back to top
2025. június 26. 23:08
Kezdőlap Blog Oldal 26

Hivatalos: mindkét kérdéses állapotú MotoGP-pilóta átment a silverstone-i orvosi vizsgálaton 

0

Csütörtök délután került sor a Le Mans-ban megsérült Joan Mir és a kompartment szindróma miatt műtéten áteső Somkiat Chantra utolsó orvosi vizsgálatára a Brit Nagydíj előtt. Szerencsére mindkét pilóta állapotát megfelelőnek találták, így motorra ülhetnek Silverstone-ban. 

Bár az már Jorge Martín katari újboli megsérülésével egyértelmű lett, hogy a Brit Nagydíjon biztosan nem lesz teljes a mezőny, néhány másik pilóta részvétele az utolsó pillanatokig kérdéses volt (egyébként külön érdekes, hogy a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta sem lesz ott Silverstone-ban, 33 év óta a mostani hétvégén hagy ki először egy fordulót).

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Egyikőjük Joan Mir volt, aki a Francia Nagydíj sprintjén a rajt utáni balesetben sérült meg. A spanyol pilótát aznap este a helyi kórházba szállították, ahol az orvosok megállapították, hogy ujjtörést szenvedett, és nyaki fájdalmakkal is küzdött. Viszont szerencsére ez nem akadályozta túlzottan a felkészülésben, és megfelelő segítséggel a fájdalmakon is túljutott. Mir ennek megfelelően el is utazott Silverstone-ba, ahol csütörtökön a MotoGP orvosi stábja versenyzésre alkalmasnak találta, így a hétvégén motorra ülhet. 

Márkatársa, Somkiat Chantra más pályát futott be, hiszen a thai pilóta nem vett részt a Francia Nagydíjon. Chantrának a jerezi versenyhétvége után át kellett esnie egy műtéten a motorversenyzőknél sokszor fellépő kompartment szindróma miatt, mivel már túlontúl fájt a keze. A felépülése viszont nem haladt elég gyorsan ahhoz, hogy Le Mans-ban motorozhasson, ám a csütörtöki bejelentés szerint most már készen áll erre. 

Egyébként a vizsgálaton rajtuk kívül még a Moto2-ben vitézkedő Mario Aji a Moto3-ban versenyző Ruché Moodley is átesett, így ők szintén ott lesznek a géposztályuk rajtrácsán.

Hivatalos: a KTM megkapta az óriáshitelt, így elkerülte az összeomlást 

0

Csütörtökön hivatalosan is bejelentették, hogy a Bajaj további 600 millió eurót bocsájt hitelként a KTM rendelkezésére. Az osztrák vállalat így a közeli határidő előtt ki tudja fizetni a tartozásait. Viszont emiatt minden bizonnyal a Bajaj kezébe kerül az irányítás. 

Ugyan a MotoGP-mezőny jelentős része a Francia Nagydíj startja miatt várja a pénteki napot, a KTM-nél más is adott okot az izgalomra. A komoly anyagi problémákkal küzdő gyártónak ugyanis a fizetésképtelenségi eljárás során megszületett megállapodás értelmében eddig kell előteremtenie közel 700 millió eurót. Ez az összeg az osztrák vállalat teljes tartozásának 30 százalékát fedi le, amelyet a hitelezőinek kell kifizetnie, hogy elkerülje a csődöt. 

Leállított gyártás, tőkehiány, zuhanó árfolyam – a KTM felett újra gyülekeznek a sötét fellegek

Azonban ennyi pénz előteremtése nem könnyű feladat, de a KTM nem maradt magára a bajban. Hétfőn számoltunk be arról, hogy az indiai Bajaj, a világ negyedik legnagyobb motorgyártója siethet az osztrák vállalat megsegítésére. Csütörtökön pedig ezt az értesülést megerősítve hivatalossá vált, hogy a Bajaj további 600 millió eurót – a korábbi 200 millión felül – juttat hitelként a KTM-hez, amely így a határidő előtt ki tudja fizetni a hitelezőit. 

Persze a Bajaj mindezt nem ingyen tette meg, főleg, hogy az indiai cégnek is hitelt kellett felvennie ennyi pénz összegyűjtéséhez. A vállalat szövevényes tulajdonosi struktúrán keresztül már eddig is a KTM egyik legnagyobb részvényese, valamint stratégiai partnere volt. Viszont a Crash.net magyarázata szerint innentől „ellenőrző részesedéssel rendelkezik majd a Pierer Bajaj AG-ben, és így közvetve irányítása alá veszi a Pierer Mobility AG-t, amely a KTM anyavállalata”. 

Ugyanakkor a bejelentéskor kiadott közlemény egyáltalán nem érinti a KTM motorsportprogramját, így a MotoGP-ben való részvételét sem. A cég vezetőinek eddigi nyilatkozatai alapján a közeljövőben még biztosan képviselteti majd magát a királykategóriában, de a The Race szerint valószínűleg arról még nem született döntés, hogy mi legyen 2027-től. Akkor ugyanis új technikai szabályzata lesz a MotoGP-nek, amely többek között a 850 köbcentisre csökkentett motorblokkok miatt egy teljesen új gép kifejlesztését igényli, ami pedig nem olcsó mulatság.

Újabb bizonyíték, hogy a KTM egyelőre hosszú távon sem tett le a MotoGP-ről

Nyolc éve hunyt el az utolsó amerikai MotoGP-bajnok

0

Pontosan nyolc évvel ezelőtt, 2017. május 22-én, 5 nappal a végzetesnek bizonyuló balesete után veszítette életét Nicky Hayden. Az utolsó amerikai MotoGP-bajnokra, aki 2006-ben a gyári Hondával, Valentino Rossit megelőzve ért fel a csúcsra, korábbi cikkünkkel emlékezünk. 

Képes volt megtörni Rossi sikersorozatát, de az amerikai pilóta legnagyobb álma már nem válhatott valóra

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

0

Csütörtökön adott ki először közleményt az Aprilia azzal kapcsolatban, hogy a hírek szerint Jorge Martín idő előtt távozni akar. 

Bár idén még csak egy fordulóban ülhetett motorra, Jorge Martín folyamatosan a figyelem középpontjában áll. Egyrészt természetesen a sérülései miatt, másrészt viszont nemrég arról jelentek meg értesülések, hogy idő előtt távozni akar az Apriliától. Martín a mostani szezonra igazolt az olasz gyártóhoz, amellyel két évre írt alá. Ám a hírek szerint elégedetlen a noaleiek szereplésével, és egy jobb kilátásokkal kecsegtető istállónál, például a gyári Hondánál folytatná jövőre a pályafutását. 

A beszámolók szerint Martín szerződése tartalmaz egy kitételt, miszerint, ha a két héttel ezelőtti Francia Nagydíj idején nincs a tabella elejében, akkor már a 2025-ös idény végén munkahelyet válthat. Ennek pedig a hosszú kihagyása miatt természetesen megfelel. Egyes értesülések alapján a spanyol pilóta partner lenne abban, hogy ezt a határidőt kitolják szeptember végéig.

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

Viszont az Aprilia ezt nem várta meg, legalábbis ami a kommunikációt illeti. A márka egészen eddig nem nyilvánult meg az ügyről, de csütörtökön végre kiadott egy közleményt. Ezt pedig azt sejteti, hogy vagy nincs is ilyen kitétel a szerződésben, vagy azt ilyen helyzetben nem lehet érvényesíteni. A szöveg külön kitér arra is, hogy etikátlannak tartja a többi gyártó mozgását. Az mindenesetre egyáltalán nem egyértelmű, hogy a gyakorlat szintjén mi következik ebből az állaspontból. 

„A Jorge Martín és az Aprilia Racing között létrejött szerződés továbbra is érvényben van, és hatályos marad a lejáratáig (2026 végéig), így azt mindkét félnek tiszteletben kell tartania – olvasható a noalei gyártó közleményében. – Az Aprilia Racing eddig is mindenben betartotta a megállapodásban foglaltakat, a meghatározott feltételeknek és határidőknek megfelelően, és ezt a jövőben is változatlanul folytatni fogja.” 

„A csapat határozottan cáfolja, hogy bármiféle egyeztetés történt volna a szerződés időtartamának módosításáról – az továbbra is az eredeti megállapodás szerint van érvényben. Az Aprilia Racing nem kíván reagálni olyan ügyekre, amelyek nem érintik közvetlenül, ugyanakkor elvárja, hogy más csapatok tartózkodjanak attól, hogy megkeressenek olyan versenyzőket, akik még élő szerződés alatt állnak. Ez a fajta magatartás semmilyen körülmények között nem tekinthető elfogadhatónak. A csapat minden tagja továbbra is teljes mértékben Jorge mellett áll a rehabilitációja során, ahogyan eddig is, és alig várjuk, hogy ismét az RS-GP nyergében lássuk viszont a versenypályán.” 

A vártnál közelebb lehet Martín visszatérése 

Csere jöhet gumifronton – a Michelint kárpótolhatják a MotoGP elvesztéséért 

Sajtóértesülés szerint a MotoGP-ből 2027-ben távozó Michelin lehet a Superbike-világbajnokság gumibeszállítója ugyancsak 2027-től. A francia cég ebben a pozícióban épp a MotoGP-t tőle átvevő Pirellit válthatja. 

Március elején jelentették be, hogy nem csak a szabálykönyv módosítása jelenti majd az újdonságot a 2027-es MotoGP-szezonban. Ekkor derült ki ugyanis, hogy a sorozat új gumibeszállítót kap, a Michelin helyére a Pirelli fog lépni. A Michelin, amely 2016-ban a Bridgestone-t cserélte le, távozásának legfőbb oka, hogy a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna a gyorsasági motoros-világbajnokság összes kategóriájában ugyanazt a gumimárkát szeretné látni, a francia cég viszont nem akart a kisebb géposztályokkal foglalkozni. Ellentétben a Pirellivel, amely már most is kiszolgálja a Moto2-őt és a Moto3-at.

Hamarosan pályára mehet az első MotoGP-s Pirelli – máris feszültség van a gyártó és a csapatok közt?

„A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports amellett döntött, hogy az összes géposztályban ugyanaz a gumigyártó legyen. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és az olyan sorozatokat is érinti, mint a Rookies Cup. A MotoGP a motorversenyzés csúcsát jelenti, számunkra pedig a technológiai innováció fő tesztpályájaként szolgál. Ez az a platform, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP 2025-ös és 2026-os szezonjában betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk, kéz a kézben dolgozva minden partnerünkkel” – nyilatkozta Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere. 

Ahogy az Taramasso szavaiból is kitűnik, a Michelin központjában csalódottan fogadták a MotoGP döntését. Főleg, hogy a cég egy nagyon jó ajánlattal próbálta magánál tartani a királykategóriát, de azzal sem tudott a Pirelli elé kerülni a versenyfutásban. Viszont a legfrissebb hírek szerint így sem marad majd ki a motorversenyzés világából.  

Marc Márquez nem örül neki, mások az erőviszonyok kiegyenlítődését várják a Pirelli érkezésétől

Nagyjából két hete rendezték meg a Francia Nagydíjat, amelyet jól láthatóan ezúttal is a Michelin szponzorált. Minden bizonnyal pont ezért Le Mans-ban véglegesítették a Superbike-világbajnokságról szóló szerződést a Dornával az olasz Motorsport szerint. A mértékadó lap „meg tudta erősíteni” a Michelin aziránti érdeklődését, hogy 2027-től a Superbike-vb új kizárólagos gumibeszállítója legyen. A beszámoló alapján az erről szóló megállapodás „gyakorlatilag már megköttetett, és hamarosan hivatalosan is bejelenthetik”. A széria jelenleg a Pirelli gumijait használja, így ezzel a két márka lényegében helyet cserélne. 

A Superbike-vb-n való jelenlét a marketingértékét tekintve egyértelműen visszalépés a MotoGP-hez képest, de legalább két szempontból hasznos lenne a Michelin számára. Egyfelől az átalakított szériamotorokkal gyűjtött adatokat jobban fel tudná használni a közúti gumijai fejlesztésekor. Valamint a sorozaton keresztül elvezethetne az út a motoros Endurance Világbajnokság átvételéhez is, amely Franciaországban az átlagosnál jóval ismertebb és fontosabb.

Rossi újra motorra ült, MotoGP-pilótákkal együtt vette be az egyik legjobb pályáját (képek, videó) 

Valentino Rossi a héten a mugellói pályán járatta meg a motorját. A Doktort több aktív MotoGP-pilóta, mások mellett a VR46 duója és Francesco Bagnaia is elkísérte a gyakorlásra. 

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is az autós Endurance Világbajnokság áll Valentino Rossi figyelmének középpontjában. Az olasz pilóta egységével eddig változatos eredményeket tudott felmutatni, hiszen a katari tizenegyedik és a spái kilencedik helyük között Imolában a második helyen értek célba.

Rossi érdekes szokásai még a közvetítés rendezőjét és a korábbi versenyzőt is „hatalmukba kerítették”

A mostani héten aztán Rossi ismét hazai földön hódolt a sebességimádatának, de ezúttal nem négy-, hanem kétkeréken. A közösségimédia-oldalaira felkerült képek és videó tanúsága szerint Mugellóban, az Olasz Nagydíj helyszínén ült fel egyedi Yamaha R1 GYTR-jére, amelyet még a MotoGP-ből történő visszavonulásakor kapott a japán gyártótól.

„Mindig csodálatos érzés motorra pattanni – mondta el Rossi az alkalomról. – Imádom azt az érzést, amikor teljesen el tudom csavarni a gázt. Az R1-emmel pedig nagyszerű motorozni. Szórakoztató, de fizikailag nagyon fárasztó volt, mivel annyira nem vagyok ehhez hozzászokva.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

 A Doktorral együtt aktív MotoGP-pilóták egész sora is gyakorlásra adta a fejét. Saját csapatának párosa, Franco Morbidelli és Fabio Di Giannantonio, valamint az egyaránt a VR46 Akadémiához tartozó Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, illetve a Moto2-ben vitézkedő Celestino Vietti is motorozással töltötte a szabadidejét. A felsoroltak mind Ducati Panigale V4S-sel repesztettek, kivéve Bezzecchit, aki a szerződésének megfelelően egy Aprilia RSV4-et járatott meg. 

A mugellói pálya aktív motorversenyzői pályafutása során Rossi egyik kedvence volt. Hét MotoGP-győzelmével a mai napig ő a legeredményesebb pilóta az aszfaltcsíkon, amelyen 2002 és 2008 senki sem tudta legyőzni. Részben valószínűleg pont ezért általában az olasz szurkolók is jó szívvel gondolnak a létesítményre, és szívesen látogatnak ki ide.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

 Ezzel függ össze a kilencszeres világbajnok képaláírása is, amelyet az Instagramon tett közzé. „Tudtad, hogy Mugellóban nem lehet aludni?” – tette fel a kérdést, utalva egy helyi szokásra. Az itteni megszokott versenyhétvégés pólókon ugyanis az alábbi felirat szokott szerepelni: Al Mugello non si dorme (Mugellóban nem alszol). A kissé furcsa jelszó arra utal, hogy a pálya mellett nincsenek kempingek, de nincs is rájuk szükség, hiszen a belépőjegy – legalábbis korábban így volt – egyben arra is feljogosítja az adott szurkolót, hogy a létesítmény területén töltse az éjszakát.

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

0

A MotoGP előző tíz Brit Nagydíja tíz különböző futamgyőztest hozott. Azonban az idei eredményeket tekintve a mostani hétvégén Marc Márqueznek jó esélye van arra, hogy megtörje ezt a sorozatot. A silverstone-i programot illetően fontos kiemelni, hogy vasárnap most is eltér a megszokottól. 

Az előttünk álló hétvégén ismét felbőgnek a MotoGP-gépek, hiszen ekkor rendezik meg a Brit Nagydíjat. Ezen a néven az első fordulóra 1977-ben került sor (előtte sokáig a Man-szigeti TT volt naptár része) Silverstone-ban, ahová aztán 1986-ig minden évben ellátogatott a mezőny, viszont 1987 és 2009 között már a Donington Park volt a helyszín. Silverstone-ban 2010-ben tűnt fel újra sorozat, és azóta 2018 és 2020 kivételével – előbbi esetében az időjárás, utóbbinál a koronavírus szólt közbe – mindig rendeztek itt versenyt.

A silverstone-i pálya a Brit Királyi Légierő egyik használaton kívüli katonai repterén jött létre, az első nem hivatalos versenyt 1947-ben tartották rajta. Ám ezután gyorsan bekerült a nemzetközi sorozatok körforgásába, 1950-ben már helyet kapott a Forma–1 első idényének naptárában. Azóta persze az aszfaltcsík számtalan alkalommal megváltozott, legutóbb 2010-ben módosult jelentősen, pont a MotoGP érkezése miatt. 

A motorosok által használt, tíz jobb- és nyolc balkanyart tartalmazó nyomvonal 5891 méter hosszúságú, amivel az egyik legterjedelmesebb a MotoGP berkein belül. A fordulói közül jó néhány kifejezetten tempós, mint a Copse, a Maggotts-Becketts-Chapel kombináció vagy a Stowe. Az általánosságban is elmondható róla, hogy a karakterisztikája és az elmúlt évtizedekben végrehajtott felújítások miatt a királykategória naptárának az egyik leggyorsabb pályájáról van szó.

A silverstone-i abszolút pályacsúcs a tavalyi hétvégéről datálódik, amikor Aleix Espargaró 1:57.309 másodperces idővel szerezte meg a pole pozíciót. A versenyben futott leggyorsabb kör szintén a spanyol pilótához fűződik, aki ugyanúgy tavaly 1:58.895-öt futott a sprinten az Apriliával. A sebességrekordot viszont még 2022-ben állította fel Enea Bastianini, aki 340,6 km/h-val repesztett az érzékelési pontnál.

A Brit Nagydíjon a királykategóriát tekintve négy-négy győzelemmel Valentino Rossi és Kevin Schwantz osztozik a legeredményesebb pilóta címen. Azonban ők mindketten túlnyomórészt Donington Parkban aratták ezeket a sikereiket. Silverstone-ból Jorge Lorenzo és Kenny Roberts távozott a legtöbb, pontosan három-három elsőséggel. A pandémia óta sorrendben Fabio Quartararo, Francesco Bagnaia, Espargaró és Bastianini állhatott fel a dobogó legfelső fokára vasárnap (a két sprintet Álex Márquez és Bastianini húzta be). Rajtuk kívül a jelenlegi királykategóriás mezőnyből Marc Márquez, Maverick Viñales és Álex Rins a MotoGP-ben és a Moto3-ban tudott itt győzedelmeskedni, a Moto2-őt tekintve pedig Johann Zarco és Fermín Aldeguer mondhatja el ezt magáról.

A pálya nehézségét jól illusztrálja, hogy 2013 óta, tehát az előző tíz Brit Nagydíjon tíz különböző futamgyőztest avattak. Ráadásul közülük többen is meglepetésre értek oda az első helyre, elég csak Bastianini tavalyi vagy Espargaró 2023-as sikerére gondolni. Erre való tekintettel pedig a MotoGP hivatalos honlapja a sorozat „legkiszámíthatatlanabb állomásának” nevezte a silverstone-i fordulót.

Viszont az idei eredményeket figyelembe véve jó eséllyel a hétvégén megtörik ez a sorozat. Az eddigi hat főfutamból ugyanis Marc Márquez – aki 2014 nyert Silverstone-ban – hármat is behúzott két bukása mellett (miközben a sprinteken még mindig hibátlan). Tehát amikor nem esett el, akkor az eső miatt kaotikussá vált Francia Nagydíjat kivéve, amelyen második lett, mindig a nyolcszoros világbajnok bizonyult a legjobbnak vasárnap. Ennek megfelelően az egyik vezető fogadási oldal 0,44-es oddsot kínál a vasárnapi győzelmére, míg a második legesélyesebbnek tekintett Álex Márquez elsősége esetén 4-szeres, B a harmadik Bagnaia diadalánál pedig 6-szoros pénzt fizet. 

Persze ez még nem jelenti azt, hogy az utóbbi két pilótát le lehet írni. Egyrészt a tabellán is ők állnak a legközelebb az idősebb Márquez fivérhez, másrészt a Le Mans-i meglepetésgyőztes Zarcót kivéve idén ők tudtak egy-egy viadalt behúzni. Mindenesetre Álex szerint is a testvére a hétvége legnagyobb esélyese, pedig a vezetési stílusa alapján akár ő maga is lehetne a favorit.

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

„Tavaly Marc a GP23-assal képes volt előttem végezni. Szóval jobb nálam Silverstone-ban – nyilatkozta a 29 éves pilóta. – De ez egy olyan pálya, amelyet általában nagyon élvezek, nagyon gyors, lendületes. Viszont, ami a teljesítményt illeti, arról nincs szó, hogy itt jobb vagyok nála. Talán ez egy olyan pálya, amely az én vezetési stílusomhoz valamivel jobban illik, de most Marc Márquezről van szó, ő pedig nem olyan versenyző, aki nem tudja, hogyan kell gyorsnak lenni egy bizonyos pályán.” 

Álex Márquez mellett szerdán a gyári Ducati versenyzői is megszólaltak, de ők kevésbé mentek bele az esélylatolgatásba. Marc elárulta, hogy Silverstone-ban tovább fognak dolgozni a jerezi teszten debütált módosított vázon, amely már eddig is elnyerte a tetszését. Bagnaia azt hangsúlyozta ki, hogy az első gumit illető magabiztosságát szeretné visszaszerezni, illetve megemlítette, korábban sokszor erős volt a Brit Nagydíjon.

Marc Márquez nem fog feltett kézzel belemenni egy versenyhétvégébe, és már egyik pályától sem fél

Rajtuk kívül még legalább két másik Ducati-pilóta is felfokozott hangulatban várhatja a hétvégét. Egyikük az a Franco Morbidelli, aki jubilál, hiszen a 200. MotoGP-fordulójára készül. A másik pedig Fermín Aldeguer, akinek a Brit Nagydíj kínálja az utolsó alkalmat, hogy átvegye a legfiatalabb királykategóriás futamgyőztes címet Marc Márqueztől. Az újonc, aki vasárnap 20 éves és 50 napos lesz, Le Mans-ban dupla harmadik hellyel melegített a silverstone-i fordulóra, így nem kizárt, hogy adott esetben odaérhet az első helyre. Egyébként a bolognaiak mellett a Yamaha motorosai is ott lehetnek majd az élmezőnyben. A japán gyártó a Francia és a Brit Nagydíj között egy kétnapos privát tesztet tartott Misanóban, ahol főként a váz és az elektronika beállításain, valamint az aerodinamikán volt a hangsúly.

Silverstone-ban sajnos ismét nem lesz teljes a mezőny, hiszen Jorge Martín továbbra sem épült fel. Helyette minden bizonnyal újra Lorenzo Savadori, az Aprilia tesztpilótája ül majd motorra. Martínnal ellentétben a Le Mans-ban könnyebben megsérülő Joan Mir és a kompartment szindróma miatt korábban műtéten áteső Somkiat Chantra is várhatóan motorra ülhet, bár ez mindkettőjük esetén a csütörtök reggeli orvosi vizsgálattól függ. Ám Mir és Chantra semmiképp sem találkozhat majd a sorozatot irányító Dorna vezérigazgatójával, hiszen Carmelo Ezpeleta egy műtét miatt kihagyja a fordulót. A spanyol sportvezető 33 év óta először hiányzik majd a paddockból. Viszont egy másik spanyol, méghozzá a Honda által szabadkártyával benevezett tesztpilóta, Aleix Espargaró ott lesz a Brit Nagydíjon.

Hivatalos: a Honda a Brit Nagydíjon is elhasznál egy szabadkártyát 

A hétvége történéseire mindezeken túl hatással lehet még az időjárás is, ahogy az Nagy Britanniában megszokott. Cikkünk írásakor az előrejelzések szerint a napi középhőmérséklet 18 és 20 fok között fog alakulni, ami a teljesen ideálisnál valamivel hidegebb. A problémát viszont inkább az eső okozhatja, amely szombaton nagyjából 70 százalékos eséllyel fog megérkezni (a másik két napon jelen állás szerint nem kell csapadékra számítani).

Végezetül felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Brit Nagydíjon a vasárnapi menetrend most is eltér a megszokottól: a versenyek sorrendje a hagyományok miatt Moto2 MotoGPMoto3 lesz.

A Brit Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
11:00 – 11:35 Moto3 Szabadedzés
11:50 – 12:30 Moto2 Szabadedzés
12:45 – 13:30 MotoGP Első szabadedzés
15:15 – 15:50 Moto3 Első edzés
16:05 – 16:45 Moto2 Első edzés
17:00 – 18:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
10:40 – 11:10 Moto3 Második edzés
11:25 – 11:55 Moto2 Második edzés
12:10 – 12:40 MotoGP Második szabadedzés
12:50 – 13:05 MotoGP Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 MotoGP Időmérő (Q2)
14:50 – 15:05 Moto3 Időmérő (Q1)
15:15 – 15:30 Moto3 Időmérő (Q2)
15:45 – 16:00 Moto2 Időmérő (Q1)
16:10 – 16:25 Moto2 Időmérő (Q2)
17:00 MotoGP Sprintverseny (10 kör)
VASÁRNAP
10:40 – 10:50 MotoGP Bemelegítés
12:15 Moto2 Verseny (17 kör)
14:00 MotoGP Verseny (20 kör)
15:30 Moto3 Verseny (15 kör)

A Yamaha főnöke kiemelte Miller erősségeit, akit közben a Superbike-ba csábítanak?

Svájci lapértesülések szerint a Honda a Superbike-világbajnokságba csábítaná Jack Millert, megalapozva egy olasz pletykának. Ezzel szemben a csapat kommunikációjában semmi jele annak, hogy ki akarják tenni az ausztrál versenyző szűrét.

Már több alkalommal is beszámoltunk a pilótapiac legfrissebb híreiről. Az első találgatások között felmerült Pedro Acosta, Toprak Razgatlıoğlu és Johann Zarco neve. Az elmúlt napokban viszont Jorge Martín került a rivaldafénybe azzal, hogy állítólag idő előtt elhagyná az Apriliát. Rajtuk kívül Enea Bastianinivel is lehetett találkozni, miután olasz sajtóinformációk szerint a Pramac megkörnyékezte őt.

A Pramac főnöke nem kér a pilótapiacból – eközben újabb versenyzőért jelentkeztek be?

Az idén Yamahára átvedlő Pramac kapcsán pedig egy újabb érdekes adalék került napvilágra. A SPEEDWEEK.com értesülései szerint Jack Miller akár az üléséért is aggódhat. Az ausztrálnak jelenleg nincsen szerződése 2026-ra, ezért máris kapott egy ajánlatot, ugyanis a Honda környékezte meg. Fontos kikötni, hogy az aszakaiak nem a MotoGP-projektjükben számítanának a 30 éves versenyzőre, hanem a Superbike-világbajnokságban.

Ez az információ nagyban alátámaszthatja azt a keddi pletykát, miszerint a következő szezonra a Yamahának eltökélt céljai vannak: olyan pilótapárost szeretnének mind a gyári, mind a szatellitistállóba, ahol a páros egyik tagja egy tapasztalt referenciapilóta, míg a másik versenyző egy újonc lenne. Ebbe a koncepcióba pedig tökéletesen beleillik egy Bastianini–Razgatlıoğlu-páros.

Persze ebben az esetben nemcsak Millernek, hanem Miguel Oliveirának is távoznia kellene Toszkánából. És ez az, amit mind Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója, mind Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke kategorikusan cáfol. Mindkét szakember úgy gondolkodik, hogy túl korai, és sportszerűtlen lenne velük szemben, ha már most elkezdenének foglalkozni a piaccal. Mindketten elégedettek jelenlegi versenyzőikkel, és azt is kilátásba helyezték, hogy változatlan pilótafelállással kezdenek neki az utolsó szezonnak a nagy szabálymódosítások előtt.

A közeljövőben biztos nem dönt Razgatlıoğlu sorsáról a Yamaha

Miller jövője kapcsán tehát az az elsődleges terv, hogy marad a Pramac kötelékében, hiszen a pletykák és az eredmények ellenére (legutoljára az Amerikai Nagydíj főfutamán szerzett pontot) ténylegesen gondtalan vele a csapat. Erre az irányvonalra ismét ráerősített Pavesio.

„Elégedett vagyok Millerrel, két okból kifolyólag. Egyrészt a kezdetektől fogva a teljes Yamaha-csapatnak megmutatta, hogy a motor még egy olyan versenyző számára is tartogat valamit, aki egy másik gyártótól érkezik. Elméletileg kellett volna neki idő ahhoz, hogy hozzászokjon [a konstrukcióhoz], de a barcelonai első teszt után semmilyen érzése nem volt” – nyilatkozta Pavesio.

„Másrészt a hozzáállását is kedvelem. Egy igazi csapatjátékos, aki pozitívan gondolkodik. Még a nehéz hétvégéken is, amikor nem képes arra, hogy a legjobbját nyújtsa. Ugyan gyakran bukik, de összességében a teljes csapatra jótékonyan hat. Végezetül, ez egy olyan sport, ahol időmérés és rangsorolás van. További kiszámíthatóságot várunk el tőle, és ezt saját magának meg is teszi” – folytatta.

Kiderült, az elkeseredett Miller vasárnapi bukásával egy potenciális győzelmet dobott el 

Mir felkészülését nem gátolta a sérülése, honfitársát megműtötték

Bár Joan Mir valóban megsérült a Francia Nagydíj rajtbalesete után, de ez nem befolyásolta felkészülését a brit versenyhétvégére. Eközben a Superbike-vb vasárnapi, mosti második futamán lábtőcsonttörést szenvedő Xavi Viergét megműtötték.

Közvetlenül a Francia Nagydíj rajtja után egy baleset borzolta a kedélyeket. Enea Bastianini érkezett meg a Dunlop-sikán belső ívén, ezzel a manőverével pedig elindította a lavinát: kiütötte Francesco Bagnaiát, aki Joan Mirt vitte magával. A KTM olasz versenyzőjét egyébként a sportfelügyelők egy hosszú körös büntetéssel sújtották, miután őt találták vétkesnek.

Mir az incidenst követően nem is tudta folytatni a versenyt, ennek azonban érthető okai voltak. A spanyolt a baleset után először az orvosi központba, majd a helyi kórházba szállították, ahol az este folyamán megvizsgálták. Később pedig az orvosok megállapították, hogy kéztörést szenvedett, és nyaki fájdalmakkal is küzdött.

A balszerencsés Mir nem úszta meg törés nélkül a balesetet, melynek okozásáért büntetés járt

Szerencsére a helyzet nem annyira súlyos, mint amennyire baljósan hangoztak az első információk. Törése azóta javult, és ujjsérülésről is lehetett olvasni. Mindenesetre ez nem befolyásolta felkészülését a brit versenyhétvégére, így minden bizonnyal motorra ülhet Silverstone-ban.

„Számos kontrollra elmentünk a két verseny között, és úgy tűnik, minden rendben lesz. Van egy kis sérülésem az ujjam tetején, de az edzéseket többé-kevésbé a szokott módon tudtam folytatni. A fizioterapeutámmal rengeteget dolgoztunk a nyakam miatt, de ott is előreléptünk. Céljaink és a tervünk nem változnak erre a hétvégére, Le Mans-ban megmutattuk, hogy megvan a megfelelő tempónk. Csak egy kis szerencsére lenne szükségünk, hogy visszatérjünk a Q2-be, és kimaradjunk az első körök [csatáiból]” – fogalmazott Mir.

Mir szerint lehetetlen, hogy az újabb szabadkártya bevetésére készülő Honda ekkorát fejlődjön

Természetesen a protokoll szerint 2020 királykategória-világbajnokának a csütörtöki nap folyamán jelenése lesz dr. Ángel Charte orvosi szobájában. Ezen információk tükrében viszont minimális annak az esélye, hogy fennakadjon a MotoGP főorvosának rostáján. Somkiat Chantrára minden bizonnyal hasonlók várnak, miután őt még a Spanyol Nagydíjat követően kellett megműteni, hiszen őt is utolérte a kompartment szindróma jelensége. A thai versenyzőnek az elhúzódó rehabilitációja miatt ki kellett hagynia a Francia Nagydíjat.

Viergét megműtötték, cél a misanói forduló

A Superbike-világbajnokság mosti második futama sem múlt el sérülés nélkül. A rajtot követően Jonathan Rea, Álvaro Bautista és Xavi Vierge akadtak össze. A legrosszabbul a Honda spanyolja járt, akit hordágyon kellett levinni a pályáról. Az első hírek arról szóltak, hogy eltört a jobb lábtőcsontja.

Azóta a 28 éves versenyző sikeres műtéten esett át, és már Spanyolországban folytatja intenzív rehabilitációját dr. Xavier Mir felügyelete alatt, olvasható a Honda kedden kiadott közleményében. A spanyol pilótának eltökélt célja, hogy már a soron következő, misanói fordulóban motorra ülhessen. Természetesen az aranyszárnyasok folyamatosan be fognak számolni állapotáról.

Rea és Bautista is megszólalt a mosti baleset kapcsán, amelynek jó eséllyel lábtörés lett a vége

Razgatlıoğlu dühös váratlan veresége után, ki kell deríteni a hiba okait

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, csak az utolsó körben érezte a problémákat, melyek miatt elvesztette a második versenyt Mostban, majd kijelentette, borzasztóan frusztrálja ez a vereség, és ki kell deríteni az okokat. A címvédő megnevezett egy olyan területet, ahol a Ducatival szemben mindenképpen hátrányban vannak.

Toprak Razgatlıoğlunak minden esélye megvolt, hogy triplázzon a Superbike-világbajnokság mosti fordulójában. Megnyerte az első futamot, valamint a Superpole versenyt is behúzta. Úgy nézett ki, a második viadal is a zsebben lesz, azonban Nicolò Bulega az utolsó körben a célegyenesben lehajrázta, és a török versenyző végül 27 ezreddel kikapott.

Bulega óriásit hajrázott, az utolsó métereken előzte meg Razgatlıoğlut, Rea kiütötte Bautistát

„Borzasztóan dühös vagyok – fogalmazott Razgatlıoğlu a versenyhétvégét követően. – Csak az utolsó körben éreztem ezt, különösképpen a 21-es kanyarban és az egyenesben. A motor először csak vesztett a teljesítményéből, majd nekiállt egykerekezni. Nem tudom, mi történt. Az üzemanyag okozta, vagy valami probléma akadt az elektronikával? A csapatnak meg kell néznie az adatokat, és ki kell deríteni, mi történt.”

Külön pikantériáját adja az eseményeknek az az adalék, hogy a levezető körön már semmilyen probléma nem sújtotta. „A gondok nélkül talán nyerhettem volna. Az előző körökben [Bulega] csak a célvonal után tudott megelőzni” – folytatta az elemzést a címvédő.

A dühös Razgatlıoğlu elmondta, mi okozta szoros vereségét, Bulega motorja sokat javult a hétvégén

Bár Razgatlıoğlu minimálisan tudott faragni a hátrányán, de még így is 31 pont a különbség riválisához képest, úgyhogy teljes joggal hagyhatta el Mostot némi keserű szájízzel. Ráadásul június közepén Misanóban folytatódik a sorozat, ahol egyrészt Bulega már tavaly is stabilan második erő volt, másrészt minden bizonnyal rengeteg előnyt fog kovácsolni a hazai környezetből. Így nem lenne meglepő, ha a 25 éves versenyző  Cremonához hasonlóan a soron következő fordulót is be tudná söpörni.

„A maximumomat nyújtottam, de az utolsó kanyar kijárata mindent elrontott. Ha harcolok Nicolò-val, és úgy veszítek, az nem probléma. Viszont, ha így kapok ki, az már kevésbé jó. Amikor megláttam a kockás zászlót, [azonnal] tudtam, hogy mi történt velem” – folytatta Razgatlıoğlu.

A 28 éves versenyző szerint a kigyorsítás, illetve a végsebesség lehet főbb problémaforrás. „Az egyenesekben két, néha három tizedet is veszítek. Amikor a hátsó abroncs elfogy, akkor a Ducati előnye még inkább kijön. Mindent összevetve egyik kanyarban sem elég jó a kigyorsításunk. De Nicolò nagyon keményen nyomta, és rengeteget fejlődött ezen a versenyen” – zárta gondolatait.

Tényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke válaszolt