back to top
2025. szeptember 23. 07:48
Kezdőlap Blog Oldal 883

Marini és az a bizonyos üléspozíció

0

Luca Marini és csapattársa a korábban Lorenzo által felvetett problémával viccelődtek, mely szerint gond van a Ducati üléspozíciójával. A fiatal olasz vékonyabb testalkatú, mint a visszavonult spanyol, azonban jelentősen magasabb, így őt is érinti a dolog.

Marco Bezzecchi a következő tanácsot kapta Rossi féltestvérétől: „Mindenekelőtt az a legfontosabb újoncként, hogy megfelelő pozícióban ülj a motoron” – jegyezte meg viccesen Marini, aki azt is elmondta, hogy előfordulhat, hogy a Ducatinál már nehezményezik azt, hogy túl sokat kérdez. A 184 centiméter magas pilóta a legmagasabb a jelenlegi mezőnyben, így meggyűlik a baja a motorral, hiszen a többi versenyző jelentősen alacsonyabb nála, és nagyon sok igazításra van szükség a versenygépen, hogy az olasz kényelmesen elférjen rajta.

Marini ezzel kapcsolatos gondolatait a Speedweek.com idézi:
„Nagyon jól érzem magam a motoron, a 2022-es gépen több helyem van, ami nagyszerű. Remélem, hogy a szezonnyitóig még tudunk pár dolgot tenni annak érdekében, hogy az egyenesekben ne szenvedjek annyira. Mandalikában a sebesség nem igazán számít, viszont Katarban igen, de továbbra is úgy gondolom, hogy addigra versenyképesek lehetünk. Fizikailag felkészültebb vagyok, mint korábban, mert már pontosan tudom, mi az elvárt. A tavalyi szezonban az volt a gond, hogy 2020 novemberében nem tudtam tesztelni. Télen voltam csak képes magam mögött hagyni a Moto2-es gép vezetési érzését, de mindig azt éreztem, hogy kellett volna még egy második kifutás. Majd egy másik bonyolult szituációban találtam magam, mert nem egyszer meg volt a lehetőségem arra, hogy úgy készítsük elő a motort, hogy kényelmesebben helyezkedjek el rajta. Azonban erre a versenyhétvégék alatt nem volt lehetőség. Az emberek azt hiszik, hogy egy futamon azon áll vagy bukik a dolog, hogy mennyire gyors tudsz lenni, közben pedig 40 percig ülsz egy gépen, amin nem feltétlen érzed jól magad. Ezekkel a dolgokkal nincs mindig idő foglalkozni, pedig lényegesek. Sem én, sem a Ducati nem tehetett erről, mivel akkor novemberben nem tesztelhettem, nem tudtam, mire számítsak, de most több időnk volt. Sokkal jobban érzem magam, de meg kell várnunk, hogyan lesz ez versenykörülmények között, mert a teszteken minden sokkal egyszerűbbnek tűnik.”

Fotó: MotoGP Media

Portimao teszt 2. nap – Suzuki vezetésével Leopard 1-2

0

A japán versenyző továbbra is őrzi a bombaformáját. Ma már csapattársa is nyeregbe ült, aki rögvest második lett.

A Moto3 géposztály mezőnye számára is folytatódott a portimaoi hivatalos előszezoni teszt. Az eddigi tréningeken brillírozó japán Tatsuki Suzuki ma is elsőként zárt a tabellán. Második helyen a csapattársa, a tavalyi VB-második olasz Dennis Foggia végzett, mindössze 19 ezreddel mögötte. Szép eredmény – különösen annak fényében, hogy az első napot betegség miatt kihagyta. Harmadik a Rivacold Snipers olasz versenyzője, Andrea Migno lett, 119 ezred lemaradással, ezzel hármas Honda-elsőség született. Negyedikként a spanyol Carlos Tatay végzett az új kínai márka, a CFMoto nyergében – amely, ahogyan írtuk, a Husqvarnához és GasGashoz hasonlaón lényegében egy KTM.

[kép=32415] Újonc versenyző egy visszatérő csapatnál: Ivan Ortola és a Team MTA

A tavaly nem induló csapatok közül az olasz Team MTA végzett a legelőkelőbb helyen, egészen pontosan a 11-en, a spanyol Ivan Ortolá jóvoltából. Igaz, nem teljesen újoncok: 2013 és 2016 között már szerepeltek a világbajnokságon, azóta az olasz és spanyol utánpótlás-sorozatokban indultak. Egyben pont ő volt az utolsó, aki még egy másodpercen belül végzett Suzukihoz képest.
Az utolsó két helyen az olasz újonc Elia Bartolini, valamint a mezőny egyetlen női versenyzője, a spanyol Ana Carrasco látható.

Viszonyításképpen a hivatalos körrekordok:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’47.610 (Gabriel Rodrigo, 2021)
Abszolút körrekord: 1’47.274 (Sergio Garcia, 2021)

A portimaoi teszt második napjának végeredménye:

1 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1’47.390
2 Dennis FOGGIA Leopard Racing Honda 1’47.409 0.019
3 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team Honda 1’47.509 0.119
4 Carlos TATAY CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’47.734 0.344
5 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse Honda 1’48.031 0.641
6 John MCPHEE Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’48.109 0.719
7 Sergio GARCIÁ GasGas Aspar Team GasGas 1’48.112 0.722
8 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team Honda 1’48.189 0.799
9 David MUNOZ Boé SKX KTM 1’48.333 0.943
10 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1’48.351 0.961
11 Ivan ORTOLÁ Team MTA KTM 1’48.377 0.987
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing Team Honda 1’48.508 1.118
13 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’48.512 1.122
14 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1’48.535 1.145
15 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’48.636 1.246
16 Xavier ARTIGAS CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’48.672 1.282
17 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse Honda 1’48.685 1.295
18 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1’48.692 1.302
19 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’48.724 1.334
20 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’48.851 1.461
21 Stefano NEPA Team MTA KTM 1’48.864 1.474
22 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’48.939 1.549
23 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech 3 KTM 1’49.036 1.646
24 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia Racing KTM 1’49.271 1.881
25 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech 3 KTM 1’49.337 1.947
26 Kaito TOBA CFMoto Racing Prüstel GP KTM 1’49.371 1.981
27 Josh WHATLEY VisionTrack Racing Team Honda 1’49.793 2.403
28 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia Racing KTM 1’50.069 2.679
29 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1’50.213 2.823

A mezőnyből egyedül a japán újonc Taiyo Furusato hiányzik, aki bokatörés miatt kihagyni kényszerül a hétfőn záruló portimaoi tesztet.

Fotó: MotoGP Media

Poncharal: „Fernandez a szezon kezdetétől ismét célpont lesz”

0

A Tech3 újdonsült versenyzője, a Moto2 tavalyi szenzációja, Raul Fernandez ugyan még egyetlen versenyt sem teljesített a királykategóriában, azonban a francia istálló vezetője ennek ellenére úgy véli, hogy nem kell már sokat várni arra, hogy a többi márka (ismét) rárepüljön a spanyolra.

Herve Poncharal, a Tech3 KTM csapatfőnöke a speedweek.com svájci motoros portálnak adott nyilatkozatában beszélt arról, hogy szerinte már nem kell sokat várni és lényegében azért kell majd harcolniuk, hogy ők tudjanak jobb ajánlatot adni a spanyolnak. „Raul egy csiszolatlan gyémánt, nem egy gyakori tehetség. Mindenki meg akarta őt szerezni 2022-re, hiszen az összes gyártótól volt ajánlata, ezt a menedzsmentje is megerősítetten nekem. Nem hiszem, hogy ez meg fog változni a következő szezonban. Amint elkezdődik az évad, a többi gyártó újfent megrohamozza majd, tekintve, hogy egy leírhatatlan tehetségről van szó.” – méltatta a francia csapatvezető 21 éves motorosát. Fernandez a Moto2-es csapattársával (és egyben 2021-es Moto2-es világbajnokal) Remy Gardnerrel együtt igazolt a Tech3 KTM-hez 2022-re, az előszezoni teszteken pedig a spanyol messze jobban teljesített ausztrál partnerénél. A realitáshoz persze hozzátartozik, hogy Gardner nemrég eltörte a csuklóját, így ő természetesen koránt sem 100%-os állapotban vett részt a teszteken.
Fernandez kapcsán mindenképp érdekes lesz látni, hogy hol is folytatja majd 2023-ban, tekintve, hogy tavaly augusztusban igen érdekes hírek láttak napvilágot a spanyol motoros királykategóriás szerződtetése kapcsán. Felröppent ugyanis, hogy a KTM valósággal magához láncolta őt, hiszen bár a Yamaha nagyon szerette volna kivásárolni az osztrák márkától azonban a mattinghofeniek nem engedték el a fiatal tehetséget. Ezt később töredelmesen cáfolta a KTM, hivatkozva arra, hogy egy évvel korábban elengedték Jorge Martint a Ducatihoz, vagyis amennyiben Fernandez menni szeretett volna, akkor annak nem szabtak volna gátat. Ami mindenesetre biztos, hogy a spanyol motoros szerződése idén év végén lejár a KTM-mel – már amennyiben nem hosszabbítanak – így könnyen előfordulhat, hogy jövőre más márkán láthatjuk majd őt.

Fotó: MotoGP Media

Portimao teszt 2. nap – Aron Canet új csúccsal első Acosta előtt

0

Nemcsak Sito Pons új igazolása, hanem az őt követő három versenyző is pályacsúcson belüli időt ment ma: Aki Ajo kettőse, és a tegnapi első Jake Dixon is.

Vasárnap rendezték a Moto2 világbajnokság hivatalos előszezoni tesztjének második napját. A mai első négy helyezett mindegyike megdöntötte a hivatalos pályacsúcsot (1’42.101), ami Raul Fernandez tavalyi pole-pozíciós ideje – ám mivel ez csak teszt, a rekord továbbra is érvényben marad. A további közös az első négyben, hogy mindegyikük vagy csapatot, vagy géposztályt váltott.

A mai leggyorsabb az Aspar csapattól a Pons Racinghez (vagyis a Flexbox HP40-hez) igazoló Aron Canet volt. Ő 37 ezreddel előzte meg a második helyezett újoncot, a tavalyi Moto3 világbajnok Pedro Acostát. Őt követi késsel a Red Bull KTM Ajo-s csapattársa, Augusto Fernandez. A spanyol hármast követi a tegnapi első brit Jake Dixon, aki épp Aron Canet asparos ülését vette át.

[kép=32413] Hector Faubel tanítványa, Fermín Aldeguer tovább brillírozik

A legjobb nem-kalexes ezúttal is a Moto2 Európa-bajnokság tavalyi győztese, a még mindig csak 16 éves spanyol Fermín Aldeguer, aki a Speed Up csapat Boscoscuróján ülve a hetedik lett ma. A lista végét újoncok zárják: az argentín Gabriel Rodrigo a 24., míg a thai Keminth Kubo az utolsó, 30. helyen végzett.
A brit Sam Lowes-nek ma sem ment jól: csak 20. lett ma, ami nem túl meglepő, mivel ínhüvelygyulladástól szenved, ami miatt a holnapi napot ki is fogja hagyni.

Viszonyításképpen a hivatalos körrekordok:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’42.504 (Remy Gardner, 2020)
Abszolút körrekord: 1’42.101 (Raul Fernandez, 2021)

A portimaoi teszt második napjának végeredménye:

1 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1’41.892
2 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1’41.929 0.037
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1’42.003 0.111
4 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1’42.040 0.148
5 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1’42.187 0.295
6 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex 1’42.453 0.561
7 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1’42.549 0.657
8 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1’42.688 0.796
9 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1’42.801 0.909
10 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1’42.818 0.926
11 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Team Kalex 1’42.863 0.971
12 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1’42.967 1.075
13 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1’42.992 1.100
14 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1’43.004 1.112
15 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.011 1.119
16 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1’43.031 1.139
17 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’43.033 1.141
18 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’43.131 1.239
19 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1’43.256 1.364
20 Sam LOWES Marc VDS Racing Team Kalex 1’43.330 1.438
21 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1’43.409 1.517
22 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’43.464 1.572
23 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1’43.581 1.689
24 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’43.659 1.767
25 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.770 1.878
26 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’43.830 1.938
27 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1’44.146 2.254
28 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1’44.234 2.342
29 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1’44.356 2.464
30 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’44.481 2.589

A holnapi nappal zárul a teszt.

Fotó: Pons Racing, Fermín Aldeguer official facebook

Harci díszbe öltözött visszatérő: Versenyfestében az Althea Ducati

Még 2021. december 7-én jelentette be a nagy múltú Althea Racing, hogy visszatérnek a Superbike világbajnokság porondjára, azon belül is a Supersportba. A legendás istálló szombaton mutatkozott be hivatalos a 2022-es szezonra vonatkozóan.

Az Althea Racing eddig legnagyobb sikere minden kétséget kizáróan az volt, amikor 2011-ben Carlos Checával (és a Ducatival) megnyerték a Superbike világbajnoki címét. Ezt követően voltak ugyan partnerségben a BWM-vel és a Hondával is, de hasonlóan jó eredményeket nem igazán sikerült elérniük, így végül az olasz bajnokságba való „visszavonulás” mellett döntöttek. Most innen kapaszkodnak vissza ismét a világbajnoki porondra, ott is a Supersportba, amely kategória nem mellesleg koránt sem ismeretlen számukra. Még 2007-ben ugyanis itt tűnt fel először vb-szinten az olasz istálló, akkor még Hondával. Ezúttal Ducatival térnek vissza, a versenyzőjük pedig a 2019-es Supersport világbajnoki ezüstérmes Federico Caricasulo lesz.
 [kép=32411]
Az erőviszony latolgatások alapján mindenki arra számít, hogy a Supersportba belépő Ducati lesz mindenki számára a mérce, igaz a kategória első közös tesztjére még várni kell. Az átalakuló 600-as géposztályban ebben az évben öt állandó márkát láthatunk majd a Ducait, a Kawasaki, a Yamaha, az MV Agusta és a Triumph jóvoltából. Ducatival összesen hat istálló és hét pilóta fog versenyezni.
[kép=32412]
Ezekből egy a feljebb már említett Althea Ducati és Caricasulo. Rajtuk kívül még a következő alakulatok (és versenyzők) mennek majd a bolognaiak 955-ös V2-es versenygépével: CM Racing (Max Kofler), Barni Racing (Oliver Bayliss), Aruba Racing (Nicoló Bulega), Orelac Racing (Raffaele De Rosa), és a D34G Racing (Federico és Filipo Fuligni). Utóbbi csapat kapcsán meg kell jegyezni, hogy ők csak az európai futamokon állnak majd rajthoz.

Fotó: Althea Racing

A sorozatban újonc Specsavers Suzuki csapat is megmutatta idei versenygépét

0

A Specsavers Suzuki csapata a 2022-es szezonban a Bennetts Brit Superbike bajnokságban gurul pályára, Leon Jeacockkal a nyeregben.

A szatellit csapat tavaly debütált a Superstock-ban, az idei esztendőben pedig már a Brit Superbike-ban mutatkozik be. A napokban rántották le a leplet versenygépük festéséről, 55 nappal a szezon kezdete előtt. Az istálló versenyzője a 34 éves Leon Jeacock, aki az előző évben a Superstock-ban rótta a köröket. Ezidáig három versenyen vett részt a szigetországi bajnokságban 2021-ben, amikor is a korábbi Moto3-as világbajnokot, a sérült Danny Kentet helyettesítette a Buildbase Suzuki versenygépén. Jeacock nem ismeretlen motoros körökben, hiszen 2011 óta versenyez, több kategóriában is megfordult az elmúlt 11 évben.

A leleplezés kapcsán a csapat tulajdonosa, Moore így nyilatkozott: “Nagyon izgatott vagyok, hogy bemutathatom a 2022-es festésünket a Superbike (az első ebben a sorozatban) és a Superstock géposztályokban. Keményen dolgozunk az előttünk álló szezonra való felkészülésen a Hawk Racinggel, és alig várjuk az első hivatalos tesztet a következő hónapban.”

Fotó: Bennetts British Superbike Championship

Santi Hernandez: „Az a célunk, hogy Marc nyerje meg a világbajnokságot”

0

12 év együttműködés után nem is csoda, hogy Marc Marquez főmérnöke, Santi Hernandez hatalmas potenciált lát a 29 éves versenyzőben. Úgy véli, idén a spanyol visszatérhet a trónra.

Marc Marquez utóbbi szezonjaira nem éppen a szerencse volt jellemző. Számos sérülés közbeszólt, így a spanyol klasszis számára nem sikerült elhódítani a világbajnoki címet. Azonban főmérnöke szerint, idén minden esély megvan rá, hogy versenyzője újra a csúcsra érjen, mivel hatalmas változások mentek végbe mind a motoron, mind pedig Marquez gyógyulásában tavalyhoz képest.

A 2022-es fejlesztésű gyári Hondát mintha kicserélték volna. Új a motor, a váz, a burkolat, és további aerodinamikai elemek is megjelentek a versenygépen.

Santi Hernandez az alábbiakat nyilatkozta az új motorral kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:
„Különösen a stabilitás a kanyarbejáratokon, nagyobb sebesség és több erő az egyenesben – ez az, amit akarunk. Minden versenyző ezt szeretné igazából, erősebbnek lenni az egyenesben, stabilabb fékeket, illetve gyorsabban kijönni a kanyarokból. Kéréseink ezek voltak, mivel ezek azok a területek, ahol nagyon szenvedtünk, különösen az egyenesekben, ahol csak úgy tudod növelni a sebességed, ha nagyobb erejű motor dolgozik a gépben.”

Marc Marquezt azonban nem csak a sérülései viselték meg, hanem a fiatal trónkövetelők, akik a pályán semmitől nem riadnak vissza, hogy felvegyék vele a harcot. Hernandez úgy véli, a spanyol képes lesz felülkerekedni az akadályokon és megcélozni a világbajnoki cím elérését:
„Ha ugyanazzal a pilótával dolgozol már évek óta, akkor minden könnyebben megy, mivel mindent tudunk egymásról és a másik munkájáról. Azonban ez azért nehéz is, mert mindenkinek fejlődnie kell, mivel vannak gyenge pontjaink. Szeretnénk, ha ezeket a hiányosságokat az új motorral ki tudnánk küszöbölni, illetve magunk mögött hagyhatnánk ezeket a tényezőket. A legjobbunkat nyújtva szeretnénk a csúcsra érni. Hogy őszinte legyek, ha olyan emberrel dolgozol együtt, mint Marc, a cél egyértelműen a világbajnoki cím, mivel magunk mögött hagytunk két nehéz idényt, amikor nem volt esélyünk harcolni érte. Majd látjuk hogyan alakul a szezon, milyen kimenetele lesz egy-egy versenynek, hogy akkor mi lesz a valódi célunk, de ha engem kérdeztek: megnyerni a világbajnokságot Marc-kal – ez a cél.”

Fotó: MotoGP Media

Biaggi: „Két erős pilótánk van, és a legjobbra számítunk”

0

A Sterilgarda Husqvarna csapat Max Biaggi vezetésével már két privát tesztet teljesített Jerezben, ahol végre kipróbálhatták a 2022-es konfigurációt. A csapat főszponzora a Sterilgarda Alimenti lett, akik hosszú ideje képviselik a csapatfőnököt.

Max Biaggi számára a negyedik év kezdődik meg, mint Moto3-as csapatvezető. Két nagyszerű pilótával vág neki az idei szezonnak, akik nem mások, mint a 27 éves John McPhee, és a 21 éves Ayumu Sasaki. McPhee szereplése az utóbbi szezonokban számos kérdőjelet vont maga után, mivel rendkívül tehetséges pilóta, de sajnos sosem jött ki számára a lépés eddig. Ezen kívül a maga 27 évével kisé túlkorosnak is számít a legkisebb géposztályban. Ayumu Sasaki eddig 3 dobogós helyezéssel büszkélkedhez a Moto3-ban, a tavalyi idényt pedig a világbajnokság 9. helyén zárta, ami elismerendő teljesítmény, mivel a legkisebb kategória valóban kiszámíthatatlan.

A két pilóta nagyon örül, hogy elérkezett a portimaói teszt, véleményüket a Speedweek.com idézi:
John McPhee: „Nagyon örülök, hogy újra felülhetek erre a motorra. A pálya nagyszerű, és minden lehetőséget megad számunkra ahhoz, hogy megtaláljuk a helyes irányt a tesztelés során. Ez az utolsó dobásunk, hogy Katar előtt minél tisztább képet kapjunk a motorról, így az a célunk, hogy ezzel a teszttel megtaláljuk a helyes alapbeállítást a szezonkezdésre.”

Ayumu Sasaki: „Nagyon boldog vagyok, hogy elérkezett a portimaói teszt, ezen kívül izgatott is vagyok a kimenetelét illetően. 2 nagyszerű tesztet tudhatunk magunkénak Jerezben, és nagyon jól érzem magam az új csapatban. Amikor először megláttam a motort, rögtön pozitív érzés fogott el. Tudom, hogy Portimao fog leginkább felkészíteni az idénynyitó futamra Katarban.”

Max Biaggi is megszólalt a téma kapcsán:
„Ez a portimaói teszt jelenti a 2022-es szezon kezdetét hivatalosan. Mi vagyunk a Husqvarna csapat, és kezdettől fogva jó eredményeket várnak el tőlünk. Idén két erős pilótával vágunk neki a szezonnak, és azt várom, hogy magas színvonalon tudjuk teljesíteni a ránk váró tesztnapokat.”

Fotó: Sterilgarda Husqvarna Max Racing Official Twitter

Portimao Moto3 teszt 1. nap – Tatsuki Suzuki az élen

0

A negyedliteres géposztály első hivatalos edzésnapján a rutinos japán hozta a jerezi formáját. Három újonc is az első tízben.

A Moto3 világbajnokság mezőnye számára is elkezdődött a hivatalos háromnapos portimaoi előszezoni teszt. Az idén rajthoz álló 30 versenyzőből 28-an voltak jelen ma: a tavalyi VB-második olasz Dennis Foggia betegség miatt a mai napot, az újonc japán Taiyo Furusato bokatörés miatt pedig az egész tesztet ki kényszerül hagyni.
Bár a Leopard Racingnek nélkülöznie kellett a kulcsemberét, így is az élen végeztek: az új igazolásuk, a Sic58 Squadra Corse csapattól öt év után távozó japán Tatsuki Suzuki volt ma a leggyorsabb – amely a jerezi privát teszteken mutatott tempója fényében nem meglepő. Második helyen az Aspar csapat 2020-as Junior világbajnok versenyzője, a spanyol Izan Guevara zárt, 131 ezreddel japán riválisa mögött.

[kép=32409] Az újonc David Munoz több, mint remekül kezdett

Harmadikként egy újoncot találunk az eredménylistán: a Boé SKX színeiben induló David Munoz szűk három tizeddel maradt el Suzukitól. A fiatal spanyol srácról tudni kell, hogy tavaly második lett a Red Bull Rookies Cupban, a Moto3 Junior VB-n pedig harmadik. Szóval látható, hogy a csapattulajdonos José Gutierrez Boé jó vásárt csinált vele. Negyedik a Tech3 török fenegyereke, Deniz Öncü lett, ötödik helyen pedig ismét egy újoncot látunk – akinek a csapata is újonc! A brazil Diogo Moreira tavaly a Red Bull Rookies Cupban és a Moto3 Junior VB-n is megvillantotta oroszlánkörmeit, az istállója, a spanyol MT Helmets – MSI számára szintén ez lesz az első év a világbajnokságon.
A mezőny ezúttal is szoros: 17-en végeztek egy másodpercen belül.

[kép=32410] Xavi Artigas a PrüstelGP CFMotoján (vagyis KTM-jén)

Az eredménylistán egy új márkát találunk: a kínai CFMoto a német PrüstelGP csapat partnereként csatlakozik a világbajnoksághoz – ám a márka a KTM érdekeltségébe tartozik, így a Husqvarnához és a GasGashoz hasonlóan ez a motor is valójában egy átcímkézett KTM.
A listát a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, a spanyol Ana Carrasco zárja, akinek több évnyi Supersport 300 után kell visszaszoknia a Moto3 géposztályhoz.

Viszonyításképpen két infó:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’47.610 (Gabriel Rodrigo, 2021)
Abszolút körrekord: 1’47.274 (Sergio Garcia, 2021)

A portimaoi teszt első napjának végeredménye:

1 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1’48.575
2 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1’48.706 0.131
3 David MUNOZ Boé SKX KTM 1’48.858 0.283
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.911 0.336
5 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’48.928 0.353
6 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’49.187 0.612
7 Sergio GARCIÁ GasGas Aspar Team GasGas 1’49.187 0.612
8 Carlos TATAY CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’49.210 0.635
9 Ivan ORTOLÁ Team MTA KTM 1’49.224 0.649
10 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’49.280 0.705
11 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.291 0.716
12 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team Honda 1’49.360 0.785
13 Scott OGDEN VisionTrack Racing Team Honda 1’49.423 0.848
14 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’49.429 0.854
15 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.501 0.926
16 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team Honda 1’49.515 0.940
17 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1’49.548 0.973
18 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’49.587 1.012
19 John MCPHEE Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’49.683 1.108
20 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse Honda 1’49.792 1.217
21 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’49.962 1.387
22 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse Honda 1’50.065 1.490
23 Stefano NEPA Team MTA KTM 1’50.274 1.699
24 Xavier ARTIGAS CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’50.376 1.801
25 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia Racing KTM 1’50.503 1.928
26 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia Racing KTM 1’50.917 2.342
27 Josh WHATLEY VisionTrack Racing Team Honda 1’51.589 3.014
28 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1’52.503 3.928
Dennis FOGGIA Leopard Racing Honda

Folytatás holnap.

Fotó: MotoGP Media, Boé Motorsports, Prüstel GP

Portimao Moto2 teszt 1. nap – Jake Dixon a leggyorsabb, Acosta negyedik

A királykategória után a Moto2 és Moto3 számára is elérkezett a hivatalos előszezoni teszt. A középső géposztályban az Aspar csapathoz igazoló Jake Dixon végzett az élen a szoros mezőnyben.

A MotoGP legnagyobb géposztálya két előszezoni tesztet tartott: egyet Sepangban, egyet Mandalikában. A középső és legkisebb kategória számára a hivatalos előszezoni tesztre február 19 és 21 között kerül sor a portimaoi versenypályán.
A Moto2-ben tovább nőtt a Kalex vázgyártó térnyerése: a mezőny 30 versenyzőjéből 26 a német manufaktúra vázát használja – mellette van még csupán két Boscoscuro és két MV Agusta, mindketten Olaszországot képviselik. Ez amiatt van, hogy két csapat is Kalexra váltott: az Aspar csapat a Boscoscurót, az RW Racing pedig a japán NTS-t hagyta ott a német vázért.
A háromnapos portimaoi teszt első napján épp az egyik ilyen csapat versenyzője lett a leggyorsabb: a megszűnő Petronas Sprinta Racingtől az Aspar csapathoz igazoló brit Jake Dixon lett az első. A korábbi Brit Superbike ezüstérmes Dixon mindössze 75 ezreddel előzte meg azt a spanyol Aron Canetet, akinek a megüresedett helyére érkezett Asparékhoz. A harmadik és negyedik helyezett a Red Bull KTM Ajo két spanyol versenyzője, Augusto Fernandez és az újonc Pedro Acosta lettek – ők is még egy tizeden belül végeztek Dixonhoz képest. Ötödik helyen az ötszörös amerikai Superbike bajnok Cameron Beaubier lett az American Racinggel, az ő hátránya már 36 század. A mezőny szorosságát jelzi, hogy az első 14 versenyző egy másodpercen belül végzett.

[kép=32408] Sam Lowesnek nem ment ma jól: a rajtszámával megegyező, azaz 22. helyen zárt

A legjobb nem-kalexes ezúttal is a boscoscurós spanyol Fermín Aldeguer lett, ő tizedikként zárt. Az újoncokról röviden: a MotoE-ből érkező olasz Alessandro Zaccone a 16., a Supersport VB-futamgyőztes és Supersport 300 világbajnok spanyol Manuel Gonzalez a 18., a Moto3-ból fellépő cseh Filip Salac a 20., az amerikai Supersport-bajnok Sean Dylan Kelly a 26., a Moto2 EB-ről érkező thai Keminth Kubo a 27., a szintén Moto3-ból érkező olasz Niccolo Antonelli a 28., a teljesen újonc holland Zonta Van Den Goorbergh a 29., a 30., egyben utolsó helyet pedig az ugyancsak Moto3-azó argentín Gabriel Rodrigo foglalja el.

Viszonyításképpen két infó:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’42.504 (Remy Gardner, 2020)
Abszolút körrekord: 1’42.101 (Raul Fernandez, 2021)

A portimaoi teszt első napjának végeredménye:

1 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1’43.169
2 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1’43.244 0.075
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1’43.258 0.089
4 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1’43.264 0.095
5 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1’43.529 0.360
6 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1’43.555 0.386
7 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1’43.581 0.412
8 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex 1’43.583 0.414
9 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1’43.620 0.451
10 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1’43.655 0.486
11 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1’43.754 0.585
12 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1’43.871 0.702
13 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Team Kalex 1’43.939 0.770
14 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’44.137 0.968
15 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’44.236 1.067
16 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1’44.697 1.528
17 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1’44.722 1.553
18 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’44.746 1.577
19 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1’44.836 1.667
20 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1’44.837 1.668
21 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1’44.896 1.727
22 Sam LOWES Marc VDS Racing Team Kalex 1’44.979 1.810
23 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1’45.019 1.850
24 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1’45.034 1.865
25 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’45.057 1.888
26 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1’45.428 2.259
27 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’45.699 2.530
28 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1’45.751 2.582
29 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1’45.890 2.721
30 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’46.074 2.905

Folytatás holnap.

Fotó: Aspar Team, Marc VDS Racing Team