meg akarod nézni a bokszot?

J: Igen.

PA: Akkor menjünk.

Acosta ezen a ponton odaadott egy aláírt térdkoptatót az operatőrnek.

PA: Ez a tiéd, bocsánat, hogy rád ijesztettem!

J: Nagyon szépen köszönöm!

PA: Nincs mit. Pusztán ez, hogy tudom, hogy rendben vagy, több mint elég.

J: Sok szerencsét holnap a futamon.

PA: Köszönöm szépen! Ha úgy alakul, meglátogatlak.

J: Oké, oké. Szia!

Rémisztő képek: egy operatőrig repült fel a motor, az ismert újságíró beleszállt a Balaton Parkba (videó)

Kell-e változtatni a Balaton Parkon a biztonság terén? – a két honfitárs között nincs egyetértés

0

Enea Bastianini szerint lehetne min változtatni a Balaton Parkon, de ez más pályákra is igaz. Luca Marini viszont biztonságosnak tartja a Magyar Nagydíj helyszínét, és elfogadta, hogy ez a MotoGP-motorokhoz nem feltétlenül passzoló helyszín.

Szombaton lezajlott a Magyar Nagydíj hétvégéjének második napja, és ezúttal már több versenyt is megrendeztek. Többek között a MotoGP sprintje is lezajlott, így a versenyzők ismét tapasztaltabbak lettek azzal kapcsolatban, hogy milyen a pálya. Azt illetően, hogy kell-e rajta változtatni, két olasz pilóta között nem volt egyetértés.

Quartararo bukásával indult, Marc Márquez magabiztos győzelmével zárult az első sprint Balaton Parkon

Az Enea Bastianinivel folytatott, a P1race.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetés során szóba került, hogy a Biztonsági Bizottság pénteki ülésén felmerült-e ez a téma. „Igen beszéltünk erről – nyilatkozta. – A jövőre nézve fontos, hogy minden alkalommal beszéljünk erről a versenyirányítással. Néha mi valamit másképpen látunk, máskor nem. Meglátjuk, hogy jövőre mi lesz.”

Arra a kérdésre, hogy min változtatnának, a 27 éves versenyző megnevezett egy konkrétumot, de ez nem csak a Balaton Parkra jellemző. „Igen, például az egyik nagy különbség, hogy rengeteg pálya kifelé dől, nem pedig befelé – felelte. – A MotoGP szempontjából pedig ez katasztrófa, mert az eleje blokkol, és nem értjük, hogy bizonyos pályarészek miért dőlnek mindig kifelé.”

Persze az ilyesmin aligha egyszerű változtatni, és talán nem is kell. Legalábbis akkor, ha egy másik olasz motoros, Luca Marini szavaira hagyatkozunk. A gyári Honda versenyzője a hétvége elején még úgy fogalmazott, hogy az 1-es kanyartól tart a fal közelsége miatt, most viszont egyetlen negatívumot sem nevezett meg. Legalábbis a biztonság terén, a többit pedig a jelek szerint elfogadta.

A Magyar Nagydíj szombati napjának legjobb képei

„Végre beszélhettünk a Biztonsági [Bizottság] összes emberével, a Dornával – jelentette ki. – Nem arra a következtetésre jutottunk, hogy sok mindenen módosítani kellene, mivel úgy tűnik, hogy a pálya biztonságos, hiszen minden baleset esetében úgy tűnt, hogy semmi különös nem történt, legalábbis eddig. Szóval nem kell sok mindenen változtatni. Egyszerűen egy furcsa pályáról van szó, amely nem annyira illik egy MotoGP-motorhoz, de ez rendben van. Ez egy másfajta futam a többihez képest.”

Hozzá kell tenni, hogy amikor a kétszeres királykategóriás dobogóstól elhangzottak ezek a szavak, akkor még aligha tudott annak a videónak a létezéséről, amely megörökítette, hogy Pedro Acosta időmérős bukása után a 21 éves pilóta motorja felrepült, és eltalálta az egyik operatőr kameráját, amely így kicsit meglökte annak tulajdonosát. Szerencsére nem lett belőle baj, de mindenképpen ijesztő képsorok voltak.

Rémisztő képek: egy operatőrig repült fel a motor, az ismert újságíró beleszállt a Balaton Parkba (videó)

A Magyar Nagydíj szombati napjának legjobb képei

0

Szombaton rendezték meg a Magyar Nagydíj szombati napját, melynek során már versenyeket is tartottak. Az alábbiakban megtekinthető a nap eseményeiről készült képválogatásunk.

