back to top
2025. július 12. 04:17
Kezdőlap Blog Oldal 95

„Te kib*szott s*ggfej, miért csinálod ezt a sz*rt?” – Acosta szurkolói kérdésekre válaszolt

0

Pedro Acosta válaszolt néhány szurkolói kérdésre. Ebből kiderült, melyik pálya a kedvence, és melyiket tartja a legfélelmetesebbnek, ahogyan az is, hogy nem igazán barátkozik versenyzőtársaival.

Hamarosan indul a MotoGP 2025-ös szezonja, melynek természetesen Pedro Acosta is az egyik főszereplője lesz. Néhány nappal a Thai Nagydíj hétvégéjének kezdete előtt a ’44Teeth’ nevű YouTube-csatorna közzétett egy videót, amelyben a spanyol pilóta szurkolói kérdésekre válaszol. Ezekből válogattunk, a teljesség igénye nélkül.

A 20 éves motorosról kiderült, hogy melyik a legfélelmetesebb pálya számára. „A Phillip Island-i – felelte. – Az agyunk nehezen dolgozza fel, hogy hogy a f*szba megyünk ennyire gyorsan. Az agyam azt mondja, hogy »te kib*szott s*ggfej, miért csinálod ezt a sz*rt? Nem kell ennyire gyorsan menni.« Csak képzeld el, hogy megérkezel háromszázhatvan [km/h-val], váltasz egyet, és újra nyélgázon mész. Ez őrületes, az egész pálya. A szél [erőssége] is teljesen valószerűtlen. Egy pillanatra megszűnik, aztán az egész jön, mint… [itt egy kézmozdulattal jelezte, hogy mire gondol – a szerk.]. »Kib*szott pokol.«”

Acosta azt is elárulta, hogy melyik a kedvenc helyszíne. „Talán a portugáliai, a portimãói – jelentette ki. – Nem tudom, nagyon szeretem az ilyen jellegű pályákat, és remekül illeszkedik a vezetési stílusomhoz. Az ember megérkezik, és minden nagyon gyorsan jön egymás után. Csak gyorsan megyünk, és nem kell gondolkodnunk. Közel van a tengerhez, igazán szép az idő, a teljes csomag megvan.”

Mindez persze nem jelenti azt, hogy ezt tartaná az ideális pályának, ha azt a létező szektorokból rakhatná össze. A spanyol pilóta négy különböző helyszínről választott egy szakaszt. „Az ausztráliai első szektor, a portugáliai második szektor a lejtővel és minden ilyesmivel, az amerikai harmadik szektor, valamint a valenciai negyedik szektor” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre.

Bastianini a téves megközelítése miatt küszködött, Viñales viszont végre előre tudott lépni

Persze a többi pilóta is szóba került, többek között az is, hogy ki volt a kedvenc csapattársa. „Talán Augusto [Fernández] – mondta. – Jókat mókáztam vele. Két idényen át voltunk csapattársak, és a pályán kívül nagyon sokat szórakoztunk. Végül is ő egy úriember, az apja és ő is remek srác. Biztosan nem jó, hogy már nem versenyez a bajnokságban, hiányozni fog.”

A legrendesebbnek pedig jelenlegi csapattársát, illetve saját elődjét tartja. „Brad Binder, ő elég kedves srác, és talán Jack Miller – fogalmazott. – Két nagyon rendes fickó, meglehetősen könnyű velük beszélgetni mindenféléről.” Acosta arra is kitért, hogy mivel még nem sokat tudtak beszélgetni, a dél-afrikai versenyző nem tanította meg káromkodni, de új-zélandi versenymérnökétől, Paul Trevathantól azért már hallott ezt-azt.

És hogy ki a legjobb cimborája? „Nehéz megmondani, mivel nem sok barátom van a paddockban – szögezte le. – Talán a Moto2-es Álex Escrig egyike a közelebbi barátaimnak.” Acosta arra is reagált, hogy sokan rendszeresen együtt edzenek, ám ő nem ért egyet ezzel a megközelítéssel. „Megértem őket, de nem igazán hiszek ebben a módszerben – magyarázta. – Végső soron ugyanazért küzdünk, ugyanazért az álomért, és az ember nem alakíthat ki kapcsolatot azzal, akivel azért harcol, hogy a világ legjobbja legyen. Néha jobb meghúzódni a háttérben, és a csoport különcének lenni.”

Acosta generációs tehetségként került be a MotoGP-be, és a nála szűk két évvel fiatalabb, a Moto3-as mezőnyt tavaly valósággal leigázó David Alonso hamarosan szintén megérkezhet a királykategóriába. Egy rajongó pedig afelől érdeklődött, hogy az ő párharcuk lehet-e a következő, a szurkoló példájával élve Valentino Rossi és Marc Márquez párharcát idéző nagy rivalizálás „Reméljük – reagált. – Megmutatta, hogy rendkívül tehetséges, de nagy kihívás előtt áll a Moto2-ben. Szerintem ezt a géposztályt a legnehezebb abszolválni, és ha az ember ott gyors, akkor már készen áll a MotoGP-re. Ha elég jól teljesít a Moto2-ben, biztosan övé a jövő.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Extra felkészülést iktatott be a szezonnyitó előtt Doviziosóval a Yamaha

0

A Yamaha Sepangban tesztel Andrea Doviziosóval ezen a héten, közvetlenül az idénynyitó előtt. Az eseményről nem sok információ jelent meg, de valószínű, hogy az olasz versenyző az esetlegesen a Thai Nagydíjon is bevethető alkatrészeket fogja próbálgatni, és nem a V4-es motorblokkot, amelyet idén egyébként sem fognak bevetni éles körülmények között.

Most már csak pár nap, és éles körülmények között is pályára gurulnak a MotoGP versenyzői, hiszen ezen a hétvégén rendezik a szezonnyitó Thai Nagydíjat. A Yamahánál azonban egyelőre talán nem is elsősorban Buriramra figyelnek, hanem Sepangra, és ennek természetesen nem ez az oka, hogy eltévesztették volna a „házszámot”.

A GPOne.com ugyanis arról számolt be, hogy a hangvillások ezen a héten két napot tesztelnek a malajziai pályán. Ezt meg is tehetik, hiszen a koncessziós szabályok alapján jelenleg a D kategóriában vannak, ami sok szempontból nagyobb mozgásteret biztosít, mint amekkorával a Hondát leszámítva a többieknek kell sáfárkodniuk.

Ami biztos, hogy Andrea Dovizioso motorra ül. Az olasz motoros tavaly csatlakozott a Yamahához tesztpilótaként, és a sepangi shakedownon, majd a kollektív teszten is segítette a japán márka munkáját. Vélhetően az ő közreműködésének is köszönhető, hogy Malajziában kifejezetten biztatóan teljesítettek, elsősorban Fabio Quartararo révén.

Rins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

Hogy a 38 éves versenyzőnek mi a feladata, azt pontosan nem tudni, de minden bizonnyal azokat az alkatrészeket próbálgatja, amelyeket adott esetben Buriramban is bevethetnek. Ahogyan arról sincs információ, hogy Augusto Fernández – aki a Superbike-vb portimãói hétvégéjén Jonathan Rea-t fogja helyettesíteni – részt vesz-e a teszten.

Megvan a műtéten áteső Rea helyettese, korábbi MotoGP-pilóta debütál a Superbike-vb-n

Bár nem teljesen kizárt, de meglehetősen valószínűtlen, hogy a Yamaha most vinné pályára a V4-es motorblokkját. Mint ismert, a márka a MotoGP-ben egyedüliként használ sornégyes erőforrást, ám deklaráltan elkezdte fejleszteni a másik verziót. Hogy ez mikor debütál a pályán, az egyelőre kérdéses, arra viszont nem érdemes számítani, hogy már 2025-ben bevetik éles körülmények között.

Még a versenyzői előtt is titkolja a Yamaha, hogy mikor készül el az új motorblokkjával

Rövid és középtávon az a célunk, hogy az első ötben végezzünk a versenyeken – nyilatkozta Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója. – Ezzel párhuzamosan pedig fejlesztjük a V4-es projektet. Ez egy egész motor, nem csak egy blokk. Ma eredményeket kell elérnünk, miközben a holnapért dolgozunk. Amikor a V4-es erőforrással szerelt motor jobb lesz a mostaninál, már ha ez valaha is elő fog fordulni, akkor bevetjük. Irreális lenne arra gondolni, hogy 2025-ben átállunk a V4-esre. Mielőtt odaadjuk azt a motort az állandó pilótáknak, meg kell győződnünk róla, hogy megfelelő szinten van.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Martín elképesztően balszerencsés: először motorozott a tesztbalesete óta, amikor újra megsérült

0

Jorge Martín először nyilvánult meg azóta, hogy hétfőn ismét balesetet szenvedett, és sérülései miatt kihagyja a Thai Nagydíjat. A címvédő soraiból kiderül, hogy először ült motorra sepangi bukása óta, amikor ismét elesett.

Még el sem kezdődött a MotoGP 2025-ös idénye, de az már kijelenthető, hogy Jorge Martín szezonja rémálomszerűen indul. Azt ő maga sem tartotta reálisnak, hogy megvédheti a tavalyi világbajnoki címét, ám arra aligha számított, hogy a tesztidőszakban alig tud motorra ülni, ráadásul az év első futamhétvégéjén sem vehet részt Buriramban.

A spanyol pilóta a sepangi teszt első napján kétszer is bukott, és a másodikba a jobb keze és a bal lába is belesérült. Hétfőn pedig arról jött a hír, hogy edzésen ismét balesetet szenvedett, és megint több helyen eltört a csontja, aminek következtében műteni kellett. Mint kiderült, a kettő között egyáltalán nem ült motorra.

Újra megsérült, mégis kihagyja a szezonnyitót Martín

A csapások mindig kemények, de amikor egymás után jönnek, akkor a hatás megsokszorozódik – írta Martín az Instagramon. – Ezúttal különösen erősek voltak mind fizikális, mind mentális szempontból, aminek következtében életemben először kihagyom a szezonnyitót futamot. Nem úgy kezdődött az év, ahogyan szerettem volna. Hétfőn, miközben először edzettem a sepangi esésem óta, hogy a lehető legjobb állapotban érkezzek meg Thaiföldre, elszenvedtem egy highside-ot, amely további négy törést idézett elő a három meglévő mellé két héttel ezelőttről.”

Valóban, Martín 2015 óta versenyez a gyorsaságimotoros-vb valamelyik kategóriájában, és tizenegyedik idényében fordul elő először, hogy nem lesz ott a szezonnyitón. Az pedig 1984 óta először fog megtörténni, hogy a királykategória címvédője nem áll rajthoz az év első futamán, igaz, Freddie Spencer abban az évben még a pole pozíciót is megszerezte, csak éppen a verseny előtt meghibásodott a motorja.

Sikeres műtéten esett át Martín az edzésbalesete után

Ha valamit biztosan tudok, akkor az az, hogy az ütéseken felül lehet kerekedni – folytatta Martín. – Nem tudom, hogy ez erősebbé tesz-e engem, de azt igen, hogy túl leszek rajta, ahogyan esetemben mindig is történt. Most az az egyetlen a célom, hogy 100%-ig felépüljek, hogy újra versenyezzek és élvezzem a szenvedélyemet, a motorozást. Futamból ugyanis sok van, de kézből csak egy. Köszönöm az Apriliának, hogy mindig támogat, a családomnak, az összes szurkolómnak és mindenkinek, aki napról napra biztat. A szívem mélyéről.”

Hogy Martín mikor térhet vissza, azt egyelőre nem tudni, hiszen az Aprilia közleményéből csak annyi derült ki, hogy erről később hoznak döntést. Amennyiben az Argentin Nagydíjon már ott szeretne lenni, akkor nincs túl sok ideje a felépülésre, hiszen a szezonnyitó után két héttel a mezőny tagjainak már Termasban lesz jelenésük.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Okkal rongált, majd fakadt ki Razgatlıoğlu? – a BMW igazgatója reagált a rossz kezdésre

0

Sven Blusch úgy véli, a BMW üldözőből üldözött lett, ami „a játék része”. A bajor márka kétkerekű részlegének igazgatója a nehéz tesztidőszakra vezeti vissza a problémákat, a következő fordulót illetően viszont optimista.

Finoman szólva sem kezdte jól a Superbike-vb idei kiírását Toprak Razgatlıoğlu, illetve a BMW. A török pilóta nagyot esett a teszten, majd a pénteki szabadedzéseken jelentősen elmaradt az élmenő Ducatiktól, és bár szombaton a Superpole-on és az első futamon is második lett, a vasárnapja katasztrofális lett. Előbb egy elfékezés miatt nem szerzett pontot, majd a második versenyen technikai hiba miatt kiesett.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technikai hiba miatt

Amikor behajtott a bokszba, rácsapott a plexijére, amely ennek következtében összetört, utána pedig a sajtóban „Ducati-kupát” emlegetett és a távozásával fenyegetőzött. A BMW Motorrad igazgatója ennél jóval higgadtabban vette tudomásul a történteket. „Ez a játék része, hogy az üldözőkből üldözöttekké válunk – nyilatkozta Sven Blusch. – Egyértelmű volt, hogy nem lesz könnyebb, mint tavaly, úgyhogy vállaljuk a kihívást.”

Razgatlıoğlu fölcsattant: Ha folytatódik ez a Ducati-kupa, akkor nem fogok itt versenyezni

A BMW-nek távolról sem volt ideális tesztidőszaka. Razgatlıoğlu Jerezben eleve nem is tudott ott lenni, miután egy edzésbalesetben eltörte az ujját, ráadásul mind ott, mind később Portimãóban és Phillip Islanden is előfordult, hogy az eső hátráltatta az érdemi munkát. Nem beszélve a szabályváltozásról, amelynek következtében a BMW már nem élhet a koncesszióval a váz terén, és amelyet viszonylag későn jelentettek be.

Nem volt könnyű telünk – jelentette ki Blusch. – Határozottan nehéz nap volt ez számunkra. [Szombaton] megmutattuk, hogy van bennünk potenciál, de [a vasárnap] nem volt könnyű. Most már Portimãóra kell koncentrálnunk. Amikor megérkeztünk, egyértelmű volt, hogy nem lesz könnyű hétvége, mert kihagytunk [némi] tesztelési időt. A télen felmerülő akadályok, az ujjproblémái miatt Toprak kihagyott [némi] tesztelési időt. Voltak esős tesztnapok. A koncessziós téma megváltoztatásával olyan helyzetbe kerültünk, hogy kevés tesztidővel érkeztünk meg Phillip Islandre. Még mindig vizsgáljuk, hogy mi a legjobb a beállítások terén, szóval ez nem könnyű nekünk. Portimãóban jó tesztünk volt, így bízunk benne, hogy ott jó hétvégénk lesz. A tesztelési idő a legfontosabb számunkra. Van pár hetünk, hogy otthon elmélyedjünk az elemzésben, és biztos vagyok benne, hogy erősebben térünk vissza.”

Tényleg „Ducati-kupa” lesz az idei Superbike-vb? – a márka versenyzői reagáltak Razgatlıoğlu „vádjára”

Razgatlıoğlu már most 42 pontos hátrányban van a tökéletes hétvégét teljesítő Nicolò Bulegával szemben, de a helyzet vélhetően nem annyira szörnyű, mint amilyennek tűnik. A Ducati ugyanis hagyományosan kifejezetten jól megy az idénynyitó helyszínén, míg a török motoros kevésbé. Ráadásul a portugáliai forduló előtt ismét tesztelhetnek, igaz, azt semmi nem garantálja, hogy az időjárás ezúttal kegyes lesz hozzájuk.

Csak egy kívánságom van: ne essen – jelentette ki a német szakember. – Ha száraz tesztnapjaink lesznek, az segít megtalálni a helyes utat. Általánosságban véve meg kell találnunk a motor ideális működési tartományát. Ez a hétvége megmutatta, hogy van benne potenciál. Néha ráleltünk a helyes útra, máskor küszködtünk. Minden a tesztelési időre vezethető vissza, ezért számunkra az a legfontosabb.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Komoly rekordok dőlhetnek meg, ha Bagnaia és Marc Márquez tényleg uralni fogják a MotoGP-t

0

Sokak szerint a gyári Ducati párosa idén annak ellenére is dominálni fogja a MotoGP mezőnyét, hogy nem vetik be a 2025-re tervezett motorblokkot. Ebben az esetben pedig jó néhány csúcs megdőlhet.

Amikor tavaly bejelentették, hogy Marc Márquez lesz Francesco Bagnaia csapattársa a gyári Ducatinál, sokan úgy gondolták, hogy a legtöbb futamon ők ketten mindenki más felett lesznek. Persze akkor még nem lehetett tudni, hogy a Desmosedici GP25-ös milyen lesz a GP24-eshez képest, és, mint kiderült, messze nem lesz akkora különbség az aktuális és az egyéves specifikáció között, mint amekkora az előző idényben volt.

Ezzel együtt jó eséllyel továbbra is a Ducati lesz a mezőny legjobb motorja, amelyre idővel természetesen jönnek majd a fejlesztések. Emellett pedig a jelenlegi mezőny két legeredményesebb versenyzője erősíti a csapatot, így továbbra sem lehet kizárni, hogy ők viszik el a legtöbb győzelmet, sőt, akár második helyet. Az Autosport pedig összegyűjtötte, hogy milyen rekordok dőlhetnek meg, ha Bagnaia és Márquez valóban dominálni fogják a szezont.

Aminek talán a legnagyobb a valószínűsége az alábbiak közül, az az egy csapat által szerzett győzelmekre vonatkozó csúcs. Ezt a gyári Honda tartja 2014-ből, amikor Márquez és Pedrosa összesen tizennégyszer diadalmaskodtak. Ekkor azonban még csak tizennyolc futamot rendeztek, idén viszont, ha minden jól megy, huszonkettő lesz.

Bagnaia vagy Marc Márquez lesz a világbajnok? – íme szerkesztőségünk tippjei a MotoGP-szezonra

Ebből a tizennégy sikerből egy kivételével az összes Márquez nevéhez fűződött, aki ezzel az egy szezonban elért legtöbb győzelem rekordját tartja – igaz, már csak a királykategóriára vonatkozóan, hiszen minden géposztályt figyelembe véve David Alonso tavaly megjavította. Amennyiben a gyári Ducati ki fog emelkedni a mezőnyből, és valamelyik versenyző jóval többször nő a másik fölé, mint fordítva, akkor ez a rekord is elcsíphető lesz.

A MotoGP-korszakban összesen tíz alkalommal fordult elő, hogy legfeljebb négyen nyertek futamot az adott szezonban, legutóbb 2015-ben. Ebből kilencszer pontosan négyen diadalmaskodtak, 2012-ben viszont csak Pedrosa, Jorge Lorenzo, valamint Casey Stoner szelte át elsőként a célvonalat. Vajon idén is látunk valami hasonlót?

Esetleg megdől a rekord? Azért ez utóbbihoz tényleg mindennek össze kellene állnia, de ha mégis ez lesz a forgatókönyv, és a gyári Ducatik szállítanák a győzelmeket, az egyúttal azt is jelentené, hogy a bolognaiaknak összejönne az, ami tavaly nekik, 2003-ban pedig a Hondának sikerült egy verseny híján: az összes futamot megnyerni. Persze az ok-okozati összefüggés fordítva már nem igaz, hiszen ebbe természetesen az is „beleférne”, ha a szatellitcsapatok pilótái is odaérnének.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Sikeres műtéten esett át Martín az edzésbalesete után

0

Jorge Martínt sikeresen megműtötték Barcelonában, miután hétfőn több törést is szenvedett edzésbalesete következtében. Az Aprilia közleménye arra is kitért, hogy a címvédő visszatérésének időpontját csak később fogják meghatározni.

Elérkezett a hét, amikor megkezdődik a MotoGP 2025-ös idénye, ám az izgatott várakozásba csúnyán belerondított a hétfői hír, miszerint Jorge Martín újabb balesetet szenvedett. A spanyol pilóta ezúttal edzésen bukott, és mivel több helyen is eltört a csontja, kénytelen lesz kihagyni a szezonnyitó Thai Nagydíj hétvégéjét.

A 27 éves pilóta azok után járt így, hogy egy másik sérülésből is fel kellett épülnie. A sepangi teszten alig tett meg pár kört, és máris kétszer elesett, a második alkalommal pedig a jobb kezét és a bal lábát is eltörte. Emiatt Malajziában már nem térhetett vissza a pályára, sőt, a burirami felkészülésen sem ülhetett fel a motorjára.

Ami a mostani sérüléseket illeti, Martín ezúttal a bal kezében szenvedett többszörös törést, ráadásul a bal sarokcsontja is eltört. Utóbbit nem kell műteni, viszont az előbbiek miatt az Aprilia már aznap közölte a nyilvánossággal, hogy elkerülhetetlen lesz az operáció. Ez pedig most meg is történt, így a noaleiek újabb közleményt adtak ki.

Újra megsérült, mégis kihagyja a szezonnyitót Martín

Jorge Martínt [Xavier] Mir professzor és csapata megműtötte a barcelonai Dexeus-klinikán – olvasható a dokumentumban. – A beavatkozás sikeresen lezajlott az orsócsont esetében kettő, míg a sajkacsontnál egy csavar beültetésével, a stabilizálás és a gyógyulási folyamat megkönnyítése érdekében. Az operációt bőrön át, ízülettükrözéssel végezték el. Jorge egészségügyi állapota alapján a következő napokban kiértékelik a prognózist.”

Mindez azt jelenti, hogy egyelőre nem lehet megmondani, hogy Martínnak mennyit kell kihagynia, és a burirami forduló mellett esetleg más futamhétvégéje is veszélyben forog-e. A versenynaptár következő állomása az argentínai termas lesz két és fél hét múlva, és bár felmerült, hogy az Argentin Nagydíj idén is elmarad, most már nagyon úgy tűnik, hogy meg fogják tartani.

Ami biztos, hogy Martínt az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori helyettesíti majd Thaiföldön. A címvédő esetében azért is jelent nagy érvágást a szezonnyitó kihagyása, mert még alig volt ideje összeszokni az RS-GP-vel. Érdemben ugyanis csupán egyetlen tesztnapot teljesített, és azt is még novemberben, két nappal a montmelói idényzáró után.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

0

Hamarosan indul a MotoGP 2025-ös idénye, mi pedig két játékot is meghirdetünk a szezonra vonatkozóan. Olvasóink egymással és az oldal szerkesztőivel versenyezve részt vehetnek Fantasy-ligánkban, emellett várjuk tippjeiket az előttünk álló szűk kilenc hónap kapcsán.

Hamarosan ismét teljes sebességre kapcsol a gyorsasági motorversenyzés világa. A Superbike-vb mezőnyének tagjai már ezen a hétvégén összecsapnak egymással, és egy hét múlva már a MotoGP pilótái is pályára gurulnak Buriramban. A P1race.hu pedig két nyereményjátékot is meghirdet, melyek során Olvasóink többféle nyereménnyel gazdagodhatnak.

Indul a Fantasy-ligánk

Egyfelől életre hívjuk a Fantasy-bajnokságunkat, ahol az arra fogékonyak nemcsak egymással, hanem a szerkesztőségünk tagjaival is összemérhetik tudásukat, vagy éppen szerencséjüket. A játék alapját alighanem sokan ismerik, akár más sportágakból is: röviden a lényeg annyi, hogy a versenyzők, a gyártók és a csapatok valós teljesítménye alapján kapnak pontokat. (A részletesebb szabályzat cikkünk végén olvasható.) A Fantasy játékban erre a linkre kattintva lehet részt venni, míg a ligához a „Leagues”, majd a „Join a league” menüpontra kattintással lehet csatlakozni, a keresőbe pedig a C5M4FYUM kódot kell beírni.

Jön a tippjátékunk

A Fantasy-liga mellett elindítjuk a tippjátékunkat is. Ennek során 13+1 kérdést kell megválaszolni, melyek mindegyike az előttünk álló idényre vonatkozik. A szabályok egyszerűek, minden találatért 1 pont jár. A kivétel az utolsó kérdés, amely alapesetben nem számít bele a játékba, csak akkor, ha kettő vagy több résztvevő releváns pozícióban ugyanannyi ponttal áll, mert ilyenkor az végez (leg)előrébb, aki a (leg)közelebb tippelt a valósághoz. A tippjátékot erre a linkre kattintva lehet kitölteni és beküldeni, a határidő a Thai Nagydíj első szabadedzésének kezdete, vagyis jövő hét péntek hajnali 4:45. Ja, és hamarosan szerkesztőségünk tagjai is nyilvánosságra hozzák saját tippjeiket.

Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?

Akár élménymotorozást is lehet nyerni

Mind a Fantasy-ligánkra, mind a tippjátékunkra igaz, hogy az első három helyezett részesül jutalomban. Ők mindannyian megkapják Valentino Rossi életrajzi könyvét, a Stuart Barker által írt ’Rossi – Széles mosoly két keréken’ című művet. A győztesek ráadásul ezen felül extra nyereményben is részesülnek, hiszen lehetőséget biztosítunk nekik, hogy részt vegyenek egy élménymotorozáson a korábban a Superenduro-világbajnokság Prestige kategóriájában is induló Szőke Márk szervezésében. Természetesen azokra is gondoltunk, akik nem tudnak motorozni, hiszen a program olyanoknak is lehetőséget biztosít, akik soha életükben nem vezettek még motort. (Bővebb információ a honlapon és a Facebook-oldalon található.)

A Fantasy játék szabályai

A játék során kezdésként össze kell állítani egy képzeletbeli csapatot. Ezt a csapatot minden esetben négy versenyző, egy gyártó és egy valós istálló alkotja. Persze nem lehet akárkit választani, pontosabban van egy fontos megkötés: minden versenyzőnek, gyártónak és istállónak van egy maghatározott ára, a játékosok pedig nem léphetnek át egy bizonyos költségvetést.

A versenyzők esetében az is fontos, hogy hova helyezzük őket. Egy „Gold rider” ugyanis a teljes pontszámot megkapja, a „Silver rider” viszont csak a felét. A gyártók a legjobb két versenyzőjük pontszámának átlagát kapják meg, és ugyanez vonatkozik az istállókra is, persze a „legjobb” kitétel nélkül. Ami magát a pontozást illeti, arra később térünk vissza.

Természetesen a hétvégék között is lehet módosítani a csapaton. Az idénynyitó előtt bármennyit lehet variálni, viszont utána fordulónként legfeljebb két cserére van lehetőség a csapat összetételét illetően (a határidő minden esetben az időmérő kezdete). Mindez nem vonatkozik a pilóták elhelyezésére, vagyis azt szabadon lehet váltogatni, hogy melyik két motoros van a „Gold rider”, és melyik kettő a „Silver rider” pozíciójában.

Az idény során minden játékos háromszor élhet az ún. „Turbo rider” lehetőséggel. Mindez azt jelenti, hogy az adott hétvége előtt ki kell választani az egyik versenyzőt, aki abban a fordulóban kétszer annyi pontot hoz a konyhára. Érdemes mindig a „Gold rider” pozícióban lévő pilóták egyikének odaadni, hiszen ellenkező esetben a kétszerezés azt jelenti, hogy a feles szorzó visszaáll egyesre.

Ahogyan már említettük, minden versenyzőnek, gyártónak és istállónak van egy értéke, ám ez természetesen a teljesítménytől függően változni fog az idény előrehaladtával. A harmadik fordulóig, vagyis az Amerikai Nagydíjig még mindenképpen a jelenlegi értékekkel kell számolni, utána viszont a játék készítői hétvégéről hétvégére módosítják az árakat. Ennélfogva a játékosok csapatának értéke is növekedhet vagy csökkenhet, és adott esetben magasabb áron adhatja el csapatának egyik elemét, de persze ennek az ellenkezője is megtörténhet.

Ami pedig a konkrét pontozást illeti, a Q1-ben az első öt helyezett kap pontot olyan módon, hogy az első pozícióért 5 pont jár, a másodikért 4, és egyesével megyünk lefelé az ötödik helyig. A Q2-ben már az első tíz helyezés ér pontot (az első helyért 10, a tizedikért 1 pont jár), míg a sprint- és a főfutam pontozása megegyezik a valós értékeléssel, vagyis az első helyezett 12, illetve 25 egységet kap, és így tovább.

Ezenfelül járnak bizonyos extra pontok. Minden versenyző kétszer annyi pontot kap bónuszban, ahány pozíciót javított az időmérős helyezéséhez képest; a leggyorsabb körért 5 egység jár; a kizárás 5 pontos levonást ér (ez a „Turbo rider” esetben nem számít duplán). Fontos megjegyezni, hogy ezek csak a főfutamokon számítanak.

Túl van a nehezén a KTM? – pozitívan zárult a kulcsfontosságú tárgyalás

0

A hitelezők döntő többsége elfogadta a KTM szerkezetátalakítási tervét, így a cég folytathatja működését. A gyártás újraindítását az indiai partner mellett egy meg nem nevezett vállalat finanszírozza.

Eljött a nap, amelyre alighanem nagyon sokan vártak a motoripar iránt érdeklődők közül. Ekkorra tűzték ki ugyanis azt a tárgyalást, amelyen a hitelezők megszavazták, hogy elfogadják-e a tavaly év végére rengeteg adósságot felhalmozó KTM szerkezetátalakítási tervét. Az OE24 beszámolója szerint a terem teljesen megtelt, ám a hitelezők nagy része személyes megjelenés helyett képviselőt küldött maga helyett. Az osztrák márka vezérigazgatói posztját a közelmúltig betöltő Stefan Pierer, valamint az igazgatótanács tagjai szintén jelen voltak.

A kulcsfontosságú szavazás végül pozitív végeredménnyel zárult a KTM szempontjából, ugyanis a hitelezők döntő többsége elfogadta a tervet, így a vállalat folytathatja a működését. A következő hónapokban viszont jelentős összeget kell előteremtenie, hiszen egyrészt egy bizonyos összeget ki kell fizetni a hitelezőknek, másrészt újra kell indítani a működést.

A szerkezetátalakítási terv elfogadásával a második köztársaságnak a teljes kötelezettségállományt tekintve harmadik legnagyobb fizetésképtelenségi eljárása pozitív véget ért, és Felső-Ausztria egyik legfontosabb munkáltatója megmaradt – nyilatkozta Gerhard Weinhofer, a Creditreform ügyvezető igazgatója. – A fizetésképtelenségi törvénynek ismét sikerült megteremtenie az adósok és a hitelezők közötti érdekegyensúlyt.”

A munkavállalókat nem számítva 1200 hitelező mintegy 2,22 milliárd eurónyi követelést jelentett be, amiből 2,03 milliárdnyit már el is fogadtak (a függőben lévő követelések esetében jellemzően a szerződés lejáratának időpontját kell tisztázni). Ami pedig az alkalmazottakat illeti, 1875-en összesen 22,30 millió eurónyi követelést jelentett be, amiből 22,15 milliónyi lett elismerve.

Rendeződött a tulajdonos jövője, de a KTM-et továbbra is fenyegeti a csőd veszélye

A hitelezők végül elfogadták, hogy a KTM-nek ezen összeg mintegy 30 százalékát, 681 205 000 millió eurót kell előteremtenie. Ezt május 23-áig kell letétbe helyezni a csődvédelmi eljárást vezető Peter Voglnál, Ezt később közvetlenül utalják majd át a hitelezőknek, akik így lényegesen jobban jártak, mint ha a cég csődbe ment volna.

A hitelezők szempontjából egy befektető belépése és a vállalat fenntartása gazdaságilag észszerű lépés – fogalmazott a KSV1870 nevű hitelvédelmi egyesületet képviselő Karl-Heinz Götze. – Ha a céget a fizetésképtelenségi bíróság bezárná és feloszlatná, a hitelezők alig tizenöt százalékos arányban részesülnének az elosztásból. Ha a vállalatot bezárnák, lényegesen több munkahely szűnne meg, aminek aztán az egész térségre nézve óriási negatív hatásai lennének.”

A KTM-nek emellett újra kell indítania a gyártási folyamatot, hiszen a mattighofeni üzem jelenleg szünetel. Ehhez mintegy 150 millió euróra van szükség, ebből 50 milliót a Bajaj már biztosított, míg a maradék 100 milliót március végéig kell előteremteni, hogy a tervek szerint közepén újrainduló munka zavartalanul folyhasson a vállalat működtetéséhez szükséges körülbelül kétezer alkalmazottal.

Az indiai partneren kívül azonban van egy másik, egyelőre meg nem nevezett befektető is. Ahogyan arról beszámoltunk, a napokban felmerült a pletyka, hogy a BMW felvásárolná a KTM-et, ám ezzel kapcsolatban egyelőre semmilyen hivatalos információ nem látott napvilágot. Ami viszont biztos, hogy az osztrák márka deklaráltan be akar vonzani befektetőket, amelyek biztosítanák a fennmaradást.

Fordulat: a BMW felvásárolhatja a KTM-et – és tönkretehet egy egész térséget?

Hogy ennek milyen hatása van a versenyrészlegre nézve, különös tekintettel a MotoGP-re, azt egyelőre nem lehet pontosan tudni. Azzal szerencsére aligha kell számolni, hogy a KTM az év közben kiszáll, de az korántsem egyértelmű, hogy a 2026-os és főleg az új technikai szabályokat hozó 2027-es idényben ott lesz-e még a mezőnyben.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Nincs tökéletes állapotban, de így is megpróbál részt venni Di Giannantonio az idénynyitón

0

Fabio Di Giannantonio elutazott Thaiföldre, a MotoGP szezonnyitójának helyszínére, ahol megpróbál versenyezni. Csütörtökön kiderül, hogy erre megkapja-e az orvosi engedélyt, mindenesetre a VR46 motorosa állítólag nincs százszázalékos állapotban.

Néhány héttel ezelőtt még úgy tűnt, hogy Fabio Di Giannantonio élete nagy lehetősége előtt áll. A 26 éves versenyző ugyan továbbra is a VR46 színeit fogja képviselni, de immáron közvetlenül a Ducatival áll szerződésben, ugyanis a bolognaiak idei motorját kapja meg. Ez utóbbit a gyári pilóták mellett kizárólag ő mondhatja el magáról.

Más kérdés, hogy a Desmosedici GP25-ös messze nem múlja felül olyan mértékben a GP24-est, mint amekkora tavaly volt a különbség az aktuális és az egyéves specifikáció között. A Ducati ugyanis úgy döntött, hogy az idei évre fejlesztett motorblokk előnyei nem kompenzálják a hátrányokat, így idén és jövőre is a 2024-es változatot fogja használni, aminek következtében számos alkatrész is megmaradt az előző szezonból.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

Persze azért Di Giannantonio alatt így is remek technika lesz, és jelenleg egyébként sem ez a legnagyobb gondja. Hanem az, hogy az előszezoni tesztelés során alig tudott motoron ülni, ugyanis a sepangi első nap végén, már az idő letelte után egykerekezés közben elesett, és eltörte a kulcscsontját. Ráadásul azon az oldalon, ahol tavaly megműtötték a vállát, és jóformán az egész holtszezonja a felépüléssel telt.

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikor térhet vissza

Ennek következtében mind a sepangi teszt hátralévő részét, mind a burirami felkészülést kénytelen volt kihagyni. Az előzetes terveknek megfelelően viszont kedden elutazott Thaiföldre, a szezonnyitó helyszínére, ahol megpróbál majd versenyezni. Az egyszeres királykategóriás futamgyőztes szerint ehhez megfelelő állapotban van.

Nagyon örülök, hogy felülhettem az első, Thaiföldre tartó járatra, és megkezdhetem az új idényt – nyilatkozta. – A felépülés jól alakult, keményen dolgoztam otthon, és úgy érzem, készen állok az indulásra. Alig várom, hogy újra a csapattal dolgozhassak, és jobban megismerjem az új motoromat. Készen állok és motivált vagyok. Biztos vagyok benne, hogy ez a fejlődésről fog szólni, szinte a nulláról kell majd kezdenünk, és sok mindent meg kell értenünk. Nagyon nagy a motiváció.”

Más kérdés, hogy a spanyol Motorsport.com a VR46-hoz közel álló forrásokra hivatkozva arról számol be, hogy Di Giannantonio nincs százszázalékos állapotban. Ami biztos, hogy az ilyenkor megszokott protokollnak megfelelően csütörtökön meg fogja őt vizsgálni a dr. Ángel Charte vezette orvosi csapat, és ez alapján dől el, hogy versenyzésre alkalmasnak nyilvánítják-e.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Ki lesz a MotoGP idei világbajnoka? – a versenyzők leadták tippjeiket

0

Ki nyeri a MotoGP 2025-ös egyéni világbajnoki címét? Alighanem ez az idény legfontosabb és legizgalmasabb kérdése, most pedig a mezőny tagjai (leszámítva a burirami tesztet sérülés miatt kihagyó Jorge Martínt és Fabio Di Giannantoniót) megválaszolták ezt a kérdést. Igaz, jó néhányan biztonsági játékot játszottak.

Francesco Bagnaia: Én. Én, nyilvánvalóan.

Johann Zarco: Marc [Márquez] már sokszor megnyerte.

Joan Mir: Marc lesz.

Fabio Quartararo: Remélem, hogy én. Ha mást kell mondanom, akkor Marcra teszem a voksom.

Marco Bezzecchi: Remélhetőleg egy Aprilia. Mindenki az álomcsapatról beszél, az álomcsapatot emlegeti.

Jack Miller: Ezen a ponton azt gondolom, hogy a vörös csapat.

Álex Márquez: Marc és Pecco.

Fermín Aldeguer: Marcra fogadok.

Luca Marini: Jelenleg Peccóra szavazok.

Miguel Oliveira: A Ducatik a favoritok.

Bagnaia vagy Marc Márquez lesz a világbajnok? – íme szerkesztőségünk tippjei a MotoGP-szezonra

Ai Ogura: Marcot választom.

Franco Morbidelli: Jómagam.

Enea Bastianini: Marc lenyűgöző volt a téli tesztek során, de Pecco nagyon gyors a versenyen.

Somkiat Chantra: Pecco vagy Marc.

Álex Rins: Az a pilóta, akinek a legtöbb bajnoki címe van a mezőnyből, szóval őt fogom mondani.

Maverick Viñales: A piros istálló a legesélyesebb.

Brad Binder: Magamat kell tolnom.

Raúl Fernández: Ha valakit mondanom kell, akkor a Ducatit mondom.

Marc Márquez: Van egy nagyon erős csapattársam, és van egy nagyon erős „lakótársam” az öcsém, Álex személyében.

Pedro Acosta: Az idő fogja megválaszolni ezt a kérdést.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai