back to top
2025. július 09. 00:39
Kezdőlap Blog Oldal 81

Márquezék simán megverték a mezőnyt, Bagnaiának megint meg kellett elégednie a harmadik hellyel

0

Marc Márquez újabb győzelmet aratott az Argentin Nagydíj sprintjén, miután testvére, Álex nem jelentett rá komoly veszélyt. Francesco Bagnaia jó rajtjának köszönhetően harmadik lett, de ennél többre esélye sem volt.

Szokás szerint a MotoGP sprintfutama zárta az Argentin Nagydíj szombati napját. A pole pozícióból az időmérőn újabb körrekordot futó Marc Márquez szerezte meg, mellőle pedig öccse, Álex, valamint a kvalifikáció meglepetésembere, Johann Zarco várhatta a piros lámpák kialvását. Francesco Bagnaia mindössze negyedikként vághatott neki a futamnak. A mezőny tagjai kivétel nélkül közepes első és lágy hátsó gumit választottak.

Marc Márquez átlépte az álomhatárt, Zarco elütötte az első sortól Bagnaiát az argentínai időmérőn

A két Márquez jól jött el, ahogyan Bagnaia is, Zarcót viszont nemcsak ő, hanem Fabio Quartararo és Pedro Acosta is megelőzte. A háromszoros világbajnok aztán meg akarta támadni a Gresini versenyzőjét, de ennek az lett az eredménye, hogy a gyári Yamaha pilótája elment mellette, igaz, csak néhány pillanat erejéig. Az 1. kör legnagyobb vesztese Brad Binder volt, aki elesett, miután összeért Franco Morbidellivel.

A következő kör elején Acosta az 1-es kanyarban bement Quartararo mellé, és átvette tőle a negyedik helyet. A 25 éves pilótát aztán Zarco is megtámadta, és végül utóbbi jött ki győztesen a francia belharcból. Hátrébb Marco Bezzecchi és Joan Mir is elment Morbidelli mellett, aki így visszaesett a tizedik pozícióba.

Az olasz pilóta aztán a gyári Honda versenyzőjét vissza tudta előzni, miközben a két Márquez egyre jobban elhúzott, viszont kettőjük között nem volt nagy különbség. Mindeközben Fermín Aldeguer és Miguel Oliveira buktak, miután az újonc nekiment a Pramac motorosának. Közülük csak előbbi tért vissza a pályára, meglehetősen furcsa módon. Az incidenst később fogják vizsgálni.

Zarco a rossz rajt után folytatta a kapaszkodást, és Acostát is vissza tudta előzni, akit Fabio Di Giannantonio is maga mögé utasított. Quartararo szintén egyre inkább visszaesett, hiszen Bezzecchi és Morbidelli is elment mellette. Sőt, a gyári Yamaha pilótája a pontszerzők közül is kiszorult Mir miatt, míg Acostát Bezzecchi és Morbidelli is megfogta.

A hajrában Mir is megelőzte honfitársát, így feljött a nyolcadik pozícióba. Bár a 20 éves pilóta a 11. körben visszatámadott, de aztán lecsúszott az ideális ívről, így nem sikerült a manőver. Innentől kezdve viszont nem változott a pontszerzők sorrendje: Marc Márquez végül közel 1 másodperccel előzte meg Álexet, Bagnaiának pedig megint meg kellett elégednie a harmadik pozícióval. Zarco megtartotta a negyedik helyet, mögötte Di Giannantonio, Bezzecchi, Morbidelli, Mir és Acosta lett a sorrend.

A MotoGP termasi sprintjének végeredménye

Razgatlıoğlu ismét tarolt, és a körrekordnál is jobb időt ment a Superbike-vb tesztjén, Bulega bukott

0

Toprak Razgatlıoğlu nem hivatalos körrekorddal végzett az élen a Superbike-vb portimãói tesztjének második napján. A török pilóta jelentős különbséggel múlta felül a délelőtt eleső Nicolò Bulegát, valamint Alex Lowest.

Szombaton rendezték a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjének második napját. A péntekkel ellentétben az időjárás ezúttal nem hátráltatta a mezőnyt, amely így már délelőtt is érdemi munkát tudott végezni az Algarve International Circuiten. Az viszont nem változott, hogy Toprak Razgatlıoğlu ismét nagy előnnyel zárt az élen.

Razgatlıoğlu nagy fölényben zárta az élen az elátkozott Superbike-vb tesztjének első napját

A török motoros a teszt jelentős részét az élen töltötte, és viszonylag nagy fölénnyel vezetett csapattársa, Michael van der Mark előtt. A végén aztán tovább javított, és végül 1:39.592 másodperccel zárt az élen, amivel nem hivatalos pályacsúcsot futott, ugyanis Jonathan Rea körrekordja 1:36.610. A holland versenyző végül negyedik lett.

Nicolò Bulega jó ideig nem volt ott az élmezőnyben, többek között azért sem, mert délelőtt a 11-es kanyarban bukott egy viszonylag nagyot. Szerencsére nem sérült meg, és az utolsó órában jelentősen előrelépett mind a pozíciót, mind a köridőt tekintve, és 425 ezredes lemaradással második lett. Álvaro Bautista ezúttal már pályára gurult, és több mint 1 másodperces hátrányban nyolcadik lett, míg rajtuk kívül a hatodik Danilo Petrucci, valamint a kilencedik Sam Lowes zárt még az első tízben.

