back to top
2025. július 09. 10:36
Kezdőlap Blog Oldal 83

Bezzecchi elmondta, mit gondol Martín újabb halasztásáról, Ogura szerint most kihívásra van szüksége

0

Marco Bezzecchi hangsúlyozta, bár jó emlékei vannak a termasi pályáról, minden hétvége egy más történet, és Jorge Martín döntéséről is véleményt mondott. Ai Ogura kijelentette, most talán kihívásra van szüksége, ám hozzátette, ez a helyszín bizonyos szempontból jobban feküdhet neki, mint a burirami.

A MotoGP mezőnye két év után tér vissza Argentínába, ahol a legutóbbi futamról Marco Bezzecchinek lehetnek a legszebb emlékei. Az olasz pilóta ugyanis akkor szerezte meg élete első királykateóriás győzelmét, ráadásul a leggyorsabb kört megfutó versenyzők közé is feliratkozott az esős futamon. Emellett a Moto3-ból is van egy diadala, úgyhogy mondhatni, jól megy neki ez a helyszín.

Persze 2023-hoz képest sok minden változott. A legfontosabb nyilvánvalóan az a tény, hogy a 26 éves motoros immáron nem a Ducatit, hanem az Apriliát erősíti. Igaz, ez nem feltétlenül jelent akkora hátrányt, hiszen a noalei márka szintén ezen a helyszínen aratta története első MotoGP-sikerét, amikor 2022-ben Aleix Epargaró elsőként szelte át a célvonalat. Ugyanakkor ezekből nyilvánvalóan nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

Jó emlékeim vannak, de minden egyes alkalommal, amikor megérkezünk egy pályára, más történet kezdődik – nyilatkozta Bezzecchi. – Örülök, hogy ezen a pályán lehetek, kedvelem, és persze jó emlékeim vannak róla. Nehéz lesz, mert két éve nem voltunk itt, így elég koszos lesz, és fel kell fedeznünk a körülményeket. Alig várom, hogy elkezdhessek motorozni. Az egész hétvége keménynek ígérkezik, mert a pálya napról napra javulni fog, és minden alkalommal fel kell mérnünk, hogy mennyire gyors.”

Bezzecchi csapattársa a Thai Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori lesz, hiszen Jorge Martín még mindig nem áll rendelkezésre. Ezt már jó ideje lehetett tudni, az viszont friss hír, hogy a címvédő Austinban sem fog versenyezni, mivel a felépülése a vártnál hosszabb időt vesz igénybe, és nem akar kockáztatni az idő előtti visszatéréssel. A háromszoros királykategóriás futamgyőztes egyetért ezzel az elhatározással.

Hivatalos: Martín az Amerikai Nagydíjat is kihagyja

Ezt a döntést Jorge az Apriliával közösen hozta meg, és szerintem ez a legjobb választás, hogy akkor térjen vissza, amikor a lehető legjobb formában van – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Kár, hogy még Austinban sem lehet velünk, de remélem, hogy amikor visszatér, százszázalékos állapotban lesz, és készen áll a versenyzésre.”

Bezzecchi mellett Ai Ogura lesz reflektorfényben az Aprilia versenyzői közül, hiszen a japán újonc szenzációsan mutatkozott be: a sprinten a negyedik, míg a főfutamon az ötödik pozícióban ért célba Buriramban. Most viszont annyiban más lesz a helyzete, hogy ezen a pályán még nem ült MotoGP-motoron, ráadásul nem is kedveli annyira, és ha ez nem lenne elég, várhatóan a tapadáshiánnyal is meg kell majd küzdenie.

Örültem az eredményemnek, ahogyan a csapat is nagyon boldog volt az egész hétvége miatt. Az istállón belül most nagyon jó a légkör, és mindenki rendkívül motivált – idézte fel a két héttel ezelőtti eseményeket a MotoGP ’Gear Up’ című felvezetőműsorában, majd rátért az elkövetkezendő pár napra. – Ez nem tartozik a kedvenc pályáim közé. Ahogyan Davide [Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke] szokta mondani, vannak jó és rossz hétvégék, de újoncként készen állok rá, hogy mindent bevállaljak. Azonban majd meglátjuk, hogyan kezdünk pénteken. A célom, hogy mindig a maximumot nyújtsam, ez erre a hétvégére is igaz. Tény, hogy a Thai Nagydíj előtt két napot teszteltem a burirami pályán, ezért úgy gondolom, hogy ezúttal kicsit másképp alakulnak majd a dolgok, mint a malajziai hivatalos teszten vagy a thaiföldi nagydíjhétvégén. Szóval ez egy kihívásokkal teli forduló lesz, de ez nagyon jó, és talán most erre van szükségem. Kész vagyok jól érezni magam, és majd meglátjuk, mi történik.”

„Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – ez történt a Trackhouse garázsában Ogura bravúros versenyei után (videó)

Az előző kijelentése ellenére Ogura úgy véli, a termasi aszfaltcsík bizonyos szempontból jobban kedvezhet neki, mert több rajta a „folyatós” kanyar. Ráadásul most már azt is közelről megfigyelhette, hogy miként vezet egy élpilóta, hiszen a szombati viadal nagy részén közvetlenül Francesco Bagnaia mögött haladt.

Megnéztem a futamot, hogy hol tudnék javulni, hol voltam jó, hol voltam rossz – árulta el. – Semmi különös. Ahogyan a verseny után mondtam, a Pecco mögötti tizenhárom kör igazán minőségi volt számomra, és láthattam az élversenyzők és köztem lévő különbséget. Szerencsére ez a pálya nem annyira »stop-and-go« típusú kanyarokból áll, úgyhogy remélem, versenyképes tudok lenni a hétvégén.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Hiába a kedvezőtlennek tűnő körülmények, Quartararo jó időmérős eredményre számít Argentínában

0

Fabio Quartararo optimistán várja az Argentin Nagydíjat, azon belül is különösen az időmérőt, és úgy véli, az adathiány mindenkinek ugyanakkora nehézséget fog okozni. Csapattársa, Álex Rins viszont továbbra is küszködik a Yamaha beállításaival, igaz, Termasban korábban jól szerepelt.

Fabio Quartararónak nem alakult jól a Thai Nagydíj hétvégéje. A tavaly megszokottakkal ellentétben ugyanis Buriramban nem a francia pilóta volt a leggyorsabb a Yamaha versenyzői közül, hanem Jack Miller, míg 2021 világbajnoka csak küszködött. A sprinten elért hetedik helye még egészen jónak mondható, a főfutamon viszont csak egyetlen pontot szerzett.

Igaz, ennek voltak előjelei, hiszen azok után, hogy a sepangi teszten kifejezetten biztatóan motorozott, a thaiföldi felkészülésen már jócskán visszaesett. Most egy újabb helyszín következik, hiszen a mezőny tagjai Termasban csapnak össze egymással, és bár a pálya tapadása igencsak rossznak ígérkezik, Fabio Quartararo kifejezetten optimista, különösen a szombat délelőttöt illetően.

