back to top
2025. szeptember 24. 15:05
Kezdőlap Blog Oldal 26

Ilyen egy MotoGP-kör a Balaton Parkon a Magyar Nagydíj eddigi legjobbjának szemszögéből (videó)

0

A MotoGP közzétett egy videót, amelyen egy fedélzeti kamerás kör látható a Balaton Parkon. A nézőket Pedro Acosta kalauzolja el, aki később az élen végzett a Magyar Nagydíj edzésén, és a sebesség mellett az is látható, hogy az adott pillanatban milyen szögben dönti be a motorját.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

A Magyar Nagydíj pénteki napjának legjobb képei

0

Immáron hivatalosan is elkezdődött a Magyar Nagydíj hétvégéje, és lezajlottak az első pályaesemények. Az alábbiakban megtekinthetik a MotoE, a Moto3, a Moto2, valamint a MotoGP  küzdelmeiről készült legjobb képeink.

 

Büntetést ért Bagnaia feltartása a Magyar Nagydíj edzésén

0

A délutáni edzésen történő feltartás miatt Álex Márquez és Jack Miller is három rajthelyes büntetést kapott. A sajtóbeszélgetéseken maguk az érintettek is megszólaltak.

Máris lezajlott a MotoGP Magyar Nagydíjának pénteki napja. Az első szabadedzésen Marc Márquez futotta meg a leggyorsabb kört, a délutáni tréningre azonban Pedro Acosta is megrázta magát, és az utolsó percekben elszenvedett bukása ellenére is borsot tudott törni a mezőny orra alá.

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

A délutáni edzésen pedig egy véleményes incidens is történt, melyet a sportfelügyelők is kivizsgáltak. Álex Márquez és Jack Miller nem értették meg egymást, majd az őket követő Francesco Bagnaiát is megakasztották, ezzel mindhárom kört semmissé vált. Mind az olasz, mind az ausztrál hevesen gesztikulált, elsősorban spanyol kollégájuk felé, akit meg is büntettek. Azonban nemcsak a Gresini versenyzőjét kaszálták el, hanem az ausztrálnak is az orrára koppintottak. Mindketten három rajthelyet kaptak, ez azonban csak a nagydíjra érvényes.

Az edzést követő sajtóbeszélgetéseken pedig természetesen ez az incidens is előkerült. A sort Álex Márquez kezdte meg, aki a délután folyamán a harmadik helyen zárt, ezzel pedig remek sorozatát is folytatta, miszerint ebben a szezonban még nem volt jelenése a Q1-ben.

„Éppen gyorskörön voltam, és azt láttam, hogy [Fabio] Diggia megállt, hogy előkészítse a körét – magyarázta a spanyol a P1race.hu jelenlétében. – Az 1-es kanyarban kicsit szélesre futottam. Visszajöttem, de úgy voltam vele, hogy »oké, rengeteg időt vesztettem«, és megpróbáltam nem nyomni. Igen, az íven voltam, de nem láttam [Jack] Millert, mert a szélárnyékomban volt. Eljöttem onnan, és elkezdett magyarázni nekem, de ő meg elfelejtette, hogy további versenyzők jöhetnek mögötte. Ő talán jobban az íven volt. Úgyhogy itt rengeteg tényező játszott szerepet. Ez mindig nehezebb egy új pályán, mert [nem tudjuk, hogy] hol lehet megállni ilyen esetben, hogyan tudjuk elkerülni ezeket a szituációkat.”

Nem sokkal később a tizenhetedik záró Miller következett a sorban, aki szintén elmagyarázta az esetet a saját szemszögéből. „Azt láttam, hogy Álex körét Diggia már blokkolta, és ez egy ördögi kört váltott ki. Elrontottam az 5-ös kanyart, és kikerültem a vonatból. Úgyhogy próbáltam egy problémamentes kört teljesíteni. Jöttem ki az 1-es kanyarból, és Álex már ideges volt Diggia miatt, úgyhogy elkezdett integetni, de figyelmen kívül hagyta, hogy hol van. És ez sajnos a pálya közepe volt, és én nem tudtam mit tenni. Fogalmam sincs, mi történt Peccóval.”

