back to top
2025. július 09. 06:01
Kezdőlap Blog Oldal 82

Bagnaia biztos volt benne, hogy bukása után nem jut tovább, így viszont boldogan várja a folytatást

0

Francesco Bagnaia elárulta, már látta maga előtt, ahogyan nem jut tovább a Q2-be, miután az Argentin Nagydíj edzésének végén elesett, amit egyébként apró hibának titulált. Mivel azonban végül mégsem járt pórul, kifejezetten optimistán várja a hétvége hátralévő részét.

Érdekesen alakult Francesco Bagnaia pénteki napja Termasban. A gyári Ducati pilótája az első szabadedzésen mindössze a tizenhatodik helyen végzett, de esetében egyáltalán nem új keletű, hogy a hétvége első pályaeseményén nem az egykörös tempót hajszolja. Az edzésen aztán látszott, hogy megvan a továbbjutáshoz szükséges tempó, de végül így is majdnem lemaradt a továbbjutásról.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

A 28 éves motoros ugyanis a hajrában elesett a 2-es kanyarban, és már nem volt ideje arra, hogy újra pályára menjen, majd felérjen a gyorskörre. Ennek következtében innentől csak szurkolhatott annak, hogy ne szoruljon ki az első tízből. Óhaja végül meghallgatásra talált, ugyanis pont a tizedik pozícióban zárt, mindössze 21 ezreddel megelőzve Ai Ogurát. Bagnaia biztos volt benne, hogy lecsúszik a továbbjutásról.

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

Nagyon – válaszolta a MotoGP hivatalos honlapjának arra a kérdésre, hogy megkönnyebbült-e. – Már láttam magam előtt, hogy nem jutok be a Q2-be. Kár lett volna. Ezzel együtt boldog vagyok. Boldog, mert délután sokkal jobban éreztem magam. Nagy lépést tettünk előre a motor beállításait illetően, és ez sokat segített. Örülök, mert végre sokkal jobban érzem magam a fékezés során és a bejáratokon. Szombaton pedig megpróbálunk még egy lépést tenni.”

A háromszoros világbajnok arra a rontásra is kitért, amely kis híján arra kényszerítette, hogy a Thai Nagydíj időmérőjéhez hasonlóan ismét a Q1-ben szerepeljen. „Csak egy apró hiba volt, de a bejáraton kissé túl agresszív voltam – magyarázta. – A hátsó keréknél valamivel nagyobb volt a nyomás a kelleténél, és elestem.”

Ami a nap többi részét illeti, a gyári Ducati pilótája állítása szerint nem kezdett jól: hasonló érzést tapasztalt a motoron, mint Buriramban, és hiányzott valami a teljes magabiztossághoz. Délután viszont úgy készítették fel a motort, ahogyan ő azt szerette volna. A lassítások során sokkal jobban teljesített, és az önbizalma is megjött.

A tapadás még az edzés alatt is változott, mert amikor elkezdtük, nem volt valami jó, de aztán javult, és az utolsó szakaszban sokkal jobbnak bizonyult – magyarázta. – Szerintem mindig ez lesz, a szombati sprinten és a [vasárnapi] futamon is az utolsó körökben leszünk a leggyorsabbak. Az a fontos, hogy a fékezés során ismét jól érezzem magam. Ez volt a fő célom.”

Bár a bukástól függetlenül is úgy tűnik, hogy Marc Márquez ismét előrébb van Bagnaiánál, akit talán mások is megszorongathatnak, a huszonkilencszeres királykategóriás futamgyőztes kifejezetten optimistán várja a folytatást. Úgy véli, akár 3 tizeddel is képes jobb kört futni. „Úgy érzem, készen állok a harcra, legyen akárki [az ellenfél]” –szögezte le.

És hogy kik lehetnek az ellenfelei? Nos, Márquezén kívül még két nevet említett meg, de nem a harmadik, illetve negyedik helyen végző, szinte végig az élmezőnyben lévő Álex Márquezét vagy Marco Bezzecchiét. „Különösen [Johann] Zarco lepett meg – jelentette ki. – Hihetetlen dolgokkal rukkolt elő, amire nem számítottam, az ugyanis nem újdonság, hogy Marc itt jól teljesít. Diggia [Fabio Di Giannantonio – a szerk.] is igazán lenyűgözött, délután ő is remekül szerepelt.”

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Zarco az Argentin Nagydíj hétvégéjére

0

Johann Zarco felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki az Argentin Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. A P1race.hu ligájában akadt, aki az első fordulóban a lehető legjobb csapatot állította össze, mégsem ő áll az élen.

Magyar idő szerint szombat 14:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a királykategóriás időmérő. Ezúttal Johann Zarco fedte fel, hogy hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A francia versenyző még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé saját magát és Marc Márquezt tette, míg „Silver ridernek” Ai Ogurát és Marco Bezzecchit választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg a csapatokból a VR46 mellett tette le a voksát.

A Thai Nagydíjjal a P1race.hu ligája is elindult, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen a jaws46 áll 215,5 ponttal, mindezt úgy, hogy felhasználta az egyik „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét. A team name2 tulajdonosa nem így tett, viszont ezt leszámítva sikerült összeállítania a lehető legjobb csapatot, és 195 egységgel a második pozícióban áll, fél ponttal megelőzve a FOREVER93 elnevezésű csapatot. Ami szerkesztőségünket illeti, Sebők Máté (Zarco zárkózása) holtversenyben a negyedik, Pestality Máté (MateZsolt MS) a tizenhatodik, míg Szántó Dávid (szancsodavid) a harmincnegyedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen

0

Marc Márquez pályacsúccsal zárta az élen az Argentin Nagydíj edzését, megelőzve a legvégén javító Fabio Di Giannantoniót, valamint Álex Márquezt. Francesco Bagnaia szintén bejutott a Q2-be, de ez bukása miatt nem sokon múlott.

Folytatódott az Argentin Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, hiszen magyar idő szerint este megrendezték az edzést. Ezen az eseményen szokás szerint eldőlt, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A hőmérséklet nőtt az első gyakorláshoz képest, hiszen a levegő 20, az aszfalt 30 fokos volt a kezdés pillanatában.

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

Miután a bokszutca kinyitott, az összes versenyző pályára gurult. Az első gumit illetően a lágyat választó Jack Milleren kívül mindenki közepesen kezdett, hátul viszont jobban megoszlott a két keverék. Az első mért kört Marc Márquez futotta meg, a nyolcszoros világbajnok 1:40.596 másodperccel nyitott. Az első próbálkozások után Brad Binder 1:39.528-cal állt az élre, megelőzve a nagyot mentő Ai Ogurát és Marco Bezzecchit.

A második körök után az idősebbik Márquez 1:38.749-cel vette át a vezetést, 13 századdal megelőzve öccsét, Álexet, míg Bezzecchi további 4 ezreddel maradt el. A 32 éves motoros viszont utána nem javított, ellentétben testvérével és csapattársával, Francesco Bagnaiával. Előbbi 1:38.370-nel állt az élre, 156 ereddel felülmúlva márkatársát.

Fabio Quartararo számára eközben nem indult jól a tréning, ugyanis technikai hiba sújtotta. Álex Márquez aztán újabb 165 ezreddel gyorsult, és mögé pedig az első szabadedzés meglepetésembere, Johann Zarco jött fel 299 ezredes hátrányban. Bagnaia így visszaesett a harmadik pozícióba, míg Bezzecchi feljött a negyedikbe, ahonnan aztán Fabio Di Giannantonio letaszította.

20 perc után Marc Márquez visszatért a pályára, és 21 ezreddel felülmúlta fivére idejét, így visszavette a vezetést. Ezt követően még tovább gyorsult, és 1:37.739-re javította a legjobb időt, 267 ezreddel megelőzve a szintén javító Zarcót. Ezt követően egyikük sem tudott fejlődni, ellentétben Bezzecchivel, aki 325 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba. Franco Morbidelli szintén megjelent az élmezőnyben, és egészen az ötödik pozícióig zárkózott fel Álex Márquez mögé, de Pedro Acosta eggyel hátrébb tolta őt.

Szűk 3 perccel félidő után Bezzecchi ismét gyorsult, és 181 ezredes hátránnyal a második helyre katapultált. Ezzel Zarco visszaesett a harmadik pozícióba, ám amiatt sokkal jobban bosszankodhatott, hogy a 2-es kanyarban elesett. Marc Márquez szintén visszatért a pályára, de javítani nem tudott a körrekordhoz közeli idején.

A hajrához közeledve néhányan feltették az új abroncsokat, aminek meg is lett az eredménye: Acosta 88 ezredes hátrányban a második, míg Joan Mir a hatodik helyre jött fel. Bezzecchi aztán még a vezetést is átvette, olyannyira, hogy 1:37.510-es idejének köszönhetően megdöntötte Marc Márquez 2014-es pályacsúcsát. Hátrébb Morbidelli a negyedik, Brad Binder az ötödik, míg Bagnaia a hatodik pozícióba jött fel.

A következő körben a háromszoros világbajnok és a dél-afrikai pilóta is megelőzte a VR46 versenyzőjét, míg Álex Márquez Zarcót felülmúlva a hetedik helyen találta magát. Ekkorra Marc Márquez már szintén a pályán volt, és 72 ezreddel visszavette a vezetést. A közvetlenül mögötte haladó Álex Rins egészen a harmadik pozícióig ugrott fel, igaz, néhány másodperc múlva Álex Márquez leszorította onnan.

A hajrára Quartararo azt tervezte, hogy csapattársához hasonlóan egy másik gyári Ducati mögött próbál szélárnyékot nyerni, ám Bagnaia keresztülhúzta számításait, ugyanis az olasz motoros a 2-es kanyarban bukott. A gyári Yamaha versenyzője viszont így is megoldotta, és egészen az ötödik pozícióig jött fel, megelőzve többek között Bagnaiát is.

Az utolsó percekben Álex Márquez 58 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba, míg Binder a negyedikbe. Zarco a hatodik pozícióba zárkózott fel, míg Ai Ogura közvetlenül Bagnaia mögé, az utolsó továbbjutó helyre jött fel. Marc Márquez a legvégén 1:37.295-re javította a leggyorsabb kört, de ennél relevánsabb volt, hogy Di Giannantonio 135 ezredes lemaradással megszerezte a második helyet. Mögöttük Álex Márquez, Bezzecchi, Binder, Rins, Zarco, Quartararo, Acosta és Bagnaia lett a továbbjutók sorrendje, utóbbi mindössze 21 ezreddel előzte meg Ogurát. A slusszpoént Acosta szolgáltatta, aki már a leintés után bukott.

