back to top
2025. június 26. 14:49
Kezdőlap Blog Oldal 24

„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra

0

Alberto Puig úgy véli, Jorge Martín nagy érdeklődést kiváltó versenyző, ám a gyári Honda csapatmenedzsere leszögezte, addig nem fogják megkörnyékezni, amíg nem lesz szabad. Mindeközben kiderült, hogy a spanyol versenyző részt vesz az Aprilia jövő heti eseményén.

Jorge Martín most már közel két hete uralja a MotoGP-vel kapcsolatos médiumok címlapjait. Persze nem a teljesítményével, hiszen továbbra is lábadozik katari sérüléséből, ám megbízható sajtóértesülések szerint már az idei év végén távoznia az Apriliától. Mindezt egy állítólagos záradékra hivatkozva tenné meg.

Az erről szóló cikkekben arról is beszámoltak, hogy amennyiben tényleg megtörténik a szakítás, akkor a legvalószínűbb célpont a Honda lehet. Ennek kapcsán a TNT Sports pénteki közvetítésében megkérdezték Alberto Puigot, hogy mi a helyzet ezzel kapcsolatban, aki kijelentette, egyelőre nincs egyértelmű elképzelésük a jövő évi pilótafelállás kapcsán.

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Vannak lehetőségek, vannak pletykák a paddockban, de meg kell néznünk, mi történik – nyilatkozta a gyári Honda csapatmenedzsere. – A Honda az a vállalat, amely olyan pilótákat akar, akik hozzánk szeretnének jönni, és nálunk versenyezni. Ez az első számú prioritás. A mostani az időszakban még mindig kivárunk, és megvizsgáljuk, mik a lehetőségek. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ebben a pillanatban van világos tervünk van arra vonatkozóan, hogy mit tegyünk.”

Az Aprilia csütörtökön kiadott egy közleményt, miszerint Martín maradni fog, vagyis „nincs itt semmi látnivaló”. Puig nem gondolja, hogy ez kifejezetten a Hondának szólt volna, ugyanakkor nem tagadta, hogy honfitársa kifejezetten érdekes lehet számukra. Azonban jelen helyzetben biztosan nem fogják megkörnyékezni.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

Nem hiszem – válaszolta a közleménnyel kapcsolatos kérdésre. – Természetesen nemcsak a Honda, hanem szerintem minden paddockbeli csapat érdeklődik egy olyan pilóta iránt, mint Martín, ő egy világbajnok. Ha valakit nem érdekel, az egy idióta. Mi viszont soha nem próbálnánk meg olyan versenyzőt megszerezni, akinek érvényes szerződése van valakivel. Ezt mindenki tudja, ez nem a Honda stílusa. Soha nem mennénk bele ilyen problémába. Ha viszont azt kérdezed, hogy érdekel-e minket Jorge Martín mint pilóta, akkor természetesen igen. Ez normális. Érdeklődünk a gyors versenyzők iránt. Ha elérhetővé válna, egyértelműen egyike lenne azoknak, akiket megfontolnánk.”

Martín persze egyelőre az Aprilia motorosa, és jövő héten ismét hivatalos eseményen fogja képviselni a noaleieket. Persze a visszatéréstől még messze van, de június 1-én ő is ott lesz az olaszok szokásos éves eseményén, a Misanóban megrendezett All Starson. Rajta kívül csapattársát, Marco Bezzecchit, a Martínt helyettesítő tesztpilótát, Lorenzo Savadorit, a nagyköveti szerepet betöltő Max Biaggit, valamint elméletileg a Trackhouse párosát is láthatják a szurkolók, de Ai Ogura sérülésének ismeretében felmerül a kérdés, hogy a japán versenyző tényleg meg fog-e jelenni.

Ki az a menedzser, aki egy csapásra a pilótapiac központi figurájává vált?

Quartararónak megvan az időmérős „mesterhármas”, Marc Márquez kiszorult az első sorból

0

Fabio Quartararo a Brit Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót Álex Márquez és Francesco Bagnaia előtt. Marc Márquez a hajrában hibázott, így csak a negyedik helyre kvalifikálta magát.

Némi csúszással indult a Brit Nagydíj időmérője a MotoGP-ben, ugyanis a második szabadedzést Álex Márquez bukása miatt meg kellett szakítani. A 17 fokos levegőben és 24 fokos aszfalton kezdődő időmérő első szakaszában a Gresini 29 éves versenyzőjén kívül Fabio Quartararónak, Jack Millernek, Marc Márqueznek, Marco Bezzecchinek, Fabio Di Giannantoniónak, Francesco Bagnaiának, Johann Zarcónak, Álex Rinsnek, valamint Fermín Aldeguernek nem kellett részt vennie az edzés eredménye alapján. A második gyakorláson Quartararo 1:59.032 másodperccel Quartararo volt a leggyorsabb. Emellett Ai Ogurát kell megemlíteni, aki az első tréningen elszenvedett balesete után visszalépett a hétvége további részétől.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

A Q1-ben majdnem mindenki két lágy gumin ment ki a pályára, egyedül Somkiat Chantra tette fel előre a közepes keveréket. Az első mért kört Pedro Acosta futotta meg, a gyári KTM pilótája 1:59.357-tel kezdett. Ezzel a harmadik helyre volt jó, ugyanis Raúl Fernández ennél 265 ezreddel jobb idővel állt az élre, 67 ezreddel megelőzve Maverick Viñalest.

Az egy nap híján 21 éves pilóta viszont a következő körével átvette a vezetést, egészen pontosan 1:58.566-tal. Ezzel 15 századdal bizonyult gyorsabbnak Joan Mirnél, míg Fernández 18 ezred híján kiszorult az első kettőből. Mögöttük Franco Morbidelli, Luca Marini, Viñales, Brad Binder, Enea Bastianini, Miguel Oliveira, a szabadkártyás Aleix Espargaró, a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadori és Chantra volt a sorrend.

A mezőny tagjai ezután szokás szerint visszatértek a bokszba, hogy felkészüljenek az utolsó kísérletekre. A gyorskörök megkezdése után Chantra elesett a Farm-kanyarban, míg Viñalest technikai hiba sújtotta. Ami a továbbjutásért folytatott harcot illeti, Marini 1:58.209-cel átvette a vezetést, mögötte pedig 9 százados hátránnyal Morbidelli sorakozott fel, míg Acostát Mir is megelőzte.

Az első kettő aztán nem javított, a VR46 pilótája pedig aggódhatott, ugyanis Mir az első két szektor alapján jó körön volt. Utána viszont veszített ellenfeleivel szemben, így 23 ezreddel lemaradt a továbbjutásról. Acosta a Stowe-ban hibázott, így maradt a negyedik helyen, ami a rajtrácson a tizennegyedik pozíciót jelenti. Mögötte Oliveira, Fernández, Bastianini, Viñales, Binder, Savadori, Espargaró és Chantra lett a sorrend.

A Q2-ben már senki nem „énekelt ki a kánonból”, és mindenki lágy gumikon gurult ki a garázsból. Az első próbálkozások után meglepetésre három Yamaha állt az élre: Quartararo 1:58.506-tal vezetett, 52 ezreddel megelőzve Rinst, és további 5-tel Millert. A két Márquez közvetlenül utánuk következett, míg Bagnaia nem iratkozott fel az eredményjelzőre.

A második próbálkozások után viszont „helyreállt a világ rendje: Marc Márquez 1:57.914-gyel vette át a vezetést, 281 ezreddel megelőzve Quartararót, és 306-tal Bagnaiát. Álex Márquez az akkori állás szerint kiszorult az első sorból, míg mögötte Rins, Di Giannantonio, Miller, Bezzecchi, Morbidelli, Zarco, Aldeguer és Marini volt a sorrend.

Miután a legjobb tizenkettő visszatért a pályára, és megkezdte első gyorskörét, Marc Márquez már az első szektorban elszállt, így neki csak egy próbálkozása maradt. A nyomás pedig ott volt rajta, ugyanis Quartararo, Álex Márquez és Bagnaia személyében hárman is megelőzték, így visszaesett a negyedik helyre. A francia motoros 1:57.233-as körrekorddal, 309 ezredes előnnyel vette át a vezetést.

Ezzel azonban még nem volt vége, ugyanis Marc Márquez a második szektorban előnyben volt, ám utána hibázott, így maradt a negyedik pozícióban, és a Zarco bukása miatti sárga zászló miatt mások sem tudtak javítani. Quartararo így zsinórban harmadik pole pozícióját szerezte meg, méghozzá igencsak nagy előnnyel. Álex Márquez és Bagnaia idén először győzték le Marc Márquezt kvalifikáción, aki szintén először szorult ki az első sorból a 2025-ös idényben. Mögötte Aldeguer, Miller, Di Giannantonio, Marini, Zarco, Morbidelli, Bezzecchi és Rins lett a sorrend.

A MotoGP silverstone-i időmérőjének végeredménye

Sérülés miatt kihagyja a silverstone-i hétvége további részét az Aprilia újonca

0

Ai Ogura nem vesz részt a Brit Nagydíj hétvégéjének hátralévő részében, ugyanis törést gyanítanak a jobb lábában. Egyelőre nem tudni, hogy a japán pilóta ott lehet-e a soron következő fordulón.

