back to top
2025. július 12. 10:35
Kezdőlap Blog Oldal 96

Túl van a nehezén a KTM? – pozitívan zárult a kulcsfontosságú tárgyalás

0

A hitelezők döntő többsége elfogadta a KTM szerkezetátalakítási tervét, így a cég folytathatja működését. A gyártás újraindítását az indiai partner mellett egy meg nem nevezett vállalat finanszírozza.

Eljött a nap, amelyre alighanem nagyon sokan vártak a motoripar iránt érdeklődők közül. Ekkorra tűzték ki ugyanis azt a tárgyalást, amelyen a hitelezők megszavazták, hogy elfogadják-e a tavaly év végére rengeteg adósságot felhalmozó KTM szerkezetátalakítási tervét. Az OE24 beszámolója szerint a terem teljesen megtelt, ám a hitelezők nagy része személyes megjelenés helyett képviselőt küldött maga helyett. Az osztrák márka vezérigazgatói posztját a közelmúltig betöltő Stefan Pierer, valamint az igazgatótanács tagjai szintén jelen voltak.

A kulcsfontosságú szavazás végül pozitív végeredménnyel zárult a KTM szempontjából, ugyanis a hitelezők döntő többsége elfogadta a tervet, így a vállalat folytathatja a működését. A következő hónapokban viszont jelentős összeget kell előteremtenie, hiszen egyrészt egy bizonyos összeget ki kell fizetni a hitelezőknek, másrészt újra kell indítani a működést.

A szerkezetátalakítási terv elfogadásával a második köztársaságnak a teljes kötelezettségállományt tekintve harmadik legnagyobb fizetésképtelenségi eljárása pozitív véget ért, és Felső-Ausztria egyik legfontosabb munkáltatója megmaradt – nyilatkozta Gerhard Weinhofer, a Creditreform ügyvezető igazgatója. – A fizetésképtelenségi törvénynek ismét sikerült megteremtenie az adósok és a hitelezők közötti érdekegyensúlyt.”

A munkavállalókat nem számítva 1200 hitelező mintegy 2,22 milliárd eurónyi követelést jelentett be, amiből 2,03 milliárdnyit már el is fogadtak (a függőben lévő követelések esetében jellemzően a szerződés lejáratának időpontját kell tisztázni). Ami pedig az alkalmazottakat illeti, 1875-en összesen 22,30 millió eurónyi követelést jelentett be, amiből 22,15 milliónyi lett elismerve.

Rendeződött a tulajdonos jövője, de a KTM-et továbbra is fenyegeti a csőd veszélye

A hitelezők végül elfogadták, hogy a KTM-nek ezen összeg mintegy 30 százalékát, 681 205 000 millió eurót kell előteremtenie. Ezt május 23-áig kell letétbe helyezni a csődvédelmi eljárást vezető Peter Voglnál, Ezt később közvetlenül utalják majd át a hitelezőknek, akik így lényegesen jobban jártak, mint ha a cég csődbe ment volna.

A hitelezők szempontjából egy befektető belépése és a vállalat fenntartása gazdaságilag észszerű lépés – fogalmazott a KSV1870 nevű hitelvédelmi egyesületet képviselő Karl-Heinz Götze. – Ha a céget a fizetésképtelenségi bíróság bezárná és feloszlatná, a hitelezők alig tizenöt százalékos arányban részesülnének az elosztásból. Ha a vállalatot bezárnák, lényegesen több munkahely szűnne meg, aminek aztán az egész térségre nézve óriási negatív hatásai lennének.”

A KTM-nek emellett újra kell indítania a gyártási folyamatot, hiszen a mattighofeni üzem jelenleg szünetel. Ehhez mintegy 150 millió euróra van szükség, ebből 50 milliót a Bajaj már biztosított, míg a maradék 100 milliót március végéig kell előteremteni, hogy a tervek szerint közepén újrainduló munka zavartalanul folyhasson a vállalat működtetéséhez szükséges körülbelül kétezer alkalmazottal.

Az indiai partneren kívül azonban van egy másik, egyelőre meg nem nevezett befektető is. Ahogyan arról beszámoltunk, a napokban felmerült a pletyka, hogy a BMW felvásárolná a KTM-et, ám ezzel kapcsolatban egyelőre semmilyen hivatalos információ nem látott napvilágot. Ami viszont biztos, hogy az osztrák márka deklaráltan be akar vonzani befektetőket, amelyek biztosítanák a fennmaradást.

Fordulat: a BMW felvásárolhatja a KTM-et – és tönkretehet egy egész térséget?

Hogy ennek milyen hatása van a versenyrészlegre nézve, különös tekintettel a MotoGP-re, azt egyelőre nem lehet pontosan tudni. Azzal szerencsére aligha kell számolni, hogy a KTM az év közben kiszáll, de az korántsem egyértelmű, hogy a 2026-os és főleg az új technikai szabályokat hozó 2027-es idényben ott lesz-e még a mezőnyben.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Nincs tökéletes állapotban, de így is megpróbál részt venni Di Giannantonio az idénynyitón

0

Fabio Di Giannantonio elutazott Thaiföldre, a MotoGP szezonnyitójának helyszínére, ahol megpróbál versenyezni. Csütörtökön kiderül, hogy erre megkapja-e az orvosi engedélyt, mindenesetre a VR46 motorosa állítólag nincs százszázalékos állapotban.

Néhány héttel ezelőtt még úgy tűnt, hogy Fabio Di Giannantonio élete nagy lehetősége előtt áll. A 26 éves versenyző ugyan továbbra is a VR46 színeit fogja képviselni, de immáron közvetlenül a Ducatival áll szerződésben, ugyanis a bolognaiak idei motorját kapja meg. Ez utóbbit a gyári pilóták mellett kizárólag ő mondhatja el magáról.

Más kérdés, hogy a Desmosedici GP25-ös messze nem múlja felül olyan mértékben a GP24-est, mint amekkora tavaly volt a különbség az aktuális és az egyéves specifikáció között. A Ducati ugyanis úgy döntött, hogy az idei évre fejlesztett motorblokk előnyei nem kompenzálják a hátrányokat, így idén és jövőre is a 2024-es változatot fogja használni, aminek következtében számos alkatrész is megmaradt az előző szezonból.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

Persze azért Di Giannantonio alatt így is remek technika lesz, és jelenleg egyébként sem ez a legnagyobb gondja. Hanem az, hogy az előszezoni tesztelés során alig tudott motoron ülni, ugyanis a sepangi első nap végén, már az idő letelte után egykerekezés közben elesett, és eltörte a kulcscsontját. Ráadásul azon az oldalon, ahol tavaly megműtötték a vállát, és jóformán az egész holtszezonja a felépüléssel telt.

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikor térhet vissza

Ennek következtében mind a sepangi teszt hátralévő részét, mind a burirami felkészülést kénytelen volt kihagyni. Az előzetes terveknek megfelelően viszont kedden elutazott Thaiföldre, a szezonnyitó helyszínére, ahol megpróbál majd versenyezni. Az egyszeres királykategóriás futamgyőztes szerint ehhez megfelelő állapotban van.

Nagyon örülök, hogy felülhettem az első, Thaiföldre tartó járatra, és megkezdhetem az új idényt – nyilatkozta. – A felépülés jól alakult, keményen dolgoztam otthon, és úgy érzem, készen állok az indulásra. Alig várom, hogy újra a csapattal dolgozhassak, és jobban megismerjem az új motoromat. Készen állok és motivált vagyok. Biztos vagyok benne, hogy ez a fejlődésről fog szólni, szinte a nulláról kell majd kezdenünk, és sok mindent meg kell értenünk. Nagyon nagy a motiváció.”

Más kérdés, hogy a spanyol Motorsport.com a VR46-hoz közel álló forrásokra hivatkozva arról számol be, hogy Di Giannantonio nincs százszázalékos állapotban. Ami biztos, hogy az ilyenkor megszokott protokollnak megfelelően csütörtökön meg fogja őt vizsgálni a dr. Ángel Charte vezette orvosi csapat, és ez alapján dől el, hogy versenyzésre alkalmasnak nyilvánítják-e.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Ki lesz a MotoGP idei világbajnoka? – a versenyzők leadták tippjeiket

0

Ki nyeri a MotoGP 2025-ös egyéni világbajnoki címét? Alighanem ez az idény legfontosabb és legizgalmasabb kérdése, most pedig a mezőny tagjai (leszámítva a burirami tesztet sérülés miatt kihagyó Jorge Martínt és Fabio Di Giannantoniót) megválaszolták ezt a kérdést. Igaz, jó néhányan biztonsági játékot játszottak.

Francesco Bagnaia: Én. Én, nyilvánvalóan.

Johann Zarco: Marc [Márquez] már sokszor megnyerte.

Joan Mir: Marc lesz.

Fabio Quartararo: Remélem, hogy én. Ha mást kell mondanom, akkor Marcra teszem a voksom.

Marco Bezzecchi: Remélhetőleg egy Aprilia. Mindenki az álomcsapatról beszél, az álomcsapatot emlegeti.

Jack Miller: Ezen a ponton azt gondolom, hogy a vörös csapat.

Álex Márquez: Marc és Pecco.

Fermín Aldeguer: Marcra fogadok.

Luca Marini: Jelenleg Peccóra szavazok.

Miguel Oliveira: A Ducatik a favoritok.

Bagnaia vagy Marc Márquez lesz a világbajnok? – íme szerkesztőségünk tippjei a MotoGP-szezonra

Ai Ogura: Marcot választom.

Franco Morbidelli: Jómagam.

Enea Bastianini: Marc lenyűgöző volt a téli tesztek során, de Pecco nagyon gyors a versenyen.

Somkiat Chantra: Pecco vagy Marc.

Álex Rins: Az a pilóta, akinek a legtöbb bajnoki címe van a mezőnyből, szóval őt fogom mondani.

Maverick Viñales: A piros istálló a legesélyesebb.

Brad Binder: Magamat kell tolnom.

Raúl Fernández: Ha valakit mondanom kell, akkor a Ducatit mondom.

Marc Márquez: Van egy nagyon erős csapattársam, és van egy nagyon erős „lakótársam” az öcsém, Álex személyében.

Pedro Acosta: Az idő fogja megválaszolni ezt a kérdést.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Tényleg „Ducati-kupa” lesz az idei Superbike-vb? – a márka versenyzői reagáltak Razgatlıoğlu „vádjára”

0

A Ducati élversenyzői nagyrészt egyetértenek abban, hogy azért is taroltak a Superbike-vb Phillip Island-i hétvégéjén, mert a körülmények nekik kedveztek. Hozzátették, hogy ez nem lesz mindig így.

A Ducati mindkét vasárnapi futamon kisajátította az első öt helyet a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjén, és a szombati első versenyen is ez történt volna, ha nincs Toprak Razgatlıoğlu, illetve az ő második helye. A hétvége zárónapja viszont katasztrofálisan sikerült a címvédőnek, aki utána kijelentette, hogy idén majdhogynem „Ducati-kupáról” kell beszélni, és a távozását is belengette arra az esetre, ha ez nem változik.

Razgatlıoğlu fölcsattant: Ha folytatódik ez a Ducati-kupa, akkor nem fogok itt versenyezni

A török motoros abból a szempontból lehet, hogy elhamarkodottan ítélkezett, hogy a sorozat egyik törvénye szerint az ausztráliai eseményekből soha nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a teljes szezonra nézve. Így gondolja ezt Nicolò Bulega is, aki pályafutása során először triplázott, ráadásul korábban még a pole pozíciót is megszerezte.

Egyszerűen úgy vélem, hogy a múltat látva a Ducati mindig is nagyon jó volt ezen a pályán, nem tudom, miért – nyilatkozta. – Ahogyan én is, mert mindig gyors vagyok itt, mivel ez a kedvenc helyszínem. Szóval ezen a hétvégén jó kombinációt alkottunk a Ducatival. Őszintén szólva nem hiszem, hogy mindenhol ennyire erősek leszünk, mert ez szinte lehetetlen. Ugyanakkor az biztos, hogy keményen fogunk dolgozni, hogy megpróbáljunk versenyképesek maradni.”

Álvaro Bautista ugyan egész hétvégén jelentősen elmaradt csapattársától, de összességében így is ő szerezte a második legtöbb pontot a hétvégén, igaz, már most egy főfutam-győzelemnyire van Bulegától. A kétszeres Superbike-világbajnok egyetért az olasz pilótával abban, hogy nem Phillip Islanden derült ki a valós erősorrend.

Nagyon korán van ahhoz, hogy bármit is mondjunk a bajnokságról, főleg azért, mert ez a pálya kissé különleges, nagyon eltér a többitől – fogalmazott. – Emellett a hét elején teszteltünk is, úgyhogy ez nem egy [normál] pálya, pláne úgy, hogy Nicolò itt nagyon gyors. Mindenhol gyors lesz, de Toprak szerintem küszködött ezen a pályán, Portimãóban viszont erősebb lesz. Szóval nem tudom, hogy ez-e a realitás a bajnokságban, várnunk kell még néhány futamot, hogy lássuk, milyen az egyes pilóták valós állapota és teljesítménye.”

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technikai hiba miatt

A nyers tempót illetően végig úgy tűnt, hogy Andrea Iannone áll a legközelebb Bulegához. Ezt azonban csak a Superpole versenyen tudta második helyre váltani, mivel az első viadal elején gondjai adódtak, a másodikon pedig a hajrában maradt alul Bautistával szemben. A 35 éves pilóta egyetértett a gyári párossal, és saját magukat is dicsérte.

Szerintem a Phillip Island-i egy kedvező pálya számunkra – kezdte. – Az biztos, hogy a Ducati egy jó motor, de azt gondolom, hogy a versenyzők is meglehetősen magas szinten vannak, mert korábban mindenki az első helyekért harcolt, a MotoGP paddockjában is. Úgy vélem, ez nem egy nézőpont, hanem a valóság. Véleményem szerint jó a csomag, de nem minden futam [lesz] ilyen.”

Az egyetlen, aki valamelyest eltérő álláspontot képviselt, az a sorrendben negyedikként, harmadikként, majd ötödikként célba érő Danilo Petrucci volt. „Az biztos, hogy Phillip Island különleges, itt jól megy a Ducati, de minden hétvégén ilyen teljesítményt szeretnék látni – jelentette ki. – Talán javíthatnék az eredményeimen, dobogóra állhatnék, és hamarosan esetleg elcsíphetnék egy újabb győzelmet.”

Scott Redding ugyan maradt a Bonovónál, ám az istálló idén már a BMW helyett a Ducati motorjait használja. Ennek vélhetően nagy szerepe van abban, hogy a brit pilóta magára talált, és szombaton az ötödik, míg vasárnap mindkétszer a negyedik pozícióban ért célba. A 32 éves motoros a vonalvezetés mellett más tényezőket is megemlített.

Szerintem ez a pálya némileg különleges, a jellege is kicsit jobban fekszik a Ducatinak, emellett a hőmérsékletnek és a szélnek is van szerepük, ahogyan a flag-to-flag versenynek is – vélekedett. – Sok minden közrejátszik. Azt hiszem, amikor visszatérünk Európába, ez kicsit meg fog változni, úgy vélem, többet fogunk látni a Bimotától és a Yamahától. Szóval biztosan lesz néhány érdekes futam.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Újra megsérült, mégis kihagyja a szezonnyitót Martín

0

Az előzetes információkkal ellentétben Jorge Martín mégsem lesz ott a Thai Nagydíjon. Ennek oka, hogy ismét megsérült, ezúttal edzésen.

Rémálomszerűen indult Jorge Martín számára a címvédési hadjárata. A regnáló MotoGP-világbajnok alig tett meg néhány kört a sepangi teszt első napján, kétszer is elesett, és a második bukás súlyos következményekkel járt: jobb keze és bal lába is eltört, aminek következtében kénytelen volt kihagyni a hátralévő tesztnapokat.

Ami viszont az idénynyitót illeti, eddig arról volt szó, hogy ott lesz a Thai Nagydíjon. Ez bizonyára így is történne, ám a hétfői nap mindent átírt. Aznap ugyanis újabb balesetet szenvedett, ezúttal edzésen, és előbb a spanyol sajtó írta meg, hogy vélhetően nem lesz ott a hétvégén, majd az Aprilia hivatalosan is megerősítette a hírt.

Kiszivárogtatták, Martín biztosan ott lesz a szezonnyitó Thai Nagydíjon

Jorge Martín egy edzésen összetett törést szenvedett a bal orsócsontjában és néhány kéztőcsontjában, valamint az azonos oldali lábának sarokcsontjában – olvasható a közleményben. – A sebészeti konzultációt követően úgy döntöttek, hogy megműtik, amire holnap kerül sor a barcelonai Dexeus-klinikán, hogy stabilizálják az orsócsontban és a sajkacsontban lévő töréseket. Martín kihagyja a Thai Nagydíjat, a felépülés idejét a beavatkozás után határozzák meg. Martínt Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni Thaiföldön.”

Az egyelőre tehát nem világos, hogy a 27 éves pilótának csak a burirami fordulót kell-e kihagynia, vagy esetleg a továbbiakban is hiányozni fog. Az viszont biztos, hogy már akkor is komoly lépéshátrányban lenne, ha néhány nap múlva motorra ülhetne, hiszen a novemberi montmelói tesztet és azt a pár sepangi kört leszámítva nem volt lehetősége összeszokni az RS-GP-vel.

Egyre nagyobb a feszültség Martín balesete kapcsán, az Aprilia vezére szerint kritikus a helyzet

Martín ezzel egyébként történelmet írt, bár erre nyilvánvalóan a legkevésbé sem vágyott. Ő lesz ugyanis az első királykategóriás címvédő Freddie Spencer óta, aki kihagyja az idénynyitót. Az amerikai pilóta az 1984-es Dél-afrikai Nagydíjról hiányzott, igaz, ő a hétvége korábbi részében ott volt, sőt, pole pozíciót szerzett, csak éppen a futam előtt meghibásodott alatta a Honda.

Ami Savadorit illeti, az olasz versenyző hosszú ideje szolgálja az Apriliát. A MotoGP-ben 2020 óta versenyez, de a 2021-es idény első részét leszámítva csak helyettesként vagy szabadkártyásként. A 31 esztendős motoros eddig soha nem végzett az első tízben – legjobb eredménye a tavalyelőtti asseni tizenegyedik hely – és a mostani teszteken is jelentősen elmaradt az állandó pilótáktól.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Fordulat: a BMW felvásárolhatja a KTM-et – és tönkretehet egy egész térséget?

0

Sajtóértesülések szerint a BMW, pontosabban annak kétkerekű részlege felvásárolná a KTM-et, amivel rövid távon megmentené a márkát a csődtől. Mindez azonban alighanem egy egész térség számára komoly csapás lenne.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a KTM-et is birtokló Pierer Industrie AG múlt héten megmenekült a csődtől, ugyanis elfogadták a cég szerkezetátalakítási tervét. Azonban az osztrák márka még nincs túl a krízisen, hiszen velük kapcsolatban kedden délelőtt tartják azt a kulcsfontosságú ülést, amelyen eldőlhet a vállalat jövője.

Rendeződött a tulajdonos jövője, de a KTM-et továbbra is fenyegeti a csőd veszélye

A találkozó többféle végeredménnyel zárulhat, és az OE24 értesülései szerint nagy esély van meglehetősen érdekes forgatókönyv megvalósulására. A BMW kétkerekű leányvállalata, a BMW Motorrad ugyanis állítólag felvásárolná a márkát, amit a csődvédelmi eljárást vezető Peter Vogl is támogat. „A kompenzációról szóló keddi ülésen a BMW Motorrad befektetőként akar beszállni, és át akarja venni a KTM márkát, de már nem Ausztriában” – idéz egy bennfentest az osztrák portál.

A meg nem nevezett személy szerint „a BMW mesterterve, hogy 2025 végéig minden munkahelyet leépít Ausztriában”, és a kutatás, valamint a fejlesztés Münchenben, míg a gyártás Indiában zajlana. A jelenlegi ausztriai beszállítókat pedig óriási kár érné, ugyanis a bajor cég a saját partnereire támaszkodna. Ez pedig egy egész térség számára jelentene súlyos csapást.

A mattighofeni pékségnek, valamint a számtalan ausztriai beszállítónak semmi nem marad, ami azt jelenti, hogy Ausztriában beindul a fizetésképtelenség következő hulláma – fogalmazott a bennfentes. – Ha a KTM négyezer-ötszáz ausztriai munkahelye megszűnik, Mattighofen ipari romhalmazzá válik. Ez hatással lesz az összes beszállítóra, de a város számos kereskedőjére is.”

A KTM-be való befektetésre és így a vállalat megmentésére egyébként mások is bejelentkeztek. Többek között az iparmágnás Stephen Zöchling is, aki az év elején százmillió eurós nagyságrendű összeget invesztált, megóvva a KTM-et a csődtől. Az OE24 őt nem tudta megszólaltatni, információk szerint Indiában tárgyal a KTM-ben szintén érdekelt Bajajdzsal.

Ami a BMW-t illeti, amennyiben a bajorok valóban megszüntetnék az ausztriai munkahelyeket, az az osztrák államnak is súlyos kiadásokkal járna. Egészen pontosan alkalmazottanként 50 ezer eurós kiadást jelentene, ami 4500 munkavállaló esetében 225 millió euró. Mindezt természetesen adófizetői pénzből kellene állni, „miközben a BMW milliárdos nyereséget termel”.

Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül

Bár a BMW általi megmentés rövid távú lenne, a márka túlélne – folytatta a bennfentes. – A KTM ausztriai telephelye, különösen Mattighofen halott lenne. Hol vannak a politikusok és az ÖGB [Osztrák Szakszervezeti Szövetség – a szerk.] ilyen esetben? A bankok lejátsszák a saját játékukat a BMW-vel, és a felső-ausztriai térség lenne a szenvedő fél, valamint az osztrák adófizetők.”

Amennyiben a BMW valóban megszerezné a KTM-et, a tervek szerint állítólag kivezetné a céget a tőzsdéről, és ezzel párhuzamosan a KTM terepmotorjaival bővítené saját palettáját, a termékeket pedig közös platformon értékesítenék. „A BMW-nél eltűnne a narancssárga szín, és a KTM motorjai kékben és fehérben pompáznának.”

A szálak ráadásul több ponton is összeérnek. A linzi illetőségű Oberbank ugyanis aligha véletlenül szorgalmazza, hogy a BMW Motorrad felvásárolja a KTM-et. „[A bank] főnöke, Franz Gasselsberger jó kapcsolatot ápol a BMW Csoporttal, mivel az Oberbank egyben a BMW steyri motorblokkgyárának fő bankja” – magyarázta a bennfentes.

A BMW Motorrad ügyvezető igazgatója, Markus Flasch pedig egyesek szerint így akar bekerülni a BMW Csoport igazgatótanácsába. A BMW AG egy magas rangú munkatársa egy olyan stratégának írta le őt, aki „a veszteségek ellenére tovább fog menni”. Az biztos, hogy Flasch-nak nem ez lehet az első hasonló esete, hiszen korábban a MAGNA autóalkatrész-gyártó felső vezetőjeként a kanadai központ megbízásából bezáratta az európai üzemeket.

Az kétségtelen, hogy a keddi szavazás, illetve döntés a KTM versenyrészlegének működését is komoly mértékben befolyásolja, beleértve a MotoGP-projektet. Az pedig már csak egy érdekes adalék, hogy a BMW-nek ez is lehet egy út a királykategória felé, hiszen a németek egyelőre nem zárkóztak el attól, hogy a nem olyan távoli jövőben csatlakozzanak a sorozatba.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Korábban ellentmondásos ügybe keveredő cég lett a MotoGP egyik csapatának névadó szponzora

0

A Gresini bejelentette, hogy névadó szponzori szerződést kötött a BK8 News sporthírportállal. Ez annak a fogadási oldalnak a leányvállalata, amellyel egy angol első osztályú futballcsapat szerződést bontott a szexuális tartalmú marketinganyagok miatt.

A tavalyi idény hajrájának egyik emlékezetes botránya volt a Gresini névadó szponzora körül kialakult ügy. Csakhogy akkor a Moto2-es istállóról, illetve annak akkori pilótájáról, Manuel Gonzálezről volt szó, aki bármiféle rossz szándék nélkül, de megsértette a kínai társadalmat, aminek következtében a szintén kínai QJ Motor ki akarta rúgatni, de végül a vállalat távozott.

Ami viszont a királykategóriás csapatot illeti, a Gresininek azóta nem volt névadó szponzora, hogy 2014-ben szakított a Hondával. Ennek a korszaknak azonban vége, ugyanis az olasz istálló szerződést kötött a BK8 News nevű ázsiai hírportállal. Ennek következtében az istálló hivatalos neve mostantól BK8 NEWS Gresini MotoGP Team.

A megállapodás két évre, vagyis 2026-ig szól, és amellett, hogy a márkanév szerepel az alakulat elnevezésében, a logót jól látható helyeken fog megjelenni. Természetesen az Álex Márquez és Fermín Aldeguer által használt Ducatikon is ott lesz, ahogyan a két versenyző bőrruháján. Emellett a többi csapattag felszerelésén, a garázsban, valamint a szállítást végző járműveken is fel fog tűnni.

Álex Márquez élete legjobb motorját vezetheti, de egyvalami miatt nem akar túl optimista lenni

A BK8 News a BK8 elnevezésű sportfogadási platform leányvállalata. Utóbbi többek között a labdarúgásban is megjelent már szponzorként, többek között a Premier League-ben szereplő Aston Villával kötött ilyen jellegű szerződést. Ahogyan két évvel korábban az akkoriban szintén az angol első osztályban induló Norwich Cityvel is, ám a közösségi médiában megjelenő szexuális tartalmú hirdetések miatt a közvélemény keményen bírálta a klubot, amely ennek következtében kihátrált.

Nagy örömmel jelentem be, hogy a Gresini Racing MotoGP csapatánál aláírtuk a névadó szponzori szerződést – nyilatkozta Carlo Merlini, az istálló kereskedelmi és marketingigazgatója. – Az adrenalin, a sebesség és az izgalom hihetetlenül erős marketingplatformmá teszik a MotoGP-t, páratlan globális láthatóságot biztosítva a márkáknak, a Gresini Racing pedig a sportág legjobb szervezetei közé tartozik. Nem meglepő, hogy egy olyan nagy vállalat, mint a BK8 News, a Gresini, valamint a MotoGP kivételes kombinációját választotta zászlóshajóprojektjének a céljai eléréséhez. Szeretném kifejezni köszönetemet mindenkinek a BK8 Newsnál az elmúlt hetekben tanúsított elkötelezettségükért, miközben megvalósítottuk ezt a projektet. Alig várom, hogy pályára guruljunk az új színeinkben, és a legjobban indítsuk útjára a BK8 NEWS Gresini MotoGP csapatát.”

Izgatottan várjuk a Gresini Racinggel való partnerséget, amely jelentős mérföldkövet jelent stratégiai növekedésünkben – ezek már Michael Gattnek, a BK8 News ügyvezető igazgatójának szavai. – Ez az együttműködés tükrözi a teljesítmény, a pontosság és a kiválóság iránti elkötelezettségünket. Azzal, hogy egy olyan csapattal szövetkezünk, amely feszegeti a motorsport határait, megalapozzuk jelenlétünket a világ egyik legikonikusabb motorsporteseményén. Együtt fogjuk sikerre vinni a Gresini Racinget, és exkluzív betekintést, valamint kulisszák mögötti hozzáférést nyújtunk, amivel közelebb hozzuk a rajongókat az akcióhoz.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

A tavalyi MotoGP-balesetet idéző bukást okozott a világbajnok, ellenfele nem úszta meg törés nélkül

0

Jaume Masià a dobogóért harcolva kiütötte ellenfelét a Supersport-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának második futamán, és utóbbi húzta a rövidebbet. Nem sokkal később Marcel Schrötter is bukott, és mindenkinek szerencséje volt, hogy mind a német versenyzőt, mind a motorját ki tudták kerülni.

Emlékeznek még a MotoGP tavalyi Ausztrál Nagydíjának sprintfutamára, annak is a hajrájára? Néhány körrel a vége előtt Marco Bezzecchi az 1-es kanyar féktávján nekiment Maverick Viñalesnek, és mindketten látványos balesetet szenvedtek. Vasárnap hasonló történt a Supersport-vb második futamán, ráadásul mindezt a debütáló világbajnok okozta.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 2023-as Moto3-as idényben a legjobbnak bizonyuló Jaume Masià elhagyta a süllyedő hajót, és szerződése ellenére távozott a Moto2-es Preicanos csapatától. Jól is tette, hiszen nemrég hivatalossá vált, hogy az istálló idén nem indulhat el. A spanyol motoros a Supersport-világbajnokság mezőnyében, azon belül is az Orelac csapatánál talált menedékre.

Véget ért a huzavona, eggyel kevesebb csapattal indul a gyorsaságimotoros-vb

Az idénynyitó Phillip Island-i forduló második versenyén pedig máris a dobogóért harcolt, egészen pontosan a negyedik helyen haladt. A 18 körös viadal 11. körének elején azonban ugyanaz történt vele, mint anno Bezzecchivel: beszippantotta a szélárnyék. Ennek következtében pedig kiütötte az előtte haladó Valentin Debise-t, és mindketten nagyot estek.

Az ezt követő első képsorok igencsak ijesztőek voltak, hiszen egyikük sem tudott azonnal felkelni. Végül a vizsgálatok során kiderült, hogy Masià megúszta horzsolásokkal és zúzódásokkal a látványos balesetet. Ellenfele viszont kevésbé volt szerencsés, a francia motorosnál ugyanis törést diagnosztizáltak a jobb bokájában.

Ráadásul itt még nem volt vége, ugyanis Marcel Schrötter, ha lehet, még ijesztőbb balesetet produkált. A német pilóta a 11-es kanyarban bukott az élről, és a highside-ot ugyan megúszta, de közvetlenül riválisai elé esett. Szerencsére mindenki ki tudta kerülni, és a motorjával sem ütköztek. A WRP versenyzője zúzódást szenvedett a jobb lábában.

Masià egyébként a szombati első futamon hatodik lett. A Preicanos egy másik „áldozata”, a tavaly nyáron kirúgott Bo Bendsneyder egy negyedik és egy harmadik pozícióval kezdte az idényt, míg a tavaly még szintén a Moto2-ben szereplő Jeremy Alcoba most debütált egy tizedik, illetve egy ötödik pozícióval. A 2024-is a Superbike-világbajnokságban induló Michael Ruben Rinaldi pedig egy kiesés mellett egy negyedik helyet zsebelt be.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bagnaia vagy Marc Márquez lesz a világbajnok? – íme szerkesztőségünk tippjei a MotoGP-szezonra

0

Szerkesztőségünk tagjai is megválaszolták azokat a kérdéseket, amelyeket néhány nappal ezelőtt meghirdettünk egy tippjáték formájában. Hogy ezek mennyire nem egyértelműek, azt jól mutatja, hogy csupán egyszer mentünk mindannyian ugyanabba az irányba.

Pár nappal ezelőtt a P1race.hu játszani hívta Olvasóit a közelgő MotoGP-szezon kapcsán, ráadásul mindjárt két nyereményjátékot is meghirdettünk. A Fantasy-ligánk mellett egy tippversenyt is létrehoztunk, és azt is jeleztük, hogy hamarosan mi is megírjuk tippjeinket. Az ígéret pedig szép szó, ha megtartják úgy jó.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Mindannyian elmondhatjuk, hogy volt olyan kérdés, ahol kevesebbet kellett gondolkodnunk, és persze olyan is, ahol sokat agyaltunk, emellett előfordult, hogy tényleg csak tippelni lehetett. Mindent összevetve kijelenthető, hogy a „normál” kérdések közül egyszer sem született három különböző válasz, de egyetlen kivétellel mindig volt egy „különutas”.

Persze nincs nálunk a kristálygömb, így az is előfordulhat, hogy egy-két alkalommal nagyon mellélőttünk. Ha Ön úgy gondolja, hogy jobban tippel nálunk, akkor bizonyíthatja, amennyiben erre a linkre kattintva kitölti a kérdőívet. Aztán persze az idény végén azt is megnézzük, hogy Olvasóink összességében mennyire látták előre az idény alakulását.

A P1race.hu szerkesztőségének tippjei

1. Ki lesz az egyéni világbajnok?

Pestality Máté: Francesco Bagnaia – Bár Marc Márquez hatalmas kihívás elé fogja állítani, Bagnaia az előnyére fordítja, hogy jobban be van ágyazva a Ducatihoz, és megszerzi a harmadik királykategóriás bajnoki címét.

Marc Márquez szerint a nagyszerű tesztje ellenére is másvalaki az idei fő bajnoki esélyes

Sebők Máté: Marc Márquez – Egy sérülés bármikor közbeszólhat, de erre nem lehet és nem is lenne ízléses bazírozni. Így pedig az egy körön és a versenytempót tekintve is meggyőző Márquez tűnik a favoritnak, még úgy is, hogy utóbbiban nem lehetett közvetlenül összehasonlítani Bagnaiával a burirami teszten.

Bagnaia megkongatta a vészharangot? – szerinte úgy tűnik, Marc Márquez jobb formában van nála

Szántó Dávid: Marc Márquez – Pokolian nehéz dolga lesz Bagnaia mellett, de ismét ég a tűz a spanyolban, és képes lesz megverni tapasztaltabb kollégáját. Nem sokáig fog ez a nagy barátság megmaradni…

2. Melyik gyártó szerzi meg a konstruktőri második helyet?

PM: Yamaha – Már az előszezoni teszteken mutatott teljesítmény és a Pramac érkezése is bizakodásra adhat okok Iwatában. Ráadásul a KTM-mel és az Apriliával szemben a Yamaha az idény első felében még teljesen kihasználhatja a koncessziós jogokat, amelyek segítségével elviszi a Ducati mögötti második helyet.

SM: Aprilia – Marco Bezzecchi meggyőzőnek tűnt az Apriliával, és idővel alighanem Jorge Martín is össze fog szokni a motorral. Ennek köszönhetően fogják felülmúlni a KTM-et, a Yamaha pedig ugyan közelebb lesz ehhez a duóhoz, de megelőzni még nem fogja őket.

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

SzD: Aprilia – Bár ott van Martín a csapatban, de nem szabad tőle csodát várni, főleg nem az első hétvégéken. Ennek ellenére a szezon derekára fel fog tudni épülni annyira, hogy tényezője legyen az élmezőnynek

3. Ki lesz a legjobb olyan versenyző, aki nem Ducatit hajt a szezon elején?

PM: Fabio Quartararo – A Yamaha előrelépését és a saját klasszisát kombinálva Quartararo odaér a dobogóra.

SM: Pedro Acosta – Pénzügyi problémák ide, állítólagos rossz gumikezelés oda, Acosta idén is remek tempót fog produkálni, emellett jelentősen csökkenti a bukások számát, amivel a víz felett tartja a KTM-et, de a konstruktőri második helyre ez sem lesz elég.

Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül

SzD: Pedro Acosta – A második szezonjai rendre jobban sikerülnek az elsőnél, így várható tőle egy kiugróbb teljesítmény. Addig, amíg Martín nem lesz százszázalékos, simán pályázhat a „best of the rest” címre.

4. Hányadik helyen végez a legjobb olyan versenyző, aki nem Ducatit hajt a szezon elején?

PM: 3. – Méghozzá Quartararo, aki a szezont egy sérülésből érkezve kezdő Jorge Martínt maga mögé fogja utasítani, de a gyári Ducati duója túl nagy falat lesz számára.

SM: 4. – A két gyári Ducati végez az élen, és egy harmadik Desmosedici odafér közvetlenül mögéjük. A negyedik helyre viszont már egy másik gyártó képviselője fogja megszerezni.

Kiszivárogtatták, Martín biztosan ott lesz a szezonnyitó Thai Nagydíjon

SzD: 4. – Bagnaiára és a Márquez testvérekre nem valószínű, hogy lesz ellenszer, de a többieket – Acosta vezényletével – elkaphatják.

5. Hány újonc szerez több pontot mostani csapattársánál?

PM: Egy – Ai Ogura a tavalyi Moto2-es bajnoki idényében és a mostani előszezoni tesztek során is megmutatta, képes arra, hogy stabilan teljesítsen, ami elég lesz az ingadozó Raúl Fernándezzel szemben.

Ogura máris felülmúlta Viñales korábbi teljesítményét a shakedownon

SM: Egy – Fermín Aldeguer és Somkiat Chantra esetében nehéz elképzelni, hogy megelőzze Álex Márquezt, illetve Johann Zarcót. Ogura viszont – bár lehet, hogy ez bátor tipp – megfoghatja Fernándezt.

SzD: Egy – Ogurának lehet a legnagyobb sansza elkalapálni csapattársát, azt a Fernándezt, aki minden bizonnyal szintén nem lesz tökéletes állapotban a szezon első versenyeire.

6. Melyik csapat múlja felül a legtöbb egységgel tavalyi pontmennyiségét?

PM: Ducati – Marc Márquez érkezésével jó esélyük van arra, hogy szinte minden versenyen megszerezzék az első és a második helyet is.

SM: Ducati – Elsőre a gyári Yamaha, esetleg a Honda valamelyik istállója is jó tipp lehet, de Marc Márquez vélhetően annyi többletpontot hoz Enea Bastianinihez képest, hogy a csapat sok erős pozíciójának és a kettővel több fordulónak köszönhetően abszolút értékben a gyári Ducati javít a legtöbbet.

Marc Márquez jól együtt tud dolgozni az „úriember” Bagnaiával, ugyanakkor „valódi harcosnak” tartja

SzD: Yamaha – A Yamaha idei csomagja sem néz ki rosszul, úgy pedig pláne üdvözítő a helyzetük, hogy a maguktól szintén sokat váró VR46 felkészülését is beárnyékolta egy bukás…

7. Hány versenyző ér célba a Magyar Nagydíj főfutamán?

PM: 15 vagy kevesebb – Aránylag sokakat meg fog tréfálni a mezőny számára teljesen ismeretlen pálya, ráadásul az augusztusi meleg is nehezíti majd a koncentrációt.

SM: 17 – Erre nehéz tippelni, de a Balaton Park Circuit elsőre viszonylag sok pilótát megtréfál, és tizenhét célba érő lesz.

Talmácsi elmagyarázta, kinek hova érdemes jegyet vennie a Magyar Nagydíjra (videó)

SzD: 17 – Mindenki számára új kihívást tartogat a Balaton Park Circuit. Egy kaotikus, de körömlerágós futam lesz, ahol biztosan lesz több olyan versenyző, aki túlmegy a határokon, és ráfizet.

8. A sprinteket is beleértve hány futammal a vége előtt dől el az egyéni világbajnoki cím?

PM: Egy – Az előző évekhez hasonlóan az utolsó hétvégén dől majd el, hogy ki az idény legjobbja.

SM: Négy – Az előző három idényben rendre az utolsó versenyen dőlt el a legfontosabb kérdés, idén viszont más lesz a helyzet. Az utolsó két nagydíjhétvégének, vagyis négy viadalnak már nem lesz komoly tétje.

SzD: Egy – Vastagon benne van a pakliban, hogy a gyári Ducati két versenyzője között heroikus küzdelem lesz.

9. A mostani állandó versenyzők közül ki lesz az utolsó előtti helyezett?

PM: Luca Marini – A Honda ismételt gyengélkedése miatt a tavalyi utolsó Marini kizárólag az újonc Chantrát fogja megelőzni.

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

SM: Miguel Oliveira – Ha nem lesz komoly sérülés, akkor Chantra zár az utolsó helyen, de hogy ki végez előtte, az a játék egyik legnehezebb kérdése. A Honda annyira nem fog kilógni lefelé, ellenben Oliveira egyelőre nem találta meg a közös hangot a Yamahával.

SzD: Luca Marini – Alakul a Honda is, de nem valószínű, hogy Marini váltaná meg a világot. Sokkal inkább a csapattársa, de erről később.

10. A csapatokat figyelembe véve összesen hány kettős győzelem lesz a főfutamokon?

PM: 13 – A gyári Ducati domináns szezont fog produkálni 2025-ben.

SM: 7 – Marc Márquez és Bagnaia várhatóan ki fog emelkedni a mezőnyből, legalábbis összességében, de azért nem aratnak brutális mennyiségű kettős győzelmet. A főversenyek közel egyharmadát húzzák be ilyen módon, más csapatnak viszont nem lesz ilyen sikere.

SzD: 7 – Természetesen a gyári Ducatik fogják vinni a prímet e tekintetben is, egy-egy lepattanót szerezhet a gyári Aprilia vagy a gyári KTM.

11. A tavalyi és az idei szezonban is a MotoGP állandó versenyzőjeként rajthoz álló pilóták közül ki javít a legtöbbet a bajnoki helyezésén? (Holtverseny esetén az a név ér pontot, aki a legelőrébb végzett.)

PM: Fabio Quartararo – Az újult erővel támadó Yamahával ezt a „címet” is begyűjti a 2021-es bajnok.

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

SM: Joan Mir –Ismét egy olyan kérdés, ahol rengetegen szóba jöhetnek, és sok múlik azon, hogy a Honda valójában mennyit javul. Annyit igen, hogy Mir jöjjön előre a legtöbbet, miután idén ő lesz a márka legjobbja.

SzD: Joan Mir – Jól mozgott a teszteken, folyamatosan dicsérte a koncepciót. Ha a bajnokságba nem is tud beleszólni, a legjobb tízbe egészen biztosan beférhet.

12. Hány versenyzőnek lesz leggyorsabb köre a főfutamokon?

PM: 6 – A gyári Ducati pilótái mellett a gyári Aprilia versenyzői, Quartararo és Acosta is feliratkozik majd erre a listára.

SM: 8 – Tavaly öt Ducati-versenyzőnek jött ez össze, a többi márkától hárman csatlakoztak hozzájuk. Ez az arány idén is megmarad, tehát nyolc pilótának sikerül ezt elérni.

SzD: 8 – Széles spektrumon várható, nem feltétlenül csak a Ducatiktól.

13. Az utolsó futam napjának végéig bezárólag hány újoncot jelentenek be 2026-ra?

PM: 1 – David Alonso egy szezont tölt majd a Moto2-ben, mielőtt fellép a királykategóriába.

SM: 2 – Persze a szerződés sem garancia, de elméletileg csupán öt pilótát cserélhetnek le év végéig. Azt nehéz elképzelni, hogy mindenki a helyén maradjon, sőt, két újonc is be fog mutatkozni 2026-ban.

SzD: 2 – Újabb spanyol nevekkel bővülhet a királykategória mezőnye…

+1. Ezredben mérve mekkora lesz a különbség az első két helyezett között azon a sprint- vagy főfutamon, amely a legszorosabb befutót hozza az első és a második helyezett tekintetében?

PM: 55.

SM: 158.

SzD: 89.

Rins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

0

Álex Rins értékelte a Yamaha előszezoni munkáját, és elmondta, hogy az ő szempontjából a fékezés terén sikerült a legtöbbet javítaniuk az motoron. Ez a lépés pedig a leírása szerint a teljes kanyarvételére hatással van, azonban még mindig kevesli a végsebességet.

A MotoGP előszezoni tesztjei után sokan arról kezdtek el beszélni, hogy az évek óta küszködő Yamahának végre eljöhet az „áttörés”. A japán gyártó ugyanis mind a sepangi, mind a burirami teszten jó tempót mutatott, leginkább Fabio Quartararo révén, aki többször is a táblázat elejében zárt. Csapattársa, Álex Rins már nem volt ennyire gyors, a legjobb helyezése egy tizedik hely volt. Ennek ellenére a második Yamahás idényére készülő pilóta optimistán tekintett előre.

Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának

„Jól sikerült mind a burirami, mind a sepangi teszt – nyilatkozta Rins. – Nagyon sok elemet teszteltünk. És a legtöbbet majd azonnal használjuk is, így elmondhatom, hogy tényleg javítottunk a motoron. Így kényelmesebben tudok vele motorozni, és kevesebbet hibázom, mint tavaly. Szóval elégedett vagyok. Úgy érzem, hogy eléggé készen állok a szezonra. De az biztos, hogy a gyorskörökön tovább kell dolgoznunk. Ebben a tekintetben még mindig egy kicsit messze vagyok a többiektől, én Buriramban nem tudtam 1:30 alá bemenni. Azt majd meglátjuk, hogy a versenyhétvégéken hogyan teljesítünk, mindenesetre összességében jó úton haladunk.”

„Az én szempontomból a legnagyobb előrelépés a fékezés terén történt – mutatott rá. – Így már jóval kényelmesebben érzem magam, sokkal jobban meg tudom állítani a motort. Azonban időmérős üzemmódban még mindig egy kicsit nehéz betenni a motort a kanyarokba. Viszont a tavalyi évhez képest, amikor sokat küszködtem az egyenesen történő fékezéssel, a hátsó kerék elemelkedésével, sokat fejlődtünk.”

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

Az eddigieknél biztosabb féktávok tehát jobb kanyarbemeneteket is jelentenek Rinsnek, amelyek pedig a kanyarkijáratokra vannak jelentős hatással. „Ami a kanyarokból való kigyorsítást illeti, a fékezés terén elért javulás miatt ugye már jobban meg tudom állítani a motort. Így aztán jobb íveket is tudok motorozni, és a kijáratokon jobban tudom felemelni a motort” – magyarázta.

Ugyanakkor a Yamaha végsebességét továbbra is kevésnek tartja. „Nekünk még mindig elég nehéz az egyenesekben megelőzni a többieket, még ha szélárnyékból jövünk is” – tette hozzá Rins.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai