back to top
2025. szeptember 24. 11:47
Kezdőlap Blog Oldal 24

Marc Márquez hallotta a hibázó Quartararo motorját, Rossi versenyzői „visszatértek”

0

 

Marc Márquez hallotta, hogy a rajt után egy motor elsüvít mögötte, utána pedig igyekezett a saját ritmusában menni. Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli egyaránt kiemelte, volt honnan visszatérniük.

Némileg meglepő eredményt hozott a Magyar Nagydíj sprintje a MotoGP-ben. Persze nem az első helyezett személyét illetően, hiszen Marc Márquez a tizenharmadik szombati futamát nyerte meg a szezonban, mögötte viszont a VR46 párosa végzett, miután az utóbbi időben Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli is kicsit eltűnt a mezőnyben.

Quartararo bukásával indult, Marc Márquez magabiztos győzelmével zárult az első sprint Balaton Parkon

Ami a nyolcszoros világbajnokot illeti, a pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott, és látszólag senki és semmi nem veszélyeztette a győzelmét, leszámítva esetleg a pályaelhagyás miatti figyelmeztetését. Azonban valójában ennél sokkal komolyabb fenyegetés volt a rajt után hibázó Fabio Quartararo, hiszen a Yamaha nem sokkal kerülte el a Ducatit.

„Csak annyit hallottam, hogy valaki nagyon közel van az első kanyarban – nyilatkozta Márquez a leintés utáni interjúk során. – Onnantól kezdve viszont csak próbáltam felvenni a ritmusomat. Már az első körben elég jól vezettem, utána pedig igyekeztem kiegyensúlyozott tempóban menni, hogy kialakítsak némi előnyt. Szóval boldog vagyok. Mindent ki kell elemeznünk, hogy holnapra megértsük a hátsó gumi [működését]. Délelőttre nagy lépést tettünk előre. Tegnap nagyon nehéz volt, de ma sokkal jobban éreztem magam.”

Di Giannantonio a harmadik pozícióból rajtolt, és neki talán még nagyobb szerencséje volt, hogy névrokona nem őt ütötte ki a rajtnál. Ezt követően csapattársával sikeresen megvívott a második helyért, majd a futam további részét ott töltötte. A 26 esztendős motoros kiemelte, hogy a Valentino Rossi által működtetett VR46-nak csapatszinten volt honnan visszatérnie.

„Amikor megérkezünk egy új pályára, főleg, ha az első kanyar ilyen lassú, akkor az kulcsfontosságú, ma pedig kaotikus volt – utalt a rajtra. – Szerencsére én többé-kevésbé jól jöttem ki belőle. Szeretném megköszönni az egész csapatnak, úgy vélem, elképesztő munkát végeztek a motorokkal, hiszen mindkét motorral dobogón végeztünk, én és Franky is. A legutóbbi hétvége nem alakult valami jól, úgyhogy nagyon fontos volt most visszatérni. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, és rendkívül boldog vagyok miattuk.”

Morbidelli hátrébb, az ötödik helyről rajtolt, így Quartararo talán rá jelentette a legkisebb veszélyt. Miután Di Giannantonio felülmúlta őt a házi csatában, ő is gond nélkül megőrizte a harmadik pozíciót, hiszen Luca Marini messze volt tőle. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes szintén mélyről jött vissza, hiszen a nyári szünet előtt még sérült volt.

„Igazán boldog vagyok, mert elég jó szombatunk volt – kezdte. – Visszanyertünk a ritmusunkat a sérülésből, úgyhogy örülök. Ez egy jó szombat volt nekem, a körülöttem dolgozóknak és a csapatnak. Diggiának szintén lenyűgöző versenye volt, és ott voltunk Marc mögött, láttuk őt. Nagyon jól sikerült, meglátjuk, mi lesz holnap.”

Hivatalos: Varga Tibor nem indul a Balaton Park-i második versenyen

0

Nem sokkal a MotoE második futamának rajtja előtt hivatalosan is megerősítették, hogy Varga Tibor nem indul a 16:10-kor kezdődő versenyen. Ami azonban a legfontosabb, hogy a magyar versenyző már visszatért a paddockba, és jól van. A P1race.hu-nak helyzetjelentést is adott, ahol elárulta, ilyenkor az a szabály, hogy az eszméletvesztés után 24 órával nem ülhet motorra, de egy-két horzsolással megúszta. Arra is rámutatott, highside történt, a kipörgésgátló azonban nem védte meg. 

A hazai rajongók számára remekül kezdődött a MotoE első futama a Balaton Parkon. Varga Tibor remek rajtot követően az első helyen fordult el az 1-es kanyarban. Bár szélesre sodródott, de Mattia Casadeit és Eric Granadót is hamar le tudta vadászni. Ezt követően azonban rémálommá vált a versenye. Bukott, az olasz versenyző pedig vélhetően eltalálta a 18 éves pilótát, aminek következtében a piros zászló is előkerült.

Varga Tibor óriási rajt után bukott a Magyar Nagydíjon, kórházba szállítják

Édesapja, idősebb Varga Tibor nem sokkal később biztató információkkal szolgált. Az Arena4-nek elárulta, fia ugyan elvesztette az eszméletét a bukás következtében, de kommunikált az orvosokkal. Hozzátette, óriásit kapott a sisakja, valamint a ruha is tette a dolgát, de összességében jól van. Ezt nem sokkal később a fiatal versenyző is megerősítette, ekkor még abban is reménykedett, hogy indulhat a második futamon. Nem sokkal a rajt előtt azonban hivatalossá vált, hogy nem vehet részt a viadalon.

„Jól van” a hatalmasat eső Varga Tibor

„Jól vagyok – erősítette meg a legfontosabb információt Varga a P1race.hu-nak. – Nagyon sajnálom, hogy nem indulhatok a második futamon, mivel biztos vagyok benne, hogy nagyon jó eredményt érnék el. Az a szabály, hogy eszméletvesztéskor 24 órán belül nem ülhetek motorra. Szerencsére a ruha és a sisak is megvédett, úgyhogy szerencsére egy-két horzsolással megúsztam. Highside volt. Ebben az esetben a kipörgésgátló meg kell hogy védjen, de ez nem történt meg. Ezt mindenképpen ki fogjuk elemezni a telemetrián.”

A MotoE második futamát az elsőhöz hasonlóan Casadei nyerte meg. Varga csapattársa, Nicholas Spinelli a dobogó középső fokára állhatott fel.

Casadei küzdelmesen duplázott a Balaton Parkon, a második helyre Varga Tibor csapattársa ért oda

Quartararo bukásával indult, Marc Márquez magabiztos győzelmével zárult az első sprint Balaton Parkon

0

Marc Márquez rajt–cél győzelmet aratott a Magyar Nagydíj sprintfutamán, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli, valamint a bravúros teljesítményt nyújtó Luca Marini előtt. A viadal rajtjánál a magát túlvállaló Fabio Quartararo okozott balesetet.

A Moto2 időmérője után a MotoGP sprintfutamával folytatódott a program a Magyar Nagydíj szombati napján. Az időmérő eredményének megfelelően Marc Márquez, Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio indulhatott az első sorból. A rajt előtt 23 fokos volt a levegő-, és 38 fokos a pályahőmérséklet. Ami a gumikiosztást illeti, minden versenyző az előle lágy, a hátulra közepes kiosztás mellett döntött.

Marc Márquezé lett a pole a Balaton Parkon Bezzecchi előtt, Bagnaia nem jutott tovább a Q1-ből

Marc Márquez jól jött el a rajtnál, biztos kézzel tartotta meg az első helyet, miközben Fabio Quartararo próbálkozott egy beszúrással az 1-es kanyar belső ívén. Viszont a francia pilóta elmérte a helyzetet, összeakadt Enea Bastianinivel, majd el is esett. Bastianini emiatt hátraesett a mezőny végére, akárcsak Bezzecchi, akinek ki kellett szélesítenie a kanyart. Mindeközben Franco Morbidelli ugrott előre a legjobb három közé, ahol a csapattársával kezdett csatázni.

Bastianini sérült motorjával aztán nem tudta befejezni az első kört, ugyanis elesett, és ebben magával rántotta Johann Zarcót is. Az élmezőnyben eközben Márquez valamelyest lerázta Diggiát, aki Morbidellitől távolodott el. Mögöttük pedig a gyári Honda nagyszerűen nekilóduló párosa jött, Luca Marini–Joan Mir sorrendben. Brad Binder pedig kiállt a bokszba.

A futam középső szakaszára Márquez már közel 2 másodperccel elszakadt Diggiától, akit Morbidelli és Marini követett, miközben Mirt már megelőzte Fermín Aldeguer. Pedro Acosta Jorge Martínnak csatázott a középmezőnyben, amikor túl bátran próbálta bevenni a 11-es kanyart, és bukott. Álex Rins pedig hosszú körös büntetést kapott pályalevágás miatt.

Végül az élmezőnyben már nem változott a sorrend, így Marc Márquez az idei tizenharmadik sprintgyőzelmét aratta a kiválóan muzsikáló VR46-duó, Diggia és Morbidelli előtt. Utánuk a szintén kiemelendő Marini ért célba, aki eddigi legjobb eredményét érte el a Hondával. Rajtuk kívül Aldeguer, Mir, Bezzecchi, Álex Márquez és Jorge Martín szerzett pontot, míg Francesco Bagnaia csak tizenharmadik lett.

A Magyar Nagydíj sprintfutamának végeredménye

Moreiráé a Moto2 rajtelsősége a Balaton Parkon, meglepetések az élmezőnyben

0

Diogo Moreira szerezte meg a Magyar Nagydíj pole pozícióját a Moto2-ben a Balaton Park Circuiten. A brazilt Zonta van den Goorbergh és Manuel González követi.

A Moto3 kvalifikációját a középkategória időmérője követte a Balaton Park Circuiten szombat délután. Pénteken Manuel González és Diogo Moreira zárt az élen, míg a szombat délelőtti tréningen Arón Canet bizonyult a leggyorsabbnak. A levegő hőmérséklete 23, míg az aszfalté 37 fok volt. Továbbra is hiányzik Mario Aji, akit ezúttal is Nakarin Ariratphuvapat helyettesíti. A múlt héten megsérülő Senna Agiust pedig Sergio García pótolja.

A küszködő Moto2-bajnokesélyes megérkezett, a listavezetőt megverve húzta be az utolsó edzést

 

Az első körök után Zonta van den Goorbergh először 1:41.532-vel, majd 1:41.296-vel, végül 1:41.185-tel ugrott fel az élre. Féltávnál a hollandon kívül Barry Baltus, Daniel Muñoz és Jorge Navarro állt továbbjutó helyen.

Bő három perccel a vége előtt Canet vette át a vezetést, valamint Joe Roberts érkezett meg a még továbbjutást érő negyedik helyre. Nem sokkal később már Baltus állt az élre, valamint az amerikai pilóta is újabb javítást tudott felmutatni. Az utolsó másodpercekre ismét van den Goorbergh vette át a kezdeményezést, Navarro pedig mindössze 25 ezreddel maradt le a Q2-ről.

A kvalifikáció első részét végül van den Goorbergh húzta be 1:40.856-tal, rajta kívül Canet, Baltus és Roberts folytathatta az időmérőt. Egyenesen a Q2-be jutott még Moreira, Filip Salač, Manuel González, Adrián Huertas, Alonso López, David Alonso, Colin Veijer, Iván Ortolá, Izan Guevara, Ayumu Sasaki, Daniel Holgado, Jake Dixon, Marcos Ramírez és Álex Escrig.

Az első köröket követően González 1:40.582-vel szerepelt az eredménylista tetején. Féltávnál Salač, Baltus, Canet és Moreira következett a sorban.