Miller: Ha akarnak, akarnak, ha nem, akkor nem

A sorból természetesen Bagnaia sem maradhatott ki. Az olasz eléggé szenvedett az edzésen, és mindössze a tizennegyedik helyen zárt, ezzel már a Q1-ben is lesz jelenése a szombati nap folyamán. Az incidenssel kapcsolatos kérdés pedig a már említett heves reakció felemlegetésével kezdődött. „Ez teljesen őszinte, amikor az időmérőért mész – reagált a 28 éves versenyző. – Mindent beleadsz a második próbálkozásodon, és az ideális íven veszekednek, nem tudom miért. Úgy gondolom, úgy kezdődött el, hogy Álex megállt Jack előtt, és Miller elkezdett magyarázni neki. Majd Álex is mutogatott az ausztrálnak, és mindezt a pálya kellős közepén tették.”

Bagnaia kirohanása után is érzi a számára fontos személyek tiszteletét, „a többi csak szemét”

Varga Tibort meglepte, hogy lemaradt az első sorról, de biztos benne, hogy javít a Balaton Parkon

0

Varga Tibor elégedett a Magyar Nagydíj időmérőjén elért idejével, és összességében a negyedik hellyel is, ám nem számított rá, hogy ilyen körrel nem kerül az első sorba. A 18 éves pilóta magabiztosan fogalmazott a rajtok kapcsán, és határozottan a dobogó a célja a MotoE futamain.

Varga Tibor tovább javított a spielbergi teljesítményén, legalábbis ami az időmérőt illeti. Azok után, hogy a Red Bull Ringen a kilencedik helyet szerezte meg, a Balaton Parkon második lett az edzésen, aminek következtében már akkor kiharcolta a Q2-es szereplést. Késő délután pedig a negyedik helyet szerezte meg a kvalifikáción, ráadásul a közvetlenül előtte záró Eric Granadótól csak 28 ezredmásodperccel maradt el.

Varga Tibornak az első sor is majdnem meglett, legjobb időmérős eredményét érte el a Balaton Parkon

„Az idővel elégedett vagyok, nagyon közel vagyunk – nyilatkozta a többek között a P1race.hu részvételével zajló interjú során. – Az eredménnyel… is elégedett vagyok, de nem tudok nagyon örülni. Szerintem ugyanakkor ez a negyedik egy nagyon jó kis hely. Egyrészt itt fejeztem be a versenyt Ausztriában, másfelől pedig talán ez az a helyezés most a kvalin, amely ugyanilyen éhesen tart, mint amilyen ma voltam, és tényleg nagyon közel vagyunk. Örülök neki, de nem azt mondom, hogy »úristen, ez most nagyon jó«, mert az edzés után többet vártam.”

Varga azt is elárulta, hogy a kora délutáni tréning után változtattak a beállításokon, és kellett néhány kör, mire felette a ritmust, miután a gumik eleinte furcsán viselkedtek. Az első három próbálkozása során nem is érte el a korábbi 1:46.462-es idejét, ám az utolsó kísérlete során 1:45.900 másodperc alatt ért körbe. A magyar motoros bevallotta, meglepte, hogy ez a negyedik pozícióra volt jó „Az edzés után aláírtam volna ezt az időt, de nem gondoltam volna, hogy ez a negyedik helyre lesz elég – fogalmazott. – Nagyon le a kalappal a versenyzők előtt, azért ez mégiscsak egy világbajnokság.”

Persze a negyedik hely is kifejezetten biztató a futamokra nézve, hiszen egyrészt Varga eddig stabilan a motoron maradt a versenyeken, másrészt legutóbb mindkét rajtnál javított az első métereken. Hogy ez a Balaton Parkon is sikerül-e? Nos, az érintett magabiztosan állítja, hogy ezúttal is jól fog kezdeni.

„Igen, ez biztos – válaszolta az erre vonatkozó kérdésünkre. – Biztos vagyok benne, hogy javítani fogok. Spielbergben egyébként az első rajt nem volt annyira jó, a második annál inkább, viszont ott az első kanyarban kicsit beszorultam. Egyébként nagyon jó a reakcióidőm, és itt nem kell a kuplunggal és semmivel sem játszani, csak kinyitjuk a gázt, úgyhogy ez csak a reakcióidőn múlik, szóval meglesz ez.”

Persze itt is felmerülhet a kérdés, hogy az első két kanyar okozhat-e gondot, ahogyan az például a Superbike-vb itteni fordulójának első versenyén is történt. Varga azonban nem tart ilyesmitől. „Egyáltalán nem, jól szoktam kimozogni ezeket a dolgokat – felelte. – Bízom magamban, illetve bízom a többi versenyzőben, mivel amúgy ez a mezőny ilyen téren kicsit óvatosabb és finnyásabb, mivel ez a motor nagyon nehéz.”

„Biztosan lesz pár incidens” – a MotoGP-ben is lehetnek gondok a rajtnál a Balaton Parkon?

És hogy mi a cél a szombati napra? Nos, a fentiek alapján nem meglepő, hogy a Snipers motorosa legalább egy pódiummal szeretné megörvendeztetni a magyar közönséget. „A cél a dobogó, és nagyon jó esélyekkel zártuk, illetve zárjuk ezt a mai napot – jelentette ki. – Kíváncsian várom, hogy mi lesz holnap. Remélem, hogy az emberek fel fognak szurkolni engem… az első helyre, hallgassuk meg azt a Himnuszt!”

Ami pedig a szurkolókat illeti, ez a hétvége ebből a szempontból is más, mint az előzőek, hiszen Varga a paddock egyedüli magyar pilótájaként nyilvánvalóan élvezi a közönség szeretetét. „Nagyon jó érzés, annyira hálás vagyok! – mondta. – Mindenki eljött, sok családtag és barát. Rengeteg a szurkoló és rengeteg az energia, valamint a támogatás. Remélem, hogy holnap még több lesz.”

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Quartararo a Magyar Nagydíj hétvégéjére

0

Fabio Quartararo elárulta, melyik pilótákat, gyártót, illetve csapatot választaná a Magyar Nagydíj hétvégéjére, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük a P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését is.

Szokás szerint szombat 10:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Magyar Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Fabio Quartararo fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A gyári Yamaha versenyzője még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé önmagát és Marc Márquezt tette, míg „Silver ridernek” Fermín Aldeguert és Joan Mirt választotta. A gyártók közül a Yamaha mellett döntött, míg az istállók közül a Ducati gyári csapatára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen még mindig ZOZIMASTER áll 2373 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. A második helyen sem volt változás: 2337 egységet gyűjtött eddig Chris131, aki szintén háromszor élt a duplázási lehetőséggel. A harmadik helyet őrző FOREVER93 neve mellett 2279,5 pont szerepel, ráadásul neki még maradt eegy duplázási lehetősége. Ami szerkesztőségünket illeti: Pestality Máté (MateZsolt MS, két elhasznált „turbo rider”) a hetedik, Sebők Máté (Zarco zárkózása, három elhasznált „turbo rider”) a tizenegyedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, három elhasznált „turbo rider”) a tizenhatodik pozíciót foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti. 

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Varga Tibornak az első sor is majdnem meglett, legjobb időmérős eredményét érte el a Balaton Parkon

0

Varga Tibor a negyedik helyet szerezte meg a Magyar Nagydíj időmérőjén a MotoE-ben, és csupán 28 ezreddel maradt le az első sorról. A pole pozícióból Mattia Casadei indulhat a versenyeken.

A Magyar Nagydíj pénteki napjának zárásaként megrendezték a MotoE időmérőjét. Varga Tibor itteni pályafutása során először nem volt érintett a Q1-ben, hiszen a délutáni edzésen a második helyet szerezte meg, így simán bejutott a második szakaszba, és nagy esély volt rá, hogy eddigi pályafutása legjobb kvalifikációs eredményét éri el.

Marc Márquez pszichológiáját használja Varga Tibor

Ami az első 10 percet illeti, a múlt héten két győzelmet szerző Matteo Ferrari 1:46.139 másodperccel bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte pedig meglepetésre Jacopo Hosciuc végzett 88 ezredes hátránnyal. A román versenyző a címvédő Héctor Garzót ütötte el a továbbjutástól, miután utóbbi a hajrára bent maradt a bokszban.