A MotoGP termasi edzésének végeredménye

Razgatlıoğlu nagy fölényben zárta az élen az elátkozott Superbike-vb tesztjének első napját

0

Toprak Razgatlıoğlu jelentős különbséggel végzett az első helyen a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjének első napján, megelőzve Nicolò Bulegát és Andrea Locatellit. A Jonathan Rea-t helyettesítő Augusto Fernández tizenharmadik lett.

Bár a motorsportrajongók nagy része most a gyorsaságimotoros-világbajnokság Argentin Nagydíjának hétvégéjére figyel, pénteken a Superbike-vb portimãói tesztjének első felét is megrendezték. Igaz, a mezőny már-már el van átkozva, hiszen az előszezoni tesztekhez hasonlóan az időjárás ezúttal is hátráltatta a felkészülést, ugyanis a korábbi esőzések miatt a délelőtti etap szinte teljesen értékelhetetlenné vált.

Azonban legalább délután sikerült érdemi munkát végezni azon a helyszínen, ahol két hét múlva a következő fordulót rendezik. A leggyorsabbnak Toprak Razgatlıoğlu bizonyult, aki 1:40.543 másodperces körének köszönhetően nem kevesebb mint 625 ezredes előnyben végzett az élen. A Phillip Islanden számos nehézséggel küszködő pilóta ugyanakkor csak 25 kört tett meg, ami nem számít soknak. Csapattársa, Michael van der Mark a tizenegyedik lett.

Razgatlıoğlu fölcsattant: Ha folytatódik ez a Ducati-kupa, akkor nem fogok itt versenyezni

A második helyet az ausztráliai hétvégét tökéletes eredménysorral záró Nicolò Bulega szerezte meg, aki összesen 38 körig jutott. Bár a tesztből soha nem lehet túlzott következtetéseket levonni, de úgy tűnik, ezen a helyszínen a Ducati nem annyira domináns. Márkatársai közül Danilo Petrucci az ötödik, Sam Lowes a kilencedik, míg Yari Montella a tizedik pozícióban fejezte be a napot. Álvaro Bautista pedig egyáltalán nem iratkozott fel az eredményjelzőre.

Tényleg „Ducati-kupa” lesz az idei Superbike-vb? – a márka versenyzői reagáltak Razgatlıoğlu „vádjára”

A harmadik pozíciót a Phillip Islanden a Yamaha legjobbjának számító Andrea Locatelli szerezte meg, aki 659 ezreddel maradt el Razgatlıoğlutól. Remy Gardner szintén az élmezőnyben, egészen pontosan a hatodik pozícióban zárt, a figyelem viszont leginkább a kategóriában újoncnak számító Augusto Fernándezre vetült, aki tizenharmadikként mutatkozott be.

Rea: Nagyon nehéz volt csak nézni a versenyeket

Némi meglepetésre a Honda szintén nem sokkal maradt el a legjobb Ducatitól, illetve Yamahától, hiszen Xavi Vierge hátránya 717 ezred volt az első helyhez képest, igaz, ezen a ponton ismét érdemes hangsúlyozni, hogy ez csak egy teszt. A gyári istálló másik pilótája, Iker Lecuona még sérüléséből lábadozik, így a márka második leggyorsabb versenyzője, Borja Gómez 2,537 másodperces hátrányban tizenötödik lett.

Ami a Bimotát illeti, Alex Lowes és Axel Bassani ezúttal is közvetlenül egymás után végeztek, igaz, a különbség azért nem volt annyira kicsi köztük, egészen pontosan 3 tized. A brit motoros 829 ezredes hátrányban hetedikként fejezte be a napot. A Kawasaki vázát használó Garrett Gerloff nem vett részt a teszten, amely szombaton folytatódik.

A portimãói eszt első napjának végeredménye

Acosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

0

Sajtóértesülések szerint Pedro Acosta elhagyhatja a KTM-et, amennyiben az nem szerepel elég jól, és ennek kapcsán menedzsere, Albert Valera sokatmondó kijelentést tett. A célpont állítólag a Ducati, azon belül is a VR46 lehet.

A meglévő szerződések alapján a MotoGP mezőnye úgy mehetett neki az idei szezonnak, hogy nem lesz akkora mozgás az átigazolási piacon, mint tavaly, amikor 2024-ről 2025-re tizenkét ülés cserélt gazdát. Azonban, mint azt már oly’ sokszor lehetett látni, ezek a kontraktusok nem feltétlenül jelentenek garanciát, és nem kizárt, hogy egy igencsak kapós versenyző fog gyártót, illetve csapatot váltani.

Az AS ugyanis úgy tudja, hogy Pedro Acosta már az idei év végén elhagyhatja a KTM-et, amennyiben az nem teljesít elég jól. A spanyol pilóta ugyan tavaly 2026-ig hosszabbította meg a szerződését a mattighofeni márkával, de a portál információi alapján ebben szerepelhet valamilyen záradék, bár ezt nem konkretizálták.

Acosta esetleges távozása már akkor felmerült a sajtóban, amikor kiderült, hogy a KTM hatalmas adósságot halmozott fel, és a cég fennmaradása is veszélybe került. Bár úgy tűnik, hogy ez már nem fenyegeti az osztrák vállalatot, de elképzelhető, hogy ettől még elveszíthetik legnagyobb ígéretüket. A 20 esztendős motoros menedzsere, Albert Valera ugyan semmilyen konkrétumot nem jelentett ki, de így is sokatmondóan nyilatkozott. „Reméljük, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok a KTM-nél, és hosszú évekre maradhatunk – fogalmazott. – Ez a KTM-en múlik. Pedro elkötelezett a márka iránt, és az a célja, hogy világbajnokságokat nyerjen a KTM-mel.”