Ez az állás nem maradt sokáig, ugyanis néhány pillanattal később Moreira 1:40.380-at repesztett. Három perccel a vége előtt pedig nagy meglepetésre Veijer ugrott a harmadik helyre. Erre válaszul Sasaki érkezett meg negyediknek.

Az utolsó másodpercek nagy izgalmakat hoztak. van den Goorbergh, Dixon és Veijer is remek körön volt, azonban senki sem bizonyult gyorsabbnak Moreiránál. A brazil fent említett köre végül rajtelsőséget ért.

A Moto2 Balaton Park-i időmérőjének végeredménye

„Nincs értelme” – Quartararo jövőjéről kérdezték a Yamaha főnökét

0

Paolo Pavesio szerint tanulniuk kell az Osztrák Nagydíjon történtekből, ám úgy véli, ennek önmagában nem lesz hatással Fabio Quartararo jövőjére, hiszen két évre szerződtek. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója azt is kijelentette, hogy egyre közelebb vannak a motorblokkal kapcsolatos döntéshez.

A Yamaha túlzás nélkül katasztrofális hétvégét teljesített múlt héten Ausztriában. A hangvillások már az edzéseken, az időmérőn és a sprinten sem szerepeltek jól, utóbbin nem is jött össze a pontszerzés, de a mélypontot a főfutam jelentette. Akkor ugyanis a négy motor az utolsó négy helyen ért célba, így csak egyetlen egység jött össze.

Az azt megszerző Fabio Quartararo csütörtökön a P1race.hu kérdésére elmondta, szerinte ez jelentette a mélypontot, ám a sajtóbeszélgetés másik pontján hozzátette, hogy bár neki el kell felejtenie a spielbergi fordulót, azt nem szeretné, hogy a mérnökök elfelejtsék. Szavai alapján Paolo Pavesio is így gondolkodik, ugyanakkor leszögezte, ez csak egyetlen pontja volt a szezonnak.

Quartararo: A legrosszabbon már túl vagyunk

„Egy nagyon negatív [hétvége] volt egy eddig tizenhárom hétvégéből álló utazás alatt, melynek során mindenhol tudtunk fejlődni – nyilatkozta a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója. – Ezt könnyű mondani, de még Spielbergben is javultunk egy kicsit. Tudtuk, hogy nehéz lesz, és végül annál is nehezebb lett, mint amire számítottunk, de a nehézségeken keresztül tanulnunk kell, tovább kell dolgoznunk, és nagyon jó, hogy máris újra pályára megyünk.”

Ugyanakkor adott esetben felmerülhet a kérdés, hogy az ilyen teljesítmények befolyásolják-e Quartararo jövőjét. Mint ismert, a francia motoros szerződése a mezőny a legtöbb versenyzőéhez hasonlóan jövőre jár le, és korábban már leszögezte, hogy ezúttal nem egy épülő projektbe akar beleülni, hanem azonnali eredményekre vágyik. Pavesio ugyanakkor nem gondolja, hogy ennek már most témának kell lennie.

Quartararónak legközelebb már nem lesz elég, amivel a Yamaha legutóbb meggyőzte

„Szerintem egy évvel ezelőtt Fabióval együtt hoztunk egy döntést, és további két évre, illetve negyvennégy hétvégére aláírtunk egy szerződést – fogalmazott. – Ebből még csak tizenhárom hétvégénél tartunk. Az biztos, hogy jelenleg nem tudunk beszélni a jövőről, és az elsődleges célunk, hogy egy jobb csomag révén meggyőzzük Fabiót. Azonban őszintén szólva most nincs értelme elkezdeni erről beszélni.”

A Yamaha valóban törekszik a jobb csomagra, ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy már körülbelül egy éve fejlesztik a V4-es motorblokkot. Az utóbbi hetek hírei alapján minden jel arra mutat, hogy legkésőbb jövőre éles körülmények között is bevetik az új erőforrást, és leváltják a sornégyest. Az olasz szakember megerősítette, hogy hamarosan megszületik a döntés.

„Ahogyan mindig is mondtuk, a V4 jövője attól függ, hogy mennyire gyorsan tudjuk elérni azt a szintet, hogy egy fejlesztés alatt álló projektből versenyprojektet csinálhassunk – magyarázta. – Szerintem nem titok, hogy szerdán és csütörtökön Augusto [Fernández] és Dovi [Andrea Dovizioso – a szerk.] Misanóban mentek. Hogy őszinte legyek, egyre közelebb vagyunk a döntéshez.”

Elvették a körét, de így is a Márquezék által támogatott Quilesé lett a Moto3-as Magyar Nagydíj pole-ja

0

Máximo Quiles szerezte meg a pole pozíciót a Moto3-as Magyar Nagydíj időmérőjén Valentín Perrone és Ángel Piqueras előtt. José Antonio Rueda csak nyolcadik lett.

A MotoE magyar szempontból rosszul kezdődő első futama után következett a Moto3 időmérője a Magyar Nagydíj szombati napján. A pénteki edzés eredménye alapján Máximo Quiles, Valentín Perrone, Guido Pini, Ángel Piqueras, José Antonio Rueda, Adrián Fernández, David Muñoz, Dennis Foggia, Jacob Roulstone, Rysei Yamanaka, David Almansa, Nicola Carraro, Álvaro Carpe és Riccardo Rossi harcolták ki már akkor a Q2-es szereplést.

Márquezék versenyzője az elvett körei ellenére is lenyomta a mezőnyt, a Moto3-as edzés is hozta a hibákat

A Q1 első próbálkozásai után Marcos Uriarte 1:47.319 másodperccel állt az élre, 109 ezreddel megelőzve Joel Kelsót. A második kísérlete során a spanyol pilóta tovább javított, 1:46.749-es köre pedig 249 ezreddel volt gyorsabb Taiyo Furusatóénál. Scott Ogden hátránya további 38 ezred volt, míg Kelso volt az utolsó továbbjutó. A japán pilóta aztán ment még egy kört, és 114 ezreddel átvette a vezetést, mielőtt ő is behajtott volna a bokszba.

Miután a mezőny visszatért a pályára, Kelso 1:46.485-tel vette át a vezetést, A Team Asia pilótájának azonban volt válasza, és 12 ezredes előnnyel visszaállt az élre. Mindez azonban nem befolyásolta a továbbjutók személyét, hiszen az első négy összetétele nem változott: a harmadik pozícióban Uriarte, a negyedikben Ogden zárt. A második hétvégéjét teljesítő Casey O’Gorman mindössze 48 ezreddel maradt le a Q2-ről az ötödik pozícióban. A negatív meglepetést Stefano Nepa szereplése jelentette, aki utolsó lett.

A Q2 első próbálkozásai után Muñoz 1:46.683-mal állt az élre, 144 ezreddel megelőzve Almansát, de ekkor még sokan nem teljesítettek értékelhető időt. Miután ez megtörtént, Perrone 1:46.120-szal vette át a vezetést, 47 ezreddel megelőzve Carpét, és 209-cel Pinit. Piqueras a negyedik, a Márquez testvérek által protezsált Quiles a hatodik, míg a listavezető Rueda csak a tizenegyedik helyen állt a hajrá előtt.

Quiles aztán tovább javított, és 23 ezreddel átvette a vezetést. Sőt, ezzel még nem volt vége, ugyanis a 17 esztendős újonc további 37 ezredet faragott az idején. A következő, immáron negyedik gyorskörében pedig ismét javított, és már 188 ezredre növelte előnyét. Pontosabban csak növelte volna, ám pályaelhagyás miatt elvették a körét, miközben Furusato bukott, és a pálya közepén landolt. Azonban ez is elég volt arra, hogy megszerezze a pole pozíciót Perrone és a 9 százados hátránnyal végő Piqueras előtt, míg Rueda a nyolcadik lett,

A Moto3 Balaton Park-i időmérőjének végeredménye

„Jól van” a hatalmasat eső Varga Tibor

0

Varga Tibor számára egy rémisztő bukással ért véget a MotoE első Balaton Park-i futama. Édesapja, idősebb Varga Tibor később elmondta, fia „jól van” a lehetőségekhez képest, és „úgy néz ki, hogy egy könnyebb sérüléssel megússza”. Az apa beszámolója szerint fiát a veszprémi kórházba vitték „teljes nagykontrollra”. Ezt később maga a fiatal tehetség is megerősítette a közösségi médián keresztül, ahol arról is írt, azt reméli, hogy indulhat a mai második viadalon.

A Magyar Nagydíj szombati napján megrendezték a versenyhétvége első futamát a Balaton Park Circuiten: a MotoE mezőnye mérkőzött meg. A rajtrácson ezúttal is ott volt az idei legjobb időmérőjét futó Varga Tibor, akinek aztán az indulás is nagyon jól sikerült, még a vezetést is átvette. Viszont a második körben, a 14-es kanyarban földre került, amelyet követően Mattia Casadei vélhetően eltalálta. A magyar pilótát ezután mentőautóba tették, majd elszállították, de az állapotáról biztosat nem lehetett tudni. Egészen addig, amíg az Arena4 később meg nem szólaltatta a magyar pilóta édesapját, idősebb Varga Tibort, aki szerencsére aránylag bíztató hírekkel tudott szolgálni.

Varga ijesztő balesete után Casadei nyerte a MotoE első Balaton Park-i futamát

„Tibi jól van, beviszik egy komplett nagykontrollra a protokoll szerint. Mozgatja kezét, lábát, és ugyan elveszítette az eszméletét a bukás pillanatában, de amikor a mentők odaértek, már kommunikált. Szóval úgy néz ki, hogy megúsztuk egy könnyű sérüléssel. Mást, véglegest addig nem tudunk mondani, amíg Veszprémben ki nem vizsgálták. A bukást meg, aki látta, látta, aki nem, talán szerencsésebb, mivel egy borzasztó esés volt. Azt nem tudjuk, hogy az esésnél mi történt. A sisakja nagyot kapott, az tisztán látszik, azt majd vizsgálni fogják a technikusok.”

Idősebb Varga a csatorna kérdésére megerősítette, hogy az „átégési sérülést a könyök és a kézfej tájékán a csúszás” okozta. „Így van, ez a csúszástól volt. A ruha nagyon nagyot védett, mindenesetre a bukást nem is akarom, és nem is fogom visszanézni” – zárta az aggódó apa. Nem sokkal édesapja nyilatkozata után maga a versenyző erősítette meg, hogy „jól van”, méghozzá a Facebook-oldalán keresztül, ahol kifejezte abbéli reményét is, hogy részt vehet a mai második versenyen.

Varga ijesztő balesete után Casadei nyerte a MotoE első Balaton Park-i futamát

0

Varga Tibor nagyszerűen rajtolt a MotoE első futamán a Balaton Park Circuiten, de sajnos aztán egy rémisztő bukás után kórházba szállították. Az újraindított versenyt végül Mattia Casadei nyerte meg Lorenzo Baldassarri és Eric Granado előtt.

A MotoGP időmérője után a MotoE első futamával folytatódott a Magyar Nagydíj szombati programja. Az állandó mezőny magyar pilótája, Varga Tibor pénteken eddigi legjobb időmérős eredményét elérve a negyedik rajthelyet szerezte meg. Az első sorba Mattia Casadei, Lorenzo Baldassarri és Eric Granado állhatott fel, miközben a levegő hőmérséklete 23 fokra, az aszfalté 38 fokra melegedett fel.

Marc Márquezé lett a pole a Balaton Parkon Bezzecchi előtt, Bagnaia nem jutott tovább a Q1-ből

Varga nagyszerűen rajtolt, és az első métereken átvette a vezetést is, de aztán rövidesen visszacsúszott a harmadik helyre. Néhány kanyaron belül aztán megelőzte Baldassarrit is, így feljött a Casadei mögötti második pozícióba, miközben folyamatosan változott a sorrend a mezőnyben.

Sajnos azonban rövidesen egy baleset részese lett. Varga elesett a második körben, a 14-es kanyarban bukott, és miközben a földön feküdt, Casadei eltalálta. A magyar pilótát ezután kórházba szállították, miközben piros zászlóval félbeszakították a viadalt. A magyar pilótától függetlenül Jordi Torres és Luca Bernardi is bukott, de velük kapcsolatban nem merült fel sérülés gyanúja.

Varga Tibor óriási rajt után bukott a Magyar Nagydíjon, kórházba szállítják

Az újraindítás után négy kör várt a mezőny maradék részére, amely az eredeti sorrend szerint álltak fel a rajtrácsra. Casadei ezúttal megőrizte az első helyet Baldassarri és Granado előtt. Casadei az első körökben folyamatosan húzott el az ellenfeleitől, miközben Jacopo Hosciuc esett el az ötödik helyről.

A hajrában Baldassarri közeledett ugyan Casadeire, de megelőzni már nem tudta, így az LCR-pilóta a pole-ból megszerezte idei második győzelmét. A harmadik helyre Granado jött be, majd Matteo Ferrari és Alessandro Zaccone ért célba.

A MotoE első Balaton Park-i futamának végeredménye

Varga Tibor óriási rajt után bukott a Magyar Nagydíjon, kórházba szállítják

0

Varga Tibor nagyszerű rajtot vett a MotoE Magyar Nagydíjának első versenyén, és a startot követően a vezetést is átvette. Ugyan később lecsúszott a második pozícióba, de még ez még remek eredménynek számított, ám az öröm sajnos nem tartott sokáig, mivel bukott, és Mattia Casadei minden bizonnyal eltalálta. A 18 éves versenyző magánál van, már a mentőautóban fekszik, és további vizsgálatok miatt kórházba szállították. Az Arena4 első információi szerint lábsérülést szenvedett, de a könyökét is fájlalja. Fájdalomcsillapítót nem kért. Természetesen jobbulást kívánunk a magyar piilótának!

Frissítés: az újraindított futamot végül Casadei nyerte meg.

Marc Márquezé lett a pole a Balaton Parkon Bezzecchi előtt, Bagnaia nem jutott tovább a Q1-ből

0

Marc Márquez szerezte meg a pole pozíciót a Magyar Nagydíj időmérőjén, a Q1-ből továbbjutó Marco Bezzecchit és Fabio Di Giannantoniót megelőzve. Pedro Acosta bukott, Álex Márquez többször is hibázott, míg Francesco Bagnaia nem jutott be a Q2-be, és csak a tizenötödik helyet szerezte meg a rajtrácson.

Közvetlenül a második szabadedzés után következett a MotoGP időmérője a Magyar Nagydíj szombati napján. A Q1 valóságos tűzijátéknak ígérkezett, hiszen többek között Francesco Bagnaia, Fabio Di Giannantonio, valamint a gyári Aprilia pilótái is itt kezdtek. Ellentétben Pedro Acostával, Marc és Álex Márquezzel, Fermín Aldeguerrel, Enea Bastianinivel, Franco Morbidellivel, Joan Mirrel, Pol Espargaróval, Luca Marinivel és Fabio Quartararóval, akik az edzésen kiharcolták a Q2-es szereplést.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

A Q1 résztvevői kivétel nélkül közepes első és lágy hátsó gumit választottak. Az első mért kört Jack Miller futotta meg, az ausztrál pilóta 1:38.104-gyel kezdett, amivel a második helyen állt, miután csak Di Giannantonio előzte meg, 331 ezreddel. Mögöttük Miguel Oliveira és Johann Zarco volt a sorrend, míg Jorge Martín és Bagnaia ideje nem volt értékelhető.

A második kísérletek során viszont a címvédő jelentősen javított, ám így sem állt továbbjutásra, hiszen 1:37.715-ös körénél csapattársa, Marco Bezzecchi 741 ezreddel, míg Brad Binder 111 ezreddel volt gyorsabb nála. Az olasz motoros az első 1:37-en belüli kört is megfutotta, miközben Bagnaia továbbra is értékelhetetlen idővel állt az utolsó pozícióban.

Azonban a háromszoros világbajnok a szokásos bokszlátogatása után friss abroncsokon sokkal jobb kört rakott össze, és csak 122 ezreddel maradt el Bezzecchitől. Azonban örömmel nem lehetett teljes, hiszen Miller 17 ezreddel felülmúlta az idejét, így akkor úgy tűnt, hogy a gyári Ducati motorosa mégsem jut tovább, a szezon során először.

A háromszoros világbajnok a következő körét elrontotta, ráadásul Binder közben feljött a második pozícióba, Bezzecchi pedig 1:36.800-ra módosította az eddigi legjobb időt. Bagnaia aztán az utolsó körét is elrontotta az 5-ös kanyarban, így eldőlt, hogy kiesik. Az utolsó sz aztán Di Giannantonióé volt, aki ezredre azonos kört futott Binderhez képest, és mivel a második legjobb köreik közül az övé volt a gyorsabb, a VR46 pilótája jutott tovább. Miller 32 ezreddel maradt le a Q2-ről, Bagnaia pedig a tizenötödik helyről kezd. Mögötte Raúl Fernández, Martín, Zarco, Oliveira, Álex Rins és Ai Ogura lett a sorrend.

A Q2-re nem változott a gumiválasztás. A pole pozícióra is esélyes Acosta már az első gyorskörében elesett a 8-as kanyarban, és bár neki nem esett baja, a motorja nagyon összetört, nem véletlen, hogy rohant, hogy visszaérjen a bokszba. Mindeközben Marc Márquez 1:36.822-vel kezdett, amivel 685 ezreddel megelőzte Di Giannantoniót, és további 33-mal Mirt. A sárga zászló sokak körét tönkretette, de Morbidelliét nem, aki 486 ezredes hátrányban a második helyen iratkozott fel az eredményjelzőre. Bezzecchi ellenben hibázott, és kicsúszott a kavicságyba.

A második próbálkozások során az idősebbik Márquez 1:36.646-ra javított, míg Joan Mir feljött a harmadik pozícióba. A negyedik pozíció 7 perccel a leintés előtt Aldegueré volt, Marini pedig a hatodik helyre ugrott fel. Quartararo a nyolcadik volt, míg mögötte Espargaró és Álex Márquez volt a sorrend, Acosta és Bezzecchi pedig kör nélkül álltak.

Az Aprilia állva maradt pilótája a következő próbálkozása során is hibázott, akkor az 5-ös kanyarban. Acosta szintén nem örülhetett, hiszen csak a tizedik helyen kezdett, miközben Di Giannantonio feljött a harmadik pozícióba. Azonban nem sokáig volt az első sorban, ugyanis Bezzecchinek összejött a jó kör, és 162 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba.

Di Giannantonio aztán ismét javított, és visszajött a harmadik pozícióba, míg Morbidelli az ötödik, Quartararo a hatodik, Acosta a hetedik helyre jött fel. Eközben Marc Márquez elvette a körét, de még volt egy próbálkozása. Ellentétben Aldeguerrel, aki ugyan feljött a nyolcadik helyre, ám aztán elrontotta az 1-es kanyart.

A véghajrában aztán a Marc Márquezt követő Espargaró bukott, honfitársa viszont tudott javítani, így végül 1:36.518-cal lett meg neki a pole pozíció. Ezzel 29 századdal verte meg Bezzecchit, míg harmadikként a másik Q1-es zárt Di Giannantonio személyében. Mögöttük Bastianini, Morbidelli, Quartararo, Acosta, Aldeguer, Marini, a végén hibázó Álex Márquez és Espargaró lett a sorrend.

A Magyar Nagydíj időmérőjének végeredménye