back to top
2025. június 27. 06:14
Kezdőlap Blog Oldal 28

Két évtized után lemond a fontos szervezet elnöke, eddig egyvalaki jelentkezett be az utódlására

0

Hervé Poncharal lemond az IRTA-nak, vagyis a csapatok szakszervezetének elnöki tisztségéről, és nem indul a silverstone-i tisztújításon. Egyelőre úgy tűnik, hogy az LCR tulajdonosa, Lucio Cecchinello lesz az utódja.

Hervé Poncharal az életének jelentős részét a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában töltötte. Azok után, hogy visszavonult a versenyzéstől, a mérnökként dolgozó Guy Coulonnal együtt megalapította a Tech3 csapatát, amelyet a mai napig irányít. Az istálló jelenleg a négyből három kategóriában szerepel, köztük a MotoGP-ben is, de története során már mind a négy géposztályban megfordult.

A jelenleg 68 éves menedzsernek azonban már hosszú ideje egy másik szerepet is betölt, hiszen húsz éve ő az IRTA-nak, vagyis a csapatok szakszervezetének elnöke. Ezt a szövetséget 1986-ban alapította meg Mike Trimby, és az évek során olyannyira megnőtt a szerepe, hogy manapság a FIM-mel, vagyis a nemzetközi szövetséggel, valamint a gyártókat képviselő MSMA-val együtt szabályozzák a vb kategóriáit.

Az eddigiektől eltérő típusú személlyel bővül a MotoGP legendáinak névsora

Ebben Poncharalnak is elévülhetetlen érdeme van, hiszen jelentős hatást gyakorolt Carmelo Ezpeletára, a sorozat kereskedelmi jogait 1992 óta birtokló Dorna vezérigazgatójára. Igaz, ő nem akarta túldimenzionálni saját szerepét. „Elnök: ez rendkívülibben hangzik, mint amilyen valójában – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Végül is ez az egész arról szól, hogy minden csapatot hitelesen képviseljek.”

Amióta Poncharal átvette Sito Pons helyét az elnöki székben, senki nem jelentkezett be a helyére, hiába voltak erre neki magának is törekvései. Hamarosan azonban véget ér egy korszak, hiszen a Brit Nagydíj hétvégéjén tisztújító ülést tartanak, és a francia szakember nem indul újra a pozícióért. Természetesen meg is magyarázta, hogy miért döntött így.

Húsz év nagyon hosszú idő, és elég szokatlan, hogy valaki ilyen sokáig töltsön be egy tisztséget – nyilatkozta. – Bizonyos szempontból jó, hogy a demokratikus struktúrák mindig változnak. Ezért soha nem ragaszkodtam az elnöki szerepemhez az IRTA-ban. Többször is felajánlottam a pozíciómat az üléseken, és a csapatok bizottságának más tagjait is bátorítottam. A válasz mindig ugyanaz volt: »Hervé, folytasd«. Így aztán soha nem is szerepelt más név az elnöki szavazólapokon.”

Poncharal felajánlotta, a silverstone-i közgyűlés előkészítéseként Katarban volt egy egyeztetés, amelyen a gyártók felvetették, hogy vállalja-e más a tisztséget. Ezt jó alkalomnak találta, hogy ismét felajánlja a pozícióját, de megint senki nem jelentkezett. Ezúttal viszont nem hagyta magát, és Ezpeletával egyeztetve Lucio Cecchinellót javasolta saját maga utódjául, aki végül bele is ment a jelöltségbe.

Főnöke győzte meg Zarcót, hogy menjen szembe a többséggel, majd rimánkodott neki, hogy lassítson

Lucio először nagyon visszafogott volt, de nem ellenezte – fogalmazott. – Miután beszélt velem és Carmelóval, beleegyezett. Így aztán a jelöltlistán kicseréltem a nevemet az övére. Még mindig egyedül az övé szerepel rajta. Azonban talán jelentkezik egy másik jelölt a május 21-i határidőig? Egy biztos, én lemondok a pozícióról. Valószínűleg meg fogom könnyezni, de itt az ideje ennek a változásnak.”

Cecchinello szintén expilótából lett csapattulajdonos, az LCR pedig pont a Tech3 után a királykategória második legrégebbi alakulata. Jelenleg a MotoGP mellett a MotoE-ben szerepel, ám korábban a 125 és a 250 köbcentis kategóriában is megfordult. Poncharal ennek fényében úgy véli, az olasz szakember minden géposztályt jól ismer, ráadásul régi vágású vezető és széles kapcsolatrendszerrel bír.

Rea és Bautista is megszólalt a mosti baleset kapcsán, amelynek jó eséllyel lábtörés lett a vége

0

A gyanú szerint Xavi Vierge lábtőcsonttörést szenvedett a Superbike-vb második mosti futamán történt bukásban. Jonathan Rea versenybalesetnek, Álvaro Bautista balszerencsésnek titulálta a történteket.

Balesettel indult a Superbike-világbajnokság mosti hétvégéjének második futama. A láncreakciót az egyébként remekül rajtoló Jonathan Rea indította el, aki nekiment Álvaro Bautistának. A gyári Ducati versenyzője ennek következtében elesett, és Xavi Viergét is magával vitte. Alex Lowes szintén érintett volt, mert bár motoron maradt, de ki kellett kerülnie az incidenst, így jelentősen visszaesett.

A legrosszabbul a gyári Honda motorosa járt, ugyanis hordágyon kellett levinni a pályáról, majd az orvosi központba szállították. Biztosat egyelőre nem mondtak az állapotáról, de az első vizsgálatok alapján az a gyanú, hogy eltört a jobb lábtőcsontja. A sportfelügyelők Rea-t vették elő a történtekért, és dupla hosszú körös büntetéssel sújtották. A hatszoros világbajnok sajnálja a többi érintettet.

Szerintem ez versenybaleset volt – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – [Bautistával] mindketten pontosan ugyanazon a ponton kötöttünk ki, és természetesen volt egy ütközés. Én voltam a vétkes, és ez vetett véget a futamának. Sajnálom, rögtön a verseny után elmentem Álvaróhoz és Xavi Viergéhez, aki szintén belekeveredett a balesetbe, és fizikai szempontból kicsit rosszabbul jött ki belőle, majd bocsánatot kértem. Nálam ugyanakkor ez része a versenyzésnek. Az én futamomat is tönkretette, ez egyszerűen hatalmas balszerencse. Szomorú vagyok a srácok miatt, hogy ez elrontotta a versenyüket, és Alex Lowes miatt is, akinek elkerülő manővert kellett bevetnie.”

Bulega óriásit hajrázott, az utolsó métereken előzte meg Razgatlıoğlut, Rea kiütötte Bautistát

Nem ez az első rajtbaleset a mosti pályának ezen a részén, így nem véletlen, hogy Rea felvetette az esetleges változtatási lehetőséget. A gyári Yamaha pilótája azzal az ötlettel állt elő, hogy közelebb vihetnék a rajtot, hogy kisebb tempóban érkezzenek meg a kanyarba. Abba a kanyarba, amelyről Bautista is tud bőven mesélni, hiszen a szombati első viadalon szintén belekeveredett egy incidensbe, igaz, akkor legalább nem esett el.

Nem volt a legszerencsésebb, az biztos, de végső soron nem a szerencsén múlott, mert más versenyzők is [benne voltak] – fogalmazott. – Szóval én voltam peches, de ha nem én lettem volna, akkor egy másik pilótát ért volna. Az első sikán itt kritikus, [úgyhogy] ez benne van. Sajnos itt idén kétszer is előfordult velem [ilyesmi], ahogyan tavaly is, szóval úgy tűink, hogy nem vagyok jó viszonyban az első sikánnal. Mindenesetre fizikailag rendben vagyok, ez a legfontosabb.”

Az incidensnek, illetve Danilo Petrucci harmadik helyének következtében Bautista visszaesett a tabella negyedik helyére, lemaradása 5 pontos honfitársához képest. Rea a két főfutamon megszerezte első idei egységeit, így jelenleg a tizennyolcadik pozíciót foglalja el, holtversenyben Tarran Mackenzie-vel és Bahattin Sofuoğluval.

Így áll a Superbike-vb-tabella a mosti forduló után

Rossi érdekes szokásai még a közvetítés rendezőjét és a korábbi versenyzőt is „hatalmukba kerítették”

0

Randy Mamola felidézte, nem értette, hogy a MotoGP közvetítéseiben miért kell állandóan megmutatni, ahogyan Valentino Rossi különös szokásokat követ, mielőtt felszáll a motorra, ugyanakkor az egyiket bizonyos alkalmakkor ő is átvette tőle. Az amerikai exversenyző egy másik egykori pilóta babonájára is visszaemlékezett.

A sportolóknál nem ritka, hogy külső szemmel meglehetősen furcsa szokásokat követnek a sportesemények előtt vagy adott esetben alatt. Ez alól a motorversenyzők sem jelentenek kivételt, hiszen jó néhányan vannak, akik minden futamra, sőt, pályaeseményre az általuk megszokott módon készülnek. Valentino Rossi is ilyen volt.

A kilencszeres világbajnoknak megvolt a maga szokásos mozdulatsora, mielőtt felszállt a motorjára. Mivel sokáig ő volt a MotoGP egyértelmű uralkodója, a közvetítés rendezője – alighanem a jogtulajdonos közbenjárására – valósággal sportot űzött abból, hogy ezt minden alkalommal megmutassa. Ezt egy korábbi versenyző nem tudta mire vélni.

Amikor az ember Valentinót figyelte, volt egy sor olyan dolog, mint például hogy megérintette a fülét, mielőtt kisétált a garázsból – nyilatkozta Randy Mamola a Motorsport.com-nak. – Megérintette a térdét, mielőtt átlépte a vonalat. Azt csinálta, amit Rafa Nadal szokott, [aki] mindig felhúzta a nadrágját. Elég furcsa volt. Az a vicces, hogy én állandóan mondogattam a Dornának, hogy »miért veszitek ezt fel minden hétvégén?« »Mert ő Rossi.« »Igen, de hétvégenként egy alkalom elég.« Azt hiszem, ez volt az egyik legelképesztőbb.”

Rossi egy híres mondástól félt, ezért sokáig nem merte meghozni élete egyik legfontosabb döntését

Mondatni, hogy a rendezőt „hatalmába” kerítették Rossi furcsa szokásai, de ez bizonyos szempontból az amerikai expilótáról is elmondható. A királykategóriában négyszer is az összetett második helyén végző egykori versenyző visszavonulása után is felült a különböző motorokra, olykor a Doktoréra is. Ezen alkalmak előtt pedig követte bizonyos rituáléit.

Emlékszel, hogy mindig megfogta a lábtartót, mielőtt felült a motorra? – tette fel a költői kérdést. – Amikor év végén Valenciában teszteltem a motorokat, minden alkalommal, amikor Valentino Yamaháján ültem, leguggoltam és megfogtam a lábtartót. Azt mondták, hogy »ha összetöröd, megölünk«. Azt válaszoltam, hogy »ez majd megakadályozza a bukást«. Ez mindig vicces volt.”

Persze nem Rossi volt az egyetlen, akinek különös babonái voltak. Mamola egy másik, az ő korát is megelőző pilótátis felidézett. Olyasvalakiről van szó, aki egyszeres 500 és kétszeres 250 köbcentiméteres futamgyőztesnek mondhatja magát, ráadásul emellett hét alkalommal tudott diadalmaskodni a Man-szigeti TT-n.

Volt egy Mick Grant nevű versenyző – emlékezett vissza. – Ez mókásnak bizonyult. Mick nagyszerű személyiség volt, nagyszerű motoros. Ha öltözködés közben elejtette a kesztyűjét, úgy érezte, meg kell kérnie valakit, hogy vegye fel. Minden alkalommal, amikor öltözés során leejtem a kesztyűmet, arra gondolok, hogy Mick Grant mennyire hülye volt. És magam szedem fel.”

Így áll a Superbike-vb-tabella a mosti forduló után

0

Ezen a hétvégén Mostban vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Toprak Razgatlıoğlu minimálisan közeledett Nicolò Bulegára az összetettben, míg Danilo Petrucci átvette a harmadik helyet Álvaro Bautistától.

A hétvégén Csehországban tartották a Superbike-világbajnokság ötödik idei fordulóját. A mosti megmérettetés Toprak Razgatlıoğluról és Nicolò Bulegáról szólt, akik végig kiemelkedtek a mezőnyből. Végül az első futamot és a Superpole versenyt a címvédő, míg a második viadalt a gyári Ducati pilótája nyerte, így az olasz motoros előnye 34-ről 31 pontra csökkent. Az első kettővel ellentétben a harmadik helyen volt változás, hiszen a három harmadik helyet szállító Danilo Petrucci átvette azt Álvaro Bautistától. A gyártók között továbbra is Ducati, a csapatoknál pedig a bolognai márka gyári alakulata vezet magabiztosan.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 252
2 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 221
3 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 146
4 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 141
5 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 126
6 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 102
7 Xavi Vierge Honda Honda HRC 71
8 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 68
9 Iker Lecuona Honda Honda HRC 66
10 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 63
11 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 61
12 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 60
13 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 56
14 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 56
15 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 49
16 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 38
17 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 30
18 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha 9
19 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 9
20 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 9
21 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 7
22 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 3
23 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
24 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
25 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
26 Gabriele Ruiu Ducati Bmax 0
Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 281
2 BMW 223
3 Yamaha 146
4 Honda 100
5 Bimota 89
6 Kawasaki 30
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 393
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 277
3 Barni Spark Racing Team 184
4 Honda HRC 137
5 Pata Yamaha 135
6 Bimota by Kawasaki Racing Team 124
7 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 109
8 Elf Marc VDS Racing Team 102
9 Team Pata Go Eleven 68
10 MGM Bonovo Racing 56
11 Kawasaki WorldSBK Team 30
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 12
13 Petronas MIE Racing Honda Team 9
14 Motocorsa Racing 7

 

Elképesztő teljesítmény, megmászta a Mount Everestet a MotoGP egykori versenyzője (képek, videó)

0

A gyorsaságimotoros-világbajnokságban közel másfél évtizeden át versenyző Karel Abraham megmászta a Mount Everestet. A cseh expilóta hat nap alatt járta meg oda-vissza az alaptábor és a csúcs közötti útvonalat.

A gyorsaságimotoros-világbajnokságban egy átlagember számára elképzelhetetlen erőnlét szükséges, de ez talán hatványozottan igaz a hegymászásra. Pláne akkor, ha valaki a világ legmagasabb csúcsát, a 8848, pontosabban 8848,86 méter magas Mount Everestet akarja meghódítani. Ez sikerült Karel Abrahamnak, aki néhány napja tett közzé erről bejegyzést a közösségi médiában.

Mount Everest. A világ legmagasabb hegycsúcsa – olvasható a 35 éves expilóta Instagram-oldalán. – Fizikailag és még inkább mentálisan [ez volt] életem legnagyobb kihívása. Annak ellenére, hogy sikerült feljutnom a csúcsra, be kell vallanom, hogy alábecsültem ezt a kalandot. Ezek az emlékek örökre megmaradnak bennem.”

Bár a hegymászók nem a Mount Everestet tartják a legnehezebb csúcsnak, a Nepál és a hivatalosan Kínához tartozó Tibet határán fekvő hegy ettől még nyilvánvalóan extrén kihívásokat tartogat. Abraham mindezt kevesebb mint egy hét alatt tejesítette. „Köszönöm, Prakash serpa, hogy mindössze 6 nap alatt segítettél nekem végigmenni az alaptábor-csúcs-alaptábor útvonalon” – hálálkodott.

A fizikai megterhelés mellett ráadásul rengeteg veszély leselkedik a hegymászókra a lavináktól kezdve a nem látható hasadékokon át egészen a kiszámíthatatlan időjárásig. Nem beszélve a 8000 méter feletti szakaszról, amelyet egyszerűen csak „halálzónának” neveznek. Az évek során sajnos már több mint háromszázan vesztették életüket a Mount Everest közelében, köztük majdnem két éve Suhajda Szilárd is. Talán ezért is érdemes megfogadni Abraham utolsó mondatait. „Amikor egy kaland véget ér, egy másik elkezdődik – fogalmazott. – Csak menj biztosra, hogy mindig megtalálod a hazautat.”

Abraham 2005-ben mutatkozott b a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres géposztályában. Annak ellenére, hogy első pontjait csak a következő idény végén szerezte, 2007-ben már a 250-es kategóriában versenyzett. Első dobogóját a 2010-es Japán Nagydíjon érte el, amikor már Moto2-nek hívták a bajnokságot, majd néhány héttel később Valenciában futamot is nyert, világbajnoki pályafutása során először és utoljára.

2011-ben felléphetett a MotoGP-be, ahol az AB Motoracing színeiben 64 pontot szerzett egy Ducati nyergében. Később az ART-n és a Hondán is ült, majd visszatért a bolognaiakhoz, ám ezt az eredményét nem tudta megjavítani, ahogyan a bajnoki tizennegyedik pozíciót is csak megismételni volt képes 2012-ben. 2019-ig versenyzett a sorozatban, ám 2016-ban tett egy kitérőt, ugyanis abban az évben 33 egységgel a tizennyolcadik helyen zárta a Superbike-vb-t.

A dühös Razgatlıoğlu elmondta, mi okozta szoros vereségét, Bulega motorja sokat javult a hétvégén

0

Nicolò Bulega kiemelte, motorja sokat fejlődött a Superbike-vb mosti hétvégéje során, míg Toprak Razgatlıoğlu elárulta, a második futam utolsó kigyorsításán a motorja elkezdett dadogni. Danilo Petrucci kiemelte, ez a forduló számára a harmadik helyekről szólt.

Izgalmas futamot és kifejezetten körömrágós befutót hozott a Superbike-világbajnokság második mosti versenye. Ahogyan arra számítani lehetett, Nicolò Bulega lerajtolta Toprak Razgatlıoğlut, az viszont meglepetést jelentett, hogy a címvédő sokáig nem tudta visszaelőzni ellenfelét. Erre végül féltáv után, a 12. körben került sor.

Bulega óriásit hajrázott, az utolsó métereken előzte meg Razgatlıoğlut, Rea kiütötte Bautistát

A gyári Ducati motorosa egyszer még visszavette a vezetést, de aztán vetélytársa ismét élre állt, és úgy tűnt, hogy el is húz előle. Bulega viszont nem adta fel, és a hajrára visszajött Razgatlıoğlu mögé. Az utolsó körben nagyon közel volt hozzá, és a célegyenesben a Ducati erejének köszönhetően legyorsulta riválisát, és végül mindössze 27 ezreddel nyert. Mindezt azok után, hogy a pénteki napja rémálomszerűen alakult.

Fent és lent is voltunk ezen a hétvégén, hiszen pénteken nagyot estem, most pedig megnyertem a második futamot, szóval ez hihetetlen – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Köszönöm a teljes csapatomnak. Soha nem adjuk fel, a motorom sokat javult a hétvége folyamán, ma pedig a második viadal sokkal jobban alakult. Jobban tudtam úgy motorozni, ahogyan akartam. Szóval nagyon örülök, jó csatát vívtunk Toprakkal, és rendkívül boldog vagyok, hogy megnyertem az itteni második futamot, mivel ez a pálya nem annyira passzol a vezetési stílusomhoz. Remélem, hogy ezt Misanóban is meg tudom ismételni.”

Ahogyan arra Bulega is utalt, ez a pálya előzetesen sokkal inkább Razgatlıoğlunak kedvezett, így annak ellenére, hogy a török motoros távozik több ponttal, az olasz lehet elégedettebb. Ráadásul ennek a hajrának köszönhetően nem 21, hanem 31 pont a különbség kettőjük között. A gyári BMW versenyzője elárulta, mi okozta a rosszul sikerült kigyorsítást.

A verseny elején egyszerűen követtem Nicolò-t, amikor pedig úgy éreztem, hogy készen állok, megelőztem, és próbáltam a saját ritmusomban menni – fogalmazott. – A futam végén azonban úgy éreztem, hogy túlságosan kipörög a kerekem, főleg az utolsó, célegyenesre fordító kanyar kijáratán vesztettem sokat a Ducatihoz képest. A határig nyomtam, és dühös vagyok, mert az összes versenybe több mint száz százalékot beletettem. Az utolsó kanyarban azonban a motor elkezdett dadogni, nem tudom, miért, de ezután elbuktam az első helyet. Mindenesetre jó munkát végeztünk a hétvégén, köszönöm minden szurkolónak!”

A Superpole-hoz és az előző két versenyhez hasonlóan ezúttal is Danilo Petrucci szerezte meg a harmadik pozíciót. Talán most volt a legnehezebb dolga, hiszen Sam Lowes lerajtolta őt, és a verseny több mint felét mögötte töltötte. Végül sikerült visszaszereznie a dobogó legalsó fokát érő helyezést, ráadásul az eleső Álvaro Bautistát megelőzve a tabellán is feljött a harmadik helyre.

Ezen a futamon is nagyon akartam a dobogót, de kemény volt az biztos, mivel Sam meglehetősen gyorsnak bizonyult – kezdte. – Ugyanolyan volt a tempónk, de próbálkoztam, mert a pódiumon szerettem volna lenni. Szerintem csak egy hibát követett el a versenyen, én pedig ott voltam, hogy megelőzzem. Gratulálok neki, ahogyan Nicolò-nak és Topraknak is. Elképesztő munkát végeznek, ezzel együtt rendkívül boldog vagyok, hiszen a csapatom is remek munkát végez. Ez a hétvége nekem a harmadik helyekről szólt, minden viadalon harmadik lettem, ahogyan a bajnokságban is a harmadik pozícióban állok. Itt vagyok, és nagyon örülök.”

Bulega óriásit hajrázott, az utolsó métereken előzte meg Razgatlıoğlut, Rea kiütötte Bautistát

0

Nicolò Bulega nyerte a Superbike-vb második mosti futamát, miután az utolsó métereken lehajrázta Toprak Razgatlıoğlut. A harmadik helyen ezúttal is Danilo Petrucci zárt, míg Jonathan Rea már az első kanyarban kiütötte Álvaro Bautistát, ráadásul a baleset következtében Xavi Viergét az orvosi központba szállították.

Szokás szerint vasárnap délután rendezték a Superbike-világbajnokság mosti hétvégéjének második futamát. Ami az első sort illeti, a rajtsorrend megegyezett az előző két viadaléval, hiszen a Superpole versenyt Toprak Razgatlıoğlu nyerte Nicolò Bulega és Danilo Petrucci előtt. Az égbolt ismét felhős volt, de az eső nem eredt el: közvetlenül a rajt előtt a levegő hőmérséklete 15, az aszfalté pedig 26 fokos volt.

Bulega a hibájáig tudta csatára kényszeríteni Razgatlıoğlut, aki újabb győzelmet aratott Mostban

Bulega ezúttal simábban rajtolta le Razgatlıoğlut, Sam Lowes pedig megelőzte Petruccit. Mögöttük rögtön baleset történt, ugyanis Álvaro Bautista elesett, aminek következtében Xavi Viergét is kiütötte, akit ráadásul hordágyon kellett levinni a pályáról, majd elszállították az orvosi központba. Eközben Jonathan Rea óriásit rajtolt, és a tizennegyedikről egészen az ötödik pozícióig jött fel, ám a lassításból kiderült, hogy ő okozta az esést, mivel meglökte a gyári Ducati spanyol pilótáját. A hatszoros világbajnok dupla hosszú körös büntetést kapott felelőtlen motorozásért.

A 4. körben Tarran Mackenzie bukott, miközben Razgatlıoğlu üldözte Bulegát, de sokáig nem tudott érdemi támadást intézni ellene. Olyannyira, hogy a futam második felének kezdetén még Bulega állt az élen, de a 12. körben a címvédő bevetődött mellé. A gyári Ducati motorosa azonban a célegyenesben visszavette a vezetést.

A 14. körben aztán Bulega kicsit szélere vette az első sikánt, így Razgatlıoğlu ismét elment mellette, majd kicsit el is húzott előle. Hátrébb szintén voltak pozíciócserék: Petruccinak sikerült visszaelőznie Sam Lowest, míg Remy Gardner Axel Bassanit utasította maga mögé, amivel feljött az ötödik pozícióba.

A 18. körben Tito Rabat feladta a versenyt, ahogyan egy körrel később Zaqhwan Zaidi is, miközben Bulega nem szakadt le Razgatlıoğluról. Olyannyira, hogy az olasz versenyző közeledett riválisára, akinek két körrel a leintés előtt védekeznie kellett a célegyenes végén, hogy megőrizze a vezetést.

Az utolsó kör elején úgy tűnt, hogy Razgatlıoğlu meg tudja őrizni a vezetést, de a kör végére Bulega odaért közvetlenül mögé, majd a célegyenesben lehajrázta őt, így 27 ezreded különbséggel elhappolta előle a győzelmet. Ennek következtében ahelyett, hogy 21 pontra csökkent volna, 31 pontra nőtt a különbség kettőjük között. A harmadik helyet Petrucci szerezte meg, Sam Lowes és Gardner előtt.

A Superbike-vb második mosti futamának végeredménye

Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról

0

Paolo Pavesio hangsúlyozta, nemcsak új motorblokkot, hanem egy teljes motort építenek a V4-es erőforrás köré, és ennek a versenybeállításait is létre kell hozni. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezetője hangsúlyozta, már idén be akarják vetni a gépet éles körülmények között, de semmiképpen sem a nyári szünet előtt.

Technikai szempontból egyértelműen a Yamaha új erőforrása a legnagyobb érdeklődésre számot tartó téma. Mint ismert, a Suzuki 2022-es kiszállása óta a hangvillás gyártó az egyetlen, amely sornégyes erőforrást használ a MotoGP-ben. Azonban könnyen lehet, hogy már nem sokáig, hiszen tavaly elkezdték fejleszteni a V4-es változatot.

Ez azóta többször is pályára került, igaz, egyelőre csak privát teszteken, az állandó versenyzők pedig még nem próbálhatták ki. Ez utóbbi egy darabig még biztosan így lesz, már csak azért is, mert, ahogyan azt rendszeresen hangsúlyozzák, nem pusztán egy motorblokk építéséről van szó. Ezt nemrég Paolo Pavesio is kijelentette.

A Yamaha tényleg fontos lépést tett a nagy váltás felé, amely akár már jövőre is elérkezhet

Teljes gőzzel zajlik a projekt – nyilatkozta a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója a SPEEDWEEDK.com-nak. – Szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy nem egy motorblokk átépítéséről beszélünk. Egy teljesen új motoron dolgozunk, és azon, hogy versenyzésre alkalmassá tegyük. A puszta működőképességen túl a versenybeállításokat is létre kell hoznunk. Csak ezután tudjuk folytatni az összehasonlításokat a jelenlegi motorral.”

Fabio Quartararo nemrég elmondta, személy szerint azt szeretné, hogy a blokkot már idén vessék be éles körülmények között szabadkártyás indulás formájában, jövőre pedig végleg váltsanak arra. Úgy tűnik, hogy ebből az első kérése meg fog valósulni. „Szeretnénk idén szabadkártyával indulni, méghozzá minél hamarabb – fogalmazott az olasz szakember. – Minél korábban le tudjuk bonyolítani ezt a tesztet nagydíjhétvégén, annál gyorsabban haladunk a fejlesztéssel.”

Quartararo egyértelművé tette, mit vár a Yamahától a V4-es motorblokkal kapcsolatban

Persze azért a Yamahánál nem akarnak túlzásokba esni, és távolról sem arról van szó, hogy például már a jövő héten be fogják vetni. Sőt, erre augusztusig egészen biztosan várni kell. „Kizárhatom annak a lehetőségét, hogy a nyári szünet előtt versenyezzünk a V4-es motorblokkal – szögezte le Pavesio. – Remélem, nem sokkal utána már el tudunk indulni.”

Persze ahhoz, hogy minderről egyáltalán beszélni lehessen, szükséges, hogy a Yamaha továbbra is a D kategóriában maradjon a koncessziós szabályok alapján. Nos, hiába az utóbbi futamokon mutatott jó teljesítmény, ahhoz csoda kellene, hogy a szezon közben átkerüljenek, hiszen a tavalyi nyári szünet óta 148 pontot szereztek, miközben a C kategóriához minimum 298 egység kell. Mindez azt jelenti, hogy a júliusig hátralévő hat hétvégén 150 egységre lenne szükség a váltáshoz, ami aligha fog megvalósulni.

Quartararo óvatosságra intett jerezi dobogója után, a Yamaha újításával viszont elégedett

Bulega a hibájáig tudta csatára kényszeríteni Razgatlıoğlut, aki újabb győzelmet aratott Mostban

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-vb mosti fordulójának Superpole versenyét. Nicolò Bulega ismét lerajtolta ellenfelét, majd a futam első felében csatára késztette őt, de aztán hibája miatt mg kellett elégednie a második hellyel.

Bár felhős volt az égbolt, száraz körülmények között zajlott a Superbike-világbajnokság mosti fordulójának Superpole-versenye. A pole pozícióból ezúttal is az egyébként az első futamot megnyerő Toprak Razgatlıoğlu indulhatott, míg az első sort Nicolò Bulega és Danilo Petrucci egészítették ki.

Razgatlıoğlu űrideje ugrott, de pole pozíciója nem

Razgatlıoğlu és Bulega is jól kapta el a rajtot, de aztán a Ducati erejének köszönhetően nemcsak a tabella éllovasa, hanem annak honfitársa is megelőzte a címvédőt. A gyári BMW pilótájának ez nyilvánvalóan nem jött jól, de még az 1. körben elment a Barni motorosa mellett, így nem annyira engedte meglógni legfőbb vetélytársát.

A 28 éves pilóta szinte azonnal felzárkózott Bulegára, miközben Álvaro Bautista a jó rajtja után többször is kiszélesítette az ideális ívre, így visszaesett a hetedik pozícióba, míg Axel Bassani dupla hosszú körös büntetést kapott a rajtnál való kiugrása miatt. Ami az első helyért folytatott csatát illeti, Razgatlıoğlu a 3. körben maga mögé utasította a 25 éves versenyzőt, így átvette a vezetést.

Ekkor azonban még nem volt vége, ugyanis az olasz motoros a célegyenesben egy pillanatra visszaállt az élre, de aztán nem tudta jól bevenni a kanyart, így ellenfele visszabújt mellé. Egy körrel később viszont az olasz pilóta már sikerrel járt, így az 5. kör elején már tartósabban visszaszerezte a vezetést. Persze ez sem tartott annyira sokáig, hiszen a török versenyző még abban a körben visszaállt az élre.

Egy körrel később Bulega ismét próbálkozott, ám jelentősen elmérte az 1-es kanyart, és át kellett vágnia a pályát, majd kénytelen volt lemaradni, hogy meglegyen az 1 másodperces időveszteség az első szektorban. Azonban a sportfelügyelők elkezdték vizsgálni a gyári Ducati versenyzőjét.

Az utolsó körben az első élen már nem, de az élmezőnyben voltak izgalmak. Végül aztán Petrucci megőrizte a harmadik helyet Sam Lowesszal szemben, Bautistának viszont meglett az ötödik pozíció, miután megelőzte Iker Lecuonát. Mögöttük Alex Lowes, Xavi Vierge és a Jonathan Rea-t a végén maga mögé utasító Andrea Locatelli lett a pontszerzők sorrendje, miközben Razgatlıoğlu kényelmesen nyert Bulega előtt.

A Superbike-vb mosti Superpole versenyének végeredménye

Hatalmas bravúr: Bautista defektes gumival és sérült motorral ment át a mezőnyön 

Álvaro Bautista belekeveredett egy balesetbe az első mosti futamon, amelyben megsérült a motorja és visszaesett a mezőny végére. Viszont a spanyol pilóta ezután nagyszerű tempót diktálva átrágta magát szinte az egész mezőnyön, és odaért a dobogó közelébe. Pedig, ahogy elárulta, több tényező is megnehezítette a dolgát. 

A Superbike-világbajnokság mosti fordulójának első futama nem hozott sok meglepetést, már ami az első két helyet illeti. Ráadásul ezúttal Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega csatája sem tartott sokáig, így a figyelem gyorsan a mezőny hátsóbb régióira irányult. Ott pedig volt is mit nézni, leginkább Álvaro Bautistának köszönhetően. 

Razgatlıoğlunak előznie kellett, de simán nyerte a mosti első versenyt, Bautista elvitte a show-t

Bautista szombati napja kifejezetten rosszul indult, mivel hibázott a Superpole-on futott legjobb körén, így csak a tizedik helyről várhatta az első futam rajtját. A lámpák kialvása után aztán még mélyebbre került, hiszen önhibáján kívül résztvevője lett egy balesetnek. A középmezőny egyik tagja az 1-es kanyar utáni tülekedésben lökte meg vetélytársait, ami miatt többen buktak. A kétszeres bajnok ugyan nem került a földre, de hátraesett a tizenhatodik pozícióba. Viszont ezután hatalmas felzárkózásba kezdett, és végül majdnem odaért a dobogóra is. 

„Nem volt rossz, de nélkülem kicsit unalmas lett volna a verseny – mondta nevetve Bautista. – Egyszerre voltam szerencsétlen és szerencsés. Az 1-es kanyar után éreztem egy ütést hátulról. Elvesztettem az irányítást, és majdnem elestem, aztán meg egy gazdátlan motor csúszott felém. És volt egy második ütközésem is, amitől a motorom jobbra fordult. Szóval olyan volt, mintha egy képregényből léptem volna ki. Onnantól meg csak próbáltam nyugodt maradni és felépíteni az önbizalmamat.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

WorldSBK (@worldsbk) által megosztott bejegyzés

„Az első öt-hat kör elég nehéz volt. Mármint úgy, mint a többi versenyhétvégén – jegyezte meg a spanyol pilóta, aki már korábban elárulta, idén teli tankkal nem érzi annyira a Ducatit. – Amikor megpróbálom lelassítani a gépet, a kanyarbejáratokon kívülre tol. De ez úgy hat-hét kör után valamelyest javul, és onnantól jobban tudom irányítani a motort.”

Ráadásul ezúttal nemcsak a megszokott probléma, hanem a motorjára az ütközésben összeszedett sérülések is akadályozták, amelyek között egészen jelentősek is voltak. „Néhány kábel elszakadt, például az [üzemanyag–levegő arányt szabályozó] lambda-szonda kábele. És a burkolat is megsérült, valamint gumimon is volt egy nagy vágás” – tette hozzá.

Bautista figyelmeztette Razgatlıoğlut – akinek esetleges utódlása újabb szenzációt kelthet?

Viszont Bautista a sérülések ellenére nagyon meggyőző sebességgel haladt át a mezőnyön, aminek részeként az utolsó körben a negyedik helyet is átvette Sam Lowestól. Tette ezt egy olyan pályán, amely nem könnyíti meg a felzárkózó versenyzők dolgát. Ezek után természetesen ő maga is tudott örülni az eredményének.  

„Ezen a pályán nem könnyű előzni. A nyomvonal nagyon fluid, és sok rajta az irányváltás. Ezért pedig az előzési manővereket nem könnyű előkészíteni – magyarázta. –Viszont minden alkalommal, amikor volt egy tiszta pályaszakasz, jó tempót tudtam diktálni. És a verseny második felében gyorsabb voltam, mint a dobogósok. Szóval elégedett vagyok a teljesítményemmel. Az eredmény persze lehetett volna jobb is, de lehetett volna rosszabb is. Az katasztrofális lett volna, ha bukok az 1-es kanyarban.” 

Megőrzi Razgatlıoğlu Most trónját? – hétvégi menetrend