back to top
2025. július 09. 18:32
Kezdőlap Blog Oldal 38

Razgatlıoğlu a „szükséges” győzelme után titokzatos problémát említett, Bulegának célba érnie sem volt könnyű

Az első mosti futam dobogósai, Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega és Danilo Petrucci értékeltek a leintést követően. 

Toprak Razgatlıoğlu meggyőzően kezdte a mosti fordulót. A török pilóta megnyerte a Superpole-t, majd a rajtelsőségét az első futamon sikerült egy újabb győzelemre váltania. A versenyen viszont nem volt könnyű dolga, mivel legfőbb bajnoki riválisa, a tabellát vezető Nicolò Bulega rögtön az 1-es kanyarban átvette tőle a vezetést. Ám ez Razgatlıoğlut nem ijesztette meg, és néhány körön belül egy bátor manőverrel visszaelőzte Bulegát, majd pedig hiba nélkül kiállta az olasz pilóta által rá helyezett nyomást.

Razgatlıoğlunak előznie kellett, de simán nyerte a mosti első versenyt, Bautista elvitte a show-t

„Nagyon fontos nekem, hogy most győztünk, mivel ez azt jelenti, hogy elég erősen kezdtük a hétvégét – értékelt Razgatlıoğlu a futam után. – És végre sikerült az első versenyen győznünk [amire idén még csak egyszer került sor]. Nagyon hiányzott ez az érzés. A verseny elején próbáltam alkalmazkodni a körülményekhez, mivel túl erős volt a szél. Viszont aztán rátaláltam a tempómra, amely elég gyors volt. Szóval ez most fontos volt nekem, meg kellett nyernem ezt a futamot. Köszönöm a csapatnak a munkát, sokat tudtunk fejleszteni a motoron, de még ennél is többet kell, mert a versenyen észrevettem rajta valamit. Holnap újra versenyezni fogunk, és remélem, hogy újra nyerünk is.” 

A pénteken ijesztően nagyot bukó Bulega tehát a második helyről rajtolva meg tudta ugyan szorongatni Razgatlıoğlut, de a sebessége ezúttal csak a második helyre volt elég. „Az elején próbáltam lelépni, de aztán Toprak megelőzött – kezdte a Ducati pilótája. – Akkor pedig egy-két kanyar után realizáltam, hogy ma neki jobb a tempója, van még valami a zsebében. Viszont így is elégedett vagyok, mert a második hely azért egy elég jó eredmény. Ráadásul a tegnapi baleset után nem volt olyan egyszerű így befejezni a versenyt. Szóval most büszkének kell lennem arra, amit a csapattal együtt letettünk az asztalra.” 

Bulega nem érti, mi történt a balesetnél, ahol a földet érésnél realizálta, hogy elesett

Danilo Petrucci a harmadik helyről rajtolva sokáig tartani tudta a bajnokesélyesek tempóját, de aztán leszakadt róluk, a harmadik pozíciót viszont magabiztosan megtartotta. „Próbáltam a saját stratégiám szerint versenyezni – magyarázta Petrucci. –Eleinte próbáltam a harmadik helyen követni őket, de Nicolò és Toprak gyorsabbak voltak. Nem sokkal ugyan, de a végére már sokat kellett kockáztatnom ahhoz, hogy közel tudjak maradni hozzájuk.” 

„Aztán pedig megmutatták a táblával, hogy a különbség a mögöttem jövőhöz képest nő, szóval azt mondtam, hogy akkor inkább csak tartom ezt a tempót. Viszont ez nem volt könnyű, mivel itt sokszor kell irányt váltani, és így a hátam és a karjaim eléggé elfáradtak. De végül sikerült odaérnünk a dobogóra, aminek nagyon örülök. Jól dolgoztunk a csapattal, megérdemeltük ezt az eredményt.” 

Razgatlıoğlunak előznie kellett, de simán nyerte a mosti első versenyt, Bautista elvitte a show-t

0

Bár a rajtot követően Toprak Razgatlıoğlu elvesztette vezető pozícióját, a Nicolò Bulega vezette Ducati nem sokáig örülhetett. A török versenyző hamar visszavette a kezdeményezést, majd ki sem engedte azt a kezéből, és megnyerte a Superbike-világbajnokság mosti első versenyét. Álvaro Bautista pedig remek felzárkózást mutatott be, miután érintett volt egy rajtbalesetben. 

A délelőtti Superpole-t követően az első futammal folytatódott a Superbike-világbajnokság mosti fordulója. A 22 körös versenyt Toprak Razgatlıoğlu kezdhette meg az első rajtkockából, a pénteken nagyot bukó Nicolò Bulega és Danilo Petrucci előtt. A verseny előtt a levegő hőmérséklete 16, míg az aszfalté 20 fok volt.

Razgatlıoğlu űrideje ugrott, de pole pozíciója nem

Mind Razgatlıoğlu, mind Bulega jól kapta el a rajtot, azonban az első kanyar felé haladva az olasz meg tudta előzni a török versenyzőt. Eközben a mezőny sűrűjében baleset történt, Álvaro Bautista, Andrea Locatelli és Michael van der Mark is érintett volt a bukásban.

A két pilóta Daniel Petruccival karöltve elképesztő tempót diktált, és szép lassan elkezdték leszakítani a mezőnyt. Remy Gardner pedig letöltötte a pénteki incidensért kapott áthajtásos büntetését

Razgatlıoğlu az 5. körben az 1-es kanyarban szánta rá magát az előzésre: belülre bebújt, és legyűrte olasz riválisát. A visszatérő Bautista pedig a mezőny sűrűjében vadászta le ellenfeleit, első körben Garrett Gerloffot, a 2026-ban is Bimotával versenyző Axel Bassanit, majd Jonathan Rea-t, és már a 9. helyen haladt.

Razgatlıoğlu féltávhoz érkezve gyújtotta be a rakétákat, a 12. körre már több mint egy másodpercre hízott az előnye Bulegával szemben, aki szintén kényelmes különbséget épített ki Petruccihoz képest. Eközben Bahattin Sofuoğlut egy hosszú körös büntetéssel „díjazták”, miután levágta az első sikánt, miközben nem veszített egy másodpercet. Bautista folytatta a felzárkózását, valamint Alex Lowes is megelőzte ikertestvérét, Samet.

Bautista a 16. körben előzte meg Yari Montellát, és feljött a 7. helyre. Három körrel később aztán Iker Lecuona eszén is túljárt. Eközben az első néhány pilóta teljesen elszakadt egymástól.

Bautista az utolsó kör kezdetén már az 5. helyen haladt, miután egy adok-kapokot követően Sam Lowest is megelőzte. Razgatlıoğlu pedig folytatta hibátlan hétvégéjét, és megnyerte a mosti első futamot. Mögötte Bulega, Petrucci, Alex Lowes és Bautista lett a további sorrend.

Az első mosti futam végeredménye

Marc Márquez elárulta, öccse döntését figyelte a Le Mans-i futam előtt

0

Marc Márquez szerint borzasztóan stresszes volt a Francia Nagydíj első néhány köre. Részletesen beszámolt róla, hogy a saját szemszögéből nézve pontosan mi történt az eredeti rajt előtt.

A Francia Nagydíj nemcsak Johann Zarco győzelme okán maradt emlékezetes, hanem a káosz miatt is, amely a futam első harmadát teljesen átírta. A versenyzők az első felvezető kört követően visszatértek a bokszba, hogy esős motorra váltsanak. Ezen döntésükkel a rajtprocedúra is csúszott. Az eső azonban nem a várt intenzitással érkezett meg, ezért a mezőny fele úgy döntött, hogy mégis visszaváltanak a száraz konstrukcióra.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

Bár visszakapták eredeti rajthelyeiket, de az austini rajtkáoszra reagálva hozott szabályok a gyakorlatban is debütálhattak. Minden versenyző, aki a felvezető kör előtt is befáradt a bokszba, dupla hosszú körös büntetés formájában meg is kapta a megfelelő szankciókat. A csapadék viszont mégis elérte a pályát, és ezen pilóták kényszerűen újfent motort cseréltek, így Zarcóval szemben jelentős időveszteséget szenvedtek el.

Marc Márquez is azok közé tartozott, akiknek több ízben kellett bejönniük a bokszutcába, bár ő viszonylag jól jött ki a kavarodásból. Amikor kitisztult a sorrend, a 32 éves versenyző a harmadik helyen állt. Miguel Oliveirát hamar megelőzte, Zarcóra azonban nem volt ellenszere. Bár kockáztatnia sem kellett, mivel második helye így is győzelemként érhet fel, hiszen sem Álex Márquez, sem Francesco Bagnaia nem szerzett pontot a Le Mans-i főfutamon.

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

„Korábban számos olyan verseny volt, ahol szintén kétszer cseréltünk motort. De az első hat-hét kör volt mentálisan a legstresszesebb, különösképpen a döntések és a felesleges kockázatok elkerülése miatt. A 26 körös verseny nagyon hosszúnak érződött” – fogalmazott Márquez.

A világbajnoki éllovas arról is részletesen beszámolt, hogy hogyan élte meg a versenyt, elsősorban a futam előtti eseményekre kihegyezve: „Az [első] kivezető kör alatt láttam, hogy Pecco esős gumikkal áll fel a rajtrácsra. De én ki szerettem volna menni a bokszba száraz abroncsokért. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy megvárom Álexer, aki mögöttem érkezett. Úgy voltam vele, hogy ha a testvérem a rajtrács felé indult volna el, akkor követtem volna, mivel ők a legfőbb riválisaim.”

Marc Márquez egy másik sportágban is villogott Le Mans-ban, lenyűgözte annak volt képviselőjét

A Gresini motorosa ugxanakkor hasonlóan gondolkodott, mint bátyja, ezért a kör végeztével ő is a bokszutca felé vette az irányt: „Láttam, hogy Álex jön be a bokszba, és úgy döntöttem, hogy követni fogom. Az ő választásával jobban jártam, mert számomra ez volt a legjobb stratégia. Ugyan Zarco más taktikával diadalmaskodott, de bármi mással is nyerhetett volna, mert vasárnap ő bizonyult a leggyorsabbnak a pályán.”

Nem Zarco volt az első, és nem is az utolsó – a MotoGP felejthetetlen meglepetésgyőzelmei

Razgatlıoğlu űrideje ugrott, de pole pozíciója nem

0

Toprak Razgatlıoğlu szerezte meg a pole pozíciót a Superbike-világbajnokság mosti Superpole-ján. A második helyet Nicolò Bulega csípte meg, az első sorba pedig Danilo Petrucci férkőzhetett be. 

Szombat délelőtt megrendezték a Superbike-világbajnokság mosti Superpole-ját. Toprak Razgatlıoğlu eddig érinthetetlen volt a hétvége során, ezért előzetesen ő várhatta a legvérmesebb reményekkel a folytatást, különösképpen annak fényében, hogy Nicolò Bulega a pénteki nap folyamán óriási balesetet úszott meg. A 15 perces kvalifikáció alatt a levegő hőmérséklete 14, míg az aszfalté 21 fok volt.

Csúnya balesetek a Superbike-vb edzésén, Bulegát hordágyon vitték el, Rea-nek nagy szerencséje volt

Az első lövéseket követően Razgatlıoğlu futotta a leggyorsabb kört 1:30.989 másodperces idővel. Danilo Petrucci ezt tovább tudta faragni (1:30.788), ennek azonban sokáig nem  örülhetett, mivel a török neve mellett először 1:30.450, majd 1:30.397 állt. Eközben Bulega első blikkre 1:30.606-ot tudott futni. Az első percekben Tarran Mackenzie és Axel Bassani miatt kellett belengetni a sárga zászlót.

A kvalifikáció derekán mindenki visszatért a garázsba egy minimális szusszanásra, egyedül Scott Redding körözött a pályán, a brit azonban mindössze a tizennyolcadik helyet tudta megcsípni.

A záróakkord bő öt perccel a vége előtt kezdődött meg Petrucci vezetésével, aki belehibázott első próbálkozásába, másodjára viszont már tudott javítani. Eközben Iker Lecuona, Remy Gardner, Garrett Gerloff és Alex Lowes is megérkezett a negyedik helyre.

Bulega 1:30.308-cal átvette a vezetést, ez azonban kérészéletű volt, mivel Razgatlıoğlu űridőt jegyzett utoljára, és 1:29.799-cel egy bődületes pályacsúcsot futott, több mint fél másodpercet verve közvetlen riválisára. Mögöttük Petrucci, Alex Lowes és Lecuona zártak. Az utolsó pillanatokban azonban Mackenzie újabb bukása miatt több kört is elvettek, ezért a fenti idők ugyan semmissé váltak, de az eredményen ez nem változtatott. A címvédő végül 1:30.397-tel szerezte meg a rajtelsőséget.

A Superbike-vb mosti Superpole-jának végeredménye

Bulega nem érti, mi történt a balesetnél, ahol a földet érésnél realizálta, hogy elesett

0

Nicolò Bulega értékelte csonka pénteki napját, és természetesen óriási balesetére is reflektált. Bár továbbra is vannak fájdalmai, de összességében elégedett, mivel egyáltalán nem gondolja rossznak a tempóját. Ígéri, nem adja fel, és a maximumát fogja nyújtani.  

Pénteken megkezdődött a Superbike-világbajnokság ötödik versenyhétvégéje a csehországi Mostban. Mindkét gyakorláson Toprak Razgatlıoğlu zárt az élen, ami egyáltalán nem meglepő annak tükrében, hogy a töröknek ez az egyik kedvenc pályája. Ennek ellenére mégsem a címvédő vált a nyitónap főszereplőjévé.

Mint ismeretes, az első szabadedzés rendkívül zaklatottra sikeredett. Jonathan Rea elképesztő szerencsével úszott meg egy újabb súlyos sérülést, Remy Gardner elütött egy sportbírót, Andrea Iannone és Andrea Locatelli pedig egyaránt óriási balesetet szenvedett, aminek következtében előbbi pilóta két lábujját eltörte, ezért ki kell hagynia a hétvége további szakaszát.

Csúnya balesetek a Superbike-vb edzésén, Bulegát hordágyon vitték el, Rea-nek nagy szerencséje volt

Tizenöt perccel az edzés vége előtt Nicolò Bulega is elképesztően nagyot esett. A 25 éves versenyző esetében a hordágy is előkerült, és ennek segítségével vitték el a bukótérből. Azonnal bevitték az orvosi központba, ahol az első információk alapján a bal térdén és a jobb bokáján szenvedett el zúzódásokat. Azóta egyértelművé vált, hogy az ő esetében csak eleinte volt nagy az aggodalom, mivel a délutáni gyakorláson már részt tudott venni, ráadásul délelőtti bukása ellenére a negyedik helyen zárt.

„Nagyon fontos volt számomra, hogy vezessek egy olyan baleset után, mint a délelőtti – mesélte Bulega a WorldSBK.com-nak. – Sajnos ez egy nagyon nagy bukás volt. Továbbra is az egész testemben vannak fájdalmaim, de szerencsére nem romlanak. A második szabadedzéssel elégedett vagyok, mert ugyan keveset teszteltem, de az érzés egyáltalán nem volt rossz. Határozottan tudunk még javítani valamin, úgyhogy nem is annyira borzasztó [a helyzet].”

A világbajnoki éllovas természetesen a balesetre is kitért: „Továbbra sem értem pontosan [mi történt], mert nem mentem százszázalékosan. A [bukás] előtti körben sokkal keményebben nyomtam, [az eséskor] hűtőkört teljesítettem. Látványos baleset volt, annak ellenére, hogy a gáz teljesen zárva volt. Akkor realizáltam, hogy elestem, amikor már a földön feküdtem.”

Bulega ténylegesen a MotoGP-be tart?

Bulegára a második szabadedzés után újabb vizsgálat várt, melyet követően megkapta a szükséges engedélyeket, így folytathatja a versenyhétvégét. Erre előzetesen minden esélye megvolt, pláne úgy, hogy biztató eredménnyel zárta a délutáni tréninget.

„Őszintén szólva még mindig vannak fájdalmaim a motoron, különösen a jobb lábamban. Ezen a pályán rengeteg az irányváltás, ami megnehezíti [a dolgomat], de hagyjuk is. Sosem adom fel, minden körömbe a maximumomat fogom nyújtani, és majd meglátjuk a hétvége zárásakor. A második szabadedzésen nem volt jó a tempóm, de egyáltalán nem volt rossz. Továbbra is a délelőtti baleset jár a fejemben, és ez nem segített a köridejeimen. Szombatra elfelejtem, és ekkor gyorsabb lehetek” – hangsúlyozta.

Megőrzi Razgatlıoğlu Most trónját? – hétvégi menetrend

Nem Zarco volt az első, és nem is az utolsó – a MotoGP felejthetetlen meglepetésgyőzelmei

0

Johann Zarco múlt vasárnapi mámoros győzelmét követően összegyűjtöttük azokat a versenyeket, ahol különböző okokból kifolyólag felborult az erősorrend, és nem várt győztest avatott a gyorsaságimotoros-világbajnokság publikuma. Minimálisan kitekintünk a francia érdekeltségekre, valamint a Forma–1 emlékezetes eseményeit is érintjük. Öveket becsatolni, időutazás következik!

Nem túlzás azt állítani, hogy a múlt hétvégi Francia Nagydíj az év egyik legizgalmasabb futamát hozta. Eső, őskáosz, feje tetejére állt erősorrend, és egy olyan győztes, akire előzetesen senki sem gondolt. A Le Mans-i forgatagban minden feltétel megvalósult, a rulettasztalnál pedig Johann Zarco volt a legkedvezőbb pozícióban, a hazai publikum legnagyobb örömére.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

Felsejlik a háttérben az örömében zokogó édesapa képe, az édesanya elképesztő története, a könnyeivel küszködő fiú, az ominózus hátraszaltó, és a hidegrázós Marseillaise. Ezek olyan képsorok, amelyek a Zarco család és a MotoGP-szurkolók emlékezetébe is az idők végeztéig beleégtek.

Mert ezen események miatt válhat az ember motorsportőrültté. Egy emberként szurkol annak a személynek, aki éppen úton van élete egyik legszebb napja felé. Egy emberként örül azzal a személlyel, aki megcsinálta a lehetetlent. És egy emberként borzong bele a győztes személy nemzeti himnuszába.

Megmondom őszintén, én is ezen tábort erősítettem. Folyamatosan figyeltem a Zarco és Marc Márquez közti differenciát, és amikor realizáltam, hogy ez innentől kezdve a saját kezében van, már csak azért szurkoltam, hogy nehogy a sóderágyban kössön ki. Amikor pedig beért, számomra is megkezdődött a fieszta. Ez az a fajta érzelmi hullámvasút, amely ilyenkor megérinti az embert. Ilyenkor egyfelé figyel a néző: a versenyzőre. És ebből borzasztóan nehéz kiutat találni.

Ez már természetesen nem az első eset volt az életemben. Ezen felbuzdulva összegyűjtöttem azokat a versenyeket, ahol a szurkolók nem várt győztest avathattak, és minden bizonnyal egy emberként szorítottak annak a pilótának, akit végül elsőként intett le a kockás zászló.

Visszatért a szaltó, majd jött a libabőrös Marseillaise – így ünnepelték Zarco elképesztő győzelmét

Az igazi esős klasszikusok

A 2007-es Francia Nagydíjon a rajtot követően nem sokkal érkezett meg az égi áldás, és a verseny végére jelentősen megöntözte a pályát. Ugyan a versenyzők jó pár körön át köröztek a száraz beállítású motorokkal, a 7-8. kör környékére tarthatatlanná vált ez az állapot. A legjobban sáfárkodó Chris Vermeulen a 11. körben érkezett meg az élre, és nem is engedte ki kezéből a győzelmet. Sikere nemcsak abban hasonlít Zarcóéhoz, hogy a mezőny sűrűjéből kapaszkodott fel, hanem viszonylag nagy előnnyel szerezte meg élete egyetlen királykategóriás győzelmét. Az pedig már csak a hab volt a tortán, hogy 2001 óta a Suzuki első sikerét aratta.

A 2009-es Brit Nagydíjon sem hazudtolta meg magát az időjárás. Doningtonban messze nem esett annyira látványosan az eső, de ez éppen elegendő volt arra, hogy teljesen felboruljanak az erőviszonyok. A versenyt Andrea Dovizioso húzta be, akinek ez nem mellesleg az első győzelme volt a királykategóriában. A második helyen Colin Edwards, a harmadik pozícióban pedig Randy de Puniet zárt.

A 2016-os Holland TT is hasonló forgatókönyvvel kecsegtetett. Assenre azonban olyan zuhé csapott le, hogy a 15. körben félbe is kellett szakítani a versenyt. Miután javultak a körülmények, egy újabb, 12 körös viadal került kiírásra. A győzelem kapuja több versenyző előtt is kitárult, hiszen közvetlenül a piros zászló előtt heten gyilkolták egymást a végső sikerért. Ebben a bolyban nem szerepelt Jack Miller, aki később a „második” versenyen egerészte fel magát annyira, hogy meg tudta nyerni az esős asseni őrületet. Mondani sem kell, hogy az ausztrálnak is ez volt az első diadala a MotoGP-ben, az újabb első helyre 2021-ig kellett várnia.

Zarco jó érzékkel most először hívta el édesanyját futamra, majd megkapta, ami másfél éve járt neki

A váratlan sikerek

A 2006-os idény utolsó két versenyén mindenki azzal foglalkozott, hogy a szezon végeztével vajon ki nyerheti meg a világbajnoki címet. Mielőtt a mezőny ráfordult a Portugál, valamint a Valenciai Nagydíjra, még öt pilótának volt matematikai esélye, hogy elnyerje a serleget. A zárófutamok azonban messze nem csak róluk szóltak.

Estorilban Toni Elías köpött bele a nagyok levesébe. A spanyol versenyző hiába rajtolt a tizenegyedik helyről, a 2. kör végeztével már az ötödik helyen találta magát. Az utolsó körben is még öldöklő csatát vívott Valentino Rossival és Kenny Roberts Jr.-ral, végül a Honda versenyzője örülhetett. Érdekesség, hogy mindössze 2 ezredmásodperccel (!) haladt át előbb a célvonalon, mint a Doktor.

Egy fordulóval később pedig olyat láthatott a közönség, amit azóta is nagyítóval kell keresni. A sérült Sete Gibernau helyére beugró Troy Bayliss konkrétan leiskolázta a mezőnyt. Pótpilóta létére nemcsak simán lerajtolta csapattársát, Loris Capirossit, de végig tudta menedzselni a futamot, és képes volt behozni az első helyre a Ducatit.

Álex Rins 2023-as amerikai győzelme is tündérmesébe illő a már hanyatló Hondával. A spanyol teljes versenyhétvégéje álomszerűen alakult, az i-re a pontot Francesco Bagnaia bukása tette rá, aki vezető helyről szállt ki a meccsből. A balesetet követően Rins érinthetetlen maradt, és könnyedén szerezte meg a Honda eddigi utolsó skalpját. Külön pikantériája a dolognak, hogy mindezt a szatellitcsapat színeiben hajtotta végre.

Főnöke győzte meg Zarcót, hogy menjen szembe a többséggel, majd rimánkodott neki, hogy lassítson

Mámoros és körömlerágós sikerek francia módra

Amennyiben a kört leszűkítjük a francia versenyzőkre, akkor is szép számmal találhatunk olyan győzelmeket, amelyek egy életre beleégtek a helyi motorsport történelemkönyveibe. 2000-ben Olivier Jacque úgy nyerte meg a 250 köbcentis kategóriát, hogy a szezonzáró Ausztrál Nagydíjon 14 ezreddel múlta felül Shinya Nakanót, aki nemcsak a legfőbb riválisa volt a bajnokságért folytatott harcban, de egyben a saját csapattársa is. A már korábban emlegetett De Puniet pedig szinte minden diadalát úgy érte el, hogy elképzelhetetlenül minimálisak voltak a különbségek.

Ha pedig maradunk a franciáknál, de kibővítjük a kört további szériákkal, ott is találunk példákat. Ki ne emlékezne a 2021-es Forma–1-es Magyar Nagydíjra, amikor Lewis Hamilton a második rajtnál egyedül állt fel a rajtrácsra? Az a verseny szintén egy őrült délutánt hozott, melyből egy francia pilóta, Esteban Ocon tudott profitálni, aki a Hungaroringen szerezte meg első és eddigi egyetlen sikerét. De eszünkbe juthat Pierre Gasly bravúros győzelme is a 2020-as Olasz Nagydíjról.

Egy szó mint száz, a váratlan győzelmek mindig ott vannak a levegőben, főleg akkor, amikor a körülmények is lehetővé teszik. Ilyen esetekben a szurkoló mindig adrenalinnal és érzelmekkel túlfűtött. Ez megdobogtatja a szurkoló szívét, és megerősíti benne a folyamatosan égő életérzést: a motorsport mindörökké!

Álex Márquez Zarco döntéséről: Ha az embernek nincs vesztenivalója, több kockázatot vállalhat

Liszka makulátlan teljesítményt hozott az enduro-ob kaposvári fordulóján, Zsigovits rókalyukba esett

0

Az előző hétvégén rendezték a magyar endurobajnokság kaposvári fordulóját. A legjobbak között Liszka Roland makulátlan teljesítménnyel nyert, Zsigovits Norbert viszont saját elmondása alapján is gyengén szerepelt, amit nem elsősorban az esésével indokolt.

Az előző hétvégén rendezték a TRP Hungary által támogatott magyar endurobajnokság második fordulóját Kaposváron. A helyszín korábban világ- és Európa-bajnoki eseménynek is otthont adott, de a közelmúltban nem tudott jelen lenni a körforgásban. Most viszont egy jó hangulatú rendezvénnyel tért vissza, amelyről Kiss Tibor (ezúttal nem ő volt a versenyigazgató) számolt be a P1race.hu-nak.

A szervezők egy 25 kilométeres pályát alakítottak ki két áthaladás-ellenőrzéssel, amely a pilótáknak, élvezetes, a nézőknek látványos volt. Még a korábbi esőzés is a javára szolgált, hiszen pont megfelelő mértékben áztatta fel az erdőt. Mint kiderült, a kihagyás jót tett a helyszínnek, hiszen eltűntek a korábbi pályahibák, de a résztvevőknek így is nagy kihívást okozott. A körnek ezúttal is része volt a klasszikus gyökeres feljáró, amely általában megtizedeli a mezőnyt, de ezúttal viszonylag sokaknak sikerült teljesítenie a kritikus szakaszt.

Zsigovits és Hirschmügl a Göcsej királyai – elstartolt az enduro-ob

A PRO1, a PRO2, a Veterán, a Kadét, az Expert 1, valamint az Expert 2 képviselőinek nem volt könnyű dolguk, hiszen 70 perc alatt kellett teljesíteniük a négykörös távot, így a szervizelést, a tankolást és némi szusszanást leszámítva nem volt sok idejük pihenni az etapok között. A többieknek háromszor kellett körbemenniük 80 perc alatt, de a tudásszintet figyelembe véve nagyjából ugyanolyan helyzetben voltak. A verseny végét követően aztán jó hangulatban összegyűltek a sörsátorban.

A verőfényes napsütésben tartott viadal Liszka Roland számára tökéletesen alakult, ugyanis nemhogy mindkét napon diadalmaskodott, de az összes ellenőrzőpontig ő jutott el a leggyorsabban. A 20 éves pilóta Facebook-oldalán úgy fogalmazott, hogy edzésnek jó volt az esemény. Mivel az első, zalaegerszegi fordulót kihagyta, továbbra is a két második helyet szerző Mario Hirschmugl vezeti a PRO2-es tabellát.

Zsigovits Norbertnek ellenben nem sikerült jól a hétvége, hiszen szombaton a hatodik, vasárnap a negyedik pozíciót szerezte meg. Egyszer ráadásul el is esett, és egy rókalyukban kötött ki (az alábbi videón 3:00-nál látható az eset), de elsősorban nem ezzel, hanem az edzéshiánnyal indokolta a saját bevallása szerint is gyenge szereplést.

Liszkával teljesen ugyanolyan cipőben jár a Kadet kategóriában versenyző Horváth Zombor, aki szintén mindkét napon diadalmaskodott, de mivel ez volt az első fordulója, az összetettet a második, illetve negyedik hellyel záró Dorkó Dániel vezeti. Hasonló helyzetben van idősebb Radek Bohuslav a veteránoknál, hiszen most duplázott, a második zalaegerszegi napon viszont nullázott, így az ezúttal mindkétszer közvetlenül mögötte záró Csorba Ákos az éllovas.

Mindössze két kategóriában született két különböző győztes: a PRO1-ben szombaton Nádor Balázs, másnap Sánta Gábor járt sikerrel, utóbbi pedig a táblázatot is vezeti, míg az Expert 2-ben Major Péter és Kovács Zoltán közül szintén a vasárnapi nyertes áll az élen. Az Expert 1-ben Gyurik Bence, az E1-ben Hodola Richárd, az E2-ben Gyürü Roland, az E3-ban Jámbor Manó, a Szuperveteránban Nagy Péter, míg a Ladyben az egyedül induló Palkó Alexandra vitt mindent, és mindannyiukról elmondható, hogy ők gyűjtötték a legtöbb pontot saját kategóriájukban.

Megérte halasztani: jó futamokat és parázs csatákat hozott az endurokrossz-ob veszprémvarsányi fordulója

enduro szakág

A Dorna vezérigazgatója nem aggódik a Magyar Nagydíj miatt, minden a tervek szerint alakul

0

Carmelo Ezpeleta várakozásai szerint minden tervezett MotoGP-fordulót meg tudnak rendezni a 2025-ös idényben, köztük a Magyar Nagydíjat is, mivel nem aggódik a balatonfőkajári pálya miatt. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna első embere megszólalt a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj kapcsán, valamint kijelentette, hogy a jövőben Szaúd-Arábiába is ellátogat a gyorsaságimotoros-világbajnokság.

Tavaly szeptemberben jelentették be azt az örömhírt, hogy több mint három évtizednyi szünetet követően visszatér Magyarországra a Superbike-világbajnokság és a MotoGP. Előbbi július 25. és 27., míg utóbbi augusztus 22. és 24. között vendégeskedik hazánkban, egészen pontosan a Balatonfőkajár közelében fekvő Balaton Park Circuiten. A bejelentés óta több ízben is beszámoltunk arról, hogy a biztonsági fejlesztések hogyan állnak a pályán. Szerencsére a legutóbb már arról írhattunk, hogy az átalakított részek elkészültek, hovatovább egy képzés is lezárult, melynek végén 300 fő sikeres vizsgát tett, és így akár sportbírói feladatokat is elláthatnak a két hétvége alatt.

Megjelentek az első fotók az átalakított Balaton Park Circuitről (képek)  

Az újdonsült képeket a MotoGP a hivatalos közösségi médiafelületein is megosztotta, valamint jegyvásárlásra buzdította a szurkolókat. Ezek már olyan egyértelmű jelek, amelyekből arra lehet következtetni, hogy ténylegesen is felbőghetnek a motorblokkok, nemcsak virtuális formában. Ezt a vonalat erősítette meg Carmelo Ezpeleta nemrégiben adott nyilatkozata is.

„Minden a tervek szerint alakul Magyarországon. Az embereink a héten ott voltak [a helyszínen], és [beszámoltak arról, hogy] az építési munkálatok időben befejeződnek. Nem aggódunk, különösképpen azért sem, mert a Superbike-vb is ellátogat oda július végén” – hangsúlyozta a két sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója a GPOne.com-nak.

Az elmúlt években a Dornának számos alkalommal kellett átszerveznie az eredeti versenynaptárat. A koronavírus-járvány jelentősen átszabta a menetrendet, valamint a Kazah, az Indiai és a Finn Nagydíj helyzete is meglehetősen hányatatottan alakult, hiszen bár bekerültek az előzetes programba, végül nem tudott ezekre a helyszínekre ellátogatni a mezőny. Viszont Ezpeleta várakozásai szerint a 2025-ös naptárba már nem kell belenyúlni: „Amennyiben nem következik be egy előre nem látható esemény, akkor az összes tervezett nagydíjat megtartjuk az idén. Nincsenek kétségeim efelől” – fogalmazott.

Marini felfedte, milyen pálya vár rájuk a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínén

Mint ismeretes, 2026-ban Brazíliába is visszatér a mezőny. Ezpeleta pedig a goiâniái pálya kapcsán is megszólalt: „A 2026-os Brazil Nagydíj pozíciója fixálva van, nincsen helye további tárgyalásoknak. A pályán nem sok mindent kell változtatni, viszont az infrastruktúra teljes felújításon fog átesni. És a bemutatót márciusban már megtartottuk Goiás állam kormányával közösen.”

A Dorna a Közel-Keleten is szeretne tovább terjeszkedni. Az Arab-félszigetet jelenleg egyedül Katar képviseli a naptárban, azonban ez a szám Szaúd-Arábia tevezett érkezésével könnyen kettőre nőhet. Amennyiben összejön a Szaúd-Arábiai Nagydíj, azt a meglehetősen futurisztikusan kinéző Qiddiya Speed Parkon tartanák: „A megnyitó 2028-ra van datálva, de 2029 is lehet belőle. Ez egy leírhatatlanul összetett projekt, ami mindent a háttérbe szorít” – zárta gondolatait Ezpeleta.

Az arab világ rá tud tenni még egy lapáttal – 108 méternyi emelkedővel jön az újabb F1-es pálya

Fejlesztés nélkül marad Álex Márquez motorja?

0

Gigi Dall’Igna jelenleg úgy kalkulál, hogy a közeljövőben nem fognak tudni fejleszteni Álex Márquez motorján, mivel minimálisak a különbségek a GP24 és a GP25 között. A Ducati Corse általános igazgatója érzi, csak akkor juthat fejlesztési csomag a Gresininek, ha a gyári konstrukció is fejlődni tud.

Álex Márquez eddig szinte kifogástalan szezont teljesít. A 29 éves pilóta a Spanyol Nagydíjon megszerezte első királykategóriás győzelmét, ráadásul összesen már három főfutamos második hely is áll a neve mellett. Arról már nem is beszélve, hogy a sprinteken joggal nevezhetjük „Mr. Második helynek”, miután eddig csak az ezüstérmet szerezte meg. Az austini és a jerezi forduló után is vezette a bajnokságot, jelenleg azonban 22 pont a hátránya Marc Márquezzel szemben, miután a Francia Nagydíj főversenyén kétszer is elesett, aminek következtében a viadalt sem tudta befejezni, idén először.

Felmerülhet a kérdés, hogy a 29 éves versenyző vajon fenn tudja-e tartani ezt a szintet a szezon hátralévő részére, vagy előbb-utóbb elkerülhetetlenül vissza fog esni a teljesítménye, és be kell állnia a sorba a gyári konstrukciók mögé. A kérdőjelekre Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója kereste a válaszokat.

Álex Márquez megtette, amihez korábban „még nem volt elég tökös”

„Álex valószínűleg jóval magabiztosabb az új motorral. Talán azért, mert megérett, de csodálatos és hihetetlen versenyeket produkált – kezdte a DAZN-nak. – Megérdemli hogy ott legyen, ahol jelenleg tart, mert végső soron eddig ő vétette a legkevesebb hibát és ő volt a legerősebb. Azt kell mondanom, hogy az előző évhez képest látványos fejlődést mutatott.”

A teljesítményen felül az is egy izgalmas kérdéskör lehet Márquez számára, hogy mikor és milyen minőségű fejlesztési csomagot kap az elkövetkezendő időszakban, hiszen ritkaság számba megy, hogy a gyári és a szatellitpilóták között viszonylag minimális a különbség. Erre Dall’Igna is rávilágított, majd hozzátette, korábban teljesen normális volt az a metódus, amikor egy nem gyári versenyző részesült némi fejlesztésben.

Álex Márquez a világbajnokság egyik nagy esélyese? – Quartararo szerint igen

Idén azonban más a helyzet, ezért valószínűtlen, hogy a Desmosedici GP24 rövid távon bármilyen fejlesztést kap, mivel kicsi a differencia: „A mai ismereteink szerint a gyári és a tavalyi konstrukció elképesztően hasonlítanak. Ezért nehéz azon gondolkodnunk, hogy miként tudnánk Álex motorját is fejleszteni” – magyarázta.

A Ducati abban az esetben kaphat egy kis egérutat, amennyiben a gyári motorban találnak némi pluszt. Ez az, amibe Álex Márquez és a teljes Gresini kapaszkodhat, és ezt Dall’Igna is érzi: „Reméljük, hogy tudunk fejlődni a gyári motorral. Ebben az esetben gondolkodhatunk rajta, hogy adunk-e át fejlesztéseket Álexnek. Mindig is ez volt a filozófiánk. Minden évben ezt követtük, és úgy vélem, ez egy érthető gondolkodás. Azt hiszem, sportszerű keretek között járunk el” – zárta gondolatait.

Álex Márquez Zarco döntéséről: Ha az embernek nincs vesztenivalója, több kockázatot vállalhat

Iannone lábujjtörést szenvedett, Bulegára további vizsgálatok várnak

0

Új információk kerültek napvilágra a Superbike-világbajnokság mosti fordulójának sérültjeiről. Nicolò Bulega ideiglenesen, míg Remy Gardner végérvényesen folytathatja a hévégét, Andrea Iannone azonban lábujjtörést szenvedett, ezért számára véget ért a körözés. 

Korábban beszámoltunk róla, hogy meglehetősen zaklatottan indult a Superbike-világbajnokság mosti versenyhétvégéje. Az első szabadedzés alatt négyszer került elő a piros zászló, miután több versenyző is nagyot esett. A tréninget követően Nicolò Bulegának, Andrea Iannonénak és Remy Gardnernek is az orvosi központban volt jelenése. A baleseteket, valamint az első információkat az alábbi cikkben lehet elérni.

Csúnya balesetek a Superbike-vb edzésén, Bulegát hordágyon vitték el, Rea-nek nagy szerencséje volt

Az elmúlt másfél órában újabb információk kerültek napvilágra a három sérült kapcsán. Ugyan Bulegát minden bizonnyal látni fogjuk a 15 órakor kezdődő második szabadedzésen, viszont a tréninget követően ismét megvizsgálják. Ez egyáltalán nem véletlen, hiszen Bulega szemmel látható módon, bicegve hagyta el az orvosi központot.

Remy Gardner minden paraméternek megfelelt, ezért ő folytathatja a hétvégét, hovatovább újabb vizsgálatok elé sem kell néznie. Andrea Iannone hétvégéje azonban véget ért, miután a jobb lábán két lábujja is eltört.