back to top
2025. július 12. 20:31
Kezdőlap Blog Oldal 98

Indul a szezon – bemutatták a MotoGP idei főcímét (videó)

0

Vasárnap debütált a MotoGP 2025-ös idényének hivatalos főcíme.

Szinte már teljesen véget ért a hosszú várakozás, hiszen a következő hétvégén a szezonnyitóként debütáló Thai Nagydíjjal végre elindul az idei MotoGP-szezon. A sorozat erre készülve vasárnap bemutatta az idény hivatalos főcímét.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Az alkotást aláfestő zene az Oscar-díjra jelölt és Emmy-díjas Marco Beltrami által a 2023-as főcímhez komponált, és tavaly is használt darab. A videó segítségével idén is megismerkedhetünk a MotoGP mezőnyének összes állandó tagjával, kezdve a 2025-ös szezon három újoncával Somkiat Chantrával, Fermín Aldeguerrel és Ai Ogurával. A bajnoknak járó trófea ezúttal kimaradt az összeállításból, ellentétben az új logóval.

Megvan a műtéten áteső Rea helyettese, korábbi MotoGP-pilóta debütál a Superbike-vb-n

A Yamaha bejelentette, hogy Augusto Fernández fogja helyettesíteni Jonathan Rea-t a második fordulóban és az azt megelőző teszten. Rea hétközben egy sikeres műtéten esett át, ami miatt nem tud motorra ülni Portimãóban, ahol a tavaly még a MotoGP-ben vitézkedő Fernández be fog mutatkozni a Superbike-világbajnokságon.

Hiába várhatta optimistán a szezonkezdetet a teszteken jól szereplő Jonathan Rea, a hétvégi Phillip Island-i fordulóban nem volt ott a mezőnyben. Hétfőn az ausztráliai pályán gyakorlás közben eltörte a lábát, így nem tudta vállalni a megmérettetést. Nemrég pedig világossá vált, hogy Rea még a következő fordulóban és az azt megelőző teszten sem áll majd a Yamaha rendelkezésére.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

A Yamaha vasárnap nyilvánosságra hozta, hogy ki fogja helyettesíteni az északír klasszist. A japán gyártó a feladatra Augusto Fernándezt jelölte ki. A 2022-es Moto2-es bajnok tavaly még a MotoGP állandó mezőnyének tagja volt, de aztán elveszítette az ülését a KTM-nél. Ezek után a Yamaha igazolta le tesztpilótának a királykategóriás programjához, de most még egy szerepben meg kell mutatnia magát.

„Először is szeretném a legjobbakat kívánni Jonathan Rea-nek a mielőbbi felépüléshez, és szeretném megköszönni a Yamahának ezt a lehetőséget – nyilatkozta Fernández. – Ez lesz az első alkalom, hogy az R1-gyel versenyzek, ami a Superbike-vb-ről is elmondható. Már alig várom, hogy ott legyek a portimãói teszten, és egy kis időt tölthessek a motoron, hogy megnézzem, hogyan érzem magam rajta.”

Fernández éles Superbike-világbajnoki debütálására a március 28-30. közti portimaói fordulóban kerül majd sor. Viszont már március 14-15-én kipróbálhatja a motort a szintén az Autódromo Internacional do Algarvén tartott kétnapos teszten. Fernández szereplését érdekessé teszi, hogy bár tavaly kizárta a Superbike-vb-ra való váltást, így végül mégis debütálni fog az általa is elismert sorozatban.

Augusto Fernández: Csodálom a Superbike-vb-t, de az biztos, hogy 2025-ben a MotoGP-ben fogok motorozni

Idő közben az is kiderült, hogyan kezelték Rea sérülését. A hatszoros világbajnok bár nem bukott nagyot, a motorja szerencsétlen módon ráesett a bal lábára, amely így többszörösen eltört. Rea az első vizsgálatok után hazarepült Belfastba, ahol sikeresen megműtötték. A lehetséges visszatérésének idejéről viszont még nincs hír.

„Szeretnék köszönetet mondani Dr. Michael McMullannek és csapatának a belfasti Kingsbridge kórházban, amiért ilyen gyorsan és gondosan kezelték a lábsérülésemet – írta Rea egy Instagram-bejegyzésében. – Az ausztráliai bukásom után készült felvételeket áttekintve azt a döntést hoztuk, hogy azonnal hazarepülök, és műtétet kérünk a lábam sérüléseinek stabilizálása és rendbetétele érdekében. A műtét pedig sikeres volt, és már otthon folytatom a felépülésemet az orvosi csapat segítségével. Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak, a családomnak és természetesen minden rajongómnak, akik támogató üzeneteket küldtek ezekben a nehéz napokban.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Razgatlıoğlu fölcsattant: Ha folytatódik ez a Ducati-kupa, akkor nem fogok itt versenyezni

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, hogy több probléma is hátráltatta a szezonnyitó utolsó napján. A címvédő szerint hatalmas jelentősége lesz számukra a portimãói tesztnek. Razgatlıoğlu végül keményen beleállt a Superbike-világbajnokságba, amely a leírás szerint már „majdnem egy Ducati-kupa”.

Nehéz hétvégén van túl Toprak Razgatlıoğlu. A Superbike-világbajnokság címvédője a szombati első futamon megszerzett második helye után végigküszködte a vasárnapot. A Superpole versenyen nem sokkal a rajt után majdnem elesett, ami miatt csak tizenharmadikként zárt. A második futamot pedig idő előtt be kellett fejeznie, mivel a kötelező bokszkiállás után megadta magát alatta a BMW. A török pilóta, aki dühében szétütötte a szélvédőt, mindezek után kifejezetten frusztráltan értékelt.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

„Már a Superpole verseny sem indult jól nekem, úgy éreztem, hogy fékproblémáim vannak – mondta Razgatlıoğlu a sorozat honlapjának. – Szerencsések vagyunk, hogy senkit sem találtam el, és senki sem bukott, ennek örülök. A második versenyre aztán próbáltunk javítani a motoron, de végül úgy döntöttünk, hogy a tegnapi motorral megyünk. Ugyanis úgy éreztük, hogy fejlődtünk, hogy a tapadás sokkal jobb, mint korábban, szóval végül a tegnapi motort használtuk. De aztán a versenyen láttuk, hogy problémáink vannak, és aztán nem tudtam folytatni.”

„Sosem kezdek elégedetten, tavaly és azelőtt is furcsán indult a szezonom. Szóval valahol ez is csak ugyanaz, de már a következő versenyekre koncentrálok. Most megyünk majd Európába, ahol harcolni fogok a csak Ducatin ülő ellenfelekkel. Ez a sorozat most majdnem olyan, mintha egy Ducati-kupa lenne. De persze majd meglátjuk, most úgyis lesz egy hosszú szünetünk, majdnem egy hónapnyi. Azalatt keményen fogok dolgozni, és erősebben próbálok visszatérni.”

A következő fordulót március 28-30. között tartják Portimãóban, amely előtt egy kétnapos tesztre is sor kerül a portugáliai pályán. Ezt a gyakorlást pedig már nagyon várják a BMW-nél. „Szükségünk van arra a tesztre, az a két nap nagyon fontos lesz nekem, mivel próbáljuk fejleszteni a motort – magyarázta Razgatlıoğlu. – Még természetesen nem vagyunk százszázalékos állapotban, de tudom, hogy mindannyian keményen dolgozunk. Nagyon fontos lesz nekünk ez a két nap.”

Razgatlıoğlu kifakadt: Nem működik a motor, remélem, mindenki nagyon boldog

A forduló legjobbja egyértelműen a gyári Ducatit erősítő Nicolò Bulega volt, aki tökéletes hétvégét futott. Viszont Phillip Islanden nemcsak Bulega volt erős a bolognaiak kötelékéből, hiszen Razgatlıoğlu szombati második helyét leszámítva az első ötöt mindig a gyártó adta. Ráadásul ez a szám a második futamra hatra nőtt, ami azt jelenti, hogy a két újoncot kivéve az összes Ducati-pilóta megelőzte a teljes mezőnyt. Amikor Razgatlıoğlut az olasz márka kiemelkedő szerepléséről kérdezték, nem rejtette véka alá a véleményét.

„A Ducati itt tényleg mindig erős, tavaly is nyert futamot Bulega. Ebből kiindulva nem lepett meg, hogy ő és Álvaro most is ennyire gyorsak voltak, de idén az összes Ducati az élmezőnyben volt – mutatott rá. – Ez nem normális. Ezért mondtam, hogy a Superbike-vb most majdnem egy Ducati-kupa. Remélem, hogy ez nem így fog folytatódni, mivel ezt senki sem élvezi. De ha ez a jövőben is így folytatódni, akkor nem fogok arra gondolni, hogy itt versenyezzek.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Így áll a Superbike-tabella a Phillip Island-i forduló után

Ezen a hétvégén Ausztráliában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Nicolò Bulega a Phillip Island-i szezonnyitón a lehető legtöbb pontot megszerezve állt élre az összetettben.

Ausztráliában kezdődött el a Superbike-világbajnokság idei szezonja. A Phillip Island-i forduló Nicoló Bulegáról szólt, aki tökéletes hétvégét futott, vagyis megnyerte az első és a második futamot, illetve a Superpole versenyt is (ráadásul még a Superpole-t is). Bulega így tehát a lehető legtöbb, 62 pontot begyűjtve állt élre az összetettben. A második helyet csapattársa, Álvaro Bautista szerezte meg 36 ponttal, a harmadikra pedig Andrea Iannone ért oda 35 bajnoki egységgel. A gyártók között a Ducati, a csapatok között pedig a bolognai márka gyári alakulata ragadta meg a vezetést magabiztos előnnyel.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 62
2 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 36
3 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 35
4 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 31
5 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 30
6 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 22
7 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 21
8 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 20
9 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 19
10 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 14
11 Xavi Vierge Honda Honda HRC 10
12 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 9
13 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 8
14 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 4
15 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 3
16 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
17 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 2
18 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1
19 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 0
20 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 0
21 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 62
2 BMW 22
3 Yamaha 22
4 Bimota 19
5 Honda 10
6 Kawasaki 3
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 98
2 Barni Spark Racing Team 40
3 Team Pata Go Eleven 35
4 Bimota by Kawasaki Racing Team 33
5 MGM Bonovo Racing 30
6 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 22
7 Pata Yamaha 22
8 Elf Marc VDS Racing Team 21
9 Honda HRC 10
10 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 8
11 Motocorsa Racing 4
12 Kawasaki WorldSBK Team 3
13 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1
14 Petronas MIE Racing Honda Team 0

 

Bulegát büszkévé tette a mesterhármasa, az önbizalmát visszanyerő Bautista élvezte a felzárkózást

A második Phillip Island-i futam dobogósai, Nicolò Bulega, Álvaro Bautista és Andrea Iannone értékeltek a leintést követően.

A hétvégén Ausztráliában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. A Phillip Island-i látogatás pedig egyértelműen Nicoló Bulega körül forgott, aki a második futam megnyerésével összehozta az első tökéletes hétvégéjét a sorozatban. A tavalyi bajnoki második végig domináns teljesítményt nyújtott, a Superpole futamon megszerzett első rajthelyét lényegében gond nélkül váltotta be egy újabb győzelemre.

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technika hiba miatt

„Nagyon boldog vagyok, hiszen sikerült megcsinálnom az első mesterhármasomat – kezdte az értékelést Bulega. – Köszönöm a csapatomnak, hogy ilyen jó motort adtak. A motor nagyon jó volt az egész héten, hétfőtől [a teszttől] kezdve egészen vasárnapig. Nagyon elégedett vagyok, nagyszerű munkát végeztünk a teljes hétvégén. És nagyon büszke is vagyok, de innentől már a következő versenyekre koncentrálok.”

Álvaro Bautista hibázott a Superpole futamon, így csak a tizenegyedik helyről vágott neki a versenynek. A kétszeres bajnok viszont végig jó tempót tudott diktálni, és a csapattársán kívül mindenkit megelőzött. „Nagyon szórakoztató volt – mondta mosolyogva a felzárkózásáról Bautista. – A bolyból indulva sokakat meg kellett előznöm, ami miatt jól szórakoztam. Nagyon elégedett vagyok, mivel hihetetlenül jó volt a tempóm, és fantasztikusan éreztem magam a motoron. Az egész hétvégén jó volt a tempónk, de most volt a legjobb.”