A harmadik pozíciót ikertestvére, Alex szerezte meg a Bimotával. A brit motoros ugyancsak az utolsó óra második felében gyorsult jelentősen, de hátránya így is tetemes, egészen pontosan 767 ezred. Csapattársa, Axel Bassani most messzebb volt tőle, hiszen Razgatlıoğlutól közel másfél másodpercet kapva tizedikként végzett.

A pénteki nappal ellentétben a Yamaha legjobbja most nem Andrea Locatelli, hanem az ötödik Remy Gardner volt, aki utolsóként zárt 1 másodpercen belül a legjobb időhöz képest. Az olasz versenyző ebből már kicsúszott, viszont a két motorján futott idejei mindössze 5 ezreddel tértek el egymástól. A Rea-t a két hét múlva esedékes portimãói hétvégén is helyettesítő Augusto Fernández tizenharmadik lett.

Hogy miért nem érdemes kiindulni a teszteredményekből, az talán a Honda szereplése mutatja a legjobban, hiszen Xavi Vierge pénteken még negyedik lett, a második napon viszont már csak tizenharmadik, több mint másfél másodperces lemaradást összeszedve. A munkát ezúttal az állandó pilóták és Tetsuya Nagashima mellett a brit Superbike-bajnokság 2023-as győztese, Tommy Bridewell is segítette.

Mintha csak a MotoGP-t „másolnák”: González nagy harcban, Bertelle a Q1-ből érkezve duplázott

0

 

A MotoGP-é után a Moto2 és a Moto3 időmérőjét is megrendezték. Az állandó mezőnyből ezúttal is ugyanazok hiányoztak, akik két hete, és a beugró versenyzők személye sem változott. A középső kategóriában Sergio Garcíát Óscar Gutiérrez, míg a legkisebbeknél Jacob Roulstone-t Joel Esteban, Noah Dettwilert Adrián Cruces, míg Máximo Quilest Jakob Rosenthaler helyettesítette. A négyből három esetben az ok a teszten elszenvedett sérülés, míg utóbbi esetben az újonc még nem töltötte be 17. életévét.

Moto2

A Moto2-ben Manuel González, Alonso López, Jake Dixon, Marcos Ramírez, Barry Baltus, Arón Canet, Tony Arbolino, Joe Roberts, Mario Aji, Adrián Huertas, Darryn Binder, Zonta van den Goorbergh, Daniel Holgado és Albert Arenas kezdhetett a Q2-ben, miután ők voltak a leggyorsabbak a pénteki edzésen.

A Q1 első próbálkozásai után Deniz Öncü 1:41.776-tal állt az élre, 158 ezreddel megelőzve Ayumu Sasakit, mögöttük pedig Celestino Vietti és Iván Ortolá álltak továbbjutásra.  Utóbbit viszont Izan Guevara nem sokkal később maga mögé utasította. Ezt követően Jorge Navarro esett el, így nehéz helyzetbe került.

Az első szakasz második felében Filip Salač mindössze 6 ezreddel maradt el Öncütől. Vietti aztán 1:41.410-zel átvette a vezetést, míg David Alonso feljött a harmadik pozícióba. A török motoros szintén javított, és 218 ezreddel maradt el az első helytől. Ezzel viszont mg nem volt vége, Álex Escrig ugyanis 33 ezredes lemaradással váratlanul felugrott a második pozícióba. Moreira pedig a harmadik helyig katapultált, így Alonso kiesett, és Öncü is pórul járt, mert végül Salač lett a harmadik.

A Q2-ben Dixon azonnal megdöntötte a körrekordot, és 1:41.188-cal állt az élre, 109 ezreddel megelőzve Viettit, míg a harmadik helyre González jött fel. Ezt követően viszont az Intact pilótája 68 ezredes előnyben átvette a vezetést, míg Ramírez és Moreira megelőzték Arbolinót, így ebben a pillanatban úgy tűnt, hogy ők alkotják a második sort.

Azt követően, hogy a pilóták visszarajzottak a pályára, Dixon 1:41.070-nel visszavette a vezetést, míg Escrig folytatta a menetelést, és mindössze 61 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba. Sőt, a Forward motorosa aztán tovább gyorsult, és 44 ezredre csökkentette a különbséget, így már a második helyen állt. González viszont ezt nem hagyta annyiban, és kereken 2 tizeddel megverve Dixont megszerezte a pole pozíciót. Escrig ráadásul az első sorból is kiszorult, ugyanis Moreira mindössze 18 eureddel felülmúlta őt.

A Moto2 termasi időmérőjének végeredménye

Moto3

A Moto3-ban David Almansa, Álvaro Carpe, José Antonio Rueda, Valentin Perrone, Joel Kelso, Ryusei Yamanaka, Ángel Piqueras, Scott Ogden, Dennis Foggia, Adrián Fernández, Stefano Nepa, Joel Esteban, Riccardo Rossi, valamint Nicola Carraro kvalifikálta magát a Q2-be már pénteken.

A Q1 rögtön érdekes fejleménnyel indult, ugyanis zászlóval jelezték, hogy esik az eső. Luca Lunettának viszont más gondjai is voltak, ugyanis leszakadt egy elem a motorjáról, és kénytelen volt visszatérni a bokszba. Az első próbálkozások után Cruces 1:48.201 másodperces idővel állt az élre, 42 ezreddel megelőzve Cormac Buchanant, és további 2-vel Matteo Bertellét. Mögöttük David Muñoz volt még továbbjutó helyen, akinek valójában teljesen mindegy volt a helyezése, ugyanis a bokszutcából fog indulni a futamon.

A második gyorsköröket követően Bertelle 1:47.687-tel vette át a vezetést, 462 ezreddel felülmúlva a második helyre felzárkózó Marcos Uriartét. Cruces csak egy pozíciót vesztett, míg mögé Ruché Moodley zárkózott fel. Lunetta a történtek miatt csak később jött, és javíthatott is volna, de a 7-es kanyarban óriásit kellett mentenie, így maradt a hetedik, de nem sokkal később a kint maradó Taiyo Furusato megelőzte.

A japán pilóta aztán tovább javított, amivel a harmadik helyig ugrott fel, de mindössze 2, illetve 3 ezreddel előzte meg Crucest és Moodley-t. Ezt követően nem változott a sorrend: Cruces és Muñoz kakaskodása miatt utóbbi nem tudott javítani, ahogyan Lunetta sem, akinek újabb mentést kellett bemutatnia. Ennek következtében Bertelle, Uriarte, Furusato és Crcuces jutottak tovább.

A Q2 első kísérletei során Bertelle ott folytatta, ahol a második szabadedzésen, illetve a Q1-ben abbahagyta, és 1:46.425-tel állt az élre, 366 ezreddel megelőzve Carpét, és 591-gyel Fernándezt. A második körökben aztán Rossi 306 ezredre csökkentette lemaradását, így felugrott a második pozícióba, míg Yamanaka a negyedik a negyedik pozíciót foglalta el.

Miután a pilóták visszatértek a pályára, Bertelle a tumultus közepette tovább javított, és 1:46.034-gyel megöntötte néhány órával korábbi körrekordját. Piqueras 59 százados hátrányban feljött a második helyre, mögötte pedig Carpe és Rueda volt a sorrend. Mindeközben volt egy bukás is, ráadásul Rossi Ogdent is magával sodorta, miután hibázott a 7-es kanyarban.

Piqueras tovább javított, és 232 ezredre csökkentette hátrányát, míg mögé Almansa, valamint Yamanaka zárkózott fel. Az utolsó szó a japán versenyzőé volt, és 296 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba. Bertelle ezzel megszerezte idénybeli második pole pozícióját, mindezt ráadásul úgy, hogy pénteki bukása miatt a Q1-ben kellett kezdenie. Ezzel pedig az is eldőlt, hogy a MotoGP-hez hasonlóan a kisebb kategóriákban is ugyanaz a versenyző szerezte meg a rajtelsőséget, mint aki Thaiföldön a leggyorsabbnak bizonyult.

A Moto3 termasi időmérőjének végeredménye

Az Aprilia megváltoztatná a szabályokat, hogy Martínnak „simább” legyen a visszatérése

0

Az Aprilia beadott egy szabályváltoztatási kérelmet, azt szeretné lehetővé tenni, hogy egy sokat kihagyó pilóta MotoGP-géppel is tesztelhessen, mielőtt újra versenyezni kezd. A noaleiek ezzel természetesen Jorge Martín visszatérését szeretnék megkönnyíteni, de meglátásuk szerint egyben a teljes mezőnynek is kedveznének.

Az már egy ideje világos, hogy az elhúzódóan sérüléssel küzdő Jorge Martín nemcsak a Thai, hanem a hétvégi Argentin Nagydíjat is kihagyja A címvédő először a sepangi teszten bukott, amiben a jobb kezét és a bal lábát is eltörte. Emiatt műtétre és kihagyásra kényszerült, de az eredeti tervek szerint elindulhatott volna a szezonnyitón. Viszont aztán egy újabb balesetet is elszenvedett. Ekkor egy edzésen esett el, és mivel több helyen is eltörtek a csontjai, elkerülhetetlen volt az újabb orvosi beavatkozás. Csütörtökön pedig kiderült, hogy emiatt az Amerikai Nagydíjon sem tud motorra ülni. Ugyanekkor arra is kitért, szeretne felkészülten visszatérni a mezőnybe.

Hivatalos: Martín az Amerikai Nagydíjat is kihagyja

„Szeretnék valamilyen tesztet teljesíteni, mielőtt visszatérnék a versenyzéshez, mivel egyelőre nincsenek jó érzéseim ezzel kapcsolatban – mondta Martín az Argentin Nagydíj előtti sajtótájékoztatón, amelyre az interneten keresztül jelentkezett be. – Tudom, hogy Massimo [Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója] dolgozik ezen. Szóval meglátjuk, hogy sikerül-e megvalósítanunk.”

Azonban Martín hiába akarna az RS-GP-vel, amellyel idén eddig csupán 13 kört tett meg, tesztelni, legfeljebb az Aprilia superbike-jával gyakorolhat.  „A szabályok szerint egy maximum átlagos Aprilia RSV4 lehet, amelyre ilyenkor felül – magyarázta Rivola. – De őszintén szólva, leginkább arra kell gondolnunk, hogy mi a jó a biztonsága szempontjából.”

Martín az előírások értelmében tehát nem tesztelhetne MotoGP-géppel, de a noaleiek változtatni szeretnének ezen. A gyári istálló csapatfőnöke, Paolo Bonora pénteken elárulta, hogy beadtak egy erre vonatkozó szabályváltoztatási kérelmet az illetékes bizottsághoz. Arra, hogy meglátásuk szerint miért van erre szükség, és miért profitálna belőle az egész sorozat, Rivola fejtette ki részletekbe menően.

Bezzecchi elmondta, mit gondol Martín újabb halasztásáról, Ogura szerint most kihívásra van szüksége

„Jelenleg persze nekünk áll érdekünkben a szabályok megváltoztatása, de szerintünk ez minden versenyzőről szól – kezdte az olasz sportvezető. – A [koncessziós] engedmények miatt a japán gyártók jelenleg bármit tesztelhetnek, amit akarnak. Szóval akkor miért nem hozhatunk egy olyan szabályt, hogy aki ennyit kihagyott, az simábban tudjon visszaszokni egy MotoGP-gép sebességéhez? Ráadásul a miénk egy nagyon speciális eset, mert Jorge gyártót váltott, és nem volt lehetősége alaposan tesztelni az új motorját – Sepangban öt kilométer megtétele után bukott.”

„Tehát kellene egy olyan szabály, hogy ha kihagytál két vagy három eseményt [tesztet vagy fordulót], akkor tesztelhetsz MotoGP-motorral. Senki, aki tiszteli a versenyzőket, sem érvelne ez ellen. És ez a műsor szempontjából is hasznos lenne. Mert például, mondjuk, hogy Jorge elindul Katarban, megtesz egy kört az első szabadedzésen, majd azt mondja, hogy így nem tudom vezetni ezt a motort. Akkor egy motorral kevesebb lesz a rajtrácson. És ez nemcsak rólunk szól, hanem mindenkiről. Például Álex Rinsről, aki tavaly sokat kihagyott a sérülése miatt. Ha megnézzük a versenyhétvégék jelenlegi formátumát, már pénteken időmérős üzemmódban kell lenni, szóval szerintem egy ilyen szabály mindenkinek segítene.”

Martín a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy reményei szerint az április 11-13-i Katari Nagydíjon visszatérhet. Az Apriliánál szintén ebben bíznak, de tudják, ez még nem egy lefutott kérdés. „Mindenképpen ez a célunk, de most még nem tudjuk megmondani, hogy összejön-e – ismerte el Rivola. – A csapaton belül úgy gondoljuk, hogy Katarban sikerülhet a visszatérés, de biztosat még nem tudunk. Ez Jorgétól függ, és persze attól, hogy mit mond az orvos. De Jorge küzd, mindent belead – ahogy a motoron is szokta. Minden nap próbál egy lépést megtenni előre. Viszont minden napnak megvannak a maga hullámvölgyei. Mindenesetre nagyon motivált, és jelenleg jól halad a felépülési folyamattal.”

Martín édesanyjának fáj a csoportkép, de szívmelengető a versenytársak tisztelete

Marc Márquez átlépte az álomhatárt, Zarco elütötte az első sortól Bagnaiát az argentínai időmérőn

0

Marc Márquez újabb körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót az Argentin Nagydíj időmérőjén, megelőzve öccsét, Álexet. Johann Zarco közel két év után először vitte az első sorba a Hondát, míg Francesco Bagnaia csak a másodikból indulhat.

A MotoGP időmérőjével folytatódott az Argentin Nagydíj hétvégéje. A Q1-ben Marc Márqueznek, Fabio Di Giannantoniónak, Álex Márqueznek, Marco Bezzecchinek, Brad Bindernek, Álex Rinsnek, Johann Zarcónak, Fabio Quartararónak, Pedro Acostának és Francesco Bagnaiának nem kellett részt vennie, hiszen ők végeztek az első tízben a pénteki edzésen. A körülmények abból a szempontból jobbak voltak az egy nappal ezelőttinél, hogy éjszaka ezúttal nem esett az eső. A kvalifikáció kezdetén a levegő hőmérséklete 19, az aszfalté pedig 24 fokos volt, míg a páratartalom 82 százalékon állt.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Az első szakaszban a valamivel később kiguruló Raúl Fernández kivételével mindenki azonnal kirajzott a pályára, és az összes motoron lágy hátsó gumi volt. Az első abroncsok tekintetében a közepes volt többségben, de néhányan itt is lágyon kezdtek. Az első mért kört Enea Bastianini futotta, a Tech3 motorosa 1:38.739 másodperccel kezdett. Ennél azonban voltak sokkal jobb idők is, ugyanis Franco Morbidelli 1:37.645-tel nyitott, 42 ezreddel megelőzve Jack Millert, és további 105-tel Ai Ogurát.

A VR46 motorosa aztán javított, és 1:37.312-vel növelte előnyét. Az ausztrál és a japán pilóta viszont nem gyorsultak, a többiek pedig nem tudtak beférkőzni közéjük. Az első hármas mögött így Joan Mir, Fermín Aldeguer, Luca Marini, Somkiat Chantra, Miguel Oliveira, Maverick Viñales, Raúl Fernández, Enea Bastianini és Lorenzo Savadori volt a sorrend, amikor a versenyzők visszatértek a garázsba.

Miután a Q1-ben szereplők visszatértek a pályára, megtörtént az időmérő első bukása, miután Chantra került a földre. Márkatársa, Mir viszont feljött a második helyre, 214 ezreddel lemaradva Morbidellitől, miközben Miller és Ogura csak az idejükön tudtak javítani. Utóbbi aztán le is írta saját esélyeit, ugyanis ő is elesett.

A végén egyedül Aldeguer javított, de csak Ogurát tudta megelőzni. Ennek következtében Morbidelli és Mir jutottak tovább, mögöttük pedig Miller, Aldeguer, Ogura, Marini, Oliveira, Fernández, Chantra, Viñales, Bastianini és Savadori lett a sorrend, így ők állnak fel a rajtrács utolsó tíz helyére.

A Q2 első próbálkozásai után Marc Márquez rögtön megdöntötte pénteki körrekordját, és 1:37.142-vel élre állt. Mögötte viszont érett a meglepetés, hiszen Zarco mindössze 63 ezreddel maradt el tőle, míg a harmadik pozíciót Álex Márquez foglalta el. A nyolcszoros világbajnok aztán 1:37.023-ra javított, 14 századdal megelőzve öccsét. Zarco nem fejezte be a következő körét, de így is csak egy helyet csúszott vissza, míg mögöttük Bezzecchi, Acosta, Morbidelli, Bagnaia, Quartararo, Di Giannantonio, Binder, Rins és Mir volt a sorrend. Igaz, közvetlenül félidő előtt a VR46 ifjabbik pilótája még javított, és feljött a hatodik pozícióba.

Miután a mezőny megmaradt tagjai visszatértek a pályára, Bagnaia javított, de csak a negyedik helyre tudott feljönni, míg Acosta és Morbidelli szintén megelőzték Bezzecchit. Hátrébb Mir a kilencedik pozícióig jött előre, majd következett a két Yamaha Quartararo, Rins sorrendben, majd jött Binder.

Az véghajrában Marc Márquez beleerősített, és átlépte az 1:37-es határt, mivel 1:36.917-tel szerezte meg a pole pozíciót. Zarco maradt a harmadik, így a 2023-as Olasz Nagydíj óta először az első sorba vitte a Hondát. Bagnaia csak a második sorból indulhat, mögötte pedig Acosta, Di Giannantonio, Quartararo, Morbidelli, Bezzecchi, Mir, Binder és Rins lett a sorrend.

A MotoGP termasi időmérőjének végeredménye

Bezzecchi egyértelmű célt fogalmazott meg, de nem akarja mindenáron elérni

0

Marco Bezzecchi elégedett a termasi péntekjével, és hangsúlyozta, az egykörös tempót illetően még van benne tartalék. A gyári Aprilia pilótája az élmezőnyben harcolna, de őrültséget azért nem akar csinálni.

Marco Bezzecchi amolyan sötét lóként vágott neki az Argentin Nagydíj hétvégéjének. Az olasz versenyző két éve pont a termasi pályán aratta pályafutása első győzelmét a MotoGP-ben, és ugyanezen a futamon az első leggyorsabb körét is megfutotta. Ráadásul egy esztendővel korábban az Aprilia szintén ezen a helyszínen iratkozott fel a futamgyőztes gyártók listájára.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

A 26 éves motoros ennek megfelelően kifejezetten jól kezdte a hétvégét, és mind a szabadedzést, mind az edzést az élmezőnyben zárt a pénteki napon. A helyi idő szerint délutáni tréningen negyedikként végzett, amivel a Ducatikat leszámítva ő volt a legjobb. Bezzecchi egyértelmű célt fogalmazott meg a hétvége további részére vonatkozóan.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Elértem a célomat, rögtön bejutottam a Q2-be, de a gyorskört illetően még van némi tartalékom az időmérőre – nyilatkozta. – Javítanom kell, hogy valamivel előrébb kerüljek a rajtrácson. Még mindig le vagyok maradva egy kicsit a leggyorsabbaktól. Szeretnék előrelépni Thaiföldhöz képest, az élbollyal akarok csatázni, de anélkül, hogy őrültséget csinálnék. Ha pedig nem tudok, akkor a legtöbbet szeretném kihozni a lehetőségeimből, kezdve a gyorskörökkel.”

A forduló kezdése előtt az egyik fő beszédtémát a pálya állapota szolgáltatta. Mivel ugyanis egy év kimaradt, sokan attól féltek, hogy nagyon rossz lesz a tapadás. Nos, a helyzet valóban nem szokványos, ráadásul az előző éjszaka még az eső is eleredt, ám Bezzecchi úgy véli, összességében jobbak a feltételek, mint amire számított.

A pályakörülmények jobbak voltak a vártnál – jelentette ki. – Amikor csütörtökön gyalogosan megvizsgáltam, az volt a benyomásom, hogy koszosabb. Amikor viszont délelőtt pályára mentem a motorral, sokkal jobb volt, mint amikor legutóbb itt jártunk. Szóval jó érzést tudtunk felépíteni, nem alakult rosszul a nap.”

Egyelőre úgy tűnik, hogy az Aprilia ismét a második erő lehet a Ducati mögött. Bezzecchitől megkérdezték, hogy szerinte van-e olyan terület, ahol felülmúlják a bolognaiakat. „Az elejével kapcsolatban nagyon magabiztos vagyok – felelte. – A tapadás szempontjából is jó a motor. A stabilitás viszont kicsit hiányzik.”

Marc Márquez elárulta, kik lehetnek a legerősebb ellenfelei Argentínában

A futamok előtt mindig kulcskérdés, hogy a mezőny tagjai milyen gumikeverékeket választanak. Bezzecchi erre még nem tud válaszolni. „Szombaton általában sokat javul a pálya, mert három eseményünk van egymás után – fogalmazott. – Az időmérő után, a körülményektől függően többet tudunk mondani arról, hogy melyik abroncs a legjobb.”

Quartararóra újra lesújtottak a tavalyi démonok, majd jobban elfáradt, mint az egész edzésen

0

Fabio Quartararo elégedetten zárta az Argentin Nagydíj pénteki napját, még úgy is, hogy többször nem jött ki jól számára a lépés. Ami az edzés elején történt lefulladását illeti, elárulta, kifogyott az üzemanyaga.

Mozgalmas, ám annál eredményesebb pénteki napot zárt Fabio Quartararo az Argentin Nagydíj hétvégéjének nyitányán. A gyári Yamaha versenyzője az első szabadedzésen csupán tizenharmadikként végzett, több mint 1 másodperces hátrányban, ám az edzésen 523 ezredre csökkentette lemaradását, ami a nyolcadik, vagyis Q2-es szereplést érő pozíciót jelentett.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

Pedig a francia pilóta számára finoman szólva sem alakult ideálisan a magyar idő szerint esti program. A tréning elején ugyanis lefulladt a motorja, és a beavatkozók nem nagyon segítettek neki, a hajrában pedig hiába akart szélárnyékot nyerni Francesco Bagnaiától, ez csak a 2-es kanyarig sikerült, ugyanis ellenfele elesett. Ennek ellenére a 25 éves motorosnak sikerült megfutnia a szükséges időt.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Jó nap volt, de kemény is, mert nem számítottam rá, hogy délelőtt ennyit fogok szenvedni, délután pedig sajnos technikai problémám volt – nyilatkozta. – A második körben megállt a motor. Ki kellett volna próbálnom az alapvázat, de nem sikerült, a gumik kapcsán kicsit összezavarodtam, ám végül egész jól alakult. Szerettem volna követni valakit a pályán. Bagnaiát követtem, de sajnos a második kanyarban elesett. Ugyanakkor boldog vagyok, és szerintem az a legfontosabb, hogy a Q2-ben vagyok.”

Ami az edzés elején történteket illeti, úgy tűnik, Quartararóra ismét lecsapott a tavalyi átok, ugyanis azért állt le, mert motorjából kifogyott az üzemanyag. Persze nem elhanyagolható részlet, hogy ezúttal legalább nem valamelyik versenyen történt, így ő sem csinált belőle nagy ügyet. „Volt egy kis gondunk az üzemanyagtartállyal, nem volt [elég] benzinem – árulta el. – Szóval a szerelők jönnek nekem néhány sörrel. Azonban ez csak egy emberi hiba volt. Szerencsére nem a futam közben történt.”

2021 királykategóriás világbajnoka utána sokáig kénytelen volt tolni a Yamahát, mivel a beavatkozók nem nagyon segítettek neki. „Nem hagyhattam ott a motort, mert fontos volt, hogy meglegyen – magyarázta. – Tolnom kellett, a pályamunkás pedig eközben úgy nézett rám, mintha azt mondaná, hogy »szép munka«. Mindenesetre azon a kétszáz méteren jobban elfáradtam, mint az egész edzés alatt.”

A Yamaha, pontosabban annak gyári istállója kifejezetten elégedett lehet a pénteki nappal, hiszen Quartararo mellett Álex Rins is kiharcolta a Q2-es szereplést. A spanyol versenyző még csapattársát is felülmúlta, igaz, neki sikerült felhasználnia az egyik gyári Ducati szélárnyékát, hiszen Marc Márquez mögött teljesítette leggyorsabb körét. A francia pilóta többek között ezt is meg akarta vizsgálni, de összességében optimista.

Jó lenne szombaton a legjobb ötben lenni, de úgy gondolom, mindenekelőtt a hátsó tapadáson kell sokat dolgoznunk az elektronikán keresztül – utalt a pálya állapotára. – Meg kell néznünk, hol tudunk javítani. Azt is meg kell vizsgálnunk, hogy Álex hol gyorsabb nálunk. Úgy tűnik, hogy szélárnyékot nyert, úgyhogy ezt jól ki kell elemeznünk. Ugyanakkor igencsak elégedett vagyok.”

A Márquezék közé beférkőző Di Giannantonio szerint van még benne tartalék, de nehéz futamot vár

0

Fabio Di Giannantonio méltatta csapatát, miután másodikként zárta az Argentin Nagydíj edzését. Az olasz pilóta elárulta, mindig tanul valami újat a motorjával, illetve magával kapcsolatban, ezért még lehet benne tartalék, de fizikai állapota miatt nehéz versenyre számít.

Nem feltétlenül indult jól, de mindenképpen remekül zárult Fabio Di Giannantonio pénteki napja Termasban. Azok után, hogy az Argentin Nagydíj első szabadedzésén tizennegyedik lett, az edzésen sokáig úgy tűnt, hogy legfeljebb a továbbjutásért lehet harcban, de nem a közvetlen élmezőnyben fog végezni. A legvégén viszont váratlanul felbukkant a második helyen, elválasztva egymástól Marc és Álex Márquezt.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Nagyon örülök, rendkívül büszke vagyok a csapatra – értékelt a MotoGP hivatalos honlapjának. – Élvezem, hogy már jobban ismerjük egymást az új csapattagokkal, és a motort is jobban ismerjük, hiszen számunkra ez egy új gép. Az a jó, hogy amikor a motor állításáról van szó, ugyanarra gondolunk, úgyhogy gyorsan tudunk módosítani rajta. Büszkék vagyunk, és nagyon élveztük. Ismét elkezdtük érezni a lendületet a motoron. Hosszú telünk volt, és nem mentem a motorral. Szóval élvezem a pillanatot, boldog és büszke vagyok.”

Di Giannantonio hátrányból kezdte az idényt a többiekhez képest, hiszen a sepangi teszt első napjának végén eltörte a kulcscsontját. Ennek következtében a tesztek hátralévő részéről lemaradt, és csak a Thai Nagydíj hétvégéjén tudott visszaülni a motorra. Ennek következtében viszont meredekebb a fejlődési görbéje.

Száz százalékig – válaszolta arra a kérdésre, hogy minden pályára gurulással tud-e valamit tanulni. – Azonban ez túlmutat rajtam. Úgy vélem, a világ minden munkájáról elmondható, hogy ha az ember napról napra csinálja, akkor talál megoldásokat. Nagyon sok pályaidőt vesztettem, úgyhogy minden alkalommal, amikor kimegyek, találok egy nagy előrelépést a motort illetően, de főleg magammal kapcsolatban. Úgy vélem, van még bennünk némi tartalék, de jelenleg örülök a pillanatnak.”

Persze kérdés, hogy ezt a tartalékot mennyire sikerül kiaknázni. Marc Márquez aligha véletlenül sorolta fel Di Giannantoniót, amikor a potenciális ellenfeleiről beszélt, de azt is hozzátette, hogy az olasz versenyző versenytempóban azért valamelyest elmarad. Maga az érintett is arra számít, hogy a sérülése miatt kemény vasárnap elé néz.

Marc Márquez elárulta, kik lehetnek a legerősebb ellenfelei Argentínában

Jobban – felelte, amikor amikor arról érdeklődtek, hogy jobban érzi-e magát. – Szerintem a hosszú futam még mindig kicsit nehéz lesz, főleg a felsőtestemnek, de jobban érzem magam. Más hozzáállással jöttem ide, egyszerűen el akartam felejteni, mi van a vállammal, és igyekeztem mindent százszázalékosan csinálni. Meglátjuk, hogy ez működik-e.”

Acosta: Nem kell a KTM-nél maradnom ahhoz, hogy boldog legyek az életben

0

Pedro Acosta elégedett volt a termasi péntekjével, és annak is örült, hogy a többi KTM szintén elég jól teljesített. A spanyol pilóta kitért az edzés leintése után elszenvedett furcsa balesetére, valamint az esetleges távozásáról szóló pletykára is reagált.

Pedro Acosta mind az első szabadedzést, mint az edzést a mezőny első felének vége felé zárta. Helyi idő szerint délelőtt tizedikként végzett, de ami ennél fontosabb, hogy néhány órával később kilencedik lett, így bejutott a Q2-be. Igaz, a leggyorsabb kört megfutó Marc Márquez mögött tetemes, 532 ezred volt a hátránya, de így sem volt szomorú.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

Jól alakult a nap, még úgy is, hogy az első szabadedzésen nem mentünk túl sokat, mert nagyon nehezek voltak a körülmények – nyilatkozta. – Ennek ellenére elégedettek vagyunk, már csak azért is, mert Brad [Binder] nagyon gyors volt. Még a [régi] körrekordnál is jobb volt. Különösen a pálya utolsó szakaszán volt jó a tempó, így most sok információval rendelkezünk. A csapat egyre jobb, és jó, hogy az összes KTM-es a Q2-ért harcol.”

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Valóban, a dél-afrikai versenyző 28 századdal gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, aki azonban már tavaly is hangot adott annak, hogy kifejezetten örül, ha pénteken nem ő a leggyorsabb márkán belül. Ráadásul Acosta először versenyez Termasban királykategóriás pilótaként, így ebből a szempontból nehezebb dolga van, mint általában.

Brad legutóbb is erős volt – emlékezett vissza a két évvel ezelőtti eseményekre. – Ami viszont minket illet, izgalmas eljönni egy új versenypályára, és tanulni néhány dolgot valaki mástól. Néha szimplán nehéz összehasonlítani magunkat mással. Szóval igazán nagyszerű, hogy Brad ennyire gyors egy körön, és Maverick [Viñales], valamint Enea [Bastianini] sem teljesít rosszul. Thaiföldön Brad és én is el voltunk veszve egy kicsit, de itt úgy döntöttünk, hogy egy irányba megyünk. Nekem kicsit több időre volt szükségem a pálya és a motor megértéséhez. Ugyanakkor elégedett vagyok, és izgatottan várom a szombatot.”

Acosta napja meglehetősen furcsán zárult, hiszen már a leintés után, messze nem versenytempóban elesett a 2-es kanyar bejáratánál. „Nehéz megérteni a bukást – fogalmazott. – Nem tudom, mi történt. Lassan mentem, és nem fékeztem annyira keményen. Az előző körben is lassan mentem, de nem olyan mértékben, hogy ez az esés ebből fakadhatott volna.”

Acostával kapcsolatban pénteken ismét felerősödtek azok a pletykák, hogy szerződése ellenére adott esetben már az idei év végén elhagyhatja a KTM-et. Sajtóértesülések szerint ugyanis amennyiben az osztrák gyártó nem teljesít elég jól, jövőre akár a Ducatihoz, azon belül is a VR46-hoz igazolhat. A kétszeres világbajnok reagált a híresztelésekre.

Acosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

2025-re és ’26-ra szerződéssel rendelkezem. Ennél többet nem kell mondanom – jelentette ki, de azért folytatta. – Egyszerűen versenyképes akarok lenni. Minden gyártó fejlődik és erős. Nem kell a KTM-nél maradnom ahhoz, hogy boldog legyek az életben. Csak tovább kell dolgoznunk, aztán majd meglátjuk. Ez még csak a második futam az idényben.”

Marc Márquez elárulta, kik lehetnek a legerősebb ellenfelei Argentínában

0

Marc Márquez kijelentette, az Argentin Nagydíj pénteki napjának elején szenvedett, ám aztán sikerült javítani a beállításokon, és főleg a versenytempóját illetően elégedett. A nyolcszoros világbajnok megnevezte azokat a versenyzőket, akik szerinte a legnagyobb kihívást jelenthetik számára.

Egyelőre úgy tűnik, hogy ismét Marc Márquez lesz az, akit a hétvége nagyobb tétre menő részein le kell győzni. A gyári Ducati pilótája mind a szabadedzésen, mind az edzésen az első helyen végzett. Magyar idő szerint délután mindössze 26 ezreddel múlta felül a meglepetésre másodikként záró Johann Zarcót, majd este is ő bizonyult a leggyorsabbnak.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

Akkor már valamivel nagyobb volt a különbség, hiszen 135 ezreddel volt gyorsabb a második pozícióba váratlanul felkapaszkodó Fabio Di Giannantoniónál. Összességében pedig meglehetősen magabiztosnak tűnik. Igaz, a nap eleje nem alakult számára ideálisan, de aztán sikerült kellőképpen javítani a motor beállításain.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Természetesen jó, ha az ember jól kezd – nyilatkozta Márquez a MotoGP hivatalos honlapjának. – Az első szabadedzésen kicsit szenvedtem, de aztán az edzésen sokkal jobb voltam. Most motoroztam itt először a Ducatival, és nem volt meg az alapbeállításunk az elektronikát illetően, főleg a motorfék esetében, amely terület kicsit a specialitásom. Az elektronika terén nagyon jó munkát végeztem a két tréning között, és nagy lépést tettünk előre, különösen abból a szempontból, hogy kiegyensúlyozottabbak lettünk. Szombaton kulcsfontosságú lesz alkalmazkodni a körülményekhez, hiszen minden pályára gurulásnál fejlődtem. Fontos lesz ezt megérteni a vezetési stílus és a beállítás miatt.”

Márquez egyébként saját, tizenegy éve fennálló körrekordját döntötte meg, amely egyben az utolsó olyan pálya csúcs volt, amely nem a Michelin nevéhez fűződött. Ezzel együtt a hosszú etapját még jobbnak tartja. „A versenytempóval – válaszolta arra a kérdésre, hogy az egykörös vagy a versenyszimulációjával elégedettebb. – A versenytempó szempontjából a közepes és a használt lágy gumin is jól érzem magam. A gyorskör mindig különleges. Szombaton fontos lesz az első sorba kvalifikálni, ez lesz a fő cél, de a versenytempót illetően jobban érzem magam.”

Persze hiába a két első hely és hiába az annál is jobb versenytempó, nyilvánvalóan nem lehet előre odaadni Márqueznek a győzelmet. A 32 éves motorostól megkérdezték, hogy kik lehetnek a legerősebb ellenfelei, ő pedig négy nevet sorolt fel. Ebből három a végeredmény ismeretében nem meglepő, a negyedik pedig szintén nyilvánvaló.

Bagnaia biztos volt benne, hogy bukása után nem jut tovább, így viszont boldogan várja a folytatást

Álex [Márquez] itt is rendkívül erős, ott lesz [az élmezőnyben] – jelentette ki. – Di Giannantonio szintén nagyon jó kört futott. A versenytempóban kicsit messzebb van, de szerintem közel lesz. Pecco [Bagnaia]: bukott, de gyors, valamint [Marco] Bezzecchi. Tudjuk, hogy ő 2023-ban nyert itt, és az Aprilia szintén jól működött itt korábban, úgyhogy erős Bezzecchire számítok.”