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

Remek kvalifikációra számítok, ami nagyon fontos, mert ha az ember jól szerepel az időmérőn, akkor nem kell aggódnia a tempó miatt – nyilatkozta. – Alapvetően az a legfontosabb, hogy megpróbáljuk a lehető legjobb kvalifikációt teljesíteni. Úgy gondolom, hogy a motor javult, mert Malajziában elég gyors voltam, Thaiföldön pedig [Jack] Miller volt meglehetősen gyors. A Chang [versenypályán] nem volt annyira jó a tempóm, mert nem éreztem magam túl jól a gumikat illetően. Szóval remélem, hogy egy körön tényleg ki tudjuk hozni a motorból a maximális potenciált, ami azt jelentené, hogy a tapadás szempontjából nem lehetünk túl rosszak. Arra számítok, hogy nagyon alacsony lesz a pálya tapadása, de lépésről lépésre javulni fog. Biztos vagyok benne, hogy a péntek délutáni edzésen mindenki a határokat feszegeti majd, és szerintem sok lesz a hiba, de megpróbálok ott lenni és a lehető legjobb pozícióért harcolni. Úgy vélem, hogy különösen szombaton nagyjából látni fogjuk, hol állunk, és az érzések terén is megpróbáljuk megállapítani, hogy a thaiföldire vagy a malajziaira hasonlít a helyzet. Remélem, inkább olyan lesz, mint a sepangi volt, és bízom benne, hogy jobban részesei leszünk az [élmezőnybeli] csatának.”

További nehézséget okoz, hogy tavaly nem rendezték meg az Argentin Nagydíjat, ráadásul a két évvel ezelőtti hétvége jelentős része esős körülmények között zajlott. A gyártók így jelenleg sötétben tapogatóznak, de Quartararo szerint ez nem változtat az erőviszonyokon. „Szerintem ez mindenkinek ugyanolyan, ugyanazokkal az adatokkal rendelkezünk 2022-ből és 2023-ból, úgyhogy ez elég jó” – fogalmazott.

Csapattársa, Álex Rins viszont már kevésbé volt pozitív a csütörtöki sajtónapon. A spanyol motoros volt az egyetlen a Yamaha versenyzői kvartettjéből, aki pont nélkül távozott Buriramból, hiszen a főfutamon tizenhetedikként látta meg a kockás zászlót. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes úgy véli, bizonyos területeken elmarad a többiektől.

A legutóbbi versenyen több nehézségem adódott, mint a márkatársaimnak – kezdte. – A legjobban a motor beállításaival küszködtem. A gyors kanyarokban gyakorlatilag ugyanolyan volt a teljesítmény, ahogyan a gyorsulás is. A fékezés, lassítás esetében viszont Fabio vezetési stílusa nagyon különbözik az enyémtől.”

Rins immáron a második évét kezdte meg a Yamahánál, de úgy tűnik, továbbra sem tudott kellően megbarátkozni az M1-essel. „Igaz, hogy már egyévnyi plusz néhány hónapnyi tapasztalatom van ezzel a motorral, de még mindig nem érzem jól magam – magyarázta a 29 éves versenyző. – Így nem tudom folytatni a [fejlődési] ívet.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Ami viszont jó hír Rins szempontjából, hogy olyan pálya következik, amelyen korábban jól teljesített. Pályafutása során háromszor állt dobogóra Termasban, ebből kétszer a királykategóriában, ahol a legutóbbi verseny kivételével mindig az első ötben zárt, amikor célba ért. Két éve kilencedik lett, de azzal a Hondával az sem volt rossznak mondható.

Ez a pálya, ez a hely különleges számomra – mondta. – Korábban a Suzukival is jól mentem [itt], és két évvel ezelőtt a Hondával is. Sikerült elsőre bejutnom a Q2-be. A főfutam vizes pályán zajlott. Nem alakult rosszul, bár volt némi problémánk a sisakkal. Biztosak vagyunk benne, hogy pénteken sok nehézségünk lesz, legalábbis délelőtt. A tapadás rendkívül alacsony. Általában küszködünk a tapadással és az elektronikával, úgyhogy óvatosnak kell lennünk, hogy ne csináljunk őrültséget a beállítások terén, legalábbis délelőtt, mert ez esetben könnyen eltévedhetünk. Meglátjuk, mire leszünk képesek, hol tartunk, ha sikerül a végsőkig elmenni a Yamahánkkal.”

Acosta tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a thaiföldi bukása ne ismétlődjön meg

0

Pedro Acosta leszögezte, megértette a Thai Nagydíjon történt balesetének okát, és tudja, min kell változtatnia ahhoz, hogy a jövőben elkerülje az ilyesmit. A 20 éves motoros szerint nem lesz könnyű dolga Argentínában, ahol először fog versenyezni a királykategóriában, és azt is elmondta, miért tartja feleslegesnek az első szabadedzést.

Pedro Acosta számára korántsem indult jól a MotoGP 2025-ös idénye. Egyfelől a KTM nem tűnik túlságosan erősnek, de a márka gyári pilótája a Thai Nagydíj sprintjén így is hatodikként ért célba. Másnap viszont már a futam első szakaszában bukott, és bár célba ért, de csak a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni.

Mindez már csak azért is lehet aggasztó jel az ötszörös királykategóriás dobogós számára, mert tavaly is rengetegszer került a földre, különösen a szezon második felében, olyannyira, hogy ő végzett az eséseket összesítő ranglista élén. Azonban leszögezte, tisztában van vele, mit kell tennie ahhoz, hogy ez a jövőben ne forduljon elő még egyszer.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Már értem, mi történt Thaiföldön, és tudom, mit kell változtatni ahhoz, hogy ez ne ismétlődhessen meg – nyilatkozta Acosta az Argentin Nagydíj csütörtöki sajtónapján, ám úgy döntött, hogy további részleteket nem árul el a baleset hátterét, illetve az ezzel kapcsolatos teendőket illetően. – Sok mindent tudok, de semmit nem fogok mondani.”

Mivel a gyorsaságimotoros-világbajnokság tavaly nem látogatott el Termasba, Acostának ez lesz az első argentínai hétvégéje a MotoGP pilótájaként. Korábban a Moto2-ben kétszer is szerepelt ezen a helyszínen, de mindkét futama felejthetőre sikeredett, hiszen 2022-ben a hetedik, míg egy évvel később a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

„Kicsoda?” – Acostát korábbi megszólalása miatt támadják a rajongók rosszul sikerült futama után

A gyári KTM pilótája számára tehát félig-meddig új aszfaltcsíkról van szó. A helyzetét ráadásul tovább nehezíti, hogy egyelőre az új motorral, az RC16-os idei változatával sem barátkozott össze teljes mértékben. „Nehéz lesz új pályán új motorral menni – jelentette ki ezzel kapcsolatban. – Jobban kell összpontosítanom az ideális ív kiismerésére.”

Ha pedig ez nem lenne elég, mivel a pálya az utóbbi időszakban nem sok eseménynek adott otthont, az aszfalt tapadása várhatóan elképesztően alacsony lesz, főleg a hétvége elején, így nem lesz könnyű információt és tapasztalatot gyűjteni. „Az első nap mindenkinek nehéz lesz, adatok nélkül kezdünk, és nem sokkal később már a Q2-be kell bejutunk” – szögezte le Acosta, aki a másik megszólalásában az első szabadedzést egyenesen feleslegesnek titulálta. „A péntek délelőtti tréning valószínűleg időpocsékolás lesz, mivel a körülmények nem lesznek megfelelőek a versenyzéshez – fogalmazott. – Nehéz lesz, mert adatok nélkül érkezünk, de Brad Binder megnyerte a legutóbbi itteni sprintet száraz pályán.”

Michael Schumacherhez hasonlították Pedro Acostát

Álex Márquez szerint idén összejöhet neki az első győzelem – ha bátyja hagyja neki

0

Marc Márquez a remek kezdés ellenére igyekszik a földön maradni, míg öccse, Álex úgy véli, a gyári Ducati párosa fél lépéssel előttük jár. Francesco Bagnaia sejtelmesen fogalmazott az előző fordulót illetően, az Argentin Nagydíj hétvégéjével kapcsolatban pedig a közel- és a régmúlt ellenére is optimista.

Két hete rendezték a MotoGP szezonnyitóját, az erőviszonyok pedig meglehetősen egyértelműek voltak, legalábbis ami az első három helyezettet illeti. Marc Márquez győzelmét csak a guminyomásszabály veszélyeztette a főfutamon, mögötte öccse, Álex futott be, akit Francesco Bagnaia szintén nem tudott támadni a harmadik pozícióban.

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?

A mezőny most már Argentínában tartózkodik, és néhány óra múlva az első szabadedzéssel megkezdődik a termasi hétvége, melynek legnagyobb kérdése, hogy miként változnak az erőviszonyok – már ha változnak. Néhány vélemény szerint a nyolcszoros világbajnok Buriramban megmutatta, hogy akár domináns idényt is futhat, ám ő nem figyel ezekre a hangokra.

A hétvégén ki fog derülni – válaszolta a csütörtöki sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy mi a helyzet az erősorrenddel. – Thaiföldön persze a lehető legjobban kezdtünk a kettős győzelemmel. Ez rendkívül fontos volt. Aztán otthon voltam. Az emberek sokat beszélnek, de két lábbal a földön maradunk, és megpróbálunk ugyanúgy dolgozni, mint Thaiföldön. Tudom, hogy itt, Argentínában a legtöbb évben jól motoroztam, ugyanakkor hibáztam is. Szóval, meglátjuk, jól tudunk-e kezdeni az első szabadedzésen, mert ez esetben könnyebb lesz a hétvége. Ennek a nagydíjnak az egyik fő jellemzője, hogy közben változik a pálya, annak tapadása, és az embernek ilyenkor kicsit át kell alakítania a vezetési stílusát, a beállításait, és meg kell próbálnia kideríteni, hol a határ. Ami a Ducatit illeti, a motor egyensúlya elképesztő. Szeretem, és minden körülmények között működik. Működik csúszós körülmények között, és akkor is, amikor nagyon jó a tapadás. Ugyanakkor, különösen a vezetési stílusom szempontjából, amikor ilyen alacsony a tapadás, azt jobban kedvelem, mert komfortosabban érzem magam.”

Az idősebbik Márquez a Thai Nagydíjon bezsebelt győzelmeinek köszönhetően a 2019-es idény zárófutama óta először vezeti a MotoGP tabelláját. Mindez nyilvánvalóan pozitív az ő szemszögéből, de tudja, hogy még sok van hátra. „Jó érzés – szögezte le. – Nyugodtan, komfortosan érzem magam, jól érzem magam a csapattal, ami szintén rendkívül fontos. Jól működik a kommunikáció. Azonban még huszonegy verseny van hátra, úgyhogy tovább kell mennünk.”

Testvéréhez hasonlóan Álex Márquez is meglehetősen elégedett lehet a burirami hétvégéjével, hiszen minden tétre menő pályaeseményen a második legjobb időt futotta meg, az edzésen ráadásul egy körelvétel miatt első lett. Ennek ellenére úgy gondolja, hogy a gyári páros mindkét tagja előttük van, ezzel együtt jó úton haladnak.

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Nagyon örülök, hogy Argentínában vagyunk – fogalmazott. – Remekül kezdtük az idényt, szerintem eddig végig nagyon jó munkát végeztünk. Szóval az első futamon megerősítést nyert, hogy az összes nagydíj során jól fogunk teljesíteni. Néhány területen viszont még javítanunk kell, és továbbra is azt mondom, hogy ez a két srác még mindig egy fél lépéssel jobb nálunk. Szerintem kicsit mindent jobban kézben tartanak, mint mi. Valamivel több van a tarsolyukban, különösen Pecco tartotta a motort az irányítása alatt, és rengeteg tapasztalattal rendelkezik ezzel a géppel. Csupán kis dolgokról van szó. Marcnak vannak erősségei, ahogyan Peccónak is, vagyis ezeket ki kell elemeznünk, és meg kell próbálnunk közelebb kerülni hozzájuk, hogy gyorsabbak legyünk. Tehát apróságokban kell fejlődnünk, de minden alkalommal egyre közelebb vagyunk. Úgyhogy folytassuk, dolgozzunk tovább és élvezzük. Ez a kulcsa annak, hogy gyorsak legyünk.”

A Gresini pilótája két hete hatodik királykategóriás dobogóját szerezte meg, és negyedszer lett második, így már csak egyre van Colin Edwards MotoGP-rekordjától, aki a legtöbbször állhatott a pódium középső fokán úgy, hogy egyszer sem nyert. Bátyja viszont úgy véli, hogy csak idő kérdése, és meg fogja érezni a diadal ízét.

„Ha hagyja, akkor igen – felelte humorizálva az arra vonatkozó kérdésre, hogy idén összejöhet-e a siker. – Viccet félretéve, nagyon jó dolgokat csinálunk. Ahhoz pedig sok mindent jól kell elvégeznünk, hogy meglegyen az első győzelem, vagy az első háromban legyünk a bajnokságban. Nagyon jól teljesítünk. Most már minden hozzávalónk megvan, úgyhogy csak nyugodtnak kell maradnunk, és ha megfelelő módon járunk el, akkor el fog jönni. Azonban nem kell sietni, mindennek eljön a maga ideje.”

A teremben ülő trióból Bagnaia volt az egyetlen, aki csalódottan hagyhatta el Thaiföldet, hiszen nem elég, hogy csapattársa simán legyőzte, de még egy másik márkatárs is beékelődött közéjük, akit szintén nem igazán tudott megszorongatni. A háromszoros világbajnok ugyanakkor arra utalt, hogy ez valamilyen külső körülményen múlott.

A világbajnok aggódna Bagnaia helyében, de szerinte „van benne valami, amit még nem láttunk”

Hogy őszinte legyek, a helyzethez képest jó eredményeket értünk el – kezdte. – Mindent megcsináltunk, ami a befolyásunk alatt volt, a többi dolog nem működött jól. Mindenesetre a futamhétvége során javultunk, és a dobogón zártunk. Nem ez volt a célom, de a helyzetet figyelembe véve nem volt rossz. A mostani fordulót illetően pedig majd meglátjuk. Ez egy olyan pálya, ahol többet kell dolgoznom. Pénteken megpróbálok alkalmazkodni a helyzethez, mert két kört sétáltam, és [a pálya] nincs a legjobb állapotban. Ugyanakkor próbálunk fejlődni. Igyekszünk tanulni abból, amit Thaiföldön elrontottam, és az első edzéstől kezdve megpróbálunk versenyképesek lenni.”

Az olasz motoros a sajtótájékoztatón és más interjúi során sem volt hajlandó megerősíteni vagy cáfolni, hogy a gumikra gondolt-e, amikor külső tényezőt emlegetett. Ami viszont biztos, hogy Termasban eddig nem szerepelt jól, és egyik kategóriában sem állt még dobogón ezen a helyszínen. Azonban hiszi, hogy egyszer megtörik a jég. „Minden alkalommal hibáztam, vagy az időmérőn, vagy a futamon – hangsúlyozta. – Ezzel együtt szeretek itt versenyezni. Kedvelem a vonalvezetést, szerintem passzol a stílusomhoz, és mindig van egy első alkalom.”

Amellett, hogy mi lesz az erősorrend hármuk között, természetesen az is fontos kérdés, hogy ezúttal bele tud-e szólni más a győzelemért folytatott csatába, legyen szó akár a többi márkatársról, akár más gyártók képviselőiről. Bagnaia szerint ez benne van a pakliban, és ennek kapcsán kijelentette, alkalmazkodniuk kell az aszfalt állapotának rohamos változásához.

Meglátjuk – mondta. – Biztos vagyok benne, hogy versenyképesek lesznek, ahogyan a többi Ducati, Aprilia és KTM is. Senkinek nem lesz könnyű hétvégéje. Ahogyan Marc mondta, a pálya minden eseménnyel javulni fog, a csúcsteljesítményt pedig a vasárnapi futamon érjük el. Csak készen kell állnunk, alkalmazkodnunk kell, és versenyképesnek kell maradnunk.”

Marc Márquez nem örül neki, mások az erőviszonyok kiegyenlítődését várják a Pirelli érkezésétől

Marc Márquez nem örül neki, mások az erőviszonyok kiegyenlítődését várják a Pirelli érkezésétől

0

Marc Márquez kijelentette, nem boldog a Pirelli 2027-es érkezése miatt, mivel akkor sem ment simán a váltás, amikor a Michelin váltotta a Bridgestone-t. Pedro Acosta viszont a kisebb kategóriákból kiindulva optimista, többen pedig abban bíznak, hogy ez megkavarja az erőviszonyokat a MotoGP-ben.

Az előző hét legfontosabb híre egyértelműen a Pirelli érkezésének bejelentése volt a MotoGP-ben. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az olasz gumigyártó 2027-től váltja a Michelint, és mivel a MotoE-ben is ők lesznek a beszállítók, a gyorsaságimotoros-világbajnokság mind a négy kategóriáját le fogják fedni ilyen szempontból.

Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek

Az Argentin Nagydíj csütörtöki sajtónapjának így természetesen ez volt az egyik slágertémája. A téma a sajtótájékoztatón is előkerült, és elsőként Marc Márquez válaszolt. A nyolcszoros világbajnok véleménye azért is kifejezetten releváns, mert azon kevés versenyző közé tartozik, aki már akkor is a királykategóriában versenyzett, amikor a sorozat legutóbb, 2015 és 2016 között gumiszállítót váltott. A spanyol versenyző pont ebből kiindulva nem örül ennek a fejleménynek.

Azt hiszem, innen én vagyok az egyetlen versenyző, aki átélte a Bridgestone-ról a Michelinre való cserét, és nem szeretek váltani – nyilatkozta. – Nem arról van szó, hogy a Michelinről a Pirellire, biztos vagyok benne, hogy a Pirelli jó gumikat fog adni, de ilyenkor a gyártóknál mindig van egy alkalmazkodási folyamat a gumikhoz. Emlékszem, hogy amikor a Michelin megérkezett a Bridgestone helyére, voltak furcsa balesetek, amelyeket mi, pilóták nem értettünk. Versenyzőként az a személyes véleményem, hogy nem szeretem. Azonban ez a bajnokság döntése, ugyanakkor köszönetet kell mondanunk a Michelinnek, mert nagyon jól fejlesztették az abroncsokat, amelyek jelenleg remekül teljesítenek.”

Márquezen kívül testvére és csapattársa, Álex Márquez és Francesco Bagnaia ültek ott a teremben, akiknek nincs tapasztalatuk ilyesmiben. „Nekem nincs meg az az élményem, amelyről Marc beszélt, ahogyan a Moto2-ben sem éltem át a Dunlopról a Pirellire történt váltást – kezdte a Gresini pilótája. – A bajnokság döntött így, úgyhogy alkalmazkodnunk kell.”

Nem tudom, soha nem tapasztaltam meg ilyesmit, de biztos vagyok benne, hogy a Pirelli nagyszerű munkát fog végezni, és olyan gumit fog fejleszteni, amely jól passzol a motorjainkhoz – ezek már a háromszoros világbajnok szavai. – A Michelin ezt fantasztikusan csinálta, és jelenleg elképesztő a teljesítmény. Úgyhogy meglátjuk, most várnunk kell. Nem lesz könnyű, mivel egyszerre kell fejlesztenünk a motort és a gumit, de azért vagyunk itt, hogy versenyképesek legyünk, hogy ezt megcsináljuk.”

Nem az idősebbik Márquez volt az egyetlen, aki arra tett utalást, hogy szakmai szempontból nem feltétlenül örül a váltásnak. „Ez egy nagyon nagy hír, amely nagyon meglepett – jelentette ki Marco Bezzecchi. – Olaszként örülök a márka belépésének. Versenyzőként viszont azt kell mondanom, hogy a Michelin szenzációsan jó munkát végez. Ami fontos, mert még két évünk van a váltásig.”

Pedro Acosta viszont ellenkező álláspontra helyezkedett. A Pirelli a Moto2-ben és a Moto3-ban már tavaly átvette a gumiszállítói szerepet, és a gyári KTM versenyzője szerint eddig jó munkát végzett. „Miután a Pirelli megérkezett, jobbnak tűntek a gumik – fogalmazott. – Kevesebb bukást látunk olyan esetekben, amikor az abroncs még nem érte el a működési hőmérsékletét. A köridők is sokkal jobbak.”

A Pirelli megpróbálja a lehetetlent, és a MotoGP-be is behozná korábbi újításait

Persze a 20 éves versenyző hozzátette, a MotoGP azért más kávéház, de talán ezért is van rá esély, hogy jelentősen átalakítja az erősorrendet. „Ez egy nagy és izgalmas dolog – vélekedett Enea Bastianini. – Nekem ez lesz az első ilyen jellegű élményem egy géposztályon belül. A MotoGP-ben megtanultam, hogy a gumik döntő fontosságúak, és arra számítok, hogy a módosításnak óriási hatása lesz. Lehetséges, hogy sok változást fogunk látni. Addig viszont pilótaként teljes mértékben a jelenre kell koncentrálni.”

A Pirelli érkezése ráadásul egybeesik a technikai szabályváltozásokkal, hiszen 2027-re a motorok is teljesen át fognak alakulni. Erre utalt Brad Binder is. „Érdekes. Ez teljesen felrázza az állóvizet, a gumik egy újabb kihívást fognak jelenteni számunkra – hangsúlyozta a dél-afrikai pilóta. – Szeretném hinni, hogy egyszerűbb lesz, mert minden gyártó a nulláról indul.”

Miguel Oliveira szintén úgy véli, hogy az új gumigyártó az erőviszonyokra is jelentős hatással lehet. „Még hosszú út, illetve két hosszú szezon áll előttünk sok futammal, amelyek során jelentős tapasztalatot fogunk szerezni a Michelin abroncsaival – mondta. – Azonban az összes technikai módosítás közül, amelyet egy motoron el lehet végezni, a másik gumiszállítóra történő váltás a legnagyobb. Ez az egyetlen, ami felboríthatja a gyártók közötti jelenlegi egyensúlyt, és mindent alaphelyzetbe állíthat. Lehet, hogy mindenki közelebb kerül majd egymáshoz.”

Az ötszörös királykategóriás futamgyőztestől azt is megkérdezték, hogy ez lehetőséget adhat-e a japán gyártóknak a felzárkózásra. „Nem tudom, mert a Ducati igencsak részese a Superbike-világbajnokságnak, és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek ezeknek az abroncsoknak a technológiája és filozófiája terén – felelte. – Azonban nem tudom megmondani, hogy ez előny-e vagy sem. Remélem, jövőre elkezdjük a tesztelést.”

Kérdés, hogy a Superbike-vb mennyire releváns ebben a témában, hiszen Giorgio Barbier, a Pirelli motorsport-igazgatója kijelentette, nem az ottani abroncsokat veszik alapul. Abban viszont Oliveirának alighanem igaza van, hogy érdemes időben elkezdeni a tesztelést, ennek kapcsán pedig Fabio Quartararo úgy látja, az új motorokra már ekkor fel kell tenni az olaszok abroncsait.

Hogy őszinte legyek, ez még nagyon messze van, itt van ez az év, plusz még a következő, úgyhogy nem tudom, mi a Pirelli terve 2027-re, de szerintem tudják, mit kell tenniük – válaszolta a témafelvetésre a gyári Yamaha világbajnoka. – Ők egy nagy márka, jelen vannak a Superbike-bajnokságokban, a Forma–1-ben, szóval úgy vélem, elég nagy tapasztalattal rendelkeznek. Azt gondolom, hogy azokkal a gumikkal lenne jó elkezdeni a 2027-es motor tesztelését, mert végső soron jövőre készen kell lenniük.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Hivatalos: Martín az Amerikai Nagydíjat is kihagyja

0

Az Argentín Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján egy meglepetésvendéget is hallhattak a résztvevők. A sérüléssel küzdő Jorge Martín videóhívásban csatlakozott be, ahol bejelentette, hogy az Amerikai Nagydíjon sem ülhet motorra.

Jelentősen rájár a rúd Jorge Martínra. Először az előszezoni tesztek legelső napján bukott, melynek következtében eltörte a kezét és a lábát is. Erre a sérülésére aztán egy újabbat gyűjtött be, ami miatt a Thai Nagydíjat ki kellett hagynia, de ezen a hétvégén sem számíthat rá az Aprilia. Csütörtökön, miután videóhívásban kapcsolták a sajtótájékoztató keretein belül, pedig az is hivatalossá vált, hogy az Amerikai Nagydíjat is ki kell hagynia.

„Először is nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhattam hozzátok. Szenvedek, ez nem az én pillanatom, küzdök azért, hogy felépüljek gyorsan, amennyire vagy legalább olyan gyorsan, amennyire szeretnék. Azt is el tudom mondani, hogy nem leszek ott Austinban. Szeretnék, de nem fogok” – jelentette be a címvédő.

A spanyol arra is kitért, hogy katari indulása még kérdéses. Elárulta, hogy mindenféleképpen szeretne tesztelni, mielőtt visszatér a versenypályákra, hiszen még nem érzi túl jól magát, de Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója ezen dolgozik, aztán meglátják, hogy mikor lesz abban az állapotban, hogy újra motorra tudjon ülni.  

„Természetesen nehéz volt otthonról nézni a versenyt. Ezt a hétvégét közelebbről fogom követni, természetesen az Apriliát támogatva. Remélem, tovább fognak fejlődni, és közelebb fognak kerülni a dobogóhoz. Kissé unalmas így, hogy nem lehetek ott a pályán, de ezek a srácok nagy műsort fognak kreálni. Otthonról fogom nézni, és biztosan élvezni fogom” – folytatta Martín, akit minden bizonnyal az Amerikai Nagydíjon is Lorenzo Savadori fog helyettesíteni.

Martín édesanyjának fáj a csoportkép, de szívmelengető a versenytársak tisztelete

A sajtótájékoztatón részt vevő versenyzők, Marc Márquez, Álex Márquez és Francesco Bagnaia is üzentek sérült társuknak: „Már leírtam neki SMS-ben is, hogy tisztelje a testét. Jó döntésnek tartom, hogy nem lesz ott Austinban, hiszen az fizikailag egy nagyon trükkös pálya. Folytasd Jorge, napról napra változni fog, és jobb lesz” – fogalmazott Marc Márquez.

„Veled vagyunk, ne siesd el! Biztos vagyok benne, hogy amikor visszatérsz, ugyanolyan gyors leszel” – üzente Álex Márquez.

„Csak annyit mondok, hogy hajrá! Szükségünk van az 1-es rajtszámra a pályán. Mindig intenzívek veled a csaták, és kellenek a veled szembeni párharcok. Gyere vissza, amint tudsz. De ne túl gyorsan, mert ez még sok időt vesz igénybe!” – mondta Bagnaia.

Az Argentin Nagydíjat március 14. és 16. között bonyolítják le.  

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Kiderült, mikor kelhet egybe a Liberty Media és a MotoGP

0

Újraindult a MotoGP Liberty Media általi felvásárlása iránti vizsgálat, amelyet még februárban függesztett fel az Európai Bizottság. A nyár elejéig fog megszületni a végleges döntés!

Könnyen vehettük akár április elsejei tréfának is, hogy a Liberty Media 86 százalékos részesedést vásárol a Dornából, ezáltal már nemcsak a Forma-1, de a MotoGP és a Superbike-vb többségi tulajdonosává is válik. Amikor ez mégis hivatalossá vált, azonnal megkezdődtek a híresztelések arról, hogy akár egy szuperhétvége is megvalósulhat, amelynek keretében a két főszéria rendezne egy közös fordulót, de arról is szólt a fáma, hogy Lewis Hamilton is beszállhat a bizniszbe. Az is korán világossá vált, hogy bár a TKO Group adta a pénzügyileg legjobb ajánlatot, mégis az amerikaiaknak adták el a MotoGP-t irányító céget.

Ősszel azonban minden megváltozott. Az Európai Parlament egyik képviselője, Pascal Arimont levélben kért vizsgálatot az Európai Bizottságtól. A belga képviselőnek versenyjogi aggályai merültek fel a vásárlással kapcsolatban, és arra kereste a választ, hogy vajon a Liberty Media nem alakít-e ki monopolhelyzetet azzal, hogy mind a MotoGP, mind a Forma-1 a tulajdonába kerül. Ezt a kérelmet az Európai Bizottság jóváhagyta, nem adott zöld utat az amerikaiaknak, hovatovább egy mélyreható vizsgálatot is indított, így még egy ideig eltarthat a felvásárlási folyamat.

Az Európai Unió egyelőre nem hagyja jóvá a MotoGP felvásárlását, és mélyreható vizsgálatot indít

Indoklásukban kifejtették, hogy vizsgálatuk alapját a sportközvetítési jogok helyzete adta. Amellett érveltek, hogy szinte az összes országban a Forma1 uralja a piacot, és sok esetben a MotoGP az egyetlen riválisa. Úgy vélik, hogy ez a tranzakció nagyban felrúghatja az erőviszonyokat, és megszüntetheti a versenykényszert, mivel a két sorozat közeli vetélytársak.

A napokban viszont új információk kerültek napvilágra. Az EU trösztellenes szabályzó hatósága ugyanis határidőt szabott döntésüknek. Ennek értelmében július 1-jéig születik meg a végleges állásfoglalás a Liberty 3,5 milliárdos ajánlata kapcsán, állítja a Reuters az Európai Bizottságra hivatkozva. A határidőre azért van szükség, mert a Bizottság februárban megszakította a vizsgálatot, miután további információkat vártak az érintett cégektől. A vizsgálat végül március 7-én indult újra.

A nyomozás arra is kitér, hogy vizsgálják a legnagyobb részvényes, John Malone szerepét. Itt az okozza a galibát, hogy kiderítsék, az üzletember vajon mekkora részvénycsomaggal rendelkezik a Liberty Medián, valamint a Liberty Globalon (amerikai kábelkommunikációs cég) belül. Attól tartanak, hogy a Liberty ellehetetlenítheti a rivális csatornákat azokban az európai országokban, ahol jelen van a Liberty Global, mint például Hollandiában, Belgiumban vagy Írországban. 

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Aldeguer elárulta, már 2024-ben debütálhatott volna a MotoGP-ben

0

Fermín Aldeguer visszatér Argentínába, arra a helyszínre, ahol legelső nagyobb skalpját gyűjthette be. Lerántotta a leplet a múltjáról, ugyanis anno arról is esett szó, hogy akár már 2024-ben debütálhat a MotoGP-ben a VR46 színeiben.

Fermín Aldeguer átesett a tűzkeresztségen, már ami a MotoGP-karrierjét illeti. A szezonnyitó Thai Nagydíj főfutamán a Gresini színéiben a tizenharmadik helyen intette le a kockás zászló, és többek között Fabio Quartararót vagy éppen Álex Rinst is maga mögé utasította. Üröm az örömben, hogy az ő teljesítményét teljes mértékben háttérbe szorította Ai Ogura bemutatkozása.

„Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – ez történt a Trackhouse garázsában Ogura bravúros versenyei után (videó)

„A forróság és a jetlag sem segített rajtam, de azt hiszem mestermunkát végeztem – kezdte a spanyol az LS2 (a sisakgyártója) európai főhadiszállásán. – A versenyhétvége teljesen eltér a Moto2-étől, sokkal versenyképesebbé kell válni már a pénteki nap során is.”

A következő argentínai versenyhétvégére azonban kellemes emlékekkel érkezik. 2022-ben, mindössze 17 (!) évesen szerezte meg élete első rajtelsőségét a gyorsaságimotoros-világbajnokságokon, ezzel a legfiatalabb pole pozíciót szerző versenyzővé avanzsált a Moto2-ben. Versenye már nem sikerült jól, ugyanis a hatodik körben Viettivel ütközött és elesett, minek következtében nem tudta befejezni a viadalt.

És ha már a rekordoknál tartunk, Aldeguer két csúcsot is megdönthet az első hétvégék egyikén. Amennyiben megfutja a leggyorsabb időt a szombati időmérő edzésen az elkövetkezendő három nagydíj valamelyikén (Argentína, Austin és Katar), akkor Fabio Quartararo rekordját adja át a múltnak, mint a legfiatalabb poleszerző a MotoGP-ben. A francia 20 évesen és 14 naposan abszolválta az első királykategóriás pole-ját a 2019-es Spanyol Nagydíjon. Aldeguer a katari hétvége szombatján lesz 20 éves és 7 napos.

A Gresini versenyzője Marc Márquez egyik csúcsát is megdöntheti, ez a legfiatalabb futamgyőztes rekordja. Aldeguernek erre Aragóniáig lesz lehetősége, ugyanis a Ducati újdonsült gyári pilótája először 20 évesen és 63 naposan diadalmaskodott a királykategóriában, a 2013-as Amerikai Nagydíjon.

Aldeguer úgy véli, előbb-utóbb muszáj lesz elesnie

A most 19 éves pilóta a múltja kapcsán is vallott: „2023-ban ajánlottak egy lehetőséget, hogy debütálhassak a MotoGP-ben 2024-ben a VR46-tal. Akartam, mert ez egy olyan lehetőség, amelyet nem hagyhattam ki. Megpróbáltam megragadni, bármi is legyen a vége. Viszont tudták a VR46-nál, hogy hogyan kontrolláljanak engem és a menedzseremet [Héctor Faubel – a szerk.]. Nagyon jó ajánlatokat adtak, például egy hivatalos szerződés a Ducatival, mielőtt elkezdődne a szezon.”

Ekkor viszont a spanyol megkérdezte őket, hogyan teljesítsen még egy évet a Moto2-ben anélkül, hogy tudná, mi fog történi. A középkategóriában ugyanis ekkor változott meg a gumibeszállító, és a mezőny állománya is cserélődött. Úgy volt vele, oké, hogy megvan MotoGP-kontraktus, de nem fogadja el. Ekkor jött a megnyugtató válasz, hogy folytassa még egy évig a Moto2-ben, és 2025-re megkapja a ducatis szerződést.  

Aldeguer ezáltal sokkal nyugodtabban kezdhette meg utolsó szezonját. A másik oldalról viszont igenis nyomást helyezett rá az élet. Úgy fogta fel azt az idényt, mint az utolsó esélye a bajnoki címre, hovatovább, ő volt a favorit. Bár a szezon folyamán versenyképes volt, de sokszor került a versenybírók radarja alá. A spanyol úgy véli, azért nem koronázták bajnokká, mert nem volt elég konzisztens.

Az Argentin Nagydíjat március 14. és 16. között rendezik meg.  

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Martín édesanyjának fáj a csoportkép, de szívmelengető a versenytársak tisztelete

0

Jorge Martín édesanyja, Susana Almoguera friss helyzetjelentést adott fia állapotáról. Bár Martín jól áll a rehabilitációval, még képlékeny, mikor térhet vissza. Az édesanya megemlékezett a hiányos csoportképről, valamint a többi versenyző szeretetét is kiemelte.

Úgy utazik el a mezőny Argentínába, hogy a regnáló világbajnok továbbra sem tarthat velük. Mint ismeretes, Jorge Martín még a malajziai előszezoni teszt során bukott, melynek következtében eltörte a kezét és a lábát is. Bár úgy nézett ki, hogy a szezonnyitóra összedrótozzák, végül nem így lett. A szezonnyitó hetének hétfőjén robbant a hír, hogy Martín rásérült a korábbiakra, ezért nem vehet részt a Thai Nagydíjon. Azóta az is hivatalossá vált, hogy a második fordulóban sem ülhet motorra.

Martínnak „biztosan” nem csak a szezonnyitót kell kihagynia, Marc Márquez üzent is neki

Ezúttal Susana Almoguera, a címvédő édesanyja szólalt meg fia helyzetével kapcsolatban: „Az élet és ez a sport is már csak ilyen. Mint egy óriáskerék. Egyszer fent, egyszer lent. De, ami a legfontosabb, hogy mindig fel kell tudni állni. Jorge számos sérülésen esett már át. Végül mindegyik csak a visszatérésről szólt” – állította az El Larguero podcastban.

„A lehető legrosszabbkor jött ez, mert nagy elvárásokkal, tervekkel indult volna a szezonnak. Jorge ténylegesen az új motorján szeretett volna lenni, és viselni az 1-es számot. Erre még sokat kell várni, de ez rendben van. A legfontosabb, hogy jól áll a felépüléssel, a többi várhat. Mindig azt mondja, hogy rengeteg verseny van még, de csak egy keze” – folytatta.

Almoguera elárulta, bár kívülről úgy néz ki, hogy gyorsan halad a rehabilitáció, ez egy lassú folyamat, mert a sajkacsont (az egyik apró csont a csuklóban) egy összetett csont, ráadásul ezzel járt a legrosszabbul. Hozzátette, már alig várja, hogy Martín milyen teljesítményt nyújt a pályán, hogyan tud fejlődni, és adaptálódni a számára új konstrukcióhoz. Jelenleg azonban még bizonytalan, hogy mikor ülhet fel éles körülmények között a gyári Apriliára.

Martín megmutatta műtött kezeit – akár hosszú ideig is eltarthat a felépülés?

Az édesanya a szezon előtti fotóra is kitért, amelynek előterében az 1-es rajtszámú motort lehetett kivenni – üresen: „Amikor Jorge elkezdett versenyezni, mindig hátul szerepelt a csoportképeken, de ahogy haladt előre, az édesapja egyszer azt mondta, hogy egy nap a mi fiunk lesz az első sorban. És most úgy alakult, hogy elkészült volna ez a kép, de ő nem volt ott. Remélem, hogy ezt megismétlik valamikor. Jó lenne, ha készülne egy olyan fotó, ahol megérdemelten foglalja el az első helyet. Ez a kép egy kicsit fáj nekem.”

Ami azonban enyhíti a fájdalmait, az Martín versenyzőtársainak szeretete. Almoguera elárulta, hogy Francesco Bagnaia és Marc Márquez is a kép készítésekor nemes egyszerűséggel leszállt a saját motorjáról, hogy segítsen betolni Martínét középre. Kiemelte a többiek tiszteletét a fia felé, ugyanis rengetegen üzennek neki, és biztosítják őt támogatásukról.

Íme a 2025-ös MotoGP-mezőny (galéria)

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

0

Az Argentin Nagydíjjal folytatódik a MotoGP, amely egy év kimaradás után tér vissza Termasba. Akár ennek is lehet jelentősége a hétvége során, amelyet megelőzően számos kérdés felmerül. Vajon hogyan alakul a Marc Márquez és Francesco Bagnaia közötti különbség, és hol lesz Álex Márquez? Esetleg Marco Bezzecchi vagy bárki más bele tud szólni a Ducatik küzdelmébe?

Ezen a hétvégén következik az idei MotoGP-szezon második fordulója. A helyszín Argentína, ahová egy év kimaradás után tér vissza a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye. Tavaly ugyanis, bár a versenynaptárban szerepelt, végül nem tartották meg a hétvégét, miután a súlyos pénzügyi problémák miatt a helyi kormány megszorító intézkedései nem tették lehetővé a rendezést.

Most viszont a mezőny visszatér a Termas de Río Hondo Circuitre, amely mintegy hat kilométerre fekszik Termas városától Santiago del Estero tartományban. A pályát egy 150 hektáros területre építették, és 2008-ban, az argentin túraautó-bajnokság versenyével nyílt meg. 2012-ben aztán megkezdődött egy felújítási, bővítési, illetve modernizálási folyamat, hogy Latin-Amerika legbiztonságosabb és legélénkebb pályája legyen.

Ennek eredményeképpen két évvel később az Argentin Nagydíj 1999 után visszatért a gyorsaságimotoros-világbajnokság programjába. A helyszín azóta összesen nyolcszor látta vendégül a mezőnyt, hiszen a tavalyi alkalom mellett 2020-ban és 2021-ben is elmaradt a futamhétvége. Akkor természetesen a koronavírus-járvány jelentett akadályt.

Ami a futamgyőzelmek számát illeti, a legeredményesebb versenyző Marc Márquez, aki háromszor is nyerni tudott Termasban. A jelenlegi mezőnyből rajta kívül még ketten, Maverick Viñales és Marco Bezzecchi diadalmaskodtak egyszer-egyszer a királykategóriában. Utóbbi 2018-ban a Moto3-ban szintén tudott nyerni, ahogyan egy évvel korábban Joan Mir is, míg a Moto2-ben Johann Zarco 2015-ben és 2016-ban, Franco Morbidelli pedig 2017-ben diadalmaskodott. Érdekesség, hogy mostanában az alsóbb kategóriás győzelem nem számít jó ómennek errefelé, hiszen a legutóbbi három alkalom Moto2-es és Moto3-as nyertesei közül (egyelőre) senki nem jutott el a legmagasabb géposztályig.

Maga a pálya 4,806 kilométer hosszú és 16 méter széles. Összesen kilenc jobb- és öt balkanyarból áll, ennek tudatában pedig az sem meglepő, hogy a vonalvezetés megegyezik az óramutató járásával. A leghosszabb, 1,076 kilométeres egyenest a 4-es és az 5-ös kanyar közötti szakasz jelenti, itt Jorge Martín legutóbb 345,5 km/h-s sebességgel repesztett.

Az abszolút pályacsúcs és a versenyben futott leggyorsabb kör rekordjáig viszont ennél jóval tovább vissza kell menni az időben. Márquez 2014-ben 1:37.683-as időt futott az időmérőn, míg egy évvel később Valentino Rossi 1:39.019-ig jutott a futamon. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy az eső a kvalifikációt és a főversenyt is befolyásolta legutóbb, a sprinten viszont Bezzecchi 1:38.777-es kört ment.

Az időjárás ezúttal aligha fogja befolyásolni az eseményeket, hiszen eső legfeljebb vasárnap várható, de akkor sem valószínű, és a hőmérséklet sem annyira brutálisan magas, mint Buriramban volt. Az viszont érdekes tényező lehet, hogy a pályán a már említett okokból a közelmúltban nem rendeztek versenyeket, így könnyen lehet, hogy a tapadással gondjaik lesznek a versenyzőknek.

Vajon tényleg nő a különbség a gyári Ducatin belül?

A Thai Nagydíj hétvégéje meglehetősen egyértelmű erősorrendet mutatott az élmezőnyön belül. Marc Márquez uralta az igazán releváns pályaeseményeket, mögötte viszont meglepetésre nem Francesco Bagnaia, hanem a nyolcszoros világbajnok öccse, Álex Márquez végzett. Persze egy forduló nem forduló, legalábbis a hosszabb távú következtetések meghatározásának szempontjából.

Ugyanakkor Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója még a szezonnyitó előtt kijelentette, Buriramban kisebb lesz a különbség a két gyári versenyző között, mint Termasban és Austinban. Ha pedig ez így van, az az olasz versenyző számára nem sok jóval kecsegtet, hiszen Thaiföldön sem tudott csapattársa közelébe férkőzni.

Verstappen legbrutálisabb Forma–1-es idényét fogja megidézni Marc Márquez?

És bizony több jel is arra mutat, hogy az idősebbik Márquez Argentínában is gyors lesz. Elég csak megnézni a hat eddigi termasi futamát, amelyeknek a felét megnyerte. Emellett két alkalommal az élről, illetve az első helyért csatázva esett ki, 2018-ban pedig szintén jó tempót produkált, csak éppen kis túlzással ámokfutást rendezett, és három különböző büntetést szedett össze.

A legutóbbi, 2019-es argentínai versenyén, amikor már csak ő tudott jó eredményeket kisajtolni a Hondából, akkora fölényt mutatott, hogy három kör után már 3,1 másodperccel vezetett, majd közel 10 másodperces különbséggel győzött. Ami pedig szintén az ő malmára hajthatja a vizet, az a várható tapadáshiány, ahogyan azt tavaly Aragóniában is láthattuk.

Különösen örülök, hogy visszatérhetünk Argentínába, egy olyan pályára, amelyet szeretek, és ahol korábban gyors és versenyképes tudtam lenni – fogalmazott Márquez, aki következő győzelmével utoléri a 90 diadallal rendelkező Ángel Nietót, aki jelenleg minden kategóriát figyelembe véve a legsikeresebb spanyol versenyző ebben a tekintetben. – Gyakorlatilag egy tökéletes thaiföldi hétvégéről érkezünk, sikerült a legtöbbet kihoznunk abból, amit a teszten csináltunk, és a futamon is élesek voltunk. Ez extra motivációt jelentett nekem, és alig várom, hogy újra pályára mehessek.”

Csapattársával ellentétben Bagnaia eddig finoman szólva sem mutatott erős teljesítményt Argentínában. Persze két éve éppen dobogóra állhatott volna, csak éppen a második helyen motorozva elesett. A 28 éves pilótának azonban máskor nem volt reális esélye a futam utáni pezsgőzésre, a legjobb eredménye a 2022-es ötödik pozíció volt.

A világbajnok aggódna Bagnaia helyében, de szerinte „van benne valami, amit még nem láttunk”

Újra Argentínában versenyzünk, egy nagyon gyors pályán, amely jól passzol a Desmosedici GP-hez. A thaiföldi nem volt egy könnyű nagydíj, gyorsak voltunk, stabilak, két harmadik helyet szereztünk, de nem voltunk tökéletesek. Néhány tényezőn és területen még dolgoznunk kell ahhoz, hogy teljesen versenyképesek legyünk.”

A hétvége egyik nagy kérdése, hogy a márkatársak ezúttal mit tudnak kezdeni a Ducati gyári párosával. Különös tekintettel Álex Márquezre, akinek legutóbb sikerült beleköpnie Bagnaia levesébe. A Gresini motorosa mindhárom kategóriában egyszer állt dobogóra az Argentin Nagydíjon. A MotoGP-ben ez két évvel ezelőtt sikerült, amikor megszerezte pályafutása eddigi egyetlen pole pozícióját a legmagasabb géposztályban, és először ünnepelhetett a pódiumon mostani csapatának színeiben.

Ami pedig szintén megválaszolásra vár, hogy a Ducatinak összességében ezen a hétvégén is akkora lesz-e a fölénye, mint bő másfél hete volt. Akkor az Aprilia volt a legközelebb címvédőhöz, leginkább a szenzációsan bemutatkozó Ai Ogura révén. Jorge Martín visszatérésére még várni kell (őt ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesíti, ám Bezzecchi akár a sötét ló szerepét is betöltheti, hiszen már kétszer is győzni tudott Termasban, ahol 2023-ban nemcsak első királykategóriás diadalát szerezte meg, hanem a leggyorsabb kört futó versenyzők listájára is feliratkozott.

Nagyon örülök, hogy végre visszatérhetek Argentínába, mert nagyon szeretem ezt a pályát, és nagyon sajnáltam, hogy tavaly nem látogattunk el oda – jelentette ki a háromszoros királykategóriás futamgyőztes. – Thaiföldön jó munkát végeztünk, és a csapattal együtt tovább kell fejlődnünk. Alig várom, hogy pályára mehessek.”

A konstruktőri tabella harmadik helyén jelenleg a KTM áll, de mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az erősorrendben is a mattighofeniek állnak a „bronzérmes” pozícióban. A versenyzők közül Viñales 2017-ben nyert, míg Brad Binder az eddigi egyetlen sprinten ért célba elsőként. A Thai Nagydíjjal azonban egyikük sem lehet elégedett, ahogyan Pedro Acosta sem, csak a nagy felzárkózást mutató Enea Bastianini távozhatott jó szájízzel, de korábban ő sem szerepelt jól.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

A Hondánál ellenben optimisták lehetnek a Buriramban mutatott tempóból kiindulva. Johann Zarco eddigi legjobb eredményét érte el az LCR színeiben, hiszen hetedik lett, igaz, Joan Mir előtte végezhetett volna, ha nem esik el. A kétszeres világbajnok azonban a fiaskó ellenére sem szomorkodott, és az argentínai hétvégét is optimistán várja.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

Azok után, amit Thaiföldön mutattunk, alig várom ezt a futamot – kezdte. – Sok mindenre képesek vagyunk, és fontos, hogy pontot szerezzünk, illetve jól teljesítsünk. Az argentínai más hétvége lesz, mint a thaiföldi, mert oda tesztelés nélkül érkezünk, de általánosságban nagyon erős alapokkal rendelkezünk, és szerintem már kezdettől fogva versenyképesek lehetünk. Korábban volt néhány jó eredményem Argentínában, szóval úgy vélem, megvannak az alkotóelemek ahhoz, hogy stabil hétvégénk legyen, és tovább fejlődjünk.”

Bár Jack Miller kifejezetten biztató tempót produkált, a Yamaha mégis a tabella utolsó helyén áll, ráadásul az alacsony tapadás talán őket hátráltathatja a legjobban. Ennek kapcsán Massimo Meregalli, a gyári istálló csapatmenedzsere elmondta, pénteken lesz a legnehezebb dolguk. Fabio Quartararo pedig igyekszik javítani az idénynyitón elért eredményén.

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

A Thai Nagydíj elég szélsőséges volt a hőmérséklet szempontjából, különösen a verseny napján – emlékezett vissza. – Azonban tanultunk a helyzetből, és most már az Argentin Nagydíjra koncentrálunk. Már jó ideje nem voltunk a termasi pályán, így biztos vagyok benne, hogy az ottani szurkolók nagyon örülnek, hogy visszatérünk. Korábban nem volt könnyű dolgom ezen a helyszínen, de, mint mindig, most is mindent beleadunk majd, hogy jó munkát végezzünk.”

Az Argentin Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
13:00 – 13:35 Moto3 Első szabadedzés
13:50 – 14:30 Moto2 Első szabadedzés
14:45 – 15:30 MotoGP Első szabadedzés
17:15 – 17:50 Moto3 Edzés
18:05 – 18:45 Moto2 Edzés
19:00 – 20:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
12:40 – 13:10 Moto3 Második szabadedzés
13:25 – 13:55 Moto2 Második szabadedzés
14:10 – 14:40 MotoGP Második szabadedzés
14:50 – 15:05 MotoGP Időmérő (Q1)
15:15 – 15:30 MotoGP Időmérő (Q2)
16:50 – 17:05 Moto3 Időmérő (Q1)
17:15 – 17:30 Moto3 Időmérő (Q2)
17:45 – 18:00 Moto2 Időmérő (Q1)
18:10 – 18:25 Moto2 Időmérő (Q2)
19:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
VASÁRNAP
14:40 – 14:50 MotoGP Bemelegítés
16:00 Moto3 Verseny (19 kör)
17:15 Moto2 Verseny (22 kör)
19:00 MotoGP Verseny (26 kör)