back to top
2025. június 26. 18:07
Kezdőlap Blog Oldal 25

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Bastianini a Brit Nagydíj hétvégéjére

0

Enea Bastianini felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki a Brit Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Magyar idő szerint szombat 12:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Brit Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Enea Bastianini fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. Az olasz pilóta még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé saját magát és csapattársát, Maverick Viñalest tette, míg „Silver ridernek” Álex Rinst és Marc Márquezt választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg az istállókból a gyári Apriliára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen továbbra is a Phoebe Team nevű csapat áll 1135,5 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. Az 1113 egységgel második helyen álló ZOZIMASTER tulajdonosa kétszer élt ezzel a lehetőséggel, ahogyan a tőle 23,5 ponttal elmaradó Chris131 is. Ami szerkesztőségünket illeti, Sebők Máté (Zarco zárkózása, két elhasznált „turbo rider”) a negyedik, Pestality Máté (MateZsolt MS, egy elhasznált „turbo rider”) a tizedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, két elhasznált „turbo rider”) a harmincegyedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

0

Álex Márquez pályacsúccsal végzett az élen a Brit Nagydíj edzésén, Fabio Quartararót és Jack Millert megelőzve. Marc Márquez még az elején elesett, Franco Morbidellit megbüntethetik Marco Bezzecchi feltartásáért.

Magyar idő szerint késő délután rendezték a Brit Nagydíj edzését a MotoGP-ben. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A lebegő hőmérséklete csak egy kicsit, az aszfalté viszont jelentős mértékben nőtt a kora délutáni gyakorláshoz képest: előbbi 19, utóbbi 19 fok volt a kezdés pillanatában.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Az elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás. A mezőny nagy része közepes első gumin kezdett, de Marco Bezzecchi és a szabadkártyásként induló Aleix Espargaró a kemény mellett döntött. Hátul szintén a közepes keverék volt a legnépszerűbb verzió, ám többen is a lágy mellett döntöttek.

Az első mért kört Johann Zarco futotta meg, az LCR pilótája 1:59.722 másodperccel kezdett, és ezzel az élen is maradt, ráadásul közel 1 másodperces előnnyel. Nem véletlen, hogy a második kísérletek során többen is megelőzték: Marco Bezzecchi 1:59.197-tel vette át a vezetést, 48 ezreddel megelőzve Álex Rinst. Jack Miller akár át is vehette volna a vezetést, de az ausztrál motoros a kör végén elesett.

A gyári Aprilia versenyzője aztán tovább gyorsult, és 1:58.349-re módosította a legjobb időt, amelytől spanyol ellenfele 166 ezreddel maradt el. Bő 10 perc után Marc Márquez feljött a harmadik helyre, de az ő hátránya már 534 ezred volt. Ez persze ilyenkor még nem jelentett gondot, az viszont már igen, hogy a következő körében elesett a Village-ben. A baleset semmilyen szempontból nem tűnt súlyosnak, de azért visszahajtott a bokszba, miután visszaült a motorra.

Nem sokkal később Franco Morbidelli is a földre került, ő a Brooklands-ben vesztette el a motorját. Mindeközben Álex Márqueznek sikerült javítania, és bátyját megelőzve 331 ezredes hátrányban elfoglalta a harmadik pozíciót. Ezt követően jó néhány percig nem változott az élmezőny sorrendje.

Félidőhöz közeledve Miller javított, így átvette a harmadik helyet, miután 278 ezreddel volt lassabb Bezzecchi akkori legjobb körénél. Nem sokkal később Pedro Acosta is felugrott az élmezőnybe, egészen pontosan az ötödik pozícióba, közvetlenül mögé pedig Fermín Aldeguer sorakozott fel, ám aztán Fabio Quartararo elválasztotta őket.

A francia motoros a következő körében tovább gyorsult, és mindössze 39 ezredes lemaradással feljött a második helyre. Fabio Di Giannantonio szintén 1 tizeden belül volt honfitársához képest, egészen pontosan annak a fele volt a különbség. A VR46 versenyzője tovább gyorsult, de pályaátvágás miatt érvénytelenítették a körét, így nem vette át a vezetést. Addigra egyébként már nem Bezzecchi állt az élen, hiszen Joan Mir, 48 ezreddel felülmúlta, és Maverick Viñales is 2 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála.

Bő 20 perccel a leintés előtt Morbidelli akadályozta a gyorskörön lévő Bezzecchit, amit a sportfelügyelők szinte azonnal vizsgálni kezdtek. Ezt követően Marc Márquez visszatért a pályára, és 1:57.866-tal átvette a vezetést, 32 századdal megelőzve a szintén javító Rinst. A nyolcszoros világbajnok aztán tovább gyorsult, és 1:57.705-re módosította a legjobb időt, amivel 36 ezreddel előzte meg az ideiglenesen élre álló Zarcót. A gyári Yamaha versenyzője szintén javított, 308 ezreddel maradt el honfitársától.

