A leleplezések időszakát éljük: a Brit Superbike bajnokságon induló FS-3 Racing csapata is megmutatta retro festését, amely merően eltér a megszokott Kawasaki külsőtől.
Fotó: FS-3 Kawasaki official facebook
A leleplezések időszakát éljük: a Brit Superbike bajnokságon induló FS-3 Racing csapata is megmutatta retro festését, amely merően eltér a megszokott Kawasaki külsőtől.
Fotó: FS-3 Kawasaki official facebook
Bár a MotoGP pilóták összességében pozitív véleménnyel voltak az aszfaltcsíkról, mégis van még min javítani a márciusban megrendezésre kerülő futamig.
Fotó: MotoGP Media
Csak a versenyzők változtak, a színvilág nem – továbbra is a Honda RC piros-kék színei dominálnak. A motor viszont némileg más lesz, mint tavaly.
Az idei évben két újonc spanyol versenyzővel vág neki a Leon Camier által irányított aranszárnyas alakulat a Superbike világbajnokságnak.
Iker Lecuona a MotoGP-ből érkezik, ahol a Tech3 KTM csapatnál két évadot töltött el – és ahol nem ért el különösebb sikereket, legjobb eredménye egy hatodik hely. Korábban három és fél szezont teljesített a Moto2 géposztályban, ahol egy második és egy harmadik helyet szerzett. Még csak 22 éves, így előtte még hosszú karrier áll.
A csapat másik versenyzője a szintén spanyol Xavi Vierge. Ő ezelőtt hat és fél évadot teljesített a Moto2 világbajnokságon – futamot neki sem sikerült nyernie, két ezüstérmet, két bronzot és három rajtelsőséget szerzett pályafutása során. Honfitársához hasonlóan ő is fiatal még, majd csak április végén tölti be a 25-öt.
Ezzel a Team HRC lesz a legfiatalabb csapat a 2022-es rajtrácson. Két fiatal újonc a két korább, tapasztalt versenyzőik helyett. A spanyol Alvaro Bautista idénre visszatért a gyári Ducati csapathoz, az angol Leon Haslam pedig valószínűleg hazájában, a Brit Superbike Bajnokságban folytatja majd.
A motor festése nem sokat változott: marad a Honda gyári, piros-kék kombinációja, némi fehérrel vegyítve. Műszakilag azonban lesznek változások: a Team HRC két fontos komponensben is japán gyártókra váltott. Az eddigi Öhlins helyett Showa rugóstagokra váltanak, Brembo helyett pedig Nissin fékeket fognak használni. Egyik sem ismeretlen a szériaalapú világbajnokságon: a gyári Kawasaki csapat Showa rugóstagokat, a gyári BMW
Fotó: Honda Racing Corporation
Háromnapos teszttel kezdte meg az évet az Evan Bros. Racing csapat és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A magyar pilóta három nap alatt összesen több, mint 150 kört tett meg a jerezi pályán, ahol igazán előkelő társaságban motorozhatott, hiszen a MotoGP két kisebb kategóriájának is számos pilótája képviseltette magát.
Írta és Fotó: PS56 Team
Az Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team 2022-es első tesztje hivatalosan is elindította az idei szezont. Az andalúz pályán szerepelt először a 2022-es új felállás: Sebestyén Peti mellett az olasz Lorenzo Baldassari lesz a ravennai alakulat másik pilótája. Számos szabályváltozás, új márkák és új pilóták csatlakoznak idén a Supersport VB mezőnyhöz, ezért rengeteg dolgot kellett kipróbálni a Jerezben töltött idő alatt.
„Nagy örömmel tölt el, hogy karrierem során először, már télen elkezdhetem a felkészülést, ráadásul ilyen professzionális körülmények között. Ezt kiemelten szeretném megköszönni a HUMDA-nak, az OXXO Racingnek és minden támogatómnak. Sok változás lesz idén, valószínűleg súlyt is kell majd rakni a motoromra, így elsősorban végigmentünk azon a rengeteg beállításon és lehetőségen, amik a tavalyi szezon alatt kimaradtak. Nagyon élveztem, hogy Moto2-es pilótákkal körözhettem és örültem neki, hogy a köridők egész közel voltak egymáshoz. Egy ilyen teszt alapján még nem lehet nagy következtetéseket levonni, de az biztos, hogy elkezdtünk egy építkező munkát, ami reményeim szerint a szezon kezdetére szépen be fog érni.”– mondta el a HUMDA pilótája.
A csapat legközelebb március 17-én Aragóniában tesztel majd, addigis Peti Spanyolországban és Olaszországban folytatja a téli felkészülést.
Írta és Fotó: PS56 Team
A Suzuki pilótája, Alex Rins a kombinált eredmények alapján a 7. helyet szerezte meg a mandalikai teszten. Úgy érzi, minden esélye megvan arra, hogy dobogós helyezéseket érjen el az idei szezonban.
„Összességében elmondhatom, hogy jó tesztnapokat zártunk, mind Sepangban, mind Mandalikában.” – kezdi Rins nyilatkozatát a Speedweek.com-on – „A feltételek sokkal jobban voltak vasárnap, mint pénteken, egyedül köröztem, de ilyen körülmények között előzni nagyon nehéz. A versenyhétvégére valamit kezdeni kell ezzel a pályával. Úgy gondolom, a motor nagyon jó, sikerült javulnunk. Kész vagyok a szezonkezdésre. Ha ott is ezekkel az ambíciókkal jelentkezünk, vélhetően jó munkát végeztünk. Azt viszont nem tudom, hogy egy kvalifikáció esetében előrébb leszünk-e majd. Vasárnap délelőtt futottam egy versenyszimulációt, ahol 0,4 másodperccel lassabb voltam a legjobb időnél, és így voltam ötödik. Ez nagy lemaradás, de ettől függetlenül boldog vagyok. A motor az előző szezonhoz képest gyorsabb. Nem egyszerű nyilván több lehetőséget találni egy versenygépben anélkül, hogy az egész jellegét ne változtassuk meg. Néha csak időre van szükség, hogy a reakciók megfelelőek legyenek. A motor itt is és Malajziában is jól működött. A szezonban versenyről versenyre fogom nézni a dolgokat. Célom, hogy Katarban dobogóra tudjak állni. A következő célt utána tűzöm ki.”
Fotó: MotoGP Media
Bár Marc Marquez teljesítménye közel sem alakul az elvártak szerint, a 28 éves pilóta mégis örül, és úgy érzi, jó munkát végeztek.
Szokatlan helyzetben találta magát Marc Marquez, hiszen a gyári Honda versenyzői közül kivételesen nem ő diadalmaskodott, hanem csapattársa, Pol Espargaro. A hatszoros királykategóriás világbajnok közel fél másodperccel maradt el honfitársától. Azonban Marquez ott folytatja, ahol abbahagyta. A csúszkálós, agresszív vezetési stílust nem akasztotta szögre, hiszen a kettesből a hármas kanyarba érkezve igazán lenyűgöző mutatványokkal kápráztatott el minket.
„Az az igazság, hogy nagyon jó érzés töltött el vezetés közben, de vasárnap reggeltől kezdve nagyon fáradt voltam. Úgy gondoltam, ha jól érzem magam, akkor képes vagyok kihozni a legjobbat még ebből a nagyon megterhelő napból is. Szerintem mindenki nagyon elfáradt. Ehhez még hozzájárult az is, hogy fájdalmaim voltak a vállamban, így lemondtam a jó időről, mert túl sok energiámba került volna. Elsősorban a beállításokkal és a helyezésemmel foglalkoztam, amelyekkel kapcsolatban jó érzéseim voltak. Újra elkezdtem megismerni a motort, és persze a csúszkálásokat is. Meglátjuk mi lesz, szeretném ezt az érzést tovább vinni Katarra is. Aminek a legjobban örülök az az, hogy Sepanghoz képest hatalmas változáson mentünk át. Azt azonban nem tudom, melyik eredmény lenne megfelelő, ha holnap versenyezni kellene, mivel vasárnap a 14. helyen zártam (a nem kombinált eredmények szerint – a szerk.). Ettől függetlenül jól mentem, különböző beállításokat is kipróbáltam, ahogy egy másik aerodinamikát is, és minden esetben relatíve jó kört futottam. Puha és közepes keverékű gumikon is gyors tudtam lenni, így úgy gondolom megvan az esélyünk a jó eredmények elérésére. Itt Indonéziában azonban más körülmények fogadtak minket, csúszós volt a pálya, de a harmadik napra ez is megoldódott. Boldog vagyok, mert úgy érzem, kifogástalan munkát végeztünk. Az a kis plusz még hiányzik viszont, de meg fogjuk találni. A köridők stimmelnek.”
Fotó: MotoGP Media
A 2021-es MotoGP világbajnokság második helyezettje, Francesco Bagnaia úgy véli, az idei fejlesztésű motorral akár 2-3 tizeddel is gyorsabbak lehetnek.
Az olasz versenyző a mandalikai kombinált teszteredmények alapján a 6. helyen zárt. A sepangi teszttel ellentétben, itt már a GP22-es Ducati nyergében rótta a köröket. Bagnaia a következőképpen nyilatkozott a tesztről, szavait a Speedweek.com idézi:
„Hihetetlen munkát végeztünk, a motor készen áll a versenyekre. A helyezésünkkel elégedett vagyok, képesek vagyunk konstans teljesítményt nyújtani. Úgy döntöttünk, hogy a versenyszimulációt közepes gumikon futjuk, nem volt a legjobb opció, de sikerült változatlan köröket menni. Keményen dolgoztunk és folytatni is fogjuk a munkát. 5 tesztnap alatt kell mindent kipróbálni és kevés körünk van rá, de ez sajnos ilyen. Úgy vélem, jól fogunk kezdeni Katarban, mert sikerült kompromisszumot találnunk, és a végére minden jól jött ki. Remélem, hogy Katar jó feltételekkel vár minket. A tesztek kezdetekor mindig poros a pálya, ami az első pár kört meglehetősen megnehezíti. Minden géposztály ott lesz, ami viszont jó.”
A 25 éves Bagnaia a GP21-es és GP22-es motorokról is beszélt, mivel Sepangban még az előbbivel teljesítette a tesztet. A mandalikai 3 napot azonban az új fejlesztésű gép nyergében futotta.
„Teljesen más minden, mert két különböző motorról beszélünk. Egy kicsit a vezetési stílusodon is alakítani kell, hogy hozzászokj az új géphez, és én erre koncentráltam a tesztnapok alatt, hogy ezt át tudjam ültetni. Az utolsó napon sikerült megértenünk, mit kell tennünk. Nagyon sok kört futottam annak érdekében, hogy mindent jobban értsünk. 210 kör van mögöttem, és rájöttem, hogy tudok gyors lenni ezzel a motorral. A versenygép képes konstans teljesítményre, de az időmérő rész még okoz némi fáradtságot. Örülök, hogy a vasárnap már kicsit egyszerűbb volt. Szerintem ez a motor több lehetőséget rejt magában, mint a tavalyi. Mondom ezt úgy, hogy igazából nem tudom, mert azzal többé nem versenyzem. A korábbi 80%-os teljesítményhez sikerült hozzátennünk még 5%-ot. Mivel ez egy új gép, az 5 nap nem elég arra, hogy minden egyes adatot megértsünk, viszont nem vagyunk 2 másodperccel lassabbak. Véleményem szerint képesek vagyunk még javulni. Ez a motor 2-3 tizeddel még gyorsabb lehet, ezen dolgozunk. Szombatról vasárnapra javult a ritmusom, talán azért is van ez így, mert a pálya lassabbnak tűnt a meleg miatt. Az aszfalt hőmérséklete 15 fokkal volt melegebb. Összességében elégedett vagyok a munkánkkal.”
Fotó: MotoGP Media
A fiatalabbik Espargaro fivér volt a leggyorsabb a háromnapos mandalikai teszten. Idén végre összejöhet a hőn áhított futamgyőzelem?
A Repsol Honda spanyol versenyzője, Pol Espargaro végzett a mandalikai teszt összetett eredménylistája élén. 2013 Moto2-es világbajnoka már nyolc szezont teljesített a királykategóriában, de a dobogó legfelső fokára még nem tudott felállni. Az indonéziai teszt utáni nyilatkozatában érthetően optimista volt, ugyanakkor igyekezett mértékletes maradni. Az alábbiakban olvashatjuk a vele készült interjút:
Milyen a tudat, hogy te futottad meg a Mandalika Street Circuit eddigi leggyorsabb körét?
„Ez csupán egyetlen kör volt a teszten. Mégis nagyszerű, mivel ez megmutatja, hogy mit tud a motorunk egy körön. Ezen mindenképpen fejlesztenünk kellett, különösen, miután láttuk, hogy a Ducatik milyen gyorsak egy körön, de a legfontosabb a tempó. Megvan a tempó, a motor jól működik, nem is estünk el, tehát a Honda biztonságosabb, mint valaha. Az önbizalmunk felépítésére is szükségünk volt, mivel az első verseny, Katar már mindjárt itt van. Úgy érzem, teljesen felkészültem rá!”
Egy rövid összeállítás Pol tesztjéről:
The #MandalikaTest belongs to @polespargaro!
The @HRC_MotoGP rider is ready to hit the ground running in Qatar #MotoGP pic.twitter.com/DjLyyGlQtH
— MotoGP™ (@MotoGP) February 13, 2022
Hogyan érzed magad az új motoron ilyen trópusi környezetben?
„Alapesetben a mostani helyszínünkön, valamint a maláj és a thai pályákon vagyok a leggyengébb. A motornak sem jó, de nekem főleg nem. Nem bírom a hőséget, nem tudok motorozni ilyenkor, amikor szinte lebegünk a több, mint ötven fokos aszfalt fölött. Tehát az, hogy Malajziában és itt is gyors voltam, nagyon fontos számomra. Jók voltunk egy körön, és versenytempóban is, amikor már elkezdtek kopni a gumik. Ekkor érzed azt csak igazán, hogy a motor is és te is ott vagy a szeren. Szóval úgy vélem, készen állunk Katarra.”
Bíztál már korábban ennyire a motorodban, ennyivel a szezonkezdet előtt?
„Őszintén szólva, még nem. Még sosem voltam ilyen gyors korábban, és még sosem bíztam ennyire a Hondában – de ahogy mondtam, ez csak egy teszt. Két előszezoni tesztünk volt, ahol nagyon jól teljesítettünk minden tekintetben, de ezekért egyetlen pont sem jár. Az számít, hogy Katarban hogyan fogunk menni pár hét múlva. Úgy vélem, hogy az itt végzett munkánk több volt, mint kiváló. Mindannyian azt érezük, hogy készen állunk a szezonkezdetre.”
Fotó: Repsol Honda Team
A Portimaóban zajlott nem hivatalos, a Yamaha, Ducati és Kawasaki által szervezett tesztelésen az Aruba.it Supersport versenyzői is részt vettek. Az újonc Bulega teljesítette legsikeresebben a gyakorlást a Supersport kategória motorosai közül.
Írta: Börcsök Réka
Fotó: World Superbike Media
Arról már beszámoltunk, hogy Alvaro Bautista a 2019-es szezon után visszatért az Aruba.it Racing kötelékébe. A portimaoi két napos privát teszttel túl van a második próbán is a Ducati nyergében, ezzel kapcsolatos érzéseit osztotta meg velünk.
Írta: Börcsök Réka
Fotó: World Superbike Media