back to top
2025. szeptember 24. 22:34
Kezdőlap Blog Oldal 29

Az év legjobban várt fordulója: jön a Magyar Nagydíj! – hétvégi menetrend

0

A tizennegyedik fordulóval folytatódik a MotoGP 2025-ös idénye. Vajon Marc Márquez folytatja elképesztő sorozatát? Vagy Francesco Bagnaia magára talál? Esetleg Marco Bezzecchi és az Aprilia számára fog átszakadni egy gát? Lesz-e magyar dobogósunk Varga Tibor személyében? Megannyi kérdés. Egy dolog azonban biztos. A Magyar Nagydíj 33 év után visszatér a MotoGP körforgásába. A történelmi hétvégét pedig természetesen mi is a Balaton Park Circuitről követjük végig.

1992. július 12-e. E dátum óta rengeteg olyan dolog történt, amely alapjaiban változtatta meg a világot. A MotoGP, valamint a gyorsaságimotoros-világbajnokság is számos fontos módosításon esett át, persze a versenyzők, valamint a pályák állandó keringőjét nem beleszámolva. Egy dologra azonban azóta sem volt példa, ez pedig a Magyar Nagydíj.

Minden, amit a MotoGP Magyar Nagydíjáról tudni kell – megjelent online felvezető magazinunk

1992 óta számos olyan törekvés tört magának utat, miszerint a MotoGP-nek igenis helye van hazánkban. A 2000-es évek végén, 2010-es évek elején Sávoly került fel a virtuális térképre, majd tíz évvel később Hajdúnánás közelében képzelték el a sorozat magyarországi folytatását. Mindkét koncepció azonban hamvába holt, a hazai motorsportkedvelők pedig annak ellenére bánkódhattak teljes joggal, hogy Talmácsi Gábor révén 2007-ben világbajnoki címet ünnepelhettünk a 125 köbcentiméteres kategóriában.

Ez a böjt azonban egy nap múlva véget ér, hiszen végérvényesen kijelenthető, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság 33 év után visszatér Magyarországra. A helyszínünk ezúttal is a Balaton Park Circuit. A Balatonfőkajár közelében fekvő létesítmény a hetvenötödik olyan aszfaltcsík, amely valaha bekerült a programba. Építését már 2013-ban elkezdték, azonban csak 2023-ra készült el. A pályát pedig az a Gulácsi Ferenc tervezte, akinek a Hungaroringet is köszönhetjük. Az eredeti vonalvezetés 4115 méter hosszú, valamint tizenhat kanyart tartalmaz.

Balaton Park Circuit, 2025
Fotó. Balaton Park Circuit/Instagram

Az új létesítményre pedig viszonylag hamar ráharapott a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna, akik a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel (HUMDA) kötöttek együttműködést. A Balaton Park Circuit 2023 szeptemberében bekerült a 2024-es előzetes programba, igaz, ekkor még csak tartalékstátuszt kapott. Néhány hónappal később azoban újabb sötét fellegek kezdtek gyülekezni a projekt felett, hiszen a 2024-re tervezett Superbike-fordulót le kellett fújni.

Ezeket a fellegeket azonban a 2024. szeptember 19-i bejelentés végleg elfújta: a MotoGP 33 év után visszatér Magyarországra. Ezen a sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy ehhez némileg módosítani kell a vonalvezetést, melynek elsősorban biztonsági okai vannak. Az elkövetkezendő hónapokban minimálisan átalakult a 7-es, a 8-as, a 12-es, a 13-as, a 15-ös, a 16-os, valamint a 17-es kanyar. Ezen finomítások miatt az eredetihez képest a pálya negyven méterrel rövidebb lett, de eggyel több kanyarból áll. A versenytáv huszonhat kör lesz.

Talmácsi részletesen bemutatta a Balaton Park új nyomvonalát, amelyet jövőre a MotoGP fog használni

Mivel új pályáról van szó, így természetesen rekordokról sem beszélhetünk. Ráadásul a történelmi adatokba alapból sem lehetne mélyen belemenni, hiszen a Hungaroring is mindössze kétszer látta vendégül a sorozatot. Az első Magyar Nagydíjat az 500 köbcentisek között Mick Doohan nyerte meg, míg a másodikat Eddie Lawson húzta be. Érdekesség, hogy az amerikai versenyzőnek ez volt karrierjének utolsó futamgyőzelme.

De vajon ki iratkozhat fel harmadikként erre a listára? A legnagyobb esélyekkel egyértelműen Marc Márquez fut neki a hétvégének, aki Spielbergben is verhetetlen volt. Ugyan az időmérő edzésen bukott, de a sprintet, valamint a főfutamot is megnyerte. Veretlen sorozata immáron hat fordulóra rúg, a világbajnoki pontversenyben pedig már 143 pont az előnye Álex Márquezzel szemben.

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után

„Nagyon boldog vagyok, végre nyerhettem Ausztriában – kezdte a 32 éves versenyző. – Ez még hiányzott a bakancslistámról, és külön örömmel tölt el, hogy mindezt a Ducatival tehettem meg. Három éven át az utolsó kanyarban előztek meg engem. Mindezek után a Balaton Parkon térünk vissza a pályára, egy olyan helyszínre, ahol a Panigale V4S-es adatokon kívül semmilyen referenciánk nincs. Persze, ez egy teljesen más történet lesz, sokkal keményebb péntekre számítunk, rengeteg ismeretlennel a képletben. És ez ezúttal nem csak az időjárásban fog testet ölteni.”

Marc Márquez számításai bejöttek, Aldeguer szerint hihetetlen, hogy megismétlődött a Le Mans-i forgatókönyv

A Ducati elsősorban Marc Márqueznek örülhetett Ausztriában, de Fermín Aldeguer is remek versenyt futott, miután a második helyen látta meg a kockás zászlót. Az újonc versenyzőnek természetesen ez a legjobb eredménye a királykategóriában. Francesco Bagnaia miatt viszont szívhatták a fogukat, aki újabb csapnivaló hétvégét teljesített, amely után meglehetősen ingerülten nyilatkozott. Azóta többen is reagáltak kijelentéseire, de egyelőre úgy néz ki, hogy a bolognaiak megértően állnak a kétszeres MotoGP-világbajnokhoz.

„Boldog vagyok, hogy azonnal visszatérhetek a pályára, és magam mögött hagyhatom az Osztrák Nagydíjat – mondta Bagnaia. – Egy erős pénteket követően szenvedtünk. Folytatnunk kell az adatok elemzését, és vissza kell rázódnunk a munkába. A Balaton Parkon mindannyian az alapokról indulunk. Ki kell használnunk, hogy augusztus elején körözhettünk itt. Meg kell értenünk, hol van a valódi határ egy olyan motorral, mint a Desmosedici GP, amely sokkal nagyobb potenciállal rendelkezik a Panigale V4S-hez képest.”

A Ducati főnöke oda is szúrt Bagnaiának, meg nem is

Az Aprilia is remek előjelekkel érkezik a pályára. Ugyan Jorge Martín még mindig messze van a tökéletes formától, Marco Bezzecchi viszont kifejezetten jól muzsikál. Az olasz megnyerte az időmérőt, a két versenyen pedig egy negyedik, valamint egy harmadik pozíciót hozott, utóbbin ráadásul Marc Márquez dolgát is megnehezítette.

„Érdekes lesz a Balaton Park – szögezte le Bezzecchi. – Mindig jó dolog nekilátni egy új pályának, kíváncsi vagyok, hogy milyen. Tele vagyunk pozitív eredményekkel, és ahogyan mindig, Magyarországon is keményen fogunk dolgozni, hogy a legjobbunkat nyújtsuk.”

Martín lenyugtatta a kedélyeket: Rendben leszek Magyarországra

A KTM is erős teljesítményt tett le az asztalra Ausztriában. Pedro Acosta újabb sprintdobogót szerzett, de a nagydíjon is a negyedik helyen ért célba. Brad Binder és Enea Bastianini is stabil pontokat hozott a konyhára. A mattighofeniek feje azonban két dolog miatt is főhet. Egyrészt könnyen lehet, hogy elvesztik a Red Bullt, mint névadó szponzor, másrészt Maverick Viñales továbbra is harcképtelen. A spanyol versenyzőt a Cseh Nagydíjhoz hasonlóan Pol Espargaró fogja helyettesíteni.

„Sajnálatos, hogy Mavericknek egy újabb futamot kell kihagynia, de ahogyan Ausztriában is láthattuk, még idő kell neki a felépüléshez, és fontos, hogy akkor gondolj a MotoGP-re, amikor százszázalékos vagy – magyarázta a spanyol. – Azt tudom megismételni, amit Csehországban is mondtam. Remek munkát végez a gyárban, és megérdemli, hogy élvezze ezt a motort, ahogyan a többiek is megtették. Remélem, mihamarabb visszatér.”

„Most azonban Magyarországra koncentrálunk, és egyáltalán nem könnyű átalakulni MotoGP-versenyzővé – főleg a jelenlegi szint és a többiek tempója mellett – folytatta. – Nemrégiben teszteltünk, és azt láthattuk, hogy a projekt szépen fejlődik. Örülök, hogy segíthetem a csapatot a munkámmal, és ahogyan eddig is, ez értéket ad majd a háttérben végzett munkánkhoz és a versenyeken nyújtott teljesítményünkhöz. Változtatnunk kell a mentalitásunkon, és fel kell készülnünk az új kihívásra.”

Hivatalos: megvan Viñales helyettese a Magyar Nagydíjra, aki már motorozott a Balaton Parkon

Ha már Espargaró, akkor folytassuk a sort a Hondával, ugyanis ott is lesz egy Espargaró. A Magyar Nagydíjon Aleix is lehetőséget kap, aki ezúttal az LCR motorját fogja terelni, mivel Somkiat Chantra továbbra sem épült fel, miután még július elején motokrosszozás közben bukott. Az aranyszárnyasok egyébként remek futamon vannak túl, Joan Mir a hatodik helyen zárt, ezzel pedig beállította legjobb eredményét a 2023-as Indiai Nagydíj óta.

„Az ausztriai hétvégét követően alig várom, hogy visszatérjek a pályára, és folytassuk ezt a lendületet – fogalmazott Mir. – A magyar pálya teljesen eltér az osztráktól, sokkal szűkebb és technikásabb. Hosszú idő telt el azóta, hogy egy teljesen új vonalvezetésen menjünk, de azt gondolom, ez segíteni fog abban, hogy még közelebb kerüljünk az elejéhez. Kíváncsian várom, hogy a MotoGP-gépek hogyan fognak teljesíteni itt. Új pálya, egyedi vonalvezetés, ez az izgalmas hétvége receptje. Mindig élvezetes ilyen helyekre menni és új szurkolókkal találkozni. Csináljunk egy jó show-t a Honda-drukkereknek!”

A Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak lezárását is jelentheti

Végül, de nem utolsó sorban a Yamaha. A hangvillások szörnyű versenyhétvégén vannak túl. Mindössze egy ponttal gazdagították a büdzsét, hovatovább a nagydíjra teljesen kisajátították az utolsó helyeket. Fabio Quartararo a leintést követően úgy fogalmazott, semmi sem segített nekik, és elfogadhatatlan, hogy egyedül Jack Miller motorja reagált jól. A francia kijelentette, a Magyar Nagydíjon sem számít sok jóra.

„Természetesen nagyon keményen dolgozott a csapat, hogy kielemezze az adatokat, és rájöjjön arra, hogy mi történt Ausztriában – jelentette ki a francia versenyző. – Teljesen erre a versenyhétvégére koncentrálok. Ez lesz az első pályára gurulásom a Balaton Parkon. Mindig jó móka versenyzőként kipróbálni egy új vonalvezetést, és a magyar szurkolókkal is találkozhatunk. Érdekes lesz látni, hogy vajon ez az aszfaltcsík fog-e feküdni nekünk, és hogy tudunk-e előrelépni ezen a hétvégén.”

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

Ami az időjárást illeti. Zömében napos idő várható, azonban a hétvége folyamán záporok, zivatarok előfordulhatnak. A hőmérő higanyszála sem fog kiakadni, a maximumok 23-24 fok körül fognak mozogni.

Botrány, „megismételhetetlen” eredmény, első győzelem – vajon melyiket hozza el a Magyar Nagydíj?

Ünnepelhetünk-e magyar dobogót?

A fenti kérdés teljes joggal megfogalmazódhat a szurkolókban. Az állandó sorozatokkal együtt a MotoE is ellátogat a Balaton Park Circuitre, természetesen Varga Tiborral a mezőnyben. A 18 éves versenyző Spielbergben fantasztikus versenyeket futott. Az első viadalon hatodikként, míg a másodikon negyedikként zárt, mindössze 68 ezreddel lemaradva a dobogóról. Amennyiben Vargának összejönne ez a bravúr, akkor ő lenne az első olyan versenyző az elektromos kategóriában, aki úgy állhatna fel a pódiumra, hogy még nem töltötte be a 20. életévét. Ráadásul Magyarország első top hármas eredményét hozná a 2010-es Aragóniai Nagydíj óta. Ekkor Talmácsi szerzett egy harmadik helyet.

Ami pedig a hétvégi további eseményeit illeti. A kilátogatók egy különleges eseményt is megtekinthetnek, ugyanis a MotoGP főfutamának felvezetéseképpen Talmácsi Gábor fog egy tiszteletkört teljesíteni, méghozzá a világbajnoki motorjával. A Balaton Park Circuiten természetesen a P1race.hu is ott lesz, ahonnan már csütörtöktől rengeteg helyszíni anyaggal, köztük exkluzív interjúkkal is jelentkezünk. Tartsanak velünk ezen a történelmi hétvégén!

Hivatalos: Talmácsi Gábor és a világbajnoki motor vezeti fel a Magyar Nagydíjat

A Magyar Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
8:30 – 8:45 MotoE Szabadedzés
9:00 – 9:35 Moto3 Első szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Első szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
12:35 – 12:50 MotoE Edzés
13:15 – 13:50 Moto3 Edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
16:20 – 16:30 MotoE Időmérő (Q1)
16:40 – 16:50 MotoE Időmérő (Q2)
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második szabadedzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második szabadedzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:10 MotoE Első verseny (8 kör)
12:45 – 13:00 Moto3 Időmérő (Q1)
13:10 – 13:25 Moto3 Időmérő (Q2)
13:40 – 13:55 Moto2 Időmérő (Q1)
14:05 – 14:20 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
16:10 MotoE Második verseny (8 kör)
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny (20 kör)
12:15 Moto2 Verseny (22 kör)
14:00 MotoGP Verseny (26 kör)

Rossi ezért nem gurulhatott pályára a Legendák között

0

Valentino Rossi nem vonult fel a spielbergi Legendák Parádéján, amit sok néző kifogásolt. Ennek oka minden valószínűség szerint az volt, hogy szponzorációs okokból nem ülhetett motorra az eseményen.

Az előző hétvégén rendezték meg az Osztrák Nagydíjat, amelynek keretében ezúttal nemcsak a gyorsaságimotoros-világbajnokság aktív pilótái gurultak pályára – ahogy egyébként a Magyar Nagydíjon is lesz egy sztárvendég, aki motorra ül. Az idei volt ugyanis az újraindítása óta a tizedik Osztrák Nagydíj, és ezt rendesen meg is ünnepelték a szervezők. Ennek céljából tartották meg a Legendák Parádéját.

Hivatalos: Talmácsi Gábor és a világbajnoki motor vezeti fel a Magyar Nagydíjat

A felvonuláson nagynevű pilóták egész sora mutatta meg magát történelmi motorokkal, többek között Giacomo Agostini, Casey Stoner, Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso is színesítette a névsort. Viszont az interneten sokan így is hiányoltak valakit, méghozzá Valentino Rossit. A MotoGP elmúlt két évtizedében meghatározó szerepet játszó versenyző rendszeresen szokott motorozni, tehát egészségügyileg tökéletesen alkalmas lett volna a feladatra. Ráadásul ezúttal a helyszínről nézte végig a forduló eseményeit, és követte csapata, a VR46 munkáját, valamint még Marco Bezzecchit is tanácsokkal látta el.

Sokan ezt látva feltették a kérdést: miért nem csatlakozott Agostiniékhez Rossi? Voltak, akik különböző elméleteket állítottak fel erre, pedig a válasz ezúttal banális – legalábbis minden valószínűség szerint. Az eseményt a Red Bull szervezte, az osztrák cég is volt a névadó szponzora, míg a Doktor 2009 óta a Monster nagykövete, tehát azzal a vállalattal áll szoros kapcsolatban, amely a Red Bull egyik legnagyobb riválisa. Ez pedig szinte biztosan kizáró ok egy ilyen helyzetben.

Hivatalos: megvan Viñales helyettese a Magyar Nagydíjra, aki már motorozott a Balaton Parkon

0

Maverick Viñales a Német Nagydíjon összeszedett sérülése miatt kénytelen kihagyni a Magyar Nagydíjat. A KTM bejelentette, hogy Pol Espargaró fogja helyettesíteni, aki egy teszten már körözött a Balaton Park Circuiten.

Maverick Viñalesnek nem az idei lesz élete legjobb nyara, mivel még a Német Nagydíj szombati napján bukott, aminek következtében megsérült a bal válla, amelyet később meg is kellett műteni. Viñales kiülte a sachsenringi hétvége hátralévő részét, valamint a beavatkozás miatt a Cseh Nagydíjon sem indulhatott. Az előző hétvégi Osztrák Nagydíjra ugyan megkapta a szükséges engedélyeket, de csak pénteken, valamint az időmérő legelején ült motorra, amikor is túlságosan fájni kezdett a válla.

Nem sokkal később az orvosok is megálljt parancsoltak neki a fájdalmai miatt, így a sprintverseny előtt visszalépett a további motorozástól. Rövidesen pedig az is világossá vált, hogy a most hétvégi Magyar Nagydíjon sem tud részt venni. A KTM szerdán bejelentette, hogy a tesztpilóta Pol Espargaró fogja helyettesíteni.

Minden, amit a MotoGP Magyar Nagydíjáról tudni kell – megjelent online felvezető magazinunk

Espargarónak ez lesz az idei második beugrása a mezőnyben: Brnóban szintén Viñalest helyettesítette. Akkor túlzás nélkül kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen a sprinten és a főfutamon is kilencedik lett. Egyébként a spanyol motorosnak nem lesz annyira új a Balaton Park Circuit, mint sok vetélytársának, hiszen június végén más tesztpilótákkal együtt már körözött a pályán. Külön érdekesség, hogy fivére, Aleix Espargaró is ott lesz a rajtrácson, Somkiat Chantra helyetteseként, így Márquezék mellett egy másik testvérpár is feltűnik majd Balatonfőkajáron.

„Kellemetlen, hogy Mavericknek újabb versenyt kell kihagynia, de Ausztriában láttuk, hogy még több időre van szüksége a felépüléshez, és fontos, hogy a MotoGP-re csak akkor gondolj, amikor százszázalékos állapotban vagy. Ezt én nagyon is jól tudom – olvashatók Espargaró szavai a KTM közleményében. – Megismétlem, amit Csehországban mondtam: fantasztikus munkát végez a gyártó számára, és megérdemli, hogy továbbra is élvezze a motorozást, ahogy a többiek is tették. Remélem, mielőbb visszatér.”

Botrány, „megismételhetetlen” eredmény, első győzelem – vajon melyiket hozza el a Magyar Nagydíj?

„Most a Magyar Nagydíjra koncentrálunk, de nem könnyű átkapcsolni a tesztpilóta üzemmódról a MotoGP-versenyző üzemmódra, figyelembe véve a kategória mostani szintjét és a többiek tempóját. Nemrég több tesztet is tartottunk, és látszik, hogy a projekt remekül halad. Örülök, hogy újra segíthetem a csapatot és a gyártót azzal, hogy ezen a hétvégén versenyzem. Most át kell állítanunk a gondolkodásmódunkat, és fel kell készülnünk erre az új kihívásra a Balaton Parkon.”

A Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak lezárását is jelentheti

0

Sajtóértesülések szerint Diogo Moreira közel áll ahhoz, hogy jövőre az LCR csapatánál debütáljon a MotoGP-ben. Mindez azt is jelentheti, hogy Jack Miller még egy évig maradhat a Pramacnál.

Az elmúlt hetekben Diogo Moreira neve többször is felmerült mint a MotoGP jövő évi mezőnyének potenciális újonca. Eddig kizárólag a Pramackal hozták szóba, ahol Toprak Razgatlıoğlu csapattársa lehetne, ám az elmúlt napokban a Honda, illetve az LCR is felvetődött. Mostanra pedig már úgy néz ki, hogy a 21 éves versenyző valóban bemutatkozhat 2026-ban a királykategóriában, csak éppen a monacói istálló színeiben.

Az Autosport értesülései szerint ugyanis a felek közel állnak a megegyezéshez, amelyet jó eséllyel most hétvégén, a Balaton Parkon fognak véglegesíteni. Az elismert szakportál cikkében hozzáteszik, hogy a Honda hároméves szerződést kínálna a Moto2-es tabella jelenlegi harmadik helyezettjének, mindezt gyári státusszal megspékelve, ami igazán vonzóvá tehette az ajánlatot. A cél, hogy a 2026-os átmeneti év végére Moreira teljesen felvegye a legmagasabb géposztály ritmusát, és így kezdje meg az új technikai korszakot.

Amennyiben Moreira bármelyik gyártóval, illetve csapattal debütál a MotoGP-ben, úgy véget ér egy hosszú, ínséges időszak Brazília számára. A világ ötödik legnagyobb országa ugyanis a hétszeres királykategóriás futamgyőztes Alex Barros visszavonulása óta nem adott versenyzőt a kategóriának, sőt, egész Dél-Amerika is csak egyet Yonny Hernández személyében, aki 2012 és 2016 között versenyzett a legjobbak között.

Apropó Brazília: a Honda nemcsak sportszakmai, hanem üzleti szempontból is jól járhat Moreira alkalmazásával, hiszen az ország jövőre visszatér a MotoGP versenynaptárába. Az érintett szerint azonban nem az útlevele miatt kaphatja meg a lehetőséget. „Ha felkerülök a MotoGP-be, az azért fog megtörténni, mert jól teljesítek, [a nemzetiségem] nem számít – fogalmazott nem sokkal az Osztrák Nagydíjon aratott győzelme után – Azért fog megtörténni, mert húzom a gázt, nem pedig a zászló miatt.”

Gonzálezzel a technika ördöge babrált ki, Moreira húzta be a középkategória Osztrák Nagydíját

Moreira és az LCR házasságával pedig egy másik korszak is lezárulhat, ugyanis az Autosport azt is tudni véli, hogy Somkiat Chantra távozásával – merthogy a brazil motoros az ő helyére érkezne – az Idemitsuval kötött névadó szponzori szerződés is megszűnne. Ennek következtében pedig a csapatnak immáron nem kellene kötelezően ázsiai versenyzőt ültetnie az egyik motorjára, 2018 óta először.

Bizonyos szempontból elsőre meglepőnek tűnhet, ha Moreira valóban ezt az opciót választja, hiszen van egy együttműködése a Yamaha brazíliai részlegével. Azonban leszögezte, hogy ez csak amolyan praktikus okokból aláírt szerződés, semmi több. „Egyszerűen kölcsönadják nekem a motorokat edzésre, én pedig a szezon végén visszaadom őket” – jelentette ki.

Amennyiben a 21 esztendős pilóta nem a Pramachoz igazol, úgy valószínű, hogy az előzetes terveknek megfelelően a két jelenlegi versenyzőből az egyiket megtartják, aki Jack Miller lehet. A négyszeres királykategóriás futamgyőztes állítólag a Hondával és a Ducatival is folytatott tárgyalásokat egy esetleges Superbike-világbajnoki szerződésről, de jelen állás szerint még legalább egy éve lehet a MotoGP-ben.

Milleréknek még várniuk kell, miközben Marini és Morbidelli már biztos lehet a jövőjét illetően

Minden, amit a MotoGP Magyar Nagydíjáról tudni kell – megjelent online felvezető magazinunk

0

Hamarosan jön a Magyar Nagydíj, ennek apropóján pedig a P1race.hu szerzőgárdája a Totalbike vendégszerzőjével kiegészülve készített egy online magazint. Számos témánk között szerepel, hogy a Balaton Park miként jutott el a versenyrendezésig, bemutatjuk a gyorsaságimotoros-vb múltját és jelenét, illetve a közelmúlt legnagyobb alakjait, emellett interjút adott nekünk Talmácsi Gábor, a sorozat egyetlen magyar világbajnoka, valamint Varga Tibor, aki jelen állás szerint egyetlen honfitársunkként lesz ott a balatonfőkajári rajtrácson.

A többieket is veszélybe sodorta Bagnaiáék szörnyű rajtja, de mi idézte elő a helyzetet?

0

Luca Marini szerint kifejezetten veszélyes helyzetet teremtett, hogy az Osztrák Nagydíj sprintjének rajtjánál Francesco Bagnaiának és Fermín Aldeguernek is kipörgött a kereke. A gyári Honda versenyzője úgy véli, a koszos pálya vagy az alacsony motorok és az agresszív beállítások okozhatták a gondot, míg Joan Mir a más bajnokságokban használt felfestésre gyanakszik.

Meglehetősen látványos jelenetek játszódtak le az Osztrák Nagydíj sprintjének első méterein. Az egymás mögül induló Francesco Bagnaia és Fermín Aldeguer egyaránt elrontotta a kezdést, hiszen mindkét motor hátsó kereke kipörgött, és egy pillanatra keresztbe is álltak. Különösen a háromszoros világbajnok bukott sok pozíciót, bár neki a verseny későbbi szakaszában is voltak gondjai, így célba sem tudott érni.

Visszatért a Márquez-kupa, Marc Álexet legyőzve szerezte meg első spielbergi diadalát

Az ilyen helyzetek pedig mindig teremtenek némi veszélyt, hiszen így pillanatok alatt óriási sebességkülönbség alakul ki a pórul járó pilóta vagy pilóták és a mögöttük érkezők között. Ez egyrészt ráfutásos balesetet eredményezhet, másrészt, ha ezt sikerül is elkerülni, a manőver következtében mással történhet ütközés. Szerencsére most nem történt ilyesmi, de Luca Marini szerint így is van miről beszélni.

Elég veszélyes volt, mindenki nagyon szerencsésnek bizonyult – nyilatkozta. – Át kell beszélnünk ezt a témát a Biztonsági Bizottsággal, mert csütörtökön arra kértek minket, hogy ne dobjunk el sisakfóliát a rajtrácson, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Azonban némi segítségre is szükségünk van tőlük, a pályától, hogy megpróbálják letisztítani a rajtpozíciókat. Az elmúlt két évben nagyon gyakran előfordult, hogy a motorok nagyon kipörögtek a gyorsulás első szakaszában. Tény, hogy ha egy fólia a hátsó kerék alá kerül, az veszélyes. Ugyanakkor a rajtrácson lévő koszos pontok is veszélyesek.”

Bár előfordult, hogy egy ehhez hasonló rossz rajtot egy eldobott sisakfólia okozott, most nem ez volt a helyzet. Innentől kezdve a legtöbben a Marini által szintén megemlített koszos rajthelyekre gondolnak, ám a gyári Honda versenyzője úgy véli, nem ez az egyetlen tényező, amely hozzájárulhatott ehhez. Az egyre agresszívabb összeültető-beállítások ugyanis arra kényszerítik a gyártókat, hogy már a rajtnál magas nyomatékot alkalmazzanak.

Különösen ezen a pályán, ahol a fékezés az emelkedőn történik, teljesen le lehet engedni a hátsó eszközt, ahogyan az elsőt is, és akkor a motor a földet súrolja – fogalmazott. – Ez kicsit az első féktávtól is függ. Egyes pályákon magasabbra kell beállítani a motort a rajtnál, mint például Le Mans-ban. Itt viszont teljesen le lehet engedni, és már a második fokozatban, vagy egyes gyártóknál már az elsőben teljes nyomatékot lehet leadni.”

Bagnaia lát összefüggést szörnyű rajtja és későbbi gondjai közt, veszélyesnek tartotta volna a folytatást

Marini csapattársa, Joan Mir szintén szót ejtett a kialakult szituációról, amelyben ő is rengeteg pozíciót veszített. „A harmadik kanyarra utolsó lettem – kezdte. – Intenzív volt. Láttam, hogy Pecco teljesen keresztbe állt a pályán, és ez káoszt idézett elő. A bal oldalról indultam. Csak próbáltam elkerülni, ami az előző négy futamon történt.”

A spanyol pilóta arra célzott, hogy az előző négy hétvégén háromszor a főfutamon, egyszer pedig a sprinten önhibáján kívül esett el. Ez most nem történt meg, de a helyzet mindenképpen veszélyes volt. A MotoGP 2020-as világbajnoka azt is felvetette, hogy a más bajnokságokban használt felfestés is okozhatta Bagnaia és Aldeguer problémáját.

Láttam, hogy néhány rajtkockán egy másik, feketére festett vonal is volt – jelentette ki. – Nem tudom, hogy Pecco és Fermín esetében is ez volt-e a helyzet. Ezt meg kell vizsgálnunk, mert ha ez okozza a problémát, akkor valószínűleg a pálya a hibás. Ez a helyszín azonban általában elég tapadós, úgyhogy nem olyan, mint Sepang, ahol gyakrabban fordul elő [kipörgés]. A vasárnapi nagydíj rajtja szerencsére incidensek nélkül zajlott le.”

Botrány, „megismételhetetlen” eredmény, első győzelem – vajon melyiket hozza el a Magyar Nagydíj?

0

A hétvégén rendezik a Magyar Nagydíjat, a Balaton Park Circuit pedig teljesen új pálya lesz a mezőny számára. Ennek kapcsán megnéztük, kik nyerték a MotoGP-korszak azon futamait, amelyek helyszínéről ugyanezt vagy nagyon hasonlót lehetett elmondani.

Már csak néhány nap, és eljön a várva várt pillanat, vagyis felbőgnek a MotoGP-motorok a Balaton Parkon. A Balatonfőkajár mellett található helyszín a MotoGP-korszakban a tizenkettedik olyan pálya, amelyre a világbajnokság mezőnye korábban nem látogatott el. Emellett van még négy olyan aszfaltcsík, ahová a sorozat kifejezetten hosszú idő után tért vissza, vagyis legfeljebb néhányan mondhatták el magukról, hogy teljesítettek rajta vb-futamot. Az alábbiakban felidézzük, hogy mi történt ezeken a viadalokon.

Minden, amit a MotoGP Magyar Nagydíjáról tudni kell – megjelent online felvezető magazinunk

Az első ilyen alkalom a 2004-es Katari Nagydíj volt, és a verseny rögtön egy emlékezetes botrányt hozott. Pontosabban a verseny előtti órák, hiszen Sete Gibernau, illetve a Gresini nyomására a Honda megóvta Valentino Rossiék időmérős eredményét, mondván, a Yamahánál tisztították a nyolcadik rajtkockát, ahonnan a címvédő indult volna, hogy jobb helyzetbe hozzák őt. A későbbi kilencszeres világbajnokot a rajtrács végére száműzték, a hangvillások pedig bosszúból ugyanazzal az indokkal megóvták Max Biaggi tizenkettedik pozícióját, aki így ugyanarra a sorsra jutott. Az ifjabbik olasz pilóta aztán nem ért célba, miközben üldözője nyert, és dühében kijelentette, hogy Gibernau soha többé nem fog futamot nyerni.

Ez a megszólalás alighanem azért is vált ennyire híressé, mert igaza lett. Pedig a spanyol motoros jó néhány alkalommal indult pole pozícióból az incidens után. Többek között az egyaránt abban az évben bemutatkozó 2005-ös Kínai és Török Nagydíjon, Sanghajban, illetve Isztambulban. Azonban mindkét alkalommal negyedik lett, miközben előbbi futamot pont Rossi, utóbbit Marco Melandri nyerte.

A kettő között rendezték meg az USA Nagydíjat Laguna Secában, amely 1994 után tért vissza a versenynaptárba – mint később kiderült, kilenc év erejéig. Ekkor szerezte meg első pole pozícióját a hazai szurkolók legnagyobb örömére a későbbi világbajnok, Nicky Hayden. Másnap pedig ezt sikerült győzelemre váltania, szintén első alkalommal karrierje során.

2006 csendes év volt ilyen téren, 2007-ben viszont Misano 1993 és Wayne Rainey rettenetes balesete óta először rendezett világbajnoki futamot, méghozzá a korábbihoz képest fordított vonalvezetésű pályán. A versenyt Casey Stoner nyerte, mögötte pedig honfitársa, Chris Vermeulen, valamint John Hopkins futott be. Mindmáig ekkor fordult elő utoljára a királykategóriában, hogy egyetlen európai motoros sem állt fel a dobogóra, és ez aligha a Balaton Parkon fog megszakadni, hiszen mindössze hárman lesznek a mezőnyben az öreg kontinensen kívülről, és mindhármuk esetében elmondható, hogy a győzelem hatalmas meglepetés lenne.

Ezen a hétvégén egy nagy sorozat is elindult, legalábbis a debütáló vagy visszatérő pályák első futamait illetően, hiszen mind ekkor, mind a következő nyolc alkalommal az nyert, aki a pole-ból indult. A 2008-as Indianapolisi Nagydíj Rossi sikerét hozta, majd két évvel később a 24 év után visszatérő silverstone-i viadalon Jorge Lorenzo örülhetett a legjobban. Ugyanebben az idényben aztán Aragóniában ismét az ausztrál világbajnok volt a legjobb.

Némi szünet után következett a 2013-as Amerikai Nagydíj Austinból, ahol Marc Márquez mindössze második MotoGP-futamán megszerezte első győzelmét. Rajta kívül Andrea Iannone mondhatja el magáról, hogy egy debütáló pályán esett át a tűzkeresztségen, hiszen ő 2016-ban a Red Bull Ringen diadalmaskodott – és még akkor sem lóg ki a sorból, ha megjegyezzük, hogy ez a helyszín A1-Ring néven 1996-ban és 1997-ben már része volt a programnak.

A kettő között 2014-ben Termasban is debütált a mezőny, ahol ismét Márquez bizonyult legyőzhetetlennek, ahogyan 2018-ban Buriramban is, így három sikerével vezeti a vonatkozó rangsort. A 2020-as portimãói versenyen aztán nem volt esélye négyre növelni ezt a számot, hiszen a szezonnyitón elszenvedett sérülése miatt abban az évben már nem versenyzett.

Azt a futamot Miguel Oliveira nyerte, aki szintén jól teljesített ilyen alkalmakkor, hiszen két évvel később Mandalikán is győzött. Ekkor szakadt meg a korábban emlegetett sorozat, ám hozzá kell tenni, hogy esős futam lévén ez nem is annyira meglepő. Legutóbb, a 2023-as Indiai Nagydíjon viszont „helyreállt a világ rendje”, hiszen Marco Bezzecchi nemhogy duplázott, hanem a sprinttel együtt még triplázott is.

Ingyenes eljutási lehetőség a Magyar Nagydíjra

A Ducati főnöke oda is szúrt Bagnaiának, meg nem is

0

Gigi Dall’Igna a megértés mellett oda is szúrt Francesco Bagnaiának. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója kijelentette, minden verseny egy elvesztegetett lehetőség a fejlődésre, és vasárnap elmaradt az elvárásoktól. A kedden közzétett bejegyzése azonban ismét a nyugalom hangjait erősíti.

Francesco Bagnaia számára csapnivalóan alakult az Osztrák Nagydíj. Az olasz versenyző kálváriája már a sprintversenyen elkezdődött, persze, ezt nem lehet az ő nyakába varrni, hiszen technikai hiba is hátráltatta. A főfutama is jól kezdődött, azonban az utolsó tíz körre teljesen szétesett, és egészen a nyolcadik helyig zuhant vissza.

Bagnaia a leintést követően meglehetősen frusztráltan értékelt. Nyilatkozatában kifejtette, most is ugyanaz történt, de érzi magában a potenciált, hiszen a versenyidőt figyelembe véve egálba végzett Marc Márquezzel. Hozzátette, nem tudja hová tenni, hogy hirtelen 12 másodpercet kap a futamgyőztestől. Végül kijelentette, válaszokat vár a Ducatitól, mert már fogytán van a türelme.

Bagnaia: Remélem, magyarázatot ad erre a Ducati, mert most már fogytán van a türelmem

Kirohanása természetesen nem maradt válaszok nélkül. Mind Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere, mind Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója megértéssel fogadta Bagnaia szavait, de mindketten kiemelték, hogy mindkét félnek segítenie kell a másikat annak érdekében, hogy a kétszeres MotoGP-világbajnok ismét harcképessé váljon. Ezenfelül arra is rávilágítottak, hogy a mentális oldal is elképesztően fontos.

Dall’Igna szavai azonban nem csak megértést sugalltak, már ha az elmúlt napokat vesszük figyelembe. „Minden verseny egy elvesztegetett lehetőség a fejlődésre – szögezte le a Sky Italiának. – Az edzések alatt jól ment. Ugyan szombaton problémákkal küzdött, amelyeket ki kell vizsgálnunk, de a vasárnapi futama nem ugrotta meg az elvárásokat.”

Érthető Bagnaia frusztrációja, de egymást kell segíteniük

Persze nem látunk bele Dall’Igna fejébe, de ha a két nyilatkozatot egymás mellé tesszük, akkor lerí, hogy teljesen ellentmondanak egymásnak. Annyi biztos, hogy a 28 éves versenyző ennyire erős nyilatkozattal még nem rukkolt elő, annak ellenére, hogy már nem ez az első eset, amikor felejthető futamot zárt. Mindenesetre a verseny óta eltelt két nap, és már az 59 éves szakember is higgadtabban értékelte a hétvégét, a kedden közzétette LinkedIn-posztja pedig inkább a megértést erősíti.

„Pecco mindent beleadott, hogy dobogós eredményt szerezzen, és ez elérhető közelségben volt – fogalmazott. – A hétvége erősen kezdődött, a dolgok azonban 180 fokos fordulatot vettek, többek között a sprinten és a nagydíjon történt sajnálatos esetek miatt. Ez is azt bizonyítja, hogy a kulcsszó mindig is a pozitivitás lesz.”

„Sem a bajnokban, sem a motorban nem kételkedünk – hangsúlyozta. – Mint mindig, most is együtt kell összpontosítanunk erőinket. Meg kell értenünk és el kell fogadnunk a csalódottságot. Folyamatosan szembe kell néznünk vele anélkül, hogy feladnánk, és ki kell tartanunk a végsőkig. A tapasztalat megtanított minket arra, hogy amikor a dolgok rosszul mennek, akkor mindig van valami, ami még egy lapáttal rátesz a frusztrációnkra. Tiszta fejjel kell mennünk, a már megtett jó dolgokat kell figyelembe vennünk, és elölről kell kezdenünk, mint ahogyan a hétvége elején, az edzésekkel tettük.”

Ducati-pilóták értékelték a Balaton Parkot, a nyomvonal egyedisége és a biztonság is szóba került

Nehéz év, boldog pillanat, dobogó és mélypont – Rea karrierjének egyes állomásait idézte fel

0

A Superbike-világbajnokság Balaton Park-i fordulója előtt Jonathan Rea-vel beszélgettünk, aki többek között karrierjének néhány állomására emlékezett vissza.

Ugyan a hazai motorsportkedvelők már a 33 év után visszatérő Magyar Magydíjra készülnek, nem szabad elfelejteni, hogy július utolsó hétvégéjén a Superbike-világbajnokság is hazánkba látogatott. A Balaton Park-i forduló csütörtöki napján többek között Jonathan Rea-vel is beszélgethettünk. Az interjú egy pontján pedig különböző képeket mutattunk neki, és arra kértük, hogy arról meséljen, hogy az egyes fotókról mi jut az eszébe.

Fotó: Wikimedia Commons

„Nagyon büszke, de egyben eléggé frusztrált voltam – kezdte Rea a P1race.hu-nak adott exkluzív interjújában. – Shuhei Nakamoto [a HRC akkori főnöke – a szerk.] mindennap azt mondta nekem, hogy »Jonathan, csak élvezd, ne törd össze«. Erre a motorra úgy tekintettem, mint a legdrágább kincsre vagy mint a legjobb múzeumra. Talán túlságosan is tiszteltem, de örültem a lehetőségnek. Egy kicsit szomorú is vagyok, mert csak ennyi jutott, és nem volt más esélyem, hogy átmenjek a MotoGP-be. Vegyes érzéseim vannak, de ha valaha egy motort és egy csapatot kellene kiemelnem, akkor az ez lenne.”

Fotó: Wikimedia Commons

„2016 egy nehéz év volt számunkra – szögezte le a 38 éves versenyző. – Akkoriban a Kawasaki új gyártóként jött, és még idő kellett nekik, sőt, a motor is elég agresszív volt. Viszont vizes körülmények között úgy éreztem, hogy én vagyok a legjobb versenyző a világon. Még a nehéz időkben is tudtam pole pozíciót szerezni. Amikor esett és behelyezted a füldugót, akkor maximálisan a munkádra fókuszáltál. Ugyan nagyon hosszúak voltak ekkor a versenyek, de nyugodt és boldog helynek hatott.”

Fotó: Jonathan Rea / Instagram

„Ez egy elképesztően boldog pillanat volt, amelyet a feleségemmel is megoszthattam – mesélte a hatszoros Superbike-világbajnok. – Ez az egyik legmagasabb kitüntetés, amelyet a sporton kívül kaphatsz. Ez többet is jelent, mert manapság nem könnyű trófeát szerezni. De ez a munkám, hogy máshol is elismerjenek. Hihetetlen volt. A királynő adta oda az elismerést. Nagyon jó volt, hogy sokat beszélhettem a motorozásról és az érzéseimről. Nagyszerű nap volt. Ugyan otthon van egy trófeaszobám, de ez a legjobb helyre került.”

Fotó: Jonathan Rea / Instagram

„Hogy őszinte legyek, ez volt az egyik legmélyebb pontja a karrieremnek – idézte fel Rea. – Nem élveztem a motorozást, kissé szenvedtem a csapattal, és mentálisan sem voltam a csúcson. Majd jött ez a nap, és olyan volt, mintha visszajutottam volna a kiindulási pontra. Realizáltam, hogy csodálatosak a motorok. Egy 500 köbcentiméteres GP-motort vezethettem Valentino Rossival. Meg kellett csípnem magam, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy megtapasztalhattam ezt.”

„Néha a csapat vagy a gyártó beleteszi a szerződésedbe, hogy marketing napokon kell szerepelned – magyarázta. – És én ezeket általában nem élvezem. Jobban preferálom, ha otthon maradhatok a családommal, és teszem a dolgomat. Szóval, most már el kell mennem egy igazi munkahelyre. Viszont, amikor megjelentem ezen az eseményen, hihetetlen volt. A Yamaha remek munkát végzett a szállástól a vacsorán át a motor felkészítéséig. Az egyik legjobb emlékem, amelyet motoron tölthettem.

Fotó: Yamaha Racing

„Nagyon jó emlék – ecsetelte Rea. – Ez Doningtonban volt, 2024-ben. Ez az első és eddigi egyetlen dobogóm a Yamahával. Látom a testvéremet, a gyermekeimet, a feleségemet, a teljes csapatot. Ez az a pillanat, amikor a képek megörökítése rengeteget jelent. Amikor átszeled a célvonalat, kiélvezed a pillanatot, és már a következő versenyre gondolsz. Viszont, amikor visszatérsz a parc fermébe, és látod, hogy mindenki örül, ilyenkor tudod, hogy te jelented a különbséget. Te tetted őket boldoggá, és ez néha többet ad, mint a saját egód fényezése. Száztizenkilenc alkalommal nyertem a Superbike-vb-n, és a harmadik helyet nehéz úgy megtartani, hogy közben hihetetlenül boldog vagy. De mindig remek érzés dobogót ünnepelni. Mindig csodálatos ott lenni, és ez egy szép pillanat volt számomra és a Yamahával való közös utam során.”

Hiába a biztató hírek a KTM-nél, komoly csapás érheti a MotoGP-részleget

0

Sajtóértesülések szerint könnyen elképzelhető, hogy a Red Bull nem hosszabbítja meg a névadó szponzori együttműködését a KTM-mel. Az energiaital-gyártó cég a jövőben a Honda partnere lehet.

A KTM és a Red Bull együttműködése immáron közel három évtizede tart, és ezalatt rengeteg sikert értek el. A motokrosszban számos egyéni világbajnoki cím született, a Dakar-ralin huszonegy szakaszgyőzelem jött össze, ami pedig a gyorsaságimotoros-vb-t illeti, a Moto2-ben és a Moto3-ban is háromszor értek fel a csúcsra. A MotoGP-ben ez még nem jött össze, de hét futamgyőzelem már igen.

A felek között annyira szoros az együttműködés, hogy még a vendéglátóegységüknek is van saját neve, hiszen Red Bull Energy Stationnek hívják. A háromemeletes épület természetesen a Magyar Nagydíj hétvégéjén is látható lesz, miután tizenhat kamion elszállítja a Balaton Parkra az alkotóelemeit. A költségeket a két fél megosztja egymással.

A becslések szerint 12-15 millió euró értékű névadó szponzori szerződés azonban az idei év végén lejár, és a GPOne értesülései szerint a bikások fontolgatják, hogy nem újítják meg a megállapodást. Az okok között több tényezőt is fel lehet sorolni: az elmúlt hónapok természetesen jelentős szerepet játszottak, hiszen a KTM-nél igyekeztek elfedni a pénzügyi problémákat. Ennek viszont az lett a vége, hogy csődvédelmi eljárás alá kerültek, és bár sikerült megmenekülni, sőt, a márkát részben birtokló Bajajnak köszönhetően megnyugtatóvá vált a helyzet, arról még mindig nincs írásos megerősítés, hogy a MotoGP-részleg megkapja a kellő finanszírozást a 2026-os idényre.

Hiába a cégcsoport bevételének jelentős visszaesése, ismét jó hírek érkeztek a KTM háza tájáról

Emellett ott van az elmúlt évek eredménytelensége. Bár 2023-ban és 2024-ben is meglett a konstruktőri második helyezés a Ducati mögött, főfutamot a 2022-es Thai Nagydíj óta nem sikerült nyerni. Sőt, ha csak a száraz versenyeket nézzük, akkor a KTM legutóbbi diadala a 2021-es montmelói viadalon született meg. Mindeközben a Red Bull konkurensének számító Monster Energy ügyfelei sokkal sikeresebbek, legyen szó akár pilótákról, élükön Francesco Bagnaiával, akár csapatokról, mint például a gyári Ducati.

A Red Bull vezetőségét a KTM télen kinevezett vezérigazgatójának, Gottfried Neumeisternek a brnói, mondhatni, nem túl szerény viselkedése is meghátrálásra késztetheti, ahogyan Günther Steiner színre lépése is. Bár jelenleg úgy tűnik, hogy a korábbi hírekkel ellentétben mégsem vásárolta még fel a Tech3 istállóját, azt már jelezte a kTM vezetőségének, hogy szeretne részesedést szerezni az ügyfélcsapatból, a jelenleg azt irányító Hervé Poncharallal pedig már aláírtak egy szándéknyilatkozatot. Mindez azért lehet problémás a Red Bullnak, mert az olasz szakember kétszer is konfliktusba került a márka néhai alapítójával, Dietrich Matischitzcel: az osztrák üzletember előbb kirúgta őt a frissen felvásárolt Forma–1-es csapatból, később pedig beszántotta a Steiner által vezetett NASCAR-projektet.

A Tech3 vezére egyértelműen cáfolta, hogy eladták a csapatot a korábbi F1-es csapatfőnöknek

A KTM-nek ráadásul nem csak anyagi szempontból lenne nagy csapás a Red Bull elvesztése. A mattighofeniek ugyanis a Red Bull Technologyval kötött szerződés értelmében igénybe veszik az F1-es istálló szélcsatornáját, és a bioüzemanyagot is közösen fejlesztik. Ráadásul az energiaitalosok a nemrég távozott mérnökhöz, Kurt Triebhez hasonlóan a Hondánál köthetnek ki.

Újabb fontos szakembert veszít el a KTM, közvetlen riválishoz igazol

Erről szintén az olasz portál számolt be, és lenne is benne logika, hiszen sok szempontból kötődnek az aszakaiakhoz. A Forma–1-es csapat egyelőre még az ő motorjukat használja, ami pedig a motorversenyzést illeti, 2017-ben és 2018-ban a Superbike-istállót szponzorálták. Sőt, 2003-ban Mateschitz a gyári istállóba is beszállt volna, de az akkor ott versenyző Valentino Rossit a Nastro Azzurro támogatta, és a két italmárka jelenléte összeférhetetlenséget jelentett volna. Ennek ellenére egyéni szponzorációkon át a Red Bull már évekkel ezelőtt jelen volt a Honda életében, 2015-től 2023-ig pedig a szponzorfelületek mintegy 30 százalékát foglalta el a gyári alakulat motorjain. Ennek az együttműködésnek Marc Márquez távozása vetett véget.

A Honda és a Red Bull közötti esetleges együttműködés Alberto Puignak, a gyári istálló csapatmenedzserének a személye is erősítheti. A spanyol exversenyző jó viszonyt ápol a bikásokkal, hiszen nagy szerepe volt a Red Bull Rookies Cup életre hívásában, ráadásul ő fedezte fel Dani Pedrosát, akit aztán a Red Bull is felkarolt. Emellett az sem elhanyagolható szempont, hogy a Honda idén talán elindult felfelé, a 2027-es szabályváltozások pedig nagy lehetőséget jelentenek arra vonatkozóan, hogy a japán gyártó visszatérjen az élmezőnybe.