back to top
2025. szeptember 24. 17:02
Kezdőlap Blog Oldal 27

Márquezék versenyzője az elvett körei ellenére is lenyomta a mezőnyt, a Moto3-as edzés is hozta a hibákat

0

Máximo Quiles bizonyult a leggyorsabbnak a Moto3 Balaton Park-i edzésén, Valentín Perrone és Guido Pini előtt. Marc és Álex Márquez cégének ügyfele sokáig vezetett, de aztán Perrone egy időre élre állt, amiért az elvett körei miatt csak az utolsó percekben tudott visszavágni. A gyakorlás során ismét többször meglátogatták a bukóteret egyes versenyzők.

A délutáni program a Moto3 edzésével kezdődött el a Magyar Nagydíjon. A legkisebb kategória délelőtti szabadedzésén Guido Pini volt a legjobb, aki így okkal pályázott arra, hogy egyenes úton jusson be az időmérő második szakaszába, amiről ezúttal is az edzés döntött.

Birtokba vették a pilóták a Balaton Parkot, Pini kezdett az élen a Magyar Nagydíj Moto3-as hétvégéjén

A mezőny az edzés elejétől fogva belehúzott, aminek Joel Kelso látta kárát, mivel bukott. Az első komolyabb próbálkozások után Máximo Quiles állt az élre 1:46.821-es körével. Quiles röviddel ezután, hogy megfutotta ezt az időt, majdnem elesett. Nála rosszabbul járt a második helyet 388 ezreddel hátránnyal magához ragadó David Muñoz, aki földre is került.

Az edzés középső szakaszában a pilóták többsége versenyszimulációkat teljesített, így az idejeiken nem javítottak, kivéve Valentín Perronét, aki 1:47.291-gyel odaért a harmadik pozícióba. Mögötte ekkor Pini és a bajnoki listavezető José Antonio Rueda következett. Mindeközben Ángel Piqueras bukott.

Az utolsó perceket megelőzően szinte mindenki bejött a bokszutcába, de Adrián Fernández nem volt köztük. A Leopard pilótája ekkor meg is villant, és 1:47.267-es körével átvette a harmadik pozíciót. Végül aztán Fernández is behajtott, míg vetélytársai nekivágtak a hajrának. Ekkor az első jelentős javító Piqueras volt, aki 1:46.870-es körével magához ragadta a második pozíciót, mindezt annak ellenére, hogy összeért Arbi Aditamával. Viszont a spanyol pilótánál előbb 17 ezreddel Pini, további 81 ezreddel pedig Perrone is gyorsabbnak bizonyult. Quiles első helyét viszont eddig nem veszélyeztették.

Ez egészen három perccel a vége előttig volt igaz, amikor is Perrone 1:46.745-ös körével élre állt. Nem sokkal ezelőtt Kelso bukott ismét, miközben folyamatosan vették el a pilóták köreit pályaelhagyás miatt, köztük Quilesét is, aki így nem tudott javítani. Valamivel ezután Riccardo Rossi esett el, amivel ráadásul majdnem kiütötte a csapattársát, Nicola Carrarót.

Az utolsó percre fordulva Quiles 1:46.448-as körét végre nem vették el, és ezzel ismét felugrott a táblázat élére. Végül Marc és Álex Márquez cégének ügyfele ezzel az idővel el is vitte az edzést, így bejutott az időmérő második szakaszába, ahogy többek között Perrone, Pini, Piqueras, Rueda, Fernández, Muñoz, Dennis Foggia, Jacob Roulstone és Ryusei Yamanaka is.

A Magyar Nagydíj Moto3-as edzésének végeredménye

Pálinkát nem ihatott, de gulyásból napok alatt évek hiányát pótolta be Zarco

0

Johann Zarco elárulta, mire volt jó elsősorban a júniusi teszt a Balaton Parkon, és bízik benne, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén ott lehet az élmezőnyben. A francia motoros kérdésünkre azt is elmondta, hogy a gulyás már nagyon hiányzott neki, a pálinkát viszont most nem kóstolhatta meg.

Eljött az ideje, és most már javában zajlik a Magyar Nagydíj hétvégéje a Balaton Parkon. Az viszont nem igaz, hogy MotoGP-motorok most gurultak először a pályára, hiszen június végén már rendeztek egy tesztet. Persze azon nem az állandó versenyzők vettek részt, hanem a tesztpilóták, a Hondát pedig Stefan Bradl képviselte. Johann Zarco elárulta, mire volt elsősorban jó az az esemény.

„A tesztpilóta, aki kipróbálta az itteni pályát, hasznos információkkal szolgált a váltó beállítása kapcsán – válaszolta a P1race.hu kérdésére a csütörtöki sajtónapon. – Ez fontos, mert az edzéseken nem tudjuk orvosolni a váltót, úgyhogy legalább van referenciánk, még ha tudjuk is, hogy mi sokkal gyorsabbak leszünk, és a pályakörülmények is mások voltak. Ezzel együtt ezzel az alappal el tudunk indulni. Ismerjük a gumikkal kapcsolatos referenciát, és többé-kevésbé tudjuk, mire számítsunk.”

Nem sokkal később egy interjút is volt lehetőségünk készíteni a francia pilótával, amelynek érdemi része később fog megjelenni. A beszélgetés során arra is kitértünk, hogy miként látja saját maga, illetve a Honda esélyeit a Magyar Nagydíj hétvégéjén. Erre persze még úgy válaszolt, hogy nem tudta, hogy az első szabadedzésen a tizennegyedik helyet fogja megszerezni, 1,350 másodperccel elmaradva a leggyorsabb kört megfutó Marc Márqueztől.

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

„Remélem, jól fog menni – fogalmazott. – A Balaton Park lassú, szűk kanyarokkal tűzdelt pályának tűnik. A motorunk jól fordul, és nem nagyon forog ki a kereke. Szóval bízom benne, hogy jól fogjuk érezni magunkat, és ha így lesz, akkor van esélyünk a legjobb öt-hat között végezni, ami nagyon jó eredmény lenne számunkra.”

Zarcónak van kötődése Magyarországhoz, hiszen fiatalon Talmácsi Gábor indította be igazán a karrierjét, és a magyar motorsport egyetlen világbajnokának menedzserével, Stefano Favaróval is dolgozott. Ennélfogva emlékszik néhány magyar kifejezésre, mi pedig megkérdeztük tőle, hogy ha vasárnap esetleg dobogóra áll, akkor mond-e valamit magyarul. „Talán igen” – felelte sejtelmesen.

A hét elején a közösségi médiában felkerült egy kép, amelyen néhány magyar szurkoló Zarcóval fotózkodott Balatonalmádiban, miközben a francia motoros a vacsoráját fogyasztotta. Ennek kapcsán elmondta, hogy igyekezett minél átlagosabban öltözködni, de így is felismerték, ami pedig a gasztronómiát illeti, bepótolta az elmúlt évek „mulasztását”. „Imádom a gulyást – jelentette ki. – Hogy őszinte legyek, hiányzott a gulyás, és két nap alatt kétszer vagy háromszor ettem. Azt is tudom, hogy itt Magyarországon a pálinka nagyon híres, de nem ihatok, mert a verseny hetében vagyunk, és nagyon erős.”

Kirakta a Rubik-kockát, de egy alapkérdésre rosszul válaszolt Bezzecchi Magyarország kapcsán (videó)

Miller: Ha akarnak, akarnak, ha nem, akkor nem

0

Jack Miller egyre türelmetlenebbül várja a 2026-os pilótafelállásról szóló döntést. Emlékeztett, más ajánlatai is vannak, és kijelentette, hogy ha a csapat akarja, akkor akarja, ha nem, akkor nem. A maga részéről rengeteg információval tudná segíteni a V4 fejlesztését, de megérti, ha a Yamaha máshogy gondolja.

A Magyar Nagydíjon is folytatódott a 2026-os pilótakeringő. Szerdán számoltunk be arról, hogy ezen a hétvégén véglegesíthetik Diogo Moreira szerződését. Sajtóértesülések szerint a brazil versenyző jövőre fellép a MotoGP-be, debütálását pedig az LCR-nél fogja megtenni, ahol hároméves kontraktust fog aláírni.

Ez a döntés nem csak Moreira malmára hajthatja a vizet, ugyanis könnyen lehet, hogy Jack Miller is profitálhat belőle. Mint ismeretes, az ausztrál jövője még egyáltalán nem dőlt el, mivel szerződése mindössze 2025-re szól. A Yamaha fiókcsapata korábban arról számolt be, hogy 2026-os felállásukat a nyári szünetig döntik el, ez azonban végül elmaradt, és nem tudni, mikor jöhet ez el.

A Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak lezárását is jelentheti

A csütörtöki médianapon természetesen a 30 éves versenyző jövője is felmerült, méghozzá abban a kontextusban, hogy Moreira helyzete az övét is jelentősen megkönnyíti. „Én is csak találgatni tudok – jegyezte meg Miller a P1race.hu részvételével lezajlott csütörtöki sajtóbeszélgetésen. – Ezen a paddockon is túl vannak lehetőségeim. Itt nincs más opcióm.”

Miller helyzete abból a szempontból is nehézkes, hogy a Pramacnak Toprak Razgatlıoğlu érkezése miatt biztosan meg kell válnia valamelyik jelenlegi versenyzőjétől. Miller mellett az szólhat, hogy egyébként is lejár a szerződése, viszont Miguel Oliveira kontraktusában van egy állítólagos záradék, miszerint őt is kitehetik, amennyiben ő a leggyengébb láncszem a hangvillások között. Ráadásul egy ponton arról is szólt a fáma, hogy a négyszeres MotoGP-futamgyőztes akár a gyári csapatnál is kiköthet, Álex Rins távozását azonban cáfolták.

