back to top
2025. július 09. 16:13
Kezdőlap Blog Oldal 84

Martín édesanyjának fáj a csoportkép, de szívmelengető a versenytársak tisztelete

0

Jorge Martín édesanyja, Susana Almoguera friss helyzetjelentést adott fia állapotáról. Bár Martín jól áll a rehabilitációval, még képlékeny, mikor térhet vissza. Az édesanya megemlékezett a hiányos csoportképről, valamint a többi versenyző szeretetét is kiemelte.

Úgy utazik el a mezőny Argentínába, hogy a regnáló világbajnok továbbra sem tarthat velük. Mint ismeretes, Jorge Martín még a malajziai előszezoni teszt során bukott, melynek következtében eltörte a kezét és a lábát is. Bár úgy nézett ki, hogy a szezonnyitóra összedrótozzák, végül nem így lett. A szezonnyitó hetének hétfőjén robbant a hír, hogy Martín rásérült a korábbiakra, ezért nem vehet részt a Thai Nagydíjon. Azóta az is hivatalossá vált, hogy a második fordulóban sem ülhet motorra.

Martínnak „biztosan” nem csak a szezonnyitót kell kihagynia, Marc Márquez üzent is neki

Ezúttal Susana Almoguera, a címvédő édesanyja szólalt meg fia helyzetével kapcsolatban: „Az élet és ez a sport is már csak ilyen. Mint egy óriáskerék. Egyszer fent, egyszer lent. De, ami a legfontosabb, hogy mindig fel kell tudni állni. Jorge számos sérülésen esett már át. Végül mindegyik csak a visszatérésről szólt” – állította az El Larguero podcastban.

„A lehető legrosszabbkor jött ez, mert nagy elvárásokkal, tervekkel indult volna a szezonnak. Jorge ténylegesen az új motorján szeretett volna lenni, és viselni az 1-es számot. Erre még sokat kell várni, de ez rendben van. A legfontosabb, hogy jól áll a felépüléssel, a többi várhat. Mindig azt mondja, hogy rengeteg verseny van még, de csak egy keze” – folytatta.

Almoguera elárulta, bár kívülről úgy néz ki, hogy gyorsan halad a rehabilitáció, ez egy lassú folyamat, mert a sajkacsont (az egyik apró csont a csuklóban) egy összetett csont, ráadásul ezzel járt a legrosszabbul. Hozzátette, már alig várja, hogy Martín milyen teljesítményt nyújt a pályán, hogyan tud fejlődni, és adaptálódni a számára új konstrukcióhoz. Jelenleg azonban még bizonytalan, hogy mikor ülhet fel éles körülmények között a gyári Apriliára.

Martín megmutatta műtött kezeit – akár hosszú ideig is eltarthat a felépülés?

Az édesanya a szezon előtti fotóra is kitért, amelynek előterében az 1-es rajtszámú motort lehetett kivenni – üresen: „Amikor Jorge elkezdett versenyezni, mindig hátul szerepelt a csoportképeken, de ahogy haladt előre, az édesapja egyszer azt mondta, hogy egy nap a mi fiunk lesz az első sorban. És most úgy alakult, hogy elkészült volna ez a kép, de ő nem volt ott. Remélem, hogy ezt megismétlik valamikor. Jó lenne, ha készülne egy olyan fotó, ahol megérdemelten foglalja el az első helyet. Ez a kép egy kicsit fáj nekem.”

Ami azonban enyhíti a fájdalmait, az Martín versenyzőtársainak szeretete. Almoguera elárulta, hogy Francesco Bagnaia és Marc Márquez is a kép készítésekor nemes egyszerűséggel leszállt a saját motorjáról, hogy segítsen betolni Martínét középre. Kiemelte a többiek tiszteletét a fia felé, ugyanis rengetegen üzennek neki, és biztosítják őt támogatásukról.

Íme a 2025-ös MotoGP-mezőny (galéria)

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

0

Az Argentin Nagydíjjal folytatódik a MotoGP, amely egy év kimaradás után tér vissza Termasba. Akár ennek is lehet jelentősége a hétvége során, amelyet megelőzően számos kérdés felmerül. Vajon hogyan alakul a Marc Márquez és Francesco Bagnaia közötti különbség, és hol lesz Álex Márquez? Esetleg Marco Bezzecchi vagy bárki más bele tud szólni a Ducatik küzdelmébe?

Ezen a hétvégén következik az idei MotoGP-szezon második fordulója. A helyszín Argentína, ahová egy év kimaradás után tér vissza a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye. Tavaly ugyanis, bár a versenynaptárban szerepelt, végül nem tartották meg a hétvégét, miután a súlyos pénzügyi problémák miatt a helyi kormány megszorító intézkedései nem tették lehetővé a rendezést.

Most viszont a mezőny visszatér a Termas de Río Hondo Circuitre, amely mintegy hat kilométerre fekszik Termas városától Santiago del Estero tartományban. A pályát egy 150 hektáros területre építették, és 2008-ban, az argentin túraautó-bajnokság versenyével nyílt meg. 2012-ben aztán megkezdődött egy felújítási, bővítési, illetve modernizálási folyamat, hogy Latin-Amerika legbiztonságosabb és legélénkebb pályája legyen.

Ennek eredményeképpen két évvel később az Argentin Nagydíj 1999 után visszatért a gyorsaságimotoros-világbajnokság programjába. A helyszín azóta összesen nyolcszor látta vendégül a mezőnyt, hiszen a tavalyi alkalom mellett 2020-ban és 2021-ben is elmaradt a futamhétvége. Akkor természetesen a koronavírus-járvány jelentett akadályt.

Ami a futamgyőzelmek számát illeti, a legeredményesebb versenyző Marc Márquez, aki háromszor is nyerni tudott Termasban. A jelenlegi mezőnyből rajta kívül még ketten, Maverick Viñales és Marco Bezzecchi diadalmaskodtak egyszer-egyszer a királykategóriában. Utóbbi 2018-ban a Moto3-ban szintén tudott nyerni, ahogyan egy évvel korábban Joan Mir is, míg a Moto2-ben Johann Zarco 2015-ben és 2016-ban, Franco Morbidelli pedig 2017-ben diadalmaskodott. Érdekesség, hogy mostanában az alsóbb kategóriás győzelem nem számít jó ómennek errefelé, hiszen a legutóbbi három alkalom Moto2-es és Moto3-as nyertesei közül (egyelőre) senki nem jutott el a legmagasabb géposztályig.

Maga a pálya 4,806 kilométer hosszú és 16 méter széles. Összesen kilenc jobb- és öt balkanyarból áll, ennek tudatában pedig az sem meglepő, hogy a vonalvezetés megegyezik az óramutató járásával. A leghosszabb, 1,076 kilométeres egyenest a 4-es és az 5-ös kanyar közötti szakasz jelenti, itt Jorge Martín legutóbb 345,5 km/h-s sebességgel repesztett.

Az abszolút pályacsúcs és a versenyben futott leggyorsabb kör rekordjáig viszont ennél jóval tovább vissza kell menni az időben. Márquez 2014-ben 1:37.683-as időt futott az időmérőn, míg egy évvel később Valentino Rossi 1:39.019-ig jutott a futamon. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy az eső a kvalifikációt és a főversenyt is befolyásolta legutóbb, a sprinten viszont Bezzecchi 1:38.777-es kört ment.

Az időjárás ezúttal aligha fogja befolyásolni az eseményeket, hiszen eső legfeljebb vasárnap várható, de akkor sem valószínű, és a hőmérséklet sem annyira brutálisan magas, mint Buriramban volt. Az viszont érdekes tényező lehet, hogy a pályán a már említett okokból a közelmúltban nem rendeztek versenyeket, így könnyen lehet, hogy a tapadással gondjaik lesznek a versenyzőknek.

Vajon tényleg nő a különbség a gyári Ducatin belül?

A Thai Nagydíj hétvégéje meglehetősen egyértelmű erősorrendet mutatott az élmezőnyön belül. Marc Márquez uralta az igazán releváns pályaeseményeket, mögötte viszont meglepetésre nem Francesco Bagnaia, hanem a nyolcszoros világbajnok öccse, Álex Márquez végzett. Persze egy forduló nem forduló, legalábbis a hosszabb távú következtetések meghatározásának szempontjából.

Ugyanakkor Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója még a szezonnyitó előtt kijelentette, Buriramban kisebb lesz a különbség a két gyári versenyző között, mint Termasban és Austinban. Ha pedig ez így van, az az olasz versenyző számára nem sok jóval kecsegtet, hiszen Thaiföldön sem tudott csapattársa közelébe férkőzni.

Verstappen legbrutálisabb Forma–1-es idényét fogja megidézni Marc Márquez?

És bizony több jel is arra mutat, hogy az idősebbik Márquez Argentínában is gyors lesz. Elég csak megnézni a hat eddigi termasi futamát, amelyeknek a felét megnyerte. Emellett két alkalommal az élről, illetve az első helyért csatázva esett ki, 2018-ban pedig szintén jó tempót produkált, csak éppen kis túlzással ámokfutást rendezett, és három különböző büntetést szedett össze.

A legutóbbi, 2019-es argentínai versenyén, amikor már csak ő tudott jó eredményeket kisajtolni a Hondából, akkora fölényt mutatott, hogy három kör után már 3,1 másodperccel vezetett, majd közel 10 másodperces különbséggel győzött. Ami pedig szintén az ő malmára hajthatja a vizet, az a várható tapadáshiány, ahogyan azt tavaly Aragóniában is láthattuk.

Különösen örülök, hogy visszatérhetünk Argentínába, egy olyan pályára, amelyet szeretek, és ahol korábban gyors és versenyképes tudtam lenni – fogalmazott Márquez, aki következő győzelmével utoléri a 90 diadallal rendelkező Ángel Nietót, aki jelenleg minden kategóriát figyelembe véve a legsikeresebb spanyol versenyző ebben a tekintetben. – Gyakorlatilag egy tökéletes thaiföldi hétvégéről érkezünk, sikerült a legtöbbet kihoznunk abból, amit a teszten csináltunk, és a futamon is élesek voltunk. Ez extra motivációt jelentett nekem, és alig várom, hogy újra pályára mehessek.”

Csapattársával ellentétben Bagnaia eddig finoman szólva sem mutatott erős teljesítményt Argentínában. Persze két éve éppen dobogóra állhatott volna, csak éppen a második helyen motorozva elesett. A 28 éves pilótának azonban máskor nem volt reális esélye a futam utáni pezsgőzésre, a legjobb eredménye a 2022-es ötödik pozíció volt.

A világbajnok aggódna Bagnaia helyében, de szerinte „van benne valami, amit még nem láttunk”

Újra Argentínában versenyzünk, egy nagyon gyors pályán, amely jól passzol a Desmosedici GP-hez. A thaiföldi nem volt egy könnyű nagydíj, gyorsak voltunk, stabilak, két harmadik helyet szereztünk, de nem voltunk tökéletesek. Néhány tényezőn és területen még dolgoznunk kell ahhoz, hogy teljesen versenyképesek legyünk.”

A hétvége egyik nagy kérdése, hogy a márkatársak ezúttal mit tudnak kezdeni a Ducati gyári párosával. Különös tekintettel Álex Márquezre, akinek legutóbb sikerült beleköpnie Bagnaia levesébe. A Gresini motorosa mindhárom kategóriában egyszer állt dobogóra az Argentin Nagydíjon. A MotoGP-ben ez két évvel ezelőtt sikerült, amikor megszerezte pályafutása eddigi egyetlen pole pozícióját a legmagasabb géposztályban, és először ünnepelhetett a pódiumon mostani csapatának színeiben.

Ami pedig szintén megválaszolásra vár, hogy a Ducatinak összességében ezen a hétvégén is akkora lesz-e a fölénye, mint bő másfél hete volt. Akkor az Aprilia volt a legközelebb címvédőhöz, leginkább a szenzációsan bemutatkozó Ai Ogura révén. Jorge Martín visszatérésére még várni kell (őt ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesíti, ám Bezzecchi akár a sötét ló szerepét is betöltheti, hiszen már kétszer is győzni tudott Termasban, ahol 2023-ban nemcsak első királykategóriás diadalát szerezte meg, hanem a leggyorsabb kört futó versenyzők listájára is feliratkozott.

Nagyon örülök, hogy végre visszatérhetek Argentínába, mert nagyon szeretem ezt a pályát, és nagyon sajnáltam, hogy tavaly nem látogattunk el oda – jelentette ki a háromszoros királykategóriás futamgyőztes. – Thaiföldön jó munkát végeztünk, és a csapattal együtt tovább kell fejlődnünk. Alig várom, hogy pályára mehessek.”

A konstruktőri tabella harmadik helyén jelenleg a KTM áll, de mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az erősorrendben is a mattighofeniek állnak a „bronzérmes” pozícióban. A versenyzők közül Viñales 2017-ben nyert, míg Brad Binder az eddigi egyetlen sprinten ért célba elsőként. A Thai Nagydíjjal azonban egyikük sem lehet elégedett, ahogyan Pedro Acosta sem, csak a nagy felzárkózást mutató Enea Bastianini távozhatott jó szájízzel, de korábban ő sem szerepelt jól.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

A Hondánál ellenben optimisták lehetnek a Buriramban mutatott tempóból kiindulva. Johann Zarco eddigi legjobb eredményét érte el az LCR színeiben, hiszen hetedik lett, igaz, Joan Mir előtte végezhetett volna, ha nem esik el. A kétszeres világbajnok azonban a fiaskó ellenére sem szomorkodott, és az argentínai hétvégét is optimistán várja.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

Azok után, amit Thaiföldön mutattunk, alig várom ezt a futamot – kezdte. – Sok mindenre képesek vagyunk, és fontos, hogy pontot szerezzünk, illetve jól teljesítsünk. Az argentínai más hétvége lesz, mint a thaiföldi, mert oda tesztelés nélkül érkezünk, de általánosságban nagyon erős alapokkal rendelkezünk, és szerintem már kezdettől fogva versenyképesek lehetünk. Korábban volt néhány jó eredményem Argentínában, szóval úgy vélem, megvannak az alkotóelemek ahhoz, hogy stabil hétvégénk legyen, és tovább fejlődjünk.”

Bár Jack Miller kifejezetten biztató tempót produkált, a Yamaha mégis a tabella utolsó helyén áll, ráadásul az alacsony tapadás talán őket hátráltathatja a legjobban. Ennek kapcsán Massimo Meregalli, a gyári istálló csapatmenedzsere elmondta, pénteken lesz a legnehezebb dolguk. Fabio Quartararo pedig igyekszik javítani az idénynyitón elért eredményén.

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

A Thai Nagydíj elég szélsőséges volt a hőmérséklet szempontjából, különösen a verseny napján – emlékezett vissza. – Azonban tanultunk a helyzetből, és most már az Argentin Nagydíjra koncentrálunk. Már jó ideje nem voltunk a termasi pályán, így biztos vagyok benne, hogy az ottani szurkolók nagyon örülnek, hogy visszatérünk. Korábban nem volt könnyű dolgom ezen a helyszínen, de, mint mindig, most is mindent beleadunk majd, hogy jó munkát végezzünk.”

Az Argentin Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
13:00 – 13:35 Moto3 Első szabadedzés
13:50 – 14:30 Moto2 Első szabadedzés
14:45 – 15:30 MotoGP Első szabadedzés
17:15 – 17:50 Moto3 Edzés
18:05 – 18:45 Moto2 Edzés
19:00 – 20:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
12:40 – 13:10 Moto3 Második szabadedzés
13:25 – 13:55 Moto2 Második szabadedzés
14:10 – 14:40 MotoGP Második szabadedzés
14:50 – 15:05 MotoGP Időmérő (Q1)
15:15 – 15:30 MotoGP Időmérő (Q2)
16:50 – 17:05 Moto3 Időmérő (Q1)
17:15 – 17:30 Moto3 Időmérő (Q2)
17:45 – 18:00 Moto2 Időmérő (Q1)
18:10 – 18:25 Moto2 Időmérő (Q2)
19:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
VASÁRNAP
14:40 – 14:50 MotoGP Bemelegítés
16:00 Moto3 Verseny (19 kör)
17:15 Moto2 Verseny (22 kör)
19:00 MotoGP Verseny (26 kör)

 

A főnöke helyett ellenfelévé vált csapattulajdonos méltatta Ogurát, de kollégája érdemeit is kiemelte

0

Az LCR Honda tulajdonosát, Lucio Cecchinellót is meglepte Ai Ogura thaiföldi teljesítménye, de a Trackhouse csapatfőnökének, Davide Briviónak is kiemelte a szerepét a japán kiválasztásában. Az olasz expilóta megnevezte az idei célokat, valamint egy sejtelmes félmondatot is elejtett a távoli jövőt illetően.

Ai Ogura teljesítményével már több cikkünkben is foglalkoztunk. Volt is mire alapozni, hiszen a 24 éves versenyző valósággal berobbant a királykategóriába. A Thai Nagydíj szombati sprintversenyén a negyedik, míg a vasárnapi főfutamon az ötödik helyet csípte el, mindkét alkalommal a legjobb nem ducatisként zárt. Ezúttal Lucio Cecchinello, az LCR Honda tulajdonosa osztotta meg gondolatait.

„Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – ez történt a Trackhouse garázsában Ogura bravúros versenyei után (videó)

„Amit tudok, az az, hogy 2022-ben kapott egy ajánlatot a Hondától, de ő akkor még nem szeretett volna váltani. Sosem kérdeztem meg arról, hogy miért a Trackhouse-t preferálta. Amit vele kapcsolatban elmondhatok, hogy igazán lenyűgöző a teljesítménye. Azt hiszem, a MotoGP világában mindenki más is izgatott ez ügyben. Gyorsabb volt, mint a tapasztaltabb pilóták, például [Marco] Bezzecchi. Ez igazán figyelemre méltó. Kétség sem fér hozzá, hogy egy óriási tehetség” – áradozott a GPOne-nak.

Az olasz a Trackhouse csapatfőnökének, Davide Briviónak is kiemelte a szerepét abban a tekintetben, hogy mindig képes olyan pilótákat leigazolni, akikben senki sem hisz. Emlékeztetett a Suzuki 2020-as párosára, Joan Mirre és Álex Rinsre. Mindenki kételyek közepette fogadta döntését, az idő azonban rácáfolt erre: előbbi pilóta megszerezte a világbajnoki címet, utóbbi pedig az összesített tabella harmadik helyén zárt.

Cecchinello az idei célokról is beszámolt: „Úgy gondolom, [Johann] Zarco hasonló eredményeket fog elérni, mint Buriramban, különösen akkor, ha beérünk Európába, és jönnek azok a pályák, ahol rövid egyenesek vannak. Ha a fejlesztés továbbra is előrelépéseket mutat, akkor a szezon második felében újabb kis lépeseket tehetünk előre, utána akár az első ötért is harcolhatunk. 2026-ban pedig természetesen még többet akarunk. De az még nem világos, hogy ekkor kik lesznek a versenyzőink.”

A Honda és a Yamaha javulása sem olyan nagy mértékű, mint amilyennek elsőre tűnik?

Az olasz szerint Jerez után Somkiat Chantra is előre fog lépni. Látja benne a potenciált, ugyanis remekül fékez és a lassú kanyarokban is jó, de a gyors tempójuakban még fejlődnie kell a thainak.

Folytatódik a MotoGP leghosszabb házassága?

Az LCR csapatának történelme már hosszú időre nyúlik vissza, ugyanis Cecchinello 1996-ban alapította a csapatot, és be is nevezett a 125 köbcentis kategóriába, az utolsó ott töltött szezonjuk a 2004-es volt. 2002 és 2007 között a 250 köbcentiben is megvetette a lábát, 2006 óta pedig a királykategória kirobbanthatatlan tagja. Érdekesség, hogy ekkor léptek fúzióba a Hondával, azóta ők a japánok egyik – 2019 óta az egyetlen – szatellitcsapata.

Közös munkájuk eddig négy győzelmet és tizenhat dobogót eredményezett. Legsikeresebb versenyzőjük Cal Crutchlow, aki a maga három sikerével és tizenkettő pódiumával a legnagyobb szeletet hasította ki a képzeletbeli tortából. A Honda–LCR-házasság jelen állás szerint 2026-ig tart, azonban Cecchinello sejtelmesen fogalmazott: „Opciónk van a Hondával, hogy folytassuk a munkát 2027-ben is.” Mint ismeretes, ebben az évben jelentősen megváltoznak a technikai szabályok, többek között új motorblokkok érkeznek a szériába, és ezek hengerűrtartalma a jelenlegi 1000-ről 850 köbcentire fog csökkenni.

Ezenfelül az LCR az ázsiai piacon is fontos szerepet játszik. 2018 óta két különböző főszponzorral neveznek a királykategóriába (Castrol és Idemitsu), utóbbi pedig egy ázsiai versenyzőt támogat. Így került a MotoGP körforgásába 2024-ig Takaaki Nakagami, de hasonló utat járt be Chantra is.

Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját

A Pramac tulajdonosa szerint csökkent a hátrány, már most lát pozitív jeleket a Yamahával való együttműködés kapcsán

0

Paolo Campinoti szerint hamarosan beérhet a Pramac, valamint a Yamaha kapcsolata, és megindokolta, miért látja így. Az olasz üzletember felidézte a legfontosabb emlékeit, és arra is kitért, hogy miként viszonyul a Liberty Media térhódításához.

Még 2024 júniusában jelentették be, hogy a Pramac befejezi házasságát a Ducatival, és a Yamaha szatellitcsapataként folytatják. Ezt a döntést akkor azzal magyarázták, hogy az olaszok jelentősen csökkenteni tervezik költségeiket, ezáltal anyagilag sokkal nagyobb terhet rónának Paolo Campinotira, a Pramac tulajdonosára. Ezzel szemben a hangvillások egy kecsegtetőbb ajánlatot adtak. A leghangosabbak még egészen Marc Márquezig is elmentek, és egyenesen megvádolták, hogy miatta lépnek le a toszkánaiak. Ezt a kijelentést később cáfolta a spanyol.

Marc Márquez nem érzi magát felelősnek a Pramac Yamahára váltása miatt, de „jó hírnek” tartja

A Pramac–Yamaha-fúzió végül a Jack MillerMiguel Oliveira-párossal kezdődött el. Bár az ausztrál tempója biztató volt, de ha csak szigorúan az eredményekre fókuszálunk, akkor elmondható, hogy közös utuk felemásan indult el, ugyanis csupán hét pont ütötte a markukat, miután Miller a tizenegyedik, Oliveira pedig a tizennegyedik helyen látta meg a kockás zászlót. A problémákat tovább tetézi az ausztrál szombati bukása, valamint az a tény is, hogy egy nappal később attól félt, hogy nemes egyszerűséggel elhagyja a burkolatát, miután az egyik rögzítőelem megadta magát. Viszont természetesen nem szabad pálcát törni felettük, hiszen ennek a koncepciónak is időt kell adni, hogy beérjen.

Miller attól félt, hogy bőven háromszáz felett leesik a burkolata, ő maga próbálta a helyén tartani

Campinoti ezúttal a jövő kérdéseit firtatta a Corriere Della Serának adott interjújában: „Ez egy nagy, fontos és csoda szép kihívás. Remélem, hogy az eredmények korábban jönnek, mint ahogyan számítanánk rá. Már látunk néhány pozitív jelet, a japánok rengeteget fektetnek bele. A Moto2-be is beleálltunk, ami további plusz erőt ad nekünk a jövőre nézve” – fogalmazott a Pramac tulajdonosa.

A pályán elért idők alapján a különbség némileg csökkent. Aztán jönnek a módszerek és az erőforrások. Egy olyan cég, mint a Yamaha, amely mindig is a mérce volt, egyszerűen nem fogadhatja el a mellékszerepet. Mindent megtesznek azért, hogy visszatérjenek az élmezőnybe. És mi itt vagyunk Jack Millerrel, egy olyan pilótával, aki már volt itt korábban, valamint Miguel Oliveirával, aki egy felkészült versenyző. És persze [Tony] Arbolinóval és [Izan] Guevarával a Moto2-ben” – magyarázta Campinoti azokat a jeleket, melyekből látják a fejlődést.

Újabb részletek derültek ki a Pramac és a Yamaha együttműködéséről

A Pramac immáron a huszonnegyedik szezonját kezdte el a MotoGP-ben. Érdekesség, hogy abban az évben debütáltak, amikor a királykategória megkapta jelenlegi elnevezését. Az olasz számos olyan korábbi emléket megosztott, amely örökké belevésődött az agyába. Ide sorolta a kezdeteket Makoto Tamadával, aki 2003-ban erősítette a Pramac Hondát, és egy dobogót ért el velük, amely az első is volt a sorban a csapat számára. Felemlegette a juniorcsapatuk születését, valamint néhány nevet is megemlített: Andrea Iannone, Francesco Bagnaia, Jorge Martín, valamint természetesen Millert sem hagyhatta ki a sorból.

Campinoti a Liberty Media térhódítására is kitért: „Vannak erősségeink, mint például a pályán mutatott show, viszont hiányzik maga a csomagolás, egy kis luxusban. És ez alapvető” – véleményezte az olasz, majd Stefano Domenicalit [2020 óta ő a Forma–1 elnök-vezérigazgatója – a szerk.] is méltatta: „Ő a legkompetensebb és a legfelkészültebb menedzser, akit valaha ismertem. Van egy ritka, parancsnoki stílusa. Kívülről befogadónak tűnik, de mindig megkapja azt, amit akar. A nagyon elegáns és megnyerő módszereivel mindenkit meggyőz arról, hogy az ő választása a helyes, és ez ritka képesség.”

Quartararo bejelentkezett a 2025-ös bajnoki címért, de a fizetésén „megosztozik” a Pramac vezérével

Egy robot révén növelheti fölényét a Ducati, amely már a futamhétvégék előtt helyzeti előnyben lehet

0

A gyári Ducati névadó szponzora nemrég bemutatott egy új technológiát, amellyel a gyártó már a futamhétvégék elején, az első szabadedzés előtt helyzeti előnybe kerülhet a többiekkel szemben. A középpontban egy robot áll, amely forradalmasíthatja az adatgyűjtést, illetve a körülményekhez való gyors alkalmazkodást.

Március elején rendezték a a Mobil Világkongresszust, vagyis a világ legnagyobb és legfontosabb mobilkommunikációs iparági rendezvényét, amelyen részt vett a Ducati gyári MotoGP-csapatának névadó szponzora, a Lenovo is. Ennek pedig nagyon is van relevanciája a versenyzés szempontjából, ugyanis olyan technológiát mutattak be, amely tovább növelheti a bolognaiak fölényét, és forradalmasíthatja az adatgyűjtést.

A SPEEDWEEK.com beszámolója szerint az eszközt már tavaly Mugellóban tesztelték, de a rendszeres használatára csak idén kerül sor. Hogy pontosan hol, az egyelőre nem egyértelmű, de az biztos, hogy az európai helyszíneken be fogják vetni. Mindez perig jelentős előnyt biztosíthat a többiekkel szemben, már az első pályára gurulás előtt.

Hogy miről van szó pontosan? Nos, egy fejlett elemzőrendszerrel rendelkező robotról, amelyet a Lenovo ThinkStation P360 Ultra munkaállomás hajt. Az eszközt még a csütörtöki pályabejáráson vetik be, melynek során a robot követni fogja a pálya nyomvonalát. Ennek köszönhetően pedig rendkívül hasznos információkat nyer a gyártó számára.

Az út során ugyanis az eszköz beolvassa a pályát, és egy háromdimenziós térképet készít róla. Mindez pedig nagyon pontos részleteket tartalmaz a kanyarok dőlésszögétől kezdve az aszfalt egyéb fontos tulajdonságaiig. Erre pedig alighanem valóban képes, hiszen másodpercenként körülbelül hatmillió adatot tud begyűjteni.

Mindez pedig forradalmasíthatja az ilyen jellegű információszerzést, hiszen jelentősen megkönnyíti a mérnökök dolgát. Mivel ennek köszönhetően akár több ezer lehetséges forgatókönyvet le lehet szimulálni, pontosabban meg lehet jósolni, hogy a különböző beállítások hogyan fognak működni, és mi a legjobb megoldás az egyes kanyarokban. Emellett pedig azt is precízebben meg lehet határozni, hogy az időjárási körülmények hogyan befolyásolják a pályán nyújtott teljesítményt.

Folyamatosan feszegetjük a határokat a technológia és a sport változó metszéspontjában, új technikákat fejlesztünk ki, amelyekkel a versenytársak előtt járunk – nyilatkozta Andrea Gorfer, a Ducati Corse elektronikai tervezője. Valóban, hiszen így a bolognaiak már az első szabadedzés előtt helyzeti előnybe kerülhetnek, a főversenyeken pedig becslések szerint összességében 2,5-3 másodpercet hozhat a konyhára a technológia, amely egyébként leginkább a gyári alakulat pilótáira, Marc Márquezre és Francesco Bagnaiára fókuszál, de a márkatársak is élvezhetik az előnyeit.

A Lenovo egyébként nem először segíti ilyen módon a Ducatit, hiszen 2020-ban megjelent a Ducati Lenovo Remote Garage. Ez lehetővé teszi a mérnököknek, hogy távolról is dolgozhassanak, és valós időben elemezhessék a versenyhétvégéről érkező adatokat. Ennek segítségével pedig szinte azonnal képesek optimalizálni a beállítást, és elhárítani az esetleges problémákat.

Diadal belső nézetből – ilyen volt a Ducati-garázsban megélni a Thai Nagydíjat (videó)

Helyi gyerekeknek adományozta Marc Márquez a thaiföldi sikerével bezsebelt pénzt

0

Marc Márquez helyi árva gyerekek megsegítésére adományozta a közel 123 millió forintnak megfelelő összeget, amelyet a Thai Nagydíjon aratott sikerével nyert. A nyolcszoros világbajnok saját szerencséjét akarja megosztani a rászorulókkal.

Marc Márquez domináns teljesítményt nyújtott a Thai Nagydíj hétvégéjén, hiszen a Q1-et leszámítva, amelyen nem vett részt, minden pályaeseményen az első kettőben végzett. Az igazán releváns alkalmakkor, vagyis az időmérőn és a két futamon pedig csak a guminyomásszabály veszélyeztette a sikerét, de végül azt is megoldotta.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a győzelemért jár valamekkora bónusz az adott versenyző munkáltatójával, illetve a szponzorokkal kötött megállapodás értelmében. Márquez és a Ducati esetében ez most 306 ezer euró, vagyis közel 123 millió forint volt. A spanyol motoros azonban egyetlen fillért sem tartott meg ebből az összegből.

Ehelyett úgy döntött, hogy az egészet a helyi árva gyerekek megsegítésére adományozza. A nyolcszoros világbajnok nagy létszámú társadalmi csoportot választott, hiszen az UNICEF-nek, vagyis az ENSZ gyermekalapjának 2023-as adatai szerint Thaiföldön legalább 120 ezer gyerek él ilyen helyzetben. Márquez elmondta, miért döntött így.

Marc Márquez és a pénz: financiális hátteréről vallott a Ducati-pilóta

Győzni hihetetlen, de adni még jobb – nyilatkozta. – Nagyon szerencsés voltam az életben, és ezt a szerencsét akarom megosztani azokkal a gyerekekkel, akiknek nem voltak ugyanilyen lehetőségeik. Ezek a gyerekek harcosok, akárcsak mi a pályán. Ha segíthetek nekik abban, hogy jobban induljon az életük és közelebb kerüljenek az álmaikhoz, az bármilyen pénzösszegnél többet ér.”

Márquez életében mindig is fontos volt a család. Nem véletlenül szokta hangsúlyozni, hogy testvére, a kvalifikáción és a versenyeken egyaránt másodikként záró Álex sikerének is rendkívüli módon örül, és az sem meglepő, hogy édesapjuk, Julià meghatódva beszélt a sajtónak. „Szeretnék segíteni azoknak, akiknek nem volt családjuk, vagy elvesztették azt” – fogalmazott az idősebbik testvér.

Márquez már többször bizonyította, hogy a pénz számára nem minden. 2023 végén lemondott hatalmas összegű fizetéséről, amikor úgy döntött, hogy az eredmények érdekében elhagyja a Hondát, és a Gresinihez igazol. Tavaly pedig több személyes szponzorától, köztük az őt 2008 óta támogató Red Bulltól is meg kellett válnia, ami szintén anyagi lemondást jelentett.

Óriási árat kell fizetnie Marc Márqueznek, hogy ismét a világbajnoki címért harcolhasson

A 32 éves pilóta tehát szép cselekedetet vitt véghez, de persze nem ő az egyetlen a mezőnyből, aki adományozott már. Korábban természetesen más versenyzők kapcsán is lehetett olvasni jótékonysági tevékenységről, ahogyan az is könnyen előfordulhat, hogy bizonyos akciókat szándékosan titokban tartanak, vagy éppen egyszerűen nem kap ekkora reflektorfényt.

Rossi egy született tanár, még az életről is sokat tanít versenyzőinek

0

Fabio Di Giannantonio szerint a MotoGP egy minden szempontból a maximális szintig feltekert Moto2, és amikor megérkezett a királykategóriába, rájött, hogy semmit nem ért belőle. Az olasz versenyző méltatta Valentino Rossi pedagógiai képességeit.

Fabio Di Giannantonio meglehetősen rögös utat járt be, mire eljutott odáig, hogy a mezőny három legjobb motorjának egyikén ülhet. 2023-ban közel volt ahhoz, hogy véget érjen a királykategóriás pályafutása, de végül sikerült megmentenie a karrierjét, amely már a tizedik éve tart, ami az állandó világbajnoki szereplést illeti.

Kidobták a 2025-ös Ducatit az ajtón, majd visszamászott az ablakon – kicsit más köntösben

A jelenleg 26 éves pilóta a sérüléseket figyelmen kívül hagyva mindhárom „klasszikus” kategóriában három-három teljes szezont töltött. A Moto3-ból egy összetettbeli második hellyel lépett fel, a Moto2-ben viszont csak hetedik lett utolsó idényében. Mivel végigjárta a ranglétrát, Di Giannantoniónak jelentős rálátása van a géposztályok közötti eltérésre.

Szerintem a Moto3-tól a Moto2-ig az ember nem tanul annyit a MotoGP-hez szükséges vezetési stílusról – nyilatkozta a Crash.net-nek adott interjújában. – Legalábbis, amikor a Moto3-ban versenyeztem, az egy dzsungel volt. Tiszta kard ki kard-versenyzés volt, mert az embernek a futam minden egyes kanyarjában nyomnia kellett, és százhúsz százalékos teljesítményt kellett nyújtania. Ha nem így tett, megelőzték. Aztán felpattanunk egy Moto2-es motorra, és elkezdjük megtanulni, hogyan kell vezetni a motort. Ahhoz, hogy gyorsan menjünk, jól és precízen kell vezetnünk. Illetve mindent el kell sajátítanunk, ami ahhoz kell, hogy gyorsabbak legyünk. A MotoGP pedig olyan, mint a minden lehetséges szempontból a maximális, korábban elképzelhetetlen szintig feltekert Moto2. Amikor a Moto2-ben voltam, és néhány MotoGP-versenyző a MotoGP-ről beszélt, azt hittem, értem, amit mondanak. Aztán, amikor megérkeztem a MotoGP-be, rájöttem, hogy semmit nem értek.”

Bár többen is úgy vélik, hogy a két kisebb kategória közötti váltás nagyobb ugrást jelent, mint a Moto2 és a MotoGP közötti szakadék, de az is nyilvánvaló, hogy a királykategóriás motorokon olyasmivel találkoznak a versenyzők, amivel korábban soha, gondoljunk csak az elektronikára. Di Giannantonio szerint belülről nagyon más, mint kívülről.

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

Az ember nézi a MotoGP-t a tévében, és azt hiszi, érti, hogyan kell fékezni egy MotoGP-motorral, de a fékezés a MotoGP-ben egy különleges manőver – magyarázta. – Ha az ember normális módon fékez, a motor egyáltalán nem áll meg. Szóval megvan a módja, hogy megálljunk. Többet viszont nem mondhatok, ez titok. Aztán ott vannak a dőlésszögek, amelyeket csak a MotoGP-ben lehet megvalósítani. Szóval alkalmazkodni kell a testünkhöz, hogy megtanuljuk, miként kell ennyire bedőlni. Emellett a gázadással és a motor felszedésével rendkívül pontosnak kell lenni, hogy megtaláljuk a tapadást. A Moto2-ben nincsenek ilyen problémáink, de a MotoGP-ben mindent a végletekig kell maximalizálni. Szóval nagyon precíznek kell lenni, és százszázalékos képességekkel kell rendelkezni.”

Bár rendkívül bonyolultak, és, ahogyan az egyszeres királykategóriás futamgyőztes szavai is mutatják, a vezetésük során nagyon sok mindenre oda kell figyelni, a mostani motorok bizonyos szempontból megkönnyítik a versenyzők dolgát a korábbi időszakokhoz képest. Ez sokaknak nem tetszik, de Di Giannantonio nem ebbe a táborba tartoik.

Tulajdonképpen tetszik, mert ez a MotoGP – jelentette ki. – A motorok prototípusok. Olyannak kell lennie, mint amilyen a Forma–1. Olyan gépet kell létrehozni, amilyet sehol máshol nem látni. Különlegesnek, bonyolultnak kell lennie. Fejlesztési és technikai szempontból is az élvonalban kell lennie. Teljes mértékben élvezem ezt a fajta MotoGP-t.”

A technikai jellegű megszólalások után Di Giannantonio kitért főnökére, pontosabban csapatának tulajdonosára is. Ez a személy történetesen Valentino Rossi, hiszen a már említett 2023-as idény végén a VR46 dobott neki mentőövet, amellyel egyelőre élni is tudott. Honfitársa remek pedagógusnak tartja a kilencszeres világbajnokot, akinek nem csak a motorozással kapcsolatban vannak jó tanácsai.

Rossi atyai tanácsa Bagnaiának: nem eshet bele Marc Márquez csapdájába

Mondjuk úgy, hogy egy született tanár – fogalmazott. – Ha ugyanis az ember eltölt vele egy kis időt, akkor amolyan természetes úton sok mindent megtanít neki. Még az életről is. Ez annyira klassz. Tavaly már tanított nekem néhány dolgot a motorról, a vezetésről és a stratégiáról, az biztos. Ha [idén] többször jön [a futamhelyszínekre], még több lehetőségem lesz tanulni. Szóval örülnék és boldog lennék, ha mindig velünk lenne. Mindenkinek nagy lökést és extra motivációt jelentene.”

Rea: Nagyon nehéz volt csak nézni a versenyeket

0

Friss információkat osztott meg az állapotáról Jonathan Rea. A brit versenyző kitért arra, hogy jelenleg mi az, amit csinálhat, és mi az, amire oda kell figyelnie. Bizonytalan még, hogy mikor térhet vissza, de azt sem mindenáron tenné.

Egyik legnagyobb alakja nélkül rajtolt el februárban a Superbike-világbajnokság 2025-ös kiírása. Mint ismeretes, Jonathan Rea az utolsó előszezoni teszten szenvedett balesetet, melynek következtében több helyen is eltört a lába. A brit ezért a kispadra szorult, és ki kellett hagynia az idénynyitó ausztráliai fordulót. Ezenfelül a soron következő, portugáliai versenyhétvégén sem ülhet motorra, ekkor Augusto Fernández fogja helyettesíteni a hatszoros Superbike-világbajnokot. Rea állapotával kapcsolatban pedig új információk kerültek felszínre.

Megvan a műtéten áteső Rea helyettese, korábbi MotoGP-pilóta debütál a Superbike-vb-n

„Jól vagyok, habár frusztrál, hogy itthon kell lennem, és semmit nem vagyok képes csinálni – kezdte Rea a WorldSBK.com-nak. – Két héttel vagyunk a műtét után, a fájdalom jelentősen csillapodott. Ez ténylegesen egy folyamat, és mindent megteszek azért, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban visszatérhessek a pályára és visszanyerjem eredeti formámat.”

„A jól sikerült téli tesztek után motiváltan ülök vissza a motorra, ezért minden követ megmozgatok, hogy gyorsítsam a rehabilitációt, de nagyon óvatosnak kell lennem. Mindenre oda kell figyelnem: a diétára, a kiegészítőkre és arra, hogy használjam a hiperbár oxigénkamrát [a beteg ekkor egy túlnyomásos kamrában lélegez be oxigént – a szerk.], amely van is most itthon. Amint lekerül rólam a gipsz, rendelkezésemre fognak állni olyan gyógymódok, amivel minimálisan tudom segíteni a felépülést. A rehabilitációt ugyanolyan erőfeszítéssel és részletekbe menően végzem, mint a versenyhétvégéimet” – magyarázta Rea.

A 38 éves versenyző reméli, hogy a gipsz hamarosan lekerül, de még a biztonság kedvéért egy ideig marad. A csont összeforrásának időt kell adni, mivel a láb fontos része a testnek, tehát fokozott figyelemmel kell végeznie a rehabilitációt. A jövőre nézve az a terv, hogy miután leveszik a gipszet, kap egy rögzítőt, amely nagyobb szabadságot fog neki adni.

Rea: Nagyobb volt a sérülés, mint amire eredetileg számítottunk

De vajon mi a helyzet az edzésekkel? „Egy benzingőzmegszállottnak, mint én, nagyon nehéz volt csak nézni a versenyeket, az első héten eléggé magam alatt voltam. Ezután visszatértem az edzőterembe, és tudtam felsőtestre, törzsre és nyakra edzeni, plusz képes voltam használni a sífutóeszközt is. Kutyát sétáltatni is ki tudtam menni egy kis robogóval, amelyet Tarsh-sal [Rea felesége – a szerk.] vásároltunk. Jó érzés volt kint lenni a szabadban. Amikor meglesz a rögzítőm, tudjuk emelni az edzés intenzitását, például úszással. Jelenleg a szakemberek segítenek, és megpróbálok a lehető legóvatosabb lenni, miközben nem őrülök meg itthon.”

Rea végül hozzátette, nehéz belőni, mikorra térhet vissza. Természetesen vannak elképzelései, de hallgatnia kell a specialistákra. Biztos benne, hogy olyan gyorsan fog visszatérni, amennyire csak tud és lehetősége van rá. Szerinte a Superbike-világbajnokságban nagy a versengés, és csak akkor szabad visszaülnie a motorra, amikor maximális erőbedobással tud vezetni.

A Superbike-vb következő fordulóját Portimãóban rendezik március 28. és 30. között. 

Tényleg „Ducati-kupa” lesz az idei Superbike-vb? – a márka versenyzői reagáltak Razgatlıoğlu „vádjára”

„Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – ez történt a Trackhouse garázsában Ogura bravúros versenyei után (videó)

0

A MotoGP kameráinak köszönhetően benézhettünk a kulisszák mögé, egészen pontosan a Trackhouse garázsába. Ahol természetesen Ai Ogurán volt a fő hangsúly.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Thai Nagydíj legnagyobb meglepetését Ai Ogura szállította. A japán újonc a szombati időmérőn az ötödik leggyorsabb kört futotta, a sprintversenyen pedig tovább tudta javítani eredményét. Szombat délután, élete első királykategóriás futamán, Francesco Bagnaiát sakkban tartva a negyedik helyen intette le a kockás zászló. A 24 éves pilóta teljesítményére vasárnap sem lehetett panasz, ekkor ugyanis az ötödik pozíciót csípte el, és a legjobb nem ducatis eredményt szállította. Ezzel a szerepléssel Marc Márquez 2013-as debütálása óta a legjobban nyitó újonccá avanzsált.

A csapattal és Ogurával természetesen madarat lehetett volna fogatni, már ami az érzéseiket illeti. A japán a hétvégét követően elégedetten értékelte a futamát, ahol kijelentette, hogy azonnal tudta azt a tudást, azokat a tulajdonságokat, képességeket kamatoztatni, amelyeket szombaton ellesett Bagnaiától. Erről részletesebben a lenti cikkben olvashatnak.

Hasznosította a Bagnaiától tanultakat a Marc Márquez óta a legjobban bemutatkozó újonc

Ha már érzések és érzelmek… a MotoGP kameráival ezúttal betekintést nyerhettünk a kulisszák mögé. Benézhettünk a garázs legmélyére, és elcsíphettük az első benyomásokat, valamint a legfontosabb gondolatokat, mind a sprintversenyt, mind a főfutamot követően. A teljes videó ezen a linken tekinthető meg, itt pedig szerepeljen egy kivonat a történésekről.

A szombati nap

„Bravó! Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – fogadta versenyzőjét a garázsban Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke.

„Azt mondta [Brivio] az első kör után, hogy nekem ez elég” – tette hozzá Giovanni Mattarollo, Ogura versenymérnöke, majd a japánhoz szólt. – Végy egy nagy levegőt, igyál meg egy két-három liter vizet, és utána beszélünk.

 

„Élvezted az első versenyed?” – érkezett a kérdés Ogurához.

„Igen. Az első kanyar kifejezetten jó volt” – válaszolt a japán.

„A k**** életbe, mit csináltál ott?” – szúrt közbe Mattarollo.

„Nem számítottam rá, hogy keményen fékeznek” – fedte fel Ogura.

„Milyen volt Pecco mögött?” – szegezte az újabb kérdést védencének Mattarollo.

„Ő nagyon gyors a „stop-and-go” kanyarokban, csak egy csúcspont, és bah [kilő], például az 1-es, az 5-ös, a 8-as és a 12-es kanyarokban. De a hosszú kanyarokban… Mindig kicsi dőlésszöggel ment, és…”

„Ekkor elkaptad.”

„Igen.”

Végig Bagnaiát másolta az időmérő és a sprint üde színfoltja, aki saját magát is meglepte

A főfutam után

„Hosszú volt, mi?” – fogadták Ogurát a leintést követően.

„Nem szerettem a verseny elejei csatát” – kezdte élménybeszámolóját Ogura.

„Zavaró volt?” – kérdezte Mattarollo.

„Igen. Ahhoz, hogy előzzek…szóval…Megelőztek, de szélesre futottak, és nekem vissza kellett adnom a pozíciót. Muszáj volt nyitnom a gázon, amit nem akartam, és azt mondtam, hogy b***** meg, mennem kell – magyarázta Ogura, majd folytatta. – Nem akartam ezt. Jack [Miller] megpróbálta ezt három-négy alkalommal, és ekkor mondtam azt, hogy b**** meg, rendben.”

 

„Harmincnyolc fokban, húszpercnyi motokrosszozás többnek érződik…” – állította Ogura.

„Sokkal megterhelőbb?” – kérdezte a versenymérnök.

„Ezt csináltam a nyáron, úgyhogy ez nekem rendben volt”– utalt a pokoli hőségre a japán.

„Ezt csak…élvezd” – mondta Mattarollo.

„És [itt] van levegő, motokrosszban nincs.”

„Ez igaz.”

 

„Folytassuk a munkát, úgy, ahogy most – ez már Brivio szájából hangzott el, majd kifejtette. – Ez már a te problémád, mert mindenhol ezt kellene csinálnunk – nevetett, majd megpaskolta Ogura térdét, aztán folytatta. – Maradunk az eredetinél. Tudjuk, hogy ez nagyon jó, de legközelebb nulláról kezdünk mindent ugyanezen az úton. Ne érezd magad nyomás alatt.”

„A probléma számodra most már az, hogy már nem vagy háttérben” – mondta Mattarollo.

„Ez nem érdekel, mi csak tesszük a dolgunkat” – reagált Brivio.

„Persze, teljesen” – konstatálta a versenymérnök.

„Lesznek jó, és kevésbé jó futamok. De ez az élet” – nyugtatta Ogurát a csapatfőnök.

„Igen, mindig nyitott vagyok, a jóra és a rosszra is” – válaszolt a 24 éves versenyző.

„Elmegyünk Argentínába, és meglátjuk, mi történik. Utána elutazunk Austinba, és ugyanez. Ne aggódj. Ugyanaz a célunk, mint az év elején. Élvezd, és tanulj!” – zárta gondolatait Brivio.

Ogura szerint a Hondánál sem lenne biztonságban, de reméli, egyszer visszatér a japán gyártóhoz

Így lett világbajnoki harmadik Liszka Roland (videók)

0

Mint arról mi is beszámoltunk, Liszka Roland óriási bravúrral megszerezte a Superenduro-világbajnokság 2024–2025-ös szezonjának harmadik helyét a junior kategóriában. Ezúttal még egyszer átélhetjük a liévini fordulót, természetesen a magyar versenyzővel a fókuszban, ugyanis a teljes versenyt lefedő amatőr felvételeket osztott meg a közösségi médiában. A szezonzáró versenyekről összefoglalónkat itt olvashatják el, a felvételeket pedig lentebb tekinthetik meg.

Ez történt az első futamon:

A második futam teljes egészében:

A végső párharc: