back to top
2025. szeptember 24. 13:20
Kezdőlap Blog Oldal 25

Marc Márquezé lett a pole a Balaton Parkon Bezzecchi előtt, Bagnaia nem jutott tovább a Q1-ből

0

Marc Márquez szerezte meg a pole pozíciót a Magyar Nagydíj időmérőjén, a Q1-ből továbbjutó Marco Bezzecchit és Fabio Di Giannantoniót megelőzve. Pedro Acosta bukott, Álex Márquez többször is hibázott, míg Francesco Bagnaia nem jutott be a Q2-be, és csak a tizenötödik helyet szerezte meg a rajtrácson.

Közvetlenül a második szabadedzés után következett a MotoGP időmérője a Magyar Nagydíj szombati napján. A Q1 valóságos tűzijátéknak ígérkezett, hiszen többek között Francesco Bagnaia, Fabio Di Giannantonio, valamint a gyári Aprilia pilótái is itt kezdtek. Ellentétben Pedro Acostával, Marc és Álex Márquezzel, Fermín Aldeguerrel, Enea Bastianinivel, Franco Morbidellivel, Joan Mirrel, Pol Espargaróval, Luca Marinivel és Fabio Quartararóval, akik az edzésen kiharcolták a Q2-es szereplést.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

A Q1 résztvevői kivétel nélkül közepes első és lágy hátsó gumit választottak. Az első mért kört Jack Miller futotta meg, az ausztrál pilóta 1:38.104-gyel kezdett, amivel a második helyen állt, miután csak Di Giannantonio előzte meg, 331 ezreddel. Mögöttük Miguel Oliveira és Johann Zarco volt a sorrend, míg Jorge Martín és Bagnaia ideje nem volt értékelhető.

A második kísérletek során viszont a címvédő jelentősen javított, ám így sem állt továbbjutásra, hiszen 1:37.715-ös körénél csapattársa, Marco Bezzecchi 741 ezreddel, míg Brad Binder 111 ezreddel volt gyorsabb nála. Az olasz motoros az első 1:37-en belüli kört is megfutotta, miközben Bagnaia továbbra is értékelhetetlen idővel állt az utolsó pozícióban.

Azonban a háromszoros világbajnok a szokásos bokszlátogatása után friss abroncsokon sokkal jobb kört rakott össze, és csak 122 ezreddel maradt el Bezzecchitől. Azonban örömmel nem lehetett teljes, hiszen Miller 17 ezreddel felülmúlta az idejét, így akkor úgy tűnt, hogy a gyári Ducati motorosa mégsem jut tovább, a szezon során először.

A háromszoros világbajnok a következő körét elrontotta, ráadásul Binder közben feljött a második pozícióba, Bezzecchi pedig 1:36.800-ra módosította az eddigi legjobb időt. Bagnaia aztán az utolsó körét is elrontotta az 5-ös kanyarban, így eldőlt, hogy kiesik. Az utolsó sz aztán Di Giannantonióé volt, aki ezredre azonos kört futott Binderhez képest, és mivel a második legjobb köreik közül az övé volt a gyorsabb, a VR46 pilótája jutott tovább. Miller 32 ezreddel maradt le a Q2-ről, Bagnaia pedig a tizenötödik helyről kezd. Mögötte Raúl Fernández, Martín, Zarco, Oliveira, Álex Rins és Ai Ogura lett a sorrend.

A Q2-re nem változott a gumiválasztás. A pole pozícióra is esélyes Acosta már az első gyorskörében elesett a 8-as kanyarban, és bár neki nem esett baja, a motorja nagyon összetört, nem véletlen, hogy rohant, hogy visszaérjen a bokszba. Mindeközben Marc Márquez 1:36.822-vel kezdett, amivel 685 ezreddel megelőzte Di Giannantoniót, és további 33-mal Mirt. A sárga zászló sokak körét tönkretette, de Morbidelliét nem, aki 486 ezredes hátrányban a második helyen iratkozott fel az eredményjelzőre. Bezzecchi ellenben hibázott, és kicsúszott a kavicságyba.

A második próbálkozások során az idősebbik Márquez 1:36.646-ra javított, míg Joan Mir feljött a harmadik pozícióba. A negyedik pozíció 7 perccel a leintés előtt Aldegueré volt, Marini pedig a hatodik helyre ugrott fel. Quartararo a nyolcadik volt, míg mögötte Espargaró és Álex Márquez volt a sorrend, Acosta és Bezzecchi pedig kör nélkül álltak.

Az Aprilia állva maradt pilótája a következő próbálkozása során is hibázott, akkor az 5-ös kanyarban. Acosta szintén nem örülhetett, hiszen csak a tizedik helyen kezdett, miközben Di Giannantonio feljött a harmadik pozícióba. Azonban nem sokáig volt az első sorban, ugyanis Bezzecchinek összejött a jó kör, és 162 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba.

Di Giannantonio aztán ismét javított, és visszajött a harmadik pozícióba, míg Morbidelli az ötödik, Quartararo a hatodik, Acosta a hetedik helyre jött fel. Eközben Marc Márquez elvette a körét, de még volt egy próbálkozása. Ellentétben Aldeguerrel, aki ugyan feljött a nyolcadik helyre, ám aztán elrontotta az 1-es kanyart.

A véghajrában aztán a Marc Márquezt követő Espargaró bukott, honfitársa viszont tudott javítani, így végül 1:36.518-cal lett meg neki a pole pozíció. Ezzel 29 századdal verte meg Bezzecchit, míg harmadikként a másik Q1-es zárt Di Giannantonio személyében. Mögöttük Bastianini, Morbidelli, Quartararo, Acosta, Aldeguer, Marini, a végén hibázó Álex Márquez és Espargaró lett a sorrend.

A Magyar Nagydíj időmérőjének végeredménye

Marc Márquez az élen a Magyar Nagydíj időmérője előtt, Bagnaia továbbra sem talált magára

0

Marc Márquez volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj második szabadedzésén a MotoGP-ben, Pedro Acostát és Fabio Di Giannantoniót megelőzve. Francesco Bagnaia lemaradása továbbra is tetemes, köridőben és pozícióban egyaránt.

A Moto3-é és a Moto2-é után a MotoGP mezőnye is megkezdte a szombati programot, hiszen megrendezték a királykategória második szabadedzését. Mondhatni, ez az időmérő előtti főpróba, hiszen bár tétje nincs, de közvetlenül ezután rendezik meg a rajtsorrendről döntő kvalifikációt.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Az első mért kört a Q2-ről egyelőre lemaradó Francesco Bagnaia futotta meg, az olasz versenyző 1:38.809 másodperccel kezdett, amivel az élen is maradt, 483 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, és további 77-tel Álex Márquezt. Ezután persze rohamosan javultak a köridők, de a háromszoros világbajnok maradt az élen, igaz, 1:38.505-ös ideje ezredre megegyezett csapattársáéval, Marc Márquezével, Fermín Aldeguer lemaradása pedig 94 ezred volt.

Hét perc elteltével Pedro Acosta 1:38.176-tal átvette a vezetést, de Aldeguer 14 ezreddel nála is gyorsabb volt, miközben az idősebbik Márquez hibázott, és le kellett mennie a pályáról. A harmadik pozíciót utóbbi öccse foglalta el, míg a negyediket a Maverick Viñalest helyettesítő Pol Espargaró. Az ötödikre Joan Mir jött fel, majd jött a két gyári Ducati, miután Bagnaia 16 ezredet tudott javítani.

A gyári KTM pilótája nem sokkal később tovább gyorsult, s 1_37.780-nal ismét élre állt, 164 ezreddel megelőzve Marc Márquezt, miközben Aldeguer feltartotta Raúl Fernándezt, aki majdnem neki is ment honfitársának. Nem sokkal később Fabio Quartararónak nem jött össze az első kanyar, amiért látványosan mérgelődött.

Ezután sokáig nem változott a sorrend, majd a hajrá felé közeledve Fabio Di Giannantonio 1:37.615-tel átvette a vezetést, sőt, a következő körében további 131 ezredet faragott az idejéből. Erre aztán Marc Márquez tudott válaszolni, aki 129 ezreddel múlta felül márkatársát.

A leintés előtt aztán Acosta majdnem megfogta honfitársát, de nagyjából a fordítottja történt meg annak, ami az edzésen, hiszen a 21 éves pilóta 8 ezreddel kapott ki. Ezzel ki is alakult a sorrend: a két spanyol mögött a jelek szerint nagyot előrelépő Di Giannantonio, Aldeguer, Marco Bezzecchi, , Enea Bastianini, Mir, Brad Binder, Álex Márquez és Jorge Martín lett az első tíz sorrendje. Bagnaia eközben csak tizennyolcadik lett, lemaradása 1,134 másodperc.

