back to top
2025. július 12. 00:59
Kezdőlap Blog Oldal 94

Ez már tényleg a legendás festéseket idézi: új színeket villantott a Trackhouse az idénynyitóra (videó)

0

A Trackhouse új festéssel állt elő a Thai Nagydíj nyitánya előtt. Mindez már egyértelműen a kiemelt szponzor, a Gulf korábbi ikonikus autósportos színeire emlékeztet.

Decemberben izgalmas együttműködést jelentett be a Trackhouse, ugyanis szponzori szerződést kötött az amerikai kenőanyaggyártó vállalattal, a Gulffal. Mindez a szurkolók szempontjából azért ígérkezett érdekesnek, mert az új támogató korántsem ismeretlen, és elsősorban az autósportban, különösen a sportautózás világában ikonikus festések fűződtek a nevükhöz.

Izgalmas együttműködést jelentettek be a MotoGP-ben

Ehhez képest azonban a szintén amerikai alakulat egy egészen más színösszeállítást leplezett le a bemutatóján. Bár már akkor leszögezték, hogy ez nem egy állandó festés lesz, és a tesztekre tényleg változott is a külső, de továbbra is maradt a kék és a sárga mint domináns szín. A Thai Nagydíj előtt viszont már látványosan módosítottak.

A szurkolók többségének tetszik a Trackhouse új festése, de van egy rossz hírünk

Nem sokkal az első szabadedzés előtt ugyanis a Trackhouse új festést leplezett le, amely már valóban nagyon is emlékeztet a Gulfhoz kötődő legendás színösszeállításokra. Igaz, ezt a kombinációt csak most, valamint a két hét múlva esedékes argentínai hétvégén láthatjuk, hiszen hazai pályán ismét cserélni fogják a motor külsejét, de az idény későbbi szakaszában visszatérhet még ez a színvilág.

Az új színeket pedig remek eredménnyel avatták fel, hiszen az újonc Ai Ogura a hatodik helyet szerezte meg az első szabadedzésen, mindössze 496 ezreddel lemaradva az élen záró Marc Márqueztől. Csapattársa, Raúl Fernández viszont 1,121 másodperccel maradt el tőle, és csak a Jorge Martín helyére beugró Lorenzo Savadorit tudta megelőzni. Persze egyik eredménynek sincs óriási jelentősége, hiszen gyakorlásról van szó.

Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami nyitányon, Quartararo az élmezőnyben zárt, Bagnaia nem

„Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy a Trackhouse csapatával való együttműködésünk keretében a Gulf ikonikus színei életre kelnek a MotoGP rajtrácsán – nyilatkozta Mike Jones, a Gulf Oil International UK vezérigazgatója. – Ez a festés történelmi pillanatot jelent a Gulf motorsportéletében. A Trackhouse istállójával való partnerségünkkel az a célunk, hogy megalapozzuk a két márka közös fejlődését a MotoGP világában, és izgalmas 2025-ös idény elé nézzünk.”

„Attól a pillanattól kezdve, hogy beleszerettem a motorsportba, csodáltam a Gulf ikonikus festéseit, amelyek minden formában inspiráltak, ami a versenyzést illeti – ezek már Justin Marksnak, a Trackhouse alapítójának és többségi tulajdonosának szavai. – A Gulf Trackhouse Apriliáinak leleplezése igazán személyes pillanat. Megtiszteltetés és kiváltság egy ilyen ikonikus márkával együttműködni a MotoGP-ben, és alig várom, hogy láthassam ezeket a motorokat száguldani a versenypályán.”

Marc Márquez úgy véli, aki teljes tarolást vár tőle és Bagnaiától, az „nem tudja, mi az a MotoGP”

0

Marc Márquez bízik benne, hogy sokszor állnak majd együtt dobogón Francesco Bagnaiával a szezon során, és kijelentette, nem fognak minden futamon kettős sikert aratni, mivel egy-egy versenyen sokan odaérhetnek. A nyolcszoros világbajnok úgy érzi, készen áll a végső győzelemért folyó harcra.

Sokan izgalommal várják, hogy mire lesz képes Marc Márquez a gyári Ducati színeiben. Bár a 2025-ös motornak korántsem lesz akkora előnye a 2024-essel szemben, mint amekkora tavaly volt a különbség a gyári és az egyéves specifikáció között, de a 32 éves pilóta így is az egyik, ha nem a legnagyobb esélyesként vág neki az idénynek.

Csapattársa természetesen az istállót évek óta erősítő Francesco Bagnaia lesz, így a mezőny két legeredményesebb tagja ül a jó eséllyel legjobb motoron. A közvélemény egy része emiatt azt várja tőlük, hogy valósággal leigázzák a MotoGP-t, de a nyolcszoros világbajnok úgy véli, ez abból a szempontból nem fog megtörténni, hogy minden futamot az első két helyen zárnak.

Bagnaia szerint vele és Marc Márquezzel nem fog megismétlődni a 2016-os Ducati-blama

„Remélem, nagyon sokszor állhatunk együtt a dobogón Peccóval, mert a szezon végén pirosra kell festenünk a világbajnokságot – nyilatkozta a Thai Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Természetesen én a kilencvenhármas pirosért fogok küzdeni, ő pedig a hatvanhármasért. Ezt leszámítva viszont a MotoGP-ben vagyunk, mindenki gyors, és ha valaki azt várja, hogy minden versenyhétvégén az első két helyen leszünk, az nem tudja, mi az a MotoGP. Sok küzdelem lesz a különböző versenyzők között, eltérő körülmények közepette, esőben és nedves pályán is. Szóval a bajnokság elég hosszú, de a kiegyensúlyozottság fontos.”

Márquez szerint tehát az érhet fel a csúcsra, aki stabilan jó eredményeket tud produkálni. Ami viszont a futamgyőzelmeket illeti, úgy véli, egy-egy versenyen sokan odaérhetnek. Úgy véli, többek között a Ducati szatellitcsapatainak képviselői is esélyesek lehetnek a diadalra, de más gyártók pilótáit sem zárta ki ennek kapcsán.

„A Ducati minden versenyzője harcolhat a győzelemért, mert hasonló alapokról indulunk – fogalmazott. – Persze az év során a gyári csapatnál sokat fogunk dolgozni a különböző részleteken, amit a mérnökök már el is kezdtek. Azonban nem feledkezhetünk meg [Pedro] Acostáról. [Jorge] Martínt is szívesen mondanám, de sajnos ő nincs itt, és ott van [Marco] Bezzecchi is. A konzisztencia a legfontosabb. Egyetlen versenyen számos különböző pilóta lehet gyors, és sokan nyerhetnek futamot.”

Martínnak „biztosan” nem csak a szezonnyitót kell kihagynia, Marc Márquez üzent is neki

Márquez hosszú idő után küzdhet meg először a világbajnoki címért, hiszen legutóbbi, 2019-es diadala óta egyáltalán nem volt része ilyesmiben. Ez részben sérüléseinek, részben pedig az erre alkalmatlan motorjainak tudható be, idén viszont utóbbira biztosan nem panaszkodhat, és 2023 óta az igazán komoly balesetek is elkerülték.

„Természetesen úgy érzem, készen állok rá, hogy a bajnoki címért harcoljak – jelentette ki. – Persze a bajnokság rendkívül hosszú, és az ember nem tudhatja, mi fog történni. Ezzel együtt úgy érzem, készen állok. ’13-ban nem éreztem magam késznek, de mondhatjuk, hogy ’17-ben, ’18-ban és ’19-ben igen, aztán viszont soha nem lehet tudni, mi lesz. Szóval meglátjuk. Az előszezon jól sikerült, nemcsak itt, hanem Malajziában is, és az nekem fontosabb volt, mint az itteni. Mostantól pedig kiderül, hogyan tudunk alkalmazkodni a különböző versenypályákon.”

Valóban, Márquez mind Sepangban, mind Buriramban biztató versenytempót produkált, Thaiföldön ráadásul mind ebben a tekintetben, mind az abszolút legjobb körök terén ő volt a leggyorsabb. A Thai Nagydíj első szabadedzésén pedig ott folytatta, ahol bő két hete abbahagyta, hiszen ő végzett az élen, ráadásul ehhez még csak nem is kellett javítania a végén.

Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami nyitányon, Quartararo az élmezőnyben zárt, Bagnaia nem

„Jól alakult a tél, különösen a katalóniai [teszt] óta érzem jól magam, amióta kipróbáltam a motort – folytatta, természetesen még a gyakorlás eredményének ismerete nélkül. – Félretettem az érzelmeket, úgy éreztem, hogy rendben vagyok, és napról napra egyre jobb lett. Nem csak itt… ezt a pályát szeretem, de nem a legjobb, viszont Malajziában is jól éreztem magam a motoron, gyorsnak éreztem magam, jól mentem. A tesztelés azonban tesztelés, a versenyzés pedig versenyzés. Úgy gondolom, jó munkát végeztünk Peccóval. Jó az alap és az egyensúly, és szerintem a legjobb motorral rendelkezünk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljunk.”

Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami nyitányon, Quartararo az élmezőnyben zárt, Bagnaia nem

0

Marc Márquez végzett az élen a Thai Nagydíj első királykategóriás szabadedzésén, megelőzve Franco Morbidellit és Fabio Quartararót. A spanyol pilóta ráadásul a végén nem is javított, míg csapattársa, Francesco Bagnaia csak tizedik lett.

Véget ért a várakozás, és a MotoGP-mezőny számára is elindult az idei világbajnokság, hiszen magyar idő szerint péntek hajnalban rendezték a Thai Nagydíj első szabadedzését. A versenyzőket kiváló időjárás fogadta, így nem véletlen, hogy szinte mindenki azonnal a pályára rajzott, amikor kinyitott a bokszutca.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

Az első próbálkozások után Marco Bezzecchi volt a leggyorsabb, az olasz pilóta 1:31.131 másodperccel kezdett, de a köridők természetesen rohamosan javultak. Nem véletlen, hogy a második körök során közel 1 másodpercet faragtak, és Marc Márquez 1:30.147-tel vezetett, megelőzve testvérét, Álexet, valamint Johann Zarcót.

A nyolcszoros világbajnok aztán már 1:29.592-re módosította a legjobb időt, öccse pedig 352 ezredes lemaradással maradt a második, míg Bezzecchi feljött a harmadik pozícióba. A gyári Aprilia motorosa aztán tovább gyorsult, és 259 ezredre csökkentette lemaradását, igaz, aztán ez 428-ra nőtt. Eközben Maverick Viñales felemelt kézzel jelezte, hogy valami nincs rendben, míg Fabio Quartararo kisodródott a kavicságyba, de motoron maradt, később pedig fel is jött a negyedik helyre. Közvetlenül mögötte a két Honda állt, míg Francesco Bagnaia csak tizenkettedik volt, de negyed óra elteltével ennek még semmilyen jelentősége nem volt.

A háromszoros világbajnok később többször is elhagyta a pályát, de közben feljött a nyolcadik pozícióba,Franco Morbidelli mögé, a közvetlen élmezőny sorrendje viszont sokáig nem változott. Körülbelül 6 perccel a leintés előtt aztán Jack Miller feljött az ötödik helyre, de csak ideiglenesen, ugyanis Bagnaia 718 ezredes lemaradással megelőzte. A Pramac motorosa viszont utána tovább javított, és 417 ezredes lemaradással egészen a második pozícióig kapaszkodott fel.

Ezt követően Quartararo 342 ezredre, majd Franco Morbidelli 26 századra csökkentette lemaradását, így az olasz pilóta állt a második helyen. Ai Ogura közben a hatodik pozícióig ugrott fel, míg Viñales a nyolcadik volt. Morbidelli tovább javított, így hátránya már csak 158 ezred volt az idősebbik Márquezzel szemben.

Ez utóbbit a legvégén Miguel Oliveira elvette tőle, amivel kialakult az első tíz sorrendje. Marc Márquez úgy végzett az élen, hogy legjobb körét a tréning elején futotta meg, mögötte pedig Morbidelli, Quartararo, Miller, Bezzecchi, Ogura, Álex Márquez, Oliveira, Viñales és Bagnaia lett az első tíz sorrendje. A Gresini pilótája szintén nem gyorsult a végén, míg a gyári Ducati olasz pilótájától megszokhattuk, hogy az első gyakorláson gyakran ezen a környéken zár, hiszen inkább a futamokra készül.

A MotoGP első burirami szabadedzésének végeredménye

Bagnaia szerint vele és Marc Márquezzel nem fog megismétlődni a 2016-os Ducati-blama

0

Bár Francesco Bagnaia intenzív csatára számít, de továbbra sem gondolja azt, hogy összeakadnának Marc Márquezzel a szezon során. Kitért arra is, hogy csapattársa tervez-e ellene bármilyen pszichológiai hadviselést, ezenfelül megnevezte a legfőbb ellenfeleit a szezonnyitó hétvégére, valamint Jorge Martínról is beszélt.

Az előszezon egyik legforróbb témáját egyértelműen a gyári Ducati párosa adta. Már nem kell sokat várni a tekintetben, hogy élesben, versenyhétvégi körülmények között lássuk Francesco Bagnaiát és Marc Márquezt, akik egyértelműen a világbajnokság két legfőbb várományosa, és erre minden okuk megvan. Egyrészt a technika is összeállt alattuk, másrészt egyéni ambíciókkal is tele vannak tűzdelve.

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

„Intenzív csatánk lesz, tudjuk, hogy mennyire erős Marc, tudjuk, hogy mennyire jó a versenyeken, szóval felkészültnek kell lennünk. Meglátjuk, hogy mi fog történni a szezon folyamán, de nem gondolnám, hogy lemásolnánk a 2016-os Argentin Nagydíjat” – magyarázta Bagnaia. Ezen kijelentésével Andrea Dovizioso és Andrea Iannone balesetére utalt. Ekkor a két olasz erősítette a gyári Ducatit. Utóbbi pilóta megpróbálta megelőzni csapattársát az utolsó kör utolsó kanyarjában a második helyért, azonban összeakadtak. Iannone járt rosszabbul, mivel ő be sem tudta fejezni a futamot, míg Dovizioso a tizenharmadik helyen bebicegett a célba.

Bagnaia a Thai Nagydíj előtti erőviszonyokra is kitért: „Fel kell készülnünk minden eshetőségre, ugyanis egy-egy futamon sok versenyző gyors lehet, akár gyorsabb, mint mi. Kielemezve a köridőket a tesztről, erős az Aprilia Marco Bezecchivel, de további Ducati-pilóták is odaérhetnek, mert Franco Morbidelli és Álex Márquez is gyorsak és versenyképesek. De Pedro Acosta is harcolhat a győzelemért.”

Bagnaia és Marc Márquez között egy tekintetben nagy különbséget fedezhetünk fel. A kétszeres királykategória-világbajnok eddig elkerülte a mentális játékokat és a pszichológiai hadviselést, míg a hatszoros MotoGP-bajnok már részt vett ilyenekben. Az olasz úgy gondolja, jelenleg nincsen arra kollégájának taktikája, hogyan tegye tönkre mentálisan. Hozzátette, hogy nincsen semmilyen megállapodás közöttük. Úgy fogalmazott, hogy abban nincs titok, hogy mindketten a bajnoki címért hajtanak, és azért is vannak ott, hogy a csapatbajnokságot is behúzzák. Kijelentette, hogy most az a legfontosabb, hogy fejlesszék és kiismerjék az új motort, ami bár a tavalyi konstrukció, de apró módosítások ezúttal is vannak.

Rossi atyai tanácsa Bagnaiának: nem eshet bele Marc Márquez csapdájába

Amennyiben vasárnap Bagnaiát intené le a kockás zászló elsőként, akkor zsinórban a harmadik szezonnyitót húzná be: „Győzni a legjobb érzés, ezért megpróbáljuk folytatni ezt a sorozatot, jó lenne. De nem kötelező. Amit a tavalyi évből tanultam, az az, hogy néha érdemes nyugodtnak maradni, és jobban elemezni az adott helyzetet. De ha azt látom, hogy lehetőség nyílik a verseny megnyerésére, a legjobb módon próbálom megragadni. Remélem jó csaták lesznek.”

Végezetül Jorge Martínról is ejtett pár szót: „Nem hívtam fel, de üzentem neki. Ez egy sajnálatos és szerencsétlen történet neki. Küldtem neki egy nagy ölelést, mert nehéz többet tenni ebben a helyzetben. Azt mondtam neki, hogy maradjon nyugodt, ne siessen, mert ez egy hosszú felépülés lesz, és ahogyan Marc is említette neki, ha lesz egy újabb balesete, mielőtt teljesen felépülne, nagyobb veszélynek is kiteheti a karrierjét. Szóval, néha jobb nem sietni, és várni”. Mint ismeretes, a címvédő a héten ismét megsérült, ami miatt nemcsak a szezonnyitót kell kihagynia, de Argentínában sem ülhet motorra.

A MotoGP 2025-ös szezonja pénteken rajtol el a Chang International Circuiten. Természetesen folyamatosan be fogunk számolni a hétvége eseményeiről. Előzetesünket és a hétvége teljes menetrendjét itt olvashatja. Természetesen a játékra is lehet még jelentkezni, a részletekkel lentebb jelentkezünk, a szerkesztőség tagjai pedig ezen cikk alatt fedték fel tippjeiket.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Íme a 2025-ös MotoGP-mezőny (galéria)

0

A szezonnyitó Thai Nagydíj csütörtöki napján a MotoGP pilótái felszálltak a motorjaikra a burirami aszfalton, hogy elkészüljön róluk az idei csoportkép. A mezőny, és így a fotó viszont nem volt teljes, hiszen Jorge Martín sérülés miatt nem utazott el Thaiföldre. Viszont az 1-es rajtszámú Aprilia így is ott díszelgett a sor elején. Galériánkban a hivatalos csoportkép mellett a fotózás pillanatait megörökítő alkotásokat, a végére lapozva pedig az aktuális Moto2-es és a Moto3-as mezőnyt találhatják meg.

Martínnak „biztosan” nem csak a szezonnyitót kell kihagynia, Marc Márquez üzent is neki

0

Massimo Rivola csütörtökön kijelentette, Jorge Martín „biztosan” nem fog részt venni az Argentin Nagydíjon. Az Aprilia Racing vezérigazgatója a „gladiátor” Martín mentalitásáról is szót ejtett, akinek Marc Márquez azt üzente, ne siesse el a visszatérést.

Pénteken a Thai Nagydíj első szabadedzésével tényleg megkezdődik a 2025-ös MotoGP-szezon. Azonban a mezőny nem lesz teljes Buriramban, hiszen Jorge Martín nem tudta vállalni a részvételt. A címvédő először a sepangi teszten bukott, amiben a jobb kezét és a bal lábát is eltörte. Emiatt műtétre és kihagyásra kényszerült, de az eredeti tervek szerint elindulhatott volna a szezonnyitón. Viszont a spanyol pilóta hétfőn egy újabb balesetet szenvedett el. Ezúttal edzésen bukott, és mivel több helyen is eltörtek a csontjai, elkerülhetetlen volt az újabb orvosi beavatkozás. A hétvégén tehát elmarad az Apriliával történő debütálása – helyettese a gyártó tesztpilótáját, Lorenzo Savadori lesz –, ami érhetően nem dobja fel a noaleieket.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

„Most nyilvánvalóan elég szarul érzem magam. De azt hiszem, mától kezdve annak van itt az ideje, hogy azzal menjünk előre, amivel tudunk – mondta csütörtökön Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Szóval már alig várom, hogy Marco [Bezzecchi] folytassa azt a remek munkát, amelyet a teszteken láthattunk tőle, és azt is, hogy Sava továbbfejlessze a motort.”

Az Aprilia vezére ezután elárulta, Martínnak legalább még egy fordulót, a március 14-én kezdődő Argentin Nagydíjat is ki kell hagynia. „Biztos, hogy Argentínában sem fog versenyezni – jelentette ki Rivola. – A helyzet a bal kezével kapcsolatban jelenleg nem túl jó.”

„De Dr. [Xavier] Mir szerint a műtét elég jól sikerült. Szóval pozitívan tekintünk előre – tette hozzá. – Viszont egyelőre még csak nem is kell azon gondolkoznunk, hogy mikor térhet vissza. Csak akkor fog visszatérni, amikor már tényleg egészséges lesz. Egyáltalán nem akarunk kockáztatni az egészségi állapotával. Szóval én inkább a hosszú, mintsem a rövid távot tekintem az Aprilia új korszakának, ezzel a két új versenyzővel.”

Martín elképesztően balszerencsés: először motorozott a tesztbalesete óta, amikor újra megsérült

Arra a kérdésre, Martín hogyan érzi magát a két egymást követő sérülése után, Rivola a következőket válaszolta: „Ő egy harcos, egy gladiátor. Biztos vagyok benne, arra gondol, hogy akár holnap versenyezne. Akár úgy, hogy a fájdalom miatt a szélvédőt harapja.  De most azt kellett mondanunk neki: »Várj egy kicsit. Nem akarunk semmiféle hibát elkövetni. Majd vissza fogsz térni. Szánj rá elég időt. A bajnoki küzdelemre a jövőben is gondolni fogunk. De most az egészséged az elsődleges«.”

Van egy pilóta a mezőnyben, aki már átélt egy nagyon hasonló korszakot. Marc Márquez címvédőként érkezett meg a 2020-as szezonnyitóra, ahol annyira komolyan megsérült, hogy az egész idényt ki kellett ülnie. A cerverai versenyzőnek ráadásul még hosszú ideig problémát okoztak bizonyos szövődmények, amelyek azért alakultak ki, mert túlságosan korán ült újra motorra, és ismét bukott. „Ami Martínnal történt, az sajnos része a sportágunknak – nyilatkozta csütörtökön Márquez. – Valamelyest értem a helyzetét: világbajnokként különösen nagy a motivációd és az önbizalmad, szóval néha nem látod, hogy hol a határ.”

„Ma reggel küldtem neki egy smst – az érzéseim és tapasztalataim alapján csak annyit írtam neki, hogy »tiszteld a tested«. Én a múltban nem tiszteltem eléggé a testemet, és nagyon sokat fizettem ezért. És még csak annyit írtam neki, hogy ha három, négy, öt, vagy akár hat fordulót kihagysz, az semmiség. Még fiatal [27 éves], nagy tehetséggel megáldva, szóval szép pályafutás előtt áll. Sikeres visszatérést kívánunk neki, mert az 1-es rajtszámú versenyzőnek a versenyhétvégéken kell megvédenie a helyét.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Kiderült, részt vehet-e a szezonnyitón Di Giannantonio

0

A három sérült közül Raúl Fernández ott lesz a pályán a hétvégén, Jorge Martín viszont nem. Fabio Di Giannantonio pedig az előbbi tábort fogja erősíteni, miután csütörtökön zöld utat adtak neki az orvosok.

Sokkolóan indult a MotoGP 2025-ös idényének szezon előtti programja, ugyanis az első malajziai tesztnapon kapásból három pilóta is elképesztően nagyot esett. A sort Raúl Fernández kezdte, aki később a legszerencsésebben jött ki a balesetből, ugyanis „csak” a sepangi felkészülés további szakaszát kellett kihagynia. Őt Jorge Martín követte, akit bár összedrótoztak a szezonnyitóra, de a héten ismét elesett, és több helyen csonttörést szenvedett. Ennek következtében a címvédőt nem láthatjuk Thaiföldön.

A malajziai „sérültlistára” Fabio Di Giannantonio is feliratkozott, méghozzá egészen szürreális módon. Az olasz versenyző a leintést követően, egykerekezés közben bukott, melynek következtében eltörte a bal kulcscsontját, ráadásul ugyanott, ahol novemberben megműtötték, és ami miatt szinte a teljes holtszezont felépüléssel töltötte. A rásérülés miatt a VR46 versenyzőjének is ki kellett hagynia az előszezon további részét, azonban az idénynyitóra jó hírt kapott. Az orvosok csütörtök reggel a helyszínen engedélyezték a Thai Nagydíjon való részvételét.

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikor térhet vissza

„Jól sikerült a műtétem, de eltörtem a kulcscsontomat egy ponton, egészen a szélén. Behelyeztek egy lemezt a kulcscsontom szélére. Ha a következő tizennégy napban [a műtét után – a szerk.] terheltem volna a kulcscsontomat, akkor az újbol eltört volna, és ismét meg kellett volna műteni. Szóval ez a tizennégy nap nagyon kritikus volt, mivel nagyon precíznek kellett lennem a vállammal kapcsolatban. A műtét utáni tizenhetedik napon [ez a most péntek – a szerk.] fogok motorra ülni, ezért azt gondolom, hogy jó időben vagyunk, hogy bizakodjunk” – magyarázta Di Giannantonio.

Az olasz hozzátette, hogy sok időt és pénzt feccölt bele fizioterapeutába. Elárulta, hogy az előző rehabilitációja nagyon hosszú volt, ezért rengeteg medencés munkát végzett, ugyanis pihentetnie kellett a vállát. Kifejtette, hogy a csonttörés teljes gyógyulása körülbelül hat hetet vesz igénybe, azonban erre nem maradt elegendő idejük, így az alapvető gyakorlatok (pl. fekvőtámasz) nem képezték a felkészülést. Erről egyébként is úgy vélekedik, hogy nem ez fog segíteni neki a felépülésben. Azonnali időt kellett adnia a lemeznek és a kulcscsontjának a beforráshoz.

Nincs tökéletes állapotban, de így is megpróbál részt venni Di Giannantonio az idénynyitón

„Jelenleg kilencvenöt százalékban érzem magam egészségesnek, de nulla százalékos a vállam. Jól érzem magam, és motivált vagyok. Készen állok. Hiányozni fog az erő a bal oldalamról, de a tavalyi szezonban is teljesítettem olyan versenyeket, ahol érzékenyebb volt a vállam fékezéskor. Ezért nem aggódom” – tekintett a jövőbe Di Giannantonio.

A MotoGP 2025-ös idénye pénteken rajtol el. A királykategória pilótái először az első szabadedzésen ülhetnek motorra, magyar idő szerint 4:45-kor. Előzetesünket és a további programot itt olvashatja. 

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Módosított lebonyolítással és hiányzókkal indul a gyorsaságimotoros-vb kiskategóriáinak idénye

A Thai Nagydíjon debütál a megváltoztatott lebonyolítási rendszer, amellyel a Moto2 és a Moto3 hétvégi menetrendje jobban igazodik a MotoGP-éhez. Buriramban mindkét kisebb kategória mezőnye nélkülözni fogja egy-egy állandó tagját.

Pénteken Buriramban végre elkezdődik a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei szezonja, és a MotoGP mezőnye mellett a Moto2 és a Moto3 pilótái is pályára gurulnak. A két kisebb kategória versenyzői pedig egy új lebonyolítási rendszert próbálnak majd ki a Thai Nagydíjon. Az esetükben – egy tavalyi határozat nyomán – ugyanis a Q1-Q2-es szereplésről 2025-tól kezdve kizárólag a második pénteki, edzésre átnevezett etap dönt, és a szombat délelőtti esemény szabadedzéssé minősül át.

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

A most debütáló módosítás egy hosszú folyamat eredményeként született meg. A MotoGP hétvégéinek formátuma 2023-ban jelentős változáson esett át, mivel 2022-ben döntést hoztak a sprintfutamok bevezetéséről. Ennek következtében eggyel csökkent a tréningek száma: pénteken két edzést tartottak, amelyek együttes eredménye meghatározta, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben, míg másnap az időmérő előtt egy teljesen tét nélküli szabadedzést bonyolítottak le.

Mindez azonban csak a nyári szünetig tartott, a Brit Nagydíjtól ugyanis ismét módosítottak: a péntek délelőtti etap ugyanis azóta már szintén szabadedzés, így a kvalifikáció kezdetéig csak a péntek délutáni pályaeseménynek van tétje. Ez a rendszer már bevált, és azóta is így zajlanak a hétvégék, de csak a MotoGP-ben. Viszont a Moto2-ben és a Moto3-ban tavaly még továbbra is egy szabadedzést és két edzést tartottak, idénre azonban változtattak ezen, hogy igazodjanak a királykategória jól bevált formátumához.

Viszont a Moto2 állandó mezőnyéből nem mindenki tapasztalhatja ki azonnal ezt az új rendszert. A tavaly sokáig a bajnoki cím fő esélyesei közé tartozó Sergio García annyira megsérült a jerezi teszten, hogy ki kell hagynia a szezonnyitót. A helyét Óscar Gutiérrez fogja átvenni, aki a Boscosucurón belülről, de annak MotoE részlegétől érkezik – tavaly harmadik lett az elektromos sorozatban. Szerencsére a jerezi teszten szintén nagyot bukó Alonso López és David Alonso motorra tudnak ülni Buriramban. Alonso így tavalyi Moto3-as világbajnokként már most bemutatkozhat a középső géposztályban.

Hárman is megsérültek a Moto2 és a Moto3 jerezi tesztjén, Canet, illetve Rueda zárt az élen

A Moto2-vel kapcsolatban érdemes még kiemelni, hogy a tavalyi bajnok Ai Ogura már nincs ott a mezőnyben, hiszen felkerült a MotoGP-be. Az előszezoni tesztek alapján pedig Arón Canet várhatja a legbizakodóbban az idénykezdetet, hiszen mind a portimãói, mind a jerezi gyakorláson ő volt a leggyorsabb, ráadásul tavaly ő nyert Buriramban. Végül amellett sem szabad elmenni, hogy az IRTA megfosztotta a helyétől a problémás Preicanos csapatát, így az nem indulhat idén.

Véget ért a huzavona, eggyel kevesebb csapattal indul a gyorsaságimotoros-vb

A Moto3 esetén sem lesz teljes a mezőny Buriramban, mivel a szintén a jerezi teszten megsérült Noah Dettwiler nem tudta vállalni a részvételt. A helyét Adrián Cruces veszi át, aki tavaly hetedik lett a JuniorGP-ben, idén pedig a Moto2-es Európa-bajnokságon versenyez. A legkisebb kategóriánál nehéz egy esélyesre rámutatni, miután a tavaly domináló Alonso felkerült a Moto2-be. De az talán nem felelőtlen találgatás, hogy a harmadik szezonjára készülő José Antonio Rueda ott lehet a mezőny legelejében. A 2022-es Red Bull Rookies Cup győztese volt ugyanis a leggyorsabb a jerezi teszten (a portimãóin pedig egyébként pont Dettwiler).

Mellékesen a lebonyolítás mellett a technikai szabályzat néhány pontján is módosítottak. A Moto3-ban megemelték a vázra és a motorblokkra vonatkozó ármaximumot, hogy a megnövekedett költségek ne csak a gyártókat terheljék, valamint döntés született arról, hogy 2026 végéig be lesznek fagyasztva a váz- és az erőforrás-specifikációk. A középső géposztályban hétről kilencre emelték a privát tesztnapok maximális számát a koncessziós jogokkal rendelkező gyártók számára.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Kiderült, hogy mikor fejeződhet be a Balaton Park átalakítása

0

Walterné Dancsó Adrienn, a Balaton Park operációs igazgatója arról számolt be, hogy valószínűleg idő előtt kész lesznek a pálya szükséges átalakításával. Talmácsi Gábor elmondta, hogy egy szimuláció alapján akár a 320-325 km/h-s sebességet is elérheti a MotoGP mezőnye Balatonfőkajáron, ami a rajt-cél egyenes hosszát tekintve elég magasnak számítana.

Amióta bejelentették, hogy 2025-ben mind a MotoGP, mind a Superbike-világbajnokság érkezik Magyarországra, sokszor felvetődött a kérdés: időben kész lesz-e Balaton Parc Circuit átalakítása. A pályát eredetileg nem a MotoGP biztonsági előírásainak megfelelően alakították ki, így többek között meg kell növelni a bukóterei nagyságát a királykategória fogadásához. A 2024-es csalódás – amikor a Superbike-vb a bejelentés ellenére nem látogatott el hazánkba – miatt többen óvatosságra intettek, de úgy tűnik, hogy erre nincs okuk. A munkálatok ugyanis várhatóan már bőven a július 25-én kezdődő Superbike-forduló előtt befejeződnek.

Talmácsi részletesen bemutatta a Balaton Park új nyomvonalát, amelyet jövőre a MotoGP fog használni

„Nagyon jól haladunk, részben az enyhe tél miatt. Ellenőriznek is minket a Nemzetközi Motorsport Szövetség által, úgy havonta-kéthavonta itt vannak, megnézik, és teljesen elégedettek az eredménnyel – nyilatkozta Walterné Dancsó Adrienn, a pálya operációs igazgatója az Arena4-nek. – Úgyhogy a korábban nyár elejére prognosztizált befejezés valószínűleg hamarabb fog megtörténni.”

A csatorna a szervezésben szintén fontos szerepet játszó Talmácsi Gábort is megkérdezte az átalakításokról. Viszont ő azokat „motoros szemmel” egyelőre nem akarta értékelni, de egy érdekességet így is megosztott. „Igazából akkor tudok majd konkrétumokat mondani, ha mentem rajta motorral – magyarázta Talmácsi. – Eddig nagy tempóval csak autóval mentem rajta.”

Talmácsi elmagyarázta, kinek hova érdemes jegyet vennie a Magyar Nagydíjra (videó)

„Ugye azért van szükség ezekre az átalakításokra, hogy a bukóterek megfelelőek legyenek. De láttam olyan szimulációt, amely szerint 320-325 km/h-val is tud majd rajta menni egy MotoGP-gép – hihetetlen, hogy ilyen egyenesekben is mekkora sebességet el tudnak érni” – tette hozzá. Hogy a Talmácsi által előrevetített tempót értékelni tudjuk, fontos rámutatni, hogy a pálya leghosszabb egyenese nagyjából 600 méter hosszú, ami inkább rövidnek, mintsem hosszúnak tekinthető. Ilyen nézőpontból pedig a 320-325 km/h-s sebesség valóban elég nagynak számítana.

Összehasonlításképp: a misanói aszfaltcsíkon, amely mind hosszát, mind karakterisztikáját tekintve talán a leginkább hasonlít a Balaton Parkra a MotoGP-naptárból, a legnagyobb eddig elért sebesség 305,9 km/h volt – ezzel az ottani rekord a harmadik legalacsonyabb. Viszont a balatonfőkajári pálya a Talmácsi által jelzett sebességgel a „középmezőnybe” kerülne, a silverstone-i és a mandalikai közé. Mellékesen a Balaton Park körülbelül 4,12 kilométer és 14 méter széles, a nyomvonalát pedig 8 jobb- és 10 balkanyar alkotja.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

A Ducatinál debütáló Marc Márquez győzelemmel nyitja az idei MotoGP-szezont? – hétvégi menetrend

0

A Thai Nagydíjjal végre elindul az idei MotoGP-szezon. A hétvégi forduló legnagyobb kérdése, hogy miként sikerül Marc Márquez éles körülmények között történő bemutatkozása a gyári Ducatival.

A hétvégén véget ér a téli szünet, és végre elkezdődik a 2025-ös MotoGP-szezon. Bár a királykategóriával kapcsolatban mindig indokolt a fokozott várakozás, talán nem túlzás, hogy most egy igazán különleges idény előtt állunk. A megszokott rend már az első lépésnél felborul, ugyanis történelme során először a Thai Nagydíj tölti be a szezonnyitó szerepét. Külön adalék, hogy a burirami pályáról sok friss emlékkel rendelkeznek a pilóták, hiszen tavaly október végén versenyeztek, februárban pedig egy kollektív tesztet teljesítettek rajta (és egyébként a nyitóünnepségnek is a délkelet-ázsiai ország adott otthont).

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

A mezőny tehát a hétvégén nagyjából négy hónapon belül harmadszorra fordul meg a környéken. Ez érdekes módon majdnem megegyezik az eddigi Thai Nagydíjak számával, ugyanis eddig csupán ötször tartották meg a nevezett fordulót. A 2018-as debütálás után 2019-ben még visszatért a sorozat Thaiföldre, de a koronavírus miatt a következő két szezonban az ország nem került be a naptárba. Aztán 2022-ben megtartották a harmadik Thai Nagydíjat, amelyet a negyedik és az ötödik szünet nélkül követett.

A forduló legeredményesebb pilótája Marc Márquez, hiszen az első két alkalommal ő diadalmaskodott. Jorge Martín és Francesco Bagnaia szintén két-két győzelemmel rendelkezik, hiszen előbbi tavaly előtt, utóbbi tavaly volt a legjobb mind szombaton, mind vasárnap. Rajtuk kívül még Miguel Oliveira mondhatja el magáról, hogy MotoGP-viadalt nyert Thaiföldön. A királykategóriás mezőnyből Luca Marini és Fermín Aldeguer a Moto2-ben, Fabio Di Giannantonio pedig a Moto3-ban egyszer-egyszer szintén nem talált legyőzőre.

A helyszínre áttérve, az aszfaltcsík Buriram tartományban, azon belül is az azonos nevű városban (a név egyébként magyarul annyit tesz, hogy „a boldogság városa”) található, a fővárostól, Bangkoktól mintegy 410 kilométerre. Ahogyan az újkori versenypályák jelentős részét, ezt is Hermann Tilke tervei alapján építették, a kapuit 2014-ben nyitotta meg. Ami a vonalvezetését illeti, a hét jobb- és öt balkanyart tartalmazó nyomvonal 4,554 kilométer hosszú és 12 méter széles.

A burirami körrekordot Bagnaia tartja 1:28.700 másodperccel, amellyel tavaly megszerezte a pole-pozíciót. A versenyben futott legjobb köridő 2023-ból származik, Marco Bezzecchi ekkor teljesítette az 1:30.896-os kört. A sebességrekord szintén Bezzecchié, aki ugyancsak tavaly 337,5 km/h-val száguldott a mérési pontnál. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a célegyenes, illetve a 3-as és a 4-es kanyar közötti szakasz sem túl hosszú, viszont az 1-es és a 3-as kanyar közti pályarész már 1 kilométeres. Itt ugyan hivatalosan van egy kanyar, de valójában csak egy törésről van szó, ahol a versenyzők teljes gázzal mennek át, ami aránylag magas végsebességet eredményez.

Bár új időpontban kerül megrendezésre, az időjárás az eddigi Thai Nagydíjakat fogja idézni. Egyáltalán nem túlzás, hogy a felhőzet ellenére nyári hőség fog uralkodni Buriramban. Pénteken még „csak” 34 fok, szombaton és vasárnap viszont már 37 fok körül alakul a napi csúcshőmérséklet. Legalább esőre nem lehet számítani – legalábbis cikkünk írásakor ezt mutatják az előrejelzések. A meleg csapadék nélkül is hatalmas kihívás elég fogja állítani a pilótákat, főleg, akik nincsenek százszázalékos állapotban.

Ilyen versenyző pedig (várhatóan) legalább kettő lesz a pályán: Fabio Di Giannantonio és Raúl Fernández. Mindketten a sepangi teszt első napján buktak, amiben úgy megsérültek, hogy mindkettőjüket megműtötték. De amíg Fernández már a burirami gyakorláson motorra tudott ülni, Di Giannantonio most fog visszatérni, már ha csütörtökön megkapja erre az orvosi engedélyt.

Nincs tökéletes állapotban, de így is megpróbál részt venni Di Giannantonio az idénynyitón

Jorge Martín viszont még náluk is rosszabbul járt, hiszen ő nem lesz ott a szezonnyitón. A címvédő szintén a sepangi teszt első napján esett el, amiben megsérült, majd az ő esetében is jött a műtét. Martín az eredeti tervek szerint rajthoz állt volna Buriramban, ám a héten ismét bukott, így újabb műtétre, valamint kihagyásra kényszerült. A gyári Apriliánál éles körülmények között történő bemutatkozására tehát még várni kell. A hétvégén a noaleiek tesztpilótája, Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni.

Martín elképesztően balszerencsés: először motorozott a tesztbalesete óta, amikor újra megsérült

Egy másik nagy figyelemre számot tartó debütálásra viszont sor fog kerülni, hiszen Márquez a hétvégén először indul csatába a gyári Ducatival. Ráadásul azonnal győzelmi esélyekkel, legalábbis a burirami gyakorlásból kiindulva. A spanyol pilóta ugyanis egyfelől megfutotta a teszt legjobb idejét, másrészt egy kiemelkedően jó versenyszimulációt mutatott fel. Ám az ellene szól, hogy a 2014-es, tehát az első MotoGP-szezonja óta nem nyerte meg az idénynyitót, ellentétben új csapattársával.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Az előző két alkalommal Bagnaia húzta be az év első főfutamát, ahogy az októberi Thai Nagydíj mindkét versenyét is. Az olasz pilóta tehát szintén optimistán várhatja a kezdést. Technikai szempontból mindenesetre egyenlő feltételekkel szembesülnek, de érdekes módon ez nem a 2025-ös, hanem a 2024-es Ducatit, vagyis annak a továbbfejlesztett változatát jelenti, mivel a legújabb konstrukció egyikük tetszését sem nyerte el.

Az előszezoni tesztek eredményeit alapul véve másoknak is lehet oka a bizakodásra, például a legjobb burirami sprintszimulációt futó Bezzecchinek, aki Martín hiányában új munkaadója, az Aprilia vezérévé léphet elő. A KTM-nél pedig az utolsó tesztnapot negyedikként záró Pedro Acosta teljesítményét övezi nagy figyelem.

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

Idén az elmúlt éveket végigküszködő Yamaha-Honda duó is jó szájízzel várhatja a rajtot, hiszen az előbbi kötelékéből Fabio Quartararo, az utóbbiéból pedig Joan Mir kimondottan erős tempót diktált a thaiföldi gyakorláson. Egyébként a Yamahánál még ezen a héten is teszteltek új elemeket, míg a Hondánál már korábban döntöttek arról, hogy milyen csomagot visznek a szezonnyitóra. Végül érdemes még kiemelni Álex Márquezt is, aki a burirami teszten a legközelebb volt testvéréhez egy tavalyi Ducatival.

Álex Márquez élete legjobb motorját vezetheti, de egyvalami miatt nem akar túl optimista lenni

A már említett pilótákon kívül ajánlott odafigyelni a debütálókra is. Idén három újoncot köszönthet a mezőny: Fermín Aldeguer a Gresininél, a tavalyi Moto2-es világbajnok Ai Ogura a Trackhouse-nál, Somkiat Chantra pedig az LCR-nél mutatkozik be a királykategóriában. Ráadásul Chantra ezt a MotoGP első thai pilótájaként hazai környezetben teheti meg. Marc Márquez és Bezzecchi mellett többen is új gyártónál kezdik meg az idényt: Jack Miller és Miguel Oliveira már a Yamahára váltó Pramac, Maverick Viñales és Enea Bastianini pedig a KTM szatellitcsapatának színeit fogja képviselni a hétvégén.

A Thai Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
3:00 – 3:35 Moto3 Első szabadedzés
3:50 – 4:30 Moto2 Első szabadedzés
4:45 – 5:30 MotoGP Első szabadedzés
7:15 – 7:50 Moto3 Edzés
8:05 – 8:45 Moto2 Edzés
9:00 – 10:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
2:40 – 3:10 Moto3 Második szabadedzés
3:25 – 3:55 Moto2 Második szabadedzés
4:10 – 4:40 MotoGP Második szabadedzés
4:50 – 5:05 MotoGP Időmérő (Q1)
5:15 – 5:30 MotoGP Időmérő (Q2)
6:50 – 7:05 Moto3 Időmérő (Q1)
7:15 – 7:30 Moto3 Időmérő (Q2)
7:45 – 8:00 Moto2 Időmérő (Q1)
8:10 – 8:25 Moto2 Időmérő (Q2)
9:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
VASÁRNAP
4:40 – 4:50 MotoGP Bemelegítés
6:00 Moto3 Verseny (19 kör)
7:15 Moto2 Verseny (22 kör)
9:00 MotoGP Verseny (26 kör)