back to top
2025. június 26. 11:13
Kezdőlap Blog Oldal 23

Marc Márquez: Én vagyok a probléma – a sprinten a túlélés volt a cél, nem a győzelem 

0

Marc Márquez a túlélésre játszott a silverstone-i sprinten, mivel addig nem találták meg számára az ideális beállításokat, de ezért nem a technikát hibáztatta. Úgy véli azonban, hogy a főfutamon kevésbé fogja hátráltatni a gumikopás. Emellett testvére teljesítményéről és a motorjaik hasonlóságáról is beszélt. 

Szombaton olyasmi történt, amire az idei szezonban eddig nem volt példa: Marc Márquez nem nyerte meg a sprintet, „csupán” a második helyen végzett testvére, Álex Márquez mögött. Már azzal is meglepődést váltott ki, hogy az időmérőn csak a negyedik helyet szerezte meg, de aztán a rajtot követően onnan is gyorsan átvette a vezetést. A pozíciót viszont nem tudta megtartani, hiszen Álex megelőzte, ő pedig csak követni tudta a Gresini pilótáját – és saját bevallása szerint nem is érezte jól magát a motoron. 

Hiába bátyja fantasztikus első köre, Álex Márquezt nem lehetett megállítani a silverstone-i sprinten

„Szombaton úgy álltam rajthoz, hogy nem a győzelem volt a célom, hanem az, hogy ne veszítsek túl sokat. Inkább a túlélésre törekedtem, mert ezen a hétvégén küszködöm – nyilatkozta Márquez. – De hogy miért, azt nem tudom. A hétvége során rengeteg beállítást kipróbáltunk, de mindig ugyanoda jutottunk vissza, ahonnan elindultunk. Szóval most egyszerűen küszködöm.” 

„Ha ennyi beállítást próbálsz ki, és még mindig nem érzed jól magad a motoron, az azt jelenti, hogy te vagy a probléma, nem a motor – ez az, amit néhány versenyző félreért. Ha három-négy különböző beállítás mellett is ugyanaz a gond, akkor nem a géppel van baj, hanem veled. Szóval vasárnapra nekem is főként a saját vezetési stílusomon kell dolgoznom.” 

A gyári Ducati másik pilótája, Francesco Bagnaia a gumik idő előtti elkopásával magyarázta szombati visszaesését. Ezzel a problémával Márquez is szembesült, ám úgy véli, a főfutamon kedvezőbbek lesznek a körülmények. „Érdekes lesz látni, hol tartunk a közepes hátsó gumival, mert pénteken azzal nagyon jól éreztem magam – mondta. – Amióta a lágyat tesszük fel hátulra, küszködünk. Szombaton végig lágyat használtunk, úgyhogy kíváncsi vagyok, mit tudunk kezdeni a közepessel.” 

Bagnaia: Ezért előztek meg úgy, mintha ott sem lettem volna 

„Ezután az első gumi lesz a kérdés, mert mindenki közepessel fog menni, a lágy ugyanis nem bírta ki a távot – majd meglátjuk, mi lesz. Mindenesetre Álex itt gyorsabb. Már 2023-ban is ő volt itt a leggyorsabb, csak akkor műszaki hiba hátráltatta. És most is ő a leggyorsabb. Tavaly az itteni volt az egyik olyan futam, amelyen a legközelebb végzett hozzám. Most nagyon jól megy.” 

Az idősebb Márquez fivér elsősorban a silverstone-i 8-as, azaz a Woodcote-kanyarban veszített sokat testvéréhez képest. Ez a hosszú, jobbos kanyar eddig sem tartozott a kedvencei közé, de kihangsúlyozta, hogy ezért most nem a technika okolható. „Mi a GP24-gyel [a tavalyi Ducatival] megyünk, tehát pontosan ugyanolyan motorunk van, mint Álexnek – jelentette ki, ezzel ellentmondva a Ducati vezetésének. – Szóval nem a motor a probléma.” 

„Igaz, hogy ő másképp veszi azt a kanyart, jobban kihasználja a gumikat. Sokkal nagyobb íven fordul. Ezzel együtt is az ott az én gyenge pontom, de egyszerűen nem tudok ott javulni. Már korábban is gondot okozott az a rész, de a sérülésem óta még nehezebben boldogulok a hosszú jobbos kanyarokban, hogy mindent kontroll alatt tartsak. Viszont más területeken erős vagyok, azokat kell kihasználnom.” 

Álex Márquez számára minden tökéletes volt, Marcot ismét „mumuskanyarja” tréfálta meg

Martín rejtélyes üzenettel törte meg a csendet 

0

Jorge Martín a közösségi médián keresztül jelezte, hogy hamarosan a saját szemszögéből is mesélni fog az őt övező felhajtásról. Bevallotta, megterhelőek voltak számára az elmúlt hetek. Eközben az is kiderült, hogy viszonylag jól halad a felépülése. 

Az elmúlt hetekben ismét Jorge Martín töltötte meg a MotoGP-vel foglalkozó médiatermékeket – igaz, nem a Brit Nagydíjon elért eredményei miatt. A spanyol pilóta ugyanis a Katarban elszenvedett újabb sérülése miatt nincs is ott Silverstone-ban, hanem Spanyolországban igyekszik minél gyorsabban felépülni. Mindeközben azonban továbbra is forr körülötte a levegő.

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Nemrég több olyan értesülés is napvilágot látott, amelyek szerint Martín egy jogi kiskaput kihasználva már az idény végén otthagyná a gyengélkedő Apriliát. A friss világbajnokként a noaleiekhez szerződő versenyző a hírek szerint nincs megelégedve a gyártó eddigi teljesítményével. Erre reagálva az Aprilia csütörtökön közleményt adott ki, amelyben leszögezte: a Martínnal kötött szerződés érvényes, mivel a gyártó minden kötelezettségét teljesítette. 

Az ügyben ezt követően többen is megszólaltak, kivéve Martínt, aki egészen szombat délutánig nem törte meg a hallgatását. Amikor végül úgy döntött, hogy mégis hallatja a hangját, akkor is meglehetősen ködösen fogalmazott. „Boldog vagyok és hálás, hogy újra edzhetek! Hamarosan elmesélem a saját oldalamról is a történteket. Az elmúlt hetek személyesen nagyon megterhelők voltak. Köszönöm mindenkinek, aki mellettem áll – most élvezzétek a Brit Nagydíjat!” – írta Martín az Instagram-oldalán. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

 Nemsokára, legközelebb várhatóan a silverstone-i versenyhétvége lezárulta után tehát megtudhatjuk, mit mond a főszereplő a saját helyzetéről. Az viszont már a két csatolt képből is kiderült, hogy szerencsére fel tudta pörgetni a felépülése ütemét. 

Az orvosok ugyanis a hét közepén engedélyt adtak neki arra, hogy újra keményebben edzhessen. Mindezt a szintén rejtélyes „ez a visszatérés személyes [ügy] – 1. nap” felirattal jelentette be kedden, szintén az Instagramon. Legutóbbi, már taglalt posztjában pedig azt osztotta meg a követőivel, hogy Andorrában kerékpározott, és a hegyes terepen több mint 80 kilométert tett meg. Amennyiben ilyen ütemben halad tovább, egyre valószínűbb, hogy beigazolódik az Aprilia versenyrészlegének kommunikációs vezetője által megfogalmazott várakozás: a madridi motoros esetlegesen tényleg már a nyári szünet előtt visszatérhet.

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

Bagnaia: Ezért előztek meg úgy, mintha ott sem lettem volna 

0

Francesco Bagnaia elmondása szerint a szombati látványos visszaesése mögött a gumijai idő előtti elhasználódása állt. Az olasz pilóta ebből kiindulva a főfutamot illetően sem optimista, bár az segíthet rajta, hogy most először a csapattársa ugyanazzal a problémával küzd, amellyel ő is. 

Bár a bíztató időmérője miatt saját magát meglepve az első sorból, a harmadik helyről indulhatott a Brit Nagydíj sprintjén Francesco Bagnaia, a verseny rosszul alakult számára. Már a start után elment mellette a negyedikként nekirugaszkodó Marc Márquez, de ezután még Fabio Quartararo megelőzésével megtartotta az utolsó dobogós pozíciót (miközben Álex Márquez átvette a vezetést). Viszont a viadal során folyamatosan esett vissza a tempója, és előbb Fabio Di Giannantonio, majd a hajrában Marco Bezzecchi és Johann Zarco is elment mellette, így végül csupán hatodik lett. A kétszeres MotoGP-bajnok ennek legfőbb okaként a rosszul működő gumijait jelölte meg.

Hiába bátyja fantasztikus első köre, Álex Márquezt nem lehetett megállítani a silverstone-i sprinten

„Nagyon jól indult a futam, ki tudtam használni Fabio hibáját, hogy megelőzzem. Aztán próbáltam követni a két [Márquezt], de négy kör után a hátsó gumi teljesen elkopott – magyarázta Bagnaia. – Ez elég kellemetlen volt, de nem a gumi miatt, hanem a motor miatt, amely nem segített a kanyarokban. Minden alkalommal, amikor a kanyarokban fékeztem, lekerültem a megfelelő ívről. Ezért kellett extra nyomást helyeznem a hátsó gumira, ami miatt az gyorsan elkopott.” 

„Egészen az utolsó körig csak a túlélésről szólt a versenyem. A többiek úgy előztek meg, mintha ott sem lettem volna. Ez nagyon furcsa volt. Itt az idei szezonban először nem tudom megmondani, hogy lágy vagy kemény első gumi van-e fent. Ez két teljesen különböző dolog, de most ugyanolyannak érzem őket a motoron.”

Ráadásul a taglalt probléma miatt a vasárnapi, jóval hosszabb főfutamot illetően sem volt optimista: „Ez a pálya különösen rossz a gumikopás tekintetében. Ha nem tudjuk megoldani a kanyarokban fellépő problémát, akkor még a közepes gumival is nehéz lesz bármit kezdeni holnap.” 

Legalább abba kapaszkodhat, hogy ezúttal nincs egyedül a nehézségekkel, hiszen a csapattársa, aki a sprinten nem tudta elkapni a testvérét, ott van vele a bajban. „Először az idei szezonban Marcnak is ugyanaz volt a problémája, mint nekem – mutatott rá Bagnaia. – Csak neki jobb volt a helyzete, mert tovább tudott követni Álexet, és csak később esett vissza. Az, hogy ugyanolyan helyzetben vagyunk, segít megérteni a dolgot. Most Marc sem megy úgy, mint szokott. Ez a pálya neki is megnehezíti az életet.” 

Álex Márquez számára minden tökéletes volt, Marcot ismét „mumuskanyarja” tréfálta meg

Viszont az sem kedvez Bagnaiának, hogy szerinte „csak apróságok” segíthetnek rajta. „Ha ezeket megoldjuk, már egészen más lesz a helyzet. Keményen dolgozunk az összes mérnökkel. Ha ugyanis nem vagyunk sikeresek, az mindenkinek a hibája. Szóval mindannyian a lehető legtöbbet adjuk, hogy megoldjuk a problémákat.” 

Álex Márquez számára minden tökéletes volt, Marcot ismét „mumuskanyarja” tréfálta meg

0

Bár Álex Márquezék elkövettek egy hibát a futam elején, de a szombati sprintversenyen számára minden tökéletesen alakult. Marc Márquez kockáztatott, majd hibázott, míg Fabio Di Giannantonio ismét ráérzett a motorra, de figyelmeztetett, hogy két lábbal a földön kell maradniuk.

Véget ért Marc Márquez hibátlan sorozata, már ami a sprintversenyeket illeti. A Brit Nagydíj szombati futamán öccse, Álex Márquez felül tudta múlni a 32 éves versenyzőt, ezzel sorozatos második helyei után egy elsőséget is be tudott zsebelni, és minimálisan, de csökkenteni tudta hátrányát.

Hiába bátyja fantasztikus első köre, Álex Márquezt nem lehetett megállítani a silverstone-i sprinten

Ugyan a második pozícióból rajtoló Álex Márquezt bátyja viszonylag hamar levadászta, ezáltal az első kör végén a harmadik helyen fordult, nem sokáig állt ebben a pozícióban. Előbb Fabio Quartararót múlta felül, majd Marc hibáját is ki tudta használni. Ezt követően már senki sem talált fogást a Gresini pilótáján, és könnyedén húzta be a sprintfutamot, karrierje során immáron harmadik alkalommal.

„Nagyon örülök. Szerintem tökéletesen teljesítettünk, mindent úgy csináltunk, ahogyan kell. Tény, hogy elkövettünk egy hibát, és a rajt sem sikerült jól, de később, az itt mindig trükkös 1-es és 2-es kanyarban sikerült kontrollálnom [a helyzetet]. A második helyen voltam, majd Marc megelőzött. Amikor szélesre ment, azt mondtam magamban, hogy »rendben, most menedzselnem kell a tempómat, el kell jutnom a végéig«. Nagyszerűen éreztem magam a motoron, úgyhogy minden jó volt, minden tökéletesen alakult. Sprintről lévén szó, rövid volt, de élveztem ma a motoron [lenni]. Ugyanakkor a holnap lesz a legfontosabb, szóval koncentráltnak kell maradnunk” – nyilatkozta a leintést követően Álex Márquez.

Fejlesztés nélkül marad Álex Márquez motorja?

Marc Márquez számára varázslatosan indult a futam, ugyanis a negyedik helyről rajtolva az első kört követően már az élen haladt. Azonban nem sokkal később hibázott, ezt pedig öccse könyörtelenül ki tudta használni. Ellenszert mára nem talált rá, így ezúttal be kellett érnie a második hellyel.

„Agresszívan kezdtem. Az első körben kockáztattam, mert a második sorból indultam. Hibáztam a 3-as kanyarban, ahol tegnap elestem. Láttam, hogy túl gyorsan megyek be, és úgy döntöttem, hogy nyitok a kormányon, viszont közben Álex megelőzött. Aztán őt követtem, de rendkívül gyors volt. A hetes-nyolcas-kilences szakasz neki az erőssége, nekem pedig a gyengeségem. Később kicsit hoztam rajta, de ma ő volt a gyorsabb, úgyhogy gratulálok neki, mi pedig elértük a maximumot” – értékelt Marc Márquez.

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

Fabio Di Giannantonio a hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Jó rajtot vett, és hamar megelőzte Jack Millert, valamint a szintén hibázó Fermín Aldeguert. A futam derekán először Quartararót, majd Francesco Bagnaiát tudta maga mögé utasítani, és végül a harmadik pozícióban intette le a kockás zászló. A 26 éves versenyző ezzel a 2023-as Katari Nagydíj után zárt az első háromban sprinten.

