back to top
2025. július 12. 15:06
Kezdőlap Blog Oldal 97

Korábban ellentmondásos ügybe keveredő cég lett a MotoGP egyik csapatának névadó szponzora

0

A Gresini bejelentette, hogy névadó szponzori szerződést kötött a BK8 News sporthírportállal. Ez annak a fogadási oldalnak a leányvállalata, amellyel egy angol első osztályú futballcsapat szerződést bontott a szexuális tartalmú marketinganyagok miatt.

A tavalyi idény hajrájának egyik emlékezetes botránya volt a Gresini névadó szponzora körül kialakult ügy. Csakhogy akkor a Moto2-es istállóról, illetve annak akkori pilótájáról, Manuel Gonzálezről volt szó, aki bármiféle rossz szándék nélkül, de megsértette a kínai társadalmat, aminek következtében a szintén kínai QJ Motor ki akarta rúgatni, de végül a vállalat távozott.

Ami viszont a királykategóriás csapatot illeti, a Gresininek azóta nem volt névadó szponzora, hogy 2014-ben szakított a Hondával. Ennek a korszaknak azonban vége, ugyanis az olasz istálló szerződést kötött a BK8 News nevű ázsiai hírportállal. Ennek következtében az istálló hivatalos neve mostantól BK8 NEWS Gresini MotoGP Team.

A megállapodás két évre, vagyis 2026-ig szól, és amellett, hogy a márkanév szerepel az alakulat elnevezésében, a logót jól látható helyeken fog megjelenni. Természetesen az Álex Márquez és Fermín Aldeguer által használt Ducatikon is ott lesz, ahogyan a két versenyző bőrruháján. Emellett a többi csapattag felszerelésén, a garázsban, valamint a szállítást végző járműveken is fel fog tűnni.

Álex Márquez élete legjobb motorját vezetheti, de egyvalami miatt nem akar túl optimista lenni

A BK8 News a BK8 elnevezésű sportfogadási platform leányvállalata. Utóbbi többek között a labdarúgásban is megjelent már szponzorként, többek között a Premier League-ben szereplő Aston Villával kötött ilyen jellegű szerződést. Ahogyan két évvel korábban az akkoriban szintén az angol első osztályban induló Norwich Cityvel is, ám a közösségi médiában megjelenő szexuális tartalmú hirdetések miatt a közvélemény keményen bírálta a klubot, amely ennek következtében kihátrált.

Nagy örömmel jelentem be, hogy a Gresini Racing MotoGP csapatánál aláírtuk a névadó szponzori szerződést – nyilatkozta Carlo Merlini, az istálló kereskedelmi és marketingigazgatója. – Az adrenalin, a sebesség és az izgalom hihetetlenül erős marketingplatformmá teszik a MotoGP-t, páratlan globális láthatóságot biztosítva a márkáknak, a Gresini Racing pedig a sportág legjobb szervezetei közé tartozik. Nem meglepő, hogy egy olyan nagy vállalat, mint a BK8 News, a Gresini, valamint a MotoGP kivételes kombinációját választotta zászlóshajóprojektjének a céljai eléréséhez. Szeretném kifejezni köszönetemet mindenkinek a BK8 Newsnál az elmúlt hetekben tanúsított elkötelezettségükért, miközben megvalósítottuk ezt a projektet. Alig várom, hogy pályára guruljunk az új színeinkben, és a legjobban indítsuk útjára a BK8 NEWS Gresini MotoGP csapatát.”

Izgatottan várjuk a Gresini Racinggel való partnerséget, amely jelentős mérföldkövet jelent stratégiai növekedésünkben – ezek már Michael Gattnek, a BK8 News ügyvezető igazgatójának szavai. – Ez az együttműködés tükrözi a teljesítmény, a pontosság és a kiválóság iránti elkötelezettségünket. Azzal, hogy egy olyan csapattal szövetkezünk, amely feszegeti a motorsport határait, megalapozzuk jelenlétünket a világ egyik legikonikusabb motorsporteseményén. Együtt fogjuk sikerre vinni a Gresini Racinget, és exkluzív betekintést, valamint kulisszák mögötti hozzáférést nyújtunk, amivel közelebb hozzuk a rajongókat az akcióhoz.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

A tavalyi MotoGP-balesetet idéző bukást okozott a világbajnok, ellenfele nem úszta meg törés nélkül

0

Jaume Masià a dobogóért harcolva kiütötte ellenfelét a Supersport-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának második futamán, és utóbbi húzta a rövidebbet. Nem sokkal később Marcel Schrötter is bukott, és mindenkinek szerencséje volt, hogy mind a német versenyzőt, mind a motorját ki tudták kerülni.

Emlékeznek még a MotoGP tavalyi Ausztrál Nagydíjának sprintfutamára, annak is a hajrájára? Néhány körrel a vége előtt Marco Bezzecchi az 1-es kanyar féktávján nekiment Maverick Viñalesnek, és mindketten látványos balesetet szenvedtek. Vasárnap hasonló történt a Supersport-vb második futamán, ráadásul mindezt a debütáló világbajnok okozta.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 2023-as Moto3-as idényben a legjobbnak bizonyuló Jaume Masià elhagyta a süllyedő hajót, és szerződése ellenére távozott a Moto2-es Preicanos csapatától. Jól is tette, hiszen nemrég hivatalossá vált, hogy az istálló idén nem indulhat el. A spanyol motoros a Supersport-világbajnokság mezőnyében, azon belül is az Orelac csapatánál talált menedékre.

