back to top
2025. július 11. 20:11
Kezdőlap Blog Oldal 93

González szoros csatában győzte le Viettit a Moto2-ben, Bertelle első pole-ját szerezte a Moto3-ban

0

Manuel González szerezte meg a pole pozíciót a Thai Nagydíj időmérőjén a Moto2-ben, miután felülmúlta Celestino Viettit és Arón Canetet. A Moto3-ban Matteo Bertelle Stefano Nepa és José Antonio Rueda előtt diadalmaskodott.

A MotoGP-é után a Moto2 és a Moto3 időmérőjét is megrendezték a Thai Nagydíj szombati napján. A középső kategóriában Diogo Moreira, Manuel González, Deniz Öncü, Mario Aji, Jorge Navarro, Marcos Ramírez, Jake Dixon, Albert Arenas, Senna Agius, Alonso López, Arón Canet, Izan Guevara, Filip Salač, valamint Barry Baltus jutott tovább a pénteki edzésen, így nekik nem kellett részt venniük a Q1-ben.

A 37 fokos levegőben és 58 fokos aszfalton kezdődő Q1 első mért körét Collin Veijer futotta meg, az holland újonc 1:35.720-szal kezdett. Az első próbálkozások után Darryn Binder 1:34.901-gyel állt az élre, 18 századdal megelőzve Adrián Huertast, mögöttük pedig Daniel Holgado és Tony Arbolino volt a sorrend. Sőt, a spanyol versenyző aztán 79 ezredre csökkentette hátrányát, így feljött a második pozícióba, a negyedik helyre pedig Celestino Vietti ugrott fel.

Miután a versenyzők visszatértek a pályára, az élmezőny tagjai közül senki nem javított. Ezt követően Vietti némileg gyorsult, de maradt a negyedik pozícióban. A sorrend aztán később sem változott, így Binder, Holgado, Huertas és Vietti jutottak tovább a Q2-be, míg mögöttük Iván Ortolá, Arbolino és a többiek lemaradtak.

A Q2 első gyorskörei után Barry Baltus állt az élre 1:34.902-es körének köszönhetően, 57 ezreddel megelőzve Gonzálezt, és további 28-cal Bindert. Ezután nem is változott az élmezőny sorrendje, amíg a pilóták meg nem látogatták a bokszutcát, majd vissza nem tértek onnan.

Ekkor Ramírez Canetet megelőzve felugrott a negyedik pozícióba, míg Öncü a hatodik helyig zárkózott fel. Azonban náluk is gyorsabb volt Agius, aki mindössze 12 ezredes hátránnyal a második legjobb időt futotta meg. Aztán viszont csapattársa is javított, és González 1:34.634-gyel átvette a vezetést, 36 ezreddel megelőzve Viettit és 205-tel Canetet, mg Agius felülmúlta Baltust. Később már egyikük sem tudott javítani, így Gonzálezé lett a pole az Intcat GP csapatával teljesített első hétvégéjén.

A Moto2 burirami időmérőjének végeredménye

A legkisebb géposztályban Matteo Bertelle, Stefano Nepa, José Antonio Rueda, Ryusei Yamanaka, Ángel Piqueras, Adrián Fernández, David Almansa, David Muñoz, Taiyo Furusato, Riccardo Rossi, Nicola Carraro, Joel Kelso, Scott Ogden, illetve Luca Lunetta harcolta ki a továbbjutást az edzésen, így a többieknek kellett megküzdeniük a maradék négy helyért.

Az első mért kört Álvaro Carpe futotta meg, az újonc 1:41.490-nel nyitott, megelőzve Tatchakorn Buasrit, Adrián Crucest és Joel Estebant. A következő próbálkozások után a thai pilóta 1:41.233-mal vette át a vezetést, míg a harmadik pozícióba Valentin Perrone jött fel. Esteban így kiszorult a legjobb négyből, ahogyan a közvetlenül mögötte lévő Dennis Foggia sem állt továbbjutásra.

Miután a pilóták visszatértek a pályára, Carpe 287 ezredes előnnyel visszavette a vezetést, míg hátrébb Foggia a harmadik, míg Eddie O’Shea  a negyedik helyre jött fel. A spanyol versenyző eközben három piros szektorral kezdett, ám végül nem tudott javítani, ugyanis Guido Pini bukott előtte az utolsó kanyarban. Az olasz pilótának szerencséje volt, hogy ellenfele nem ment át a lábán. Ennélfogva végül nem változott az első négy sorrendje.

A Q2-ben Bertelle kezdett a legjobban, 1:40.400-as köre 384 ezreddel bizonyult jobbnak Muñozénál, míg mögöttük Kelso és Rossi volt a sorrend. Az ausztrál versenyző aztán 339 ezredre csökkentette lemaradását, míg a harmadik pozícióba Lunetta jött fel. Az első pályára gurulások után a legjobb tizenhárom 1 másodpercen belül volt.

A hajrában José Antonio Rueda javított, és 96 ezredes hátrányban feljött a második helyre. Nem sokkal később Nepa hátránya már csak 82 ezred volt, miközben Carraro elesett. Végül ez maradt az első három sorrendje, míg mögéjük Ogden, Lunetta, valamint Carpe zárkózott fel. Bertelle pályafutása első pole pozícióját szerezte a Moto3-ban.

A Moto3 burirami időmérőjének végeredménye

Mást nem tud tenni, jobb híján elnézést kért a versenyigazgató Bagnaiától az „emberi hibáért”

0

Mike Webb elnézést kért Francesco Bagnaiától, miután a gyári Ducati pilótája többek között a tévesen jelzett sárga zászló miatt nem jutott be a Q2-be a Thai Nagydíj edzésén. A MotoGP versenyigazgatója hangsúlyozta, a nyilvánvaló igazságtalanság ellenére nem adhatták vissza az olasz versenyző törölt körét.

Minibotránnyal indult a MotoGP szezonnyitó hétvégéje Buriramban. A Thai Nagydíj edzésén ugyanis Francesco Bagnaia csupán a tizenharmadik helyet szerezte meg, így az időmérőn jelenése volt a Q1-ben. Mindez részben azért történt, mert Franco Morbidelli feltartotta őt az utolsó gyorskörében, de ennek nem lett volna jelentősége, ha a versenyirányítás szintjén minden rendben megy.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Csakhogy korántsem ment minden rendben. Az egész káoszt Marco Bezzecchi néhány perccel korábbi bukása váltotta ki, hiszen ezt követően a pályabírók ott is aktiválták a sárga zászlós jelzést, ahol ez egyáltalán nem lett volna indokolt. Bagnaia pedig pechjére pont áthaladt egy ilyen szakaszon, így az 1:29.493 másodperces, továbbjutást érő körét automatikusan törölték. Az eseményeket a MotoGP versenyigazgatója sem hagyta szó nélkül.

„A versenyirányítás megállapította, hogy tévesen volt sárga zászlós jelzés Bagnaia törölt körében – fogalmazott Mike Webb egy közleményben. – Ez emberi hiba miatt történt. Nagyon sajnáljuk ezt a szerencsétlen helyzetet és annak hatását Pecco hétvégéjére. Amikor egy versenyző áthalad a sárga zászlós [szakaszon], a köre automatikusan törlődik. Ez több versenyzőt is érintett, és Bagnaia sajnos ekkor futotta meg a leggyorsabb körét az edzésen.”

Felkészületlenség okozta káosz áldozata lett Bagnaia, aki nem kaphatta vissza elvett körét

Amikor Morbidellivel együtt meglátogatta a sportfelügyelőket, Bagnaia arra kérte őket, hogy adják vissza a nyilvánvalóan igazságtalanul elvett körét. Csakhogy erre nincs lehetőség egy törölt kör esetében, hiába a hibás zászlójelzés – ami abból a szempontból talán jó, hogy a versenyzőknek így semmiképpen nem éri meg nyélgázon folytatni a kört. Most viszont olyan helyzetet eredményezett, amilyenért Bagnaia joggal lehet dühös. Webb jobb híján bocsánatot kért tőle a történtekért.

„A köröket amiatt törlik, hogy a pilóta áthaladt a sárga zászlón, nem feltétlenül azért, mert egy olyan szektoron megy át, ahol bukás volt – magyarázta az új-zélandi szakember. – Egyik olyan versenyző körét sem tudjuk visszaállítani, akinek sárga zászlót mutattak. Elnézést viszont kérhetünk Bagnaiától és a Ducati Lenovo csapatától, és ezt meg is tesszük.”

Hogy pontosan mi lett volna, ha Bagnaia nem keveredik ilyen helyzetbe, és már pénteken továbbjut, azt nyilvánvalóan nem tudni. Abból a szempontból viszont nem volt jelentősége a dolognak, hogy az időmérő első szakaszában könnyedén kiharcolta a Q2-es szereplést. Ott végül harmadik lett a Márquez testvérek mögött.

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

Marc Márquez legyőzte testvérét és Bagnaiát, meglepő nevek a mezőny elején a burirami időmérőn

0

Marc Márquez szerezte meg a pole pozíciót öccse, Álex és Francesco Bagnaia előtt a Thai Nagydíj időmérőjén. A negyedik hely meglepetésre Jack Milleré lett, míg az ötödik Ai Ogura talán még ennél is nagyobb dicséretet érdemel.

Magyar idő szerint hajnalban rendezték a Thai Nagydíj időmérőjét a MotoGP-ben. A pénteki edzés eredménye alapján Álex és Marc Márqueznek, Pedro Acostának, Marco Bezzecchinek, Franco Morbidellinek, Joan Mirnek, Raúl Fernándeznek, Fabio Quartararónak, Ai Ogurának, valamint Johann Zarcónak nem kellett részt vennie a Q1-ben, ellentétben Francesco Bagnaiával. A közvetlenül a kvalifikáció előtt rendezett második szabadedzésen Franco Morbidelli volt a leggyorsabb 1:29.629 másodperccel.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Az időmérő 34 fokos levegőben, illetve 48 fokos pályán indult, és pont Bagnaia vezette a mezőnyt.Hátulra mindannyian a lágy keveréket választották, ahogyan a legtöbben előre is, de Luca Marini, Enea Bastianini, Lorenzo Savadori, Somkiat Chantra, valamint Álex Rins a kemény mellett döntött.

Bagnaia 1:29.464 másodperces idővel kezdett, amivel az élre állt, 212 ezreddel megelőzve Fabio Di Giannantoniót, és további 102-vel Brad Bindert. A háromszoros világbajnok aztán 384 ezreddel múlta felül saját magát, a különbség pedig 421 ezredre nőtt, de honfitársa maradt a második, Jack Miller viszont feljött a harmadik pozícióba. Mögötte Binder, Fermín Aldeguer, Marini, Rins, Bastianini, Chantra, Savadori, Maverick Viñales és Miguel Oliveira volt a sorrend.

A gyári Ducatinál úgy ítélték meg, hogy Bagnaia ideje elég lesz a továbbjutáshoz, ezért másodszorra már nem küldték ki Bagnaiát. Eközben Aldeguer 477 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba, Viñales pedig a negyedikbe. Nem sokkal később Miller 191 ezredes hátránnyal vette át a második helyet, mögé pedig Binder, Marini, valamint Oliveira zárkózott fel.

Az ausztrál pilóta aztán tovább gyorsult, és kis híján Bagnaiát is megelőzte, de végül 6 ezreddel lassabbnak bizonyult nála. Azonban így is kiharcolta a továbbjutást, ugyanis Di Giannantonio 45 ezreddel volt lassabb nála. Mögöttük Binder, Aldeguer, Marini, Oliveira, Viñales, Rins, Bastianini, Chantra és Savadori lett a sorrend.

A Q2-ben egy kivétellel mindenki két lágy abroncson hagyta el a garázsát, egyedül Morbidelli tett fel előre keményet. Az első próbálkozások után Bagnaia 1:29.259-cel állt az élre, 214 ezreddel megelőzve Acostát, és 231-gyel Álex Márquezt. Mir negyedikként nyitott, míg Marc Márquez hibázott az első körében.

A nyolcszoros világbajnok a következő körében már nem hibázott, és 1:28.782-vel állt az élre, 146 ezreddel megelőzve öccsét. A harmadik pozícióba meglepetésre Ogura jött fel 352 ezredes lemaradással, míg Bagnaia nem tudott javítani. Mögöttük Morbidelli, Bezzecchi, Acosta, Fernández, Quartararo, Mir, Zarco és az érdemi kört a Q2 első felében nem futó Miller volt a sorrend.

A Pramac pilótája Bagnaiával együtt hamar visszatért a pályára, és előbbi a negyedik, utóbbi a harmadik pozícióig jött előre. A háromszoros világbajnok aztán nem tudott javítani, ahogyan csapattársa is hibázott a 8-as kanyarban. Utóbbi aztán piros első szektorral kezdett, de Bezzecchi 3-as kanyarban történt bukása miatt kénytelen volt elvenni.

Bő másfél perccel a vége előtt aztán Mir is a földre került, ugyanott, ahol korábban a gyári Aprilia motorosa. Bagnaiával ellentétben Márquezék felértek egy újabb gyorskörre, és bár az idősebbik fivér két piros szektorral kezdett, végül nem tudott javítani. Megelőzni viszont nem tudták, így végül körrekord nélkül lett övé a pole pozíció, megelőzve testvérét és csapattársát. A második sorban Miller és Ogura neve is nagy meglepetést jelent, mögöttük pedig Morbidelli, Acosta, Fernández, Bezzecchi, Quartararo, Mir és Zarco lett a sorrend.

A MotoGP burirami időmérőjének végeredménye

Acosta a kellemetlenségek ellenére is elégedett a KTM-mel, Bastianini helyzete viszont „kritikus”

0

Pedro Acosta szerint a KTM motorja fejlődött a tavalyihoz képest, még úgy is, hogy ennek következtében változtatnia kell a vezetési stílusán. Enea Bastianini viszont tízes skálán egyesre értékelte a komfortérzetét a motoron.

Felemás napot zárt a KTM a Thai Nagydíj hétvégéjének nyitányán. Pedro Acosta kifejezetten biztató teljesítményt nyújtva a harmadik helyen zárta az edzést, ám egyelőre egyetlen márkatársa sem jutott be a Q2-be. Igaz, Maverick Viñales és Brad Binder közvetlenül az első tíz mögött végeztek, Enea Bastianini viszont továbbra is szenved.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Acosta közvetlenül a Márquez testvérek mögött fejezte be a helyi idő szerint délutáni programot, 242 ezredes lemaradással az ifjabbik fivér, Álex mögött. Ami pedig a versenyszimulációt illeti, a 20 éves motorost csak a két gyári Ducati múlta felül egyértelműen. A spanyol pilóta annak ellenére elégedett, hogy az új motor okoz neki bizonyos nehézséget.

„Ezzel a motorral kicsit jobban kell »folyatni«, jobban ki kell használni a kanyarsebességet, ahogyan az ellenfeleink teszik – nyilatkozta. – Azt is meg kell értenem, hogy ezt hogyan kell csinálni. Én mindig is későn és keményen fékeztem, és egyszerűen befordítottam a gépet. Az új motor esetében viszont az ellenkező vezetési stílusra van szükség: lágyabban kell fékezni, és be kell gurítani a kanyarokba. Ha az ember tizenöt évig egy bizonyos stílust követett, nehéz hozzászoknia valami újhoz.”

Tavaly összességében a KTM volt a második legerősebb motor a Ducati után, így továbbra is az a cél lebeghet a mattighofeniek szeme előtt, hogy minél közelebb kerüljenek a bolognai márkához. Ennek kapcsán Acosta megjegyezte, hogy a 2024-es versenygépet bizonyos szempontból könnyebb volt kezelni, ezzel együtt a mostani csomagot preferálja.

„Ez jobb – szögezte le. – Kevésbé küszködünk, kevésbé mozog a motor. Általánosságban jobb. Az igaz, hogy tavaly néhány dolog természetesebben jött, de a természetes nem azt jelenti, hogy gyorsabb. Meg kell próbálnunk gyorsabbnak lenni. Egy ember nagyobb különbséget tud jelenteni egy gépnél, így megpróbálhatunk sokkal jobban alkalmazkodni.”

 

A KTM egyik leglátványosabb újítása a módosított farokidom, amely vélhetően a vibrációt hivatott csökkenteni. „Hogy őszinte legyek, nem igazán tudom, hogy belül mi változik, de egyszerűen jobb – fogalmazott Acosta. – Nincs a fejemben [egy ok], hogy miért. Még mindig nem értem, mitől jobb a motor. Jó hogy ez bekerült az életünkbe, de javítaniuk kell rajta, nem mindig az első verzió nyújtja a legjobb teljesítményt.”

Bastianini viszont mindössze az újonc Fermín Aldeguert és Somkiat Chantrát, valamint a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni. A hétszeres MotoGP-futamgyőztes továbbra sincs könnyű helyzetben. „Fejlődnünk kell, mert jelenleg az érzés [tízes skálán] egyes – kezdte. – Javulnom kell, és a csapat összes tagjával együtt koncentráltnak kell maradnom, mert a jövőm szempontjából fontos, hogy fókuszált legyek.”

Bastianini a teszt után elárulta, hogy a vezetési stílus szempontjából helytelenül közelítette meg a KTM-et. Mindez azóta sem változott sokat. „Ma is nehéz volt, akárcsak a teszten – folytatta. – Sok hibát követtem el a köreim során, és ezzel a problémával együtt nem lehet nyomni, amikor feltesszük a friss gumit. Az ember próbál küzdeni, de végső soron ez nehéz.”

A kihívások ellenére a 27 éves motoros hisz benne, hogy javulni fog. „Nagyon nehéz a fékezés során lezárni az ívet, különösen a hármas és a négyes kanyarban, valamint az utolsóban – magyarázta. – Huszonkét kör alatt csak egyszer zártam le, és ez a helyzet kritikus, de a jövőt illetően nagy lépést tehetünk, ami pozitívum. Meg kell csinálnunk.”

„Senki nem hitt bennünk” – Mir extázisban a dupla Honda-Q2 után

0

Joan Mir rendkívül elégedetten összegezte a Honda pénteki napját. Kiemelte, hogy ez egy óriási eredmény a csapat számára az elmúlt évek viszontagságai után, de kifejtette azt is, hogy mi a helyzet a motorblokkal és önmagában a vassal.

A pénteki nappal megkezdődött a MotoGP 2025-ös szezonjának érdemi része. Bár a nyitány egyértelműen a Márquez testvérekről, valamint Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli csörtéjéről szólt, de a Honda teljesítménye mellett sem szabad szó nélkül elmenni.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

A japánok az első napon egyértelműen rászolgáltak minden elismerésre. Robbanásszerű fejlődésükből már a teszten is megmutattak szemelvényeket, munkájuk gyümölcse pedig pénteken beérni látszott. A Honda ugyanis legalább két motorral képviseltetheti magát a Q2-ben, miután Joan Mir a hatodik, míg Johann Zarco a tizedik helyet kaparintotta meg az edzésen. További érdekesség, hogy 2020 királykategóriás világbajnoka a 2023-as Indiai Nagydíj óta először jutott be a kvalifikáció második szakaszába. A spanyollal természetesen madarat lehetett volna fogatni…

„Ez az eredmény rengeteget jelent számunkra mindazok után, amin keresztülmentünk. Keményen dolgoztunk, és senki nem hitt bennünk. Már látjuk a fényt az alagút végén. A motor sokkal jobban viselkedik a kanyar be- és kijáratán is – értékelt Mir, majd folytatta. – Örülök annak, ahogyan bejutottunk. Nem volt elvett köröm, és mindenekelőtt megértettem, hogy mi történik. Nem tudom, hogy a televízión keresztül átjött-e, de úgy tudtam fékezni és kanyarodni, ahogyan az fekszik nekem, az elejét támadva. Hosszú idő telt el azóta, hogy ezt meg tudtam csinálni.”

„Nagyon boldog vagyok a csapat miatt. Nagyon sok szar dolgon mentünk keresztül. Nem könnyű úgy két évet lehúzni, ahogyan lehúztuk, és fenntartani a motivációnkat. Büszke vagyok magamra, mert csak a körülöttem lévő emberek tudják, hogyan tartottam fenn a motivációmat, és olyan keményen dolgoztam, amennyire csak lehet. Nem egyszerű úgy felkelni minden egyes nap, hogy hiába a kemény munka, nem állnak össze a dolgok. Megcsináltam, és készen állok arra, hogy élvezzem a motorozást, amikor lehet, és most ezt csinálom” – hálálkodott a spanyol.

Mir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt szezonokban

De vajon ez egyalkalmas csoda lenne? Mir szerint nem, ugyanis az eredmények magukért beszélnek. Már a teszt első napján is felkészültek, és már akkor is nagyon gyorsak voltak. Kijelentette, hogy a pálya trükkös volt mindenki számára, és hiába ők a leglassabbak, de a vezetésükre nem lehet panasz.

A 27 éves versenyző kifejtette, hogy a motorblokk terén további fejlesztésre szorul a koncepció. Úgy gondolja, hogy az első öt-nyolcba beférhetnek, ha előre tudnának lépni ez ügyben. Erre a koncessziós szabályoknak köszönhetően meg is van a lehetőségük. Szerinte az a csapat érdeme, hogy hiába alacsonyabb a végsebességük, de alig három tizedet kapnak a közvetlen élmezőnytől. Elmondása alapján még nem futotta meg élete körét. Ha mindent egybe tudnak tenni, élvezni fogja a versenyt.

A szombati program 2:40-kor kezdődik a Moto3 második szabadedzésével. A királykategória első eseményét 4:10-től rendezik, majd ezt követően azonnal kezdődik a szezon első időmérő edzése is. Az idénynyitó sprintfutam 9 órakor rajtol el.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Marc Márquez jobban viseli a vereséget az öccsétől, aki „bosszút áll”, ha a futamon legyőzi testvérét

0

Marc Márquez a történtek ellenére az első sorba várja Francesco Bagnaiát, mivel szerinte ők ketten mutatták a legjobb tempót a Thai Nagydíj pénteki napján. A nyolcszoros világbajnokot kevésbé zavarja a vereség, mivel öccsétől, Álex Márqueztől kapott ki, aki megfogadta, amennyiben vasárnap is legyőzi bátyját, viszonozza a korábbi mutogatásokat.

Marc Márquez meggyőzően kezdte a Thai Nagydíj hétvégéjét. Az első gyakorláson úgy futotta meg a legjobb időt, hogy a végén nem javított használt gumikon, míg az edzésen szintén övé volt a legjobb idő, csak éppen a sárga zászló miatt elvették. Ennek következtében öccse, Álex Márquez a végén elhappolta előle az elsőséget.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Mindeközben csapattársa, Francesco Bagnaia egyelőre be sem jutott a Q2-be, hiszen csak a tizenharmadik helyen zárt. Az olasz pilótát előbb az indokolatlan sárga zászló és az amiatt elvett kör, majd Franco Morbidelli hátráltatta, aki feltartotta őt az utolsó gyorskörén. Az idősebbik Márquez ezzel együtt arra számít, hogy a gyári Ducati másik motorosa az időmérőn már ott lesz az élmezőnyben.

Megbüntették a Bagnaiával kitoló Morbidellit, aki mégis elégedetten távozott a sportfelügyelőktől

„Pecco és az én tempóm a legjobb, aztán jön az öcsém és [Marco] Bezzecchi – nyilatkozta. – Délután Pecco jól ment, megvolt a sebessége. Most ki fogom elemezni a telemetriáját, holnap viszont az első sorba várom őt, hiszen a sárga zászlókkal gondjai voltak. Én boldog és nyugodt vagyok. Bíztam a jó kezdésben, és az elejétől kezdve ugyanazt éreztem, mint a teszten. Jó nap volt.”

Felkészületlenség okozta káosz áldozata lett Bagnaia, aki nem kaphatta vissza elvett körét

A 32 éves pilóta szavait alátámasztják a versenyszimulációk, amelyeket a körátlagot tekintve szintén ő zárt az élen, 247 ezreddel megelőzve Bagnaiát. Ami a többieket illeti, a másik olasz gyártó teljesítményére kapta fel a fejét a leginkább. „Az eredményjelzőre ránézve három Apriliát látunk az első tízben – fogalmazott. – A többi márkánál változások vannak, nekünk pedig tovább kell dolgoznunk, de szerencsére a Ducati még mindig az élen áll.”

Az öccsével kapcsolatban pedig annyit jegyzett meg, hogy most már nem kell csodálkozni, ha ott van az élmezőnyben. „Nem szeretem, amikor valaki legyőz, de ha a testvérem az, akkor kicsit jobban viselem – magyarázta a hatvankétszeres királykategóriás futamgyőztes. – Nem ez az első alkalom, hogy az öcsém megver. Már nem számít meglepetésnek.”

A testvérpár tagjai között kialakult némi rivalizálás, amelynek persze inkább a humoros oldalát fogják meg. Marc Márquez Montmelóban és Sepangban is felmutatta középső ujját öccsének. Álex Márquez megígérte, hogy ha a főfutamon is bátyja előtt lesz, akkor viszonozni fogja a gesztust. „Ha vasárnap megverem Marcot, be fogok mutatni neki – szögezte le. – Komolyra fordultak a dolgok.”

Marc Márquez ismét bemutatott öccsének, akinek „odaadták” az ő vb-címeit (videó)

Az ifjabbik Márquez szintén folytatta a jó teljesítményét, hiszen a teszteken is jól szerepelt. Ennek ellenére nem volt maradéktalanul elégedett. „Stresszes nap volt – jelentette ki. – A helyezés szempontjából jól alakult, hiszen az első pozícióban végeztünk, de az érzések szempontjából nem volt a legjobb. Kipróbáltunk néhány dolgot, és szerintem ebben a tekintetben túl optimisták voltunk, mert az alapbeállításommal jobban érzem magam.”

A Gresini motorosa hozzátette, minél gyorsabban mennek vele, annál jobb lesz a motor, és bár a sebessége már megvan, de a ritmus még hiányzik. Ugyanakkor most már azt is tudja, hogy a továbbiakban mit kell elkerülniük. „Kevesebb dologgal kell kísérleteznünk, kevésbé kell elmozdulnunk, mert a rendelkezésre álló alap működik – szögezte le. – Tanulnunk kell a ma történtekből.”

Felkészületlenség okozta káosz áldozata lett Bagnaia, aki nem kaphatta vissza elvett körét

0

Francesco Bagnaia kijelentette, elsősorban a versenyirányításra dühös, miután a Thai Nagydíj edzésén nem jutott be a Q2-be, ugyanis a pályabírók néhol indokolatlanul sárga zászlóztak. Franco Morbidelli ezzel együtt elismerte hibáját, és elárulta, rendezték a történteket honfitársával.

A Thai Nagydíj pénteki napjának legnagyobb meglepetése, hogy Francesco Bagnaia nem jutott be a Q2-be az edzésen. A háromszoros világbajnokra márka- és honfitársa, Franco Morbidelli mérte a végső csapást, ugyanis a VR46 motorosa feltartotta őt az utolsó gyorskörében, így esélye sem volt javítania a tizenharmadik helyet érő idején.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Az idősebbik olasz pilótát ennek megfelelően meg is büntették, és vasárnap három hellyel hátrébb rajtol a kvalifikáción elért pozíciójához képest. Bagnaia azonban elsősorban nem rá haragszik. „Az edzés utolsó tizenöt perce kaotikus volt – nyilatkozta. – Francóval csupán annyi történt, hogy ő és két másik versenyző sokkal lassabbak voltak. Sokkal dühösebb vagyok a versenyirányításra, mint Morbidellire.”

Megbüntették a Bagnaiával kitoló Morbidellit, aki mégis elégedetten távozott a sportfelügyelőktől

Azonban az említett incidensnek semmilyen jelentősége nem lett volna a gyári Ducati pilótájának szempontjából, ha nincs az általa emlegetett káosz. Valójában ugyanis korábban megfutotta a továbbjutáshoz szükséges kört, ám azt elvették tőle, miután sárga zászló alatt javított. Csakhogy akkor és ott teljesen indokolatlanul volt jelzés.

„Ok nélkül sárga zászlóztak a hármas kanyartól a nyolcasig – jelentette ki. – Elismerték a hibát, de nem akarták visszaadni a kört. Káosz volt, mert váltogatták a sárga és a zöld zászlót. A pályabírók nem tudták, hogyan kell aktiválni a zászlókat, és minden gombot elkezdtek nyomogatni. Az ilyen incidensek inkább a versenyirányítás felelősségi körébe tartoznak, mintsem Simon Crafaréba. Ő egy korábbi versenyző, és szerettem volna visszakapni a körömet, de most a másik oldal többet nyomott a latba.”

A 28 éves motoros arra utalt, hogy a szabályok szerint nem lehet visszakapni a már egyszer elvett kört. Ezt leszámítva egyébként elégedett volt az edzésen nyújtott teljesítményével, ugyanis közeledett csapattársára, Marc Márquezre. „Délelőtt nem tudtam jó kört futni, amikor először pályára mentem, de délután már elégedett voltam – fogalmazott. – Csak két tizeddel voltam lassabb Marcnál. Csökkentettük a lemaradást vele szemben.”

Ami Morbidellit illeti, közvetlenül a történtek után még visszamutogatott Bagnaiának, jelezve, hogy el tudott volna menni mellette időveszteség nélkül. Ezt a lassítások cáfolták, és később ő is jobb belátásra tért. A háromszoros királykategóriás futamgyőztes elismerte a felelősségét, és azóta már a VR46-os akadémistatársával is szent a béke.

„Nagyon rosszul érzem magam amiatt, ami Peccóval történt, akinek tovább kell jutnia a Q1-ből, én pedig háromhelyes büntetést kapok – kezdte. – Meglehetősen gyorsan érkeztem meg a hármas kanyarba, amikor már nem volt sárga zászló. A pályabírók viszont még mindig vitték el [Marco] Bezzecchi motorját, és amikor beértem a négyes kanyarba, utolértem két versenyzőt, akik öt-hét másodperccel mentek lassabban nálam. Abban hibáztam, hogy nem álltam félre azonnal, hanem befordultam. Abban a pillanatban Pecco nagyon gyors tempóban érkezett meg, mert ez a kanyar passzol hozzá. Dolgoznom kell az ilyen incidenseken, mivel túl gyakran fordulnak elő velem. Peccóval már rendeztem a dolgot egy öleléssel. A büntetés igazságos, de sok az egyéb körülmény.”

Ahogyan arra Bagnaia is utalt, Crafarnak, a Sportfelügyelői Bizottság új elnökének ez volt az első komolyabb feladata. Annak ellenére, hogy Morbidelli büntetést kapott, pozitívan értékelte a döntéshozók munkáját. „Több a párbeszéd a versenyirányítással – hangsúlyozta, majd még viccelődött is. – Simon Crafar rajongója vagyok, de a büntetés szigorúan szakmaivá teszi a kapcsolatunkat.”

Bezzecchi elkerülhette volna a bukást, de most akarta feszegetni a határait

0

Kisebb bukása ellenére is tükörsimán jutott be a Q2-be Marco Bezzecchi, aki elégedetten értékelte első éles munkanapját a gyári Aprilia színeiben. Kitért arra, hogy hogyan állnak a koncepcióval, de az esélyekről és a gumikezelésről is szót ejtett. 

Pénteken végre ismét felbőgtek a motorblokkok, és elkezdődött a MotoGP 2025-ös szezonjának első hétvégéje. A nyitónap egyértelműen a Márquez testvérekről szólt, az első szabadedzést az idősebbik fivér húzta be, míg az edzésen a fiatalabbik Márquez futotta meg a leggyorsabb kört, és az utolsó percek meg is hozták a szezon első kisebb drámáját. Francesco Bagnaia utolsó körét teljesítette, azonban fennakadt Franco Morbidellin (utóbbi ezért három rajthelyes büntetést kapott), ezért mindössze a tizenharmadik helyen fejezte be az edzést, így a kétszeres MotoGP-világbajnoknak a szombati Q1-ben is motorra kell ülnie.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Honfitársa, Marco Bezzecchi azonban nem panaszkodhatott a péntekjére. Hiába az újdonság érzete, hiába Jorge Martín kiválása, az olasz egyelőre remekül állja a sarat. A gyakorláson az ötödik pozícióban zárt (1:29.851), míg az edzésen tovább javította ezt az időt. Délután hat tizedet tudott faragni rajta (1:29.267), és a negyedik leggyorsabban ért körbe a Chang International Circuit aszfaltcsíkján.

„Ez egy jó nap volt. Meleg van, de erre számítottunk, habár jóval magasabb a hőmérséklet, mint a teszten. Ez befolyásolja a pálya állapotát, mert a teszten jobban fel volt gumizva a pálya, de jól éreztem magam. Néhány változtatást is eszközöltünk, hogy jobban alkalmazkodjunk a körülményekhez, de elégedett vagyok, mert holnap tovább fejlődhetünk” – kezdte értékélesét Bezzecchi.

„Volt egy kis esésem is, mert próbáltam egy kicsit többet beleadni, és talán ez volt az első alkalom, hogy ezt megkockáztattam. Lehetséges, hogy elkerülhető lett volna, mert ez volt az első olyan szituáció, amikor megingott a motor, és még nem tudtam pontosan, hogy mit kell csinálnom. Úgy döntöttem, hogy megpróbálom, mert véleményem szerint ezen az edzésen még megéri, úgyhogy ez teljesen rendben van” – folytatta.

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

Bezzecchi azt is kifejtette, hogyan állnak jelenleg a konstrukcióval. Elmondása szerint a motor eleje tökéletes, amely már Barcelonában is szemet szúrt neki, valamint a kigyorsítási tapadás tekintetében is sokat fejlődtek. A hátulja azonban még instabil, továbbá a fékeken is dolgoznak.

Az Aprilia gyári versenyzője az erőviszonyokra is kitért: „Jelenleg nekem úgy tűnik, hogy Marc valamivel előttünk jár. Álex is biztosan nagyon gyors, és ma is remek időt futott, de őszintén szólva, nem láttuk még a tempóját. Mondjuk ki, Marc látszólag a mezőny előtt jár néhány tizeddel.”

A futamok egyik kulcskérdése a gumikezelés lesz az elképesztő hőség miatt: „A tesztek alatt megpróbálhattam néhány sprintetapot. A gumik mindig a körülményektől függnek. A teszthez viszonyítva most lassabban mentem, mert ott az 1:29 teteje volt a cél, ma inkább az 1:30 alja. De meglátjuk, holnap a közepeseket is ki szeretném próbálni, és látni fogjuk, hogyan működnek”

A MotoGP szezonnyitó hétvégéjének szombati napja 2:40-kor kezdődik a Moto3 második szabadedzésével. A királykategória mezőnye 4:10-kor kezdi a körözést, majd utána azonnal jön az időmérő. Az évad első sprintversenye 9 órakor rajtol el.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Megbüntették a Bagnaiával kitoló Morbidellit, aki mégis elégedetten távozott a sportfelügyelőktől

0

Franco Morbidelli három rajthelyes büntetést kapott, miután a Thai Nagydíj edzésén feltartotta Francesco Bagnaiát. A VR46 pilótája a büntetés ellenére elégedett a sportfelügyelők új elnökével.

Nem kellett sokat várni a szezon első olyan esetére, amely kicsit felborzolta a kedélyeket. A Thai Nagydíj edzésének hajrájában Francesco Bagnaia azzal a tudattal vágott neki az utolsó gyorskörének, hogy ha nem javít eleget, akkor szombaton a Q1-ben kell kezdenie az időmérőt. Az első szektora jól sikerült, ám a 4-es kanyarban búcsút mondhatott a körének, ugyanis az ideális íven poroszkáló Franco Morbidelli feltartotta őt.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Bagnaia hevesen gesztikulálva jelezte honfitársának – akivel egyébként akadémistatársak a VR46-nál, hogy mit gondol az esetről, ám az idősebbik olasz versenyző azt mutatta neki, hogy megvolt a hely. A lassítások alapján azonban nehéz igazat adni a háromszoros királykategóriás futamgyőztesnek, hiszen egyik oldalról sem lehetett volna úgy kikerülni, hogy azzal ne menjen tönkre a kör.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a két érintett elment a sportfelügyelőkhöz, akiknek az élén immáron nem Freddie Spencer, hanem Simon Crafar áll. Viszonylag sokáig tartott, mire meghozták a döntést, ám végül a papírforma szerint három rajthelyes büntetéssel sújtották Morbidellit, amely a szabályok szerint csak a főfutamon lesz érvényes.

Simon Patterson, a The-Race.com újságírója arról is beszámolt saját X-oldalán, hogy Morbidelli a döntés ellenére méltatta Crafart, és kijelentette, a korábbiaknál több volt a párbeszéd a versenyzők és a sportfelügyelők között. Viccesen azt is hozzátette, hogy az ítélet segít neki abban, hogy ne csak hősként tekintsen az új-zélandi expilótára.

Morbidelli egyébként kifejezetten sajnálhatja a szankciót, ugyanis remek tempót produkált a burirami hétvége pénteki napján. Az első gyakorláson csak Marc Márquez tudta megelőzni őt, míg a másodikon ötödikként zárt, és a Márquez testvéreken kívül ő volt az egyetlen Ducati-versenyző, aki már az első adandó alkalommal kiharcolta a Q2-es szereplést.

Bagnaia viszont csak a tizenharmadik lett, így ő kénytelen lesz szerepelni a Q1-ben. Más kérdés, hogy ha nem történik semmilyen extrém incidens, akkor teljes joggal elvárható tőle a továbbjutás. A Thai Nagydíj kvalifikációt szombaton magyar idő szerint hajnali 4:50-kor rendezik, szokás szerint közvetlenül a második szabadedzés után.

Frissítés: az egyik újonc is büntetést kapott

Somkiat Chantra a huszonegyedik helyen zárta élete első MotoGP-edzését hazai pályán, miután csak a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni. A thai versenyzőt ráadásul szintén szankcionálták, miután túl lassan haladt az ideális íven, feltartva ezzel Álex Márquezt. Utóbbi szempontjából ennek nem volt jelentősége, hiszen így is az élen zárt, de a sportfelügyelők ezt ilyenkor nem vehetik figyelembe.

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

0

Álex Márquez zárta az élen a Thai Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve bátyját, Marcot, valamint Pedro Acostát. A nap meglepetését Francesco Bagnaia szolgáltatta, aki egyelőre nem jutott be a Q2-be, miután utolsó gyorskörén Franco Morbidelli csúnyán feltartotta.

Magyar idő szerint délelőtt folytatódott a Thai Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, és ezúttal már volt tétje a pályaeseménynek, hiszen az első tíz helyezett már most kiharcolta a Q2-be való továbbjutás. Erre előzetesen Marc Márqueznek volt a legnagyobb esélye, hiszen a nyolcszoros világbajnok úgy zárta az élen az első gyakorlást, hogy a hajrában nem javított. Ami az időjárást illeti, ezúttal is meleg levegő, illetve aszfalt fogadta a mezőnyt.

Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami nyitányon, Quartararo az élmezőnyben zárt, Bagnaia nem

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a pilóták azonnal kirajzottak a pályára. Az első mért kört Fermín Aldeguer futotta meg, a Gresini pilótája 1:32.069 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után Johann Zarco 1:30.484-gyel állt az élre, megelőzve Joan Mirt és az újonc Ai Ogurát.

A második körök után az idősebbik Márquez 1:30.044-gyel állt az élre, 19 ezreddel megelőzve Mirt, és további 246-tal Álex Márquezt. Pedro Acosta aztán 15 ezredes lemaradással bejött a második helyre, míg Francesco Bagnaia a negyedik pozícióba zárkózott fel. Mindeközben a gyári Ducati spanyol motorosa nem tudott javítani.

8 és fél perc elteltével megvolt a szezon első királykategóriás bukása, ugyanis Jack Miller a 12-es kanyarban elesett. Nem sokkal később Acosta 5 ezredes előnnyel átvette a vezetést, de ekkorra az addig előtte álló honfitársa már leszállt a motorról. Az első négy helyezett rendkívül közel volt egymáshoz, hiszen még Bagnaia hátránya is csak 45 ezred volt. 13 és fél perc után pedig Franco Morbidelli is 1 tizeden belülre került, egészen pontosan 89 ezred volt a lemaradása.

Az edzés harmadához közeledve még szorosabb lett az élmezőny, hiszen Mir 24 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba. Marc Márquez aztán viszont borította ezt, hiszen négy piros szektorral, 189 ezredes előnnyel visszavette a vezetést. Néhány körrel később tovább akart javítani, de az első két jó szektor ellenére ez nem jött össze, ahogyan Bagnaiának és Acostának sem.

Ellentétben Fabio Quartararóval, aki 399 ezredes hátrányban feljött a hetedik helyre, Morbidelli és Álex Márquez mögé. Sőt, kicsit több mint 24 perccel a leintés előtt Zarco 1:29.624-gyel átvette a vezetést két lágy gumival. Márquez eközben továbbra sem tudott gyorsulni a kemény első és közepes hátsó abroncson, elsősorban a pálya második fele okozott neki gondot. A Honda igencsak biztató teljesítményt produkált, hiszen Luca Marini 316 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre, így az aszakai gyártó a hajrá előtt három pilótával is képviseltette magát az első ötben.

Már az utolsó 15 percben járt a mezőny, amikor Binder 18 százados hátrányban feljött a második helyre, míg Quartararo további 42 ezredes lemaradással harmadik volt. Acosta azonban náluk is gyorsabb volt, és kemény első, illetve lágy hátsó gumival 115 ezredes különbséggel átvette a vezetést. Morbidelli hátránya aztán 6 század volt hozzá képest.

A gyári KTM spanyol versenyzője azonban nem sokáig vezetett, hiszen Marc Márquez 124 ezreddel felülmúlta honfitársát, Álex Márquez pedig további 61 ezredes hátránnyal feljött mögéjük. A nyolcszoros világbajnok aztán tovább gyorsult, és 1:29.197-tel tovább gyorsult, 203 ezreddel megelőzve testvérét. Zarco eközben visszaesett az ötödik helyre, Mir pedig feljött közvetlenül mögé. Sőt, aztán Morbidellit megelőzve a negyedik pozícióig kapaszkodott fel.

Bagnaia időközben kiszorult a legjobb tízből, és bár visszatért oda, de csak a kilencedik helyre. A következő körben ismét próbálkozott, de végül nem fejezte be. Rajta kívül egyébként Binder, Quartararo és Ogura volt tagja az első tíznek, vagyis állt Q2-es szereplést érő pozícióban a véghajrá előtt.

Az utolsó 5 perc kezdetén Quartararo feljött a harmadik helyre, ám a második pozícióig felugró Morbidelli egy pozícióval hátratolta őt. Ahogyan Bezzecchi is, hiszen a gyári Aprilia pilótájának csupán 7 század volt a lemaradása. Mir a negyedik helyre ugrott fel, ami szintén jó eredményke mondható.

Bagnaia bő 2 perccel a vége előtt a hetedik pozícióig gyorsult, ám mivel sárga zászló alatt javított, elvették a körét. Nem sokkal később Bezzecchi a 3-as kanyarban bukott, ami sokak körét befolyásolta. Oguráét viszont pont nem, így a japán újonc a tizenegyedik helyre taszította Bagnaiát.

A gyári Ducati pilótája azonban el tudott menni még egy gyorskörre, ám a 4-es kanyarban márka- és VR46-os akadémistatársa, Morbidelli csúnyán kiszúrt vele, hiszen feltartotta őt. Ennek következtében csak tizenharmadik lett, így nem jutott be a Q2-be, ellentétben Raúl Fernándezzel. Álex Márquez végül 52 ezreddel felülmúlta bátyját, mögöttük Acosta, Bezzecchi, Morbidelli, Mir, Quartararo, Ogura és Zarco lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP burirami edzésének végeredménye