back to top
2025. július 11. 17:15
Kezdőlap Blog Oldal 92

Rueda ellenfél nélkül maradt a csillaghullás után, újoncdobogót hozott a Moto3 burirami nyitánya

0

José Antonio Rueda nyerte a Moto3-as Thai Nagydíjat, miután a futam utolsó részére mindenki kihullott körülötte. Csapattársa, Álvaro Carpe dobogóval mutatkozott be állandó pilótaként, ráadásul az utolsó körben Adrián Fernándezt is lehajrázta.

Magyar idő szerint kora reggel rendezték a burirami zárónap első tétre menő eseményét, a Moto3-as Thai Nagydíjat. A pole pozíciót pályafutása során először Matteo Bertelle szerezte meg, mellőle Stefano Nepa és José Antonio Rueda várhatták a piros lámpák kialvását. Közvetlenül a rajt előtt a levegő hőmérséklete 36, míg az aszfalté 56 fokos volt.

González szoros csatában győzte le Viettit a Moto2-ben, Bertelle első pole-ját szerezte a Moto3-ban

Az első sorból Rueda kapta el a legjobban a rajtot, és mindkét előtte lévőt lerajtolta, így átvette a vezetést. Nem sokkal később ráadásul csapattársa, az újonc Álvaro Carpe is maga mögé utasította a Sic58 pilótáját. A köt végén ketten is elestek, Cormac Buchanan bukása Eddie O’Shea-t is magával vitte, ráadásul előbbi tudott továbbmenni.

A 2. körben Bertelle visszavette a vezetést, de csak néhány másodperc erejéig, miközben Carpe egészen a nyolcadik pozícióig zuhant vissza, Ennek David Muñoz örült a legjobban, aki aztán a következő körben már Bertellét megelőzve már a második pozícióba kapaszkodott fel. A harmadik helyre pedig Ryusei Yamanaka jött fel.

Az 5. körben hátrébb alakult ki csata, Dennis Foggia és Adrián Fernández párharcából Ángel Piqueras jött ki jól, és zárkózott fel a hetedik pozícióba, de csak pár másodperc erejéig, mert aztán szélesre futott, és még Taiyo Furusato is elment mellette. Egy körrel később Bertelle visszaelőzte Muñozt, így ismét a második helyen haladt.

Ugyanebben a körben a hazai pályán szereplő Tatchakorn Buasri, valamint Valentin Perrone is elesett a 8-as kanyarban. Mindeközben Luca Lunetta egészen a harmadik pozícióig jött fel, sőt, aztán át is vette a vezetést. Hátrébb Furusato bukott a 3-as kanyarban, így a Team Asia futamának érdemi része hamar véget ért.

Rueda eközben visszavette a vezetést, míg Yamanaka újra a második helyen haladt, Muñoz pedig Lunettával ért össze, és utóbbinak a kavicságyon kellett keresztülmennie, így egészen a huszadik pozícióig zuhant vissza. Az Intact GP pilótájának megmozdulását a sportfelügyelők hosszú körös büntetéssel „jutalmazták”.

Guido Pini szintén feladta a versenyt, ám a nagyobb drámát Yamanaka bukása jelentette a 3-as kanyarban. Ennek következtében Rueda és Muñoz párosa elhúzott, annak ellenére is, hogy oda-vissza előzgették egymást. Igaz, az ifjabbik spanyol motorosnak a szankciója miatt nem volt valós esélye a győzelemre.

A 13. körben jött a következő dráma, ugyanis Muñoz is a földre került, mielőtt letölthette volna büntetését. Rueda ennek következtében több mint 2 másodperces előny birtokában motorozott, a második helyért viszont ádáz csata zajlott. Fernández a következő körben agresszívan vetődött e Carpe mellé, de aztán nemcsak az újonc, hanem Piqueras is elment mellette, igaz, a célegyenesben egykori csapattárát vissza tudta előzni, aki mellett Nepa is el tudott menni.

A 16. körben újabb bukás történt, ugyanis Piqueras és Joel Kelso ütközött, aminek következtében Foggiának is jelentős kerülőt kellett tennie. Ennek következtében Nepa jött fel a második pozícióba, akit Fernández, Carpe, valamint kicsit messzebbről Scott Ogden követett.

A 18., utolsó előtti körben Nepa szélesre ment, így mindkét spanyol ellenfele megelőzte. Az utolsó körben Carpe megelőzte Fernándezt, aki azonban visszavette a második pozíciót. Az utolsó szó joga viszont az újoncé volt, aki mindössze 65 ezreddel múlta felül honfitársát, megszerezve a második pozíciót. Rueda győzelméhez semmilyen kétség nem fért, míg az utolsó körben Ogden és Jakob Rosenthaler is bukott.

A Moto3 burirami futamának végeredménye

Ellenállhatatlan Bolt a világ tetején, remeklő Liszka a newcastle-i Superenduro-vb-fordulón

0

Billy Bolt ellentmondást nem tűrő módon húzta be ötödik világbajnoki címét a Superenduro-vb newcastle-i fordulójában. A magyar színeket egyedül képviselő Liszka Roland remekül muzsikált, és mindössze egy utólagos büntetés miatt maradt le az összetettbeli dobogóról. 

Szombaton megrendezték a 2024–2025-ös Superenduro-világbajnokságának hatodik fordulóját, melynek a newcastle-i Utilita Arena adott otthon. Mivel az Európa-kupa mezőnye már korábban, az MVM Dome-ban befejezte az idei szezont, így egy magyarért, Liszka Rolandért szoríthattunk, aki a délelőtti program során remekül teljesített, ugyanis az időmérőn a harmadik helyet kaparintotta meg.

Ez történt a Prestige kategóriában

Az estét a Prestige kategória Superpole-ja, ezen belül is a brit William Hoare 34,700-as köre nyitotta meg. Billy Bolt kényelmes, másfél másodperces előnnyel húzta be a Superpole-t annak ellenére, hogy messze nem volt tökéletes a köre. Mögötte Mitchell Brightmore és Johnny Walker zártak, Ashton Brightmore pedig a sziklakertben dobott el magától rengeteg időt, így csupán az ötödik helyet csípte el. 

Az első verseny elején a helyi hősök hozták a kötelezőt. A legerősebbek első felvonására nagyrészt a nyugalom volt jellemző, nem történt nagyobb akció, Bolt és a Brightmore testvérek remekül menedzselték az elejét. A futamot végül a címvédő nyerte meg, a fivérek előtt Mitchell, Ashton sorrendben. 

A második futam rajtját követően Daniel Mundell jöhetett el elsőként, azonban pünkösdi királysága nem sokáig tarthatott. Walker és Bolt azonnal magukhoz ragadták a kezdeményezést, és villámgyorsan kisajátították az első két helyet. Ashton Brightmore számára sem telt sok időbe, hogy a dobogón találja magát. Mind Bolt, mind Walker hibázott a verseny középső szakaszában (előbbi a sziklakerten, utóbbi a középső, fás szakaszon). A címvédő pedig egy kemény manőverrel gyűrte le honfitársát. Ezután Boltot már senki nem tudta megállítani, és ellentmondást nem tűrően húzta be a második versenyt, és így a világbajnokságot is.

Arra készülhetett a brit publikum, hogy az utolsó futamon örömmotorozást láthatnak teljes nyugalommal. A versenyzők azonban rácáfoltak erre, és egy őrült viadalt produkáltak szemet gyönyörködtető manőverekkel. A már ötszörös világbajnok Bolt három társát is megelőzte a sziklakertben, azonban Walker a cél utáni visszafordítóban visszatámadott. A négy brit titán elképesztő vezetéssel örvendeztette meg a nézőket. Bolt, mondhatni, a saját versenyét is megnehezítette, ugyanis amikor átvette a vezetést, hibázott. Egy perccel a vége előtt Ashton Brightmore kemény előzéssel utasította maga mögé Walkert, utóbbi pedig Bolt előtt csukta be a kaput. Bolt végül megelőzte Walkert, az utolsó másodpercekben pedig Brightmore hibáját is kihasználta. Végül Bolt behúzta a szezon talán legőrültebb versenyét Walker és Ashton Brightmore előtt. 

A Junior kategória dióhéjban 

A Junior kategória első versenyén Liszka rajtja jól sikerült, és pillanatok alatt Milan Schmüser nyomába eredhetett. Már a futam elején komolyabb előnyt építettek ki egymás és a vetélytársak előtt, a harmadik helyért pedig komoly bunyó zajlott. Három perc tizenöt másodperccel a vége előtt a német hibázott, így Liszka közvetlen közelről támadhatta. Egy tízzel a leintés előtt Marc Fernández Serra, kihasználva a kisebb hibákat, ledolgozta hátrányát az első kettővel szemben. A végén pedig jött a dráma. Liszkának sokkal jobban jött ki az ugrató, és kívülről előzte Schmüsert, azonban a visszafordítóban fennakadt a németen. Liszka a sziklakertben hibázott egy kisebbet, Fernández Serra pedig lecsapott a kínálkozó lehetőségre, és megnyerte az első versenyt. Liszka végül a második helyen fejezte be a futamot, a harmadik pozíciót pedig Schmüser csípte el. Később – mivel kis túlzással „áthajtott” német kollégáján – tíz másodperccel „díjazták” Liszkát, aki így a negyedik helyig csúszott vissza. Ezáltal Schmüser lett végül a második, Henry Strauss pedig a harmadik.

A fordított rajtrácsos második versenyen Liszka rajtja nem sikerült jól, és visszacsúszott az utolsó helyig, azonban nem sokáig tartózkodott ebben a pozícióban. Közvetlen ellenfelei viszont szinte azonnal magukhoz ragadták a kezdeményezést. Milan Schmüser bátor manőverrel előzte meg Fernández Serrát. A német később hibázott a sziklakertben, így egycsapásra nem vált sétagaloppá a versenye. A spanyol később megelőzte a németet, aki az utolsó másodpercekben kétszer is elesett. Liszka eközben folyamatosan vadászta le ellenfeleit, két perccel a vége előtt a hatodik helyen állt. Az utolsó másodpercekben megelőzte Marius Achim Popovicit, és Szymon Kust is, így végül a negyedik helyen ért célba. A versenyt Fernández Serra nyerte meg Toby Shaw és Schmüser előtt.

Szokás mondani, hogy egyszer fent, egyszer lent, ugyanis a zárófutam rajtja is remekül sikerült Liszkának, hiszen a második helyet kaparintotta meg. Schmüser azonnal nagy előnyt épített ki, Strauss pedig óriási vemehenciával üldözte a 20 éves magyart. Bár Liszka folyamatosan szakadt le a KTM-esről, de ő is nyúlt el Fernández Serrától. Schmüser ismét bukott a verseny legvégén, így azonnal nyílttá vált a küzdelem. Strauss végül behúzta a futamot, nyomában Liszkával, aki az utolsó métereken megizzasztotta a németet. A dobogó alsó fokát Fernández Serra szerezte meg. Liszka tehát sorrendben két negyedik és egy második hellyel zárta a newcastle-i fordulót, aminek következtében az összesített eredménytábla negyedik helyéről térhetett nyugovóra, mindössze két ponttal lemaradva az összetett dobogóról.

Az ifjúsági kategória szombati eseményei

Az ifjúsági kategória első versenyének legjobb pozíciójából Ramón Godino Gómez indulhatott, aki azonnal el is vesztette ezen privilégiumát, ugyanis Fraiser Lampkin jobb rajtot tudott venni. A spanyol azonban nem adta fel, és azonnal elkezdte üldözni brit vetélytársát, azonban Godino Gómez hibázott a sziklakertben, és elesett. A pálya ezen szakasza folyamatosan szedte áldozatait, igazi tömegjelenetek alakultak ki, olyannyira, hogy maga Lampkin is fennakadt a forgalmon. Egy perccel a vége előtt Hugo Vukcevic kezdte kergetni a britet, azonban ő is hibázott egy kisebbet, így végül a Beta versenyzője be tudta húzni a futamot Vukcevic és Luca Kropitsch előtt. A bajnokságot vezető Godino Gómez végül a negyedik helyen zárt.

A második futamot is Lampkin kezdte a legjobban, mögötte Godino Gómez és Michael Blake harcoltak nagyot, utóbbi azonban hamar kiírta magát az élmenők közül. A spanyol ismét rengeteg időt dobott el a sziklakertben, Michał Laska pedig köszönte szépen a lehetőséget. Lampkin ezúttal sem adott sok esélyt ellenfeleinek, és a záróversenyüket is tükörsimán húzta be. Mögötte Laska és Vukcevic kergették egymást, előbbi sikerével. A belga a rönköknál hibázott, ezáltal a dobogó alsó fokát is elvesztette, melyet Godino Gómez örökölt meg. 

Expert kategória: csupa brittel!

A program első futamát az Expert kategória szolgáltatta. Ez a kategória csak erre a napra verődött össze, versenyzői gárdáját kizárólag brit pilóták alkották. Az első közös versenyüket meggyőző fölénnyel Jack Price húzta be, mögötte azonban folyamatosan keveredtek a kártyák. Végül Max Ingham és Paul Bolton zártak a további dobogós helyeken. 

A második versenyen is Price kezdett a legjobban. Előnye ezúttal jóval kisebb volt vetélytársaival szemben, de így sem jelentett semmi sem komolyabb veszélyt győzelmére. Mögötte Bolton és Jack Spencer zárták az estét, Ingham ezúttal beleszürkült a mezőnybe, és csupán a kilencedik helyen végzett.

A Superenduro-világbajnokság 2024-2025-ös szezonja jövő szombaton fog véget érni a franciaországi Liévinben.

A Prestige newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Billy Bolt 63 pont
  2. Jonathan Walker 48 pont
  3. Mitchell Brightmore 45 pont

A Prestige-vb állása

  1. Billy Bolt 366 pont
  2. Jonathan Walker 266 pont
  3. Ashton Brightmore 239 pont

A Junior-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Marc Fernández Serra 55 pont
  2. Henry Strauss 45 pont
  3. Milan Schmüser 45 pont
  4. Liszka Roland 43 pont

A Junior-vb állása

  1. Marc Fernández Serra 287 pont
  2. Milan Schmüser 251 pont
  3. Toby Shaw 212 pont

  1. Liszka Roland 204 pont

Az ifjúsági-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Fraiser Lampkin 40 pont
  2. Hugo Vukcevic 30 pont
  3. Ramon Godino Gómez 28 pont

Az ifjúsági-vb állása

  1. Ramon Godino Gómez 185 pont
  2. Fraiser Lampkin 167 pont
  3. Michał Laska 146 pont

  1. Kiss Álmos 12 pont 

  1. Halasi József Gergő 6 pont

Az expert-vb newcastle-i fordulójának végeredménye

  1. Jack Price 40 pont 
  2. Paul Bolton 32 pont
  3. Jack Spencer 28 pont

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

0

Kétarcú szombatot zárt a VR46 a Thai Nagydíj hétvégéjén. Amíg Fabio Di Giannantoniónak a mezőny sűrűjében a körülményekkel kellett megharcolnia, addig Franco Morbidellinek a mezőny elejében a vetélytársak okoztak fejtörést.

Ha egy szóval kellene jellemezni a Ducati szombati napját Thaiföldön, talán a kétarcúság lenne a legjobb kifejezés. A Márquez testvérek és Francesco Bagnaia egyértelműen kiemelkedtek a mezőnyből, de Franco Morbidelli teljesítményére sem lehetett panasz. Fermín Aldeguer egyelőre keresi a helyét a bajnokságban, valamint a továbbra sem százszázalékos Fabio Di Giannantonio sem ezt a hétvégét fogja kirakni az ablakba. Már csak azért sem, mert egy furcsa hiba ütötte fel a fejét a VR46 ezen garázsában.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

Di Giannantonio attól félt, hogy kigyullad a motorja

A verseny vége előtt arra lehetett figyelmes a népes nézőközönség, hogy Di Giannantonio a bukótérben, lassú tempóban köröz, majd a kör végeztével kiáll a versenyből. Ekkor még nem tudhattuk pontosan, hogy mi áll a hirtelen versenymegszakítás mögött, azonban Diggia a leintést követően felfedte az igazságot.

„Módosítottunk a motoron, ami növelte a tempónkat és az érzéseimet is javította, szóval erősen kezdhettem meg a futamot. Nem mentünk rosszul, viszont a motorom elkezdett égetni. A kezeimet és a lábaimat is megégette. Még soha nem történt velem hasonló, hovatovább a Ducatinak sem voltak ilyen problémái, szóval elég fura” – rántotta le a leplet a probléma okáról Di Giannantonio, majd hozzátette. – Azonnal tudtuk, hogy ez nem technikai gond, mert jól működött a motor. Muszáj megértenünk, hogy ez velem miért történt meg, és a többiekkel miért nem. Ők is panaszkodtak a meleg miatt, de számomra lehetetlen volt a folytatás.”

Az olasz elárulta, hasonlót már pénteken is érzett, de úgy gondolta, sikerült áthidalniuk ezt a problémát. Elmondása szerint a körülmények már az első körtől kezdve pokoliak voltak, és bevallotta, hogy félt, nehogy kigyulladjon a motor. Bízik benne, hogy a csapat meg tudja oldani a problémát a vasárnapi versenyre.

A 26 éves versenyző a válla állapotáról is beszélt: „Ugyanolyan, mint tegnap. Nem tökéletes. Ami pozitívum, hogy amikor gyorsultunk, akkor tudtam egy kicsit pihentetni, és tudtam kevesebb energiát használni. Emiatt boldog vagyok a hétvége kapcsán. Soha nem gondoltam volna, hogy megérkezek egy új csapathoz, egy új motorhoz, mert a télen nem volt esélyem együtt dolgozni a versenymérnökömmel és az elektronikai mérnökömmel, és így négy tizeddel maradtam el a leggyorsabb körtől. Büszkének kell lennem” – zárta gondolatait Di Giannantonio.

Kiderült, részt vehet-e a szezonnyitón Di Giannantonio

Morbidelli nem hitte el, amit Ogurától látott

Csapattársa, Franco Morbidelli azonban pozitív szombatot zárhatott. Az időmérőn a hatodik, míg a sprinten az ötödik helyen zárt. A 30 éves pilóta – aki a holnapi versenyt három rajthellyel hátrébb kezdheti meg – elismerően nyilatkozott arról az Ai Oguráról, aki mögött célba ért.

„Ma [szombat – a szerk.] egyértelműen Ogura volt az MVP [legértékesebb játékos – a szerk.]. A verseny elején hibáztam, miközben próbáltam megelőzni, aztán arra számítottam, hogy veszíteni fog néhány pozíciót. De ehelyett teljesített egy hibátlan futamot. Rendkívül meggyőző volt ebben a melegben. Nagyon jó látni, hogy így tudott versenyezni élete első MotoGP-sprintjén. Nem az a meglepő számomra, hogy az Aprilia gyors a sprinteken, hanem az, hogy ez élete első királykategóriás hétvégéje” – fogalmazott Morbidelli.

Megbüntették a Bagnaiával kitoló Morbidellit, aki mégis elégedetten távozott a sportfelügyelőktől

„Az első öt hihetetlen munkát végzett, mert nagy volt a lemaradás mögöttünk. Mindenki százhúsz százalékot teljesített. Amikor ezen a határon vagy, keményen harcolhatsz a pozíciókért, máskülönben időt vesztesz” – tette hozzá az olasz, aki szerint az első gumik a játszották a legnagyobb szerepet a versenyen. Kiemelte a nagy meleget is, ami szerinte másnap még rosszabb lesz.

A MotoGP szezonnyitó főversenye vasárnap 9 órakor rajtol el. A Moto3 mezőnye 6:00-kor, a Moto2 pilótai pedig 7:15-kor kapják meg a zöld lámpát. 

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Miller figyelmen kívül hagyta a baljós jeleket a bukása előtt, de az önbizalmát nem törte meg a kiesés

0

Jack Miller elárulta, nem vette számításba a figyelmeztető jeleket a Thai Nagydíj sprintjén, így hiába teljesítette a végzetes kanyart ugyanúgy, mint korábban, elesett. A Pramac motorosa reagált Fabio Quartararo azon megszólalására, miszerint „kikapcsolja az agyát”.

Bár végleges következtetést azért még nem érdemes levonni, de a tesztek és a Thai Nagydíj hétvégéjének eddigi eseményei alapján Jack Miller magára talált, legalábbis ami a tempót illeti. A 30 éves pilóta meglepetésre a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, és nemcsak a Yamahán belül volt ő a legjobb, hanem a Ducatit leszámítva minden gyártót figyelembe véve.

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

A sprint eleje aztán nem alakult ideálisan számára, és visszaesett Ai Ogura, valamint Franco Morbidelli mögé. A hatodik pozíciót ugyanakkor magabiztosan tartotta, ám szinte pontosan féltávnál, a 7. körben elesett a 8-as kanyarban, amivel zárójelbe tette addigi jó szereplését. Miller szerint nem vette számításba a motor „üzeneteit”.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

„Nem így akartam, hogy a sprintfutam alakuljon, de ez van – nyilatkozta. – Keményen nyomtam. A motor által adott összes figyelmeztető jelet figyelmen kívül hagytam. Az utolsó kanyarban volt egy kis alulkormányzottságom, ahogyan a hatosban is, és tovább nyomtam, talán kissé túlságosan is. A nyolcas kanyarba érve ugyanúgy fékeztem, ugyanúgy dőltem be, ugyanazon az íven mentem, de egyszerűen elszállt. Szimplán abban a kritikus pillanatban történt, amikor az [első] gumi hőmérséklete és nyomása is elérte a csúcsot, és elkezdett elfogyni. Franky volt előttem, Ai pedig Pecco [Bagnaia] felé közeledett. Szóval abban reménykedtem, hogy előttem kialakul egy csata, amely majd kisegít. Úgy éreztem, hogy a mögöttem lévő srácokat megtörtem, és csak próbáltam kapaszkodni, amennyire lehetett, de… Kissé túl sok volt.”

Persze az esés nem teszi meg nem történtté a korábbi jó teljesítményt, és szavai alapján Miller nem vesztette el az önbizalmát. „Egyértelműen úgy érzem, hogy oda tudom tenni a motort, ahová kell, tudok vele csúszni, és bármit meg tudok csinálni, amit kell – jelentette ki. – Ez csak versenyzői ösztön kérdése. Szóval tanulunk belőle, és megyünk tovább.”

A leintés után a hetedikként záró márkatár, Fabio Quartararo úgy fogalmazott, hogy Miller „kikapcsolja az agyát” vezetés közben. A négyszeres királykategóriás futamgyőztest szembesítették a francia motoros szavaival. „Abszolút, a Q1-ben és a Q2-ben is így volt – helyeselt. – Azonban nem hiszem, hogy sok olyan srác van, aki nem kapcsolja ki az agyát, amikor háromszáz kilométer per órás sebességgel bedob egy motort egy kanyarba. Ezt kell csinálni.”

Ugyanakkor azt is leszögezte, hogy mindez csak az időmérőre vonatkozik, és versenyzés közben már sokkal tudatosabban vezet, még úgy is, hogy ezúttal pórul járt. „A sprinten működött az agyam, tudtam, mit kell tennem, hogy megpróbáljam megtörni a mögöttem haladó srácokat, és a lehető legtovább közel maradni az [előttem lévő] fiúkhoz” – magyarázta.

Bezzecchi felfedte, mi okozta rémálomszerű rajtját

0

Poros rajtkocka, kipörgő hátsó kerék és balra kitörő motor. Ezek együttes hatása okozta Marco Bezzecchi borzasztó rajtját a Thai Nagydíj sprintfutamán, ami meg is pecsételte szombati napját. Az olasz szót ejtett a nagy melegről, de a remekül kezdő újonc márkatársát is méltatta.

A MotoGP szezonnyitójának szombati napja is elsősorban a Márquez fivérekről szólt, ugyanis a báty húzta be az időmérőt, valamint a sprintversenyt is, és 1931 nap után először az ő nevével kezdődik az egyéni világbajnokság táblázata.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

A Márquez testvérek tehát a második napon is ragyogtak, ellenben Marco Bezzecchivel, aki a remek pénteket követően egy csapnivaló szombatot zárt. Az Aprilia gyári versenyzője az időmérőn a kilencedik helyet kaparintotta meg, a sprintverseny pedig rémálomszerűen kezdődött számára, ugyanis borzasztó rajtot fogott, miután motorja balra kitört a kipörgő hátsó kereke miatt. Az olasz vissza is csúszott a mezőny végére, ahonnan bár remekül egerészte fel magát, de a pontszerzésre esélye sem volt. A kockás zászlót a tizenkettedik helyen motorozva látta meg.

„Nehéz nap volt, Reggel óta problémákkal küzdöttünk, melyek közül a rajt volt a legnagyobb – kezdte Bezzecchi. –  Poros volt a rajtkockám, de ez bárkivel bármikor előfordulhat, ez teljesen normális. Sajnos ez ma velem történt meg, és természetesen megyünk tovább előre.”

„Elmondhatjuk, hogy a por miatt volt a rossz rajtom, ugyanis az adatok azt támasztják alá, hogy nem hibáztam. Pontosan ugyanúgy cselekedtem, ahogyan a szabadedzések rajtpróbáin. De még mindig lesz egy holnapunk [vasárnap – a szerk.] és megpróbálunk jobban teljesíteni” – tette hozzá, majd kifejtette, hogy nem csak a kipörgő hátsó kerék okozta vesztét a rajtnál. – „A motorom teljesen elment balra. Fékeznem kellett, hogy elkerüljem az ütközést, és azonnal az utolsó helyen találtam magam. Ezen a ponton minden nehezebbé vált.”

Bezzecchi elkerülhette volna a bukást, de most akarta feszegetni a határait

„A rajt után jól jöttünk fel, de utána a szokásos történet következett a forgalom miatt. Ha nem tudsz tiszta levegőben motorozni, néhány kör után minden elkezd túlmelegedni, és gátakba fogsz ütközni. Ez hátul normális” – folytatta.

Bezzecchi márkatársáról, Ai Oguráról is szót ejtett. A japán remek versenyzéssel, Francesco Bagnaiát végig üldözve a negyedik helyen fejezte be élete első királykategóriás sprintfutamát. Az olasz pilóta természetesen gratulált az újoncnak, akinek az adataiból ki tudják olvasni, hogy miben jobb a Trackhouse, mint ők. Bezzecchi hozzátette, nem lepődött meg Ogura teljesítményén, ennek ellenére hihetetlen eredményként aposztrofálta a japán negyedik pozícióját.

Végig Bagnaiát másolta az időmérő és a sprint üde színfoltja, aki saját magát is meglepte

És, ami a elképesztő hőséget illeti [a rajt időpontjára 36-37 fokot várnak – a szerk.]… a 26 éves versenyző felkészült: „Jól éreztem magam, nem menedzselhetetlen a meleg. Holnap [vasárnap] keményebb lesz, hiszen duplaannyit fogunk menni. A sprinten minden egyszerre történik, és a tested hajlamos azonnal kifulladni. A hosszú versenyhez máshogyan viszonyulsz, de biztosan nehezebb lesz.”

A MotoGP szezonnyitó nagydíját vasárnap 9 órától rendezik meg.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Végig Bagnaiát másolta az időmérő és a sprint üde színfoltja, aki saját magát is meglepte

0

Ai Ogura saját magának is meglepetést okozott a Thai Nagydíj sprintjén elért negyedik helyével. A Trackhouse újonca végig próbálta lekövetni az előtte haladó Francesco Bagnaia mozgását, ami pedig a vasárnapot illeti, nem akart konkrét helyezést kitűzni maga elé célként.

Hiába állt Marc és Álex Márquez, valamint Francesco Bagnaia a Thai Nagydíj sprintjének dobogóján, nem ők jelentették a szombati nap üde színfoltját. Ezt a „szerepet” az újonc Ai Ogura töltötte be, aki már pénteken kisebb meglepetést okozott azzal, hogy az edzésen bejutott a Q2-be. Az igazi durranás viszont csak másnap jött.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

A japán pilóta előbb az ötödik helyre kvalifikálta magát az időmérőn, és ő futotta meg a leggyorsabb kört az Aprilián belül. Aztán pedig lerajtolta Jack Millert, ellenállt Franco Morbidelli támadásának, majd sokáig, ha nem is volt támadási pozícióban, de Bagnaia sarkában haladt. Végül közel 1 másodpercet kapott tőle, de a negyedik pozíció így is gyönyörű eredmény, pláne úgy, hogy a Ducatin kívül egyetlen gyártó képviselője sem előzte meg.

„Egyértelműen nagy meglepetés számomra ez az eredmény – nyilatkozta a sprint után. – Pontosan azt tettem, amit Pecco előttem. Megpróbáltam lemásolni, amit csinált. Ha az ember mögötte motorozik, rájön, hogy mennyire jól vezet. Mindez pedig lehetővé tette számomra, hogy megtanuljam, mennyire tisztának kell lennem.”

Amellett, hogy a háromszoros világbajnoktól is elleshetett ezt-azt, a kialakult helyzet arra is lehetőséget adott Ogurának, hogy tanulmányozza, hogy a Ducati hogyan viselkedik az ő RS-GP-jéhez képest. Végül arra a következtetésre jutott, hogy a Desmosedicinek ugyan megvannak az erősségei, de nem minden területen múlja felül az ő versenygépét.

„Általánosságban nem tudok összevetni minden Apriliát minden Ducatival – magyarázta a tavalyi Moto2-es világbajnok. – Csak Pecco Ducatijával tudok összehasonlításokat végezni, mert az egész versenyen az volt előttem. A közepes sebességű kanyarokban sokat nyertem vele szemben, a »stop & go« típusú kanyarokban viszont erősebbek.”

Amennyiben Ogura vasárnap megismétli a sprinten elért eredményét, esetleg egy vagy két pozícióval hátrébb ér célba, akkor az idősebbik Márquez debütálása óta övé lesz a legjobb bemutatkozás főfutamon (ha pedig hetedikként intik le, akkor ugyanez Scott Reddinggel holtversenyben igaz). Ő azonban nem akar konkrét helyezésre gondolni. „Csak tizenhárom kört teljesítettünk – fogalmazott. – Jól érzem magam. Soha nem helyezéseket tűztem ki magam elé célként. Csak a legjobbamat nyújtottam, és az biztos, hogy ma nagyon boldog vagyok.”

Quartararo szerint Miller nem használta az agyát – és emiatt volt gyorsabb nála

0

Fabio Quartararo kijelentette, ilyen helyezésre számított a Thai Nagydíj sprintjén, ám ezzel együtt szenvedett a motoron a guminyomás miatt. A Yamaha pilótája márkatársa, Jack Miller remek tempójára is kitért.

Mind az öt márka pontot szerzett a Thai Nagydíj sprintjén, vagyis a Yamaha is ott volt az első kilencben. Igaz, csak egy pilótával, Jack Miller ugyanis a hatodik helyről bukott. Ezt a pozíciót Fabio Quartararo örökölte meg, de nem sokáig tudta tartani, ugyanis többször is lecsúszott az ideális ívről, így Pedro Acosta megelőzte.

Így aztán a francia versenyző hetedikként zárt Brad Binder és Joan Mir előtt. Mindez jelentős előrelépés ahhoz képest, ahol tavaly tartottak, főleg a szezon első, nagyobbik részében. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a francia motoros mindennel elégedett: épp ellenkezőleg, egyvalamivel már a burirami teszt óta szenved.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

„A helyezés szempontjából pontosan úgy alakult, ahogyan vártam, mert reálisan a tempók arra volt jó, hogy a hetedik és a kilencedik hely között végezzünk – nyilatkozta. – Tavaly a sprinten kicsit jobb volt a sebességünk, de ez az elöl lévőkre is igaz. Ami viszont az érzést illeti, nem számítottam rá, hogy ennyire szenvedni fogok. Az első gumi nyomása nagyon megemelkedett, úgyhogy nem nyomhattam. A futam felétől gyakorlatilag lehetetlen volt motorozni. Reméljük, holnap jobb nyomással indulunk, és nem mondom, hogy jobban fogunk küzdeni, de legalább közelebb tudunk maradni a többiekhez. Ezen a hétvégén küszködöm az abroncsokkal, különösen az elsővel, de a hátsóval is, mert nincs meg ez az érzés, hogy az első körtől kezdve támadjak, hogy megállítsam a motort, és hogy megtaláljam a tapadást. Ez azonban már a teszteken is így volt, úgyhogy meglátjuk, mit tehetünk holnap.”

Quartararo már pénteken kvalifikálta magát a Q2-be, ahol viszont csak a tizedik helyet szerezte meg, 607 ezreddel elmaradva az élen záró Marc Márqueztől. Meglepetésre nem ő volt a Yamaha legjobbja, hiszen Miller lemaradása alig több mint feleennyi volt, és a negyedik pozíciót kaparintotta meg. Quartararo rámutatott, hogy Francesco Bagnaia szélárnyéka bizonyára segített márkatársának, és félig viccesen egy másik szempontot is kiemelt.

„Kicsit jobban ki tudja kapcsolni az agyát, mint mi – mondta nevetve, utalva arra, hogy Miller talán jobban el tud vonatkoztatni a lehetséges következményekről. – Pecco mögött volt, és szerintem ezt képes volt kihasználni, de a négyes kanyart valószínűleg teljesen kikapcsolt aggyal vette be, mert az idő nagy részét ott nyerte. Mindenesetre az biztos, hogy nagyon gyors volt, számunkra pedig fontos, hogy van egy olyan versenyzőnk, mint Jack, aki kitolja a motorja határait.”

Quartararo arra a kérdésre is válaszolt, hogy lehetnek-e esetleg stílusbeli eltérések kettőjük között. „Nagyon keményen fékez, akárcsak én, és nagyobb általánosságban is úgy gondolom, hogy a vezetési stílusunk több szempontból is nagyon hasonló – fogalmazott. – Nem hiszem, hogy túlságosan markáns különbségek lennének, még ha mindenkinek meg is van a saját vezetési stílusa.”

Millernek tehát alighanem sokat segített, hogy közvetlenül Bagnaia mögött tudott motorozni. Quartararónak viszont ezzel már tavaly is sok gondja akadt, és úgy néz ki, hogy ez idén is jellemző, legalábbis Buriramban mindenképpen. Ennek okát megint csak a Michelin abroncsaiban kell keresni, de úgy véli, más helyszíneken jobb lesz a helyzet.

„Nem tudom, hogy a többiek hogy vannak vele, de én eléggé szenvedek ezzel, különösen itt – jelentette ki. – Persze tudom, hogy más pályákon sokkal jobban érzem magam. Egyedül szeretek menni, de tisztában vagyok vele, hogy bizonyos esetekben jobb lenne követni valakit. Ezen a hétvégén viszont nagyon küszködöm a gumikkal, alig várom, hogy visszatérjünk a normál szerkezethez.”

Bagnaia a vereség ellenére elégedett, Marc Márquez szerint vasárnap a dobogó lesz a minimum

0

Marc Márquez örül, hogy így kezdett a gyári Ducatinál, a Thai Nagydíj főfutamára pedig a dobogót tűzte ki minimális célként. Álex Márquez úgy véli, számára ez volt a maximum a sprinten, míg Francesco Bagnaia szintén boldog, de leszögezte, hogy dolgozniuk kell a tavalyról fennmaradt problémán.

A rajtot és az első kanyarokat leszámítva nem sok izgalmat hozott a Thai Nagydíj sprintje, ami a dobogós pozíciókért folytatott csatát illeti. Marc Márquez győzelemre váltotta pole pozícióját, mögötte pedig viszonylag tisztes távolságban ért célba öccse, Álex, akinek a második helyét pedig Francesco Bagnaia nem tudta veszélyeztetni.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

A nyolcszoros világbajnok jól jött el a rajtnál, így könnyedén megtartotta a vezetést, hogy aztán megnyugtató előnyt alakítson ki testvérével szemben. Győzelmének köszönhetően a 2019-es szezonzáró óta először vezeti a MotoGP összetettjét. Azóta persze meglehetősen hosszú idő, egészen pontosan 1931 nap telt el.

„Természetesen ez egy tökéletes szombat volt – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Nagyszerűen éreztem magam a motoron, az elejétől kiegyensúlyozott voltam, aztán pedig láttam, hogy máris megvan a különbség, és igyekeztem azt menedzselni. Örülök, hogy így kezdtem el az utazásomat a Ducati Lenovóval. A holnapi nap lesz a legfontosabb, de máris megvan az első sprintgyőzelmünk. Szóval meglátjuk. Holnap minimum dobogón kell lennünk, de, ha tudunk, akkor megpróbálunk harcolni a győzelemért.”

Álex Márqueznek nem sikerült annyira jól a rajt, aminek következtében Bagnaia bement mellé az 1-es kanyarban, ám aztán azonnal sikerült visszaszereznie a második pozíciót. Onnantól kezdve pedig előre- és hátrafelé sem nagyon kellett tekintgetnie, figyelembe véve a távolságokat. A Gresini pilótája királykategóriás pályafutása során soha nem állt ennyire jól a bajnoki tabellán.

„Rendkívül boldog vagyok – kezdte. – Ma ez volt a maximális célunk. Minden a rajton és az első körön múlott, főleg úgy, hogy Marc elég keményen nyomta. Remekül startolt, de a harmadik körben is jól ment, úgyhogy azt mondtam magamban, hogy »rendben, itt kell várakoznom, be kell fejeznem a versenyt«. Nagyon örülök. Ahogyan mondtam, ez volt a célunk a sprint előtt, tehát boldog vagyok. Most elkezdem egy kicsit tanulmányozni Marc íveit és minden ilyesmit. Holnap valamivel felkészültebb leszek, ám nehezebbnek is ígérkezik Marc ellen.”

Bagnaia a mezőnyt tekintve a többséghez tartozott gumiválasztás terén, miután előre a kemény keveréket tette fel, ám a két Márqueztől eltért ebben a tekintetben. Ahogyan Ai Ogurától is, aki a futam első felében, ha nem is támadási közelségben, de hajszolta a háromszoros világbajnokot. Az olasz motoros elárulta, ugyanazt tapasztalta, mint a 2024-es szombati versenyeken.

„Nagyon jó a dobogón lenni – jelentette ki. – Figyelembe véve a tegnapi napot és a teszten történteket, boldog vagyok. Azonban dolgoznunk kell, mert még mindig ugyanazt érezzük, mint a tavalyi sprinteken, sok a nehézség a kanyarbejáratokon. Ezen majd dolgozni fogunk, és ez csak az első futam volt, úgyhogy rendben van. Nyomtam, de amikor felismertem, hogy ez túl kockázatos, egyszerűen visszavettem. A harmadik hely mindig jó eredmény.”

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

0

Marc Márquez rajt-cél győzelmet aratott a második helyét csak pár pillanatig elveszítő öccse, Álex, valamint Francesco Bagnaia előtt a Thai Nagydíj sprintjén. Ai Ogura a negyedik pozíciót szerezte meg újoncként.

Magyar idő szerint szombaton délelőtt rendezték a Thai Nagydíj sprintfutamát a MotoGP-ben. A pole pozícióból Marc Márquez indulhatott, miután az időmérőn felülmúlta testvérét, illetve csapattársát, Álex Márquezt és Francesco Bagnaiát. Hátra a közepeset választó Somkiat Chantra kivételével mindenki a lágy gumit tette fel, míg elöl a mezőny többsége a keményre szavazott, de hatan a lágyra voksoltak. Köztük a két Márquez is, Bagnaia viszont a többséghez csatlakozott. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 37, míg az aszfalté 57 fokos volt.

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

Marc Márquez remekül jött el, Bagnaia viszont lerajtolta a Gresini versenyzőjét, aki azonban vissza tudta szerezni a második helyet. Jack Millert Ai Ogura és Franco Morbidelli is megelőzte, ám aztán a VR46 motorosa túl optimistán támadott, így visszakerült az ausztrál pilóta mögé. Az első hármas között viszonylag nagy különbség alakult ki az 1. kör végére, a Trackhouse motorosa viszont elég közel volt Bagnaiához.

Hátrébb Brad Binder és Pedro Acosta üldözték Fabio Quartararót a hetedik helyért. A spanyol pilóta előbb szélesre ment, ám aztán sikerült megtámadnia csapattársát, más kérdés, hogy az előzés nem jött össze a 4. kör elején. Néhány kanyarral később viszont a 20 éves pilóta kihasználta a dél-afrikai versenyző hibáját, és feljött a hetedik pozícióba.

A 8. körben megtörtént a verseny első bukása, ráadásul a hatodik helyen haladó Jack Miller esett el, zárójelbe téve az addigi jó szereplését.Márkatársa, Quartararo szintén hibázott, aminek következtében Acosta maga mögé utasította őt, így már ő motorozott a hatodik pozícióban.

Hátrébb Fabio Di Giannantonio harcolt a tizedik helyért Johann Zarco ellen, ám aztán kis híján elesett, így Raúl Fernández is megelőzte. Két körrel a vége előtt aztán végleg kiállt, de hogy pontosan miért, azt egyelőre nem tudni. Ami az elejét illeti, Marc Márquez győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette, ahogyan öccse második helyét sem, míg Bagnaia a végére azért ellépett Ogurától, aki újoncként a remek negyedik pozíciót szerezte meg. Mögötte Morbidelli, Acosta, Quartararo, Binder és Joan Mir lett a pontszerzők sorrendje. A nyolcszoros világbajnok 1931 nap után vezeti ismét a pontversenyt.

A MotoGP burirami sprintjének végeredménye

González szoros csatában győzte le Viettit a Moto2-ben, Bertelle első pole-ját szerezte a Moto3-ban

0

Manuel González szerezte meg a pole pozíciót a Thai Nagydíj időmérőjén a Moto2-ben, miután felülmúlta Celestino Viettit és Arón Canetet. A Moto3-ban Matteo Bertelle Stefano Nepa és José Antonio Rueda előtt diadalmaskodott.

A MotoGP-é után a Moto2 és a Moto3 időmérőjét is megrendezték a Thai Nagydíj szombati napján. A középső kategóriában Diogo Moreira, Manuel González, Deniz Öncü, Mario Aji, Jorge Navarro, Marcos Ramírez, Jake Dixon, Albert Arenas, Senna Agius, Alonso López, Arón Canet, Izan Guevara, Filip Salač, valamint Barry Baltus jutott tovább a pénteki edzésen, így nekik nem kellett részt venniük a Q1-ben.

A 37 fokos levegőben és 58 fokos aszfalton kezdődő Q1 első mért körét Collin Veijer futotta meg, az holland újonc 1:35.720-szal kezdett. Az első próbálkozások után Darryn Binder 1:34.901-gyel állt az élre, 18 századdal megelőzve Adrián Huertast, mögöttük pedig Daniel Holgado és Tony Arbolino volt a sorrend. Sőt, a spanyol versenyző aztán 79 ezredre csökkentette hátrányát, így feljött a második pozícióba, a negyedik helyre pedig Celestino Vietti ugrott fel.

Miután a versenyzők visszatértek a pályára, az élmezőny tagjai közül senki nem javított. Ezt követően Vietti némileg gyorsult, de maradt a negyedik pozícióban. A sorrend aztán később sem változott, így Binder, Holgado, Huertas és Vietti jutottak tovább a Q2-be, míg mögöttük Iván Ortolá, Arbolino és a többiek lemaradtak.

A Q2 első gyorskörei után Barry Baltus állt az élre 1:34.902-es körének köszönhetően, 57 ezreddel megelőzve Gonzálezt, és további 28-cal Bindert. Ezután nem is változott az élmezőny sorrendje, amíg a pilóták meg nem látogatták a bokszutcát, majd vissza nem tértek onnan.

Ekkor Ramírez Canetet megelőzve felugrott a negyedik pozícióba, míg Öncü a hatodik helyig zárkózott fel. Azonban náluk is gyorsabb volt Agius, aki mindössze 12 ezredes hátránnyal a második legjobb időt futotta meg. Aztán viszont csapattársa is javított, és González 1:34.634-gyel átvette a vezetést, 36 ezreddel megelőzve Viettit és 205-tel Canetet, mg Agius felülmúlta Baltust. Később már egyikük sem tudott javítani, így Gonzálezé lett a pole az Intcat GP csapatával teljesített első hétvégéjén.

A Moto2 burirami időmérőjének végeredménye

A legkisebb géposztályban Matteo Bertelle, Stefano Nepa, José Antonio Rueda, Ryusei Yamanaka, Ángel Piqueras, Adrián Fernández, David Almansa, David Muñoz, Taiyo Furusato, Riccardo Rossi, Nicola Carraro, Joel Kelso, Scott Ogden, illetve Luca Lunetta harcolta ki a továbbjutást az edzésen, így a többieknek kellett megküzdeniük a maradék négy helyért.

Az első mért kört Álvaro Carpe futotta meg, az újonc 1:41.490-nel nyitott, megelőzve Tatchakorn Buasrit, Adrián Crucest és Joel Estebant. A következő próbálkozások után a thai pilóta 1:41.233-mal vette át a vezetést, míg a harmadik pozícióba Valentin Perrone jött fel. Esteban így kiszorult a legjobb négyből, ahogyan a közvetlenül mögötte lévő Dennis Foggia sem állt továbbjutásra.

Miután a pilóták visszatértek a pályára, Carpe 287 ezredes előnnyel visszavette a vezetést, míg hátrébb Foggia a harmadik, míg Eddie O’Shea  a negyedik helyre jött fel. A spanyol versenyző eközben három piros szektorral kezdett, ám végül nem tudott javítani, ugyanis Guido Pini bukott előtte az utolsó kanyarban. Az olasz pilótának szerencséje volt, hogy ellenfele nem ment át a lábán. Ennélfogva végül nem változott az első négy sorrendje.

A Q2-ben Bertelle kezdett a legjobban, 1:40.400-as köre 384 ezreddel bizonyult jobbnak Muñozénál, míg mögöttük Kelso és Rossi volt a sorrend. Az ausztrál versenyző aztán 339 ezredre csökkentette lemaradását, míg a harmadik pozícióba Lunetta jött fel. Az első pályára gurulások után a legjobb tizenhárom 1 másodpercen belül volt.

A hajrában José Antonio Rueda javított, és 96 ezredes hátrányban feljött a második helyre. Nem sokkal később Nepa hátránya már csak 82 ezred volt, miközben Carraro elesett. Végül ez maradt az első három sorrendje, míg mögéjük Ogden, Lunetta, valamint Carpe zárkózott fel. Bertelle pályafutása első pole pozícióját szerezte a Moto3-ban.

A Moto3 burirami időmérőjének végeredménye