A Q2-ben Eric Granado mindenkinél jóval előbb ment ki a pályára, majd jöttek a többiek Varga Tiborral. A brazil pilóta 1:46.086-tal nyitott, amivel rögtön felülmúlta Ferrari Q1-es idejét. Ami a többieket illeti, a második helyre az edzésen nagy fölénnyel az élen végző Mattia Casadei jött fel, míg Varga 83 százados hátrányban ötödikként kezdett Ferrari és Lorenzo Baldassarri mögött.

A 18 éves motoros aztán 1:46.633ra javított, azonban így is visszaesett a hetedik pozícióba, miközben Casadei 1:45.837-re módosította a legjobb időt, így átvette a vezetést, míg a harmadik helyre Alessandro Zaccone zárkózott fel. Másfél perccel a leintés előtt aztán Baldassarri ugrott az élre, de Casadei 1:45.600-zal tudott rá válaszolni.

Mindeközben Varga elrontotta az első szektort, aminek következtében a harmadik próbálkozása során nem tudott javítani. Ellentétben a negyedik kísérletével, amellyel egészen a negyedik pozícióig jött fel. 1:45.900-as idejével messze felülmúlta az edzésen nyújtott teljesítményét, megszerezve ezzel pályafutása eddigi legjobb  kvalifikációs eredményét a MotoE-ben, aminek köszönhetően a második sor elejéről rajtolhat. Sőt, a harmadik Granadótól is csupán 28 ezreddel maradt el. Casadei végül nem javított, de így is megszerezte a pole-t, 188 ezreddel felülmúlva Baldassarrit.

A MotoE Balaton Park-i időmérőjének végeredménye

Acosta bukott, majd a Magyar Nagydíj edzésének élén zárt, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

0

Pedro Acosta elsőségével zárult a Magyar Nagydíj edzése a MotoGP-ben. Mögötte a Márquez testvérek következtek, míg Francesco Bagnaia mindössze a tizennegyedik helyen végzett. 

A Moto3 és a Moto2 edzése után a királykategóriával folytatódott a péntek délutáni program a Balaton Park Circuiten. A délelőtti gyakorláson Marc Márquez zárt a táblázat legtetején, a spanyol versenyző 1:37.956 másodperces köridőt futott. A szombati időmérőről is döntő 60 perc kezdetekor a levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 38 fokos volt.

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

Amint zöldre váltott a bokszutca lámpája, azonnal kirajzottak a versenyzők. Az első mért kör Johann Zarco nevéhez fűződött, aki 1:40.762-vel iratkozott fel a listára, majd nem sokkal később már márkatársa, Luca Marini birtokolta ezt a helyet.

A körök folyamatosan javultak, nyolc perc után már Fermín Aldeguer állt az élen. Ezt az időt először Marc Márquez, majd Fabio Di Giannantonio javította tovább, erre pedig ismét a listavezető és a gresinis újonc kontrázott rá.

Negyed óra elteltével Marc Márquez, Aldeguer, Di Giannantonio, Pedro Acosta, Jorge Martín volt az első öt sorrendje. Féltávnál is ugyanezen versenyzők alkották a közvetlen élmezőnyt. Érdekesség, hogy több versenyző is javuló tendenciát mutatott az első két szektorban, azonban a pálya második felében már nem tudtak javítani.

A jeget Acosta és Aldeguer törte meg, utóbbi pedig 1:38 alá is benézett, ezzel a délelőtti kört is felülmúlta. A 20 éves pilóta 1:37.793-mat futott. Nem sokáig állhatott az élen, ugyanis Marc Márquez újabb 4 századot faragott a körrekordon.

Az elkövetkezendő percekben Enea Bastianini és Franco Morbidelli is megérkezett az elejébe, néhányan azonban a tabella második felében tanyáztak. Tizennyolc perccel a vége előtt Marco Bezzecchi a tizenkettedik, Francesco Bagnaia a tizennegyedik, míg Fabio Quartararo a huszadik helyen állt. Az Aprilia versenyzője a kavicságyat is megjárta.

Tizenkét perccel a vége előtt Acosta robbantott. Először 1:37.289-cel állt az élre, majd az ezt követő kör még erősebbre sikerült, ugyanis már 1:37.061 szerepelt a neve mellett.

Bagnaiát eközben Álex Márquez tartotta fel, akinek hevesen gesztikulált. A spanyol versenyző ráadásul Jack Millert is megakasztotta. Ezt az incidenst pedig vizsgálat alá vonták. A mezőny zöme pedig az utolsó hat percre rajzott ki.

Két perccel a vége Acostát katapultálta motorja, majd Zarco is eldobta.

A körök folyamatosan javultak, azonban a spanyolt senki sem tudta letaszítani az első helyről. Rajta kívül Marc Márquez, Álex Márquez, Aldeguer, Bastianini, Morbidelli, Joan Mir, Pol Espargaró, Marini és Quartararo jutott egyenes ágon a Q2-be. Bagnaia mindössze a tizennegyedik helyen végzett.

A Magyar Nagydíj MotoGP-s edzésének végeredménye

A MotoGP-kandidáns magabiztosan vitte el a Moto2-es edzést, bajnokesélyes került a Q1-be

0

A hírek szerint több MotoGP-csapat által is csábított Diogo Moreira bizonyult a legjobbnak a Moto2 Balaton Park-i edzésén, annak ellenére, hogy bukott. Mögötte a végén javító Filip Salac és a bajnoki listavezető Manuel González zárt. González első számú üldözője, Arón Canet viszont csak huszonegyedik lett, így a Q1-ben kell megkezdenie az időmérőt.

A Moto3 edzését követően a Moto2-es mezőny is kigördült a Balaton Park Circuit aszfaltjára, hogy a saját edzésén eldöntse, ki jut be egyenes úton az időmérő második szakaszába. A gyakorlás kezdetén 26 fokos volt a levegő, 38 fokos a pálya hőmérséklete. A délelőtti első szabadedzést a bajnoki listavezető, Manuel González vitte el, aki így bizakodva várhatta a délutáni programot.

Márquezék versenyzője az elvett körei ellenére is lenyomta a mezőnyt, a Moto3-as edzés is hozta a hibákat

A bokszutca kinyitása után rögtön szinte az összes motoros feltűnt a pályán, amelynek határait azonnal el is kezdték kitapasztalni. Ennek keretében előbb Jake Dixon 1:42.396-os köre ért első helyet. Viszont innen még sokat gyorsultak a pilóták, köztük az 1:41.617-ig jutó Diogo Moreira, aki ezzel átvette a vezetést. Moreira ezután hosszasan tartotta a pozícióját, csakúgy, mint a tőle 85 ezredre lévő González a másodikat, vagy a további 172 ezredre lévő Zonta van den Goorbergh a harmadikat.

Az edzés középső szakasza is hozott eseményeket: először Moreira 1:41.343-ra javította a vezetést érő időt, majd elesett. Mindeközben Adrián Huertas az elsőtől 486 ezredre zárta a körét, ami ekkor a harmadik helyet jelentette, az 531 ezredes hátrányban lévő David Alonso pedig bejött az ötödikre. Nem sokkal korábban Albert Arenas és Alonso López összeérése borzolta a kedélyeket.

A hajrát megelőzően Collin Veijer 1:41.739-cel odaért a harmadik helyre, de aztán ezt az utolsó percekben elvesztette, mivel többen is gyorsabbak voltak nála. Közülük első körben López volt a legjobb, aki 82 ezredre megközelítette a második Gonzálezt. Mögötte ekkor Alonso, Izan Guevara, Ayumu Sasaki, Huertas és Jake Dixon sorakozott fel, míg a bajnokesélyes Canet csak huszonegyedik volt. A körelvételek ekkor is folytatódtak, állandóan voltak pályaelhagyások.

 

Végül a hírek szerint több MotoGP-istálló által is aktívan csábított Moreira, aki időközben 1:41.213-ra javított, biztos kézzel vitte el az első helyet, ám González csak harmadik lett, mivel Filip Salac az utolsó percekben 4 ezreddel lenyomta. Mögöttük Huertas, López, Alonso, Veijer, Ortolá, Guevara és Sasaki került még be a legjobb tízbe, és egyben másokkal együtt egyenes úton a Q2-be. Utóbbiról viszont a bajnoki második Canet eléggé lemaradt, ugyanis csak huszonegyedik lett.

A Magyar Nagydíj Moto2-es edzésének végeredménye

Beintett a MotoGP vezetősége a csapatoknak, egyelőre kútba estek a tervek

0

Carmelo Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna vezérigazgatója visszadobta az első elképzeléseket a „Concorde-egyezmény” kapcsán, miszerint osszák újra a kereskedelmi jogokból származó bevételeket. A gyártók maradásának garantálását integráló pontról pedig hallani sem akarnak. A jövőben akár teljesen eltűnhetnek a független csapatok, aminek kapcsán egyáltalán nem jöttek be az elképzeléseik.

Néhány hete számoltunk be arról, hogy sajtóértesülések szerint a gyártók a Cseh Nagydíjon aláírtak egy szándéknyilakozatot, melyben elsősorban az állt, hogy a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna ossza újra a csapatok között a kereskedelmi jogokból származó bevételeket. Hasonló kontraktus a Forma–1-ben is van, ez ott az úgynevezett Concorde-egyezmény.

Carmelo Ezpeleta már az első tárgyalások alkalmával sem repesett az örömtől. Az elmúlt napokban pedig az is kiderült, hogy ezek a híresztelések igaznak bizonyultak, mivel valóban lesöpörte az asztalról az első ötleteket. A GPOne beszámolója szerint nyersen elutasította ezt a követelést. A gyártók vezetői pedig felismerték, hogy a Dorna vezérigazgatója a részesedést vásárló Liberty Media vezetőivel tárgyal, az amerikai cég pedig teljes mellszélességgel támogatja őt.

Összeálltak a MotoGP gyártói, magasabb pénzdíjat követelnek a jogtulajdonostól

A portál arra is emlékeztetett, hogy a Concorde-egyezmény létrejöttéhez hasonlóan a Dorna is egy konfliktus közepébe érkezett meg. A vállalat azonnal kukázta a 350 köbcentis, valamint az oldalkocsis kategóriát. A programot illetően kihúzták az utcai pályákat, hovatovább a naptárat is logikusabban alakították ki. Ezenfelül abban is megállapodtak, hogy minden osztályban fix számú szerződtetett versenyző induljon. Az is elmondható, hogy önmagában a teljes sorozatot „megújították”.

A MotoGP szatellitcsapatai jelenleg állandó összegeket kapnak, viszont a gyári istállók nem részesülnek a közvetlen bevételekből. A gyártók ezt a rendszert szeretnék a Forma–1 mintájára átszabni. A Száguldó Cirkusz esetében az köztudott, hogy a szezon végi bajnoki helyezés is elképesztően sokat nyom a latba.

A gyártók azt is el szeretnék érni, hogy a rajthelyek tulajdonjogát is újraossza a Dorna. Ugyan ezzel kapcsolatos szerződés már létezik, de az a tervük, hogy 2026 utáni helyeik még biztosabb lábakon álljon. A spanyol vállalatnak azonban esze ágában sincs ezen változtatni, mivel jelenleg e terület felett ők „örködnek”.

A Dorna igazgatója felfedte, mitől függ, hogy lesz-e költségplafon a MotoGP-ben 

Az idézett cikk arra is rávilágít, hogy a független csapat mint fogalom simán eltűnhet a közeljövőben, mivel a szatellitistállók egyre jobban integrálódnak bele a gyári alakulatokba. Ráadásul Ezpeletának néhány évvel ezelőtt olyan elképzelései voltak, hogy tizenkét csapat és huszonnégy motor alkossa a rajtrácsot, hat-hat elosztásban. Ez azonban eddig dugába dőlt, ugyanis például 2024-ben nyolc Ducati mellett mindössze két Yamaha szerepelt a mezőnyben.

Az biztos, hogy amennyiben belépne egy hatodik gyártó, jelentkezőből nem lenne hiány. Elsősorban a BMW érkezéséről lehet olvasni, azonban erre legkorábban 2028-ban kerülhet sor. És akkor még a KTM jövőjéről nem is beszéltünk, ez a téma azonban egy külön cikket is megérne… Az pedig szintén egy rejtély, hogy a következő hónapokban tudnak-e a csapatok annyit puhítani a Dorna megítélésén, hogy megszülessen ez az egyezmény.

Fontos részlet tisztázódott a BMW esetleges MotoGP-be történő beszállásáról

Márquezék versenyzője az elvett körei ellenére is lenyomta a mezőnyt, a Moto3-as edzés is hozta a hibákat

0

Máximo Quiles bizonyult a leggyorsabbnak a Moto3 Balaton Park-i edzésén, Valentín Perrone és Guido Pini előtt. Marc és Álex Márquez cégének ügyfele sokáig vezetett, de aztán Perrone egy időre élre állt, amiért az elvett körei miatt csak az utolsó percekben tudott visszavágni. A gyakorlás során ismét többször meglátogatták a bukóteret egyes versenyzők.

A délutáni program a Moto3 edzésével kezdődött el a Magyar Nagydíjon. A legkisebb kategória délelőtti szabadedzésén Guido Pini volt a legjobb, aki így okkal pályázott arra, hogy egyenes úton jusson be az időmérő második szakaszába, amiről ezúttal is az edzés döntött.

Birtokba vették a pilóták a Balaton Parkot, Pini kezdett az élen a Magyar Nagydíj Moto3-as hétvégéjén

A mezőny az edzés elejétől fogva belehúzott, aminek Joel Kelso látta kárát, mivel bukott. Az első komolyabb próbálkozások után Máximo Quiles állt az élre 1:46.821-es körével. Quiles röviddel ezután, hogy megfutotta ezt az időt, majdnem elesett. Nála rosszabbul járt a második helyet 388 ezreddel hátránnyal magához ragadó David Muñoz, aki földre is került.

Az edzés középső szakaszában a pilóták többsége versenyszimulációkat teljesített, így az idejeiken nem javítottak, kivéve Valentín Perronét, aki 1:47.291-gyel odaért a harmadik pozícióba. Mögötte ekkor Pini és a bajnoki listavezető José Antonio Rueda következett. Mindeközben Ángel Piqueras bukott.

Az utolsó perceket megelőzően szinte mindenki bejött a bokszutcába, de Adrián Fernández nem volt köztük. A Leopard pilótája ekkor meg is villant, és 1:47.267-es körével átvette a harmadik pozíciót. Végül aztán Fernández is behajtott, míg vetélytársai nekivágtak a hajrának. Ekkor az első jelentős javító Piqueras volt, aki 1:46.870-es körével magához ragadta a második pozíciót, mindezt annak ellenére, hogy összeért Arbi Aditamával. Viszont a spanyol pilótánál előbb 17 ezreddel Pini, további 81 ezreddel pedig Perrone is gyorsabbnak bizonyult. Quiles első helyét viszont eddig nem veszélyeztették.

Ez egészen három perccel a vége előttig volt igaz, amikor is Perrone 1:46.745-ös körével élre állt. Nem sokkal ezelőtt Kelso bukott ismét, miközben folyamatosan vették el a pilóták köreit pályaelhagyás miatt, köztük Quilesét is, aki így nem tudott javítani. Valamivel ezután Riccardo Rossi esett el, amivel ráadásul majdnem kiütötte a csapattársát, Nicola Carrarót.

Az utolsó percre fordulva Quiles 1:46.448-as körét végre nem vették el, és ezzel ismét felugrott a táblázat élére. Végül Marc és Álex Márquez cégének ügyfele ezzel az idővel el is vitte az edzést, így bejutott az időmérő második szakaszába, ahogy többek között Perrone, Pini, Piqueras, Rueda, Fernández, Muñoz, Dennis Foggia, Jacob Roulstone és Ryusei Yamanaka is.

A Magyar Nagydíj Moto3-as edzésének végeredménye