Acosta mindenkit igyekezett megnyugtatni: Egyáltalán nem érint minket a KTM jelenlegi helyzete

A második mondat alapján feltételezhető, hogy Acostáék minimum számolnak a távozással, és állítólag a Ducati lehet a célpont. Azon belül is a VR46, amelynek lehetőségével az érintettek elkezdhettek foglalkozni, bár persze még messze vannak attól, hogy bármit is véglegesítsenek. Az olasz sajtó már akkor cikkezett erről, amikor a gyári KTM pilótája januárban részt vett Valentino Rossi hagyományos háziversenyén, és a rossz nyelvek szerint a kilencszeres világbajnok is puhatolózott nála.

Acosta korábban leszögezte, igyekszik hűséges maradni a KTM-hez, ám nyilvánvaló, hogy az ő képességeivel nem lesz örökké türelmes azzal a gyártóval szemben, amelynek kétségkívül sokat köszönhet. Pláne akkor, ha látja, hogy a Ducati (vagy bármelyik másik márka) dominálja a hétvégéket. Az ötszörös királykategóriás dobogós csütörtökön igencsak szép szavakkal illette a bolognaiakat, illetve a versenyrészleg általános igazgatóját.

Hűha… – gondolkozott el az állát vakarva, amikor arról kérdezték, mi hiányzik a legjobban a KTM-ről, ami a Ducatin megvan. – Nos, egyértelmű, hogy Gigi [Dall’Igna] egy lépéssel a többiek előtt jár. Ez nyilvánvaló. Látva a kategória fejlődését, ahogyan a minap néztem, végül is ő hozott létre mindent, amit most mindannyian használunk, például az [összeültető] eszközt és olyan dolgokat, amelyekről azt sem tudjuk, micsodák. Ha az ember feltalál valamit, akkor mindig egy lépéssel a többiek előtt jár. Általánosságban véve a modern MotoGP arról szól, hogy a többi márka lemásolja mindazt, amit a Ducati csinál. Kezdetben senkinek nem voltak szárnyai, aztán az összes gyártó elkezdett kis szárnyelemeket építeni. Emlékszem, amikor [Jorge] Lorenzo debütált a Ducatival, voltak panaszok, mert a szárnyak olyan nagyok voltak, hogy egy kar is belefért volna, és csak a szárnyakat lehetett látni. Egy lépéssel előttünk járnak. Hogy nekem mi tetszik? Bárcsak kipróbálhatnék egyet, hogy megmondhassam, mit szeretek jobban azon a motoron, mint az enyémen.”

„Kicsoda?” – Acostát korábbi megszólalása miatt támadják a rajongók rosszul sikerült futama után

Persze ha az átigazolás tényleg megvalósul – amitől még azért messze vagyunk –, akkor a VR46 egyik versenyzőjének nyilvánvalóan távoznia kell. Ez a pilóta elméletileg Franco Morbidelli lenne, hiszen Fabio Di Giannantonióval ellentétben neki csak az idei év végéig szól a szerződése, de az olasz istálló csapatmenedzsere leszögezte, egyelőre vele képzelik el a jövőt.

A legfontosabb, hogy folytatnunk kell a munkánkat Frankie-vel, aki hihetetlenül teljesít – mondta Pablo Nieto. – Vele akarjuk folytatni. Nyilvánvalóan úgy gondoljuk, hogy hihetetlen potenciállal bír, de természetesen Acostát is kedveljük. Ő egy rendkívül érdekes versenyző, de most nincs itt az ideje, hogy erről beszéljünk. Továbbra is jó munkát kell végeznünk a rendelkezésre álló két pilótával.”

Acosta tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a thaiföldi bukása ne ismétlődjön meg

Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé

0

Marc Márquez végzett az élen az Argentin Nagydíj első szabadedzésén, mögötte pedig némi meglepetésre Johann Zarco, valamint Álex Márquez zárt. Az első tízben minden gyártó képviseltette magát, Francesco Bagnaia viszont nem.

A Moto3-é és a Moto2-é után a MotoGP mezőnye is bemutatkozott az Argentin Nagydíj hétvégéjén, hiszen magyar idő szerint délután megrendezték a királykategória első szabadedzését. Nem sokkal a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 18, míg az aszfalté 21 fokos volt, vagyis sokkal hűvösebb volt, mint két hete bármikor.

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

A bokszutca megnyitása után a pilóták szokás szerint rögtön a pályára rajzottak, bár ezúttal Marc Márquez, Luca Marini, Somkiat Chantra, valamint a két Gresini is bent maradt a garázsban. A többiek kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumival kezdtek. Az első mért kört Johann Zarco futotta, a francia pilóta 1:44.741 másodperccel kezdett, amivel az élen is maradt az első próbálkozások után. Az első kisebb hibát Pedro Acosta követte el, akinek az 1-es kanyarban ki kellett mennie a bukótérbe.

Ahogyan az várható volt, az LCR versenyzője a következő körében rengeteget javított, és 1:41.718-cal továbbra is vezetett. Ezt követően további 841 ezredet javított, majd a negyedik gyorskörében már 1:40.405-nél tartott. Ekkor Maverick Viñales 349 ezreddel maradt el, de ennek azon a ponton még nem volt jelentősége.

Zarco aztán visszatért a bokszba, míg Marco Bezzecchi 289 ezredes lemaradással feljött a második helyre. A na első bukásféleségét márkatársa, Raúl Fernández mutatta be, aki az 1-es kanyarban a kavicságyba hajtott, majd a motorja eldőlt, igaz, ő maga nem esett el, és aztán hamar vissza tudott térni a pályára.

Bezzecchi közben tovább javított, és 1:40.383-as idejének köszönhetően átvette a vezetést az eredményjelzőn. Igaz, nem sokáig maradt az élen, hiszen Álex Márquez 24 ezreddel nála is gyorsabb volt. A spanyol versenyző aztán 22 századdal tovább javított, ám bátyja, Marc Márquez 172 ezreddel felülmúlta őt, így félidőhöz közeledve élre állt. Zarco szintén gyorsult, így visszaelőzte Bezzecchit, és 2875 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba.

Sőt, a francia pilóta néhány perccel később 197 ezreddel a nyolcszoros világbajnokot is felülmúlta, miközben Francesco Bagnaia alatt kicsit megbicsaklott a motor. A mezőny korelnöke aztán még jobban beleerősített, és immáron 1:39.397-es idővel állt a ranglista első helyén, 594 ezreddel felülmúlva az idősebbik Márquezt.

A hajrához közeledve Bezzecchi előbb feljött a harmadik helyre, majd 185 ezredes lemaradással már a második helyet foglalta el. Néhány perccel később visszacsúszott a harmadikra, hiszen Marc Márquez visszavette a vezetést, igaz, csak 12 ezredes hátrányban. A spanyol pilóta viszont itt nem állt meg, és 1:38.937-es idejével 46 századra növelte a különbséget, a következő körében viszont mentenie kellett a 9-es kanyarban.

Zarco csak részben tudott válaszolni, hiszen 384 ezredre csökkentette a differenciát, míg Álex Márquez 472 ezredes hátrányban visszaugrott a harmadik pozícióba. Zarco viszont ezt követően tovább tudott javítani, és bár nem sikerült visszavennie a vezetést, de 26 ezredre redukálta a hátrányát.

A leintés után Álex Márquez még javított, de maradt a harmadik, míg Franco Morbidelli feljött a negyedik helyre. Mögöttük Bezzecchi, Luca Marini, Jack Miller, Viñales, Joan Mir és Acosta lett az első tíz sorrendje, vagyis mind az öt gyártó képviseltette magát a legjobbak között. Bagnaia mindössze tizenhatodikként zárt, de ez tőle nem annyira meglepő az első gyakorláson.

A MotoGP első termasi szabadedzésének végeredménye

Mir belefáradt a Honda fő gondjának emlegetésébe, de ő és Marini is jó lehetőséget lát a hétvégében

0

Joan Mir elárulta, unja már, hogy a Honda motorblokkproblémájáról kell beszélnie, ugyanakkor nem zárta ki, hogy az Argentin Nagydíjon nagyot dobhatnak. Ebben Luca Marini is egyetért, aki szerint idén sok hétvégét lesz okuk élvezni.

Az előszezoni tesztek és a Thai Nagydíj hétvégéje alapján talán most már egyértelműen kijelenthető, hogy a Honda jelentősen előrelépett a tavalyi borzalmas szezonjához képest. Ugyanakkor a helyzet továbbra sem optimális, hiszen a japánoknak van egy komoly gondjuk, amelyet egyelőre nem sikerült kiküszöbölni.

Ez pedig a motorblokk, amely nyilvánvalóan kulcsfontosságú elem, hiszen motorerő nélkül nehéz pozíciót szerezni, vagy éppen megtartani azt a futamon. Joan Mir erről már a tesztek után is beszélt, és egyértelművé tette, hogy a Honda továbbra sem oldotta meg ezt a problémát. Ő pedig már kissé unja, hogy folyton ezt kell ecsetelnie.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

Ez még mindig jelen van – nyilatkozta. – Valójában ez az, ami meggátol engem az előzésben. Amikor beértem az egyenesbe, [a többiek] mellett voltam, és ahogyan egyre feljebb váltottunk, lehagytak. Jó lenne, ha mellettük tudnék maradni, mert manapság az aerodinamika miatt, ha nem vagyunk a másik mellett, akkor lehetetlen az előzés. A Hondánál tisztában vannak vele, hogy nincs elég motorerőnk, gondolom, van tervük erre vonatkozóan, mert már belefáradtam abba, hogy ezt mondogatom. A motor közepesen jó alapokkal rendelkezik, vannak pozitívumai, vannak negatívumai, de a legnagyobb probléma a motorblokk.”

Hozzá kell tenni, hogy a burirami pálya kifejezetten érzékeny az erőforrás teljesítményére a sok kigyorsítás, illetve hosszú egyenes miatt. Bár utóbbiból a soron következő termasi pályán is van egy, de ezt ellensúlyozzák a gyors és elnyújtott kanyarok. Mir nem zárta ki, hogy Argentínában nagyot alakíthatnak, bár úgy véli, az ellenkezője is benne van a pakliban.

Ez a pálya nagyon más [a buriramihoz képest] – jelentette ki. – A tapadás nem nagy, és nagyon kicsi féktávok vannak. Kíváncsi vagyok, hogyan megy a motor Termasban: alakulhat nagyon jól, de nagyon rosszul is elsülhet. Ami egyértelmű, hogy optimisták vagyunk, a bokszban pozitív a légkör, és ez kétségtelenül segít. Nehéz úgy megérkezni egy pályára csütörtökön, hogy tudjuk, máris vesztettünk. Ha viszont azzal a gondolkodással jövünk meg, hogy talán lesz esélyünk az élmezőnyben menni, a legjobb tízben harcolni, és ha minden jól megy, valami jobbat [elérni], akkor másképp állunk hozzá.”

Ebből a szempontból Luca Marini egyetért csapattársával. „Ez egy nagyon jó esély lehet számunkra – kezdte. – Remélem, pénteken jó érzéssel kezdhetünk. Kulcsfontosságú lesz, hogy az edzéseken az első tízben legyünk. Mindenkinek ez lesz a célja, ahogyan nekünk is, mert az első futamon megmutattuk, hogy elég nagy potenciállal rendelkezünk.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Az olasz pilóta azonban hangsúlyozta, mivel a mezőny két éve nem járt Argentínában, az aszfalt állapota okozhat nekik fejfájást. „Úgy gondolom, hogy ezen a pályán a tapadás lesz a legnagyobb problémánk – fogalmazott. – Azonban az is igaz, hogy a gumik hatalmasat léptek előre a 2023-as évhez képest. Szóval meglátjuk, milyen állapotban lesz az aszfalt.”

Annak ellenére, hogy a termasi nagyon más jellegű pálya a buriramihoz képest, Mariniék nem sokat változtatnak az RC213V-n. „Az alapbeállítás egyértelmű – szögezte le. – A tesztek során remekül dolgoztunk. Többé-kevésbé ugyanazzal a motorral kezdünk, mint Buriramban, csak néhány módosításra van szükségünk ezen a pályán. Azonban a szokásos dolgokról van szó. Ezért nagyon elégedett vagyok az eddig elvégzett munkával. Tovább kell hajtanunk, mert idén biztosan sok hétvégét élvezhetünk.”

Bezzecchi elmondta, mit gondol Martín újabb halasztásáról, Ogura szerint most kihívásra van szüksége

0

Marco Bezzecchi hangsúlyozta, bár jó emlékei vannak a termasi pályáról, minden hétvége egy más történet, és Jorge Martín döntéséről is véleményt mondott. Ai Ogura kijelentette, most talán kihívásra van szüksége, ám hozzátette, ez a helyszín bizonyos szempontból jobban feküdhet neki, mint a burirami.

A MotoGP mezőnye két év után tér vissza Argentínába, ahol a legutóbbi futamról Marco Bezzecchinek lehetnek a legszebb emlékei. Az olasz pilóta ugyanis akkor szerezte meg élete első királykateóriás győzelmét, ráadásul a leggyorsabb kört megfutó versenyzők közé is feliratkozott az esős futamon. Emellett a Moto3-ból is van egy diadala, úgyhogy mondhatni, jól megy neki ez a helyszín.

Persze 2023-hoz képest sok minden változott. A legfontosabb nyilvánvalóan az a tény, hogy a 26 éves motoros immáron nem a Ducatit, hanem az Apriliát erősíti. Igaz, ez nem feltétlenül jelent akkora hátrányt, hiszen a noalei márka szintén ezen a helyszínen aratta története első MotoGP-sikerét, amikor 2022-ben Aleix Epargaró elsőként szelte át a célvonalat. Ugyanakkor ezekből nyilvánvalóan nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

Jó emlékeim vannak, de minden egyes alkalommal, amikor megérkezünk egy pályára, más történet kezdődik – nyilatkozta Bezzecchi. – Örülök, hogy ezen a pályán lehetek, kedvelem, és persze jó emlékeim vannak róla. Nehéz lesz, mert két éve nem voltunk itt, így elég koszos lesz, és fel kell fedeznünk a körülményeket. Alig várom, hogy elkezdhessek motorozni. Az egész hétvége keménynek ígérkezik, mert a pálya napról napra javulni fog, és minden alkalommal fel kell mérnünk, hogy mennyire gyors.”

Bezzecchi csapattársa a Thai Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori lesz, hiszen Jorge Martín még mindig nem áll rendelkezésre. Ezt már jó ideje lehetett tudni, az viszont friss hír, hogy a címvédő Austinban sem fog versenyezni, mivel a felépülése a vártnál hosszabb időt vesz igénybe, és nem akar kockáztatni az idő előtti visszatéréssel. A háromszoros királykategóriás futamgyőztes egyetért ezzel az elhatározással.

Hivatalos: Martín az Amerikai Nagydíjat is kihagyja

Ezt a döntést Jorge az Apriliával közösen hozta meg, és szerintem ez a legjobb választás, hogy akkor térjen vissza, amikor a lehető legjobb formában van – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Kár, hogy még Austinban sem lehet velünk, de remélem, hogy amikor visszatér, százszázalékos állapotban lesz, és készen áll a versenyzésre.”

Bezzecchi mellett Ai Ogura lesz reflektorfényben az Aprilia versenyzői közül, hiszen a japán újonc szenzációsan mutatkozott be: a sprinten a negyedik, míg a főfutamon az ötödik pozícióban ért célba Buriramban. Most viszont annyiban más lesz a helyzete, hogy ezen a pályán még nem ült MotoGP-motoron, ráadásul nem is kedveli annyira, és ha ez nem lenne elég, várhatóan a tapadáshiánnyal is meg kell majd küzdenie.

Örültem az eredményemnek, ahogyan a csapat is nagyon boldog volt az egész hétvége miatt. Az istállón belül most nagyon jó a légkör, és mindenki rendkívül motivált – idézte fel a két héttel ezelőtti eseményeket a MotoGP ’Gear Up’ című felvezetőműsorában, majd rátért az elkövetkezendő pár napra. – Ez nem tartozik a kedvenc pályáim közé. Ahogyan Davide [Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke] szokta mondani, vannak jó és rossz hétvégék, de újoncként készen állok rá, hogy mindent bevállaljak. Azonban majd meglátjuk, hogyan kezdünk pénteken. A célom, hogy mindig a maximumot nyújtsam, ez erre a hétvégére is igaz. Tény, hogy a Thai Nagydíj előtt két napot teszteltem a burirami pályán, ezért úgy gondolom, hogy ezúttal kicsit másképp alakulnak majd a dolgok, mint a malajziai hivatalos teszten vagy a thaiföldi nagydíjhétvégén. Szóval ez egy kihívásokkal teli forduló lesz, de ez nagyon jó, és talán most erre van szükségem. Kész vagyok jól érezni magam, és majd meglátjuk, mi történik.”

„Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – ez történt a Trackhouse garázsában Ogura bravúros versenyei után (videó)

Az előző kijelentése ellenére Ogura úgy véli, a termasi aszfaltcsík bizonyos szempontból jobban kedvezhet neki, mert több rajta a „folyatós” kanyar. Ráadásul most már azt is közelről megfigyelhette, hogy miként vezet egy élpilóta, hiszen a szombati viadal nagy részén közvetlenül Francesco Bagnaia mögött haladt.

Megnéztem a futamot, hogy hol tudnék javulni, hol voltam jó, hol voltam rossz – árulta el. – Semmi különös. Ahogyan a verseny után mondtam, a Pecco mögötti tizenhárom kör igazán minőségi volt számomra, és láthattam az élversenyzők és köztem lévő különbséget. Szerencsére ez a pálya nem annyira »stop-and-go« típusú kanyarokból áll, úgyhogy remélem, versenyképes tudok lenni a hétvégén.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Hiába a kedvezőtlennek tűnő körülmények, Quartararo jó időmérős eredményre számít Argentínában

0

Fabio Quartararo optimistán várja az Argentin Nagydíjat, azon belül is különösen az időmérőt, és úgy véli, az adathiány mindenkinek ugyanakkora nehézséget fog okozni. Csapattársa, Álex Rins viszont továbbra is küszködik a Yamaha beállításaival, igaz, Termasban korábban jól szerepelt.

Fabio Quartararónak nem alakult jól a Thai Nagydíj hétvégéje. A tavaly megszokottakkal ellentétben ugyanis Buriramban nem a francia pilóta volt a leggyorsabb a Yamaha versenyzői közül, hanem Jack Miller, míg 2021 világbajnoka csak küszködött. A sprinten elért hetedik helye még egészen jónak mondható, a főfutamon viszont csak egyetlen pontot szerzett.

Igaz, ennek voltak előjelei, hiszen azok után, hogy a sepangi teszten kifejezetten biztatóan motorozott, a thaiföldi felkészülésen már jócskán visszaesett. Most egy újabb helyszín következik, hiszen a mezőny tagjai Termasban csapnak össze egymással, és bár a pálya tapadása igencsak rossznak ígérkezik, Fabio Quartararo kifejezetten optimista, különösen a szombat délelőttöt illetően.

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

Remek kvalifikációra számítok, ami nagyon fontos, mert ha az ember jól szerepel az időmérőn, akkor nem kell aggódnia a tempó miatt – nyilatkozta. – Alapvetően az a legfontosabb, hogy megpróbáljuk a lehető legjobb kvalifikációt teljesíteni. Úgy gondolom, hogy a motor javult, mert Malajziában elég gyors voltam, Thaiföldön pedig [Jack] Miller volt meglehetősen gyors. A Chang [versenypályán] nem volt annyira jó a tempóm, mert nem éreztem magam túl jól a gumikat illetően. Szóval remélem, hogy egy körön tényleg ki tudjuk hozni a motorból a maximális potenciált, ami azt jelentené, hogy a tapadás szempontjából nem lehetünk túl rosszak. Arra számítok, hogy nagyon alacsony lesz a pálya tapadása, de lépésről lépésre javulni fog. Biztos vagyok benne, hogy a péntek délutáni edzésen mindenki a határokat feszegeti majd, és szerintem sok lesz a hiba, de megpróbálok ott lenni és a lehető legjobb pozícióért harcolni. Úgy vélem, hogy különösen szombaton nagyjából látni fogjuk, hol állunk, és az érzések terén is megpróbáljuk megállapítani, hogy a thaiföldire vagy a malajziaira hasonlít a helyzet. Remélem, inkább olyan lesz, mint a sepangi volt, és bízom benne, hogy jobban részesei leszünk az [élmezőnybeli] csatának.”

További nehézséget okoz, hogy tavaly nem rendezték meg az Argentin Nagydíjat, ráadásul a két évvel ezelőtti hétvége jelentős része esős körülmények között zajlott. A gyártók így jelenleg sötétben tapogatóznak, de Quartararo szerint ez nem változtat az erőviszonyokon. „Szerintem ez mindenkinek ugyanolyan, ugyanazokkal az adatokkal rendelkezünk 2022-ből és 2023-ból, úgyhogy ez elég jó” – fogalmazott.

Csapattársa, Álex Rins viszont már kevésbé volt pozitív a csütörtöki sajtónapon. A spanyol motoros volt az egyetlen a Yamaha versenyzői kvartettjéből, aki pont nélkül távozott Buriramból, hiszen a főfutamon tizenhetedikként látta meg a kockás zászlót. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes úgy véli, bizonyos területeken elmarad a többiektől.

A legutóbbi versenyen több nehézségem adódott, mint a márkatársaimnak – kezdte. – A legjobban a motor beállításaival küszködtem. A gyors kanyarokban gyakorlatilag ugyanolyan volt a teljesítmény, ahogyan a gyorsulás is. A fékezés, lassítás esetében viszont Fabio vezetési stílusa nagyon különbözik az enyémtől.”

Rins immáron a második évét kezdte meg a Yamahánál, de úgy tűnik, továbbra sem tudott kellően megbarátkozni az M1-essel. „Igaz, hogy már egyévnyi plusz néhány hónapnyi tapasztalatom van ezzel a motorral, de még mindig nem érzem jól magam – magyarázta a 29 éves versenyző. – Így nem tudom folytatni a [fejlődési] ívet.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Ami viszont jó hír Rins szempontjából, hogy olyan pálya következik, amelyen korábban jól teljesített. Pályafutása során háromszor állt dobogóra Termasban, ebből kétszer a királykategóriában, ahol a legutóbbi verseny kivételével mindig az első ötben zárt, amikor célba ért. Két éve kilencedik lett, de azzal a Hondával az sem volt rossznak mondható.

Ez a pálya, ez a hely különleges számomra – mondta. – Korábban a Suzukival is jól mentem [itt], és két évvel ezelőtt a Hondával is. Sikerült elsőre bejutnom a Q2-be. A főfutam vizes pályán zajlott. Nem alakult rosszul, bár volt némi problémánk a sisakkal. Biztosak vagyunk benne, hogy pénteken sok nehézségünk lesz, legalábbis délelőtt. A tapadás rendkívül alacsony. Általában küszködünk a tapadással és az elektronikával, úgyhogy óvatosnak kell lennünk, hogy ne csináljunk őrültséget a beállítások terén, legalábbis délelőtt, mert ez esetben könnyen eltévedhetünk. Meglátjuk, mire leszünk képesek, hol tartunk, ha sikerül a végsőkig elmenni a Yamahánkkal.”

Acosta tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a thaiföldi bukása ne ismétlődjön meg

0

Pedro Acosta leszögezte, megértette a Thai Nagydíjon történt balesetének okát, és tudja, min kell változtatnia ahhoz, hogy a jövőben elkerülje az ilyesmit. A 20 éves motoros szerint nem lesz könnyű dolga Argentínában, ahol először fog versenyezni a királykategóriában, és azt is elmondta, miért tartja feleslegesnek az első szabadedzést.

Pedro Acosta számára korántsem indult jól a MotoGP 2025-ös idénye. Egyfelől a KTM nem tűnik túlságosan erősnek, de a márka gyári pilótája a Thai Nagydíj sprintjén így is hatodikként ért célba. Másnap viszont már a futam első szakaszában bukott, és bár célba ért, de csak a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni.

Mindez már csak azért is lehet aggasztó jel az ötszörös királykategóriás dobogós számára, mert tavaly is rengetegszer került a földre, különösen a szezon második felében, olyannyira, hogy ő végzett az eséseket összesítő ranglista élén. Azonban leszögezte, tisztában van vele, mit kell tennie ahhoz, hogy ez a jövőben ne forduljon elő még egyszer.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Már értem, mi történt Thaiföldön, és tudom, mit kell változtatni ahhoz, hogy ez ne ismétlődhessen meg – nyilatkozta Acosta az Argentin Nagydíj csütörtöki sajtónapján, ám úgy döntött, hogy további részleteket nem árul el a baleset hátterét, illetve az ezzel kapcsolatos teendőket illetően. – Sok mindent tudok, de semmit nem fogok mondani.”

Mivel a gyorsaságimotoros-világbajnokság tavaly nem látogatott el Termasba, Acostának ez lesz az első argentínai hétvégéje a MotoGP pilótájaként. Korábban a Moto2-ben kétszer is szerepelt ezen a helyszínen, de mindkét futama felejthetőre sikeredett, hiszen 2022-ben a hetedik, míg egy évvel később a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

„Kicsoda?” – Acostát korábbi megszólalása miatt támadják a rajongók rosszul sikerült futama után

A gyári KTM pilótája számára tehát félig-meddig új aszfaltcsíkról van szó. A helyzetét ráadásul tovább nehezíti, hogy egyelőre az új motorral, az RC16-os idei változatával sem barátkozott össze teljes mértékben. „Nehéz lesz új pályán új motorral menni – jelentette ki ezzel kapcsolatban. – Jobban kell összpontosítanom az ideális ív kiismerésére.”

Ha pedig ez nem lenne elég, mivel a pálya az utóbbi időszakban nem sok eseménynek adott otthont, az aszfalt tapadása várhatóan elképesztően alacsony lesz, főleg a hétvége elején, így nem lesz könnyű információt és tapasztalatot gyűjteni. „Az első nap mindenkinek nehéz lesz, adatok nélkül kezdünk, és nem sokkal később már a Q2-be kell bejutunk” – szögezte le Acosta, aki a másik megszólalásában az első szabadedzést egyenesen feleslegesnek titulálta. „A péntek délelőtti tréning valószínűleg időpocsékolás lesz, mivel a körülmények nem lesznek megfelelőek a versenyzéshez – fogalmazott. – Nehéz lesz, mert adatok nélkül érkezünk, de Brad Binder megnyerte a legutóbbi itteni sprintet száraz pályán.”

Michael Schumacherhez hasonlították Pedro Acostát