Azonban a gyári Ducati versenyzője sem sokáig vezetett, hiszen Di Giannantonio 6 ezreddel gyorsabb volt nála, és ezt a körét már nem vették el. Nem sokkal később viszont Bezzecchi őt is letaszította az eredményjelző tetejéről, miután 32 ezreddel jobb időt futott. Zarco és Rins közé eközben Quartararo, Miller, és Mir is bejött, míg Francesco Bagnaia a kilencedik pozícióban állt.

A véghajrá előtt sokan visszatértek a bokszba, Álex Márquez viszont más ütemben körözött, és bő 6 perccel a vége előtt 54 ezredes előnnyel átvette a vezetést, amivel a Q2-be jutás határára sodorta Bagnaiát, aki valamivel láthatóan nem volt elégedett. Ezt követően a mezőny nagy része visszatért a pályára.

Marc Márquez két jó szektorral kezdett, de a tumultusban nem tudott javítani. Ellentétben Millerrel, aki mindössze 29 ezreddel volt lassabb Álex Márqueznél, így 3 perccel a vége előtt Bagnaia nem volt a továbbjutók között. Sőt, Fabio Quartararo miatt még hátrébb került, hiszen a 26 éves pilóta 271 ezreddel átvette a vezetést.

Marc Márqueznek a következő körében sikerült javítania, amivel 313 ezredes lemaradással felzárkózott a negyedik helyre, míg Bagnaia a hetedik legjobb időt futotta meg. Acosta ugyan feljött a tizedik helyre, ám nem sokáig maradt ott, hiszen Aldeguer megelőzte őt. Ami az első helyet illeti, Álex Márquezé volt az utolsó szó: a Gresini motorosa 47 ezreddel felülmúlta Quartararót, amivel nem mellesleg megdöntötte a körrekordot. Mögöttük Miller, Marc Márquez, Bezzecchi, Di Giannantonio, Bagnaia, Zarco, Rins és Aldeguer lett az első tíz sorrendje. Mindez azt jelenti, hogy legalább három Yamaha ott lesz a Q2-ben (erre a 2021-es Valenciai Nagydíjon volt példa utoljára, amikor Quartararo és Morbidelli mellett Valentino Rossi volt a harmadik pilóta), a KTM-esek közül viszont egyelőre senki nem kvalifikálta magát az időmérő második szakaszába. Az edzés krónikájához hozzátartozik, hogy Ai Ogura mindössze egy kört tett meg, miután az első gyakorlás végén bukott, ám Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke a TNT Sports közvetítésében elmondta, hogy szombatra megpróbálják versenyzésre alkalmas állapotba hozni.

A MotoGP silverstone-i edzésének végeredménye

Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)

0

Jake Dixon különleges sisakban versenyez a Brit Nagydíj hétvégéjén: a fejvédő Sylvain Guintoli rákkal diagnosztizált kisfiát, Lucát ábrázolja. A brit versenyző találkozott is a kisfiúval, később pedig jótékony célokra fogja felajánlani a sisakból származó bevételt.

Ahogyan arról akkoriban mi is beszámoltunk, a 2014-es Superbike-világbajnokság győztese, Sylvain Guintoli tavaly nyáron szörnyű hírt osztott meg a világgal: kisfiát, a jelenleg hatéves Lucát rákkal diagnosztizálták. Később arról is beszámolt, hogy elkezdődött a sugárkezelés, amelyet gyermeke addig sikerrel is vett, ám továbbra is küzdeni kell annak érdekében, hogy meggyógyuljon.

Újabb tájékoztatást adott rákkal diagnosztizált fiának állapotáról a korábbi Superbike-világbajnok

Ennek kapcsán tett szép gesztust a Moto2-ben szereplő Jake Dixon. A brit pilóta különleges sisakban fog versenyezni hazai hétvégéjén, amelyet kifejezetten azért terveztek, hogy örömet okozzon a családnak. A fejvédő hátulja Luca Guintolit ábrázolja, a tetején pedig a „go get ’em” felirat olvasható, amelyet az angol nyelvben kifejezetten a bátorításra szoktak használni.

Sylvain és a családja, valamint a kis Luca rendkívül nehéz időszakon megy keresztül, és szerettünk volna valamit tenni, hogy lerójuk feléjük a tiszteletünket – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Szerettem volna adni neki valamit, hogy elmondhassa, hogy »az engem ábrázoló sisakban vezet«. Nyilvánvalóan nagyszerű a dizájnja, sokkal jobb, mint amit elképzeltem. Szeretnék nekik hatalmas köszönetet mondani, hogy beleegyeztek a megvalósításába.”

Dixon természetesen személyesen is találkozott Luca Guintolival, hogy megmutassa neki a különleges sisakot, amely láthatóan nagyon tetszett a kisfiúnak. Ráadásul, ha ez nem lenne elég, az ebből származó bevételt jótékony célokra fogja felajánlani. A szervezetet a Guintoli család fogja kiválasztani, a cél, hogy az arra rászoruló gyerekeken segítsenek.

Tombolasorsolásra fogjuk bocsátani, és a lehető legtöbb pénzt fogjuk csinálni belőle, hogy az az általuk választott jótékonysági szervezethez mehessen – folytatta a Marc VDS motorosa. – Szerettem volna valami igazán különlegessel előrukkolni, ás őszintén szólva óriási motivációt jelent, hogy ezen a hétvégén ebben motorozom.”

A Moto2-es mezőny már túl van a Brit Nagydíj pénteki napján. Az első szabadedzésen Dixon a második helyen végzett, 811 ezreddel elmaradva Manuel Gonzáleztől, míg az edzésen nyolcadik lett, 908 ezredes hátrányban az ismét az élen záró spanyol versenyzőhöz képest. Ezzel kiharcolta magának a Q2-es szereplést az időmérőn.

Viñalesnek saját esete jutott eszébe Martín helyzetéről: „Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna”

0

Maverick Viñales szerint egyelőre nehéz állást foglalni Jorge Martín és az Aprilia ügyében. A Tech3 motorosa ugyanakkor kijelentette, örült volna, ha a Yamaha anno hasonlóan jár el vele, mint most az Aprilia honfitársával.

Most már több mint tíz napja, hogy Jorge Martín helyzete lázban tartja a MotoGP közvéleményét. A címvédő megbízható sajtóértesülések szerint közölte az Apriliával, hogy nem szeretné kitölteni a 2026-ig érvényes szerződését, és már az idei év végén távozna, miután szerinte ezt egy kilépési záradék lehetővé teszi. A noalaiek azóta közleményt adtak ki, amelyben leszögezték, hogy nem lesz idő előtti szakítás.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

A Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján természetesen számos pilótát megkérdeztek a(z állítólag) kialakult helyzetről. A tavaly pont a gyári Apriliától eligazoló Maverick Viñales először kijelentette, hogy „ez nem az én dolgom”, de aztán kifejtette véleményét. A 30 éves versenyzőnek saját korábbi esete jutott eszébe a mostani szituációról.

Ez mindig nehéz helyzet, különösen akkor, ha a szezon első versenyein történik – nyilatkozta. – Innentől kezdve nehéz lesz meglenni egymás mellett. Nem igazán tudom, hogy Jorge vagy az Aprilia mit gondol, nehéz kívülről elemezni. Amikor szakítottam a Yamahával, nem versenyeztem tovább náluk. Nem kellett ott maradnom, tudván, hogy nem fogom folytatni. Az egészben az a legnehezebb, hogy koncentráltak maradjunk, és száz százalékot adjunk a motoron, hiszen végső soron ezért fizetnek minket.”

Viñales 2021-ben szakított a Yamahával. Már jóval korábban voltak jelei, hogy a két fél kapcsolata nem ideális, végül 2021 júniusában jelentették be, hogy a spanyol versenyző kezdeményezésére felbontják a 2022 végéig szóló szerződést. Ekkor azonban még az volt a terv, hogy az azt megelőző idényt azért végigcsinálják közösen.

Viñales már rég világbajnok lenne, ha a Yamaha anno hallgat rá?

Nem sokkal később viszont a japánok előbb felfüggesztették, majd azonnali hatállyal menesztették Viñalest, miután kiderült, hogy szándékosan rongálta az M1-es motorblokkját, amikor túlpörgette azt. A tízszeres királykategóriás futamgyőztes örült volna, ha a Yamaha akkor másképpen jár el, és alighanem ő maga is másként cselekedne.

Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna velem, amit az Aprilia Martínnal, és azt mondták volna, hogy »vigyük végig, kölyök« – fogalmazott. – Sokat tanultam volna. Ha visszamehetnék az időben a mostani tudásommal, bizonyos dolgokat biztosan másképpen csinálnék. Minden felet tiszteletben kell tartani, és mindig őszintének kell lenni. Szerencsések vagyunk, hogy ezt a sportágat űzhetjük, és a legjobbunkat kell nyújtanunk a csapatunknak. Mindenekelőtt tudnunk kell, hogy Jorge valóban mondta-e, hogy jövőre nem az Apriliával akar versenyezni, ez fontos. Amikor nincs meg a harmónia, az nehéz, és egy év nagyon hosszúnak tűnik ilyen helyzetben.”

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

0

Marc Márquez volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén Franco Morbidellit és Álex Márquezt megelőzve, ám a leintés után nem volt minden rendben a motorral, ezért nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra. Az első hatban a Honda kivételével minden gyártó képviseltette magát.

A kisebb kategóriák után a MotoGP-ben is megkezdődött a Brit Nagydíj hétvégéje, szokás szerint az első szabadedzéssel. Ahogyan a szezon eddigi futamainak többségén, úgy továbbra is Lorenzo Savadori helyettesíti a sérült Jorge Martínt, míg Aleix Espargaró ismét szabadkártyásként szerepel a Honda nyergében. Az eső ugyan nem esett, de a hőmérséklet meglehetősen alacsony volt: a kezdés pillanatában a levegő 15, míg az aszfalt 22 fokos volt.

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Miután megnyílt a bokszutca kijárata, a pilóták kirajzottak a pályára. Kivéve Fabio Quartararót, hiszen a gyári Yamaha motorosát a Francia Nagydíj főfutamán tanúsított viselkedéséért eltiltották a gyakorlás első tíz percétől. Ami a többieket illeti, mindenki lágy első és közepes hátsó gumival kezdett.

Quartararo reagált a Le Mans-ban kapott büntetésére, elmondta, mi miatt fakadt ki igazán

Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta meg, a gyári Aprilia pilótája 2:03.092 másodperccel kezdett, ám ennél sokan voltak gyorsabbak. Az első próbálkozások után a Le Mans-i futamot megnyerő Johann Zarco állt az élre, míg utána ezúttal is Marc Márquez következett, miután 307 ezreddel elmaradt az LCR versenyzőjének 2:02.009-es idejétől.

A következő körök után a nyolcszoros világbajnok vette át a vezetést, miután 1:59.810-es köre 186 ezreddel volt gyorsabb Bezzecchiénél, és további 219-cel Jack Millerénél.Ezt követően viszont mind az olasz, mind az ausztrál pilóta megelőzte a gyári Ducati motorosát: előbbi 467 ezreddel, utóbbi 24 századdal múlta felül az idejét.

Marc Márquez ugyanakkor tovább folytatta a körözést, és negyedik gyorskörével 1:58.844-gyel visszaállt az élre, miközben Quartararo elhagyta a bokszutcát. Néhány perccel később Álex Márquez is megérkezett az élmezőnybe, és 279 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba bátyja mögé. Quartararo előbb a tizenkilencedik, majd a tizenkettedik időt futotta meg, de az akklimatizálódás szempontjából nyilvánvalóan hátrányban volt a többiekhez képest. Nem véletlen, hogy a harmadik mért körével már a hetedik pozícióig ugrott fel, sőt, nem sokkal félidő után már a negyedik helyet foglalta el.

Az idősebbik Márquez ekkorra már elkezdte azt a körét, amely végül 142 ezreddel bizonyult gyorsabbnak az addigi legjobbjánál. A következő köre viszont 28 ezreddel elmaradt ettől, hiába volt a harmadik szektor után 105 ezredes előnye saját magához képest. Maverick Viñales eközben feljött az ötödik pozícióba Miller mögé.

A következő percekben nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a pilóták nagy része a versenyszimulációra összpontosított. Francesco Bagnaia aztán 6 és fél perccel a leintés előtt javított, de így is csak a hetedik helyre jött fel, igaz, a 28 éves pilótára nem jellemző, hogy az első tréningen kifejezetten az egykörös tempóra törekedne. Nem sokkal később Franco Morbidelli meg is előzte őt.

A hajrában néhányan jó körön voltak, ám Ai Ogura bő 1 perccel a vége előtt elesett a Farm-kanyarban, így sokan nem tudtak javítani. Morbidellinek viszont ez összejött, így feljött a második pozícióba, igaz, még az ő lemaradása is 365 ezred volt Marc Márquez mögött. Mögöttük Álex Márquez, Bezzecchi, Miller, Viñales, Quartararo, Bagnaia, Álex Rins és Pedro Acosta lett az első tíz sorrendje. Az első hatban tehát négy gyártó is képviseltette magát, a leggyorsabb, Joan Mir vezette Honda viszont csak a tizenharmadik lett, igaz, a hajrábeli sárga zászló árnyalja a képet. A gyakorlás krónikájához hozzátartozik, hogy Marc Márqueznek a végén gondja akadt a motorral, így nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra.

Mirnek nehéz volt a kórházból végignézni Zarco győzelmét, szerinte a dobogóért harcolhatott volna

0

Joan Mir méltatta Johann Zarcót, ugyanakkor úgy véli, ő maga is harcolhatott volna a dobogóért a Francia Nagydíjon, ha nem esik el. A spanyol pilóta ismét leszögezte, sérülése nem hátráltatja, vasárnap pedig szeretne végre-valahára célba érni.

Joan Mir számára rémálomszerűen alakult a Francia Nagydíj. A spanyol pilóta már a rajtnál elesett, miután a bevetődő Enea Bastianini kiütötte Francesco Bagnaiát, aki pedig magával vitte a gyári Honda versenyzőjét. Ennek következtében ráadásul meg is sérült, így a kórházat is meg kellett járnia, mielőtt hazatérhetett.

A balszerencsés Mir nem úszta meg törés nélkül a balesetet, melynek okozásáért büntetés járt

Mindeközben márkatársa, Johann Zarco kihasználta a kaotikus körülményeket, és hatalmas meglepetésre megnyerte a viadalt. Mir elismerte, hogy a 34 éves motoros fantasztikusan teljesített hazai futamán. „Egy győzelem mindig fontos – nyilatkozta. – Zarco nagyon jó munkát végzett, maximalizálta a pontokat, és nem hibázott. Mindent feltett a »pirosra«.”

Az LCR pilótája a lehető legjobb stratégiát választotta: a kivezető kör végén és a verseny elején sem ment ki motort cserélni, és végig esőgumikon ment. Mir ellenben a rajt előtt a száraz pályás gépre váltott. Hogy utána mire ment volna, azt már nyilvánvalóan soha nem fogjuk megtudni, de ő maga úgy véli, szép eredményért küzdhetett volna.

Az én szemszögemből nézve valószínűleg lett volna lehetőségem a dobogóért harcolni, a győzelemért viszont nem – fogalmazott. – Változó körülmények között ugyanis mindig jól érzem magam, és a bemelegítésen én voltam [a leggyorsabb], remekül éreztem magam a motoron. Amikor Marc [Márquez], Pecco [Bagnaia, aki valójában nem akkor ment be – a szerk.] és a többiek bementek, száraz volt a pálya. Zarco kint maradt, és a rajtrácson valószínűleg azt hitte, hogy elveszítette az esélyét a futamgyőzelemre, mert a pálya teljesen száraz volt. Azonban jól döntött, mert így is az esőgumikon folytatta, miközben mások azt mondták, hogy »rendben, elb*sztam, megyek a bokszba slickekért«. Zarco okos volt, kihasználta a tapasztalatát, és mindent maximalizált, amit csak tudott. Szóval briliáns diadal volt. Őszintén szólva nehéz volt ezt a kórházban végignézni, mert azt gondoltam, reálisan én is tudnék vele küzdeni. Mindenesetre örültem neki, örültem a Hondának, és ezen a hétvégén remélhetőleg újabb lehetőséget kapunk.”

Mirnek szerencsére az ujjtörése és a nyakfájdalma sem bizonyult annyira súlyosnak, hogy ne tudjon elutazni Silverstone-ba, csütörtökön pedig zöld utat kapott a versenyzésre. A kétszeres világbajnok korábban elmondta, hogy ezek a sérülések nem annyira hátráltatják a vezetésben, amit a sajtónapon ismét igyekezett hangsúlyozni.

Hivatalos: mindkét kérdéses állapotú MotoGP-pilóta átment a silverstone-i orvosi vizsgálaton 

Jól érzem magam – szögezte le. – A nyakproblémámból való felépülés több napot vett igénybe a fizioterapeutámmal. Emellett eltört az ujjam egy része. Ez azonban nem nagy probléma. Ehhez nem kell műtét. Csak egy remélhetőleg kisebb fájdalomról van szó motorozás közben, amivel meg kell küzdenem.”

Bár a legutóbbi bukásáért a legkevésbé sem lehet hibáztatni, Mir eddig borzalmas szezont produkál, hiszen a főfutamok közül csak Argentínában ért célba. Ráadásul a tavalyi idény utolsó hat vasárnapi viadalán szintén csak egyszer látta meg a kockás zászlót, így a cél egyértelmű: a Brit Nagydíjat mindenképpen be kell fejeznie.

Valamilyen oknál fogva vasárnap nem tudtunk jó eredményt elérni – jelentette ki. – Akár az én hibámból, akár balszerencséből adódóan, akár más miatt. Ennek következtében szerintem az egyéni tabellán sem vagyunk abban a pozícióban, amelyben lennünk kellene. Nem szerzünk pontokat. Másrészt viszont pénteken és szombaton mindig gyorsak vagyunk, mindig ott vagyunk. Szóval számomra fontos, hogy vasárnap pontszerző helyen végezzünk, és megszakítsuk ezt a rossz szériát.”

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Egyre közelebb kerül a Ducatihoz a KTM? – Acosta optimista

0

Pedro Acosta szerint a KTM egyre közelebb kerül a Ducatihoz, ugyanakkor tisztában van vele, hogy még sok munka áll előttük. A hamarosan 21 éves versenyző a silverstone-i pályához fűződő viszonyáról is szót ejtett.

A KTM számára egyelőre csalódást keltően alakul a 2025-ös szezon. Hogy ez mennyire van összefüggésben a mostanra végleg megoldódni látszó pénzügyi problémákkal, azt kívülről nehéz megállapítani, mindenesetre tény, hogy a mattighofeniek alig több mint harmadannyi pontot gyűjtöttek a Ducatihoz képest a konstruktőri tabellán, ahol ráadásul a Honda is megelőzi őket.

Hivatalos: a KTM megkapta az óriáshitelt, így elkerülte az összeomlást 

Ugyanakkor tény, hogy a Katari Nagydíj óta mintha valami elindult volna. Azon a futamon Maverick Viñales másodikként ért célba, igaz, a guminyomásszabály megszegése miatt megbüntették. Jerezben aztán már egy teljesen érvényes negyedik helyet szerzett, míg Le Mans-ban ötödik lett, közvetlenül Pedro Acosta mögött. Bár a körülmények miatt ez utóbbi nem feltétlenül mérvadó az erőviszonyokra nézve, de a 21. születésnapját vasárnap ünneplő pilóta szerint közelednek a bolognaiakhoz.

Úgy érzem, a szezon elején sokkal nagyobb volt a különbség, most már egyre szorosabb – nyilatkozta. – Még mindig sok mindenen kell dolgozni, mert a Ducati rendkívül erős, amikor felengedik a féket. Az viszont igaz, hogy ahogyan telnek a körök, és a gumik is egyre jobban elhasználódnak, úgy tudunk közelebb kerülni, de a futamok elején sokat veszítünk, az én esetemben pedig az időmérőn annál is többet.”

Persze Acosta is tudja, hogy még hosszú út áll előttük, amíg reményei szerint felérnek a csúcsra. „Először is el kell kezdenünk folyamatosan az első ötben lenni, utána álmodozhatunk a dobogóról – fogalmazott. – Nem alakult könnyen az évkezdet, nekünk és senki másnak sem a KTM-nél, de kezdjük újra felvenni a tempót. Meg kell próbálnunk közelebb kerülni.”

Acosta: Bosszantó, hogy volt egy jó lehetőségünk, amelyet egy rossz döntés miatt eldobtunk

A mezőny tagjai ezen a hétvégén Silverstone-ban küzdenek meg egymással. Bár Acosta kifejezetten sikeresnek bizonyult az alsóbb kategóriákban, a Brit Nagydíj helyszínén csak egy harmadik hely jelenti a legjobb eredményét 2023-ból. A spanyol motoros elismerte, hogy a vonalvezetés nem igazán fekszik neki, más szempontból viszont kedveli a vonalvezetést.

Számomra ez nem egy könnyű pálya, rendkívül »folyatós«, a harmadik szektorban soha nem egyszerű összekötni a kanyarokat – magyarázta. – Az is igaz, hogy nem sokszor jártam itt, de azokban az években, amikor idejöttem, nem éreztem magam annyira jól, mint más pályákon. Az országot nagyon szeretem, egyike azoknak a helyszíneknek, amelyek az időjárással vagy másképpen megkavarhatják a hétvégét, vagy különleges hétvégét idézhetnek elő. Ezért bizonyos szempontból kedvelem.”

Ami az időjárást illeti, ezúttal szombaton jöhet az eső, ami nyilvánvalóan felboríthatja a megszokott erőviszonyokat. Többek között Acostának is lehetőséget adhat, hogy a tavalyi sprinten elért ötödik helyét megfejelje. Ami a vasárnapot illeti, akkor csak kilencedikként intették le, miután a verseny második felében szenvedett az abroncsokkal.

Meglátjuk, mi lesz – jelentette ki. – Silverstone soha nem könnyű, az időjárás-előrejelzés pedig meglehetősen trükkös szokott lenni, ahogyan erre a hétvégére is annak néz ki. Tavaly egyáltalán nem alakult rosszul [az itteni forduló], igaz, a versenyen kicsit többet küszködtünk a gumik élettartamával, de őszintén szólva egyáltalán nem volt rossz hétvége. Próbáljuk meg tartani azt az utat, amelyen Katar óta járunk, lépésről lépésre közelebb vagyunk. Igaz, hogy még van hová fejlődnünk, de meg fogunk érkezni oda, ahová szeretnénk.”

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Quartararo reagált a Le Mans-ban kapott büntetésére, elmondta, mi miatt fakadt ki igazán

0

Fabio Quartararo kijelentette, elsősorban az összehangoltságot hiányolta a beavatkozók részéről a Francia Nagydíjon, miután bukott. A gyári Yamaha pilótája a silverstone-i esélyeire is kitért.

Fájdalmasan végződött Fabio Quartararo számára a Francia Nagydíj. Azok után, hogy szombaton megszerezte a pole pozíciót, majd negyedik lett a sprinten, a főfutamon a tavalyi évhez hasonlóan bukott. Ugyanakkor abban a pillanatban úgy gondolta, hogy még érdemes visszaállnia a versenybe, hiszen a körülmények miatt akár még így is lehetett volna esélye sok pontot szerezni.

A beavatkozóktól azonban nem kapta meg az általa elvárt segítséget, annak ellenére, hogy a 26 éves pilóta elmondása szerint motorja nem sérült meg a balesetben. Végül fel kellett adnia a küzdelmet, ráadásul még meg is büntették, miután kifakadt rájuk: a Brit Nagydíj első szabadedzésének első tíz percében nem gurulhat pályára. A csütörtöki sajtónapon elmondta véleményét a történtekről.

Rendben van, ha meg akarnak büntetni, megértem – nyilatkozta. – Merthogy az én hibám volt, hogy dühös lettem, és nem akartam [leállítani] a motort. A [sportfelügyelőknek] viszont azt is meg kell érteniük, hogy mit csinálnak a beavatkozók. Nem igazán voltak egy hullámhosszon. Megértem, hogy nehéz lehet egy ilyen helyzet, mert a motor sem volt biztonságos helyen. A beavatkozóknak azonban van némi felelősségük, hogy erősen toljanak engem, és ne azt csinálják, hogy az egyikük tart, a másikuk tol. Egy MotoGP-motort nem lehet újraindítani, ha az ember nem tolja rendesen.”

Quartararo a történtek ellenére rengeteg pozitívummal és egy büntetéssel távozik Le Mans-ból

Quartararónak tehát elsődlegesen nem az volt a gondja, hogy nem kapta meg a hazai támogatást, hanem az, hogy nem volt következetesség a beavatkozók részéről, tehát az egyikük ellentétesen cselekedett a másikhoz képest. „Ne próbáljanak tolni, ha nem akarnak – fogalmazott. – Vagy csinálják teljes erőbedobással, vagy sehogy.”

Bár a hazai dobogó lehetősége az idei évre elúszott, a Brit Nagydíj újabb esélyt jelenthet Quartararónak. Az aszfalt ugyan nem feltétlenül kedvez a Yamahának, az egyenesek viszont annál inkább előnyt jelenthetnek, hiszen a hangvillások Le Mans-ban új motorblokkot vetettek be, és a francia versenyző elmondása szerint nem ez lesz az utolsó idei fejlesztés ezen a fronton.

Nem tudom – válaszolta a silverstone-i esélyeivel kapcsolatos kérdésre. – Ez egy teljesen más pálya, mint a jerezi és a Le Mans-i. Tudjuk, hogy a tapadási viszonyok valamennyire meghatározzák, hogy hol leszünk. Ez nem egy nagy tapadással rendelkező helyszín, szóval érdekes lesz látni, hol állunk. Jelenleg ugyanakkor nagyon magabiztosak vagyunk a motort illetően. Misanóban teszteltünk, rendkívül gyors voltam. Szóval igen, remélhetőleg itt is gyorsak tudunk lenni.”

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

0

Francesco Bagnaia leszögezte, a szerződést tiszteletben kell tartani, míg Marc Márquez előbb mindkét fél verzióját szeretné hallani a Jorge Martín és az Aprilia között kialakult helyzetről. Aleix Espargaró cáfolta, hogy a Honda irányába terelné barátját.

Immáron több mint másfél hét telt el azóta, hogy a sajtóban megjelent a kisebb atombombának számító értesülés: Jorge Martín állítólag már az idei év végén el akarja hagyni az Apriliát. A felek ugyan 2026-ig kötöttek szerződést, ám a hírek szerint létezik egy záradék, amelyet a címvédő igencsak kétes módon ki akar használni.

Ahogyan az várható volt, a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján ez volt a slágertéma. A noaleiek egy sajtóközleményben igyekeztek megerősíteni, hogy részükről semmilyen idő előtti szakításról nincs szó, más kérdés, hogy ez mennyire sikeredett meggyőzőre. Emellett természetesen más versenyzők is elmondták véleményüket a kialakult szituációról.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

Vártam a hírekre az Apriliától, mielőtt elkezdtem volna gondolkodni, és, ahogyan arra számítottam, az Aprilia csak annyit mondott, hogy úgy folytatják, ahogyan aláírták a szerződésüket – nyilatkozta Francesco Bagnaia. – Ha van egy kontraktus, azt be kell tartatni, nem lehet felmondani. Problémát jelenthet, ha valaki elkezd ilyen káoszt előidézni, mint amilyenné ez a helyzet kezdett válni. Szóval szerintem ez a helyes dolog.”

A háromszoros világbajnok hozzátette, a mai, közösségi médiát tartalmazó világban rengeteg a spekuláció, és problémát jelent, hogy gyakran nehéz megállapítani, mi igaz és mi nem. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy szerinte Martín és az Aprilia is jól döntött, amikor tavaly házasságot kötöttek, és még egyszer leszögezte, hogy ezt be kell tartani.

Ami az állítólagos záradékot illeti, azzal kapcsolatban nincs közvetlen tapasztalata. „Soha nem volt ilyen szerződésem, úgyhogy nem tudom – fogalmazott. – Mindig is én döntöttem a jövőmről, és mindig tiszteletben akartam tartani [a megállapodást]. Igaz, hogy korábban voltak olyan pillanataim, amikor talán váltani akartam, de ez nem helyes.”

Bagnaia azt is kijelentette, hogy ebből a szempontból a pszichológiai tényező sem jelenthet kifogást. „Az ember a maximumát nyújtja azért, hogy megpróbálja megoldani a problémát – magyarázta. – Szerintem így a helyes. Olyan ez, mint egy házasság: ha az ember úgy dönt, hogy belemegy, akkor a maximumot kell nyújtania, hogy boldog legyen az élete.”

A gyári Ducati versenyzőjének felvetették, hogy mit gondol csapattársa, Marc Márquez szűk másfél évvel ezelőtti lépéséről. Mint ismert, a nyolcszoros világbajnok a tavalyi évig írt alá a Hondával, ám már 2023-ban felbontották a szerződést, hogy aztán a Gresinihez, majd a jelenlegi istállójához kerüljön. Az olasz motoros röviden, de sokatmondóan felelt. „Ha az ember aláír egy szerződést, akkor azt tiszteletben kell tartania – szögezte le. – Nem korrekt kilépni belőle.”

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

A 32 éves pilótát szintén megkérdezték mind Martín, mind saját, korábbi helyzetéről. Márquez egyelőre nem akar ítéletet hirdetni, de annyit megjegyzett, hogy ha az adott versenyző körül profi a csapat és a menedzser, akkor lényegében védve van. Azzal viszont nem értett egyet, hogy a két szituáció között párhuzamot lehetne vonni.

Szeretném megvárni, hogy mindkét fél elmondhassa a véleményét, mielőtt a Martín és az Aprilia közötti helyzetről beszélnénk. Megvárjuk, hogy Martín beszéljen – kezdte a sajtótájékoztatón. – Az én helyzetem eltérő volt Martínéhoz képest. Először is azért, mert én már évek óta sérülésekkel küszködtem, és mert hat bajnoki cím volt a hátunk mögött. Továbbá azért, mert a nekem kifizetett pénzt a motorba fektethették. Nagyon különleges volt a kapcsolatom a Hondával, és közös megegyezéssel történt a szakítás.”

Aleix Espargaró tagad

Miután Martínnal kapcsolatban felröppentek a pletykák, sokan úgy gondolták, hogy Aleix Espargaró győzködte, győzködi őt arról, hogy menjen a Hondához. Mindezt arra alapozva feltételezték, hogy a két spanyol pilóta remek barátságot ápol, és a háromszoros királykategóriás futamgyőztesnek a jelenlegi házasságban is nagy szerepe volt – most pedig már történetesen az aranyszárnyasok tesztpilótájaként tevékenykedik. Ő azonban cáfolta mindezt.

Újabb győzelmek, első öt és világbajnoki harc – Espargaró szavai győzték meg Martínt?

Semmit nem tudok mondani – jelentette ki. – Az egyetlen, amit mondani akarok, hogy nem állítom, hogy az én hibám vagy nekem köszönhető, de az Aprilia menedzsmentjét és Jorgét is győzködtem, amennyire csak lehet. Két vagy három különböző gyártó közül kellett döntenie, és én eléggé afelé tereltem, hogy az Apriliához szerződjön. Esküszöm, hogy soha, de soha nem beszéltem vele arról, hogy csatlakozzon a Hondához. Szerintem még nem jött el az ideje. Nyilvánvaló, hogy Jorge egy csodálatos versenyző. Minden csapat szeretné a világbajnokot, az biztos. Szeretném látni, hogy Jorge futamokat nyer az Apriliával. Az egyetlen, amit kijelenthetek, hogy soha nem erőltettem, hogy a Hondához igazoljon.”

A Brit Nagydíjon szabadkártyával induló Espargaró hozzátette, senki sem értheti, még ő sem, hogy Martín mennyire szenvedett a sérülések és az ezekből fakadó frusztráció miatt, és ebben a helyzetben soha nem lehet tudni, mit tesz az ember, merre viszi el a feje. Azt viszont leszögezte, hogy ő maga remekül érezte magát az Aprilia kötelékében az előző nyolc évben.

Mindig is úgy éreztem, hogy az Aprilia vezetősége csodálatos bánásmódban részesített – mondta. – Hatalmas tiszteletet érzek a csapat iránt. Úgy érzem, náluk tökéletes az egyensúly a versenyzés és a családi hangulat között. Nagyon boldog voltam. Mindig úgy éreztem, hogy nekik én vagyok Valentino Rossi. Azonban még egyszer mondom, ez nem rólam és nem az Apriliáról szól. Egy olyan pilótáról van szó, aki a világ tetején volt, és hirtelen a mélypontra került. Szóval nehéz megérteni, hogy az ember mit tenne az ő helyében. Ugyanakkor bárhogyan is határoz, én tiszteletben tartom, és megpróbálok közel maradni hozzá.”

Ki az a menedzser, aki egy csapásra a pilótapiac központi figurájává vált?

Hivatalos: mindkét kérdéses állapotú MotoGP-pilóta átment a silverstone-i orvosi vizsgálaton 

0

Csütörtök délután került sor a Le Mans-ban megsérült Joan Mir és a kompartment szindróma miatt műtéten áteső Somkiat Chantra utolsó orvosi vizsgálatára a Brit Nagydíj előtt. Szerencsére mindkét pilóta állapotát megfelelőnek találták, így motorra ülhetnek Silverstone-ban. 

Bár az már Jorge Martín katari újboli megsérülésével egyértelmű lett, hogy a Brit Nagydíjon biztosan nem lesz teljes a mezőny, néhány másik pilóta részvétele az utolsó pillanatokig kérdéses volt (egyébként külön érdekes, hogy a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta sem lesz ott Silverstone-ban, 33 év óta a mostani hétvégén hagy ki először egy fordulót).

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Egyikőjük Joan Mir volt, aki a Francia Nagydíj sprintjén a rajt utáni balesetben sérült meg. A spanyol pilótát aznap este a helyi kórházba szállították, ahol az orvosok megállapították, hogy ujjtörést szenvedett, és nyaki fájdalmakkal is küzdött. Viszont szerencsére ez nem akadályozta túlzottan a felkészülésben, és megfelelő segítséggel a fájdalmakon is túljutott. Mir ennek megfelelően el is utazott Silverstone-ba, ahol csütörtökön a MotoGP orvosi stábja versenyzésre alkalmasnak találta, így a hétvégén motorra ülhet. 

Márkatársa, Somkiat Chantra más pályát futott be, hiszen a thai pilóta nem vett részt a Francia Nagydíjon. Chantrának a jerezi versenyhétvége után át kellett esnie egy műtéten a motorversenyzőknél sokszor fellépő kompartment szindróma miatt, mivel már túlontúl fájt a keze. A felépülése viszont nem haladt elég gyorsan ahhoz, hogy Le Mans-ban motorozhasson, ám a csütörtöki bejelentés szerint most már készen áll erre. 

Egyébként a vizsgálaton rajtuk kívül még a Moto2-ben vitézkedő Mario Aji a Moto3-ban versenyző Ruché Moodley is átesett, így ők szintén ott lesznek a géposztályuk rajtrácsán.