Zarco nem kímélte Bastianinit, őt és Quartararót is megbüntették a Magyar Nagydíj sprintje után

0

Fabio Quartararót és Enea Bastianinit is megbüntették a Magyar Nagydíj sprintversenyét követően. Előbbi versenyző „bombáját” hosszú körössel díjazták, utóbbinek azonban kétszer kell kihajtania a büntetőívre. A két esetet követően természetesen az érintettek is megszólaltak, az LCR versenyzője pedig KTM-es kollégájába is beleállt.

A Magyar Nagydíj sprintversenyének első körében két eset is borzolta a kedélyeket. Az 1-es kanyarban Fabio Quartararo vállalt túl sokat, ezzel pedig teljesen tönkretette saját, és kis híján Enea Bastinani versenyét is. Az olasz versenyző azonban nem jutott túl sokáig, ugyanis a 9-esben Johann Zarcót ütötte ki. A szombati viadalt egyébként Marc Márquez nyerte meg Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli előtt.

Quartararo bukásával indult, Marc Márquez magabiztos győzelmével zárult az első sprint Balaton Parkon

A sportfelügyelők azonnal jelezték, hogy mindkét esetet kivizsgálják. Nem sokkal később pedig a döntést is meghozták, és ezúttal elég vastagon fogott az a bizonyos toll. Mind Quartararót, mind Bastianinit elkaszálták. Előbbi versenyző hosszú körös büntetést kapott, utóbbi azonban ennél is rosszabbul járt, ugyanis ugyanezen szankciót kapta, csak neki kétszer kell letöltenie. Ezzel csatlakoztak Álex Márquez és Jack Miller mellé, akik még pénteken kaptak némi plusz „terhet” utólag.

A verseny követő sajtóbeszélgetéseken, amelyeken a P1race.hu is részt vett, természetesen mindkét incidens előkerült. „Azt hittem, hogy rendben van a fékezési pontom, de a koszosabb íven voltam – jelentette ki Quartararo. – A motor elkezdett csúszkálni, ráadásul [Fabio] Diggia is közeledett, úgyhogy mindent el kellett engednem, hogy ne találjam el. Ez benne van a pakliban.”

„Nincs értelme” – Quartararo jövőjéről kérdezték a Yamaha főnökét

A beszélgetés alkalmával a Superbike-vb Balaton Park-i fordulóján kialakult tömegbaleset is szóba került. Mint ismeretes, néhány héttel ezelőtt a szériamotoros sorozat szombati viadala egy tömegbukással kezdődött, aminek következtében Iker Lecuona, Garrett Gerloff, Remy Gardner és Andrea Iannone is megsérült. Quartararo elárulta, számítottak némi akcióra.

Tömegbalesettel indult a Superbike-vb első futama a Balaton Parkon (videó)

„Azt nem tudtam, hogy ez én leszek – fogalmazott. – Közvetlenül a rajt után hármasban mentünk, majd jön egy egyes sebességfokozatú kanyar, ahol meg kell állni. Meglehetősen szűk az 1-es. Ez a Moto2 számára is az, gondolhatod, mi vár ránk.”

„Borzasztóan nehéz a pálya az első kanyarban, különösképpen számunkra – ezek már Bastianini szavai. – Nem tudtam hová tenni Fabio hibáját. Persze, odajött hozzánk, és elnézést kért, de ez sajnos ilyen. Az ütközés miatt a hátam is nagyot kapott, de szerencsére semmi sem tört el. Próbáltam folytatni a versenyt, de a motor sem működött jól. Ugyan próbáltam korábban fékezni, de nem álltam meg, beleszálltam Johannba, és kiestünk.”

A KTM főnöke egyértelműen cáfolta „a teljes őrültséget” a főszponzorukról

„Én rendben vagyok, de a motor használhatatlan – magyarázta Zarco. – Óriási kár érte. A rajtom nem volt rossz, de az 1-es elképesztően szűk. A rázókövön belül kellett mennem, ugyanis [Jorge] Martín is ott volt. Az első szektorban két helyet is nyertem, és ez egyáltalán nem rossz. Aztán jött Bastianini újabb hibája. Ezt rengetegszer csinálja, hogy őrült módon old meg helyzeteket. Ez néha szerencsésen jön ki, ugyanis be tudja venni a kanyart, de néha ütközik. Elnézést sem kért, még a sóderágyban sem. A fejemet is eltalálta. Én voltam az, akit megütött, de én kérdeztem meg, hogy rendben van-e. Azért, mert én vigyázok a többi versenyzőre.”

Pálinkát nem ihatott, de gulyásból napok alatt évek hiányát pótolta be Zarco

Rémisztő képek: egy operatőrig repült fel a motor, az ismert újságíró beleszállt a Balaton Parkba (videó)

0

A Pedro Acosta időmérős bukásáról készült videó tanúsága szerint a felrepülő KTM eltalálta a Balaton Park Circuit mellett álló egyik kamerát és azon keresztül az operatőrt. Mindez az ismert MotoGP-újságíró, Simon Patterson szerint annak a bizonyítéka, hogy a pálya nem alkalmas a királykategória fogadására.

A hétvégén a Balaton Park Circuit látja vendégül a gyorsaságimotoros-világbajnokságot. A Magyar Nagydíj keretében szokás szerint szombaton rendezték meg a MotoGP időmérőjét, amelynek egyik nagy esélyese előzetesen Pedro Acosta volt, tekintve, hogy behúzta a pénteki edzést. Viszont végül Acosta csak hetedik lett, valószínűleg többek között annak köszönhetően, hogy át kellett ülnie a második motorjára.

Acosta azért kényszerült erre, mert a Q2 elején nagyot bukott a 8-as kanyarban. Nemrég pedig kikerült az esetről egy hivatalos videó, amelyből kiderült, hogy a kavicságyon megpattanó, majd felrepülő KTM eltalálta egy állványon helyet foglaló Joao nevű operatőr kameráját, illetve közvetetten annak tulajdonosát, aki szerencsére nem sérült meg.

A videót megosztotta az ismert MotoGP-újságíró, Simon Patterson is, méghozzá egy elég kritikus kommentárral: „Acosta balesete majdnem tragédiához vezetett ma. Ez a pálya egyszerűen nem alkalmas a MotoGP-re. Hogy a Dorna [a sorozat kereskedelmi jogainak birtokosa] hogyan hozhatja el a MotoGP-t erre a pályára, miközben komoly arccal állítja, hogy a biztonság mindig az elsődleges prioritásuk, az számomra érthetetlen” – írta X-oldalán.

Az már csak a ráadás, hogy a KTM lényegében leírhatott egy motort. „Az elveszett, ne is kérdezzetek róla – mondta a gépről Acosta a P1Race.hu jelenlétében. – Az már soha nem lesz ugyanaz. Pedig direkt átállították a kedvemért a villát, de hát annak búcsút kellett mondanunk.”

Casadei küzdelmesen duplázott a Balaton Parkon, a második helyre Varga Tibor csapattársa ért oda

0

Mattia Casadei az első viadal után a másodikat is behúzta a Balaton Park Circuiten, ezúttal azonban komoly csatát kellett érte vívnia. Mögötte Varga Tibor csapattársa, Nicholas Spinelli, valamint Matteo Ferrari futott be.

A MotoGP sprintfutama után a MotoE második viadalával zárult a Magyar Nagydíj szombati napja. A rajtrácson ezúttal nem volt ott az első futamon rémisztő bukást elszenvedő, de azt aránylag könnyen megúszó. Varga Tibor. Az első sorba az időmérő eredményének megfelelően az első versenyt megnyerő Mattia Casadei, Lorenzo Baldassarri és Eric Granado sorakozott fel.

Hivatalos: Varga Tibor nem indul a Balaton Park-i második versenyen

A legjobb rajt Baldassarrié volt, aki az 1-es kanyarban átvette a vezetést, Casadeit a második helyre visszatolva. Granado hátracsúszott, Nicholas Spinelli és Matteo Ferrari is megelőzte. Óscar Gutiérrez pedig nem sokkal később bukott.

A verseny középső szakaszában beálltak a frontvonalak, Casadei ugyan közel tudott maradni Baldassarrihoz, de sokáig nem tudta támadni. Két körrel a vége előtt azonban elment honfitársa mellett, akit rövidesen Spinelli is maga mögé utasított.

Casadei előnye a következő körökben folyamatosan nőtt, ennek eredményeként pedig végül megnyerte a viadalt, idei harmadik győzelmét aratva. Mögötte Varga csapattársa, Spinelli zárt, a harmadik helyre pedig Ferrari ért oda, miután az utolsó körben nagy csatában legyőzte Baldassarrit. Az ötödik pozíció a sokat gyorsuló Héctor Garzóé lett.

A MotoE második Balaton Parki futamának végeredménye