A MotoGP második Balaton Park-i szabadedzésének végeredménye

A küszködő Moto2-bajnokesélyes megérkezett, a listavezetőt megverve húzta be az utolsó edzést

0

Arón Canet az utolsó pillanatokban javítva vitte el a Moto2 második szabadedzését a Balaton Parkon. A pénteken végig küszködő spanyol pilóta bajnoki ellenfelét, Manuel Gonzálezt és David Alonsót megelőzve ért oda az első helyre. 

A Moto3-as mezőny után a Moto2-es pilóták számára is megtartották a második szabadedzést a Magyar Nagydíjon. A tréning kezdete előtt 20 fokos volt a levegő, míg a Balaton Park Circuit aszfaltja 30 fokra melegedett fel. A bokszutca nyitásakor szinte mindenki azonnal pályára hajtott, köztük a pénteki edzést behúzó Diogo Moreira is.

Kétszer is bukott, de Quiles hangolódott a legjobban a Moto3 időmérőjére a Magyar Nagydíjon

Az első komoly próbálkozások után Filip Salac neve mellett  szerepelt a legjobb eredmény: a cseh pilóta 1:41.167 másodperces kört motorozott, majd ez rövidesen 1:40.893-ra javította, amellyel hosszú percekig az élen maradt. A legközelebb hozzá David Alonso tudott kerülni, aki mindössze 54 ezreddel maradt el tőle, a harmadik helyre pedig Adrián Huertas fért be 238 ezredes hátránnyal. Moreira ekkor a negyedik, a bajnoki éllovas Manuel González pedig az ötödik pozíciót foglalta el.

Salacot végül González taszította le az első helyről, aki 1:40.713-ra faragta le a vezetést érő köridőt. Mögötte ekkor már Alonso tűnt fel, aki csupán 15 ezredes hátrányban volt a spanyol motoroshoz képest. Utánuk Salac, Moreira, majd Huertas nevét lehetett látni a táblázat tetején. A folyamatos pályaelhagyások miatt körelvételek az edzés középső szakaszában is folytatódtak, miközben a pilóták versenyszimulációkat kezdtek futni.

Az utolsó percekben ismét elkezdték feljebb csavarni a tempót, aminek következményeképp Jake Dixon bukott az 1-es kanyarban. Eközben Collin Veijer 1:40.884-es körével felugrott a harmadik helyre. Huertas pedig a holland motorostól 29 ezredre fejezte be a körét, amivel odaért a negyedikre.

Végül aztán hiába vezetett sokáig González, az első számú bajnoki üldözője, Arón Canet megverte. Canet, aki pénteken végig küszködött, és csak a huszadik hely környékén zárt, 1:40.570-et futva vitte el az edzést. González mögött is változott a sorrend: Alonso 15 ezredre, David Muñoz pedig 62 ezredre megközelítette, amivel mindketten megelőzték Veijert. A holland pilóta után Huertas, Salac és Moreira jött a sorban.

A Magyar Nagydíj második Moto2-es szabadedzésének végeredménye

Banális magyarázata lehet az elfüstöléseknek, de az Apriliánál más okot sejtenek a két eset mögött

0

Raúl Fernández és Jorge Martín pénteki elfüstölése minden bizonnyal részben egyaránt a használt motorblokkjaikra vezethető vissza. Ugyanakkor az Apriliánál azt gondolják, nem pontosan ugyanaz az ok állt mindkét eset mögött, valamint azt is sejtik, hogy Martínnál egy korábbi bukása is szerepet játszhatott.

A pénteki nappal ténylegesen is kezdetét vette a Magyar Nagydíj. A MotoGP mezőnye kétszer gurult pályára: az izgalmasan alakuló edzés előtt teljesítette az első szabadedzést. Az utóbbi gyakorlás nagyrészt a pálya letapogatásáról szólt, ugyanakkor két látványos pillanattal szolgált a nézőknek – bár ennek az Apriliánál nem örültek. Előbb Jorge Martín motorblokkja füstölt el, majd Raúl Fernández gépének erőforrása is megadta magát. Fernández esetében ráadásul olaj is folyt az aszfaltra, így be kellett lengetni a piros zászlót.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Az edzés után a legtöbben arra spekuláltak, hogy a motorblokkok túlhasználata magyarázhatta a két esetet. A MotoGP-ben ugyanis egy-egy pilóta meghatározott számú erőforrást használhat fel, a koncessziós megállapodás értelmében ez a szám az Apriliánál nyolc. Így az edzéseken rendszeresen a már használt blokkok kerülnek a motorokba, hogy az újak kilométereit a versenyekre tegyék félre. Délután Fernández lényegében megerősítette, hogy erről lehetett most is szó, bár azért maradtak kérdőjelek a noaleieknél.

„A szezon közepén járunk, és az Aprilia még fejleszt olyan pontokon, amelyekkel tavaly problémáik voltak – válaszolta a spanyol pilóta a P1Race.hu kérdésére. – Ezek nem nagy dolgok, de azokat a blokkokat használjuk hozzá, amelyekben már több kilométer van. Semmi fontos, semmi komoly dolog nem történt. És ha sok kilométer van egy blokkban, ez történhet. Számomra az a rossz ebben, hogy időt veszítettem, de amúgy semmi komoly nem történt. Ettől még nem lesz nehéz menedzselni a blokkokat a jövőben.”

Martín szintén nagyon nyugodtan reagált a történtekre. „Volt egy problémánk a motorblokkal – kezdte Martín a P1Race.hu jelenlétében. – De az Aprilia foglalkozik azzal, hogy miért történt, és hogy ne történjen meg ismét. Ettől függetlenül nagyon jól éreztem magam a motoron.”

Később a gyártó részéről szintén megerősítették, hogy valóban a motorblokkok használtsága okozhatta az elfüstöléseket, bár nem pontosan ugyanolyan módon. Ráadásul Martín esetében az Osztrák Nagydíjon elszenvedett esése is közrejátszhatott. „Először is ki kell mondani, hogy jobban meg kell értenünk, mi állt a két probléma mögött – magyarázta Paolo Bonora, az Aprilia sportigazgatója. – Valószínűleg két különböző dolog okozta őket. Mindenesetre pénteken, az első szabadedzés során egy használtabb blokkot tettünk be a gépbe, és ez mindkét versenyzőnél így volt.”

„És különösen Jorge esetében fontos megjegyezni, hogy azt a motort használta, amellyel Spielbergben bukott. Az ottani verseny után mindent ellenőriztünk, minden vizsgálatot elvégeztünk annak érdekében, hogy biztosak legyünk benne: most olyan motort viszünk a pályára, amely megfelelően megbízható. De az elfüstölés után még rá kell jönnünk, hogy pontosan mi történt, és ezért a technikusaink mindkét motort elemzik.”

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei

Marc Márquez szerint a Balaton Park bizonyos szempontból egyszerű – de ez nem teszi könnyűvé

0

Marc Márquez kijelentette, nem fedezett fel sok újdonságot a Balaton Parkot illetően a MotoGP-motoron ülve, hiszen csak egy íven lehet menni, ám ez nem jelenti azt, hogy könnyű lenne a pálya. A nyolcszoros világbajnok úgy véli, egy előzési kísérlet során könnyű hibázni, ami megnehezíti az ilyen manővereket.

Pénteken elindult a Magyar Nagydíj hétvégéje, és többek között a MotoGP versenyzői is birtokba vették a Balaton Park Circuitet. Marc Márquez a várakozásoknak megfelelően az élen zárta az első szabadedzést, és már akkor gyorsabb volt, mint a Superbike-vb pole pozícióját megszerző Toprak Razgatlıoğlu. Az edzésen aztán Pedro Acosta gyorsabb volt nála, ám a kör végére csak 6 ezred volt a különbség.

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

A nyolcszoros világbajnok nem először motorozott a magyarországi pályán, hiszen néhány hete a Ducati teljes armadájával együtt teszteltek a helyszínen. Persze nem a versenymotorjukkal, hanem a Panigale V4-essel, ennek ellenére Márquez csütörtökön kijelentette, hogy a Balaton Parknak nincs sok titka. Ez a megállapítása pedig másnap sem változott, de ez nem jelenti azt, hogy könnyű pályának tartja a Balaton Parkot.

Marc Márquez a Balaton Parkról: Ennek a pályának nincs sok titka

„Nem sokat – válaszolta egy sajtóbeszélgetésen a P1race.hu azon kérdésére, hogy a MotoGP-motoron ülve felfedezett-e új titkokat. – Hallottam, hogy az első és a tizenhetedik között mindössze egy másodperc volt. Ez azt jelenti, hogy egy ív van, és precíznek kell lenni, koncentrálni kell, mint mindig, hogy az ember a maximumot nyújtsa. Azonban csupán egy ív van, és nem lehet különböző dolgokat csinálni. Ez egy olyan pálya, ahol megvan a referencia a megfelelő fékezési pontokhoz. Élveztem.”

Bár a Superbike-vb és az ottani betétkategóriák futamai erre valamelyest rácáfoltak, sokan attól tartanak, hogy a MotoGP-ben nem lehet majd előzni a rengeteg szűk kanyar és a viszonylag rövid egyenesek miatt. Márquez ennek kapcsán azt is elmondta, hogy nagyon oda kell figyelni, mert itt egy próbálkozásnak könnyedén katasztrofális vége lehet.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

„Bizonyos szempontból úgy tűnik, hogy egyszerű előzni, mert sok a féktáv, másfelől viszont könnyű nagyot hibázni – jelentette ki. – A nagy hiba azt jelenti, hogy balesetet okozni, vagy előzési kísérlet közben elveszíteni [a motor] elejét. Ez előfordulhat a futamokon, főleg azért, mert minden féktávon teljes erőbedobásra van szükség, ami nehézzé teszi. Emellett nem lesz szélárnyék, hogy a féktávra közel maradjunk a másikhoz. Szóval nehéz lesz előzni.”

A gyári Ducati motorosa arra is kitért, hogy a belülről történő kifékezés sem lesz könnyű, mert nehéz megállítani a motort, különösen a második sikánnál. Ezután azt is megkérdezték tőle, hogy mit kezd az esetlegesen agresszív pilótákkal, mire azt felelte, hogy megpróbál nyerni, de ha gyorsabbak nála, akkor fel kell mérnie a kockázatot.

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei

Kétszer is bukott, de Quiles hangolódott a legjobban a Moto3 időmérőjére a Magyar Nagydíjon

0

Hiába bukott kétszer is, Máximo Quiles zárt az élen a Moto3 második szabadedzésén a Balaton Park Circuiten. Az első háromba még David Muñoz és Adrián Fernández fért be.

A szokásoknak megfelelően a Moto3 második szabadedzésével kezdődött a szombati program a Balaton Park Circuiten. A péntek délelőtti első tréningen Guido Pini, míg délután Máximo Quiles futotta meg a leggyorsabb kört, amely után Marcos Uriarte kapott egy súlyos büntetést feltartás miatt. A spanyol versenyző biztosan az utolsó helyről fog rajtolni, időmérős eredményétől függetlenül. A piros lámpák kialvásakor a levegő hőmérséklete 18, az aszfalté pedig 23 fokos volt.

Márquezék versenyzője az elvett körei ellenére is lenyomta a mezőnyt, a Moto3-as edzés is hozta a hibákat

Az eredménylistára Valentin Perrone iratkozott fel először, aki 1:48.058 másodperces kört futott. Sokáig azonban nem birtokolhatta ezt a pozíciót, ugyanis Quiles hamar nagy különbséget épített ki. A 17 éves versenyző első nekifutásra 1:46.707-et ment, másodjára pedig 1:45.812-nél állt meg a stopper.

Quiles nem sokkal később a motort is eldobta a 15-ös kanyarban.

Fétávhoz közeledve José Antonio Rueda és David Muñoz is megérkezett a közvetlen élmezőnybe, azonban Quiles körét ők sem tudták megdönteni, aki nem sokkal később ugyanott bukott, majd nagyot kellett mentenie. Eközben Adrián Fernández és David Almansa is nagyot lépett előre magához képest.

Az 1-es kanyarban Casey O’Gorman esése miatt kellett bevetni a sárga zászlót, az 5-ösben pedig Almansa járta meg a sóderágyat. Eközben az eredménylista közel változatlanul állt, Fernández jött fel a negyedik helyre.

Quiles körét azonban nem veszélyeztették, így a Márquez testvérek protezsáltja hangolódott a legjobban a 12:45-kor kezdődő időmérő edzésre.

A Magyar Nagydíj Moto3-as második szabadedzésének végeredménye

A KTM főnöke egyértelműen cáfolta „a teljes őrültséget” a főszponzorukról

0

Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója elárulta, hogy nem igazak a híresztelések, miszerint szakítanak a Red Bullal, sőt nemrég meghosszabbították a szerződésüket az energiaital-gyártóval. Beirer kiemelte, hogy a Red Bull nélkül a krízisük során nem tudták volna fenntartani addigi teljesítményüket.

Az elmúlt napokban szinte a teljes szaksajtóban végigment a hír, miszerint a Red Bull nem hosszabbítja meg a KTM-mel hosszú évek óta tartó együttműködését. Ez hatalmas csapást jelentett volna a fenyegető anyagi problémákat látszólag épp csak maga mögött hagyó gyártó teljes motorsport-, így MotoGP-programjának is. Csak az utóbbi esetében a becslések szerint 12–15 millió euró értékű a névadó szponzori szerződés, amelynek értelmében idén mindkét KTM-istálló a bikások nevét viseli. A hírek szerint a Red Bull egyben azt fontolgatja, hogy a jövőben a Hondával áll össze, amelynél a Repsol tavalyi elvesztése óta „üresedés” áll fenn.

Hiába a cégcsoport bevételének jelentős visszaesése, ismét jó hírek érkeztek a KTM háza tájáról

A hétvégén rendezik meg a Magyar Nagydíjat, amelynek keretében többek között Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója is ellátogatott a Balaton Park Circuitre. Itt – ahol egyébként eddig általánosságban nagyon jól szerepelnek a márka pilótái – természetesen megkérdezték, hogy van-e alapja ennek a híresztelésnek, amire egyértelmű nemmel felelt.

„Hála Istennek, nem, már csak belegondolni is teljes őrültség lenne – mondta Beirer. – Valójában ennél sokkal jobb híreink vannak. Néhány nappal ezelőtt hosszabbítottuk meg velük a szerződésünket, és ez egy 2003 óta tartó, tartós partnerség, amely az off-road szakágból indult, majd átvittük a gyorsasági motorversenyzésbe is.”

„És ha visszagondolunk, mi történt a tavalyi télen: a Red Bull nélkül egyszerűen nem tudtuk volna életben tartani minden projektünket azon a szinten, nem tudtunk volna úgy teljesíteni, például megnyerni a Dakart, motokrossz- és szuperkrossz-versenyeket, és közben még a MotoGP-ben is eredményesen szerepelni. Számunkra ez a partnerség sokkal többet jelent, mint csak egy szerződés. A pletykák… nem tudom, honnan indultak, de a szerződés meg van hosszabbítva, mi pedig nagyon boldogok vagyunk, és nem egy évről vagy efféléről van szó. Nem, ez egy hosszú távú együttműködés.”

Eldőlhetett a KTM MotoGP-programjának sorsa

Aldeguernek nem célja megnyerni a Magyar Nagydíjat, de le fog rá csapni, ha úgy adódik

0

Fermín Aldeguernek nem célja, hogy győzzön a Magyar Nagydíjon. Lépésről lépésre szeretne haladni, de természetesen megpróbálja, ha sansza lesz rá. A Gresini újonca a pénteki napját is értékelte, valamint úgy véli, nehéz lesz az előzés a Balaton Park Circuiten.

Történelmi pénteki napot zárhattak a motorsportrajongók, ugyanis most már a fő fókusz a pályára került. A visszatérő Magyar Nagydíjon természetesen a MotoGP is pályára gurult. Az első szabadedzésen Marc Márquez futotta meg a leggyorsabb kört, a délutáni tréningre azonban Pedro Acosta rázta meg magát.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Fermín Aldeguer pedig ott folytatta, ahol Spielbergben abbahagyta. Mint ismeretes, a spanyol versenyző az Osztrák Nagydíjon a második helyen zárt. Ezzel Le Mans után állhatott fel ismét a dobogóra főfutamon. A Balaton Park Circuit délelőtti gyakorlásán a kilencedik helyen végzett, viszont délután remekül muzsikált alatta a motor, és végül negyedikként zárt. Adódott is a kérdés, hogy hogyan látja az esetleges győzelmi esélyeit.

„Ez egy jó lehetőség számomra, mivel mindannyian hasonló helyzetből várjuk a folytatást – válaszolta a P1race.hu kérdésére a pénteki sajtóbeszélgetésen. – Ez mindenkinek egy új pálya. De nem ez a célom. Inkább az, hogy mindent kiadjanak magamból, hogy bizonyítsak, és hogy az első ötben maradjak. Ez is bizonyosan egy remek eredmény lesz számomra. Mindig a dobogón szeretnék lenni, de lépésről lépésre kell haladnunk. Ha lehetőség adódik, biztosan a végletekig fogom nyomni.”

Széchenyi fürdő vagy Balaton? Fánk vagy gulyás? – MotoGP-pilóták választottak magyarországi programot

A spanyol versenyző a pénteki történéseket is értékelte. „Pozitív napot zártunk, boldog vagyok. Jól érzem magam a pályán. Ha a motor is összeáll alattad, és gyors vagy, akkor minden helyszínt kedvelsz, nemde? A gép kisebb területein még dolgoznunk kell, elsősorban a fékezés közbeni stabilitáson. Ezenfelül a viszonyítási pontok miatt megpróbálunk nem hibázni, és azon vagyunk, hogy közel tökéletes gyorskört teljesítsünk. A szél is trükkös volt. Ez egy új pálya, és kevés információnk volt a motorról. Abban biztos vagyok, hogy remek napot zártunk.”

A Balaton Park Circuit aszfaltcsíkja Aldeguer kapcsán is előkerült, azonban abból a megvilágításból, hogy nehéz lesz-e az előzés. Maga a téma több versenyzőnél is felmerült már. Marc Márquez úgy vélte, ennek a pályának semmilyen takargatnivalója sincs, míg Johann Zarco szűknek és lassúnak gondolta. Márkatársa, Luca Marini úgy véli, nehéz lesz elkerülni a csattanót az 1-es kanyarban. Marco Bezzecchi és Joan Mir azonban némileg ellenpontozták ezt a véleményt a csütörtöki sajtótájékoztatón. Előbbi pilóta szerint a start mindenhol kritikus, míg utóbbi semmilyen különbséget nem érez.

„Biztosan lesz pár incidens” – a MotoGP-ben is lehetnek gondok a rajtnál a Balaton Parkon?

„Nagyon nehéz lesz – jelentette ki Aldeguer. – Hihetetlenül fontos lesz az időmérő. Talán néhány kanyarkijáraton meg lehet próbálni, de féktávokon kemény és kihívásokkal teli lesz. A sprint egy remek lehetőség lesz arra, hogy e tekintetben információkat gyűjtsünk a nagydíjra.”

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei

Bagnaia már a hétvége előtt elfogadta, hogy nem lesz ott a legjobbak között a Balaton Parkon

0

Francesco Bagnaia elárulta, hiába az övé volt akkor a legjobb idő, már a Ducati Panigale V4S nyergében teljesített teszten sejtette, hogy szenvedni fog a Magyar Nagydíj hétvégéjén. A háromszoros világbajnok a pénteki nap után nehezen tudta elképzelni, hogy akár csak a legjobb tízért küzdjön, ennek ellenére nem adja fel.

Francesco Bagnaia 2025-ben finoman szólva sem élete szezonját futja, de a Magyar Nagydíj pénteki napján nyújtott teljesítménye még az idei átlagától is messze elmaradt. Az első szabadedzésen elért tizenötödik helye még nem volt akkora meglepetés, hiszen nála sokszor előfordul, hogy a nyitányon nem az egykörös tempóra koncentrál, de a lemaradása riasztó, 1,383 másodperc volt csapattársához, az élen végző Marc Márquezhez képest.

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

Délután viszont már fontos lett volna a jó köridő, hiszen szokás szerint tíz Q2-es helyért ment a csata, ám az olasz pilótának nem volt meg a tempója. Igaz, azért ez nem csak ezen múlott: legjobb körét Johann Zarco bukása miatt nem fejezhette be, majd jött az incidens Álex Márquezzel és Jack Millerrel, hogy aztán az utolsó próbálkozása során ő maga rontsa el az utolsó szektort – amit el is ismert. Mindezt azok után, hogy a Ducati korábbi tesztjén ő volt a leggyorsabb, de már akkor tisztában volt vele, hogy ez semmit nem jelent, sőt.

Büntetést ért Bagnaia feltartása a Magyar Nagydíj edzésén

„Miután teszteltem itt a Panigaléval, és jól éreztem magam vele, már tudtam, hogy a GP25-össel lehetnek problémáim – nyilatkozta a P1race.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetésen. – Merthogy minden alkalommal, amikor rövid táv alatt kell megállítanom a motort, és a fékezés révén kell kanyarodnom… ez az, ahol a legjobban szenvedek ezzel a motorral, itt pedig minden kanyar ilyen. Már előtte tudtam, és elfogadtam, hogy talán nem leszek ott a legjobb tízben, és nem lesz esélyem a győzelemre. Egyszerűen dolgoznunk kell.”

Bagnaia hozzátette, azért az edzésre így is sikerült előrelépni, hiszen majdnem megfelezték a távolságot a mindenkori első helyezetthez képest. A 28 esztendős motoros igyekszik a pozitívumokra figyelni, és kiemelte, hogy a Q1-es szereplés révén több ideje lesz kipróbálni valami mást az esetleges Q2 előtt, a második szabadedzést pedig emiatt kulcsfontosságúnak tartja. Más kérdés, hogy abban a pillanatban nem igazán látta magát az időmérő második szakaszában. „Jelenleg nehéz elképzelni, hogy bejussak a Q2-be, illetve hogy a legjobb tízért küzdjek – fogalmazott. – Szóval szükségünk van rá, hogy előrelépjünk egyet.”

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Bagnaia egy kérdésre válaszolva elárulta, pályafutása legnagyobb krízisét éli, miközben azt látja, hogy a tavalyi futamgyőztes idejei simán meccsben vannak az idei nyertes versenyidőkkel. Ezt pedig elfogadnia és megértenie is nehéz, ahogyan a csapat is nehéz helyzetben van, hiszen mindent megtesznek a 28 esztendős versenyzőért, akit ennek ismeretében is letaglóztak a Balaton Parki-i péntek eseményei.

„Számomra is sokkoló, hogy ilyen nehézségekkel küszködöm a fékezés során – jelentette ki. – De ez van, az elmúlt nyolc hónapban ez volt a helyzet. Már különböző módszerekkel küzdök, hogy megtaláljam a megoldást, ami elég nehéz, de harcolok, mert nem akarom feladni, és szeretném kiaknázni azt a potenciált, ami számomra meglehetősen nehéz, azonban ott van. Marc az egyetlen, aki kihozza ebből a motorból a potenciált, szóval nekem is ezt kell tennem.”

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei

A MotoGP pilótája állítja, majdnem elütött egy pályabírót, és lélektelennek nevezte a Balaton Parkot

0

Luca Marini szerint a Magyar Nagydíj első szabadedzésének végén az egyik pályabíró kissé óvatlan volt, és ha ő nem figyel oda, akkor akár baj is lehetett volna. A gyári Honda motorosa lélektelennek tartja a Balaton Parkot, de az összes új pályáról ez a véleménye, azt viszont leszögezte, hogy az aszfaltcsík biztonságos.

Pénteken eljött a nagy nap, és a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriái immáron a Magyar Nagydíj keretében kipróbálhatták a Balaton Parkot. Természetesen ez a MotoGP-vel is így történt, és bár az első szabadedzést meg kellett szakítani, összességében a királykategória eseményei is problémamentesen lezajlottak.

Luca Marini azonban azt állítja, hogy a délelőtti gyakorlás végén belekerült egy neccesebb szituációba, amely, mondhatni, próbára tette a figyelmét. Az olasz versenyző szerint az egyik pályabíró ugyanis túlságosan meggondolatlan volt, amiből baj is lehetett volna. Persze fontos leszögezni, hogy ez az ő olvasata, és nem biztos, hogy tényleg annyira veszélyes volt a helyzet, mint amilyennek beállítja.

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

„Majdnem elütöttem egy pályabírót – nyilatkozta a nap végén. – Kissé túlságosan is optimista volt. Láttam, de ha nem figyelek oda, akkor rosszabbul is végződhetett volna. Bátor volt, és átvágott a pályán, hogy segítsen [Jack] Millernek. Ez érthető, de óvatosabbnak kellett volna lennie, mert még sárga zászló alatt is [gyorsan] megyünk.”

Marini csütörtökön még úgy fogalmazott, hogy az 1-es kanyartól tart egy kicsit a fal közelsége miatt, ami pedig a rajtot illeti, szerinte többé-kevésbé elkerülhetetlen, hogy valamelyik kategóriában lesz rajtbaleset. Előbbit továbbra is fenntartja, ugyanakkor leszögezte, hogy összességében biztonságos a pálya – még ha őt az élvezhetőség szempontjából nem is fogta meg.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

„Könnyebb elesni, mert sokat kell fékezni, de a lényeg, hogy messze vannak a falak – jelentette ki. – Azt mondanám, hogy itt nincsenek biztonsági problémák, kivéve az egyes kanyart, ahol kicsit közel van [a fal]. Legfeljebb fékezési gondok esetén merülhetnek fel. Ami engem illet, én lélektelennek tartom ezt a pályát, de ez az összes új pályára jellemző, vagy legalábbis azokra, amelyeket újraaszfaltoztak. Például az emelkedőből az ellenkezője lesz.”

Marininek egyébként jól sikerült a nyitány, hiszen a kilencedik helyen fejezte be a délutáni tréninget, vagyis már pénteken bejutott a Q2-be. A 28 éves motoros tudatosan állt be a Ducatik mögé, hiszen azok versenyzői már teszteltek a Balaton Parkon, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy új helyszínről lévén szó még sokat lehet fejlődni.

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei