back to top
2025. szeptember 23. 04:43
Kezdőlap Blog Oldal 885

Az FS-3 Kawasaki csapatát is megihlette a retro külső

0

A leleplezések időszakát éljük: a Brit Superbike bajnokságon induló FS-3 Racing csapata is megmutatta retro festését, amely merően eltér a megszokott Kawasaki külsőtől.

Sorra mutatják be a csapatok idei versenygépeiket, nem csak a MotoGP-ben és a Superbike-ban, de a brit bajnokságban egyaránt. Úgy tűnik az idei szezonra több csapatot is megihletett a retro megjelenés, hiszen a Honda után az FS-3 Racing Kawasaki is klasszikus külsőt adott motorjainak. A Superbike világbajnokságon szereplő Jonathan Rea gépét a tavalyi argentin versenyhétvégén öltöztették retro színekbe a Kawasaki 125 éves fennállásának ünneplésére, melyen a megszokott zöld-fekete színvilágtól eltérően a zöld mellett a fehér és kék színek domináltak. A külsőt a ’90-es évek elején használt ZX-7RR inspirálta. Ez a festés dizájn olyannyira nagy sikert aratott az Egyesült Királyságban, hogy a Coventry székhelyű csapatnál eldöntötték, az idei évben a Brit Bajnokságban szeretnék látni a versenypályán.
A csapat versenyzőpárosa változatlan, a Red Bull Rookies Cup-ot is megjárt 20 esztendős Rory Skinner és a 27 éves Lee Jackson. Rövidesen ők is elkezdik az előszezoni teszteket, március 26-27-én az Oulton Parkban, majd március 31-én a Donington Parkban, április 6-7-én pedig Silvestone-ban gurulnak pályára versenygépeikkel. A Brit Superbike szezonja hivatalosan az április 15-17-i versenyhétvégén veszi kezdetét Silverstone-ban. Ross Burridge, a Kawasaki UK marketing és versenyosztályának vezetője így nyilatkozott az új külsőről: „Azt követően, hogy tanúi lehettünk a versenyrajongók hihetetlenül pozitív visszajelzéseinek szerte a világon, miután megláttuk Jonathan gépét Argentínában, majd a standard motorkerékpárunkon a Motorcycle Live-on a Kawasaki standon, tudtuk, hogy idén az Egyesült Királyságban a versenypályán a helye. Az FS-3 Racing srácai is beleszerettek a dizájnba, és alig várják, hogy Lee és Rory idén áprilisban, az új megjelenéssel debütáljanak az első fordulóban.”

Fotó: FS-3 Kawasaki official facebook

Újraaszfaltozzák az indonéz MotoGP pálya egy részét

Bár a MotoGP pilóták összességében pozitív véleménnyel voltak az aszfaltcsíkról, mégis van még min javítani a márciusban megrendezésre kerülő futamig.

A királykategória mezőnye 25 év kihagyás után az elmúlt hétvégén gurult újra indonéz földre. Velük ellentétben a Superbike világbajnokság résztvevői már tavaly tiszteletüket tették a mandalikai versenypályán. A hétvégi teszt során kiderült, hogy a pálya nincs a legjobb állapotban, több versenyző számára is nyilvánvaló volt, hogy a zord időjárás, illetve a felmálló aszfaltdarabok kombinációja ellehetetleníti a biztonságos versenyzést. A versenyigazgatóság arra kérte a pilótákat, hogy pár kör erejéig folyamatosan legyenek kint annak érdekében, hogy megtisztítsák azt, de ez több versenyzőben indulatot váltott ki, mivel veszélyesnek ítélték meg a döntést.
Mivel a mandalikai futamra március 20-án kerül sor, így nagyon gyorsan megoldásra volt szükség. Az a döntés született a FIM és a pályatulajdonos, ITDC (Indonesia Tourism Development Corporation) között, hogy a pálya utolsó előtti kanyarjától egészen a 5-ös kanyarig új aszfaltot kap. A munkálatok előreláthatólag a versenyt megelőző héten zajlanak majd.

Fotó: MotoGP Media

Bemutatkozott a Honda Superbike VB alakulata

0

Csak a versenyzők változtak, a színvilág nem – továbbra is a Honda RC piros-kék színei dominálnak. A motor viszont némileg más lesz, mint tavaly.

Február 15-én egy, az interneten közvetített videóban mutatták be a Superbike VB-n induló gyári Honda csapat motorjait, valamint a 2022-es felállását. A házigazda a WorldSBK és a MotoAmerica ismert boxutcai riportere, Michael Hill volt. A prezentációt lehet megtekinteni:

A 20. percnél kezdődik a bemutató

Az idei évben két újonc spanyol versenyzővel vág neki a Leon Camier által irányított aranszárnyas alakulat a Superbike világbajnokságnak.
Iker Lecuona a MotoGP-ből érkezik, ahol a Tech3 KTM csapatnál két évadot töltött el – és ahol nem ért el különösebb sikereket, legjobb eredménye egy hatodik hely. Korábban három és fél szezont teljesített a Moto2 géposztályban, ahol egy második és egy harmadik helyet szerzett. Még csak 22 éves, így előtte még hosszú karrier áll.

A csapat másik versenyzője a szintén spanyol Xavi Vierge. Ő ezelőtt hat és fél évadot teljesített a Moto2 világbajnokságon – futamot neki sem sikerült nyernie, két ezüstérmet, két bronzot és három rajtelsőséget szerzett pályafutása során. Honfitársához hasonlóan ő is fiatal még, majd csak április végén tölti be a 25-öt.

Ezzel a Team HRC lesz a legfiatalabb csapat a 2022-es rajtrácson. Két fiatal újonc a két korább, tapasztalt versenyzőik helyett. A spanyol Alvaro Bautista idénre visszatért a gyári Ducati csapathoz, az angol Leon Haslam pedig valószínűleg hazájában, a Brit Superbike Bajnokságban folytatja majd.

A motor festése nem sokat változott: marad a Honda gyári, piros-kék kombinációja, némi fehérrel vegyítve. Műszakilag azonban lesznek változások: a Team HRC két fontos komponensben is japán gyártókra váltott. Az eddigi Öhlins helyett Showa rugóstagokra váltanak, Brembo helyett pedig Nissin fékeket fognak használni. Egyik sem ismeretlen a szériaalapú világbajnokságon: a gyári Kawasaki csapat Showa rugóstagokat, a gyári BMW

Fotó: Honda Racing Corporation

Jerezi teszttel indította Sebestyén Peti a 2022-es Supersport-világbajnoki idényt!

0

Háromnapos teszttel kezdte meg az évet az Evan Bros. Racing csapat és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A magyar pilóta három nap alatt összesen több, mint 150 kört tett meg a jerezi pályán, ahol igazán előkelő társaságban motorozhatott, hiszen a MotoGP két kisebb kategóriájának is számos pilótája képviseltette magát.

Írta és Fotó: PS56 Team

Az Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team 2022-es első tesztje hivatalosan is elindította az idei szezont. Az andalúz pályán szerepelt először a 2022-es új felállás: Sebestyén Peti mellett az olasz Lorenzo Baldassari lesz a ravennai alakulat másik pilótája. Számos szabályváltozás, új márkák és új pilóták csatlakoznak idén a Supersport VB mezőnyhöz, ezért rengeteg dolgot kellett kipróbálni a Jerezben töltött idő alatt.

„Nagy örömmel tölt el, hogy karrierem során először, már télen elkezdhetem a felkészülést, ráadásul ilyen professzionális körülmények között. Ezt kiemelten szeretném megköszönni a HUMDA-nak, az OXXO Racingnek és minden támogatómnak. Sok változás lesz idén, valószínűleg súlyt is kell majd rakni a motoromra, így elsősorban végigmentünk azon a rengeteg beállításon és lehetőségen, amik a tavalyi szezon alatt kimaradtak. Nagyon élveztem, hogy Moto2-es pilótákkal körözhettem és örültem neki, hogy a köridők egész közel voltak egymáshoz. Egy ilyen teszt alapján még nem lehet nagy következtetéseket levonni, de az biztos, hogy elkezdtünk egy építkező munkát, ami reményeim szerint a szezon kezdetére szépen be fog érni.”– mondta el a HUMDA pilótája.

A csapat legközelebb március 17-én Aragóniában tesztel majd, addigis Peti Spanyolországban és Olaszországban folytatja a téli felkészülést.

Írta és Fotó: PS56 Team

Rins: „A célom, hogy dobogóra álljak Katarban”

0

A Suzuki pilótája, Alex Rins a kombinált eredmények alapján a 7. helyet szerezte meg a mandalikai teszten. Úgy érzi, minden esélye megvan arra, hogy dobogós helyezéseket érjen el az idei szezonban.

„Összességében elmondhatom, hogy jó tesztnapokat zártunk, mind Sepangban, mind Mandalikában.” – kezdi Rins nyilatkozatát a Speedweek.com-on – „A feltételek sokkal jobban voltak vasárnap, mint pénteken, egyedül köröztem, de ilyen körülmények között előzni nagyon nehéz. A versenyhétvégére valamit kezdeni kell ezzel a pályával. Úgy gondolom, a motor nagyon jó, sikerült javulnunk. Kész vagyok a szezonkezdésre. Ha ott is ezekkel az ambíciókkal jelentkezünk, vélhetően jó munkát végeztünk. Azt viszont nem tudom, hogy egy kvalifikáció esetében előrébb leszünk-e majd. Vasárnap délelőtt futottam egy versenyszimulációt, ahol 0,4 másodperccel lassabb voltam a legjobb időnél, és így voltam ötödik. Ez nagy lemaradás, de ettől függetlenül boldog vagyok. A motor az előző szezonhoz képest gyorsabb. Nem egyszerű nyilván több lehetőséget találni egy versenygépben anélkül, hogy az egész jellegét ne változtassuk meg. Néha csak időre van szükség, hogy a reakciók megfelelőek legyenek. A motor itt is és Malajziában is jól működött. A szezonban versenyről versenyre fogom nézni a dolgokat. Célom, hogy Katarban dobogóra tudjak állni. A következő célt utána tűzöm ki.”

Fotó: MotoGP Media

Marc Marquez: „Fájdalmaim voltak, ezért lemondtam a jó időről”

0

Bár Marc Marquez teljesítménye közel sem alakul az elvártak szerint, a 28 éves pilóta mégis örül, és úgy érzi, jó munkát végeztek.

Szokatlan helyzetben találta magát Marc Marquez, hiszen a gyári Honda versenyzői közül kivételesen nem ő diadalmaskodott, hanem csapattársa, Pol Espargaro. A hatszoros királykategóriás világbajnok közel fél másodperccel maradt el honfitársától. Azonban Marquez ott folytatja, ahol abbahagyta. A csúszkálós, agresszív vezetési stílust nem akasztotta szögre, hiszen a kettesből a hármas kanyarba érkezve igazán lenyűgöző mutatványokkal kápráztatott el minket.

Marquez a következőket nyilatkozta a teszttel kapcsolatban, gondolatait a Speedweek.com idézi:

„Az az igazság, hogy nagyon jó érzés töltött el vezetés közben, de vasárnap reggeltől kezdve nagyon fáradt voltam. Úgy gondoltam, ha jól érzem magam, akkor képes vagyok kihozni a legjobbat még ebből a nagyon megterhelő napból is. Szerintem mindenki nagyon elfáradt. Ehhez még hozzájárult az is, hogy fájdalmaim voltak a vállamban, így lemondtam a jó időről, mert túl sok energiámba került volna. Elsősorban a beállításokkal és a helyezésemmel foglalkoztam, amelyekkel kapcsolatban jó érzéseim voltak. Újra elkezdtem megismerni a motort, és persze a csúszkálásokat is. Meglátjuk mi lesz, szeretném ezt az érzést tovább vinni Katarra is. Aminek a legjobban örülök az az, hogy Sepanghoz képest hatalmas változáson mentünk át. Azt azonban nem tudom, melyik eredmény lenne megfelelő, ha holnap versenyezni kellene, mivel vasárnap a 14. helyen zártam (a nem kombinált eredmények szerint – a szerk.). Ettől függetlenül jól mentem, különböző beállításokat is kipróbáltam, ahogy egy másik aerodinamikát is, és minden esetben relatíve jó kört futottam. Puha és közepes keverékű gumikon is gyors tudtam lenni, így úgy gondolom megvan az esélyünk a jó eredmények elérésére. Itt Indonéziában azonban más körülmények fogadtak minket, csúszós volt a pálya, de a harmadik napra ez is megoldódott. Boldog vagyok, mert úgy érzem, kifogástalan munkát végeztünk. Az a kis plusz még hiányzik viszont, de meg fogjuk találni. A köridők stimmelnek.”

Fotó: MotoGP Media

Bagnaia: „Remélem Katarban minden feltétel adott lesz”

A 2021-es MotoGP világbajnokság második helyezettje, Francesco Bagnaia úgy véli, az idei fejlesztésű motorral akár 2-3 tizeddel is gyorsabbak lehetnek.

Az olasz versenyző a mandalikai kombinált teszteredmények alapján a 6. helyen zárt. A sepangi teszttel ellentétben, itt már a GP22-es Ducati nyergében rótta a köröket. Bagnaia a következőképpen nyilatkozott a tesztről, szavait a Speedweek.com idézi:
„Hihetetlen munkát végeztünk, a motor készen áll a versenyekre. A helyezésünkkel elégedett vagyok, képesek vagyunk konstans teljesítményt nyújtani. Úgy döntöttünk, hogy a versenyszimulációt közepes gumikon futjuk, nem volt a legjobb opció, de sikerült változatlan köröket menni. Keményen dolgoztunk és folytatni is fogjuk a munkát. 5 tesztnap alatt kell mindent kipróbálni és kevés körünk van rá, de ez sajnos ilyen. Úgy vélem, jól fogunk kezdeni Katarban, mert sikerült kompromisszumot találnunk, és a végére minden jól jött ki. Remélem, hogy Katar jó feltételekkel vár minket. A tesztek kezdetekor mindig poros a pálya, ami az első pár kört meglehetősen megnehezíti. Minden géposztály ott lesz, ami viszont jó.”

A 25 éves Bagnaia a GP21-es és GP22-es motorokról is beszélt, mivel Sepangban még az előbbivel teljesítette a tesztet. A mandalikai 3 napot azonban az új fejlesztésű gép nyergében futotta.
„Teljesen más minden, mert két különböző motorról beszélünk. Egy kicsit a vezetési stílusodon is alakítani kell, hogy hozzászokj az új géphez, és én erre koncentráltam a tesztnapok alatt, hogy ezt át tudjam ültetni. Az utolsó napon sikerült megértenünk, mit kell tennünk. Nagyon sok kört futottam annak érdekében, hogy mindent jobban értsünk. 210 kör van mögöttem, és rájöttem, hogy tudok gyors lenni ezzel a motorral. A versenygép képes konstans teljesítményre, de az időmérő rész még okoz némi fáradtságot. Örülök, hogy a vasárnap már kicsit egyszerűbb volt. Szerintem ez a motor több lehetőséget rejt magában, mint a tavalyi. Mondom ezt úgy, hogy igazából nem tudom, mert azzal többé nem versenyzem. A korábbi 80%-os teljesítményhez sikerült hozzátennünk még 5%-ot. Mivel ez egy új gép, az 5 nap nem elég arra, hogy minden egyes adatot megértsünk, viszont nem vagyunk 2 másodperccel lassabbak. Véleményem szerint képesek vagyunk még javulni. Ez a motor 2-3 tizeddel még gyorsabb lehet, ezen dolgozunk. Szombatról vasárnapra javult a ritmusom, talán azért is van ez így, mert a pálya lassabbnak tűnt a meleg miatt. Az aszfalt hőmérséklete 15 fokkal volt melegebb. Összességében elégedett vagyok a munkánkkal.”

Fotó: MotoGP Media

Pol Espargaro: „Még sosem voltam ilyen gyors”

A fiatalabbik Espargaro fivér volt a leggyorsabb a háromnapos mandalikai teszten. Idén végre összejöhet a hőn áhított futamgyőzelem?

A Repsol Honda spanyol versenyzője, Pol Espargaro végzett a mandalikai teszt összetett eredménylistája élén. 2013 Moto2-es világbajnoka már nyolc szezont teljesített a királykategóriában, de a dobogó legfelső fokára még nem tudott felállni. Az indonéziai teszt utáni nyilatkozatában érthetően optimista volt, ugyanakkor igyekezett mértékletes maradni. Az alábbiakban olvashatjuk a vele készült interjút:

Milyen a tudat, hogy te futottad meg a Mandalika Street Circuit eddigi leggyorsabb körét?
„Ez csupán egyetlen kör volt a teszten. Mégis nagyszerű, mivel ez megmutatja, hogy mit tud a motorunk egy körön. Ezen mindenképpen fejlesztenünk kellett, különösen, miután láttuk, hogy a Ducatik milyen gyorsak egy körön, de a legfontosabb a tempó. Megvan a tempó, a motor jól működik, nem is estünk el, tehát a Honda biztonságosabb, mint valaha. Az önbizalmunk felépítésére is szükségünk volt, mivel az első verseny, Katar már mindjárt itt van. Úgy érzem, teljesen felkészültem rá!” 

Egy rövid összeállítás Pol tesztjéről:


Hogyan érzed magad az új motoron ilyen trópusi környezetben?
„Alapesetben a mostani helyszínünkön, valamint a maláj és a thai pályákon vagyok a leggyengébb. A motornak sem jó, de nekem főleg nem. Nem bírom a hőséget, nem tudok motorozni ilyenkor, amikor szinte lebegünk a több, mint ötven fokos aszfalt fölött. Tehát az, hogy Malajziában és itt is gyors voltam, nagyon fontos számomra. Jók voltunk egy körön, és versenytempóban is, amikor már elkezdtek kopni a gumik. Ekkor érzed azt csak igazán, hogy a motor is és te is ott vagy a szeren. Szóval úgy vélem, készen állunk Katarra.”

Bíztál már korábban ennyire a motorodban, ennyivel a szezonkezdet előtt?
„Őszintén szólva, még nem. Még sosem voltam ilyen gyors korábban, és még sosem bíztam ennyire a Hondában – de ahogy mondtam, ez csak egy teszt. Két előszezoni tesztünk volt, ahol nagyon jól teljesítettünk minden tekintetben, de ezekért egyetlen pont sem jár. Az számít, hogy Katarban hogyan fogunk menni pár hét múlva. Úgy vélem, hogy az itt végzett munkánk több volt, mint kiváló. Mindannyian azt érezük, hogy készen állunk a szezonkezdetre.”

Fotó: Repsol Honda Team

Az újonc Nicolo Bulega a legjobbak között szeretne végezni a Supersport VB-n

0

A Portimaóban zajlott nem hivatalos, a Yamaha, Ducati és Kawasaki által szervezett tesztelésen az Aruba.it Supersport versenyzői is részt vettek. Az újonc Bulega teljesítette legsikeresebben a gyakorlást a Supersport kategória motorosai közül.

Írta: Börcsök Réka

A 22 éves versenyző pályafutása 2010-ben kezdődött, majd 2015-ben a valenciai nagydíjon már a Moto3-as világbajnokság mezőnyében debütált. Három évet versenyzett a MotoGP legkisebb géposztályában, majd ugyanennyi időt töltött a Moto2-ben. Hat esztendőn keresztül volt tagja a Valentino Rossi által alapított VR46 Akadémiának, amelyből 2019-ben vált ki, hogy saját lábára álljon. Az olasz pilóta három sikertelennek mondható Moto2 szezon után az idei évben a Supersport világbajnokságon szereplő Aruba.it Racing csapatához szerződött. A novemberi jerezi teszt után, második gyakorlását is teljesítette a Ducati színeiben. Azzal kapcsolatban, hogy miként érzi magát a géposztályban, milyen a kapcsolata a csapattal és a motorral, az alábbiakat nyilatkozta:
 
“Nagyon jó teszt volt, most valami mást próbáltunk ki, mint a gyakorlás első napján. Van valami igazán jó a motorban. Rendkívül jól és kényelmesen éreztem magam a nyeregben. Remek kört teljesítettünk, amiért elégedett vagyok, hasonlóképpen a csapattal való kapcsolatom és a versenygép kapcsán.” Arra a kérdésre, hogy a Jerezben zajlott novemberi és a mostani a portimaoi gyakorlás után mik a tapasztalatai, elmondta, hogy: “Jó érzésem van, meg vagyok elégedve az abroncsokkal, a motorral. Keményen tudok fékezni, ami a vezetési stílusomnak kedvez, eddig elégedettek lehetünk.” Bulega azt is hozzátette, hogy még korai célokat kitűzni a szezonra vonatkozóan, de a terv a csapat számára minden futamon a top 5-ben végezni. Beszélt arról, is hogy a csapathoz edzőként csatlakozó Chaz Davies jelenléte mit jelent neki. “Nagyon fontos számomra. Nem csak azért, mert egy remek ember, hanem a tapasztalata a motorral és a gumikkal sokat segít nekem.”

Fotó: World Superbike Media

Írta: Börcsök Réka

Alvaro Bautista bizakodó a portimaói teszt után

0

Arról már beszámoltunk, hogy Alvaro Bautista a 2019-es szezon után visszatért az Aruba.it Racing kötelékébe. A portimaoi két napos privát teszttel túl van a második próbán is a Ducati nyergében, ezzel kapcsolatos érzéseit osztotta meg velünk.

Írta: Börcsök Réka

A spanyol versenyző immár négy nap tesztelésen (novemberben Jerezben, míg a napokban a portimaoi aszfalcsíkon) van túl régi-új csapatával. Ahogy arról beszámoltunk, a Portimaoban zajló edzést a harmadik helyen zárta Razgatlioglu és Rea mögött. A második napon a 8-as kanyar bejáratánál önhibájából bukott, de sérülés nem történt, így folytatni tudta a munkát. Elmondta, hogy „Két nagyon pozitív napot zártunk, elégedett vagyok a munkával, amit elvégeztünk.” A többiekhez hasonlóan ő is tesztelte a Pirelli új összetételű SCQ abroncsát, de legjobb idejét az SCX gumival felszerelt versenygépével érte el. Meg volt elégedve mindegyik abronccsal, bár elmondása alapján valószínűleg nem tudta kihasználni az SCQ teljesítményét (a Superpole versenyekre fejlesztette a Pirelli), hiszen még ismeretlen volt számára.
A novemberi és a mostani tesztek tapasztalatai után azt nyilatkozta, hogy még korai célokat felállítani a szezonra nézve, de kényelmesen érzi magát a Ducati nyergében. Összehasonlítva a három évvel ezelőtti kezdéssel, elmondta, hogy akkor gyors volt, viszont nem volt elég tapasztalata a kategóriában. Most úgy érzi, meg van a tempója, de emellett jobban kézben tart mindent, biztonságosabban kezeli motorját, jobban ismeri a gépet, így több információval tud szolgálni mérnökei számára, apróbb dolgokban is. „Nagyon boldog vagyok, erősebbnek érzem magam, mint három évvel ezelőtt!” – zárta Bautista nyilatkozatát.

Fotó: World Superbike Media

Írta: Börcsök Réka