Ai Ogura a Brit Nagydíj első szabadedzésének legvégén bukott nagyot a gyors Farm-kanyarban. Abban a 45 percben egyedül a Trackhouse versenyzője került a földre, ám annak meglehetősen súlyos következményei lettek. A délutáni edzést lényegében ki is hagyta, de csapata bízott benne, hogy szombaton már érdemben is pályára tud menni.

Nos, mint kiderült, nem ez lett a vége, ugyanis azok után, hogy elsőre térdsérülést feltételeztek, a legutóbbi orvosi vizsgálatok alapján nem kizárt, hogy Ogura törést szenvedett jobb sípcsontjának tetején. Davide Brivio, az amerikai istálló csapatfőnöke a TNT Sports közvetítésében elmondta, versenyzője Barcelonába utazik, azt viszont még ők sem tudják, hogy a két hét múlva esedékes aragóniai fordulón ott lehet-e.

Kellemes meglepetésben részesítette a Yamaha Quartararót, aki márkatársai jó szereplésének is örül

0

Fabio Quartararo elárulta, meglepetésként érte, hogy a Brit Nagydíj pénteki napján használhatta a Misanóban tesztelt burkolatot, amely be is vált. A francia pilóta úgy véli, az M1-es elsősorban egy körön erős, de a versenytempón is próbálnak dolgozni.

A Yamaha úgy várta a Brit Nagydíj hétvégéjét, hogy múlt héten annak ellenére sem tétlenkedett, hogy nem volt forduló. Misanóban ugyanis lebonyolítottak egy privát tesztet, és, mint kiderült, ennek volt is haszna. Fabio Quartararo például másodikként zárt az edzésen, és egyedüliként volt igazán közel Álex Márquezhez.

A francia versenyző a nap elején egy nem várt fejleménynek örülhetett, hiszen nem tudta, hogy már most bevetik az Olaszországban kipróbált új burkolatot. „A csapat mondta, hogy van egy meglepetésük, de ez még mindig nem a teljes [verzió] – nyilatkozta. – Ez egy prototípus, nem karbonból készült. Kicsit nagyobb a súlya, de úgy éreztem, előnyt jelent, és ki akartam használni. Ráadásul Álex [Rinsnek] nem igazán tetszett, úgyhogy könnyű volt eldönteni, hogy kié lesz.”

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

A 26 éves motoros azt is elárulta, hogy az új alkatrész pontosan miben jelent előnyt elődjéhez képest. „Kicsit jobban fordul – fogalmazott, majd némileg árnyalta a képet. – Nem jelent hatalmas különbséget, de én annak éreztem, és az érzésem egyezett az adatokkal, ezért úgy döntöttünk, hogy homologizáltatjuk ezt a burkolatot.”

Quartararo számára azért nem minden alakult pozitívan, ugyanis az első szabadedzésen egy új lengővillával is kísérletezett, ám az edzésen már nem azt használta. „Csak délelőtt [használtuk], mert egyáltalán nem működött, ezért délutánra visszatértem az alap változatra – jelentette ki. – Akkor csak azt használtam.”

Ráadásul ezúttal nem csak Quartararo hozott ki sokat a Yamahából, hiszen Jack Miller közvetlenül mögötte zárt, és Rins is bejutott a Q2-be. Arra, hogy három Yamaha is szerepel az időmérő második szakaszában, utoljára a 2021-es idényzárón volt példa, igaz, tavaly ezt nehezen tudták volna megoldani, hiszen csak két állandó motorral rendelkeztek. A francia pilóta bízik benne, hogy a versenyeken is előre tudnak lépni.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Különösen egy körön jó – utalt az M1-esre. – Szerintem korábban, amikor 2022-ben elkezdtünk visszaesni a tempó tekintetében, kicsit gyengébbek voltunk, de most úgy tűnik, kezd visszatérni az egykörös sebességünk, és sokat dolgozunk rajta, hogy valamennyire a versenytempónk is fejlődjön. Remélhetőleg találunk rá megoldást, még ha itt egész jó is. Örömmel mondom, hogy Jack ott van [elöl], ahogyan Álex is, Miguel [Oliveira] pedig lépésről lépésre jön vissza. Az ember általában nem akarja, hogy a márkatársai közel legyenek hozzá, normál esetben a lehető legnagyobb különbséget akarja kialakítani, de nagyon tetszik, hogy minden alkalommal egyre közelebb látom őket az élmezőnyhöz, és ennek köszönhetően sok adatot tudunk majd kielemezni.”

Quartararo úgy várja a silverstone-i időmérőt, hogy Jerezben és Le Mans-ban is megszerezte a pole pozíciót, vagyis zsinórban két rajtelsőségnél tart. A nehéz évkezdés után egyértelműen a loszaíli hétvége jelentette a fordulópontot. Mindez nem véletlen, mert a Yamaha akkor kezdett el más megközelítést alkalmazni a motorbeállításokat, illetve az alkatrészeket illetően.

Szerintem ez annak a kiegyensúlyozottságnak köszönhető, hogy Katar óta ugyanazt az alapot használjuk kisebb módosításokkal – magyarázta 2021 MotoGP-világbajnoka. – Azóta sokszor változtattunk a motoron, de csak néhány részleten, és ez volt a különbség, nekem pedig mindig az volt az egyik legnagyobb erősségem, hogy egy körön a határon legyek. Nekem megvan a magabiztosságom, és úgy gondolom, Jacknek, Álexnek és Miguelnek is meglesz.”

Bagnaia talált egy jó beállítást, de még mindig nem képes úgy motorozni, ahogyan szeretne

0

Francesco Bagnaia elárulta, a Brit Nagydíj pénteki napján találtak egy olyan beállítást, amelynek köszönhetően magabiztosabb a motor elejét illetően, de Ducatija még mindig teljesen mást igényel az ő vezetési stílusához képest. A háromszoros világbajnok kijelentette, Álex Márquez mindenkinél erősebb, Marc pedig képes valamennyire kompenzálni a teljesítménybeli hátrányt.

Mostanában minden futamhétvége előtt az a kérdés Francesco Bagnaiával kapcsolatban, hogy képes-e igazán összhangba kerülni az idei Ducatival. Persze erre a pénteki nap semmiképpen nem adhat teljes körű választ, ám a Brit Nagydíj első szabadedzése és főleg az edzése alapján úgy tűnik, hogy az olasz pilótának még mindig van hová fejlődnie.

Még úgy is, hogy a tétre menő pályaeseményen – amelyet egyébként hetedikként zárt, vagyis bejutott a Q2-be – sikerült előrelépnie a beállítások terén. „Az edzés utolsó szakaszában végre találtunk valamit elöl, ami működött – nyilatkozta. – Ez egy apró részletet, amely kis különbséget jelentett. Kicsit nagyobb magabiztosságot adott. Szombaton megpróbálunk ebbe az irányba menni.”

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Mindez azonban messze nem jelent megváltást. Bagnaia korábban arra panaszkodott, hogy a Desmosedici GP25-öst nem tudja úgy vezetni, ahogyan azt a tavalyi verzióval tette, és ahogyan az neki igazán feküdne. Mindez mostanra sem változott, hiába próbálta ki ugyanazt a konfigurációt, mint bő kilenc és fél hónappal ezelőtt.

Két teljesen különböző beállítást ugyanolyan érzést adott elöl – fogalmazott. – Egy másik pontosan ugyanaz volt, mint a tavalyi futamon, ám nem működött. Szerettem volna az érzést, de nem vált be. Furcsa, mert nem érzem az elejét. Gyorsan kell bemennünk a kanyarba, de a fékkel nem tudjuk ugyanazt csinálni, mint tavaly. Sokkal korábban kell felengednünk. Ez teljesen eltér a vezetési stílusomtól. Mindig nagyobb dőlésszöggel és erősebb fékezéssel megyek be, de most nem tudok. Ez nem ugyanaz, ami Marc [Márquezzel] történt.”

Bagnaia mindössze 48 ezreddel maradt el csapattársától, ami akár még jó jel is lehetne, ám egyrészt a versenyszimuláción már nagyobb volt a hátránya, másrészt egyelőre nem is ő jelenti a referenciát. Az edzésen ugyanis mind egy körön, mind a hosszú etapon Álex Márquez bizonyult a leggyorsabbnak, akinek a tavalyi Ducatin ülve beválik a 28 éves motoros tavalyi stratégiája – csakhogy utóbbinak idén már mást kell csinálnia.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Az a különös, hogy tavaly az egész hétvégét közepes első gumival teljesítettük – idézte fel azt a fordulót. – Idén a rossz tapadás miatt nehéz használni a közepes elsőt. A gyorskörön egyedül a GP24-esek használtak közepes elsőt. Meg kell értenünk, hogy Álex Márquez mit csinál, és le kell másolnunk, mert ő mindenkinél sokkal erősebb. Marc valamennyire kompenzálja a teljesítménybeli lemaradást, ez a különbség.”

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

Acosta csalódott a KTM gyenge szereplése után, felszólította a gyártót, hogy szedje össze magát

0

Pedro Acosta szerint bizonyos pályák fekszenek a KTM-nek, ám a silverstone-i nagyon nem. A spanyol pilóta kijelentette, a gyártónak előre kell lépnie, hogy aztán a versenyzők megtalálják az utolsó tizedeket.

Csalódást keltően szerepelt a KTM a Brit Nagydíj edzésén. A továbbjutást érő tíz hely közül nyolcat a Ducati és a Yamaha pilótái vittek el, de egy-egy pozíció az Apriliának és a Hondának is jutott. A mattighofeniek viszont egyelőre egyetlen versenyzővel sem képviseltetik magukat a Q2-ben, és legjobb esetben is csak ketten lesznek ott.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

A legjobban Pedro Acosta szerepelt, aki tizenegyedikként végezve mindössze 44 ezreddel maradt le a továbbjutásról. Az egy nap híján 21 éves motorosnak az idény során először lesz jelenése a kvalifikáció első szakaszában. A kétszeres világbajnok nyilvánvalóan nem volt boldog a történtek után, és elárulta, a silverstone-i pálya nem igazán fekszik nekik.

Kicsit csalódott vagyok, meg kell néznünk, hol kell javulnunk – nyilatkozta. – Hogy mi a gond? Nos… egyik KTM sem jutott tovább. Maverick [Viñales] mindig is jó eredményeket ért el itt, most pedig küszködik. Fejlődünk. A katari versenye látványos volt, Jerezben még közelebb kerültünk. Le Mans-ban jók voltunk, de a motor egyértelműen nincs azon a szinten, amelyen szeretnénk, hogy legyen. És nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, a tény, hogy egyik KTM sincs ott a Q2-ben, önmagáért beszél. Ez a valós helyzet. Az történik, hogy sokszor azért oldjuk meg, mert vannak olyan pályák, ahol jobb a tapadás, vagy olyanok, amelyek jobban fekszenek nekünk, sok kemény féktávval. Mint például tavaly Japánban. Annál egyetlen hétvégén sem voltunk versenyképesebbek. És miért? Mert a tizenöt ottani kanyarból nyolc kemény féktávot jelent, egyes vagy kettes fokozatban vesszük be, és ott jól mentünk.”

Jelenleg szenvedünk – folytatta Acosta. – Amikor pedig szenvedünk, akkor nagyon szenvedünk. Amikor többé-kevésbé tudjuk kezelni a helyzetet, olyan eredményeket érünk el, mint Le Mans-ban, ahol a dobogóért, a harmadik helyért küzdöttünk. Jelenleg ugyanis Marc és Álex Márquez a többiek felett állnak. Szóval, ha a harmadik és a hatodik hely között végzünk, az jó hétvége számunkra.”

Acosta a hétvége előtt még úgy fogalmazott, hogy úgy érzi, egyre közelebb kerülnek a Ducatihoz. Bár ezt nem feltétlenül az egykörös tempóra értette, de a pénteki szereplés akkor is nagy arculcsapást jelent a gyártónak. Annak a gyártónak, amelytől a spanyol versenyző fejlődést vár el, hogy aztán ők, pilóták megtalálhassák az utolsó tizedeket.

Egyre közelebb kerül a Ducatihoz a KTM? – Acosta optimista

Mindenféle követelést támasztok a gyártó felé, de a gyártó nincs itt velem – jelentette ki –. Itt van Paul [Trevathan], a versenymérnököm, Alessio [Capuono adatmérnök], aki összeállítja a térképemet, Adri, valamint a szerelőim. A motor egész évben egyszer sem hibásodott meg. Most a gyártónak kell összeszednie magát. Az aragóniai teszt után új elemeket kell hoznia, hogy a motor egyet előrelépjen. Amikor pedig ott leszünk, két tizedre [az élmezőnytől], akkor majd azt mondjuk, hogy »rendben, két tized hiányzik«. Ezt valahogyan megtaláljuk. Azonban nem lehet nyolcat találni Le Mans-ban vagy ötöt itt. Szombatra kicsit javulni fogunk, de a többi márka is fejlődik majd. Gyártóként előre kell lépnünk, a versenyzők pedig beleteszik az utolsó hiányzó löketet.”

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

0

Marc Márquez kijelentette, nem volt bölcs dolog a részéről sokáig kapaszkodni a motorba, miután a Brit Nagydíj edzésén elesett. A gyári Ducati versenyzője az Álex Márquezzel való összevetésre, valamint a korábbi technikai hibájára is kitért.

Marc Márquez előzetesen azt nyilatkozta, hogy nem lesz könnyű dolga a Brit Nagydíj hétvégéjén, hiszen a silverstone-i messze nem tartozik a legerősebb pályái közé. Ehhez képest az első szabadedzésen meglehetősen nagy fölénnyel végzett az élen, ráadásul legjobb körét a gyakorlás közepén futotta meg, igaz, a végén a sárga zászló sokakat megakadályozott a javításban.

Az edzés viszont már nem alakult ennyire jól számára, hiszen az elején elesett a Village-kanyarban. A nyolcszoros világbajnok elmondta, mi történt. „Később vettem el a gázt, később fékeztem – nyilatkozta az esetről. – Gyorsabban mentem be, szélesebb íven. Az eredmény a határ [túllépése]. Egyszerűen túlságosan későn fékeztem.”

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Az incidens abból a szempontból teljesen ártalmatlannak bizonyult, hogy Márqueznek nem esett baja, sőt, a motorra is vissza tudott ülni, hogy visszavigye azt a bokszba. A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor elárulta, utólag másképp cselekedne, és nem kapaszkodna annyira sokáig a motorba, mert ennek következtében nem volt annyira messze attól, hogy a balesetnek komolyabb következménye legyen.

Ez nálam ösztönös – fogalmazott. – Inkább azon gondolkodtam, hogy visszamegyek a garázsba, és ugyanazokon a gumikon folytatom, mintsem a balesetre. Arra gondoltam, hogy megmentsem a motort. Az viszont igaz, hogy trükkös, mert amikor átcsúsztam a füvön, kicsit megütöttem a kezemet. Belegondolva most azt mondanám, hogy »csak engedd el«, de az ösztöneim miatt megtartottam a motort.”

Márqueznek végül ezúttal sem okozott gondot a továbbjutás, ugyanakkor mindössze a negyedik helyen zárt. Fabio Quartararo és Jack Miller Yamahái mellett öccse, a körrekordot futó Álex Márquez előzte őt meg. A 32 esztendős motoros úgy véli, az idény eleje óta megváltozott, hogy mi számít az erősségének, illetve a gyengeségének.

Itt jobban küszködöm, mint Katarban – jelentette ki. – Dolgozni fogok a vezetési stílusomon, de kevesebbet veszítek, mint korábban, ezért közelebb kerültem az élmezőnyhöz. Kicsit olyan itt, mint tavaly, jobban érzem magam a használt abroncsokon, mint az újakon, miközben az első fordulók során a gyorskör is az erősségeim közé tartozott.”

Ráadásul egyelőre nemcsak egy körön, hanem a versenyszimulációk alapján sem ő tűnik a leggyorsabbnak. Ugyanakkor nem csapattársa, Francesco Bagnaia múlta felül ebben a tekintetben, hanem szintén öccse bizonyult nála jobbnak a körátlagok alapján. Az idősebbik Márquez úgy véli, a Gresini motorosa egy kanyarban kifejezetten jó.

Csak egy jobbkanyar volt, amelyben Álex hihetetlenül gyors volt a többi Ducatihoz képest, ez pedig a nyolcas – utalt a Woodcote-ra. – Azonban ismerjük Álexet. Itt, Katalóniában és Malajziában is rendkívül gyors a hosszú jobbosban, és a múlt alapján ez az egyik legjobb pályája. Az első szabadedzésről az edzésre már kicsit csökkentettem [az ottani lemaradásomat], ő viszont erősebb lett a többi szakaszon. Szóval van egy kis hullámzás. Néhány kanyarban sokat hozok, máshol ő hoz rengeteget. Természetesen ő a saját gyenge pontjain fog dolgozni, én pedig az enyéimen. Azonban ugyanaz a tendencia, mint mindig: a hosszú jobbkanyarokban ő a gyorsabb, a balosokban én. Meglátjuk, mit tudunk tenni szombatra.”

Marc Márquez számára az első szabadedzés sem alakult tökéletesen, hiszen a leintés utén technikai hiba sújtotta. Ez pedig azért jött neki kifejezetten rosszul, mert így nem tudott visszatérni a pályára, és nem tudta elvégezni az ilyenkor szokásos két próbarajtot. A 65-szörös MotoGP-futamgyőztes ezt a mozzanatot is felidézte.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Egy szenzor valamilyen hibát észlelt, és kaptam egy üzenetet, hogy állítsam le a motort – magyarázta. – Természetesen a rajtgyakorlat egyre fontosabbá válik, különösen azért, mert itt az első és a hátsó eszközt is nehéz kikapcsolni az első kanyarban. Nem annyira, mint Le Mans-ban, de azért nehéz. Azonban ez van, úgyhogy nem gondolkodhatok rajta.”

Mindez tehát jelentős veszteség Márquez számára, hiszen így annál kevesebb tapasztalattal várja majd a két futam rajtját. Különösen a sprinten lehet nehéz dolga, így kénytelen ahhoz nyúlni, ami pénteken akr bajba is sodorhatta volna, de persze pályafutása során rengeteg sikert hozott neki. „A rajtnál megpróbálom követni az ösztöneimet” – szögezte le.

Morbidelli nem úszta meg a büntetést Bezzecchi feltartása miatt

0

A sportfelügyelők három rajthelyes büntetéssel sújtották Franco Morbidellit. A VR46 versenyzője Marco Bezzecchit akadályozta a Brit Nagydíj edzésén.

Franco Morbidelli számára nem alakult ideálisan a Brit Nagydíj pénteki napja. Az olasz pilóta mindössze a tizenötödik helyen zárta az edzést, így ő a Ducati egyetlen versenyzője, aki nem jutott be a Q2-be. A 30 éves motorosnak azonban nem csak az eredmény, illetve a tréning első részében bekövetkezett bukása miatt fájhat a feje.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Egy ponton ugyanis látványosan akadályozta Marco Bezzecchit, akinek ki is kellett vezetnie a motorját a bukótérbe. A közvetítésben szinte azonnal kiírták, hogy a sportfelügyelők vizsgálják az esetet, és, ahogyan arra számítani lehetett, nem úszta meg a szankciót: háromrajthelyes büntetéssel sújtották, amely a főfutamon lesz majd érvényes.

A VR46 versenyzője nem először követett el hasonló vétséget, hiszen a Thai Nagydíj edzésén Francesco Bagnaiát tartotta fel, ráadásul akkor ténylegesen hátráltatta VR46-os akadémistatársát, hiszen a háromszoros világbajnoknak emiatt kellett szerepelnie a Q1-ben. Annak ellenére, hogy Morbidelli „visszaeső”, nem kapott a szokásosnál nagyobb büntetést.

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Bastianini a Brit Nagydíj hétvégéjére

0

Enea Bastianini felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki a Brit Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Magyar idő szerint szombat 12:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Brit Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Enea Bastianini fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. Az olasz pilóta még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé saját magát és csapattársát, Maverick Viñalest tette, míg „Silver ridernek” Álex Rinst és Marc Márquezt választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg az istállókból a gyári Apriliára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen továbbra is a Phoebe Team nevű csapat áll 1135,5 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. Az 1113 egységgel második helyen álló ZOZIMASTER tulajdonosa kétszer élt ezzel a lehetőséggel, ahogyan a tőle 23,5 ponttal elmaradó Chris131 is. Ami szerkesztőségünket illeti, Sebők Máté (Zarco zárkózása, két elhasznált „turbo rider”) a negyedik, Pestality Máté (MateZsolt MS, egy elhasznált „turbo rider”) a tizedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, két elhasznált „turbo rider”) a harmincegyedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

0

Álex Márquez pályacsúccsal végzett az élen a Brit Nagydíj edzésén, Fabio Quartararót és Jack Millert megelőzve. Marc Márquez még az elején elesett, Franco Morbidellit megbüntethetik Marco Bezzecchi feltartásáért.

Magyar idő szerint késő délután rendezték a Brit Nagydíj edzését a MotoGP-ben. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A lebegő hőmérséklete csak egy kicsit, az aszfalté viszont jelentős mértékben nőtt a kora délutáni gyakorláshoz képest: előbbi 19, utóbbi 19 fok volt a kezdés pillanatában.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Az elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás. A mezőny nagy része közepes első gumin kezdett, de Marco Bezzecchi és a szabadkártyásként induló Aleix Espargaró a kemény mellett döntött. Hátul szintén a közepes keverék volt a legnépszerűbb verzió, ám többen is a lágy mellett döntöttek.

Az első mért kört Johann Zarco futotta meg, az LCR pilótája 1:59.722 másodperccel kezdett, és ezzel az élen is maradt, ráadásul közel 1 másodperces előnnyel. Nem véletlen, hogy a második kísérletek során többen is megelőzték: Marco Bezzecchi 1:59.197-tel vette át a vezetést, 48 ezreddel megelőzve Álex Rinst. Jack Miller akár át is vehette volna a vezetést, de az ausztrál motoros a kör végén elesett.

A gyári Aprilia versenyzője aztán tovább gyorsult, és 1:58.349-re módosította a legjobb időt, amelytől spanyol ellenfele 166 ezreddel maradt el. Bő 10 perc után Marc Márquez feljött a harmadik helyre, de az ő hátránya már 534 ezred volt. Ez persze ilyenkor még nem jelentett gondot, az viszont már igen, hogy a következő körében elesett a Village-ben. A baleset semmilyen szempontból nem tűnt súlyosnak, de azért visszahajtott a bokszba, miután visszaült a motorra.

Nem sokkal később Franco Morbidelli is a földre került, ő a Brooklands-ben vesztette el a motorját. Mindeközben Álex Márqueznek sikerült javítania, és bátyját megelőzve 331 ezredes hátrányban elfoglalta a harmadik pozíciót. Ezt követően jó néhány percig nem változott az élmezőny sorrendje.

Félidőhöz közeledve Miller javított, így átvette a harmadik helyet, miután 278 ezreddel volt lassabb Bezzecchi akkori legjobb körénél. Nem sokkal később Pedro Acosta is felugrott az élmezőnybe, egészen pontosan az ötödik pozícióba, közvetlenül mögé pedig Fermín Aldeguer sorakozott fel, ám aztán Fabio Quartararo elválasztotta őket.

A francia motoros a következő körében tovább gyorsult, és mindössze 39 ezredes lemaradással feljött a második helyre. Fabio Di Giannantonio szintén 1 tizeden belül volt honfitársához képest, egészen pontosan annak a fele volt a különbség. A VR46 versenyzője tovább gyorsult, de pályaátvágás miatt érvénytelenítették a körét, így nem vette át a vezetést. Addigra egyébként már nem Bezzecchi állt az élen, hiszen Joan Mir, 48 ezreddel felülmúlta, és Maverick Viñales is 2 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála.

Bő 20 perccel a leintés előtt Morbidelli akadályozta a gyorskörön lévő Bezzecchit, amit a sportfelügyelők szinte azonnal vizsgálni kezdtek. Ezt követően Marc Márquez visszatért a pályára, és 1:57.866-tal átvette a vezetést, 32 századdal megelőzve a szintén javító Rinst. A nyolcszoros világbajnok aztán tovább gyorsult, és 1:57.705-re módosította a legjobb időt, amivel 36 ezreddel előzte meg az ideiglenesen élre álló Zarcót. A gyári Yamaha versenyzője szintén javított, 308 ezreddel maradt el honfitársától.

Azonban a gyári Ducati versenyzője sem sokáig vezetett, hiszen Di Giannantonio 6 ezreddel gyorsabb volt nála, és ezt a körét már nem vették el. Nem sokkal később viszont Bezzecchi őt is letaszította az eredményjelző tetejéről, miután 32 ezreddel jobb időt futott. Zarco és Rins közé eközben Quartararo, Miller, és Mir is bejött, míg Francesco Bagnaia a kilencedik pozícióban állt.

A véghajrá előtt sokan visszatértek a bokszba, Álex Márquez viszont más ütemben körözött, és bő 6 perccel a vége előtt 54 ezredes előnnyel átvette a vezetést, amivel a Q2-be jutás határára sodorta Bagnaiát, aki valamivel láthatóan nem volt elégedett. Ezt követően a mezőny nagy része visszatért a pályára.

Marc Márquez két jó szektorral kezdett, de a tumultusban nem tudott javítani. Ellentétben Millerrel, aki mindössze 29 ezreddel volt lassabb Álex Márqueznél, így 3 perccel a vége előtt Bagnaia nem volt a továbbjutók között. Sőt, Fabio Quartararo miatt még hátrébb került, hiszen a 26 éves pilóta 271 ezreddel átvette a vezetést.

Marc Márqueznek a következő körében sikerült javítania, amivel 313 ezredes lemaradással felzárkózott a negyedik helyre, míg Bagnaia a hetedik legjobb időt futotta meg. Acosta ugyan feljött a tizedik helyre, ám nem sokáig maradt ott, hiszen Aldeguer megelőzte őt. Ami az első helyet illeti, Álex Márquezé volt az utolsó szó: a Gresini motorosa 47 ezreddel felülmúlta Quartararót, amivel nem mellesleg megdöntötte a körrekordot. Mögöttük Miller, Marc Márquez, Bezzecchi, Di Giannantonio, Bagnaia, Zarco, Rins és Aldeguer lett az első tíz sorrendje. Mindez azt jelenti, hogy legalább három Yamaha ott lesz a Q2-ben (erre a 2021-es Valenciai Nagydíjon volt példa utoljára, amikor Quartararo és Morbidelli mellett Valentino Rossi volt a harmadik pilóta), a KTM-esek közül viszont egyelőre senki nem kvalifikálta magát az időmérő második szakaszába. Az edzés krónikájához hozzátartozik, hogy Ai Ogura mindössze egy kört tett meg, miután az első gyakorlás végén bukott, ám Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke a TNT Sports közvetítésében elmondta, hogy szombatra megpróbálják versenyzésre alkalmas állapotba hozni.

A MotoGP silverstone-i edzésének végeredménye