„Rendkívül boldog vagyok. Már eltelt néhány verseny, de szenvedtünk, most viszont ismét rátaláltunk az érzésre, úgyhogy nagyon örülök. Szeretnék két lábbal a földön maradni, holnap hosszú lesz a verseny, de most élvezni fogjuk [a helyzetet]” – összegezte gondolatait Di Giannantonio.

Di Giannantonio kamuzik az állapotáról? – az austini dobogója buktathatta le

Dráma Silverstone-ban, a rajtrács végére száműzték az időmérő győztesét (videó)

0

Hiába ő volt a leggyorsabb az időmérőn, José Antonio Rueda csak a rajtrács végéről kezdi meg a Moto3-as Brit Nagydíjat. A spanyol versenyző a sportfelügyelők szerint túl lassan ment az ideális íven, és nem volt elég elővigyázatos, így nem is tett meg mindent annak érdekében, hogy ne akadályozza ellenfeleit.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a pályán José Antonio Rueda szerezte meg a pole pozíciót a Brit Nagydíj Moto3-as időmérőjén. A KTM Ajo versenyzője ezzel kifejezetten jó helyzetből várhatta volna a vasárnapi futamot, és megkapta volna az esélyt, hogy növelje előnyét a tabella élén. Azonban, mint kiderült, egészen más helyről kell majd rajtolnia.

González kikapott Canettől, Rueda véleményes manőverrel szerezte meg a pole-t Silverstone-ban

Már a kvalifikáción kiderült, hogy a spanyol pilótát vizsgálják, miután akadályozta ellenfelét, történetesen pont a táblázaton hozzá legközelebb lévő Ángel Piquerast. A sportfelügyelők végül rendkívül súlyos büntetésben részesítették, ugyanis a rajtrács végére száműzték Ruedát. Döntésüket azzal indokolták, hogy a 19 éves motoros jóval lassabban ment a maximális tempónál, miközben nem volt elég körültekintő, következésképpen nem is tett meg mindent annak érdekében, hogy elkerülje a feltartást.

Egy ilyen szankció persze soha nem jön jókor, de Rueda abból a szempontból nyugodt lehet, hogy mindenképpen listavezetőként fogja elhagyni Silverstone-t. A pole pozíciót így csapattársa, Álvaro Carpe örökli meg, közvetlenül mellőle az így nagy lehetőség előtt álló Piqueras indulhat, és David Almansa csatlakozik hozzájuk az első sorba.

Hiába bátyja fantasztikus első köre, Álex Márquezt nem lehetett megállítani a silverstone-i sprinten

0

Álex Márquez nyerte a Brit Nagydíj sprintjét, miután bátyja, Marc remek első köre után ki tudta használni a gyári Ducati versenyzőjének hibáját. A harmadik Fabio Di Giannantonio lett, míg Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo jelentősen visszaestek rajthelyükhöz képest.

A MotoGP sprintjével zárult a Brit Nagydíj hétvégéjének szombati napja. A pole pozíciót zsinórban harmadszor Fabio Quartararo szerezte meg, miután az időmérőn jelentős különbséggel bizonyult a leggyorsabbnak.A gyári Yamaha versenyzője mellől Álex Márquez és Francesco Bagnaia várhatták a piros lámpák kialvását, míg a bajnokság élén álló Marc Márquez először szorult ki az első sorból, de a negyedik helyről ő is lőtávolban volt. Ami a gumiválasztást illeti, majdnem mindenki két  lágy abroncsot választott, egyedül Brad Binder és Lorenzo Savadori szavaztak a közepes elsőre. A levegő hőmérséklete 18, míg az aszfalté 27 fokos volt közvetlenül az indulás előtt.

Quartararónak megvan az időmérős „mesterhármas”, Marc Márquez kiszorult az első sorból

Quartararo remekül kapta el a rajtot, miközben Bagnaia Álex Márquezt támadta, Marc pedig kívülről próbálta megelőzni a párost. Végül csak csapattársát tudta maga mögé utasítani, azonban néhány kanyarral később már öccse is mögötte volt. A háromszoros világbajnoknak eközben Fermín Aldeguer ellen kellett védekeznie. Sőt, a 32 éves motoros az 1. körben francia riválisa mellett is elment, így az élen zárta a kört.

A 2. kör elején a másik Márquez is megelőzte Quartararót, sőt, néhány pillanattal később a vezetést is átvette, ugyanis bátyja lesodródott az ideális ívről. Aldeguer ugyanazt a hibát elkövetve három pozíciót is veszített Fabio Di Giannantonióval, Jack Millerrel, illetve Johann Zarcóval szemben, miközben Binder elesett.

Quartararót Bagnaiának is sikerült legyűrnie, így üldözőbe vehette a testvérpárt. A Yamaha nem nagyon tudta tartani a Ducati tempóját, ám a francia pilóta a 4. körben remekül védekezett Di Giannantonio ellen. A VR46 pilótájának végül az ötödik kör végén sikerült elmennie névrokona mellett.

Hátrébb Zarco előzte meg Millert, aki néhány kanyarral később az Aldeguert már maga mögé utasító Bezzecchivel szemben is pozíciót veszített. Mindeközben a két Márquez, valamint Bagnaia és Di Giannantonio alkotott egy-egy párost, és úgy tűnt, hogy köztük dől el a győzelem, illetve a harmadik pozíció kérdése.

A 8. körben Di Giannantonio el is ment honfitársa mellett, aki ugyan egyszer még visszaelőzte őt, utána viszont már nem volt ellenszere, ráadásul a csata következtében Quartararo is visszajött mögé, a gyári Yamaha pilótáját viszont Bezzecchi üldözte, miután maga mögé utasította Zarcót.

A 9. körben a gyári Aprilia motorosa ismét tudott előzni, és elvette Quartararótól az ötödik helyet. Sőt, az utolsó körben Bagnaiát is sikeresen megtámadta, míg mögöttük a két francia versenyző cserélt helyet. A gyári Ducati pilótája a végére teljesen elfogyott, és Zarco is l tudott mellette.

Marc Márqueznek közben nem volt ellenszere öccsével szemben, sőt, jelentősen lemaradt tőle, így először kapott ki sprinten. Di Giannantonio a VR46 színeiben először végzett az első háromban sprinten, míg mögötte Bezzecchi, Zarco, Bagnaia, Quartararo, Pedro Acosta és Miller lett a pontszerzők sorrendje. Aldeguer a végén csúszott ki a legjobb kilencből, miután ütközött a gyári KTM pilótájával, és lesodródott a pályáról.

A MotoGP silverstone-i sprintjének végeredménye

González kikapott Canettől, Rueda véleményes manőverrel szerezte meg a pole-t Silverstone-ban

0

A Moto2 időmérő edzésén Manuel González a szezonban másodjára kapott ki, ezúttal Arón Canet tudott borsot törni az orra alá. A Moto3 kvalifikációján José Antonio Rueda bizonyult a leggyorsabbnak. 

A szombat délutáni program szokás szerint a kisebb kategóriák időmérő edzésével folytatódott. A menetrend hasonló volt, a sort a Moto3 nyitotta, őket a Moto2 követte. A bokszutca kinyitásakor a levegő 18, míg az aszfalt 27 fokos volt.

A két kategória mezőnyében ismét történtek változások. A Moto2-ben ezúttal is hiányzott Álex Escrig, rajta kívül Mario Aji, Darryn Binder, Adrián Huertas és Colin Veijer sem állhatott rajthoz. Escrig helyére Daniel Muñoz lépett. A legkisebbeknél Adrián Fernández, Matteo Bertelle, valamint Marcos Uriarte nincsen versenyzésre képes állapotban. Fernándezt Joel Esteban, Bertellét Vicente Pérez, míg Uriartét ezúttal Max Cook pótolta.

Ez történt a Moto2 időmérőjén

Az első próbálkozások alkalmával David Alonso futotta a leggyorsabb kört 2:03.817 másodperces idővel, mögötte Zonta van den Goorbergh, Arón Canet és Celestino Vietti zártak.

Második nekifutásra Canet helyreállította a rendet, és 2:03.031-gyel állt az élre. Mögötte is nagy átrendeződés történt, ugyanis Alonso és Marcos Ramírez is jelentősen tudott javulni. Rajtuk kívül még Alonso López jutott tovább.

Egyenes ágon kvalifikálta magát a Q2-be Manuel González, Senna Agius, Filip Salač, Diogo Moreira, Barry Baltus, Daniel Holgado, Ayumu Sasaki, Jake Dixon, Joe Roberts, Jorge Navarro, Iván Ortolá, Deniz Öncü, Izan Guevara és Albert Arenas.

Az első próbálkozások Canettel kezdődtek meg, közben Sasaki és Öncü buktak. A sárga zászlók miatti körelvételek miatt két pilótának maradt értékelhető mért ideje: Canetnak és Ramíreznek.

Azonban nem sokáig örülhettek, hiszen González vette át a vezetést 2:02.770-nel, de később ezt elvették. Félidőben Canet mögött Agius, Alonso, Guevara és Holgado volt a sorrend.

Az utolsó probálkozások két perccel a leintés előtt kezdődtek meg. Többen is faragtak idejükön, Canet eszén azonban senki nem járt túl, hiszen senki sem tudta megjavítani újabb idejét, így a spanyol versenyzőé lett a pole 2:02.482-vel. Mögötte González, Moreira, Alonso és Agius zártak.

A Moto2 silverstone-i időmérőjének végeredménye

A Moto3 kvalifikációja röviden

A sort Tatchakorn Buasri vezette fel, a mezőny pedig két nagyobb csoportra oszlott. Az elsők között a thai versenyző ért körbe a leggyorsabban 2:15.019-cel, a második társaság azonban jóval nagyobbat tudott hasítani a képzeletbeli tortából, miután Pérez 2:11.113-mal állt az élre.

A kovetkező próbálkozásokra Cormac Buchanan érkezett meg a második helyre, újabb körét azonban elvették. Ezt átmeneti csend és feszült várakozás követte.

A záróetapra az utolsó másodperceken ért fel a mezőny. A versenyzők sorra dobálták a piros és narancssárga szektoridőket, végül Valentin Perrone 2:10.798-cal faragott a leggyorsabb körön. A következő felvonásba rajta kívül Pérez, Stefano Nepa és Riccardo Rossi jutottak be.

Azonnal a Q2-ben kezdhetett Álvaro Carpe, David Almansa, Scott Ogden, Joel Kelso, Luca Lunetta, José Antonio Rueda, David Muñoz, Jacob Roulstone, Ryusei Yamanaka, Nicola Carraro, Ángel Piqueras, Guido Pini, Dennis Foggia és Máximo Quiles. Almansa holnapra egy hosszú körös büntetést kapott.

A startot követően ki is rajzott a mezőny, és Rueda vezényletével megkezdődtek az első körök. A vb-éllovas 2:10.182-vel nyitott, azonban nem sokáig élvezhette az elsőséget, miután Carpe 2:09.556-ra javított, egyedüliként benézve 2:10 alá.

A mezőny nagy része a második nekifutásra már nem tudott javítani, így bement a bokszutcába, de a kint maradók sem tudtak faragni.

Gyors szusszanást követően öt perccel a vége előtt jött vissza a csapat zöme. Eközben Rueda, Piqueras és Kelso is erősen kezdett, Carpe azonban nem. Végül Rueda tudta átvenni a vezetést 2:09.449-cel, miközben a pálya második felében komoly tömegjelenetek alakultak ki.

Az utolsó másodpercek alatt Quiles érkezett meg az ötödik helyre, illetve az eső is elkezdett szemerkélni. A zárszót Almansa adta meg, aki a leintést követően jött fel a negyedik pozícióba. A pole pozíciót azonban semmi sem veszélyeztette, Rueda behúzta az időmérőt Carpe és Piqueras előtt.

Legalábbis papíron, mert az időmérőt követően vizsgálat alá helyezték a Piquerasszal történt incidensét követően.

A Moto3 silverstone-i időmérőjének végeredménye

Beigazolódtak a várakozások, megnevezték a szakszervezet új elnökét

0

Hivatalossá vált, hogy Lucio Cecchinello a csapatok szakszervezetének újdonsült elnöke. Az LCR tulajdonosa úgy érzi, itt az ideje, hogy ő is adjon valamit a bajnokságnak, és azt is elárulta, mit érzett, amikor Carmelo Ezpeleta gratulált neki.

A hét elején számoltunk be arról, hogy Hervé Poncharal húsz év után lemond az IRTA-nak, azaz a csapatok szakszervezetének elnöki tisztségéről. Erre azért volt szükség, mert a Brit Nagydíj hétvégéjén tisztújító gyűlést tartottak, a Tech3 csapatfőnöke azonban nem indult. Helyére Lucio Cecchinellót, az LCR tulajdonosát jelölte, aki bár először visszafogott volt, de egyáltalán nem ellenkezett, végül pedig számos beszélgetést követően belement a jelölésbe. Poncharal úgy véli, az olasz szakember minden kategóriát remekül ismer, és széles kapcsolati hálózattal bír.

Két évtized után lemond a fontos szervezet elnöke, eddig egyvalaki jelentkezett be az utódlására

Az elnöki posztra a szerdai határidőig nem is jelentkezett más személy, így a brit versenyhétvége pénteki napján hivatalossá vált, hogy az 55 éves csapatfőnök az IRTA újdonsült elnöke. Cecchinello később elárulta, még saját maga is meglepődött, milyen hamar nyélbe lett ütve ez az üzlet: „Számítottam rá, hogy ez a pozíció egyszer valamikor rám fog szállni, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar meg fog történni” – nyilatkozta.

Poncharalhoz hasonlóan Cecchninellót sem kell bemutatni a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjának. 1993 és 2003 között versenyzőként a 125 köbcentis mezőnyt erősítette, csapatát, az LCR-t 1996-ban alapította. Eleinte a Honda szatellitcsapataként működtek egészen 2001-ig, amikor Apriliára váltottak. 1996 és 2004 között a 125 köbcentis kategóriában szerepeltek, míg 2002-től és 2007-ig a középső géposztályba is belekóstoltak.

Az LCR 2006-ban lépett be a MotoGP körforgásába, a Honda oldalán. Ezzel övék a legrégebbi a jelenleg is tartó házasságok közül, és minden esély megvan rá, hogy 2026 után is folytatódjon. Eddig öt győzelmet szereztek, a legutóbbit az emlékezetes 2025-ös Francia Nagydíjon. 2019 óta a MotoE-ben is indítanak csapatot, ahol már tíz elsőségnél tartanak. A Varga Tibort soraiban tudó elektromos szériában a Ducatival paktáltak le, ez azonban nem véletlen, hiszen ők az egyetlen gyártó.

A főnöke helyett ellenfelévé vált csapattulajdonos méltatta Ogurát, de kollégája érdemeit is kiemelte

„Hervé úgy érezte, hogy egy [az övéhez] hasonló háttérrel rendelkező személynek kell átvennie a felelősséget. 1996 óta vagyok itt a paddockban az LCR-rel. 2003 óta egy szervezeti értekezletet sem hagytam ki. Mélyen benne vagyok ebben a környezetben, és azt kell mondanom, hogy az egész életemet a MotoGP alakította és határozta meg. Ez a sport rengeteget nyújtott nekem, és eljött az ideje, hogy [ebből] visszaadjak valamit” – folytatta.

Cecchinellónak természetesen Carmelo Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna vezérigazgatója is gratulált. Akkori érzéseit is megosztotta: „Amikor Carmelo gratulált a kinevezésemhez, büszkeséget éreztem. Megköszöntem neki. Nagyon izgatott vagyok az új szerepköröm miatt.”

Főnöke győzte meg Zarcót, hogy menjen szembe a többséggel, majd rimánkodott neki, hogy lassítson

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

0

Alberto Puig úgy véli, Jorge Martín nagy érdeklődést kiváltó versenyző, ám a gyári Honda csapatmenedzsere leszögezte, addig nem fogják megkörnyékezni, amíg nem lesz szabad. Mindeközben kiderült, hogy a spanyol versenyző részt vesz az Aprilia jövő heti eseményén.

Jorge Martín most már közel két hete uralja a MotoGP-vel kapcsolatos médiumok címlapjait. Persze nem a teljesítményével, hiszen továbbra is lábadozik katari sérüléséből, ám megbízható sajtóértesülések szerint már az idei év végén távoznia az Apriliától. Mindezt egy állítólagos záradékra hivatkozva tenné meg.

Az erről szóló cikkekben arról is beszámoltak, hogy amennyiben tényleg megtörténik a szakítás, akkor a legvalószínűbb célpont a Honda lehet. Ennek kapcsán a TNT Sports pénteki közvetítésében megkérdezték Alberto Puigot, hogy mi a helyzet ezzel kapcsolatban, aki kijelentette, egyelőre nincs egyértelmű elképzelésük a jövő évi pilótafelállás kapcsán.

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Vannak lehetőségek, vannak pletykák a paddockban, de meg kell néznünk, mi történik – nyilatkozta a gyári Honda csapatmenedzsere. – A Honda az a vállalat, amely olyan pilótákat akar, akik hozzánk szeretnének jönni, és nálunk versenyezni. Ez az első számú prioritás. A mostani az időszakban még mindig kivárunk, és megvizsgáljuk, mik a lehetőségek. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ebben a pillanatban van világos tervünk van arra vonatkozóan, hogy mit tegyünk.”

Az Aprilia csütörtökön kiadott egy közleményt, miszerint Martín maradni fog, vagyis „nincs itt semmi látnivaló”. Puig nem gondolja, hogy ez kifejezetten a Hondának szólt volna, ugyanakkor nem tagadta, hogy honfitársa kifejezetten érdekes lehet számukra. Azonban jelen helyzetben biztosan nem fogják megkörnyékezni.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

Nem hiszem – válaszolta a közleménnyel kapcsolatos kérdésre. – Természetesen nemcsak a Honda, hanem szerintem minden paddockbeli csapat érdeklődik egy olyan pilóta iránt, mint Martín, ő egy világbajnok. Ha valakit nem érdekel, az egy idióta. Mi viszont soha nem próbálnánk meg olyan versenyzőt megszerezni, akinek érvényes szerződése van valakivel. Ezt mindenki tudja, ez nem a Honda stílusa. Soha nem mennénk bele ilyen problémába. Ha viszont azt kérdezed, hogy érdekel-e minket Jorge Martín mint pilóta, akkor természetesen igen. Ez normális. Érdeklődünk a gyors versenyzők iránt. Ha elérhetővé válna, egyértelműen egyike lenne azoknak, akiket megfontolnánk.”

Martín persze egyelőre az Aprilia motorosa, és jövő héten ismét hivatalos eseményen fogja képviselni a noaleieket. Persze a visszatéréstől még messze van, de június 1-én ő is ott lesz az olaszok szokásos éves eseményén, a Misanóban megrendezett All Starson. Rajta kívül csapattársát, Marco Bezzecchit, a Martínt helyettesítő tesztpilótát, Lorenzo Savadorit, a nagyköveti szerepet betöltő Max Biaggit, valamint elméletileg a Trackhouse párosát is láthatják a szurkolók, de Ai Ogura sérülésének ismeretében felmerül a kérdés, hogy a japán versenyző tényleg meg fog-e jelenni.

Ki az a menedzser, aki egy csapásra a pilótapiac központi figurájává vált?

Quartararónak megvan az időmérős „mesterhármas”, Marc Márquez kiszorult az első sorból

0

Fabio Quartararo a Brit Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót Álex Márquez és Francesco Bagnaia előtt. Marc Márquez a hajrában hibázott, így csak a negyedik helyre kvalifikálta magát.

Némi csúszással indult a Brit Nagydíj időmérője a MotoGP-ben, ugyanis a második szabadedzést Álex Márquez bukása miatt meg kellett szakítani. A 17 fokos levegőben és 24 fokos aszfalton kezdődő időmérő első szakaszában a Gresini 29 éves versenyzőjén kívül Fabio Quartararónak, Jack Millernek, Marc Márqueznek, Marco Bezzecchinek, Fabio Di Giannantoniónak, Francesco Bagnaiának, Johann Zarcónak, Álex Rinsnek, valamint Fermín Aldeguernek nem kellett részt vennie az edzés eredménye alapján. A második gyakorláson Quartararo 1:59.032 másodperccel Quartararo volt a leggyorsabb. Emellett Ai Ogurát kell megemlíteni, aki az első tréningen elszenvedett balesete után visszalépett a hétvége további részétől.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

A Q1-ben majdnem mindenki két lágy gumin ment ki a pályára, egyedül Somkiat Chantra tette fel előre a közepes keveréket. Az első mért kört Pedro Acosta futotta meg, a gyári KTM pilótája 1:59.357-tel kezdett. Ezzel a harmadik helyre volt jó, ugyanis Raúl Fernández ennél 265 ezreddel jobb idővel állt az élre, 67 ezreddel megelőzve Maverick Viñalest.

Az egy nap híján 21 éves pilóta viszont a következő körével átvette a vezetést, egészen pontosan 1:58.566-tal. Ezzel 15 századdal bizonyult gyorsabbnak Joan Mirnél, míg Fernández 18 ezred híján kiszorult az első kettőből. Mögöttük Franco Morbidelli, Luca Marini, Viñales, Brad Binder, Enea Bastianini, Miguel Oliveira, a szabadkártyás Aleix Espargaró, a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadori és Chantra volt a sorrend.

A mezőny tagjai ezután szokás szerint visszatértek a bokszba, hogy felkészüljenek az utolsó kísérletekre. A gyorskörök megkezdése után Chantra elesett a Farm-kanyarban, míg Viñalest technikai hiba sújtotta. Ami a továbbjutásért folytatott harcot illeti, Marini 1:58.209-cel átvette a vezetést, mögötte pedig 9 százados hátránnyal Morbidelli sorakozott fel, míg Acostát Mir is megelőzte.

Az első kettő aztán nem javított, a VR46 pilótája pedig aggódhatott, ugyanis Mir az első két szektor alapján jó körön volt. Utána viszont veszített ellenfeleivel szemben, így 23 ezreddel lemaradt a továbbjutásról. Acosta a Stowe-ban hibázott, így maradt a negyedik helyen, ami a rajtrácson a tizennegyedik pozíciót jelenti. Mögötte Oliveira, Fernández, Bastianini, Viñales, Binder, Savadori, Espargaró és Chantra lett a sorrend.

A Q2-ben már senki nem „énekelt ki a kánonból”, és mindenki lágy gumikon gurult ki a garázsból. Az első próbálkozások után meglepetésre három Yamaha állt az élre: Quartararo 1:58.506-tal vezetett, 52 ezreddel megelőzve Rinst, és további 5-tel Millert. A két Márquez közvetlenül utánuk következett, míg Bagnaia nem iratkozott fel az eredményjelzőre.

A második próbálkozások után viszont „helyreállt a világ rendje: Marc Márquez 1:57.914-gyel vette át a vezetést, 281 ezreddel megelőzve Quartararót, és 306-tal Bagnaiát. Álex Márquez az akkori állás szerint kiszorult az első sorból, míg mögötte Rins, Di Giannantonio, Miller, Bezzecchi, Morbidelli, Zarco, Aldeguer és Marini volt a sorrend.

Miután a legjobb tizenkettő visszatért a pályára, és megkezdte első gyorskörét, Marc Márquez már az első szektorban elszállt, így neki csak egy próbálkozása maradt. A nyomás pedig ott volt rajta, ugyanis Quartararo, Álex Márquez és Bagnaia személyében hárman is megelőzték, így visszaesett a negyedik helyre. A francia motoros 1:57.233-as körrekorddal, 309 ezredes előnnyel vette át a vezetést.

Ezzel azonban még nem volt vége, ugyanis Marc Márquez a második szektorban előnyben volt, ám utána hibázott, így maradt a negyedik pozícióban, és a Zarco bukása miatti sárga zászló miatt mások sem tudtak javítani. Quartararo így zsinórban harmadik pole pozícióját szerezte meg, méghozzá igencsak nagy előnnyel. Álex Márquez és Bagnaia idén először győzték le Marc Márquezt kvalifikáción, aki szintén először szorult ki az első sorból a 2025-ös idényben. Mögötte Aldeguer, Miller, Di Giannantonio, Marini, Zarco, Morbidelli, Bezzecchi és Rins lett a sorrend.

A MotoGP silverstone-i időmérőjének végeredménye