„Pedig a Superpole futamon volt egy kis problémánk, furcsa módon buktam, és nem tudom, hogy miért – idézte fel. – Mindenesetre sikerült visszaszereznem az önbizalmamat a motorral, erős teljesítményt nyújtottam, sikeresen felzárkóztam. Elégedett vagyok a motorral és a csapat munkájával. Innentől pedig erre kell majd építenünk, ezt az önbizalmat kell továbbvinnünk. Köszönöm mindenkinek.”

A Superpole futamon megszerzett második helye után délután Andrea Iannone harmadikként zárt. „Nagyon boldog vagyok, azt hiszem, hogy ez az első alkalom, amikor egy hétvégén kétszer is dobogóra állhatok, végre sikerült – tette hozzá Iannone. – Köszönöm a csapatomnak és a Ducatinak a támogatást. A hétvége kezdetén egy kicsit hibáztunk, de a végére közelebb zárkóztunk az elejéhez. Szóval elégedett vagyok, és úgy gondolom, hogy idén bármire lehet esélyünk, csak továbbra is így kell dolgoznunk. Köszönöm mindenkinek.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bulega először csinálta meg a tökéletes hétvégét, Razgatlıoğlu kiesett egy technikai hiba miatt

Nicolò Bulega rajt-cél győzelmet aratott a második Phillip Island-i futamon, és ezzel az első tökéletes hétvégéjét futotta meg a Superbike-világbajnokságon. Mögötte Álvaro Bautista és Andrea Iannone ért célba. Toprak Razgatlıoğlu futamának egy technikai hiba vetett véget, a címvédő motorja a kötelező bokszkiállás teljesítése során adta meg magát.

Magyar idő szerint szombat reggel a második futammal fejeződött be a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulója. A rajtrács éléről Superpole és az első verseny után a Superpole viadalt is megnyerő Nicoló Bulega várta a lámpák kialvását, mellé pedig Andrea Iannone és Danilo Petrucci állhatott fel. A Superpole versenyen az egyaránt hibázó Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista viszont csak a tizedik, illetve a tizenegyedik pozícióból startolt. Iker Lecuona, valamint Zaqhwan Zaidi pedig ismét nem lehetett ott, előbbi sérülés miatt, utóbbi pedig azért, mert a Superpole-on nem tudott 105 százalékon belül végezni a győzteshez képest. Az időjárás továbbra sem könnyítette meg a pilóták dolgát, 36 fokos volt a levegő hőmérséklete, miközben a szél ezúttal is erősnek látszott. A mezőny tagjainak az első versenyhez hasonlóan a futam közepén teljesítenie kellett egy kötelező bokszkiállást.

Razgatlıoğlu és Bautista is rögtön elszállt, Bulega a Superpole versenyt is könnyedén nyerte meg

Bulega magabiztosan megtartotta a vezető helyet a rajtnál, ahogy a kevésbé jól eljövő Iannone is ott tudott mögötte maradni. Petruccit viszont átugrotta Scott Redding. Bautista és Razgatlıoğlu nehézkesen kezdte el a felzárkózást, de a 2. körre a spanyol pilóta már az ötödik, a címvédő pedig a hatodik helyig jött előre.

A verseny negyedéhez érve Bulega lerázta Iannonét, aki szintén elszakadt az üldözőitől. Viszont a harmadik helyen ekkor már Bautista haladt, aki korábban egy látványos manőverrel egyszerre előzte meg Reddinget és Petruccit. Tarran Mackenzie pedig a kavicságyban fejezte be a futamot.

Petruccit rövidesen még két helyet veszített, mivel Razgatlıoğlu túl vakmerően bebújt mellé, összeértek, és így az olasz pilótának korrigálnia kellett. Emiatt mind a török versenyző – aki a keze felemelésével kért tőle bocsánatot –, mind Sam Lowes elvitorlázott mellette. Azonban Petrucci Lowest gyorsan vissza tudta előzni.

Razgatlıoğlunak végül a manővere miatt vissza kellett adnia egy pozíciót, de Petruccin kívül Lowes is annyira közel volt hozzá, hogy minkét Ducati-motoros elé került. Viszont ekkor elkezdődtek a bokszkiállások, az élmezőnyből pedig a legtöbben azonnal bementek, kivéve Bulegát és Razgatlıoğlut, így időlegesen felborult a sorrend.

A kiállások több drámai fordulatot is hoztak, először is Redding egy több mint 3 másodperces büntetést kapott, mivel túl gyorsan jött ki. Viszont ezt elhomályosította Razgatlıoğlu kiesése, akinek a motorja megadta magát, és így vissza kellett hajtania a bokszutcába. Az alanyai motoros emiatt láthatóan nagyon ideges volt, hiszen szétverte a szélvédőt.

A kiállások után az üldözők sokkal közelebb kerültek Bulegához, és már nem is a harmadik helyre lecsúszó Iannone, hanem Bautista vezette őket. A kétszeres bajnok az előzését követően elkezdett ellépni a GoEleven versenyzőjétől, akit a büntetett Redding, majd nagy hátrányból Lowes és Petrucci követett. A hajrát a helyi hős Remy Gardner esése nyitotta meg.

Végül innentől már sok minden nem változott az élmezőnyben, csak Petrucci és Lowes küzdött meg az ötödik helyért, amiből végül az olasz pilóta jött ki győztesen. Bulega eközben magabiztos előnnyel megnyerte a versenyt, és így először futott tökéletes hétvégét a Superbike-világbajnokságon. Mögötte Bautista, Iannone, Redding sorrendben zártak a márkatársai. A Ducatinak egyébként nagyon jó futama volt, hiszen az első hat hely mind a bolognaiaké lett.

A második Phillip Island-i futam végeredménye

Razgatlıoğlu és Bautista is rögtön elszállt, Bulega a Superpole versenyt is könnyedén nyerte meg

0

Nicolò Bulega simán nyerte a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjének Superpole versenyét Andrea Iannone, Danilo Petrucci, valamint további két másik Ducati előtt. Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista már az első körben óriásit hibáztak, így pont nélkül maradtak.

Magyar idő szerint vasárnap hajnalban rendezték a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának Superpole versenyét. A pole pozícióból ezúttal is az első futamot megnyerő Nicolò Bulega indulhatott, mellőle Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Iannone várhatták a piros lámpák kialvását. Iker Lecuona, valamint Zaqhwan Zaidi ezúttal sem lehetett ott a rajtrácson, előbbi sérülés miatt, utóbbi pedig azért, mert a Superpole-on nem tudott 105 százalékon belül végezni a gyári Ducati pilótájához képest. Ami a körülményeket illeti, a hőmérséklet alacsonyabb volt, mint szombaton, a szélerősség pedig nagyobb volt az eddiginél.

Razgatlıoğlu jelentősen közeledett, de Bulegáé lett az első hely a Phillip Island-i Superpole-on

Bulega kivédekezte Iannone támadását, Razgatlıoğlu ezúttal is a negyedik helyre esett vissza, míg Álvaro Bautista volt a harmadik. Utóbbi kettőnek azonban nem sokáig tartott a verseny érdemi része, ugyanis mindketten kimentek a bukótérbe a 4-es kanyarban, alighanem a szél miatt. Ugyanott Garrett Gerloff és Tetsuta Nagashima is kiesett. Egy körrel később pedig a spanyol pilóta is a földre került.

Ennek következtében Michael van der Mark került a harmadik helyre, de nem sokáig maradt ott, ugyanis Scott Redding, Danilo Petrucci, Andrea Locatelli és a Lowes testvérek is megelőzték. Mindeközben Xavi Vierge hosszú körös büntetést kapott felelőtlen motorozásért, míg Razgatlıoğlu féltávnál már tizennegyedikként haladt.

A 6. körben Alex Lowes elment Locatelli mellett, így feljött a hatodik pozícióba, míg két körrel később Yari Montella utasította maga mögé Van der Markot, akit Axel Bassani, Remy Gardner és Dominique Aegerter is otthagyott. A hajrában Sam Lowes megelőzte Locatellit, így a Ducati kisajátította az első öt pozíciót.

Bulega győzelmét a rajton kívül senki és semmi nem veszélyeztette, a 25 éves több mint 2 másodperccel nyert Iannone és Petrucci előtt. Razgatlıoğlu végül többek között csapattársát is megelőzve tizenkettedik lett, vagyis nem szerzett pontot, és mindössze tizedikként kezdheti meg a második futamot, közvetlenül az utolsóként célba érő Bautista előtt.

A Superbike-vb Phillip Island-i Superpole versenyének végeredménye

Így próbálta ki Marc Márquez a születésnapi ajándékát (videó)

0

Marc Márquez megosztott egy belső kamerás videót arról, hogyan próbálta ki a Ducatitól ajándékba kapott Panigale V2 S-t az Aspar Circuiten. Az olasz márka Márquezt a 32. születésnapja alkalmából lepte meg a motorral.

Hétfőn nagy napra ébredt Marc Márquez, ugyanis ekkor betöltötte a 32. életévét (egyébként a spanyol pilóta születésnapjára lapunk egy kvízzel készült). Természetesen ebből az alkalomból Márquezt többen meglepték egy-egy ajándékkal, de talán mind közül kiemelkedett, amelyet új munkaadója, a Ducati küldött neki.

Nem mindennapi ajándékot kapott a Ducatitól Marc Márquez, akit komoly sztárok köszöntöttek fel

A Ducati ugyanis egy korábbi kérését meghallva egy Panigale V2 S-sel ajándékozta meg Márquezt. A név a bolognai márka legújabb utcai modelljét, ráadásul annak is a fejlettebb kiadását takarja. A 176 kilogramm súlyú motorban a legnagyobb fejlesztést  a megújított 890 köbcentis motorblokk jelenti, amely 120 lóerő és 93,3 newtonméter leadására képes.

Márquez pedig nemrég megosztott egy belső kamerás videót arról, hogyan próbálta ki a legújabb motorját. A körözésre a Valencia mellett fekvő Aspar Circuiten került sor. Ide testvére, Álex Márquez is elkísérte a nyolcszoros világbajnokot, aki 200 km/h fölé hajszolta a gépét.

Rendeződött a tulajdonos jövője, de a KTM-et továbbra is fenyegeti a csőd veszélye

0

A hitelezők jóváhagyták a KTM-et tulajdonló Pierer Industrie AG átszervezési tervezetét, a cég így megmenekült a közvetlen csőd fenyegetésétől. Magának a KTM-nek a sorsáról viszont kedden külön döntenek az érintettek.

A téli időszak egyik legfontosabb történetét a KTM szolgáltatta. A cég ugyanis komoly anyagi nehézségekkel küzd, és november óta fizetésképtelenségi eljárás keretében hatósági felügyelettel irányítják a vállalatot. A problémák forrásaként főként a motoreladások bezuhanását jelölik meg, de felelőtlen vezetői döntések is rontottak a helyzeten.

Ahelyett, hogy visszahozta volna a világbajnokságba, a KTM megvált a legendás márkától

Ez persze a KTM mellett az azt közvetetten irányító Pierer Industrie AG-t is érintette. A szintén problémákkal küzdő vállalat szerkezetátalakítási tervezetéről csütörtökön szavaztak a hitelezők a felső-ausztriai Wels tartományi bíróságán. Az érintettek pedig ekkor jóváhagyták 247,5 millió eurónyi adósság átütemezését. Ezt az összeget így nem azonnal, hanem részben az idei, részben a jövő év végéig kell visszafizetnie a Pierer Industrie AG-nek. Ezzel a cég megmenekült a fizetésképtelenség és egyben a közvetlen csőd veszélyétől.

A Pierer Industrie AG-nek három fő érdekeltsége van: 80 százalékos tulajdonrésze az autóipari beszállító Pankl AG-ban, 100 százalékos a hálózathoz csatlakoztatott elektronikai termékeket fejlesztő és gyártó Abatec Group AG-ban és 50,1 százalékos a Pierer Bajaj AG-ban. Az utóbbi pedig 74,9 százalékban birtokolja a Pierer Mobility AG-t, amely alá mind a KTM, mind a gyártó nevével fémjelzett MotoGP-program közvetlenül tartozik.

Mindezt azért volt fontos tisztázni, mert a csütörtöki döntés a tulajdonszerkezetet figyelembe véve azt jelenti, hogy már a MotoGP-programot sem fenyegeti az azonnali beszántás. Viszont, ahogy említettük, a KTM önmagában fizetésképtelenségi eljárás alatt áll, és az Autosport szerint az anyacégénél jóval nagyobb, 2 milliárd eurót is meghaladó adósággal küzd. A mattighofeni motorgyártó szerkezetátalakítási tervezetéről pedig kedden külön fog szavazni az 1170 érintett, akik között hitelező bankokat és beszállítókat is találhatunk (ráadásul 2500 munkavállalói követelés is fennáll a céggel szemben).

Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül

A KTM vezetőinek a keddi találkozóig elő kellett teremteniük a teljes tartozás 30 százalékát, amit a beszámolók szerint korábbi partnereik, mint például a Bajaj (a második legnagyobb indiai motorgyártó), illetve új befektetők segítségével sikeresen megtettek. Viszont az nem biztos, hogy ezzel minden érintettet ki tudnak elégíteni, mivel így „csak” a törvényi kötelezettségüknek tettek eleget. Ráadásul a terveik szerint március közepétől újraindítanák a termelést, amihez további 150 millió euróra lenne szükségük.

Amennyiben kedden nem hagyják jóvá a szerkezetátalakítási tervet, a KTM akár csődöt is jelenthet. És hiába a MotoGP-program „különállása”, ha a gyártó csődbe megy, valószínűleg hosszú távon az annak népszerűsítésére létrehozott sportprogramot sem fogják fenntartani…

Íme a bizonyíték, hogy a KTM tényleg nem fog távozni a MotoGP-ből?

Újra megsérült a peches Honda-pilóta, ki kell hagynia az ausztráliai forduló lényegi részét

Iker Lecuona eltörte a bal lábát a Phillip Island-i Superpole-on elszenvedett bukásában. A gyári Honda pilótája így már az első futamon sem tudott rajthoz állni, és a forduló további részét is ki kell hagynia. Zaqhwan Zaidi pedig nem tudta megfutni a Superpole győztes idejének 105 százalékát, így szintén nem indulhatott el a versenyen.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy Iker Lecuona a szerencsétlen pilóták közé tartozik. Kezdve azzal, hogy amikor két MotoGP-szezon után 2022-ben megérkezett a Honda gyári Superbike-világbajnoki csapatához, a japán gyártó versenyképesebb volt, mint később. Lecuonát viszont nemcsak a technika, hanem a bukások és a sérülések is rendszeresen hátráltatták. Tavaly az utolsó szezon előtti teszten sérült meg, úgy, hogy az első fordulót ki kellett hagynia. Majd a második során ismét elesett, és így a harmadik versenyhétvégén megint nem állt rajthoz.

Bulega utcahosszal verte a mezőnyt, Razgatlıoğlu lenyomta Bautistát a szezonnyitó első futamán

Mindezek után az idényzárón ismét megsérült, majd januárban, a tesztidőszak közepén bordatörést szenvedett el. Viszont a most hétvégi Phillip Island-i szezonnyitóra már felépült, de aztán az ausztráliai forduló is idő előtt véget ért számára. Lecuona ugyanis elég nagyot esett a szombati Superpole-on, az első gyorskörén, ami után hordágyon vitték be a pálya orvosi központjába a Lukey Heights nevet viselő 9-es kanyar bukóteréből.

Így persze az első futamon nem volt ott a rajtrácson, majd később az is kiderült, hogy a forduló további részéről is kiesett. Az orvosi központban felállított diagnózis szerint a bal lábában a negyedik lábközépcsont tört el. Egy ilyen sérüléssel pedig az is kérdéses, hogy a következő versenyhétvégén ott lehet-e – Portimãóban március 28-30. között mérkőzik meg a mezőny.

A Hondának amúgy sem alakult eddig jól a hétvégéje, hiszen az első futamon csak két pilótát tudott elindítani. Ennek oka, hogy a Petronas MIE Honda újonca, Zaqhwan Zaidi szintén „ott maradt” a Superpole-on, bár más értelemben. A maláj motoros nem tudta megfutni Nicolò Bulega győztes idejének 105 százalékát, így pedig a szabályok értelmében nem állhatott rajthoz. Egyébként az asakaiak talpon maradt versenyzői közül Xavi Vierge a tizenegyedik, a szabadkártyás Tetsuta Nagashima pedig a tizennegyedik helyen zárt.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai