back to top
2025. július 08. 19:52
Kezdőlap Blog Oldal 80

Álex Márquez szerint lehetetlen volt visszatartani a fivérét, pedig Marc már elfogadta a második helyet

0

Az Argentin Nagydíj főfutamának dobogósai, Marc Márquez, Álex Márquez és Franco Morbidelli értékeltek a leintést követően.

Négyből négy: ez Marc Márquez idei győzelmi mutatója, hiszen a sprint után a főfutamot is megnyerte az Argentin Nagydíjon. Ez viszont nem ment olyan könnyen számára, mivel bár az első helyről rajtolt, egy hibája után a testvére elment mellette, és öt körrel a leintés előttig vezette is a versenyt. Akkor azonban visszavette a spiccet, majd magabiztosan bekormányozta a Ducatit a célba. Egyébként ezen a viadalon megszerezte a 28. „mesterhármasát” (pole-pozíció, leggyorsabb kör, győzelem) a MotoGP-ben, így ezen a téren átvette a vezetést Mick Doohantől.

Marc nyerte a Márquez-kupa termasi fordulóját, győzelmével történelmi mérföldkőhöz érkezett

Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a kilencvenedik győzelmét aratta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, és így fellépett az örökranglista harmadik pozíciójába. A néhai Ángel Nietót előzte meg, illetve érte utol, hiszen a spanyol legendának bár szintén kilencven győzelme van, azok egyike sem királykategóriás, így a cerverai pilótáé az elsőbbség. Innentől tehát már a 115 győzelemig jutó Valentino Rossit és a 122-szer diadalmaskodó Giacomo Agostinit veheti célba.

„Nagyon boldog vagyok, hogy beállíthattam Nieto győzelmi számát, és ez a győzelem az övé és a családjáé is – mondta Marc Márquez a leintés után. – Ő nagyon fontos alakja volt, és még ma is az, a teljes spanyol motoros közösségnek és a világbajnokságnak is, nagyon sokszor nyert itt. Szóval az, hogy egyenlíthettem vele, az nyomást, de egyben hatalmas megtiszteltetést is jelent.”

Még a királyt is „megmentette” Rossi barátja, aki nem akarta emlegetni legendás teljesítményét

„A mai verseny nagyszerű volt. Nagyon nyomtam, de az elejétől kezdve nem voltam annyira magabiztos. Volt néhány problémám – tette hozzá a megingásaira, illetve mentéseire gondolva. – De aztán láttam, hogy Álex is nyomja, hogy kontrollálja a versenyt, és akkor úgy voltam vele, hogy rendben, ma második leszek. Viszont aztán a végére egyre jobban éreztem magam, részben a gumik kopása miatt. Persze nehéz megtámadni a fivéremet, egyszer megpróbáltam, de fel kellett engednem a féket, mivel nem voltam biztos benne, hogy rendben leszek a kanyarban. De aztán a második alkalommal valamivel jobban rákészültem. Az lenyűgöző, hogy Álex milyen magas szintet képviselt ezen a versenyen is.”

Álex Márquez a Thait követően az Argentin Nagydíjon is tovább gyűjtötte a második helyeket: az időmérő és a sprint után a főfutamot is ott fejezte be. Bár ezúttal is nagyon versenyképes volt, végül ismét nem tudta megállítani a fivérét. „Boldog vagyok, pedig mindenhová moszkitók kenődtek rám, tele vagyok velük – mutatott a ruhájára. – Amikor az elején Marc kicsit szélesre futott, azt gondoltam: rendben, itt az esélyem, hogy átvegyem a vezetést. Persze tudtam, hogy a guminyomás szempontjából valaki mögött haladva nagyobb biztonságban van az ember, különösen a 6-os és a 11-es kanyarban, de azért rámentem.”

„Aztán pedig csak próbáltam kontrollálni a különbséget a második csoporthoz képest, próbáltam konzisztens lenni, jó ritmust tartani. A legjobbamat adtam, de hát végül Marc megelőzött. Próbáltam egy kicsit szélesebben menni azokban s kanyarokban, ahol lehet előzni, de lehetetlen volt őt magam mögött tartani. De azért nagyon elégedett vagyok, közelebb voltunk az első [vasárnapi] győzelmemhez, mint valaha. Szóval csak így kell továbbra is csinálnunk a dolgunkat, köszönöm a csapatnak a nagyszerű munkát.”

Álex Márquez szerint idén összejöhet neki az első győzelem – ha bátyja hagyja neki

A nyolcadik helyről rajtoló Morbidelli bátor motorozással szerezte meg a harmadik helyet. Bár a futam legvégén Francesco Bagnaia odaért mögé, megelőzni már nem tudta. Morbidelli így a 2021-es Spanyol Nagydíj óta először állt fel vasárnap a dobogóra. Ráadásul mindezt egy olyan helyszínen sikerült elérnie, amely neki és új csapatának, a VR46-nak is sokat jelent. Az olasz pilóta ugyanis 2021-ben Argentínában aratta a második MotoGP-futamgyőzelmét, a tavulliai istálló pedig mind az első Moto3-as (Romano Fenati révén 2014-ben), mind az első királykategóriás diadalát (Marco Bezzecchivel 2023-ban) Termasban érte el.

„Ez csodálatos, hiszen a csapatnak megvan a maga kapcsolata ezzel a hellyel, és nekem is megvan a kapcsolatom vele – kezdte Morbidelli a korábbi sikerekre utalva. – Nagyszerű, hogy ma ilyen teljesítményt tudtunk nyújtani, és odaértünk a dobogóra ezen a pályán, ez gyönyörű.”

Morbidelli: Ha az ember Valentino Rossi csapatában versenyez, magasabb mércének kell megfelelnie

Marc nyerte a Márquez-kupa termasi fordulóját, győzelmével történelmi mérföldkőhöz érkezett

0

Marc Márquez nyerte az Argentin Nagydíj főfutamát Álex előtt. Viszont ezért hatalmasat kellett harcolnia, a verseny nagyobb része alatt ugyanis a testvére vezetett. Marc a kilencvenedik győzelmét aratta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, és így fellépett az örökranglista harmadik pozíciójába. A futamon a harmadik helyre Franco Morbidelli jött be, annak ellenére, hogy az utolsó körökre teljesen utolérte Francesco Bagnaia.

A Moto3-as és a Moto2-es verseny után a MotoGP főfutamával zárult az Argentin Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően – a sprintet megnyerő – Marc Márquez, illetve Álex Márquez és Johann Zarco alkotta az első sort a rajtrácson. Viszont sérülés miatt sem Miguel Oliveira, sem a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadori nem tudta vállalni a részvételt. Oliveira kiesése nyomán a tizennyolcadik helytől lefelé mindenki egy pozícióval előrébb rajtolt, mint a kvalifikációs eredménye (Savadori utolsó lett az időmérőn, így az ő hiánya nem befolyásolta a sorrendet).

Hiába úszta meg törés nélkül, Oliveirának ki kell hagynia az Argentin Nagydíj főfutamát

A gumiválasztást tekintve egységes volt a mezőny, szinte mindenki a közepes-közepes mellett döntött. A kivételt Álex Rins, Somkiat Chantra, Fermín Aldeguer és a két VR46-pilóta jelentette, akik hátra lágyat kértek. Aldeguer kapcsán fontos még kiemelni, hogy Oliveira kivezetése miatt egy hosszúkörös büntetéssel kezdte meg a versenyt. A felhős időben a start előtt 26 fokos volt a levegő, 35 fokos a termasi pálya hőmérséklete.

Álex Márquez nagyszerű rajtot vett, de nem tudta megelőzni a fivérét, Francesco Bagnaia viszont átugrotta Zarcót. Az 1-es kanyarban Marco Bezzecchi nekiment Fabio Quartararónak, az olasz pilóta bukott, viszont a francia motoros folytatni tudta a versenyt. Később a felügyelők versenybalesetnek minősítették az esetet.

Bagnaia még az 1. körben megtámadta Álex Márquezt, de nem sikerült megelőznie. Zarco viszont sikeresen végrehajtott egy ilyen manővert az olasz pilóta ellen, de Bagnaia rövidesen visszavette a harmadik helyet. Ezt a duettet egy kört múlva pontosan ugyanígy megismételték. Enea Bastianini eközben bukott, vélhetően Raúl Fernández „segítségével”, mivel utóbbi később egy hosszúkörös büntetést kapott.

A futam negyedéhez közeledve a jó tempót diktáló Franco Morbidelli megelőzte Zarcót. Marc Márquez eközben hibázott, szélesen vett egy kanyart, a fivére így elment mellette, majd elkezdett eltávolodni a nyolcszoros világbajnoktól – Álex egymás után futotta meg a gyorsabbnál gyorsabb köröket.

Morbidelli rövidesen még feljebb lépett, mivel agresszívan megelőzte Bagnaiát, aki mellett ekkor majdnem Zarco is elment. Ekkora már mind Fernández, mind Aldeguer letöltötte a büntetését. Az élen ekkora Álex Márquez 3 tizedes előnyt épített ki Marckal szemben, akit nagyjából 5 tizedről követett Morbidelli. Hozzá képest Bagnaiának már több mint 1 másodperc volt a hátránya, ráadásul Zarco közvetlen közelről követte a háromszoros világbajnokot.

A verseny feléhez érve Álex Márquez előnye már 4 tized volt Marc előtt, akihez képest Morbidelli hátránya 1,5 másodpercre nőtt. Mögöttük Bagnaia és az őt üldöző Zarco haladtak, majd Brad Binder, Fabio Di Giannantonio, a sokat előrelépő Ai Ogura – aki Diggát is megtámadta –, Pedro Acosta és Luca Marini tette teljessé a legjobb tízet.

A 16. körben Marc Márquez közvetlen közelről követte a fivérét, de ekkor hibázott, és hatalmasat kellett mentenie a 6-os kanyarban. Így a bukást sikerült elkerülnie, de leszakadt körülbelül fél másodpercre az éllovastól. Ám a hátrányát egy körön belül ledolgozta, majd támadást indított.

Marc Márquez a 18. körben egy pillanatra meg is előzte a Gresini pilótáját az 5-ös kanyarban, de túlcsúszott, és így visszaállt a korábbi sorrend. Eközben a harmadik Morbidelli hátránya már több mint 2 másodperc volt, akit Bagnaia nagyjából 1 másodperces távolságból követett, mögötte Zarco lemaradása szintén körülbelül 1 másodperc volt.

5 körrel a vége előtt aztán eljött a pozícióváltás az élen: Marc Márquez tempóból elment Álex mellett az 5-ös kanyarban, majd elkezdte lerázni a fivérét. Ekkorra Bagnaia 1 másodpercnél kisebbre csökkentette a hátrányát Morbidelli mögött, de ennél nem nagyon tudott közelebb kerülni a honfitársához.

A közvetlen élmezőnyben innentől már nem változott a sorrend, így Marc Márquez az idei negyedik győzelmét aratta (és persze megtartotta az összetettbeli vezetést), Álex Márquez pedig a negyedik második helyét gyűjtötte be. Marc ezzel a kilencvenedik sikerét érte el a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, és így fellépett az örökranglista harmadik pozíciójába. A néhai Ángel Nietót előzte meg, akinek bár szintén kilencven győzelme van, azok egyike sem királykategóriás, így a cerverai pilótáé az elsőbbség. Innentől tehát már a 115 győzelemig jutó Valentino Rossit és a 122-szer diadalmaskodó Giacomo Agostinit veheti célba.

Morbidelli nem engedte ki a kezéből a harmadik pozíciót, így a 2021-es Spanyol Nagydíj óta először állhatott dobogóra vasárnap. Bagnaia a futam végére utolérte a VR46-versenyzőt, de megelőzni már nem tudta. Az ötödik helyre Di Giannantonio jött be, aki az utolsó körben ment el Zarco mellett. Rajtuk kívül Binder, Ogura, Acosta és Mir tette teljessé a legjobb tízet.

A termasi MotoGP-főfutam végeredménye

Újabb csapás érte az Apriliát, Martín helyettese is kihagyja a termasi főfutamot

0

Vasárnap délután kiderült, Lorenzo Savadori nem tudja vállalni a termasi főfutamon való részvételt. Az Aprilia tesztpilótája, aki Jorge Martínt helyettesítette az Argentin Nagydíjon is, az időmérőn kificamította a bal vállát, a fájdalom pedig túl nagynak bizonyult a versenyzéshez.

Még csak az idény legelején járunk, de az már most jól látszik, hogy a sérülések idén sem kerülik el a MotoGP mezőnyét. Ott van Miguel Oliveira, aki az Argentin Nagydíj sprintjén bukott úgy, hogy nem tud rajthoz állni a vasárnapi főfutamon. És persze nem szabad elfelejtkezni Jorge Martínról sem. A címvédő még az előszezonban szenvedett el két sérülést is, és már biztos, hogy a harmadik fordulót, az Amerikai Nagydíjat is ki fogja hagyni.

Hiába úszta meg törés nélkül, Oliveirának ki kell hagynia az Argentin Nagydíj főfutamát

Az Aprilia Martín helyettesítésére Lorenzo Savadorit kérte fel, aki a gyártó tesztpilótájaként természetes választás volt a feladatra. Viszont a termasi időmérő első szakaszában Savadori is szerencsétlenül járt, bár nem esett el. „A Q1 során Lorenzo Savadori egy kanyarkijáraton elvesztette az uralmát a motor felett, ami miatt megcsavarodott a bal válla, ami egy szubluxációt [részleges ficamot] eredményezett” – jelentette be szombaton este az Aprilia.

„Az olasz versenyzőt a pálya orvosi központjában megvizsgálták, és nem találtak csontsérülést nála az érintett területeken – folytatódott a közlemény. – Fájdalomcsillapító gyógyszert adtak neki, de sajnos a ficamhoz kapcsolódó tünetek miatt nem tudta befejezni a sprintet, hat körrel a vége előtt kénytelen volt feladni a versenyt. A vasárnapi bemelegítés előtt még egy orvosi vizsgálaton fog átesni.”

Savadori végül nemcsak az említett vizsgálaton vett részt, hanem a bemelegítésen is motorra ült, amelyen aránylag jó tempója volt, alig maradt el fél másodperccel a tizenkilencedik Somkiat Chantrától. Azonban a fájdalom és az esetből eredő gyengeség túl nagynak bizonyult ahhoz, hogy vállalni tudja a versenyt, így csak húsz pilóta, köztük három Aprilia-versenyző áll majd fel a főfutam rajtrácsára. „A bemelegítés után elvégzett ismételt orvosi vizsgálatot követően az a döntés született, hogy Lorenzo Savadori nem indul a mai futamon a bal vállában érzett fájdalom miatt” – írta a noalei gyártó az Instagram-oldalán.

Hosszabbított pilótájával az Aprilia

Dixon verhetetlen volt, González értékes pontokkal zárta az argentínai Moto2-es futamot

0

Jake Dixon domináns teljesítménnyel nyerte meg a termasi Moto2-es versenyt. A második helyen Manuel González ért célba, aki így megtartotta az összetettbeli vezetést. A harmadik pozíció sorsáról egy nagy csata döntött, amiből végül Celestino Vietti jött ki győztesen.

A Moto3-as futam után a Moto2-es viadallal folytatódott az Argentin Nagydíj vasárnapi programja. A pole-pozícióból a burirami futamgyőztes, Manuel González indulhatott, mellette pedig Jake Dixon és Marco Ramírez állt fel a rajtrácsra. A start előtt a továbbra is tartós felhőzet miatt a levegő hőmérséklete 25, a termasi pályáé 35 fokos volt.

Mintha csak a MotoGP-t „másolnák”: González nagy harcban, Bertelle a Q1-ből érkezve duplázott

A legjobban Dixon lódult meg, átvette a vezetést, González csak mögé tudott besorolni, Ramírez pedig megtartotta a harmadik helyet. Viszont Filip Salač még az 1. körben meg tudta előzni az American Racing Team pilótáját, és így feljött a dobogóra. Adrián Huertas eközben bukott.

Salač ezután sem állt le, a 2. kör elején Gonzálezt is megelőzte, és elindult a csapattársa után. Azonban a 3. körben a spanyol pilóta vissza tudott bújni a cseh motoros mellé, miközben Dixon fokozatosan távolodott el tőlük. A negyedik helyet azalatt Áron Canet ragadta el Ramíreztől, de rövidesen hibázott, és így „visszacserélték” a pozíciókat, majd ez még egyszer megismétlődött.

Dixon a futam negyedénél rákapcsolt, és több mint fél másodperccel lerázta Gonzálezt. Salač pedig hibázott, túlvállalta magát egy kanyarban, így rövid időn belül Ramírez és Canet is elment mellette. Diogo Moreira eközben ismeretlen okból kiállt a bokszba, majd később mégis visszatért a pályára, feltehetően tesztelési célzattal.

Canet aztán a 8. körben erőből megelőzte Gonzálezt is. Az élen haladó Dixon eközben már több mind egy másodperccel leszakította az üldözőit, akiket lelassítottak a folyamatos csatáik. A 10. körben Salač is elment González mellett, miután megelőzte Ramírezt, majd azonnal támadni kezdte Canetet is.

A 11. körben aztán jött a dráma: Ramírez elment Salač mellett az 5-ös kanyarban, de túlcsúszott, és a cseh pilóta visszabújt mellé. Ekkor azonban túl közel kerültek egymáshoz, összeértek, és Salač bukott, majd nem is tudta folytatni a versenyt, ellentétben Ramírezzel, aki visszacsúszott a hatodik helyre. A felügyelők később úgy ítélték meg, hogy ez egy versenybaleset volt.

Mindeközben átrendeződött az élmezőny, Canetet előbb González, majd Celestino Vietti is átugrotta. A Liqui Moly Dynavolt Intact GP      pilótája hamar le is tudott lépni két vetélytársától, akik egymással kezdte csatázni. Dixon előnye ekkora már két másodperc fölé nőtt, Mario Aji pedig bukott. A 16. körben Vietti hibázott, és Canet átvette tőle a harmadik pozíciót.

A hajrára Dixon már három és fél másodperccel vezetett González előtt, akit hat és fél másodpercről követett Vietti, aki visszaelőzte Canetet. Az utóbbi kettősre eközben lépésről lépésre zárkózott fel Ramírez, mivel a sérült motorja ellenére kimondottan jó tempót diktált.

Végül az első kettő helyen innentől már nem volt változás, Dixon fölényesen nyerte meg a termasi futamot González előtt, aki a burirami győzelme után ismét értékes pontokat szerzett, és megtartotta a bajnoki vezetést. A harmadik helyre Vietti tudott bejönni, pedig a mögötte haladó Canet még támadni próbálta az utolsó körben, utánuk Ramírez ért célba.

Piqueras győzelmét hozta az utolsó körös csata, Bertelle lendülete a végére fogyott el

0

Ángel Piqueras hatalmas csatában nyerte meg a termasi Moto3-as futamot, a spanyol pilóta az utolsó kanyarokban vette át a vezetést. Mögötte Adrián Fernández és José Antonio Rueda ért célba, utóbbi ezzel megtartotta az összetettbeli vezetést. A pole-ból induló Matteo Bertelle kezéből a verseny legvégén csúszott ki az első hely.

Szokás szerint a Moto3-as futammal indult az Argentin Nagydíj vasárnapi programjának érdemi része. A pole-pozícióból az idei második rajtelsőségét új körrekorddal megszerző Matteo Bertelle indulhatott, az első sort Ángel Piqueras és David Almansa tették teljessé. A rajt előtt a felhős ég alatt a levegő hőmérséklete 24 fokos volt.

Mintha csak a MotoGP-t „másolnák”: González nagy harcban, Bertelle a Q1-ből érkezve duplázott

A legjobb rajtot Ryusei Yamanaka vette, a japán pilóta magához ragadta az első helyet. Azonban még az 1. körben Almansa állt az élre. A bokszutcából elinduló David Muñoz pedig nekivágott a mezőny üldözésének.

A 2. kör a Red Bull KTM Ajo pilótáié volt: a vezetést José Antonio Rueda vette át, Álvaro Carpe pedig közvetlenül mögé zárkózott fel. Joel Kelso eközben letöltötte az első hosszúkörös büntetését. A 3. kör elején aztán Almansa újra élre állt, mögötte pedig Carpe, Rueda, Ricardo Rossi sorrendben jöttek a vetélytársak. A 4-5. körben folytatódott a csata az első helyért, amelyen folyamatosan váltogatták egymást a versenyzők, a boly ugyanis teljesen egyben maradt. Az 5. körben egy rövid időre Piqueras ugrott az élre, de aztán rövidesen ismét Almansaé volt a spicc.

A viadal harmadához érve Almansa némileg stabilizálta magát az első helyen, őt pedig Rueda is elég konzisztensen tudta követni. Viszont a 7. kör végén előbb Adrián Fernández, majd Rossi is meg tudta előzni a 2022-es Red Bull Rookies Cup-bajnokot. Fernández így elkezdhette támadni a csapattársát. Az újonc Guido Pini bukott, Tatchakorn Buasri pedig egy hosszúkörös büntetést kapott pályalevágásért. Muñoz eközben kiállt a bokszba.

A 11. körre Taiyo Furusato jött fel az Almansa mögött második helyre, őket pedig Bertelle, Carpe és Fernández követte. A japán pilóta aztán a kör második felében átvette a vezetést, mögé Fernández és Carpe ugrott, miközben Muñoz visszament a pályára. A hajrára fordulva Bertelle állt az élre, de ekkor is folyamatosak voltak a pozícióváltások. Az olasz motorost azonban 6 körrel a vége előtt Rueda lenyomta, de rövidesen ismét „cserélt” ez a duó. Marcos Uriarte eközben bukott.

 

Bertelle valamelyest lerázta magáról hét üldözőjét, akik szintén eltávolodtak a mezőny többi részétől. A LevelUp – MTA versenyzője mögött az utolsó körökhöz érve Furusato, Piqueras és Carpe haladt. Az újonc azonban hibázott, így Rueda vette át tőle a harmadik helyet. Ekkor előbb Rossi, majd Joel Esteban is kapott egy hosszúkörös büntetést.

Furusato az utolsó körre fordulva hibázott, és többen is elmentek mellette, Bertellét így Piqueras és Rueda kezdte üldözni. Carpe eközben bukott, majd a hazai Valentín Perrone is földre került. Az utolsó kanyarokban hatalmas csata alakult ki a vezetésért, több összeérés is volt, de a kör felénél élre álló Piqueras végül nem engedte ki a kezéből idei első győzelmét. Mögötte a nagyot hajrázó Fernández, majd Rueda, aki így megtartotta az összetettbeli vezetést, utána pedig Furusato és Bertelle ért célba.

Frissítés: Furusato a pályahatárok megsértése miatt utólag büntetést kapott, visszasorolták az ötödik helyre, így Bertelle lett a negyedik.

A termasi Moto3-as futam végeredménye

Zarco bízik benne, hogy vasárnap meglesz a dobogó, szerinte a körülmények neki kedveznek

0

Johann Zarco nagyszerűen szerepelt az Argentin Nagydíj szombati napján, amelyből az időmérőn elért harmadik helyét nevezte a „legvarázslatosabbnak”. A francia pilóta a jó tempója mellett a konzisztenciáját emelte ki. Zarco úgy látja, hogy vasárnap akár az első háromba is odaérhet.

Az Argentin Nagydíj szombati napjának legnagyobb meglepetését kétségtelenül Johann Zarco szolgáltatta. Az LCR versenyzőjét ugyanis az időmérőn csak a Márquez testvérek tudták megverni, így a 2023-as mugellói forduló óta az első alkalommal egy Honda is bekerült az első rajtsorba. Ráadásul Zarco ezután a sprinten sem fogyott el, a negyedik helyen zárt, ami a 2023-as szezonzáró óta a legjobb eredménye volt a japán gyártónak. Pedig a viadal nem indult jól neki, hiszen kissé beragadt, és többen is elmentek mellette.

Márquezék simán megverték a mezőnyt, Bagnaiának megint meg kellett elégednie a harmadik hellyel

„Az a harmadik hely volt a szombati nap legvarázslatosabb pillanata – jegyezte meg Zarco. – Onnan tényleg hittem benne, hogy oda tudok érni a dobogóra. És igen, lehetséges is lett volna. Azt nem feltétlenül lehet mondani, hogy rossz volt a rajtom, mert az idejét tekintve még mindig egész jó volt, de a többiek valamivel jobban indultak el.”

Zarco a rajt után a hatodik helyet örökölte meg, mivel Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo és Pedro Acosta is megelőzte. Viszont a kétszeres Moto2-világbajnoknak jó volt a versenytempója, és így később Quartararót és Acostát is visszaelőzte, Bagnaiát azonban már nem tudta elkapni. „A fő pozitívum a mai napról: még amikor a hatodik helyen mentem, akkor is meg tudtam előzni olyan jó versenyzőket, mint Pedro Acosta és Fabio Quartararo – mutatott rá. – És arra számítottam, hogy jobb lesz a tempóm, mint Peccónak. De ez végül nem volt elég.”

Quartararo: Egyetlen más motorral sem tudjuk felvenni a harcot, utolsók vagyunk a gyártók között

„Az első négy-öt körben az első hármas nagyon erős volt. A Ducati-pilóták jobban ki tudták használni az új hátsó gumit a verseny első harmadában. Akkor még a KTM-nek és Pedrónak is jól ment, de ő aztán visszaesett. Mi elég konzisztens teljesítményt tudtunk nyújtani, de sajnos hiányzott egy kis plusz, ahhoz, hogy felzárkózzunk. Ez megnehezíti a dolgunkat.”

Zarco abban bízik, hogy az első háromban zárja majd a főfutamot: „Remélem, hogy vasárnap más gumiválasztással még nagyobb esélyem lesz egy dobogós hely megszerzésére. A verseny idejére előrejelzett időjárási körülmények és a közepes hátsó gumi előnyt jelenthet nekem. Remélem, hogy beválik a tervünk. Jó lenne, ha tudnám tartani a lépést Marckal és Álexszel, és persze Peccónak is ott kell lennie. De Marc és Alex az edzéseken végig elöl voltak – akárcsak én. Ha tartani tudom velük a tempót, akkor előnybe kerülhetek.”

Marc Márquez kemény kihívásra számít a főfutamon öccsétől, aki edzőtáborhoz hasonlította a sprintet

Hiába úszta meg törés nélkül, Oliveirának ki kell hagynia az Argentin Nagydíj főfutamát

0

Bár Miguel Oliveirának semmilye sem tört el a Fermín Aldeguerrel történt összeérésekor, az orvosok aggódnak a bal vállában lévő szalagok állapota miatt, így nem fog rajthoz állni a termasi főfutamon. A portugál pilóta helyi idő szerint vasárnap reggel hazarepül, hogy alaposabb vizsgálatokat végezhessenek el rajta. 

Nem indult jól Miguel Oliveira első szezonja a Pramac Yamahával, hiszen az Argentin Nagydíj sprintjén Fermín Aldeguer kiterelte a pályáról – amiért később ismételten bocsánatot kért –, ami miatt nagyot bukott. A portugál pilóta olyan szerencsétlenül ért földet, illetve kavicságyat, hogy láthatóan azonnal komoly fájdalmai lettek. Az eset után elvitték egy kórházba, ahol megállapították, hogy nem tört el semmije, így helyi idő szerint este még visszatért Termas de Río Hondóba. Azonban éjszaka kiderült, annak ellenére, hogy a törést megúszta, nem állhat rajthoz a vasárnapi főfutamon.

Oliveirát kórházba vitték, Aldeguert megbüntették, amiért kitette a pályáról

„Újdonság: Miguel Oliveira ma reggel hazarepül, és kihagyja az Argentin Nagydíj [főfutamát]. A vizsgálatok nem mutattak ki nála törést, de az orvosok aggódnak a bal vállának szalagjaival kapcsolatban, ezért úgy döntöttek, hogy a legjobb megoldás, ha elkerülnek minden felesleges kockázatot, és otthon vizsgálják ki” – olvasható a Pramac éjjeli kommünikéjében.

A következő MotoGP-fordulóra, az Amerikai Nagydíjra március 28-30-án kerül majd sor, így Oliveirának két hete van a felépülésre. Amennyiben nem tudja majd vállalni a részvételt, Augusto Fernández lehet a helyettese. A Yamaha új tesztpilótája tavaly még az állandó mezőny tagja volt, így nála alkalmasabb helyettest nehezen találhatna a japán gyártó. Viszont Fernández az előzetes tervek szerint a szintén sérült Jonathan Rea-t fogja pótolni a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójában, amely ugyanarra a hétvégére esik, mint az Amerikai Nagydíj. A Yamahának tehát Oliveira állapotától függően el kell majd döntenie, hogy hol veti be a spanyol motorost.

Egyébként túlzás nélkül lehet azt állítani, hogy Oliveira a mezőny egyik legszerencsétlenebb versenyzője, már ami a sérüléseket illeti. A The-Race emlékeztetett rá, a mostani már az ötödik alkalom a 2023-as szezon kezdete óta, hogy saját hibáján kívül szerzett valamilyen sérülést. A 2023-as portimãói szezonnyitón a Marc Márquez által okozott tömegbukásban a lábán ínsérülést szenvedett el, ami miatt az Argentin Nagydíj kihagyására kényszerült.

Egy hónappal később Jerezben Fabio Quartararo ment neki, amikor kificamította a vállát, és ez megakadályozta abban, hogy rajthoz álljon Le Mans-ban. A Katari Nagydíjon aztán márkatársával, Aleix Espargaróval ütközött, aminek következtében eltört a lapockája, és így nem tudott indulni a valenciai szezonzárón. A 2024-es idény végén pedig további öt fordulót volt kénytelen kihagyni, miután az Indonéz Nagydíjon a meghibásodott kipörgésgátlója miatt elesett, és eltörte a jobb csuklóját.

Mit nem szabad csinálnia egy másik gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

Quartararo: Egyetlen más motorral sem tudjuk felvenni a harcot, utolsók vagyunk a gyártók között

0

Hiába a jó rajtpozíció, Fabio Quartararo kimondottan elégedetlenül zárta a termasi sprintet, hiszen nem tudott igazán versenyképes lenni. Quartararo és csapattársa, Álex Rins is a tapadás hiányát emelte ki.

Előzetesen az idei MotoGP-szezon egyik legnagyobb kérdése a Yamaha teljesítménye volt, hiszen az évek óta küszködőt gyártó elég bíztatóan szerepelt a teszteken. A gyakorlásokon mutatott tempót viszont eddig csak hellyel-közzel tudták eredményekre váltani az iwataiak, inkább csupán felvillanásaik voltak. Persze ehhez fonots hozzátenni, hogy még az idény elején járunk, így leírni egyáltalán nem kell a hangvillásokat.

Az Argentin Nagydíj időmérőjén aztán úgy tűnt, hogy újra nagy esély nyílhat előttük a jó szereplésre. Először is a gyári csapat mindkét pilótája, Fabio Quartararo és Álex Rins is a Q2-ben kezdhette a kvalifikációt, amelyet aztán a francia pilóta a megsüvegelendő hetedik helyen zárt. Azonban végül Quartararo a sprinten így sem szerzett pontot, mivel tizedikként ért célba. A 2021-es MotoGP-bajnok tempója a viadal első felében még jól nézett ki, de aztán Marco Bezzecchi, Franco Morbidelli és Joan Mir is megelőzte, a leintést követően pedig rossz szájízzel értékelt.

Márquezék simán megverték a mezőnyt, Bagnaiának megint meg kellett elégednie a harmadik hellyel

„Egyetlen más motorral sem tudjuk felvenni a harcot – nyilatkozta Quartararo. – Az elején túlságosan nyomtam, és amiatt aztán csökkent a gumi teljesítménye. Nagyon kevés tapadásunk van. Egy körön nem vagyunk rosszak, de arra rá kell jönnünk, hogy miért hiányzik ilyen sok a hosszú etapokon. A szezon kezdete óta folyamatosan az utolsók vagyunk [a gyártók között]. A tesztelés egy dolog, de a versenyeken a mezőny hátsó részéhez tartozunk.”

„Az első körökben keményen nyomtam, de a sprint második részében nagyon visszaesett a tempóm. Viszont egy körön egész jó voltam szombat reggel. Pedig arra számítottam, hogy ez fordítva lesz: jobb versenytempót és lassabb gyorsköröket vártam. A sprintet elég hosszúnak éreztem ilyen körülmények között, így biztos, hogy a főfutam is nagyon hosszú lesz. A többit meglátjuk holnap a bemelegítés után, amikor kipróbáljuk a közepes gumit.”

Quartararo csapattársa, Álex Rins hasonló sprintet futott: az időmérőt az aránylag előkelő tizenkettedik helyen zárta, de onnan egyáltalán nem tudott előremenni. „A maximumot adtam ki magamból – olvashatóak Rins szavai a Yamaha közleményében. – Főként a tapadás hiánya korlátoz minket. Tudunk egy őrülten jó kört futni, de azt a tempót nehéz tartani, és elég komoly a visszaesés. Szóval folyamatosan gyűjtjük az információt, és a srácok a bokszban dolgoznak rajta.”

Rins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

Oliveirát kórházba vitték, Aldeguert megbüntették, amiért kitette a pályáról

0

Miguel Oliveirát kórházba kellett szállítani a termasi sprinten elszenvedett bukása miatt, viszont ott szerencsére nem találtak nála törést. Fermín Aldeguer egy hosszúkörös büntetést kapott, amiért kivezette a pályáról a portugál motorost. Az újonc többször is bocsánatot kért ezért.

Szombaton időmérővel és a sprinttel beindult az Argentin Nagydíj érdemi része. A viadal a Márquez testvérekről szólt, akik Marc-Álex sorrendben szelték át a célvonalat a mezőny előtt. Ám velük ellentétben voltak olyan pilóták, akik nem tudták teljesíteni a teljes távot. Lorenzo Savadori egy korábbi sérülése, Brad Binder és Miguel Oliveira pedig egy-egy bukás miatt fejezte be idő előtt a versenyt.

Márquezék simán megverték a mezőnyt, Bagnaiának megint meg kellett elégednie a harmadik hellyel

A két bukás közös pontja, hogy sem Binder, sem Oliveira nem magában esett, előbbit Franco Morbidelli, utóbbit pedig Fermín Aldeguer „segítette”. Viszont az fontos különbség, hogy amíg Morbidellit nem találták felelősnek a sportfelügyelők, Aldeguer egy hosszúkörös büntetéssel kezdi meg a következő főfutamát (tehát ha Termasban nem indul, átviszi a következőre).

Aldeguer és Oliveira a középmezőny hátsó felében csatáztak az 5. körben, amikor az újonc elmért egy kanyart, és kivezette a pályáról vetélytársát, aki láthatóan megütötte magát a kavicságyban. Vele ellentétben a Gresini versenyzője még vissza tudott állni, de csak utolsóként, a tizenkilencedik helyen ért célba, a leintést követően pedig előbb a sajtó képviselői, majd a nyilvánosság előtt kért bocsánatot.

„Szeretnék bocsánatot kérni Miguel Oliveirától és a csapatától az összeérésünk szerencsétlen kimenetele miatt. Soha nem állt szándékomban hozzáérni, vagy kilökni az előzésem során. Nagyon feldúlt, amikor tudomást szereztem a sérüléseiről. Őszintén mielőbbi felépülést kívánok neki” – írta az X-en.

Az ütés után a földön maradó Oliveiráért viszont egy büntetésnél komolyabb dolog miatt lehetett aggódni. A Pramac az Instagram-oldalán hozta nyilvánosságra a sprintet követően, hogy az orvosi csapat tartott egy esetleges komolyabb sérüléstől, így a pilótájukat kórházba szállították: „Miguel állapotáról: úgy tűnik, hogy a kulcscsont rendben van, de Dr. Ángel Charténak [a MotoGP főorvosának] kétségei vannak a szegycsont-kulcscsont területével kapcsolatban, ezért elviszik Miguelt a Santiago del Estero-i kórházba egy vizsgálatra.”

A pályától nagyjából 80 kilométerre található kórházban aztán egy CT-vizsgálatot végeztek el a portugál versenyzőn, amely szerencsére azt mutatta ki, hogy nincs olyan sérülése, ami miatt eltiltanák a versenyzéstől. „Újdonság Miguellel kapcsolatban: úgy tűnik, semmi sem tört el, és visszatér a pályára” – írta később az olasz csapat szintén az X-en. Ez azonban nem jelenti azt, hogy Oliveira mindenképpen ott lesz vasárnap a rajtrácson, hiszen először is a bemelegítés előtt még egyszer megvizsgálják, illetve ha nem érzi jó magát, a saját döntése nyomán is kihagyhatja a főfutamot.

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Marc Márquez kemény kihívásra számít a főfutamon öccsétől, aki edzőtáborhoz hasonlította a sprintet

0

Marc Márquez szerint nehéz győzelmet szerzett az Argentin Nagydíj sprintjén, és úgy véli, öccse, Álex vasárnap kemény csatára késztetheti. Utóbbi számára az edzőtáborokat idézte ez a verseny, míg Francesco Bagnaia jobb híján a hangulatot élvezte.

A harmadik futam is lezajlott a MotoGP 2025-ös szezonjában, de az élmezőnyben semmi nem változott. Az Argentin Nagydíj sprintjén ugyanis az első három helyezett sorrendje megegyezett a burirami versenyekével. Marc Márquez újabb győzelmet aratott, mögötte pedig testvére, Álex, majd Francesco Bagnaia szelte át a célvonalat.

Márquezék simán megverték a mezőnyt, Bagnaiának megint meg kellett elégednie a harmadik hellyel

A nyolcszoros világbajnok tökéletes szombatot zárt, hiszen az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, így 2019 óta először fordul elő, hogy két egymást követő hétvégén is az élről indulhat. Jó rajtjának köszönhetően meg is tartotta a vezetést, és bár öccse szinte végig ott loholt mögötte, megtámadni nem tudta, így a bajnoki éllovas rajt-cél győzelmet ért el.

Nehéz diadal volt, hiszen Álex nagyon nyomta, ahogyan én is – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Fantasztikus volt a ritmus, a verseny nagy részében 1:37-es időket futottunk. Néhány kört jobban megnyomtam, de egyszer sem nőtt a különbség. Szóval csak nyomtam és nyomtam, és az utolsó körben szerintem lelassított, mert nagyon vezetett a mögötte lévők előtt. Holnap viszont kemény ellenfél lesz, mert nagyon kiegyensúlyozott.”

Álex Márquez a thaiföldi futamokkal ellentétben ezúttal egy pillanatra sem veszítette el a második helyet, hiszen bátyjáéhoz hasonló rajtot vett. Ezt követően el tudott menni vele, aminek köszönhetően le tudta szakítani Bagnaiáékat. A Gresini pilótája megerősítette fivérének feltételezését a hajrában történt lassítását illetően.

Rendkívül jó verseny volt, végig Marc mögött haladtam – kezdte. – Olyan volt, mint az edzőtáborok, csak próbáltam ott maradni, annyira közel, amennyire csak tudtam. A végén kicsit feladtam, mert elértem a határt, és láttam, hogy több mint két másodperc a különbség Peccóhoz képest, úgyhogy azt mondtam magamban, hogy »rendben«. Nem tudtam megtámadni [Marc Márquezt], mert túlságosan gyors volt. Szóval nagyon boldog vagyok, holnap pedig jön a főfutam, úgyhogy intelligensnek kell lennünk.”

Bagnaia mindössze a második sorba kvalifikált, de a rajtnál azonnal megelőzte Johann Zarcót, és onnantól kezdve nem kellett hátrafelé tekintgetnie. Igaz, előrefelé meg nem tudott, hiszen képtelen volt tartani Márquezék tempóját, így a senki földjén ért célba. Az olasz pilóta viszont így is talált magának jó szórakozási lehetőséget a leintés után.

Mindent megpróbáltam, és kicsit csökkentettem a távolságot, de ez sem volt elég ahhoz, hogy felvegyem velük a harcot – jelentette ki. – Jelenleg gyorsabbak nálam, úgyhogy alkalmazkodnunk kell, és folytatnunk kell ezt a fejlődést. Momentán csak élvezni akarom ezt az elképesztő közönséget. Meglátjuk, holnap megpróbálom még jobban élvezni.”