back to top
2025. július 11. 11:58
Kezdőlap Blog Oldal 91

Marc Márquez nem volt messze a „katasztrófától”, öccse először egészen mást sejtett a lassítás láttán

0

Marc Márquez elárulta, valóban a guminyomás miatt engedte maga elé öccsét, Álexet a Thai Nagydíjon, és az sem véletlen, hogy csak a hajrában előzte vissza. A Gresini pilótája elmondta, mire gondolt először, amikor bátyja lelassított, míg Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója kijelentette, helyesen jártak el.

Bár a Thai Nagydíj főfutama az első hármat tekintve pontosan azt a végeredményt hozta, mint az időmérő és a sprint, ezúttal volt némi fordulat. Marc Márquez ugyanis negyedtávhoz közeledve hirtelen lelassított, és visszaesett a második helyre. Miután a közönség felocsúdott az első sokkból, és kiderült, hogy nem technikai, de még csak nem is vezetői hibáról van szó, viszonylag egyértelművé vált a helyzet.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

A MotoGP-ben 2023-ban vezették be a guminyomásra vonatkozó szabályt. Ennek értelmében a pilótáknak a főverseny legalább hatvan százalékát úgy kell teljesíteniük, hogy az abroncs nyomása minimum 1,8 bar. Amennyiben ennek nem felelnek meg, az tavaly óta vasárnap 16 másodperces büntetést ér. A nyolcszoros világbajnok ezt akarta elkerülni, és ezért töltött tizenhat és fél kört öccse, Álex Márquez mögött.

Nagyon megterhelő verseny volt – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Az elején remekül éreztem magam, azt mondtam magamban, hogy »rendben, kényelmes tempóban megyek«, és már el is léptem. Aztán viszont észrevettem, hogy a guminyomás nem elég magas, és szélárnyékot kerestem. Csak háromkörnyi mozgásterem volt, emiatt csak három körrel a vége előtt előztem meg Álexet, mert amíg nem teljesítettem a megfelelő számú kört [mögötte], addig nem mentem el mellette. Ez ugyanakkor kritikus volt, mert egy büntetés katasztrófával ért volna fel. Azonban közösen dolgoztunk a csapattal, egy csapat vagyunk, és megcsináltuk.”

Ennek következtében az ifjabbik Márquez a futam több mint felét vezette. Természetesen ez nem volt egy előre megbeszélt akció, így először ő sem tudta, hogy testvére miért vette el a gázt. Olyannyira, hogy az első gondolata egészen más volt, mint a valóság. A 28 éves motoros azonban a guminyomás mellett másra is gyanakszik.

A hármas kanyarban voltam – idézte fel a pillanatot a MotoGP ’After the Flag’ című műsorában. – Láttam, hogy elveszi a gázt, és azt gondoltam, hogy talán piros zászló van, amelyet esetleg a kanyar közepén nem vettem észre. Aztán rájöttem, hogy nem, és biztos voltam benne, hogy a guminyomásról van szó. Később arra gondoltam, hogy a nyomás mellett akart némi energiát spórolni a végére, mert ha az egész futamon elöl megy, akkor nagyon könnyen hibázhatott volna. Szóval takarékoskodott az energiával, majd úgy döntött, hogy megelőz. Két kanyaron belül tudtam, hogy benne több van, én pedig már a hátsó gumimat illetően a határon voltam.”

Bár Marc Márqueztől nem először láthattunk ilyesmit, hiszen tavaly Assenben Fabio Di Giannantoniót engedte maga elé, de felmerül a kérdés, hogy miként fordulhat elő ilyesmi, pláne egy gyári istállónál. Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója szerint ugyanakkor nem hibáztak, de azt elismerte, hogy a valóság ezúttal eltért az előzetes feltételezéseiktől.

Egyértelműen helyesen állítottuk be a nyomást, mert nagyjából ugyanannyi volt, mint tegnap a sprinten – árulta el az olasz Sky Sportsnak. – Arról van szó, hogy ma kicsit kevésbé emelkedett, mint amire számítottunk, és ahhoz képest, mint amennyit általában tartalékolunk a futamra. Van egy rendszerünk, amely arra hivatott, hogy a pilótáknak kevesebbet kelljen számolgatniuk a futam alatt, és megpróbálunk javaslatot tenni nekik arra nézve, hogy miként viselkedjenek, valamint igyekszünk menedzselni az összes lehetőséget, amely egy ennyire bonyolult viadal alatt felmerülhet.”

A tavaly még síró kisfiúval ünnepelte a győzelmet Marc Márquez, aki Bagnaia szerint „játszadozott”

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

0

Kétarcúan szerepelt a Honda a Thai Nagydíjon. Joan Mir hasonló okokból kifolyólag bukott a főfutamon, mint ami szombaton Fabio Di Giannantoniónak okozott gondot a sprinten. A spanyol ennek ellenére optimista a jövőre nézve. Johann Zarco ezzel szemben erős versenyt zárt, és elégedetten értékelte a futamot.

Lezajlott a MotoGP 2025-ös idényének első főversenye, amely hasonló forgatókönyvet hozott, mint a szombati sprint. A dobogó három fokára ugyanazok a versenyzők értek fel, ugyanabban a sorrendben, ahogyan azt egy nappal ezelőtt is láthattuk: Marc Márquez – Álex Márquez – Francesco Bagnaia.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Mir: Akár a hatodik helyet is megszerezhettük volna

Amíg Spanyolország ezen fele önfeledten ünnepelhetett, egy másik szegmense teljes joggal búslakodhatott. Joan Mir a futam tizenhatodik körében a hetedik helyen haladt, amikor hirtelen elesett. A 27 éves pilóta láthatóan ideges volt a bukást követően, a versenyt pedig fel is kellett adnia. Mir kiesését követően beszámolt arról, hogy mi okozta balesetét, és teljes joggal lehet mindenkinek déjà vu érzése.

„Megégettem magam, lett két hólyagom a combomon. Ezért vesztettem el a koncentrációmat egy pillanatra, és a motor elejét. Borzasztóan nagy kár, hiszen akár a hatodik helyet is megszerezhettük volna. Sok mindenen mentünk már keresztül, úgyhogy ez nem rontja el a kedvemet” – magyarázta Mir. Emlékezetes, hogy a sprintet követően Fabio Di Giannantonio számolt be hasonló tapasztalatokról. Ez nem véletlen, hiszen vasárnap is elképesztő forróság fogadta a mezőnyt.

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

„Eszközöltünk néhány módosítást tegnap, hogy tovább hűtsük a motort, de nem teszteltük le. Az az igazság, hogy rosszabb lett, mint előző nap volt. Több hólyagom van a lábfejemen és a lábamon is. A verseny után félórával a motor még mindig égetett” – tette hozzá.

Mir azonban optimista, ugyanis szerinte ez a viadal bizonyítja, hogy a Honda feléledt. Jól érezte magát, és úgy tudott vezetni, ahogyan az neki fekszik. Bár számukra ezek voltak a lehető legrosszabb körülmények, de a tempójuk így is megvolt. Szerinte Argentína nem a legjobb pályájuk, de kíváncsian várja a hétvégét, mivel ki fognak domborodni a motor gyengeségei.

Zarco: Bezzecchi megelőzése többet ért volna egy győzelemnél

Johann Zarco azonban menetrend szerint szállította a vastag pontokat, és ezúttal is a legjobb hondásként zárt. A mezőny rangidős pilótája a hetedik helyen fejezte be a szezonnyitót, ami a legjobb eredménye a japánokkal. A francia természetesen elégedetten értékelt.

„Jó versenyt futottunk, mert nagyon meleg is volt. Néha rácsodálkozunk, hogyan tudunk eljutni a végéig. Rendkívül boldog vagyok. Az első tíz kör nagyon nehéz volt, egy ponton szenvedtem is, de azt mondtam magamban, hogy nyugodjak meg, úgyis fognak veszteni a tempójukból, és akkor növelhetjük az előnyünket. Jól menedzseltem a közepes gumikat, és ebben a lágy első is segített” – magyarázta Zarco.

Zarco elárulta, nyári kalandja kellett ahhoz, hogy az első évében ő legyen a Honda legjobbja

A verseny második felét pedig a tempótartalékolás és az energiatakarékosság jellemezte. Elárulta, hogy Mir feljövetele zavarta őt, de miután spanyol márkatársa bukott, beálltak a különbségek. Zarco Raúl Fernández és Jack Miller folyamatos hátraeséséből is profitált. Pontosan ki kellett számolnia, miként tudja jól megtámadni az ausztrált, mivel Miller sokkal gyorsabb volt a kanyarokban.

A futam végére pedig Marco Bezzecchi mögé is felért: „Kérdeztem magamtól, hogy el tudom-e kapni Bezt. Arra jutottam, hogy el, de vajon milyen áron? Amikor utolértem, csak remélni tudtam, hogy megtalálom azt a pontot, amikor nyitva hagyja a kaput, de úgy gondolom, hogy az utolsó előtti körben tartalékolt, mivel az utolsóban többet adott ki magából. Bez megelőzése többet ért volna egy győzelemnél, mert a végletekig harcolhattunk volna” – zárta gondolatait.

Az Argentin Nagydíj hétvégéjét március 14. és 16. között rendezik meg.

Hasznosította a Bagnaiától tanultakat a Marc Márquez óta a legjobban bemutatkozó újonc

0

Ai Ogura elárulta, a Thai Nagydíj főfutamán máris tudta hasznosítani mindazt, amit Francesco Bagnaiától szombaton ellesett. A Trackhouse pilótája kijelentette, nem tud egy konkrét területet kiemelni, amelyben fejlődött, majd lemaradt saját előzéséről.

A szombathoz hasonlóan a Thai Nagydíj utolsó napjára is igaz, hogy Ai Ogura jelentette a legnagyobb pozitív meglepetést. Még úgy is, hogy ezúttal nem jött össze a negyedik hely, ám az ötödik pozíció így is azt jelenti, hogy Marc Márquez 2013-as debütálása óta az övé volt a legjobb bemutatkozás, hiszen Scott Redding 2014-es eredményét két helyezéssel is felülmúlta.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Ennek köszönhetően a bajnokságban is az ötödik helyet foglalja el, és csupán Ducati-pilóták vannak előtte. Nem véletlen, hogy kifejezetten elégedetten értékelt. „Természetesen nagyon jól érzem magam – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – A mai verseny pont olyan volt, mint a tegnapi, az egyik nagy névtől tudtam tanulni. Ez volt a fő cél. Elképesztő élmény volt.”

Bár nem sokkal a rajt után feljött a harmadik helyre, Ogura ezúttal Franco Morbidelli mögött töltötte a futam nagy részét. Ekkor pedig már tudta hasznosítani mindazt, amit szombaton ellesett Francesco Bagnaiától. „Nagy segítséget jelentett a mai futamra – jelentette ki. – Peccótól megtanultam, hogy finoman kell vezetni, a főversenyen még inkább. Ez egy jó része volt a napnak.”

Végig Bagnaiát másolta az időmérő és a sprint üde színfoltja, aki saját magát is meglepte

Ogura a sprint után úgy fogalmazott, hogy sajt magát is meglepte, és most is erre utalt. „Természetesen ez sokkal több, mint amire számítottam – hangsúlyozta. – Apránként kezdek hozzászokni a motorhoz, igyekeztem az összes pályára gurulás során mindent kézben tartani. Az eredmény ezt megmutatja, a csapatomnál pedig örülnek, úgyhogy ez egy nagyszerű hétvége volt.”

Az Apriliának az elmúlt években rendszeresen gondjai akadtak a rajtokkal, és szombaton Marco Bezzecchinek is meggyűlt a baja az indulással. Márkatársa viszont mindkét alkalommal simán eljött. „Csak azt tettem, amire a csapatom megkért – mondta Ogura, majd elnevette magát. – Egyszerűen nem tudom eléggé megköszönni nekik. A rajt nem a motoron, hanem a versenyző érzésén múlik. Szerencsére itt is erős voltam, szóval ezt a munkát kell folytatnunk.”

Sokan lassan tudják felvenni a MotoGP ritmusát, miután megérkeznek a Moto2-ből, de a 24 éves pilótának ez látszólag nem okoz gondot. Azt viszont nem tudja, hogy miben lépett előre a leginkább. „Nehéz egyetlen olyan dolgot mondani, amelyben fejlődtem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Egyszerűen mindenhol javultam. Próbáltam jól teljesíteni a fékezés terén, a kanyarok közepén, a kijáratokon, minden apró részletet illetően. Szóval nem tudok egyvalamit megemlíteni, mindenhol.”

Ogurának a futam alatt nem lankadt a figyelme, ám az interjú során kicsit igen. A tavalyi középső kategóriás világbajnoknak ugyanis meg akarták mutatni a Morbidelli elleni előzését, ám ő egyszerűen lemaradt róla, kisebb zavart keltve ezzel. Ezt azzal oldották fel, hogy megkérdezték tőle, hogy az este folyamán fog-e alkoholtartalmú italt fogyasztani ünneplés gyanánt, mire ő igennel válaszolt.

A tavaly még síró kisfiúval ünnepelte a győzelmet Marc Márquez, aki Bagnaia szerint „játszadozott”

0

Marc Márquez az érzelmeiről beszélt, miután híressé vált helyi szurkolójával ünnepelte a Thai Nagydíjon aratott győzelmét. Álex Márquez úgy véli, ismét a maximumot hozta, míg Francesco Bagnaia kijelentette, csapattársa játszadozott velük.

Bár az első három helyezett sorrendje ugyanaz volt a Thai Nagydíj főfutamán, mint az időmérőn és a sprinten, érdekes forgatókönyv mentén alakult ki a végeredmény. Marc Márquez ugyanis szokatlan taktikával győzött, míg öccsének, Álexnek sikerült maga mögött tartania Francesco Bagnaiát a második helyért.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

A nyolcszoros világbajnok magabiztosan vezetett, egészen a 7. körig, amikor hirtelen lelassult. Ám ezt nem technikai vagy vezetői hiba okozta, hanem látszólag szándékosan tette, hanem, mint azóta megerősítették, azért, hogy ne szegje meg a guminyomásra vonatkozó szabályokat. Utána viszont árnyékként követte öccsét, akit bő három körrel a vége előtt előzött meg, majd el is húzott tőle.

A 32 éves motoros aztán azzal a fiatal thai szurkolóval ünnepelt, aki tavaly még elsírta magát kedvence kiesése miatt, a mostani hétvégén viszont már korábban is örülhetett, hogy találkozhatott kedvencével. Utána agáról a futamról nem beszélt, csak az érzéseiről. „Tegnap boldog voltam, ma rendkívül boldog vagyok – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Ez egy álom, hogy így kezdtem az új utazásomat a Ducatival itt, Thaiföldön, ahol a legutóbbi világbajnoki címemet megnyertem, az öcsémmel együtt. Elképesztő.”

Álex Márquez szintén biztosan tartotta a második pozíciót, amikor hirtelen az ölébe hullott a vezetés. A tempója arra jó volt, hogy Bagnaia ne essen rá túlságosan, de bátyját nem volt esélye lerázni, és nem is volt meglepő, hogy a hajrában újabb helycsere történt. Utána viszont az olasz pilóta nem került elég közel ahhoz, hogy előzéssel próbálkozzon.

Egy pillanatig gondoltam rá – válaszolta arra a kérdésre, hogy átfutott-e az agyán a győzelem lehetősége. – Marc próbálta nem túlságosan elhasználni a hátsó abroncsát, én viszont mindent bevetettem, minden energiát igénybe vettem, mert nyomni kellett, és nem igazán tudtam gumit spórolni. Végső soron azonban a második hely volt ma a maximum, ahogyan tegnap is. Nem volt könnyű Peccót magam mögött tartani, ő egy világbajnok, óriási tapasztalattal. A végéig száz százalékot beleadtam, és rendkívül boldog vagyok, hogy ismét a dobogón vagyok.”

Bagnaia ismét lerajtolta Álex Márquezt, és ezúttal ugyan valamivel tovább őrizte a második helyet, az 1. kör végére már újra harmadikként haladt. Később Franco Morbidelli egy időre közel került hozzá, de a hajrára már nem kellett tartania tőle, viszont arra sem volt valós sansza, hogy ennél előrébb végezzen, a győzelemről nem is beszélve.

Mindent beleadtam – kezdte a háromszoros világbajnok. – Álexhez nem tudtam elég közel kerülni ahhoz, hogy próbálkozzak, Marc pedig az egész futamon játszadozott velünk. A maximális cél a második hely volt, de végül harmadikként zártunk. A legjobbamat nyújtottam, de lassabb voltam, és a pálya bizonyos részein sok időt vesztettem.”

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

0

Marc Márquez nyerte a Thai Nagydíjat, miután a verseny nagy részét testvére, Álex mögött töltötte, és csak a végén előzte vissza. Francesco Bagnaia nem volt messze a párostól, de a harmadiknál jobb pozícióra nem volt esélye.

A Moto3-as és a Moto2-es verseny után szokás szerint a MotoGP főfutamával zárult a Thai Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is a sprintet megnyerő Marc Márquez indulhatott, mellőle öccse, Álex és Francesco Bagnaia kezdhették meg a 26 körös viadalt. A rajtrács annyiban változott az időmérő végeredményéhez képest, hogy Franco Morbidellit és Somkiat Chantrát is háromhelyes büntetéssel sújtották, így előbbi a kilencedik, utóbbi a huszonkettedik, utolsó pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

A levegő hőmérséklete a királykategóriás főverseny előtt is 36 fokos volt, az aszfalté pedig tovább csökkent, közvetlenül a rajt előtt 49 fokot mutatott a hőmérő. Ennek tudatában az első rajtsor tagja úgy döntöttek, hogy előre a lágy, hátra pedig a közepes gumit teszik fel. Azonban mások másképp választottak, hiszen elöl a kemény, hátul pedig a lágy keverék is megjelent.

Marc Márquez ezúttal is jól jött el, Bagnaia pedig most is megelőzte Álex Márquezt, ám a Gresini versenyzője ezúttal nem tudott visszajönni a második pozícióba. Olyannyira, hogy a pályán kívül visszaesett a Jack Millert maga mögé utasító Ai Ogura mögé, aztán viszont hamar visszaszerezte a harmadik pozíciót, sőt, nem sokkal később a háromszoros világbajnok mellett is elment. Mögöttük a japán és az ausztrál motoros csatázott, és előzgette egymást oda-vissza.

A 2. körben aztán Millernek már hátrafelé kellett figyelnie, hiszen előbb Morbidelli, majd Raúl Fernández is megelőzte, igaz, utóbbival szemben aztán sikeresen visszaszerezte a pozíciót. Marco Bezzecchi ezúttal nem rontotta el a rajtot, ellentétben Pedro Acostával, akinek Joan Mirrel szemben kellett védekeznie. Olyannyira, hogy a 4. kör legelején el is esett. Bár visszaült a motorra, de futamának érdemi része ezzel véget ért.

Mindeközben Morbidelli megelőzte Ogurát, és feljött a negyedik pozícióba. Előttük a két Márquez igencsak ellépett, ám a 7. körben Marc hirtelen visszalassult, így Álex átvette a vezetést. A lassítás alapján elképzelhető, hogy a nyolcszoros világbajnok szándékosan engedte maga elé testvérét, hogy ne szegje meg a guminyomásra vonatkozó szabályokat, hiszen utána tudta tartani a tempóját.

A következő körökben viszont nem tudta vagy éppen akarta megelőzni testvérét, miközben Bagnaia és Morbidelli valamelyest közeledtek rájuk. Hátrébb viszont volt előzés, hiszen Bezzecchi elment Fernández mellett, igaz, aztán nemcsak vele, hanem Mirrel szemben is pozíciót vesztett a futam feléhez közeledve. Sőt, aztán a kt spanyol pilóta között is volt helycsere.

Mir jó futama azonban csak a 15. körig tartott, ugyanis a 12-e kanyarban elesett, nem sokkal azután, hogy Bezzecchi ismét elment Fernández mellett. Sőt, a Trackhouse pilótája aztán Johann Zarcóval és Fabio Di Giannantonióval szemben is pozíciót veszített, így már csak a tizedik helyen haladt.

Bezzecchi folytatta a felzárkózást, és a 17. körben elment Miller mellett, majd elkövetett egy kisebb hibát, de ott tudott maradni a Pramac motorosa előtt a hatodik helyen. Hátrébb Fernándezt már Brad Binder támadta, és pár pillanat erejéig meg is előzte, de aztán a spanyol versenyző vissza tudta venni a pozíciót. Igaz, aztán a dél-afrikai pilótával és Luca Marinivel szemben is elbukta a pozíciót. Sőt, Enea Bastianini is elment mellette, aki korábban Fermín Aldeguert utasította maga mögé.

Mindeközben az élen Marc Márquez továbbra is árnyékként követte öccsét, de komoly kísérletet nem tett az előzésre. Egészen a 23. kör végéig, akkor ugyanis a 12-esben ellentmondást nem tűrő módon bújt be a Gresini pilótája mellé. Ezt követően el is lépett tőle, így Álex Márqueznek inkább Bagnaiára kellett figyelnie.

A 32 éves pilóta győzelmét innentől senki és semmi nem veszélyeztette, és Bagnaia sem tudta megtámadni Álex Márquezt. Morbidelli a senki földjén begurulva negyedik lett, míg az ötödik Ogura Marc Márquez óta a legjobb vasárnapi eredményt érte el újoncként. Bezzecchi lett a hatodik, Miller viszont jelentősen visszaesett Zarco, Binder, Bastianini és Di Giannantonio mögé.

A MotoGP burirami főfutamának végeredménye

 

González a rossz rajtja után is könnyedén nyert a Moto2-ben, a Viettit kiütő Agius dobogós

0

Bár a rajtnál elvesztette a vezetést, Manuel González nagyobb megerőltetés nélkül nyerte meg a Moto2-es Thai Nagydíjat. A verseny elején vezető Celestino Viettit Senna Agius a második helyről lökte ki, így Arón Canet lett a második, az ausztrál pilóta viszont visszazárkózott a dobogóra.

A mozgalmas Moto3-as verseny után a Moto2 futamával folytatódott a Thai Nagydíj zárónapja. A pole pozíciót az immáron az Intact GP istállójánál szereplő Manuel González szerezte meg, mellőle a szintén csapatot váltó Celestino Vietti, valamint Arón Canet indulhatott. Közvetlenül a rajt előtt a levegő hőmérséklete 36, míg az aszfalté 53 fokos, utóbbi csökkent a legkisebb kategória viadalához képest.

González szoros csatában győzte le Viettit a Moto2-ben, Bertelle első pole-ját szerezte a Moto3-ban

Az első kisebb dráma már a kezdés előtt megtörtént, ugyanis Álex Escriget technikai hiba sújtotta. Vietti jól kapta el a rajtot, így megelőzte Gonzálezt, míg Canet sokat vezetett, a harmadik pozícióba pedig Senna Agius jött fel. Escrig végül nem tudott elindulni, ráadásul csapattársa, Jorge Navarro már az 1. körben bukott.

A 2. körben Darryn Binder ideiglenesen feljött a harmadik pozícióba, de az ausztrál motoros azonnal visszaelőzte. Hasonló volt a forgatókönyv zajlott le az élen, González csak pár másodperc erejéig vezetett. Bindert viszont dupla hosszú körös büntetéssel sújtották, miután kiugrott a rajtnál, ahogyan az ötödik helyig felzárkózó Izan Guevarát is.

A 3. körben aztán González ismét bement Vietti mellé, és ezúttal már meg is tudta tartani az első helyet. A következő körben a két szankcionált letöltötte büntetésének első felét, így a negyedik helyen Canet, míg az ötödiken Diogo Moreira folytatta a versenyt. A 7. körben aztán a brazil pilóta be is vetődött ellenfele mellé, de nem járt sikerrel.

A következő körökben González folyamatosan ellépett az őt üldöző párostól, és sokáig senki nem támadott az élmezőnyben. A 12. körben aztán Agius megpróbált bebújni Vietti mellé, ám elszámította magát, és kiütötte az olasz versenyzőt. Az Intact GP pilótája visszaesett Canet és Moreira mögé, ráadásul hamar megkapta az egyértelmű hosszú körös büntetést, igaz, így is maradt a negyedik. Vietti ugyan visszaült a motorra, de csak azért, hogy beguruljon a bokszba.

A hajrában González győzelméhez és Canet második pozíciójához nem fért kétség, viszont Agius jelentősen közeledett Moreirára. Olyannyira, hogy a 20. kör utolsó kanyarjában az ausztrál pilóta bement ellenfele mellé. Az Italtrans versenyzője azonban nem adta fel, és az 1-esben visszavette a harmadik pozíciót, majd még több ütésváltás is volt közöttük. Az utolsó szó végül az Intact GP versenyzőjéé volt, miután a végén Moreira már nem tudta megtámadni. Mögöttük Marcos Ramírez és Barry Baltus értek célba.

A Moto2 burirami futamának végeredménye

Rueda ellenfél nélkül maradt a csillaghullás után, újoncdobogót hozott a Moto3 burirami nyitánya

0

José Antonio Rueda nyerte a Moto3-as Thai Nagydíjat, miután a futam utolsó részére mindenki kihullott körülötte. Csapattársa, Álvaro Carpe dobogóval mutatkozott be állandó pilótaként, ráadásul az utolsó körben Adrián Fernándezt is lehajrázta.

Magyar idő szerint kora reggel rendezték a burirami zárónap első tétre menő eseményét, a Moto3-as Thai Nagydíjat. A pole pozíciót pályafutása során először Matteo Bertelle szerezte meg, mellőle Stefano Nepa és José Antonio Rueda várhatták a piros lámpák kialvását. Közvetlenül a rajt előtt a levegő hőmérséklete 36, míg az aszfalté 56 fokos volt.

González szoros csatában győzte le Viettit a Moto2-ben, Bertelle első pole-ját szerezte a Moto3-ban

Az első sorból Rueda kapta el a legjobban a rajtot, és mindkét előtte lévőt lerajtolta, így átvette a vezetést. Nem sokkal később ráadásul csapattársa, az újonc Álvaro Carpe is maga mögé utasította a Sic58 pilótáját. A köt végén ketten is elestek, Cormac Buchanan bukása Eddie O’Shea-t is magával vitte, ráadásul előbbi tudott továbbmenni.

A 2. körben Bertelle visszavette a vezetést, de csak néhány másodperc erejéig, miközben Carpe egészen a nyolcadik pozícióig zuhant vissza, Ennek David Muñoz örült a legjobban, aki aztán a következő körben már Bertellét megelőzve már a második pozícióba kapaszkodott fel. A harmadik helyre pedig Ryusei Yamanaka jött fel.

Az 5. körben hátrébb alakult ki csata, Dennis Foggia és Adrián Fernández párharcából Ángel Piqueras jött ki jól, és zárkózott fel a hetedik pozícióba, de csak pár másodperc erejéig, mert aztán szélesre futott, és még Taiyo Furusato is elment mellette. Egy körrel később Bertelle visszaelőzte Muñozt, így ismét a második helyen haladt.

Ugyanebben a körben a hazai pályán szereplő Tatchakorn Buasri, valamint Valentin Perrone is elesett a 8-as kanyarban. Mindeközben Luca Lunetta egészen a harmadik pozícióig jött fel, sőt, aztán át is vette a vezetést. Hátrébb Furusato bukott a 3-as kanyarban, így a Team Asia futamának érdemi része hamar véget ért.

Rueda eközben visszavette a vezetést, míg Yamanaka újra a második helyen haladt, Muñoz pedig Lunettával ért össze, és utóbbinak a kavicságyon kellett keresztülmennie, így egészen a huszadik pozícióig zuhant vissza. Az Intact GP pilótájának megmozdulását a sportfelügyelők hosszú körös büntetéssel „jutalmazták”.

Guido Pini szintén feladta a versenyt, ám a nagyobb drámát Yamanaka bukása jelentette a 3-as kanyarban. Ennek következtében Rueda és Muñoz párosa elhúzott, annak ellenére is, hogy oda-vissza előzgették egymást. Igaz, az ifjabbik spanyol motorosnak a szankciója miatt nem volt valós esélye a győzelemre.

A 13. körben jött a következő dráma, ugyanis Muñoz is a földre került, mielőtt letölthette volna büntetését. Rueda ennek következtében több mint 2 másodperces előny birtokában motorozott, a második helyért viszont ádáz csata zajlott. Fernández a következő körben agresszívan vetődött e Carpe mellé, de aztán nemcsak az újonc, hanem Piqueras is elment mellette, igaz, a célegyenesben egykori csapattárát vissza tudta előzni, aki mellett Nepa is el tudott menni.

A 16. körben újabb bukás történt, ugyanis Piqueras és Joel Kelso ütközött, aminek következtében Foggiának is jelentős kerülőt kellett tennie. Ennek következtében Nepa jött fel a második pozícióba, akit Fernández, Carpe, valamint kicsit messzebbről Scott Ogden követett.

A 18., utolsó előtti körben Nepa szélesre ment, így mindkét spanyol ellenfele megelőzte. Az utolsó körben Carpe megelőzte Fernándezt, aki azonban visszavette a második pozíciót. Az utolsó szó joga viszont az újoncé volt, aki mindössze 65 ezreddel múlta felül honfitársát, megszerezve a második pozíciót. Rueda győzelméhez semmilyen kétség nem fért, míg az utolsó körben Ogden és Jakob Rosenthaler is bukott.

A Moto3 burirami futamának végeredménye

Ellenállhatatlan Bolt a világ tetején, remeklő Liszka a newcastle-i Superenduro-vb-fordulón

0

Billy Bolt ellentmondást nem tűrő módon húzta be ötödik világbajnoki címét a Superenduro-vb newcastle-i fordulójában. A magyar színeket egyedül képviselő Liszka Roland remekül muzsikált, és mindössze egy utólagos büntetés miatt maradt le az összetettbeli dobogóról. 

Szombaton megrendezték a 2024–2025-ös Superenduro-világbajnokságának hatodik fordulóját, melynek a newcastle-i Utilita Arena adott otthon. Mivel az Európa-kupa mezőnye már korábban, az MVM Dome-ban befejezte az idei szezont, így egy magyarért, Liszka Rolandért szoríthattunk, aki a délelőtti program során remekül teljesített, ugyanis az időmérőn a harmadik helyet kaparintotta meg.

Ez történt a Prestige kategóriában

Az estét a Prestige kategória Superpole-ja, ezen belül is a brit William Hoare 34,700-as köre nyitotta meg. Billy Bolt kényelmes, másfél másodperces előnnyel húzta be a Superpole-t annak ellenére, hogy messze nem volt tökéletes a köre. Mögötte Mitchell Brightmore és Johnny Walker zártak, Ashton Brightmore pedig a sziklakertben dobott el magától rengeteg időt, így csupán az ötödik helyet csípte el. 

Az első verseny elején a helyi hősök hozták a kötelezőt. A legerősebbek első felvonására nagyrészt a nyugalom volt jellemző, nem történt nagyobb akció, Bolt és a Brightmore testvérek remekül menedzselték az elejét. A futamot végül a címvédő nyerte meg, a fivérek előtt Mitchell, Ashton sorrendben. 

A második futam rajtját követően Daniel Mundell jöhetett el elsőként, azonban pünkösdi királysága nem sokáig tarthatott. Walker és Bolt azonnal magukhoz ragadták a kezdeményezést, és villámgyorsan kisajátították az első két helyet. Ashton Brightmore számára sem telt sok időbe, hogy a dobogón találja magát. Mind Bolt, mind Walker hibázott a verseny középső szakaszában (előbbi a sziklakerten, utóbbi a középső, fás szakaszon). A címvédő pedig egy kemény manőverrel gyűrte le honfitársát. Ezután Boltot már senki nem tudta megállítani, és ellentmondást nem tűrően húzta be a második versenyt, és így a világbajnokságot is.

Arra készülhetett a brit publikum, hogy az utolsó futamon örömmotorozást láthatnak teljes nyugalommal. A versenyzők azonban rácáfoltak erre, és egy őrült viadalt produkáltak szemet gyönyörködtető manőverekkel. A már ötszörös világbajnok Bolt három társát is megelőzte a sziklakertben, azonban Walker a cél utáni visszafordítóban visszatámadott. A négy brit titán elképesztő vezetéssel örvendeztette meg a nézőket. Bolt, mondhatni, a saját versenyét is megnehezítette, ugyanis amikor átvette a vezetést, hibázott. Egy perccel a vége előtt Ashton Brightmore kemény előzéssel utasította maga mögé Walkert, utóbbi pedig Bolt előtt csukta be a kaput. Bolt végül megelőzte Walkert, az utolsó másodpercekben pedig Brightmore hibáját is kihasználta. Végül Bolt behúzta a szezon talán legőrültebb versenyét Walker és Ashton Brightmore előtt. 

A Junior kategória dióhéjban 

A Junior kategória első versenyén Liszka rajtja jól sikerült, és pillanatok alatt Milan Schmüser nyomába eredhetett. Már a futam elején komolyabb előnyt építettek ki egymás és a vetélytársak előtt, a harmadik helyért pedig komoly bunyó zajlott. Három perc tizenöt másodperccel a vége előtt a német hibázott, így Liszka közvetlen közelről támadhatta. Egy tízzel a leintés előtt Marc Fernández Serra, kihasználva a kisebb hibákat, ledolgozta hátrányát az első kettővel szemben. A végén pedig jött a dráma. Liszkának sokkal jobban jött ki az ugrató, és kívülről előzte Schmüsert, azonban a visszafordítóban fennakadt a németen. Liszka a sziklakertben hibázott egy kisebbet, Fernández Serra pedig lecsapott a kínálkozó lehetőségre, és megnyerte az első versenyt. Liszka végül a második helyen fejezte be a futamot, a harmadik pozíciót pedig Schmüser csípte el. Később – mivel kis túlzással „áthajtott” német kollégáján – tíz másodperccel „díjazták” Liszkát, aki így a negyedik helyig csúszott vissza. Ezáltal Schmüser lett végül a második, Henry Strauss pedig a harmadik.

A fordított rajtrácsos második versenyen Liszka rajtja nem sikerült jól, és visszacsúszott az utolsó helyig, azonban nem sokáig tartózkodott ebben a pozícióban. Közvetlen ellenfelei viszont szinte azonnal magukhoz ragadták a kezdeményezést. Milan Schmüser bátor manőverrel előzte meg Fernández Serrát. A német később hibázott a sziklakertben, így egycsapásra nem vált sétagaloppá a versenye. A spanyol később megelőzte a németet, aki az utolsó másodpercekben kétszer is elesett. Liszka eközben folyamatosan vadászta le ellenfeleit, két perccel a vége előtt a hatodik helyen állt. Az utolsó másodpercekben megelőzte Marius Achim Popovicit, és Szymon Kust is, így végül a negyedik helyen ért célba. A versenyt Fernández Serra nyerte meg Toby Shaw és Schmüser előtt.

Szokás mondani, hogy egyszer fent, egyszer lent, ugyanis a zárófutam rajtja is remekül sikerült Liszkának, hiszen a második helyet kaparintotta meg. Schmüser azonnal nagy előnyt épített ki, Strauss pedig óriási vemehenciával üldözte a 20 éves magyart. Bár Liszka folyamatosan szakadt le a KTM-esről, de ő is nyúlt el Fernández Serrától. Schmüser ismét bukott a verseny legvégén, így azonnal nyílttá vált a küzdelem. Strauss végül behúzta a futamot, nyomában Liszkával, aki az utolsó métereken megizzasztotta a németet. A dobogó alsó fokát Fernández Serra szerezte meg. Liszka tehát sorrendben két negyedik és egy második hellyel zárta a newcastle-i fordulót, aminek következtében az összesített eredménytábla negyedik helyéről térhetett nyugovóra, mindössze két ponttal lemaradva az összetett dobogóról.

Az ifjúsági kategória szombati eseményei

Az ifjúsági kategória első versenyének legjobb pozíciójából Ramón Godino Gómez indulhatott, aki azonnal el is vesztette ezen privilégiumát, ugyanis Fraiser Lampkin jobb rajtot tudott venni. A spanyol azonban nem adta fel, és azonnal elkezdte üldözni brit vetélytársát, azonban Godino Gómez hibázott a sziklakertben, és elesett. A pálya ezen szakasza folyamatosan szedte áldozatait, igazi tömegjelenetek alakultak ki, olyannyira, hogy maga Lampkin is fennakadt a forgalmon. Egy perccel a vége előtt Hugo Vukcevic kezdte kergetni a britet, azonban ő is hibázott egy kisebbet, így végül a Beta versenyzője be tudta húzni a futamot Vukcevic és Luca Kropitsch előtt. A bajnokságot vezető Godino Gómez végül a negyedik helyen zárt.

A második futamot is Lampkin kezdte a legjobban, mögötte Godino Gómez és Michael Blake harcoltak nagyot, utóbbi azonban hamar kiírta magát az élmenők közül. A spanyol ismét rengeteg időt dobott el a sziklakertben, Michał Laska pedig köszönte szépen a lehetőséget. Lampkin ezúttal sem adott sok esélyt ellenfeleinek, és a záróversenyüket is tükörsimán húzta be. Mögötte Laska és Vukcevic kergették egymást, előbbi sikerével. A belga a rönköknál hibázott, ezáltal a dobogó alsó fokát is elvesztette, melyet Godino Gómez örökölt meg. 

Expert kategória: csupa brittel!

A program első futamát az Expert kategória szolgáltatta. Ez a kategória csak erre a napra verődött össze, versenyzői gárdáját kizárólag brit pilóták alkották. Az első közös versenyüket meggyőző fölénnyel Jack Price húzta be, mögötte azonban folyamatosan keveredtek a kártyák. Végül Max Ingham és Paul Bolton zártak a további dobogós helyeken. 

A második versenyen is Price kezdett a legjobban. Előnye ezúttal jóval kisebb volt vetélytársaival szemben, de így sem jelentett semmi sem komolyabb veszélyt győzelmére. Mögötte Bolton és Jack Spencer zárták az estét, Ingham ezúttal beleszürkült a mezőnybe, és csupán a kilencedik helyen végzett.

A Superenduro-világbajnokság 2024-2025-ös szezonja jövő szombaton fog véget érni a franciaországi Liévinben.

A Prestige newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Billy Bolt 63 pont
  2. Jonathan Walker 48 pont
  3. Mitchell Brightmore 45 pont

A Prestige-vb állása

  1. Billy Bolt 366 pont
  2. Jonathan Walker 266 pont
  3. Ashton Brightmore 239 pont

A Junior-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Marc Fernández Serra 55 pont
  2. Henry Strauss 45 pont
  3. Milan Schmüser 45 pont
  4. Liszka Roland 43 pont

A Junior-vb állása

  1. Marc Fernández Serra 287 pont
  2. Milan Schmüser 251 pont
  3. Toby Shaw 212 pont

  1. Liszka Roland 204 pont

Az ifjúsági-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Fraiser Lampkin 40 pont
  2. Hugo Vukcevic 30 pont
  3. Ramon Godino Gómez 28 pont

Az ifjúsági-vb állása

  1. Ramon Godino Gómez 185 pont
  2. Fraiser Lampkin 167 pont
  3. Michał Laska 146 pont

  1. Kiss Álmos 12 pont 

  1. Halasi József Gergő 6 pont

Az expert-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Jack Price 40 pont 
  2. Paul Bolton 32 pont
  3. Jack Spencer 28 pont

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

0

Kétarcú szombatot zárt a VR46 a Thai Nagydíj hétvégéjén. Amíg Fabio Di Giannantoniónak a mezőny sűrűjében a körülményekkel kellett megharcolnia, addig Franco Morbidellinek a mezőny elejében a vetélytársak okoztak fejtörést.

Ha egy szóval kellene jellemezni a Ducati szombati napját Thaiföldön, talán a kétarcúság lenne a legjobb kifejezés. A Márquez testvérek és Francesco Bagnaia egyértelműen kiemelkedtek a mezőnyből, de Franco Morbidelli teljesítményére sem lehetett panasz. Fermín Aldeguer egyelőre keresi a helyét a bajnokságban, valamint a továbbra sem százszázalékos Fabio Di Giannantonio sem ezt a hétvégét fogja kirakni az ablakba. Már csak azért sem, mert egy furcsa hiba ütötte fel a fejét a VR46 ezen garázsában.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

Di Giannantonio attól félt, hogy kigyullad a motorja

A verseny vége előtt arra lehetett figyelmes a népes nézőközönség, hogy Di Giannantonio a bukótérben, lassú tempóban köröz, majd a kör végeztével kiáll a versenyből. Ekkor még nem tudhattuk pontosan, hogy mi áll a hirtelen versenymegszakítás mögött, azonban Diggia a leintést követően felfedte az igazságot.

„Módosítottunk a motoron, ami növelte a tempónkat és az érzéseimet is javította, szóval erősen kezdhettem meg a futamot. Nem mentünk rosszul, viszont a motorom elkezdett égetni. A kezeimet és a lábaimat is megégette. Még soha nem történt velem hasonló, hovatovább a Ducatinak sem voltak ilyen problémái, szóval elég fura” – rántotta le a leplet a probléma okáról Di Giannantonio, majd hozzátette. – Azonnal tudtuk, hogy ez nem technikai gond, mert jól működött a motor. Muszáj megértenünk, hogy ez velem miért történt meg, és a többiekkel miért nem. Ők is panaszkodtak a meleg miatt, de számomra lehetetlen volt a folytatás.”

Az olasz elárulta, hasonlót már pénteken is érzett, de úgy gondolta, sikerült áthidalniuk ezt a problémát. Elmondása szerint a körülmények már az első körtől kezdve pokoliak voltak, és bevallotta, hogy félt, nehogy kigyulladjon a motor. Bízik benne, hogy a csapat meg tudja oldani a problémát a vasárnapi versenyre.

A 26 éves versenyző a válla állapotáról is beszélt: „Ugyanolyan, mint tegnap. Nem tökéletes. Ami pozitívum, hogy amikor gyorsultunk, akkor tudtam egy kicsit pihentetni, és tudtam kevesebb energiát használni. Emiatt boldog vagyok a hétvége kapcsán. Soha nem gondoltam volna, hogy megérkezek egy új csapathoz, egy új motorhoz, mert a télen nem volt esélyem együtt dolgozni a versenymérnökömmel és az elektronikai mérnökömmel, és így négy tizeddel maradtam el a leggyorsabb körtől. Büszkének kell lennem” – zárta gondolatait Di Giannantonio.

Kiderült, részt vehet-e a szezonnyitón Di Giannantonio

Morbidelli nem hitte el, amit Ogurától látott

Csapattársa, Franco Morbidelli azonban pozitív szombatot zárhatott. Az időmérőn a hatodik, míg a sprinten az ötödik helyen zárt. A 30 éves pilóta – aki a holnapi versenyt három rajthellyel hátrébb kezdheti meg – elismerően nyilatkozott arról az Ai Oguráról, aki mögött célba ért.

„Ma [szombat – a szerk.] egyértelműen Ogura volt az MVP [legértékesebb játékos – a szerk.]. A verseny elején hibáztam, miközben próbáltam megelőzni, aztán arra számítottam, hogy veszíteni fog néhány pozíciót. De ehelyett teljesített egy hibátlan futamot. Rendkívül meggyőző volt ebben a melegben. Nagyon jó látni, hogy így tudott versenyezni élete első MotoGP-sprintjén. Nem az a meglepő számomra, hogy az Aprilia gyors a sprinteken, hanem az, hogy ez élete első királykategóriás hétvégéje” – fogalmazott Morbidelli.

Megbüntették a Bagnaiával kitoló Morbidellit, aki mégis elégedetten távozott a sportfelügyelőktől

„Az első öt hihetetlen munkát végzett, mert nagy volt a lemaradás mögöttünk. Mindenki százhúsz százalékot teljesített. Amikor ezen a határon vagy, keményen harcolhatsz a pozíciókért, máskülönben időt vesztesz” – tette hozzá az olasz, aki szerint az első gumik a játszották a legnagyobb szerepet a versenyen. Kiemelte a nagy meleget is, ami szerinte másnap még rosszabb lesz.

A MotoGP szezonnyitó főversenye vasárnap 9 órakor rajtol el. A Moto3 mezőnye 6:00-kor, a Moto2 pilótai pedig 7:15-kor kapják meg a zöld lámpát. 

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Miller figyelmen kívül hagyta a baljós jeleket a bukása előtt, de az önbizalmát nem törte meg a kiesés

0

Jack Miller elárulta, nem vette számításba a figyelmeztető jeleket a Thai Nagydíj sprintjén, így hiába teljesítette a végzetes kanyart ugyanúgy, mint korábban, elesett. A Pramac motorosa reagált Fabio Quartararo azon megszólalására, miszerint „kikapcsolja az agyát”.

Bár végleges következtetést azért még nem érdemes levonni, de a tesztek és a Thai Nagydíj hétvégéjének eddigi eseményei alapján Jack Miller magára talált, legalábbis ami a tempót illeti. A 30 éves pilóta meglepetésre a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, és nemcsak a Yamahán belül volt ő a legjobb, hanem a Ducatit leszámítva minden gyártót figyelembe véve.

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

A sprint eleje aztán nem alakult ideálisan számára, és visszaesett Ai Ogura, valamint Franco Morbidelli mögé. A hatodik pozíciót ugyanakkor magabiztosan tartotta, ám szinte pontosan féltávnál, a 7. körben elesett a 8-as kanyarban, amivel zárójelbe tette addigi jó szereplését. Miller szerint nem vette számításba a motor „üzeneteit”.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

„Nem így akartam, hogy a sprintfutam alakuljon, de ez van – nyilatkozta. – Keményen nyomtam. A motor által adott összes figyelmeztető jelet figyelmen kívül hagytam. Az utolsó kanyarban volt egy kis alulkormányzottságom, ahogyan a hatosban is, és tovább nyomtam, talán kissé túlságosan is. A nyolcas kanyarba érve ugyanúgy fékeztem, ugyanúgy dőltem be, ugyanazon az íven mentem, de egyszerűen elszállt. Szimplán abban a kritikus pillanatban történt, amikor az [első] gumi hőmérséklete és nyomása is elérte a csúcsot, és elkezdett elfogyni. Franky volt előttem, Ai pedig Pecco [Bagnaia] felé közeledett. Szóval abban reménykedtem, hogy előttem kialakul egy csata, amely majd kisegít. Úgy éreztem, hogy a mögöttem lévő srácokat megtörtem, és csak próbáltam kapaszkodni, amennyire lehetett, de… Kissé túl sok volt.”

Persze az esés nem teszi meg nem történtté a korábbi jó teljesítményt, és szavai alapján Miller nem vesztette el az önbizalmát. „Egyértelműen úgy érzem, hogy oda tudom tenni a motort, ahová kell, tudok vele csúszni, és bármit meg tudok csinálni, amit kell – jelentette ki. – Ez csak versenyzői ösztön kérdése. Szóval tanulunk belőle, és megyünk tovább.”

A leintés után a hetedikként záró márkatár, Fabio Quartararo úgy fogalmazott, hogy Miller „kikapcsolja az agyát” vezetés közben. A négyszeres királykategóriás futamgyőztest szembesítették a francia motoros szavaival. „Abszolút, a Q1-ben és a Q2-ben is így volt – helyeselt. – Azonban nem hiszem, hogy sok olyan srác van, aki nem kapcsolja ki az agyát, amikor háromszáz kilométer per órás sebességgel bedob egy motort egy kanyarba. Ezt kell csinálni.”

Ugyanakkor azt is leszögezte, hogy mindez csak az időmérőre vonatkozik, és versenyzés közben már sokkal tudatosabban vezet, még úgy is, hogy ezúttal pórul járt. „A sprinten működött az agyam, tudtam, mit kell tennem, hogy megpróbáljam megtörni a mögöttem haladó srácokat, és a lehető legtovább közel maradni az [előttem lévő] fiúkhoz” – magyarázta.