back to top
2025. szeptember 23. 03:11
Kezdőlap Blog Oldal 886

Quartararo készen áll, Morbidelli még nem egészen

0

A gyári Yamaha pilótái igen előkelő helyet szereztek meg a kombinált teszteredmények alapján. Quartararo második lett, míg Morbidelli ötödik.

Fabio Quartararo épp, hogy csak 14 ezreddel maradt el a mandalikai tesztsorozat győztesétől, Pol Espargarótól. A 22 éves pilóta úgy véli, többre is képes lenne, de már így is a határon megy.
„Délelőtt valóban gyors voltam, de nem igazán éreztem jól magam, és nem is voltam boldog.” – idézi a francia szavait a Speedweek.com – „Délután sikerült teljesítenünk egy jó etapot. Mindenekelőtt jobb érzésem volt, és ez fontosabb annál, mint hogy gyorsabb kört tudtam menni, mint korábban. Ennek örültem, de sajnos elértük a határt. A leggyorsabb köröm jobb volt, mint délelőtt, viszont egy kicsit többet vártam. Meglátjuk mi lesz, Katar egy másik történet. Ami engem illet, 100%-ig készen állok. Azt azonban nem tudom, miben tudnánk fejlődni, mert ha azt érzed, hogy a motor eleje egyfolytában mozog, a hátsó kerék meg a határon van, folyamatosan kipörög és a könyököddel súrolod az aszfaltot, akkor nehéz megállapítani, mi hiányzik még. Számomra is fontos, de elsősorban a csapat számára az, hogy találjunk még valamit, amivel nagyobb sebességet érhetünk el és kevésbé érzem magam a határon. Nagyon húznom kell a gázt ahhoz, hogy minden alkalommal ezt a pozíciót tudjam hozni a pályán, és ez meglehetősen nehéz.”

A francia egy versenyszimulációt is végrehajtott a vasárnapi teszten.
„A közepes hátsó gumi mellett döntöttünk, mert a puha keverék előreláthatólag nem lesz megfelelő a versenyhétvégére, de rettenetes versenyszimuláció volt. Még sosem éreztem ennyire rossznak a hátsó gumit. Röviddel ezután kijöttem használt puha abronccsal, és fél másodperccel jobb időt értem el. Az elért helyezésem miatt boldog vagyok, ahogy amiatt is, hogy délután futottam egy 10 körös etapot használt gumikon 1:31,6-os idővel, ami valóban jó. Úgy érzem, jó munkát végeztünk, jól alkalmazkodunk a motorhoz és erős a pozíciónk.”

Quartararo csapattársa, Franco Morbidelli szerint is jó az irány.

„Nagyon jó alapot találtunk Sepangban, és az elmúlt 3 nap ezt megerősítette, egyre jobbak vagyunk. A motor teljesen más, mint a 2019-es gép, amihez én hozzászoktam. Használt gumikon gyors tudtam lenni, de nem tudom, ez hogy nézne ki teljes versenytávon. Ami a sérülésemet illeti, csak sétálni tudtam, kocogni nem, viszont az egész teszt alatt be tudtam hajlítani. Fizikailag még nem vagyok teljesen jól. Jobb állapotban kell lennem a szezonkezdésig, amit el is fogok érni, ha újra otthon leszek.”

Fotó: MotoGP Media

Indonézia teszt 3. nap – Pol Espargaro volt a leggyorsabb Mandalikában

0

A háromnapos teszt utolsó napján is a Repsol Honda spanyol versenyzője, Pol Espargaro végzett az élen. Fabio Quartararo kis különbséggel második.

Véget ért a MotoGP királykategóriájának hivatalos előszezonja. A kétnapos sepangi tesztet egy háromnapos mandalikai követett. Az új indonéz versenypályán az első nap után a harmadikon is a Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaro volt a leggyorsabb. A mai legjobb körideje (1:31.060) a  háromnapos teszt összetett legjobb eredménye is lett. Mndössze 14 ezreddel volt csak gyorsabb azonban a Yamaha címvédő világbajnokától, Fabio Quartararotól. Harmadik helyen az apriliás Aleix Espargaro végzett, bő három tized hátrányban. Negyedik a yamahás Franco Morbidelli, ötödik a ducatis Francesco Bagnaia, hatodikon pedig a suzukis Alex Rins végzett – vagyis öt márka található az első hat helyen. A KTM-esek közül a dél-afrikai Brad Binder végzett a legelőrébb, ő a kilencedik helyen zárt.
A tegnapi első helyezett Luca Marini ma csak 12. lett, a mai legjobb körideje el is maradt a tegnapitól – ugyanakkor ki is jelentette, hogy a zárónapon nem a köridőket fogják hajszolni, hanem az új alkatrészekre és a katari beállításokra koncentrálnak majd.
Egy klip a mai tesztről
Több egészségügyi probléma is adódott a mai teszten. Joan Mir ma egyáltalán nem ült motorra emésztési problémák miatt. Fájt a gyomra, és hányt. A Clinica Mobile orvosa, Dr. Michele Zasa szerint ételmérgezést kapott. Raul Fernandez mindössze hét kört tudott megtenni ma, emiatt az utolsó helyen zárt. A szombati napon nagyot esett, ami miatt vélhetően agyrázkódást szenvedett. A mai napon való részvételre megkapta az orvosi engedélyt, de ismét elesett, mivel elmért egy féktávot: elmondása szerint nem érezte a valódi sebességet. Emiatt ő, a csapat és az orvosi stáb is a tesztelés befejezése mellett döntöttek.
 

A pálya állapota ma sem volt 100%-os: ezt Francesco Bagnaia a saját bőrén tapasztalta meg, miután egy előtte haladó versenyző felvert egy kavicsot, ami a felkarján eltalálta:

Az indonéziai teszt harmadik napjának végeredménye:

1 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1:31.060
2 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1:31.074 0.014
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1:31.385 0.325
4 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1:31.416 0.356
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1:31.436 0.376
6 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1:31.477 0.417
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1:31.478 0.418
8 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1:31.488 0.428
9 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1:31.574 0.514
10 Alex MARQUEZ LCR Honda Castrol HONDA 1:31.603 0.543
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1:31.620 0.560
12 Luca MARINI Mooney VR46 Racing DUCATI 1:31.665 0.605
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1:31.687 0.627
14 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1:31.793 0.733
15 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1:31.870 0.810
16 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1:31.890 0.830
17 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing DUCATI 1:31.901 0.841
18 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1:31.915 0.855
19 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 1:32.010 0.950
20 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1:32.544 1.484
21 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1:32.860 1.800
22 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1:33.049 1.989
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1:34.896 3.836
Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI
A MotoGP előszezoni tesztjei véget értek. Legközelebb már csak a három hét múlva esedékes szezonnyitó Katari Nagydíj első szabadedzésén fognak Grand Prix-motorra ülni. Jövő hétvégén azonban a Moto2 és Moto3 VB mezőnye fog nyeregbe pattanni: számukra Portimaoban rendezik a hivatalos tesztet.

Fotó: Repsol Honda Team, MotoGP Media

Indonézia teszt 2. nap – Marini: „Remélem, Rossi figyel”

0

Nem kis meglepetésre a VR46 Racing olasz versenyzője, Luca Marini volt a leggyorsabb az indonéz teszt második napján. A tegnapi panaszok után ma kifejezetten jobb hangulatban volt.

Valentino Rossi féltestvére, Luca Marini tegnap még kifogásolta a pálya állapotát, ma viszont az elsőként zárta tesztnapot. A 2022-es specifikációjú Ducatira váltás a jelek szerint meghozta a gyümölcsét: 1:31.289-es idővel a leggyorsabb lett, mintegy két tizedet adva Marc Marqueznek.

A MotoGP hivatalos csatornájának az alábbiakat mondta:
„Ma egy kiváló nap volt. Már reggeltől kezdve remekül dolgoztunk. Körről körre jobban éreztem magam a motoron, tehát jó úton járunk. Remélem, hogy még tovább tudok növekedni, és még versenyképesebb lehet a tempóm, mivel láttam, hogy Quartararo és Marc Marcquez használt gumikon is nagyon erős volt. Úgy vélem, a többi ducatis versenyzővel együttműködhetünk, hogy megértsük, hogy mely területeken kell fejleszteni, mivel ez mindenki számára új pálya. De nagyon elégedett vagyok a mai eredményekkel. Jó érzés az élmezőnyben menni, és fontos, hogy vasárnap is ott maradjunk. Nem tudom, hogy lesz-e lehetőségünk még egy ilyen köridővadászatra, mivel egyrészt új alkatrészeket kell kipróbálunk, illetve a katari szezonnyitóra is meg akarjuk találni a beállításokat. Szóval meglátjuk, hogy vasárnap hol végzünk a tabellán, de a mai köridő nagyon fantasztikus volt.”

Egy rövid klip Marini szombati napjáról

A tavalyi, újonc évében egy 2019-es Ducatival versenyzett, idén azonban megkapta a gyári csapatéval megegyező GP22-est.
„Nem nehéz ilyen eredményt elérni, ha olyan csúcstechnikával megy az ember, mint a gyári versenyzők. 24 fantasztikus motor van a pályán, és úgy vélem, hogy többé-kevésbé minden motor azonos szinten van. Szóval a versenyző az, akinek még többet kell teljesítenie, és minden területen 100%-ot teljesítenie, hogy a legjobb lehessen, és senkinek sem lesz ez könnyű idén. Tavaly egy kemény szezon volt. Remélem, hogy jó rajtot veszek majd, és egész évben versenyképes leszek, mert nagy célokat tűztem ki magam elé.”

Azt is elmondta, mi a különbség a három különböző Ducati között, hiszen az elmúlt hónapok során a 2019-es, a 2021-es és a 2022-es Desmosedici-t is vezethette:
„Csupán kicsi, részletbeli különbségek vannak az egyes motorok között. Az idei mindenben jobb: a motor, az érzés, a sebesség az egyenesben… minden jobban működik. Nagyobb az ember önbizalma, és ez a pszichére is jó hatással van, és az ember könnyen kihozza magából a 100 százalékot. Mindenütt így kell dolgozunk, és ebben a pozícióban kell legyünk mindenütt.”

Bár féltestvére, Valentino Rossi már nem lesz jelen minden egyes hétvégén, továbbra is szemmel tartja Luca fejlődését, valamint a nevét viselő csapat alakulását. Az ő kapcsán azt mondta Luca:
„Remélem, figyel – mivel ma egy igazán figyelemre méltó nap volt.”

Fotó: Mooney VR46 Racing Team

Indonézia teszt 2. nap – Luca Marini a leggyorsabb a privát Ducatival

0

Valentino Rossi féltestvére, Marini mindenkinél gyorsabb volt, Marc Marquez végzett mögötte másodikként. Sokat javultak a köridők.

Nagy meglepetésre a Mooney VR46 Racing Team olasz versenyzője, Luca Marini végzett a tabella élén az indonéziai Mandalikában rendezett MotoGP teszt második napján. Féltávnál még a Red Bull KTM dél-afrikai versenyzője, Brad Binder állt az élen, ám vele ellentétben a mezőny jelentős része délután, az utolsó köreiben futotta meg a napi leggyorsabb körét. Marini is így tett – ő az 59 köréből az 57-ben futotta meg az 1:31.289-es idejét.
Másodikként a Repsol Honda nyolcszoros világbajnoka, Marc Marquez végzett, szűk két tizedes lemaradással Marini mögött. Harmadikként az apriliás Maverick Vinales zárt, 227 ezred hátrányban – ezzel újabb jelzését adva annak, hogy a noalei márkával komolyan számolni kell idén.

A címvédő világbajnok yamahás Fabio Quartararo lett a negyedik, ötödik és hatodik pedig ezredre azonos idővel a suzukis Joan Mir és a Pramac Ducati francia versenyzője, Johann Zarco lett. A tegnapi győztes Pol Espargaro csak nyolcadik lett ma.
A mezőny elképesztően szoros: 18 versenyző egy másodpercen belül van, de az utolsóként záró Darryn Binder lemaradása is csak 1,8 szekundum.
A pálya állapota ma sem volt tökéletes, az ideális íven kívül a pálya továbbra is nagyon koszos. De jobb volt mindenesetre, mint tegnap: sokat javultak a köridők. Pol Espargaro tegnapi elsőséget érő ideje (1:32.466) ma csak a 22. helyre lett volna elég.

Az indonéziai teszt második napjának végeredménye:

1 Luca MARINI Mooney VR46 Racing DUCATI 1’31.289
2 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’31.481 0.192
3 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’31.516 0.227
4 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’31.564 0.275
5 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’31.586 0.297
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’31.586 0.297
7 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’31.599 0.310
8 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’31.605 0.316
9 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’31.665 0.376
10 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’31.725 0.436
11 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’31.814 0.525
12 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’31.849 0.560
13 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’31.884 0.595
14 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’31.906 0.617
15 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’31.918 0.629
16 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1’31.980 0.691
17 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’32.047 0.758
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’32.200 0.911
19 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’32.303 1.014
20 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1’32.318 1.029
21 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory Racing KTM 1’32.401 1.112
22 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing DUCATI 1’32.471 1.182
23 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory Racing KTM 1’32.598 1.309
24 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’33.053 1.764

Fotó: Mooney VR46 Racing Team, MotoGP Media

Indonézia teszt 1. nap – Marini: „Ha ma lett volna a futam, képtelenek lettünk volna versenyezni”

0

A mandalikai pálya gyönyörű, egzotikus, új, azonban az időjárás jelentősen befolyásolhatja a pálya által kínált lehetőségeket. A Mooney VR46 Racing Team versenyzői, Marini és Berzecchi egyetértenek abban, hogy nincs egyszerű dolguk.

Luca Marini és Marco Bezzecchi az első tesztnapot a 20. és 21. helyen zárták. Valentino Rossi növendékei több, mint másfél másodperccel maradtak el a tesztnapot behúzó, Pol Espargarótól. A körülmények mindenki számára egyformák voltak: szakadó eső, piros zászló, szinte már saras aszfalt. Ezek a kondíciók egyértelműen megnehezítették a pilóták dolgát.

Luca Marini az alábbi gondolatokat osztotta meg a pénteki nappal kapcsolatban, szavait a GPOne.com idézi:
„Mandalika egy érdekes pálya. Gyors, hosszú kanyarokkal és érdekes féktávokkal, azonban a mai nap nagyon kemény volt. Meg kellett ismerkednünk az aszfaltcsíkkal, én jól éreztem magam. Az egyetlen problémát a körülmények jelentették, mivel a páyla még nem áll készen, és szerintem ezt mind láttuk. Ha ma lett volna a futam, kizártnak tartom, hogy képesek lettünk volna versenyezni. Semmi kétségem nincs efelől. A pályának 100%-ig kész kell lennie, különben nem tudunk rajta versenyezni. Volt néhány kritikus pillanat, amikor egy másik versenyző szélárnyékában haladtál, és az egész sisakodat belepte a sár, valamint a bőrruhádat is. Olyan volt, mint a Forma-1-ben. Holnap le kell majd cserélni a sisakomat.”

A versenyigazgatóság úgy döntött, hogy a pilótáknak meg kell tenniük 5 egymást követő kört a pályán, hogy megtisztítsák azt.
„Nagyon furcsálltam a döntésüket. Tisztelem természetesen, de meg kell érteniük mi történhetett volna, mivel ez nagyon veszélyes. Mind láthattuk, hogy felkészületlenek voltak.”

Marco Bezzecchi csatlakozott csapattársa véleményéhez:
„A pálya valóban nagyszerű és gyors. Próbáltam alkalmazkodni a körülményekhez, de szörnyűek voltak a látási viszonyok számomra. nem tudtam összehasonlítani magam más ducatis pilótákkal. Ezen kívül sajnos két bukást is elszenvedtem, amelyek miatt nagyon csalódott vagyok. Szerencsére nem sérültem meg és tudtam folytatni. Amikor először elestem, próbáltam megakadályozni, hogy nekiütközzek Di Giannantoniónak. Másodszor pedig elment a motor eleje, mert elrontottam az ívet. Sajnos nem elég jó a tempóm, de tetszik a pálya.”

Ami pedig magát a motort illeti, Bezzecchi így fogalmazott:
„Még mindig hiányolom ebből a motorból azt, hogy nem tudom meddig húzhatom a gázt. A második bukásomra gondolok, mert próbáltam bevetődni a kanyarba és a földön találtam magam. Természetesen nem szeretném elkapkodni a dolgokat. Hasonló vezetési stílusom van, mint Lucának, de szeretném, ha a többi Ducati inspirációul szolgálna számomra. Úgy szeretnék vezetni, mint Enea, Martin vagy Bagnaia.”

Fotó: MotoGP Media

Indonézia teszt 1. nap – milyennek találják a pályát a MotoGP versenyzők?

0

A MotoGP először látogatott el a mandalikai versenypályára. Több versenyző is elmondta, hogy mik az első gondolatai az új pályáról.

A hétvégén rendezik a MotoGP hivatalos háromnapos tesztjét a tavaly épült indonéz versenypályán, a Mandalika International Street Circuit-ön. Az első nap nem volt egyszerű, hiszen sem az eső, sem a pálya állapota nem volt barátságos a versenyzőkkel. A MotoGP hivatalos csatornája megkérdezte a mezőny néhány versenyzőjét, hogy mik az első benyomásaik.

Alex Rins (Team Suzuki Ecstar): „Nekem tetszik ez a pálya, a vonalvezetés egyszerűen hihetetlen. Ugyanakkor koszos is, tehát nagyon kell figyelnünk. De összességében boldog vagyok, hiszen az első nap a pálya megismeréséről szól. A tapadás körről körre jobb lett, szóval számomra ez egy jó nap volt.

Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha): „Engem a pálya Losailra és Buriramra emlékeztet, az utolsó féktáv pedig Termasra. Bejön ez a pálya, ahogyan a kanyarok váltogatják egymást.”

Jack Miller (Ducati Lenovo Team): „Nagyon széles pálya, néhol el tudsz tévedni. Ugyanakkor itt van mindenből. Beláthatatlan kanyarok, meg ilyesmi. Az 5-6-7-es tripla jobbos kanyar, majd utána nagyon gyors irányváltás a nyolcas-kilencesben valami fantasztikus. Minden izomerődre szükséged van ahhoz, hogy pályán tartsd a motort és közben gyors is legyél. Borzasztóan élvezetes és kiváló a vonalvezetés. Végigmenni rajta, miközben egy hegy is van a pálya belsejében… valami királyság. Határozottan egyéni pálya.”

Marc Marquez (Repsol Honda Team): „Az egyes kanyar tetszik nekem, a hármas és a négyes is. A kettes viszont nagyon nem – túl gyors. Ha ott vagy, nyilván húzod a gázt, de sok a hupli. Viszont, ha nagyot kockáztatsz, sok időt nyerhetsz. Egyelőre még csak nyugodt tempóban megyek ott, aztán majd meglátjuk.”

Maverick Vinales (Aprilia Racing): „Egyszerűen remekül éreztem magam a motoron ezen a pályán. Jó kört raktam össze, de nagyon boldog vagyok, az Aprilia jól működött. Sepangban is ugyanezt éreztem, és ez nagyon jó.”

Joan Mir (Team Suzuki Ecstar): „A nyomvonal élvezetes. Van gyors és van szupergyors része, két komoly féktávval. Jól összerakták.”

A teszt szombaton és vasárnap is folytatódik.

Fotó: MotoGP Media

Indonézia teszt 1.nap – Eső, extra idő és Espargaro dominancia

Megkezdődött a királykategória második és egyben utolsó előszezoni tesztje, a háromnapos indonéziai gyakorlás, ahol akárcsak tavaly év végén a Superbike szezonzárója esetében, úgy ezúttal is jelentős szerepet kért magának az időjárás. Az Espargaro testvérek végeztek az első két helyen.

Erős esőzés, poros pálya, piros zászló, aszfalttakarítás, egyszóval gyakorlatilag minden volt az indonéziai teszt első napján. Ne felejtsük el, hogy a távol-keleti aszfaltcsíkon most jár története során először a MotoGP mezőnye, már csak azért is, mert egy teljesen új pályáról van szó. A ringet a 2021-es szezon végén a Superbike világbajnokság mezőnye avatta fel, amely során szintén nem ment gördülékenyen a akkori program, hiszen a hatalmas esőzések rendre közbeszóltak. A teszt mai napjának utolsó fél órájában ráadásul ismét nekiállt esni, ami miatt a végén már senki sem tudott javítani legjobb idején. Olyan szempontból túl sok újdonságról nem lehet beszámolni, hogy az összes gyártó értelemszerűen azzal a 2022-es csomagját „reszelgeti” a teszt során, melyet már Malajziába is elvittek. Ez leginkább egyébként a gyári csapatokra és egyben versenyzőkre igaz, hiszen a hivatalos istállókon kívül a Ducati oldaláról például a Pramac Racing kettőse (Zarco és Martin) használ még gyári motort. A Yamahánál egy kizárólag Andrea Doviziosóra igaz (Binder a tavalyi motort kapta meg), míg a Hondánál az összes pilótájuk a legújabb technikával megy. A KTM-nél szintén kivétel nélkül mind a négy motorosuk ugyanazon, legújabb versenygépen ül. Természetesen az olyan gyári csapatok, mint a Suzuki és az Aprilia esetében magától értetődik, hogy náluk is a legfrissebb technikába pakolják a kilométereket a pályán.
 

Az indonéziai pálya okozta „újdonság” értelemszerűen kissé felborította a malajziai sorrendet, hiszen ahogy az a lenti eredménylistán is látható, Pol Espargaro legjobb repsol hondásként lett az első, ráadásul mondhatni messze (fél másodperccel) a mezőny felett végezve. Aleix Espargaro és az Aprilia továbbra is jól teljesít, ami a noaleiek szurkolóinak alighanem jó hír. Malajziában még hihettük azt, hogy többek között azért tudnak az elejében lenni, mert extra tesztnapjaik voltak a hivatalos gyakorlást megelőzően, azonban itt most úgy tűnik, hogy a jó teljesítmény mögött nem feltétlenül erről volt szó. Binder jóvoltából kicsit reflektorfénybe került a KTM is, akik legutóbb még azt mondták, hogy annyira nem elégedettek az évkezdésükkel, illetve ismét ott van Rins a Suzukival, sőt tőle csapattársa, a 2020-as világbajnok Joan Mir sincs sokkal elmaradva. Pol Espargaro és Brad Binder mellett talán még Andrea Dovizioso fejlődése (Malajziához képest) szembeötlő az RNF (gyári) Yamahával, mivel a rutinos olasz ezúttal a kilencedik legjobb időt motorozta.
A teszt természetesen holnap és holnapután is folytatódik.

Az indonéziai teszt első napjának végeredménye:

1 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’32.466
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 0.471
3 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 0.477
4 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 0.592
5 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 0.642
6 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 0.648
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 0.681
8 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 0.778
9 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 0.779
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 0.892
11 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 0.928
12 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1.052
13 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1.126
14 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1.217
15 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1.234
16 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1.282
17 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1.393
18 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1.488
19 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1.500
20 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1.699
21 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1.707
22 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1.852
23 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 2.029
24 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 2.137

Fotó: MotoGP Media

Petrucci: „Örülnék, ha részt vehetnék pár Superbike VB futamon”

Danilo Petrucci épp, hogy befejezte a Dakart, máris új kihívásokat keres. Egy év kihagyás után újra egy Ducati nyergében fogja meghódítani az Amerikai Egyesült Államok Superbike bajnokságát.

Az olasz versenyző egy portimaói teszttel indított és meg sem áll egészen a tengerentúlig. Hogy hogyan is élte meg a „visszatérést” azt ő maga mondta el a Superbike VB hivatalos honlapjának:
„Nagyon örülök, hogy végre itt lehetek a Dakar után. Kicsit fáradt vagyok, vannak fájdalmaim, de hogy őszinte legyek, az utolsó valenciai MotoGP futamom után nem gondoltam volna, hogy újra visszatérhetek ebbe a kerékvágásba, hogy újra felvehetem a bőrruhámat. Nagyon megérintett a tegnapi nap, és nagyon boldog vagyok, amiért itt lehetek. Minden új: a gumik, a motor, a csapat. Most még Európában tesztelünk, aztán egy hónap múlva megyünk az Egyesült Államokba, de van még mit felfedeznem: a gumikat, a motort. Ez az első teszt, de jól érzem magam. Újra itt lenni természetesen nehéz, de a Ducati nagyon könnyen vezethető, de nem voltak előzetes edzéseim. Vissza kell szokni természetesen, mert körülbelül 3 hónapja nem ültem GP-motoron, és a Dakar nagyon megviselt fizikailag. Olyan volt, mintha 2 hét alatt futottunk volna egy világbajnokságot, szóval fáradt vagyok. Pihennem kellene, de jó itt lenni.”
Petrucci arról is beszélt, miért néz új kihívások után:
„Úgy döntöttem, hogy az USA-ban fogok versenyezni, mert az egy életre szóló élményt jelentene számomra, nagyon kíváncsi vagyok. Szeretném megnézni, milyen az élet egy másik kontinensen. Köszönöm a Ducatinak, hogy lehetőséget adott erre, illetve, hogy egy ilyen gyönyörű gépet vezethetek. Meglátjuk, kint minden új lesz számomra. Nyilván szeretnék nyerni, de nem lesz könnyű. Nagyon sok tesztre van szükségünk, emellett a csapat támogatására is, de örülök, hogy újra a pályán lehetek.”
Természetesen örülne, ha néhány Superbike VB versenyen is kipróbálhatná magát, de a MotoGP számára már lezárt fejezet.
„Mivel a versenyek nem ugyanazon hétvégén vannak, így örülnék, ha részt vehetnék pár Superbike VB futamon is, de a célunk a MotoAmerica teljesítése. Mindig is teszteltem az előbbiben, de versenyezni nem versenyeztem soha, szóval csodálatos lenne részt venni egy futamon. Nem gondolom, hogy visszatérek a MotoGP-be, az életem ezen szakasza lezárult. Természetesen hiányzik. Viszont a legutóbbi két évben a méreteim miatt nem voltam már versenyképes. Így a Dakar után meg pláne szeretnék valami újat kipróbálni, de meglátjuk, mi lesz.”

 
Fotó: Matteo Cavadini, GPOne.com

Superbike: Két újabb halálos edzésbaleset

A héten egy thai és egy amerikai Superbike versenyző is edzés során szenvedett végzetes sérülést. Egyikük motorozás, másikuk hegyikerékpározás közben.

A fiatal cseh Jakub Gurecky halála után sajnos két újabb tragédiáról is be kell számolnunk. A héten a thaiföldi Thannapet Kusuwan és az amerikai Jason Aguilar is halálos balesetet szenvedtek – mindketten edzés során.

A 17 éves Thannapet Kusuwan a Honda Thailand Talent Cup tehetségkutató sorozatban indult tavaly. Idén is ebben a sorozatban tervezett indulni – ám a Buriram versenypályán (ahol korábban MotoGP és Superbike VB futamokat is rendeztek) a Honda NSF250-esével bukott, és sajnos belehalt sérüléseibe.

A 25 éves amerikai Jason Aguilart még múlt hét szombaton, mountain bike-ozás közben érte utol a végzet. A kaliforniai Laguna Beach környékén hegyikerékpározott, amely során súlyos fejsérüléseket szenvedett. Helikopterrel a Mission Viejo-i kórházba szállították, ahol az orvosok mindent megtettek, azonban nem tudták megmenteni: az agya sokáig nem kapott oxigént, emiatt az visszafordíthatatlanul megkárosodott. Február nyolcadikán hunyt el, a szerveit donáció céljából felajánlották.
Jason tehetséges motoros volt: 2017-ben megnyerte a MotoAmerica Superstock 600 bajnokságot, 2020-ban pedig negyedik lett a Supersport 600-ban (olyan nevek mögött, mint Richie Escalante, Sean Dylan Kelly és Brandon Paasch). 2021-ben a Superbike-ban indult volna, azonban egy szponzor az utolsó pillanatban visszalépett, így ez a váltás nem sikerült – csupán a szezonzáró fordulón tudott részt venni. 2022-ben a teljes Superbike-szezonban elindult volna.

Nyugodjanak békében!

Fotó: Honda Thailand Talent Cup, Jason Aguilar / MotoAmerica / Brian J. Nelson

Portimao: privát WSBK teszt 2. nap – Razgatlioglu új pályacsúccsal első

0

Razgatlioglu mellett Jonathan Rea és Alvaro Bautista is a hivatalos körrekordon belül teljesítettek. Íme a második nap összefoglalója.

Folytatódott Portimaoban a Ducati, a Yamaha és a Kawasaki által gründolt privát teszt. A körözés második napján három versenyző is bement a hivatalos pályacsúcsot jelentő 1:40.219-es idő alá. Először a kawasakis Jonathan Rea futott 1:39-es időt, de az edzés végefelé a yamahás Toprak Razgatlioglu még ezt is meg tudta javítani bő két tizeddel. A harmadik leggyorsabb a ducatis Alvaro Bautista lett, az ő ideje (1:40.055) gyorsabb a hivatalos körrekordnál.
A második nap is körözött a Ducatihoz visszatérő Danilo Petrucci: ő idén a MotoAmerica Superbike bajnokságban fog indulni, így a motorját is az ottani szabályoknak megfelelően állították be.

Az amerikai bajnokságban szériaváltót kell használni, valamint Petrux kedvéért hoztak még az ott szabványos Dunlop gumikat és VP üzemanyagot is (természetesen a Warhorse HSBK Racing vezérkara is jelen volt a teszten). Az ő motorján nem volt transzponder, így a köridejét sem tudjuk meg.

Rövid videó az ismerkedésről

Szintén jelen volt még az Endurance VB-n érdekelt ERC Endurance Ducati csapat is – az ő körideiket ugyancsak nem tudhattuk meg.
Hiányzott azonban Oli Bayliss: az ausztrál legenda, Troy Bayliss fia az első nap délelőttjén bukott, ami következtében eltört a bokája, így az európai bemutatkozás nem sikerült túl jól. Az ő V2-es Panigaléját így a Ducati olasz tesztversenyzője, Nicholas Spinelli terelgette.
Viszonyítási adatok:

Pályacsúcs versenyben – SBK: 1:41.272 (Jonathan Rea, Kawasaki, 2019)
Pályacsúcs versenyben – SSP: 1:44.783 (Jules Cluzel, Yamaha, 2021)
Abszolút pályacsúcs – SBK: 1:40.219 (Toprak Razgatlioglu, Yamaha, 2021)
Abszolút pályacsúcs – SSP: 1:43.908 (Jules Cluzel, Yamaha, 2021)

Portimao privát teszt 2. nap – végeredmény:

Superbike
1 Toprak Razgatlioglu Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:39.616
2 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:39.851 0.235
3 Alvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati V4 1:40.055 0.439
4 Alex Lowes Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:40.335 0.719
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:40.674 1.058
6 Philipp Öttl Team GoEleven Ducati V4 1:41.061 1.445
7 Michael Ruben Rinaldi Aruba.it Racing Ducati V4 1:41.143 1.527
8 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha 1:42.374 2.758
9 Luca Bernardi Barni Spark Racing Team Ducati V4 1:42.961 3.345
Supersport
10 Niccolo Bulega Aruba.it Racing Ducati V2 1:43.876 4.260
11 Maximilian Kofler CM Racing Ducati V2 1:45.511 5.895
12 Nicholas Spinelli Barni Spark Racing Team Ducati V2 1:46.496 6.880

Fotó: World Superbike Media, Matteo Cavadini