Milleréknek még várniuk kell, miközben Marini és Morbidelli már biztos lehet a jövőjét illetően

Egy dolog azonban biztos. Miller egyre türelmetlenebb, és ennek az Osztrák Nagydíjhoz hasonlóan a Balaton Parkon is hangot adott. „Most már több vagyok, mint türelmes. Ha akarnak, akarnak, ha nem, akkor nem. Ez világos”. Azt is elárulta, saját magában már ultimátumot adott a Yamahának, ennek időtartamát azonban nem osztotta meg.

Ez kívülről úgy nézhet ki, hogy az ivataiak nem tartanak igényt Miller szolgálataira. „Minél több idő telik el, annál jobban ezt érzem – mutatott rá. – Egyre több név kerül be a kalapba. Alig várom, hogy fejleszthessem a V4-et, mert úgy gondolom, rengeteg olyan információval tudnék szolgálni, amely segítené a projektet. De teljes mértékben megértem, ha ők nem érzik ennek a fontosságát. És ezen a ponton kellene elmennem máshová.”

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

Eldurranó Apriliák, Marc Márquez elsősége, meglepetések: megtartották az első gyakorlást a MotoGP számára 

0

Marc Márquez húzta be a MotoGP első szabadedzését a Balaton Park Circuiten, a helyettesítő Pol Espargaró és Pedro Acosta előtt. A gyakorlást piros zászlóval félbe kellett szakítani a Raúl Fernández alatt elfüstölt Aprilia miatt, amelyet megelőzően Jorge Martín gépe is megadta magát. Espargaró második helye mellett Luca Marini negyedik pozíciója pozitív, Francesco Bagnaia tizenötödik helye pedig negatív értelemben szintén meglepetést okozott. 

A Moto3 és a Moto2 gyakorlásai után pályára gördültek a MotoGP-pilóták is a Magyar Nagydíj pénteki napján. A királykategória első szabadedzésének kezdetén 21 fokos volt a levegő és 27 fokos a Balaton Park Circuit aszfaltja. A bokszutca kinyitása után szinte mindenki azonnal kihajtott a pályára, és ekkor a teljes mezőny az elöl lágy, hátul közepes gumikiosztás mellett döntött.

A bajnoki éllovas volt a leggyorsabb az első Balaton Park-i Moto2-es edzésen, sorra jöttek a bukások

Az első óvatos próbálkozások során Fabio Di Giannantonio állt az élre 1:41.142 másodperces körével, amelyet aztán rövidesen már 1:40.124-re javított. Mindeközben Marc Márqueztől elvették az első idejét, de aztán a másodikkal, 1:40.043-mal már átvette a vezetést. Ám Diggia nem hagyta magát, és 319 ezreddel ismét gyorsabbnak bizonyult a nyolcszoros világbajnoknál. Kettejük mellett ekkor az élmezőnyben Fermín Aldeguer, Pedro Acosta, Luca Marini és Fabio Quartararo neve is ott szerepelt.

Az első tíz perc letelte után Marc Márquez már 1:39.238-ra faragta le az idejét, amivel visszavette az első pozíciót. Mögötte ekkor Diggia, majd a hozzájuk egyedül közel érő Aldeguer volt a legjobb háromban. A kisebb kategóriák edzéseihez hasonlóan itt is sokaknak elvették az idejét pályaelhagyás miatt, viszont a VR46 pilótája nem hibázott, és 1:39.156-tal újra az élre állt. Mindeközben Jorge Martín alatt elfüstölt az Aprilia, ami miatt át kellett ülnie a második motorjára.

Pillanatokkal később folytatódott az Aprilia rossz szériája: Raúl Fernández alatt is elfüstölt a noaleiek gépe. A Trackhouse pilótájának motorja ráadásul ki is gyulladt, és olajat folyatott a pályára. Ennek következtében be kellett lengetni a piros zászlót, hogy a sportbírók eltakaríthassák a folyadékot.

Az újraindítás után szinte pontosan fél óra állt még a pilóták rendelkezésére. Martín a bokszutca kinyitásakor azonnal kigurult a második gépével, miközben Fernándeznek még várnia kellett erre. Az élmezőnyben először Marini javításai okoztak változást, aki 1:39.165-ös körével feljött a harmadik helyre. A negyedikre eközben Jack Miller ugrott előre, akinek 83 ezred volt a lemaradása az olasz pilóta mögött, majd a további 114 ezreddel hátrébb Acosta következett.

Rövidesen az élen is csere történt: Marc Márquez először fért be 1:39 alá, pontosan 1:38.908-cal vette át a vezetést Diggiától. Franco Morbidelli eközben elesett, majd Miller és Marco Bezzecchi is kifutott a kavicságyba. Az utolsó 20 percre ráfordulva Acosta 106 ezreddel megverte az idősebb Márquezt, Marini pedig 1:38.994-gyel jött be a harmadik pozícióba, akit a tőle 54 ezreddel lemaradó Enea Bastianini követett.

A következő percekben ismét jöttek a javítások: Marc Márquez második nekifutásra 1:38.122-vel magasan kiemelkedett a mezőnyből. Mögé a Maverick Viñalest helyettesítő Pol Espargaró ért oda, de neki 638 ezred volt a lemaradása, majd a tőle még 21 ezredet kapó Bezzecchi neve szerepelt. Rajtuk kívül Acosta, Bastianini, Diggia, Aldeguer, Miller és Morbidelli fért be a legjobb tízbe, míg Francesco Bagnaia csak huszadik volt. Morbidelli mindeközben másodszorra is földre került.

A hajrára ismét a teljes mezőny pályára gurult, amit először Marini használt ki arra, hogy megmutassa magát, és 1:38.660-nal odaért a második helyre. A harmadik pozíciót Espargaró őrizte, aki 37 ezreddel megközelítette a Honda motorosát. Ám Acosta, aki már 1:38.526-ig jutott el, mindkettejüket hátrább tolta, mivel bejött a második helyre. Álex Márquez a semmiből feltűnve lépett fel a negyedik pozícióba, míg a testvére elsőként került be 1:38 alá: 1:37.956-tal erősítette meg a vezetését. A körelvételek ekkor is folytatódtak, ugyanis sokan elhagyták a pályát.

Végül Marc Márquez 1:37.956-os körénél senki sem tudott jobbat futni, tehát a Ducati versenyzője elvitte az első szabadedzést a Balaton Park Circuiten. A második helyen viszont az utolsó pillanatokban javító Espargaró neve szerepelt, aki 277 ezredre közelítette meg honfitársát. Rajtuk kívül Acosta, Marini, Álex Márquez, Bezzecchi, Morbidelli, Bastianini, Aldeguer és Martín fért be a legjobb tízbe. Fabio Quartararo a tizenegyedik, Bagnaia pedig csak a tizenötödik pozícióban zárt, míg Miller bukott az utolsó körében.

A bajnoki éllovas volt a leggyorsabb az első Balaton Park-i Moto2-es szabadedzésen, sorra jöttek a bukások

0

Manuel González húzta be a Moto2-es mezőny első szabadedzését a Balaton Park Circuiten, Adrián Huertas és Filip Salac előtt. A mezőny folyamatosan próbálta feszegetni a határokat a mindenki számára új pályán, ami jó néhány bukást eredményezett.

A Moto3 első szabadedzése után a Moto2-es mezőny számára is megtartották az első gyakorlást a Balaton Park Circuiten a gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíján. A 21 fokos levegő és 27 fokos aszfalt mellett elkezdődő szabadedzés elején szinte azonnal elhagyták a bokszutcát a pilóták.

Birtokba vették a pilóták a Balaton Parkot, Pini kezdett az élen a Magyar Nagydíj Moto3-as hétvégéjén

Az első percek – ahogy maga az edzés is – a pálya megtanulásáról szóltak, aminek eredményeként természetesen sokan hibáztak. Ennek következményeként előbb Ayumu Sasaki, majd Celestino Vietti is elesett, utóbbi ráadásul egy highside-ot szenvedett el. Mindeközben az első körök után az 1:44.193 másodperces idővel jelentkező Diogo Moreira állt az élre, majd rövidesen a már 1:42.876-ig jutó Filip Salac vette át a vezetést.

Az edzés középső szakaszában ismét több hibát, illetve pályaelhagyást láthattak a nézők. Az első helyet előbb a bajnoki éllovas Manuel González vette át, aki 1:42.123-ra javította a legjobb időt. Rövidesen azonban újra Salac neve szerepelt a táblázat tetején, aki 29 ezreddel volt gyorsabb a spanyol pilótánál. Rajtuk kívül ekkor Collin Veijer, David Alonso és Tony Arbolino fért be a legjobb öt közé, míg az egyaránt bajnokesélyes Arón Canet a tizenegyedik, Moreira pedig tizenkettedik volt.

Az utolsó tíz percre ráfordulva ismét gyorsult a mezőny, miután sokáig szinte mindenki konstans köröket futott, viszont sokak idejét elvették pályaelhagyás miatt. Moreira azonban nem járt így, és 1:42.082-vel átvette a vezetést. A következő jelentkező a csapattársa, Adrián Huertas volt, aki 115 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a brazil motorosnál. Rövidesen azonban González került az élre, aki 1:41.622-vel mindenkit maga mögé utasított.

Huertasnak, a tavalyi Supersport-világbajnoknak viszont annyira megtetszett a vezetés érzése, hogy 1:41.496-tal visszavette az első helyet. Ám az utolsó percre ismét González vezetésével fordult rá a mezőny, akinek ekkor 1:41.362 volt az ideje. Mindeközben a folyamatosan gyorsuló Jake Dixon esett el, majd rövidesen Alonso, később pedig Sergio García is földre került.

Végül innen már nem változott a sorrend az élmezőnyben, így a bajnoki éllovas González húzta be az első szabadedzést 1:41.362-vel. A második helyre Huertas ért oda, aki 134 ezreddel maradt el tőle, majd az újabb 63 ezreddel lemaradó Salac következett. Rajtuk kívül Moreira, Veijer, Dixon, Tony Arbolino, Canet, Alonso és Iván Ortolá egészítette ki a legjobb tízet.

A Magyar Nagydíj első Moto2-es szabadedzésének végeredménye

Marc Márquez a Balaton Parkról: Ennek a pályának nincs sok titka

0

Marc Márquez kijelentette, bár gyorsan tanulja meg az új pályákat, ez összességében nem feltétlenül jelent neki nagy előnyt. A 32 esztendős motoros azt is elmondta, hogy szerinte melyik pályára hasonlít a Balaton Park, illetve az is kiderült, hogy a múltkori teszten melyik ponton bukott kétszer is.

A kisebb kategóriák (első) szabadedzései már lezajlottak, ám a MotoGP mezőnye még nem vette birtokba a Balaton Parkot, de hamarosan ők is pályára gördülnek. Akkor majd kiderül, hogy valójában mennyire könnyű vagy nehéz a pálya, ahogyan az is, hogy az egyes versenyzők mennyire fogják szeretni a nyomvonalat.

Igaz, a Ducati pilótái már kipróbálhatták, hiszen nemrég Panigale V4-esekkel teszteltek rajta. Ennélfogva a bolognaiak versenyzőinek valamivel konkrétabb véleménye lehet az aszfaltcsíkról. Ezzel Marc Márquez is így van, aki ugyan eleinte sokkal gyorsabb volt márkatársainál, ám végül nem az övé, hanem Francesco Bagnaiáé lett a legjobb idő.

Az első fecskék: a Balaton Parkon tesztel a Ducati-armada (képek, videók)

„Nem tagadom, hogy az új pályák gyors megtanulása az erősségeim közé tartozik, de végső soron könnyebben és gyorsabban jutok el a határig, aztán a többiek utolérnek – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében. – Amikor például idejöttünk, és felültünk a Panigaléra, az első két pályára gurulás során egy másodperccel gyorsabb voltam a többieknél, de a nap végén nem az enyém volt a legjobb idő. Az, hogy három héttel ezelőtt teszteltünk itt, a Ducati összes pilótájának segíteni fog, főleg az első szabadedzésen, mivel már ismerjük a pályát. Ezzel együtt ennek a pályának nincs sok titka, úgyhogy mindannyian nagyon közel leszünk egymáshoz.”

Amióta a világ élmezőnyéből jó néhány versenyző kipróbálta a pályát, majd a Superbike-világbajnokság magyarországi hétvégéje is lezajlott, időről időre téma, hogy melyik pályára hasonlít a Balaton Park. Danilo Petrucci például anno úgy vélekedett, hogy a mosti és a mandalikai keveréke, mások a misanóihoz hasonlították. Márquez azonban nem ezeket hozta fel példaként.

Megérkezett a Balaton Park leendő királya? – íme egy kör Marc Márquezzel (videó)

„A Red Bull Ringre, és ez számomra nem egy rossz hír – felelte nevetve az erre vonatkozó kérdésre. – Az ausztriai pálya kicsit nagyobb és gyorsabb, de ez arra emlékeztet, mert nagyon stop-and-go-jellegű. Emellett ott van a két sikán, amelyeket biztonsági okokból hoztak létre, és látható, hogy nem átlagosak, mint az ausztriai. Egy huszonkét futamot versenynaptárban mindenféle pályának lennie kell, amíg azok biztonságosak, és, az alapján, amit láttam, ez az.”

Nem sokkal a teszt után az is kiderült, hogy a spanyol pilóta kétszer is bukott a Balaton Parkon. Most pedig ő maga árulta el, hogy ez ugyanott történt. Persze közismert, hogy Márquez hajlamos nagy kockázatot vállalni, különösen a tét nélküli, ám gyakorlásra alkalmas eseményeken, és hitvallása szerint másképp nem is lehet megtalálni a határokat.

Marc Márquez legalább kétszer bukott a Balaton Parkon

„Ismertek… de ha edzés közben látnátok, még jobban ismernétek – válaszolta arra a kérdésre, hogy megtalálta-e a limitet. – Ahhoz, hogy az ember elérje a határt, buknia kell, a gond az, hogy én ezt kétszer megtettem ugyanabban a kanyarban. A kilencesben, a szűk sikánban. Ezek utcai motorok, nagyon jól lehet vezetni őket, de nem MotoGP-gépek. Amikor délelőtt megláttam ezt a pontot, mondtam magamban, hogy el fogok esni.”

Az év legjobban várt fordulója: jön a Magyar Nagydíj! – hétvégi menetrend

Birtokba vették a pilóták a Balaton Parkot, Pini kezdett az élen a Magyar Nagydíj Moto3-as hétvégéjén

0

Guido Pini végzett az élen a Magyar Nagydíj első Moto3-as szabadedzésén Dennis Foggia és Ángel Piqueras előtt. A gyakorlás során több bukás is történt, Taiyo Furusato esése következtében az olasz versenyző is pórul járt.

Harminchárom év után először mentek pályára benzines motorok a Magyar Nagydíj hétvégéjén – a bonyolult megfogalmazásra azért van szükség, mert a MotoE szabadedzését már megrendezték, csak éppen nem közvetítették. A program következő pontja pedig szokás szerint a Moto3-as mezőny első gyakorlása volt.

Az év legjobban várt fordulója: jön a Magyar Nagydíj! – hétvégi menetrend

A Balaton Park történetének első Moto3-as mért körét Jacob Roulstone futotta meg, az ausztrál versenyző 1:53.028 másodperccel kezdett. Ennél azonban bőven akadt jobb idő, hiszen David Muñoz 1:49.911-gyel nyitott, amely 492 ezreddel volt gyorsabb Máximo Quiles körénél. Az első bukás viszonylag hamar megtörtént, hiszen Marcos Uriarte a 15-ös kanyarban elesett.

Az Intact versenyzője aztán tovább gyorsult, és 1:49.314-gyel folytatta, 511 ezredre növelve előnyét, ám ezúttal már Ángel Piqueras volt a második, míg a harmadik helyet David Almansa foglalta el további 411 ezredes hátrányban. Muñoz aztán további 52 ezredet faragott idején, ám visszaesett a harmadik helyre, hiszen Quiles 297, Guido Pini pedig 44 ezreddel volt gyorsabb nála. A 17 éves újoncnak mentenie is kellett egyet a következő körét pedig törölték, mert egy hiba után kénytelen volt átvágni a pályát.

Muñoznak azonban volt válasza, és 1:48.057-tel visszavette a vezetést, 412 ezreddel megelőzve csapattársát, a harmadik pozícióba pedig Almansa jött be 406 ezredes lemaradással. Ezt követően Pini és Quiles is javított, de egyikük sem tudta megelőzni az idősebbik spanyol motorost. Bő 12 perc elteltével újabb baleset történt: az 1-es kanyarban Taiyo Furusato vesztette el a motorját, aminek következtében nekiment Leonardo Abruzzónak, majd elesett, Pini pedig már nem tudta elkerlni őt, így ő is a földre került.

A következő percekben nem változott a sorrend, majd Muñoz tovább faragta a legjobb időt, és már 1:47.571-nél tartott, 423 ezreddel megelőzve Valentin Perronét, és további 118-cal Pinit, miközben Casey O’Gormannek akadtak gondjai. Az utolsó 10 percbe belépve aztán előbb Nicola Carraro, majd Almansa bukott, előbbi a 11-es, utóbbi a 2-es kanyarban.

Ezt követően Adrián Fernández feljött a második helyre, de az ő hátránya is 325 ezred volt honfitársa mögött. Pini viszont megelőzte csapattársát, egészen pontosan 229 ezredes különbséggel. A Leopard pilótája a következő körében tovább javított, de ezzel csak 319 ezredre csökkentette lemaradását, a pozíciót tekintve nem lépett feljebb.

Szűk fél perccel a leintés előtt Piqueras jött fel a második helyre 1:47.524-gyel, Pini pedig 1:47.070-re javított, így ő zárta az élen az első szabadedzést. A második pozíció végül Dennis Foggiáé lett 265 ezredes lemaradással, Piqueras mögött pedig Muñoz, Fernández, Joel Kelso, Perrone, Almansa, Álvaro Carpe és Quiles lett az első tíz sorrendje. A listavezető José Antonio Rueda csak tizenkettedik lett.

A Magyar Nagydíj első Moto3-as szabadedzésének végeredménye

Quartararo: A legrosszabbon már túl vagyunk

0

Fabio Quartararo úgy véli, az Osztrák Nagydíj jelentette a mélypontot, és bízik benne, hogy a Balaton Parkon már jobb teljesítményre lesznek képesek. Márkatársa, Jack Miller ígéretesnek tartja a pályát.

Túlzás nélkül rémálomszerűen alakult a Yamaha számára az Osztrák Nagydíj hétvégéje. A hangvillások pilótái már az edzéseken, az időmérőn és a sprinten sem alkottak nagyot, de a valódi mélypontot a főfutam jelentette, hiszen a tizennyolc célba érő versenyzőből csak az utolsó négy pozíciót tudták elfoglalni.

Ráadásul az utolsó pontot megszerző Fabio Quartararo közel 7 másodperccel maradt el a közvetlenül előtte záró Ai Ogurától. Nem véletlen, hogy a francia motoros később elfogadhatatlannak titulálta a történteket. A Magyar Nagydíj előtt azonban elmondta, igyekezett elfelejteni a spielbergi eseményeket, és ismét bizakodóan nyilatkozott.

„Szerintem a legrosszabbon túl vagyunk, Ausztriában megtörtént – válaszolta a P1race.hu kérdésére a Balaton Park-i forduló csütörtöki napján rendezett sajtóbeszélgetésen. – Remélhetőleg nagyszerű eredményt tudunk elérni, Egyszerűen élvezni akarom, mivel az a legrosszabb, ha az ember nem élvezi, Ausztria pedig teljes rémálomnak bizonyult.”

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

A Yamaha kontingense abban valamelyest bízhat, hogy a Balaton Park teljesen más jellegű pálya a Red Bull Ringhez képest, hiszen a versenyzőknek jóval gyakrabban kell kanyarodniuk, és nincsenek igazán hosszú egyenesek. Bár még nyilvánvalóan nem mentek rajta, de az Ausztriában egyébként utolsóként végző Jack Miller pozitívan értékelte a nyomvonalat.

„Szerdán délután körbementem a pályán, amely [a megszokotthoz képest] más típusú – fogalmazott. – Van rajta néhány szűk, nagyon szűk sikán, de pár kellemes kanyart is tartalmaz. Az első szakasz jónak és gyorsnak tűnik, és úgy néz ki, hogy a teljes pályát ki kell használnunk, ami jó. Nem tűnik őrületesnek a pálya, kicsit más jellegű. Egy újabb ország, egy újabb megtanulandó aszfaltcsík, és remélhetőleg versenyképesek leszünk.”

A Yamahának mindenesetre szüksége van egy jobb teljesítményre, hiszen jelenleg az utolsó helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, és bár a Hondához képest viszonylag kicsit, 15 pont a hátrány, a KTM és az Aprilia már jóval messzebb vannak. Más kérdés, hogy Quartararo egyre határozottabban azon a véleményen van, hogy érdemes a V4-es motorblokk fejlesztésére koncentrálni.

Az év legjobban várt fordulója: jön a Magyar Nagydíj! – hétvégi menetrend

„Biztosan lesz pár incidens” – a MotoGP-ben is lehetnek gondok a rajtnál a Balaton Parkon?

0

Luca Marini tart a Balaton Park 1-es kanyarjától, és úgy véli, szinte biztosan lesz rajtbaleset valamelyik kategóriában. Fermín Aldeguer szerint nyugodtabb lehet az ember, ha az élről rajtol, Marco Bezzecchi és Joan Mir viszont nem látnak komoly különbséget a többi pályához képest ezen a téren.

Ezen a hétvégén rendezik a gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíját. Ha úgy tetszik, az esemény főpróbája már lezajlott, hiszen a Superbike-vb mezőnye négy héttel ezelőtt mérte össze a tudását. Az ott történtekből pedig adott esetben a MotoGP pilótái is tanulhattak, még úgy is, hogy nyilvánvalóan nem ugyanolyan motort vezetnek.

A hétvége egyik legemlékezetesebb pillanata az első futam rajtja után, a 2-es kanyarban történt tömegbaleset volt, amelyben összesen heten estek el, és ebből négyen meg is sérültek. Nicolò Bulega ezután kijelentette, nem szívesen venne részt a Balaton Park-i MotoGP-verseny első méterein. Éppen ezért adódik a kérdés, mi a véleményük a királykategória versenyzőinek a majdani rajtokról.

Hárman is belesérültek a Balaton Parkon történt tömegbukásba, de egyikük teljesítette a futamot

„Egyértelmű, hogy lesz pár incidens ebben a két kanyarban – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a P1race.hu kérdésére Luca Marini, aki néhány perccel korábban kijelentette, súlyos szuzukai balesete után kicsit tart az 1-es kanyartól. – Sok rajt lesz: MotoE, MotoGP, Moto2, Moto3, a MotoGP-ben két futam is lesz [ahogyan a MotoE-ben is – a szerk.]. A nagy számok törvénye alapján benne van, hogy két ilyen szűk kanyarban történik valami. Az a fontos, hogy ne legyen túl veszélyes, hiszen baleset mindig történhet. Fontos, hogy a versenyzők megpróbálják elkerülni, de ezen a pályán elég nehéz elkerülni a balesetet, ellentétben például a Phillip Island-i egyes kanyarral, ahol az ember nem fékez.”

Késő délután szokás szerint megrendezték a fordulót felvezető sajtótájékoztatót három pilóta részvételével. Ezúttal Fermín Aldeguer, Marco Bezzecchi és Joan Mir válaszoltak az újságírók felvetéseire mi pedig ugyanezt kérdeztük meg tőlük. Válaszaikból kiderült, hogy kicsit más a véleményük, mint a gyári Honda olasz motorosának.

„A motorsport mindig veszélyes – kezdte a gyári Aprilia pilótája. – Fantasztikus, de veszélyes, és a kettő között vékony a határvonal. Nyilvánvaló, hogy a rajt a legkritikusabb pont, de az mindenhol kritikus, nem csak itt. Szóval nem tudom, mert még mindig nem próbáltam ki ezt a pályát. Az biztos, hogy pénteken, az edzések után a Biztonsági Bizottság keretében beszélni fogunk mi, versenyzők, és mindent fontolóra veszünk, de jelenleg nehéz megmondani.”

MotoGP, Fermín Aldeguer, Marco Bezzecchi, Joan Mir, Magyar Nagydíj2 025, csütörtök
Fotó: Czinkán Dániel/TRP Media

A Gresini versenyzője ellenben szintén kiemelte az első két kanyar jellegét. „Hasonló a véleményem – kezdte az Osztrák Nagydíj második helyezettje. – Amikor ilyen az első kanyar, majd a második nagyon hamar jön, és lassú, akkor nehezebb felvenni a pozíciót, az biztos. Fontos az első helyről rajtolni, hogy nyugodtabb legyen az ember.”

„Mindenekelőtt mindig képesnek kell lennünk kifejezni a véleményünket – vette át a szót Mir. – Kívülről ugyanakkor nem látom… ahogyan ők is mondták, versenybaleset mindig történik. A MotoGP-ben, illetve ebben a világban a rajtok nagyon veszélyesek. Ráadásul a lassú kanyarokban a pilóták hajlamosak bátrabban viselkedni, mivel kisebb a kockázat, így nagyobb bajt idézhetnek elő. Ugyanakkor később például Barcelonába megyünk, és óriási sebességgel, kétszázötven [km/h-val] érkezünk meg az első kanyarba huszonketten-huszonhárman. Ez szintén kritikus és nehéz helyzet.”

Több szempontból is történelmi sikert hozott a legutóbbi Magyar Nagydíj – videón az összefoglaló

Bagnaia kirohanása után is érzi a számára fontos személyek tiszteletét, „a többi csak szemét”

0

Francesco Bagnaia saját hibájának ismeri el vasárnapi kirohanását. Úgy véli, nem jó ötlet, ha egy katasztrofális verseny után azonnal a médiához rohan. Elárulta, senki nem orrolt meg rá, majd arra is kitért, hogy tavalyi versenyhétvégéit hasonlítja össze az ideivel. A kellő tiszteletet megkapja, viszont a többi számára csak szemét.

Francesco Bagnaia az elmúlt években verhetetlen volt Spielbergben, a 2025-ös kiadás viszont mégsem jött össze neki. A sprintversenyen technikai hiba hátráltatta, aminek következtében fel kellett adnia a viadalt. A nagydíj utolsó tíz körére pedig teljesen szétesett, és mindössze a nyolcadik helyen ért célba.

A leintést követően meglehetősen ingerülten válaszolt a média munkatársainak, ugyanis ismét értetlenül állt a történtek előtt, de a potenciált érezte magában. Többek között azt is kijelentette, válaszokat vár a Ducatitól, mivel már fogytán van a türelme. Idegességnek azonban már nem volt jele a Magyar Nagydíj médianapján.

Bagnaia: Remélem, magyarázatot ad erre a Ducati, mert most már fogytán van a türelmem

„Én mindig is egy őszinte ember voltam – jelentette ki Bagnaia a csütörtöki sajtóbeszélgetésén. – Az az én hibám, hogy mindig kimondom azt, amit gondolok. Ez valamikor jó, valamikor kevésbé.  Az kifejezetten rossz ötlet, amikor egy katasztrofális hétvégét teljesítesz, és egyenesen a médiához mész. Húsz riporter állt előttem, és zömében azt kérdezték, mi történik velem. Ez normális, ha ilyenkor idegessé válsz. Ez az én hibám volt, de általánosságban nehéz szituációban vagyunk.”

Bagnaia kirohanása természetesen válaszok nélkül sem maradt. Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere elsősorban megértéssel reagált, de kiemelte, hogy mindkét fél fontos ahhoz, hogy az olasz visszatérjen a közvetlen élmezőnybe. Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója pedig két vélemény között liftezett, ugyanis egy ponton ő is megértette pilótáját, de hangsúlyozta, vasárnapi teljesítménye nem ugrotta meg az elvárásokat.

A Ducati főnöke oda is szúrt Bagnaiának, meg nem is

„Ahogyan eddig is, most is beszéltem a csapattal. Senki sem sértődött meg, és nem voltak rám mérgesek – hangsúlyozta. – Megértem, hogy nehéz megtalálni a probléma forrását. Már hét hónapja szenvedünk együtt. Megpróbálnak támogatni, és minden olyan dolgot megadni, amelyre szükségem van. De ez nem könnyű, mert a motor nem passzol a vezetési stílusomhoz, és fáj mindenem. Szerdán és csütörtökön három olyan idei versenyhétvégét hasonlítottam össze, ahol tavaly jól szerepeltem. Az asseni, a mugellói és a spielbergit használtam fel, hogy megértsem, miért voltam lassú, és hogy rájöjjek, hogyan tudnék ezen változtatni.”

De vajon milyen véleménnyel vannak a szurkolók és a riporterek Bagnaiáról? A 28 éves versenyző erre is reagált. „A számomra fontos emberektől érzem a tiszteletet. A Ducati, a riporterek és a TV felől. A többi számomra csak szemét.”

A Magyar Nagydíj csütörtöki napjának legjobb képei