Véget ért a huzavona, eggyel kevesebb csapattal indul a gyorsaságimotoros-vb

Az idénynyitó Phillip Island-i forduló második versenyén pedig máris a dobogóért harcolt, egészen pontosan a negyedik helyen haladt. A 18 körös viadal 11. körének elején azonban ugyanaz történt vele, mint anno Bezzecchivel: beszippantotta a szélárnyék. Ennek következtében pedig kiütötte az előtte haladó Valentin Debise-t, és mindketten nagyot estek.

Az ezt követő első képsorok igencsak ijesztőek voltak, hiszen egyikük sem tudott azonnal felkelni. Végül a vizsgálatok során kiderült, hogy Masià megúszta horzsolásokkal és zúzódásokkal a látványos balesetet. Ellenfele viszont kevésbé volt szerencsés, a francia motorosnál ugyanis törést diagnosztizáltak a jobb bokájában.

Ráadásul itt még nem volt vége, ugyanis Marcel Schrötter, ha lehet, még ijesztőbb balesetet produkált. A német pilóta a 11-es kanyarban bukott az élről, és a highside-ot ugyan megúszta, de közvetlenül riválisai elé esett. Szerencsére mindenki ki tudta kerülni, és a motorjával sem ütköztek. A WRP versenyzője zúzódást szenvedett a jobb lábában.

Masià egyébként a szombati első futamon hatodik lett. A Preicanos egy másik „áldozata”, a tavaly nyáron kirúgott Bo Bendsneyder egy negyedik és egy harmadik pozícióval kezdte az idényt, míg a tavaly még szintén a Moto2-ben szereplő Jeremy Alcoba most debütált egy tizedik, illetve egy ötödik pozícióval. A 2024-is a Superbike-világbajnokságban induló Michael Ruben Rinaldi pedig egy kiesés mellett egy negyedik helyet zsebelt be.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bagnaia vagy Marc Márquez lesz a világbajnok? – íme szerkesztőségünk tippjei a MotoGP-szezonra

0

Szerkesztőségünk tagjai is megválaszolták azokat a kérdéseket, amelyeket néhány nappal ezelőtt meghirdettünk egy tippjáték formájában. Hogy ezek mennyire nem egyértelműek, azt jól mutatja, hogy csupán egyszer mentünk mindannyian ugyanabba az irányba.

Pár nappal ezelőtt a P1race.hu játszani hívta Olvasóit a közelgő MotoGP-szezon kapcsán, ráadásul mindjárt két nyereményjátékot is meghirdettünk. A Fantasy-ligánk mellett egy tippversenyt is létrehoztunk, és azt is jeleztük, hogy hamarosan mi is megírjuk tippjeinket. Az ígéret pedig szép szó, ha megtartják úgy jó.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Mindannyian elmondhatjuk, hogy volt olyan kérdés, ahol kevesebbet kellett gondolkodnunk, és persze olyan is, ahol sokat agyaltunk, emellett előfordult, hogy tényleg csak tippelni lehetett. Mindent összevetve kijelenthető, hogy a „normál” kérdések közül egyszer sem született három különböző válasz, de egyetlen kivétellel mindig volt egy „különutas”.

Persze nincs nálunk a kristálygömb, így az is előfordulhat, hogy egy-két alkalommal nagyon mellélőttünk. Ha Ön úgy gondolja, hogy jobban tippel nálunk, akkor bizonyíthatja, amennyiben erre a linkre kattintva kitölti a kérdőívet. Aztán persze az idény végén azt is megnézzük, hogy Olvasóink összességében mennyire látták előre az idény alakulását.

A P1race.hu szerkesztőségének tippjei

1. Ki lesz az egyéni világbajnok?

Pestality Máté: Francesco Bagnaia – Bár Marc Márquez hatalmas kihívás elé fogja állítani, Bagnaia az előnyére fordítja, hogy jobban be van ágyazva a Ducatihoz, és megszerzi a harmadik királykategóriás bajnoki címét.

Marc Márquez szerint a nagyszerű tesztje ellenére is másvalaki az idei fő bajnoki esélyes

Sebők Máté: Marc Márquez – Egy sérülés bármikor közbeszólhat, de erre nem lehet és nem is lenne ízléses bazírozni. Így pedig az egy körön és a versenytempót tekintve is meggyőző Márquez tűnik a favoritnak, még úgy is, hogy utóbbiban nem lehetett közvetlenül összehasonlítani Bagnaiával a burirami teszten.

Bagnaia megkongatta a vészharangot? – szerinte úgy tűnik, Marc Márquez jobb formában van nála

Szántó Dávid: Marc Márquez – Pokolian nehéz dolga lesz Bagnaia mellett, de ismét ég a tűz a spanyolban, és képes lesz megverni tapasztaltabb kollégáját. Nem sokáig fog ez a nagy barátság megmaradni…

2. Melyik gyártó szerzi meg a konstruktőri második helyet?

PM: Yamaha – Már az előszezoni teszteken mutatott teljesítmény és a Pramac érkezése is bizakodásra adhat okok Iwatában. Ráadásul a KTM-mel és az Apriliával szemben a Yamaha az idény első felében még teljesen kihasználhatja a koncessziós jogokat, amelyek segítségével elviszi a Ducati mögötti második helyet.

SM: Aprilia – Marco Bezzecchi meggyőzőnek tűnt az Apriliával, és idővel alighanem Jorge Martín is össze fog szokni a motorral. Ennek köszönhetően fogják felülmúlni a KTM-et, a Yamaha pedig ugyan közelebb lesz ehhez a duóhoz, de megelőzni még nem fogja őket.

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

SzD: Aprilia – Bár ott van Martín a csapatban, de nem szabad tőle csodát várni, főleg nem az első hétvégéken. Ennek ellenére a szezon derekára fel fog tudni épülni annyira, hogy tényezője legyen az élmezőnynek

3. Ki lesz a legjobb olyan versenyző, aki nem Ducatit hajt a szezon elején?

PM: Fabio Quartararo – A Yamaha előrelépését és a saját klasszisát kombinálva Quartararo odaér a dobogóra.

SM: Pedro Acosta – Pénzügyi problémák ide, állítólagos rossz gumikezelés oda, Acosta idén is remek tempót fog produkálni, emellett jelentősen csökkenti a bukások számát, amivel a víz felett tartja a KTM-et, de a konstruktőri második helyre ez sem lesz elég.

Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül

SzD: Pedro Acosta – A második szezonjai rendre jobban sikerülnek az elsőnél, így várható tőle egy kiugróbb teljesítmény. Addig, amíg Martín nem lesz százszázalékos, simán pályázhat a „best of the rest” címre.

4. Hányadik helyen végez a legjobb olyan versenyző, aki nem Ducatit hajt a szezon elején?

PM: 3. – Méghozzá Quartararo, aki a szezont egy sérülésből érkezve kezdő Jorge Martínt maga mögé fogja utasítani, de a gyári Ducati duója túl nagy falat lesz számára.

SM: 4. – A két gyári Ducati végez az élen, és egy harmadik Desmosedici odafér közvetlenül mögéjük. A negyedik helyre viszont már egy másik gyártó képviselője fogja megszerezni.

Kiszivárogtatták, Martín biztosan ott lesz a szezonnyitó Thai Nagydíjon

SzD: 4. – Bagnaiára és a Márquez testvérekre nem valószínű, hogy lesz ellenszer, de a többieket – Acosta vezényletével – elkaphatják.

5. Hány újonc szerez több pontot mostani csapattársánál?

PM: Egy – Ai Ogura a tavalyi Moto2-es bajnoki idényében és a mostani előszezoni tesztek során is megmutatta, képes arra, hogy stabilan teljesítsen, ami elég lesz az ingadozó Raúl Fernándezzel szemben.

Ogura máris felülmúlta Viñales korábbi teljesítményét a shakedownon

SM: Egy – Fermín Aldeguer és Somkiat Chantra esetében nehéz elképzelni, hogy megelőzze Álex Márquezt, illetve Johann Zarcót. Ogura viszont – bár lehet, hogy ez bátor tipp – megfoghatja Fernándezt.

SzD: Egy – Ogurának lehet a legnagyobb sansza elkalapálni csapattársát, azt a Fernándezt, aki minden bizonnyal szintén nem lesz tökéletes állapotban a szezon első versenyeire.

6. Melyik csapat múlja felül a legtöbb egységgel tavalyi pontmennyiségét?

PM: Ducati – Marc Márquez érkezésével jó esélyük van arra, hogy szinte minden versenyen megszerezzék az első és a második helyet is.

SM: Ducati – Elsőre a gyári Yamaha, esetleg a Honda valamelyik istállója is jó tipp lehet, de Marc Márquez vélhetően annyi többletpontot hoz Enea Bastianinihez képest, hogy a csapat sok erős pozíciójának és a kettővel több fordulónak köszönhetően abszolút értékben a gyári Ducati javít a legtöbbet.

Marc Márquez jól együtt tud dolgozni az „úriember” Bagnaiával, ugyanakkor „valódi harcosnak” tartja

SzD: Yamaha – A Yamaha idei csomagja sem néz ki rosszul, úgy pedig pláne üdvözítő a helyzetük, hogy a maguktól szintén sokat váró VR46 felkészülését is beárnyékolta egy bukás…

7. Hány versenyző ér célba a Magyar Nagydíj főfutamán?

PM: 15 vagy kevesebb – Aránylag sokakat meg fog tréfálni a mezőny számára teljesen ismeretlen pálya, ráadásul az augusztusi meleg is nehezíti majd a koncentrációt.

SM: 17 – Erre nehéz tippelni, de a Balaton Park Circuit elsőre viszonylag sok pilótát megtréfál, és tizenhét célba érő lesz.

Talmácsi elmagyarázta, kinek hova érdemes jegyet vennie a Magyar Nagydíjra (videó)

SzD: 17 – Mindenki számára új kihívást tartogat a Balaton Park Circuit. Egy kaotikus, de körömlerágós futam lesz, ahol biztosan lesz több olyan versenyző, aki túlmegy a határokon, és ráfizet.

8. A sprinteket is beleértve hány futammal a vége előtt dől el az egyéni világbajnoki cím?

PM: Egy – Az előző évekhez hasonlóan az utolsó hétvégén dől majd el, hogy ki az idény legjobbja.

SM: Négy – Az előző három idényben rendre az utolsó versenyen dőlt el a legfontosabb kérdés, idén viszont más lesz a helyzet. Az utolsó két nagydíjhétvégének, vagyis négy viadalnak már nem lesz komoly tétje.

SzD: Egy – Vastagon benne van a pakliban, hogy a gyári Ducati két versenyzője között heroikus küzdelem lesz.

9. A mostani állandó versenyzők közül ki lesz az utolsó előtti helyezett?

PM: Luca Marini – A Honda ismételt gyengélkedése miatt a tavalyi utolsó Marini kizárólag az újonc Chantrát fogja megelőzni.

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

SM: Miguel Oliveira – Ha nem lesz komoly sérülés, akkor Chantra zár az utolsó helyen, de hogy ki végez előtte, az a játék egyik legnehezebb kérdése. A Honda annyira nem fog kilógni lefelé, ellenben Oliveira egyelőre nem találta meg a közös hangot a Yamahával.

SzD: Luca Marini – Alakul a Honda is, de nem valószínű, hogy Marini váltaná meg a világot. Sokkal inkább a csapattársa, de erről később.

10. A csapatokat figyelembe véve összesen hány kettős győzelem lesz a főfutamokon?

PM: 13 – A gyári Ducati domináns szezont fog produkálni 2025-ben.

SM: 7 – Marc Márquez és Bagnaia várhatóan ki fog emelkedni a mezőnyből, legalábbis összességében, de azért nem aratnak brutális mennyiségű kettős győzelmet. A főversenyek közel egyharmadát húzzák be ilyen módon, más csapatnak viszont nem lesz ilyen sikere.

SzD: 7 – Természetesen a gyári Ducatik fogják vinni a prímet e tekintetben is, egy-egy lepattanót szerezhet a gyári Aprilia vagy a gyári KTM.

11. A tavalyi és az idei szezonban is a MotoGP állandó versenyzőjeként rajthoz álló pilóták közül ki javít a legtöbbet a bajnoki helyezésén? (Holtverseny esetén az a név ér pontot, aki a legelőrébb végzett.)

PM: Fabio Quartararo – Az újult erővel támadó Yamahával ezt a „címet” is begyűjti a 2021-es bajnok.

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

SM: Joan Mir –Ismét egy olyan kérdés, ahol rengetegen szóba jöhetnek, és sok múlik azon, hogy a Honda valójában mennyit javul. Annyit igen, hogy Mir jöjjön előre a legtöbbet, miután idén ő lesz a márka legjobbja.

SzD: Joan Mir – Jól mozgott a teszteken, folyamatosan dicsérte a koncepciót. Ha a bajnokságba nem is tud beleszólni, a legjobb tízbe egészen biztosan beférhet.

12. Hány versenyzőnek lesz leggyorsabb köre a főfutamokon?

PM: 6 – A gyári Ducati pilótái mellett a gyári Aprilia versenyzői, Quartararo és Acosta is feliratkozik majd erre a listára.

SM: 8 – Tavaly öt Ducati-versenyzőnek jött ez össze, a többi márkától hárman csatlakoztak hozzájuk. Ez az arány idén is megmarad, tehát nyolc pilótának sikerül ezt elérni.

SzD: 8 – Széles spektrumon várható, nem feltétlenül csak a Ducatiktól.

13. Az utolsó futam napjának végéig bezárólag hány újoncot jelentenek be 2026-ra?

PM: 1 – David Alonso egy szezont tölt majd a Moto2-ben, mielőtt fellép a királykategóriába.

SM: 2 – Persze a szerződés sem garancia, de elméletileg csupán öt pilótát cserélhetnek le év végéig. Azt nehéz elképzelni, hogy mindenki a helyén maradjon, sőt, két újonc is be fog mutatkozni 2026-ban.

SzD: 2 – Újabb spanyol nevekkel bővülhet a királykategória mezőnye…

+1. Ezredben mérve mekkora lesz a különbség az első két helyezett között azon a sprint- vagy főfutamon, amely a legszorosabb befutót hozza az első és a második helyezett tekintetében?

PM: 55.

SM: 158.

SzD: 89.

Rins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

0

Álex Rins értékelte a Yamaha előszezoni munkáját, és elmondta, hogy az ő szempontjából a fékezés terén sikerült a legtöbbet javítaniuk az motoron. Ez a lépés pedig a leírása szerint a teljes kanyarvételére hatással van, azonban még mindig kevesli a végsebességet.

A MotoGP előszezoni tesztjei után sokan arról kezdtek el beszélni, hogy az évek óta küszködő Yamahának végre eljöhet az „áttörés”. A japán gyártó ugyanis mind a sepangi, mind a burirami teszten jó tempót mutatott, leginkább Fabio Quartararo révén, aki többször is a táblázat elejében zárt. Csapattársa, Álex Rins már nem volt ennyire gyors, a legjobb helyezése egy tizedik hely volt. Ennek ellenére a második Yamahás idényére készülő pilóta optimistán tekintett előre.

Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának

„Jól sikerült mind a burirami, mind a sepangi teszt – nyilatkozta Rins. – Nagyon sok elemet teszteltünk. És a legtöbbet majd azonnal használjuk is, így elmondhatom, hogy tényleg javítottunk a motoron. Így kényelmesebben tudok vele motorozni, és kevesebbet hibázom, mint tavaly. Szóval elégedett vagyok. Úgy érzem, hogy eléggé készen állok a szezonra. De az biztos, hogy a gyorskörökön tovább kell dolgoznunk. Ebben a tekintetben még mindig egy kicsit messze vagyok a többiektől, én Buriramban nem tudtam 1:30 alá bemenni. Azt majd meglátjuk, hogy a versenyhétvégéken hogyan teljesítünk, mindenesetre összességében jó úton haladunk.”

„Az én szempontomból a legnagyobb előrelépés a fékezés terén történt – mutatott rá. – Így már jóval kényelmesebben érzem magam, sokkal jobban meg tudom állítani a motort. Azonban időmérős üzemmódban még mindig egy kicsit nehéz betenni a motort a kanyarokba. Viszont a tavalyi évhez képest, amikor sokat küszködtem az egyenesen történő fékezéssel, a hátsó kerék elemelkedésével, sokat fejlődtünk.”

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

Az eddigieknél biztosabb féktávok tehát jobb kanyarbemeneteket is jelentenek Rinsnek, amelyek pedig a kanyarkijáratokra vannak jelentős hatással. „Ami a kanyarokból való kigyorsítást illeti, a fékezés terén elért javulás miatt ugye már jobban meg tudom állítani a motort. Így aztán jobb íveket is tudok motorozni, és a kijáratokon jobban tudom felemelni a motort” – magyarázta.

Ugyanakkor a Yamaha végsebességét továbbra is kevésnek tartja. „Nekünk még mindig elég nehéz az egyenesekben megelőzni a többieket, még ha szélárnyékból jövünk is” – tette hozzá Rins.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Indul a szezon – bemutatták a MotoGP idei főcímét (videó)

0

Vasárnap debütált a MotoGP 2025-ös idényének hivatalos főcíme.

Szinte már teljesen véget ért a hosszú várakozás, hiszen a következő hétvégén a szezonnyitóként debütáló Thai Nagydíjjal végre elindul az idei MotoGP-szezon. A sorozat erre készülve vasárnap bemutatta az idény hivatalos főcímét.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Az alkotást aláfestő zene az Oscar-díjra jelölt és Emmy-díjas Marco Beltrami által a 2023-as főcímhez komponált, és tavaly is használt darab. A videó segítségével idén is megismerkedhetünk a MotoGP mezőnyének összes állandó tagjával, kezdve a 2025-ös szezon három újoncával Somkiat Chantrával, Fermín Aldeguerrel és Ai Ogurával. A bajnoknak járó trófea ezúttal kimaradt az összeállításból, ellentétben az új logóval.

Megvan a műtéten áteső Rea helyettese, korábbi MotoGP-pilóta debütál a Superbike-vb-n

A Yamaha bejelentette, hogy Augusto Fernández fogja helyettesíteni Jonathan Rea-t a második fordulóban és az azt megelőző teszten. Rea hétközben egy sikeres műtéten esett át, ami miatt nem tud motorra ülni Portimãóban, ahol a tavaly még a MotoGP-ben vitézkedő Fernández be fog mutatkozni a Superbike-világbajnokságon.

Hiába várhatta optimistán a szezonkezdetet a teszteken jól szereplő Jonathan Rea, a hétvégi Phillip Island-i fordulóban nem volt ott a mezőnyben. Hétfőn az ausztráliai pályán gyakorlás közben eltörte a lábát, így nem tudta vállalni a megmérettetést. Nemrég pedig világossá vált, hogy Rea még a következő fordulóban és az azt megelőző teszten sem áll majd a Yamaha rendelkezésére.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

A Yamaha vasárnap nyilvánosságra hozta, hogy ki fogja helyettesíteni az északír klasszist. A japán gyártó a feladatra Augusto Fernándezt jelölte ki. A 2022-es Moto2-es bajnok tavaly még a MotoGP állandó mezőnyének tagja volt, de aztán elveszítette az ülését a KTM-nél. Ezek után a Yamaha igazolta le tesztpilótának a királykategóriás programjához, de most még egy szerepben meg kell mutatnia magát.

„Először is szeretném a legjobbakat kívánni Jonathan Rea-nek a mielőbbi felépüléshez, és szeretném megköszönni a Yamahának ezt a lehetőséget – nyilatkozta Fernández. – Ez lesz az első alkalom, hogy az R1-gyel versenyzek, ami a Superbike-vb-ről is elmondható. Már alig várom, hogy ott legyek a portimãói teszten, és egy kis időt tölthessek a motoron, hogy megnézzem, hogyan érzem magam rajta.”

Fernández éles Superbike-világbajnoki debütálására a március 28-30. közti portimaói fordulóban kerül majd sor. Viszont már március 14-15-én kipróbálhatja a motort a szintén az Autódromo Internacional do Algarvén tartott kétnapos teszten. Fernández szereplését érdekessé teszi, hogy bár tavaly kizárta a Superbike-vb-ra való váltást, így végül mégis debütálni fog az általa is elismert sorozatban.

Augusto Fernández: Csodálom a Superbike-vb-t, de az biztos, hogy 2025-ben a MotoGP-ben fogok motorozni

Idő közben az is kiderült, hogyan kezelték Rea sérülését. A hatszoros világbajnok bár nem bukott nagyot, a motorja szerencsétlen módon ráesett a bal lábára, amely így többszörösen eltört. Rea az első vizsgálatok után hazarepült Belfastba, ahol sikeresen megműtötték. A lehetséges visszatérésének idejéről viszont még nincs hír.

„Szeretnék köszönetet mondani Dr. Michael McMullannek és csapatának a belfasti Kingsbridge kórházban, amiért ilyen gyorsan és gondosan kezelték a lábsérülésemet – írta Rea egy Instagram-bejegyzésében. – Az ausztráliai bukásom után készült felvételeket áttekintve azt a döntést hoztuk, hogy azonnal hazarepülök, és műtétet kérünk a lábam sérüléseinek stabilizálása és rendbetétele érdekében. A műtét pedig sikeres volt, és már otthon folytatom a felépülésemet az orvosi csapat segítségével. Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak, a családomnak és természetesen minden rajongómnak, akik támogató üzeneteket küldtek ezekben a nehéz napokban.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Razgatlıoğlu fölcsattant: Ha folytatódik ez a Ducati-kupa, akkor nem fogok itt versenyezni

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, hogy több probléma is hátráltatta a szezonnyitó utolsó napján. A címvédő szerint hatalmas jelentősége lesz számukra a portimãói tesztnek. Razgatlıoğlu végül keményen beleállt a Superbike-világbajnokságba, amely a leírás szerint már „majdnem egy Ducati-kupa”.

Nehéz hétvégén van túl Toprak Razgatlıoğlu. A Superbike-világbajnokság címvédője a szombati első futamon megszerzett második helye után végigküszködte a vasárnapot. A Superpole versenyen nem sokkal a rajt után majdnem elesett, ami miatt csak tizenharmadikként zárt. A második futamot pedig idő előtt be kellett fejeznie, mivel a kötelező bokszkiállás után megadta magát alatta a BMW. A török pilóta, aki dühében szétütötte a szélvédőt, mindezek után kifejezetten frusztráltan értékelt.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

„Már a Superpole verseny sem indult jól nekem, úgy éreztem, hogy fékproblémáim vannak – mondta Razgatlıoğlu a sorozat honlapjának. – Szerencsések vagyunk, hogy senkit sem találtam el, és senki sem bukott, ennek örülök. A második versenyre aztán próbáltunk javítani a motoron, de végül úgy döntöttünk, hogy a tegnapi motorral megyünk. Ugyanis úgy éreztük, hogy fejlődtünk, hogy a tapadás sokkal jobb, mint korábban, szóval végül a tegnapi motort használtuk. De aztán a versenyen láttuk, hogy problémáink vannak, és aztán nem tudtam folytatni.”

„Sosem kezdek elégedetten, tavaly és azelőtt is furcsán indult a szezonom. Szóval valahol ez is csak ugyanaz, de már a következő versenyekre koncentrálok. Most megyünk majd Európába, ahol harcolni fogok a csak Ducatin ülő ellenfelekkel. Ez a sorozat most majdnem olyan, mintha egy Ducati-kupa lenne. De persze majd meglátjuk, most úgyis lesz egy hosszú szünetünk, majdnem egy hónapnyi. Azalatt keményen fogok dolgozni, és erősebben próbálok visszatérni.”

A következő fordulót március 28-30. között tartják Portimãóban, amely előtt egy kétnapos tesztre is sor kerül a portugáliai pályán. Ezt a gyakorlást pedig már nagyon várják a BMW-nél. „Szükségünk van arra a tesztre, az a két nap nagyon fontos lesz nekem, mivel próbáljuk fejleszteni a motort – magyarázta Razgatlıoğlu. – Még természetesen nem vagyunk százszázalékos állapotban, de tudom, hogy mindannyian keményen dolgozunk. Nagyon fontos lesz nekünk ez a két nap.”

Razgatlıoğlu kifakadt: Nem működik a motor, remélem, mindenki nagyon boldog

A forduló legjobbja egyértelműen a gyári Ducatit erősítő Nicolò Bulega volt, aki tökéletes hétvégét futott. Viszont Phillip Islanden nemcsak Bulega volt erős a bolognaiak kötelékéből, hiszen Razgatlıoğlu szombati második helyét leszámítva az első ötöt mindig a gyártó adta. Ráadásul ez a szám a második futamra hatra nőtt, ami azt jelenti, hogy a két újoncot kivéve az összes Ducati-pilóta megelőzte a teljes mezőnyt. Amikor Razgatlıoğlut az olasz márka kiemelkedő szerepléséről kérdezték, nem rejtette véka alá a véleményét.

„A Ducati itt tényleg mindig erős, tavaly is nyert futamot Bulega. Ebből kiindulva nem lepett meg, hogy ő és Álvaro most is ennyire gyorsak voltak, de idén az összes Ducati az élmezőnyben volt – mutatott rá. – Ez nem normális. Ezért mondtam, hogy a Superbike-vb most majdnem egy Ducati-kupa. Remélem, hogy ez nem így fog folytatódni, mivel ezt senki sem élvezi. De ha ez a jövőben is így folytatódni, akkor nem fogok arra gondolni, hogy itt versenyezzek.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Így áll a Superbike-tabella a Phillip Island-i forduló után

Ezen a hétvégén Ausztráliában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Nicolò Bulega a Phillip Island-i szezonnyitón a lehető legtöbb pontot megszerezve állt élre az összetettben.

Ausztráliában kezdődött el a Superbike-világbajnokság idei szezonja. A Phillip Island-i forduló Nicoló Bulegáról szólt, aki tökéletes hétvégét futott, vagyis megnyerte az első és a második futamot, illetve a Superpole versenyt is (ráadásul még a Superpole-t is). Bulega így tehát a lehető legtöbb, 62 pontot begyűjtve állt élre az összetettben. A második helyet csapattársa, Álvaro Bautista szerezte meg 36 ponttal, a harmadikra pedig Andrea Iannone ért oda 35 bajnoki egységgel. A gyártók között a Ducati, a csapatok között pedig a bolognai márka gyári alakulata ragadta meg a vezetést magabiztos előnnyel.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 62
2 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 36
3 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 35
4 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 31
5 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 30
6 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 22
7 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 21
8 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 20
9 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 19
10 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 14
11 Xavi Vierge Honda Honda HRC 10
12 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 9
13 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 8
14 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 4
15 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 3
16 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
17 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 2
18 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1
19 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 0
20 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 0
21 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 62
2 BMW 22
3 Yamaha 22
4 Bimota 19
5 Honda 10
6 Kawasaki 3
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 98
2 Barni Spark Racing Team 40
3 Team Pata Go Eleven 35
4 Bimota by Kawasaki Racing Team 33
5 MGM Bonovo Racing 30
6 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 22
7 Pata Yamaha 22
8 Elf Marc VDS Racing Team 21
9 Honda HRC 10
10 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 8
11 Motocorsa Racing 4
12 Kawasaki WorldSBK Team 3
13 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1
14 Petronas MIE Racing Honda Team 0

 

Bulegát büszkévé tette a mesterhármasa, az önbizalmát visszanyerő Bautista élvezte a felzárkózást

A második Phillip Island-i futam dobogósai, Nicolò Bulega, Álvaro Bautista és Andrea Iannone értékeltek a leintést követően.

A hétvégén Ausztráliában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. A Phillip Island-i látogatás pedig egyértelműen Nicoló Bulega körül forgott, aki a második futam megnyerésével összehozta az első tökéletes hétvégéjét a sorozatban. A tavalyi bajnoki második végig domináns teljesítményt nyújtott, a Superpole futamon megszerzett első rajthelyét lényegében gond nélkül váltotta be egy újabb győzelemre.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

„Nagyon boldog vagyok, hiszen sikerült megcsinálnom az első mesterhármasomat – kezdte az értékelést Bulega. – Köszönöm a csapatomnak, hogy ilyen jó motort adtak. A motor nagyon jó volt az egész héten, hétfőtől [a teszttől] kezdve egészen vasárnapig. Nagyon elégedett vagyok, nagyszerű munkát végeztünk a teljes hétvégén. És nagyon büszke is vagyok, de innentől már a következő versenyekre koncentrálok.”

Álvaro Bautista hibázott a Superpole futamon, így csak a tizenegyedik helyről vágott neki a versenynek. A kétszeres bajnok viszont végig jó tempót tudott diktálni, és a csapattársán kívül mindenkit megelőzött. „Nagyon szórakoztató volt – mondta mosolyogva a felzárkózásáról Bautista. – A bolyból indulva sokakat meg kellett előznöm, ami miatt jól szórakoztam. Nagyon elégedett vagyok, mivel hihetetlenül jó volt a tempóm, és fantasztikusan éreztem magam a motoron. Az egész hétvégén jó volt a tempónk, de most volt a legjobb.”

„Pedig a Superpole futamon volt egy kis problémánk, furcsa módon buktam, és nem tudom, hogy miért – idézte fel. – Mindenesetre sikerült visszaszereznem az önbizalmamat a motorral, erős teljesítményt nyújtottam, sikeresen felzárkóztam. Elégedett vagyok a motorral és a csapat munkájával. Innentől pedig erre kell majd építenünk, ezt az önbizalmat kell továbbvinnünk. Köszönöm mindenkinek.”

A Superpole futamon megszerzett második helye után délután Andrea Iannone harmadikként zárt. „Nagyon boldog vagyok, azt hiszem, hogy ez az első alkalom, amikor egy hétvégén kétszer is dobogóra állhatok, végre sikerült – tette hozzá Iannone. – Köszönöm a csapatomnak és a Ducatinak a támogatást. A hétvége kezdetén egy kicsit hibáztunk, de a végére közelebb zárkóztunk az elejéhez. Szóval elégedett vagyok, és úgy gondolom, hogy idén bármire lehet esélyünk, csak továbbra is így kell dolgoznunk. Köszönöm mindenkinek.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technikai hiba miatt

Nicolò Bulega rajt-cél győzelmet aratott a második Phillip Island-i futamon, és ezzel az első tökéletes hétvégéjét futotta meg a Superbike-világbajnokságon. Mögötte Álvaro Bautista és Andrea Iannone ért célba. Toprak Razgatlıoğlu futamának egy technikai hiba vetett véget, a címvédő motorja a kötelező bokszkiállás teljesítése során adta meg magát.

Magyar idő szerint szombat reggel a második futammal fejeződött be a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulója. A rajtrács éléről Superpole és az első verseny után a Superpole viadalt is megnyerő Nicoló Bulega várta a lámpák kialvását, mellé pedig Andrea Iannone és Danilo Petrucci állhatott fel. A Superpole versenyen az egyaránt hibázó Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista viszont csak a tizedik, illetve a tizenegyedik pozícióból startolt. Iker Lecuona, valamint Zaqhwan Zaidi pedig ismét nem lehetett ott, előbbi sérülés miatt, utóbbi pedig azért, mert a Superpole-on nem tudott 105 százalékon belül végezni a győzteshez képest. Az időjárás továbbra sem könnyítette meg a pilóták dolgát, 36 fokos volt a levegő hőmérséklete, miközben a szél ezúttal is erősnek látszott. A mezőny tagjainak az első versenyhez hasonlóan a futam közepén teljesítenie kellett egy kötelező bokszkiállást.

Razgatlıoğlu és Bautista is rögtön elszállt, Bulega a Superpole versenyt is könnyedén nyerte meg

Bulega magabiztosan megtartotta a vezető helyet a rajtnál, ahogy a kevésbé jól eljövő Iannone is ott tudott mögötte maradni. Petruccit viszont átugrotta Scott Redding. Bautista és Razgatlıoğlu nehézkesen kezdte el a felzárkózást, de a 2. körre a spanyol pilóta már az ötödik, a címvédő pedig a hatodik helyig jött előre.

A verseny negyedéhez érve Bulega lerázta Iannonét, aki szintén elszakadt az üldözőitől. Viszont a harmadik helyen ekkor már Bautista haladt, aki korábban egy látványos manőverrel egyszerre előzte meg Reddinget és Petruccit. Tarran Mackenzie pedig a kavicságyban fejezte be a futamot.

Petruccit rövidesen még két helyet veszített, mivel Razgatlıoğlu túl vakmerően bebújt mellé, összeértek, és így az olasz pilótának korrigálnia kellett. Emiatt mind a török versenyző – aki a keze felemelésével kért tőle bocsánatot –, mind Sam Lowes elvitorlázott mellette. Azonban Petrucci Lowest gyorsan vissza tudta előzni.

Razgatlıoğlunak végül a manővere miatt vissza kellett adnia egy pozíciót, de Petruccin kívül Lowes is annyira közel volt hozzá, hogy minkét Ducati-motoros elé került. Viszont ekkor elkezdődtek a bokszkiállások, az élmezőnyből pedig a legtöbben azonnal bementek, kivéve Bulegát és Razgatlıoğlut, így időlegesen felborult a sorrend.

A kiállások több drámai fordulatot is hoztak, először is Redding egy több mint 3 másodperces büntetést kapott, mivel túl gyorsan jött ki. Viszont ezt elhomályosította Razgatlıoğlu kiesése, akinek a motorja megadta magát, és így vissza kellett hajtania a bokszutcába. Az alanyai motoros emiatt láthatóan nagyon ideges volt, hiszen szétverte a szélvédőt.

A kiállások után az üldözők sokkal közelebb kerültek Bulegához, és már nem is a harmadik helyre lecsúszó Iannone, hanem Bautista vezette őket. A kétszeres bajnok az előzését követően elkezdett ellépni a GoEleven versenyzőjétől, akit a büntetett Redding, majd nagy hátrányból Lowes és Petrucci követett. A hajrát a helyi hős Remy Gardner esése nyitotta meg.

Végül innentől már sok minden nem változott az élmezőnyben, csak Petrucci és Lowes küzdött meg az ötödik helyért, amiből végül az olasz pilóta jött ki győztesen. Bulega eközben magabiztos előnnyel megnyerte a versenyt, és így először futott tökéletes hétvégét a Superbike-világbajnokságon. Mögötte Bautista, Iannone, Redding sorrendben zártak a márkatársai. A Ducatinak egyébként nagyon jó futama volt, hiszen az első hat hely mind a bolognaiaké lett.

A második Phillip Island-i futam végeredménye