back to top
2025. július 13. 00:27
Kezdőlap Blog Oldal 99

Bulega a tökéletes csapatát, Razgatlıoğlu a küszködését emelte ki, Bautista elárulta, miért esett vissza

Az első Phillip Island-i futam dobogósai, Nicolò Bulega, Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista értékeltek a leintés után.

Szombaton végleg bebizonyosodott, hogy a második Superbike-világbajnoki szezonjának nekifutó Nicolò Bulega nagyon jó formában érkezett meg a Phillip Island-i idénynyitóra. A tavalyi bajnoki második előbb a Superpole-t, majd az első futamot is behúzta, utóbbit ráadásul magabiztos, 5 másodpercet közelítő előnnyel. Az olasz pilóta sikere lényegében egy pillanatig sem forgott veszélyben.

Bulega utcahosszal verte a mezőnyt, Razgatlıoğlu lenyomta Bautistát a szezonnyitó első futamán

„Őszintén szólva, azt már a verseny előtt is tudtam, hogy jó a tempóm – értékelt Bulega a leintés után. – És aztán szerintem az első néhány körben elég jó munkát végeztem. Utána pedig csak beosztottam az előnyömet. Köszönöm a csapatomnak is a jó munkát, mivel egy ilyen, kötelező bokszkiállásos futamon a szokásoshoz képest még egy dolognak kellett tökéletesnek lennie. Ők pedig tökéletesek voltak, én meg elég jó, szóval már csak azt remélem, hogy így folytatjuk a hétvége fennmaradó részét is.”

Toprak Razgatlıoğlu a második helyről indulva lett második, de ehhez mind Álvaro Bautistával, mind Scott Reddinggel meg kellett verekednie. „Ez nem volt egy könnyű verseny – nyilatkozta a látszólag frusztrált Razgatlıoğlu. – De köszönöm a csapatomnak, hogy minden pályára gurulással jobb lett a motor. A futam végén már egy kicsit jobban éreztem magam, de összességében még mindig küszködtem a motoron. Viszont azért jó munkát végeztünk, mivel a szezon első futamán értékes pontokat szereztünk. Még két további viadal vár ránk itt, remélem, hogy addig tovább tudunk javítani a motoron, és akár az első helyért is harcban lehetünk.”

Razgatlıoğlu kifakadt: Nem működik a motor, remélem, mindenki nagyon boldog

A negyedik helyről rajtoló Bautista hiába közeledett Razgatlıoğlura a futam végén, nem tudta megelőzni, és így harmadik lett. „A mai verseny elég nehéz volt a megterhelő körülmények, a nagy meleg miatt.  A pálya pedig egy kicsit csúszott, ráadásul most a szél is erősebb volt, mint eddig. Szóval nehezebb volt a motorozás. Persze próbáltam kiismerni a pálya állapotát, de az elején sokat küszködtem. És az elején, amikor elmentem [Andrea] Iannone mellett, akinek technikai problémája akadt, pont egy sárga zászlós kanyarban előztem, így vissza kellett adnom a pozíciót. Ekkor pedig még hárman megelőztek, tehát ott elég sok időt veszítettem” – magyarázta a korai visszaesését.

„Úgy gondolom, hogy ez tette igazán nehézzé a versenyemet, mivel csatázás közben volt egy kis problémám a fékekkel és az első gumival is. Viszont aztán a futam második felében próbáltam újra jól érezni magam a motoron, és az utolsó körökben már gyorsabb is voltam. És ma sok adatot gyűjtöttünk holnapra” – tette hozzá a spanyol pilóta.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bulega utcahosszal verte a mezőnyt, Razgatlıoğlu lenyomta Bautistát a szezonnyitó első futamán

Nicolò Bulega a pole pozícióból rajtolva domináns teljesítménnyel nyerte meg a Superbike-világbajnokság első idei viadalát. Mellé a dobogóra Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista léphetett fel, akik nagy csatát vívtak egymással, illetve Scott Reddinggel, aki végül az ötödik helyen végzett. Kiemelendő, hogy a kötelező bokszkiállás teljesítése az élmezőnyből senkinek sem okozott problémát.

Magyar idő szerint szombat reggel került sor a Superbike-világbajnokság első idei futamára. A Phillip Island-i szezonnyitó első versenyén a Superpole eredményének megfelelően Nicolò Bulega, Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Iannone alkotta az első sort a rajtrácson. Az időjárás aránylag kedvezőtlen volt a lámpák kialvása előtt, a felhőzet ellenére 30 fok fölött mozgott a hőmérséklet, és erősen fújt a szél.

Razgatlıoğlu jelentősen közeledett, de Bulegáé lett az első hely a Phillip Island-i Superpole-on

Bulega könnyedén megtartotta a vezetést a start után, mögötte pedig mind Iannone, mind Álvaro Bautista lerajtolta Razgatlıoğlut, a BMW ugyan jól rugaszkodott el, de utána kijött a Ducati sebességelőnye. Viszont a török pilóta rövidesen már ismét harmadik volt, mivel elment Bautista mellett. A hazai pályán versenyző Remy Gardner bukott az 1. körben, de vissza tudott állni.

A 2. kör is egy bukással, méghozzá az újonc Yari Montelláéval kezdődött. Az élmezőnyben pedig Iannone technikai hibája okozott felfordulást, a Mániákus ugyanis néhány kanyarra lelassult, amivel megzavarta Bautistát, aki visszaesett az ötödik helyre, Iannone pedig a tizedikre csúszott le.

A vezetést biztos kézzel tartó Bulega a 3. körre már közel 4,5 másodperces előnyt épített ki az üldözőivel szemben, akik Razgatlıoğlu, Scott Redding, Bautista, Danilo Petrucci sorrendben csatáztak. A Bonovo brit pilótája nagyon jó tempót diktált, és Bautista megelőzése után a címvédőt is támadni kezdte.

A futam negyedénél Razgatlıoğlu hibázott az 1-es kanyarban, kisodródott, így Bautista és Redding is el tudott menni mellette, akik ekkor helyet is cseréltek. Az alanyai pilóta az ötödik pozícióig esett vissza, közvetlenül csapattársa, Michael Van Der Mark elé.

A 6. körben Petrucci mellett mind a két gyári BMW-pilóta elvitorlázott, miközben Redding Bautistát támadta. Bulega előnye erre az időszakra már 6,5 másodperc fölé nőtt. Ekkor előbb a Kawasakin debütáló Garrett Gerloff, majd az addig nagyon jó versenyt futó Van Der Mark esett el, Tito Rabatnak pedig technikai probléma miatt kellett kiállnia.

A kötelező bokszkiállásra először Bulega, Bautista, Petrucci és Iannone ment ki a 9. körben. A virtuális vezető helyért ezalatt Razgatlıoğlu és Redding csatáztak, amiből az előbbi jött ki győztesen. Miután az élmezőnyből mindenki problémamentesen letudta a kiállását, Razgatlıoğlu vette át a második helyet a fölényesen vezető Bulega mögött, majd elkezdett távolodni Bautistától és Reddingtől, akik parázs csatát vívtak a harmadik pozícióért. Őket ekkor Petrucci és Iannone követte, miközben Gardner alatt füstölt el a Yamaha.

Bár az utolsó körökben Bautista sokat közeledett Razgatlıoğlura, a török pilóta megtartotta a második helyet a domináns teljesítménnyel rajt-cél győzelmet arató Bulega mögött. A negyedik helyen Petrucci futott be, aki meg tudta előzni az elfáradó Reddinget. Mögöttük a Iannone, Andrea Locatelli, Alex Lowes, Axel Bassani, Sam Lowes sorrend alakult ki.

Az első Phillip Island-i futam végeredménye

Razgatlıoğlu jelentősen közeledett, de Bulegáé lett az első hely a Phillip Island-i Superpole-on

0

Nicolò Bulega szerezte meg a pole pozíciót a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjének Superpole-ján, megelőzve az eredményt idegesen tudomásul vevő Toprak Razgatlıoğlut és Andrea Iannonét. A második sort kizárólag Ducatik alkotják.

Magyar idő szerint szombat hajnalban már senki nem tartalékolhatott a Superbike-világbajnokság mezőnyéből, hiszen ekkor rendezték a Phillip Island-i forduló Superpole-ját. Előzetesen Nicolò Bulega tűnt az egyértelmű favoritnak, hiszen mindhárom szabadedzésen ő végzett az élen, igaz a harmadik gyakorláson már csak 203 ezred volt az előnye Toprak Razgatlıoğluval szemben.

Mintegy négy perc elteltével jött az első bukás, ugyanis Iker Lecuona esett el. A gyári Honda versenyzője a 9-es kanyarban esett el, és hordágyon kellett levinni a pályáról. A spanyol pilóta hihetetlenül peches, hiszen a tavalyi idényzárón, majd a holtszezonban összeszedett sérülése után könnyen lehet, hogy most is hasonlóan járt.

Ennek következtében piros zászlóval megszakították a körözést, de néhány perc múlva újraindították a Superpole-t. Az első érdemi próbálkozások során Bulega 1:29.059 másodperces kört futott, megelőzve csapattársát, Álvaro Bautistát és Andrea Iannonét, ráadásul mögöttük is Ducatik álltak Scott Redding és Danilo Petrucci személyében.

A megszakítás előtt hibázó Razgatlıoğlu aztán javított, és feljött a második helyre közvetlenül a gyári Ducati olasz pilótája mögött haladva. Utóbbi aztán tovább javított, és 1:28.824 másodperces körével megszerezte a pole pozíciót, riválisának hátránya viszont csak 94 ezred volt, igaz ennek ellenére is idegesnek tűnt. A hajrában Iannone kiszorította az első sorból Bautistát, mögöttük pedig Petrucci, Redding, Michael van der Mark, Andrea Locatelli, Remy Gardner és Alex Lowes lett az első tíz sorrendje.

A Superbike-vb Phillip Island-i Superpole-jának végeredménye

Razgatlıoğlu kifakadt: Nem működik a motor, remélem, mindenki nagyon boldog

0

Toprak Razgatlıoğlu finoman szólva sem optimista a Superbike-világbajnokság Phillip Islandi fordulójának első két szabadedzése után. A török versenyző úgy véli, motorja sok szempontból rossz, amit a szigorúbb szabályoknak tulajdonít, és szerinte szombaton csak rosszabb lesz a helyzet.

Egyelőre nem mondhatni, hogy Toprak Razgatlıoğlu ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta. A gyári BMW pilótája a hatodik, illetve a harmadik helyet szerezte meg a Superbike-világbajnokság első és második szabadedzésén, ám annak ellenére, hogy a pozícióján javított, a lemaradását alig csökkentette a mindkétszer az élen végző Nicolò Bulegával szemben.

Mindez még helyi idő szerint délután is 809 ezred volt, ami tetemes hátránynak mondható. A címvédő ráadásul a teszthez hasonlóan ismét bukott az első gyakorláson, igaz, a 4-es kanyarban elszenvedett balesete távolról sem volt akkora, mint a négy nappal ezelőtti esése. Főleg úgy, hogy már érezte a bajt, és megóvta testét az újabb sérüléstől.

A kezem rendben van, mert amikor látom, hogy túl nagy a gáz, leugrom a motorról, mivel a kezem és az ujjaim nagyon fontosak számomra – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Három futamunk lesz itt. Azonban az történt, hogy kiengedett a motorfék, nem értem, hogy miért, és azonnal elvesztettem az elejét. Továbbra is dolgozunk, próbáljuk megtalálni a beállításokat a versenyre, de nem könnyű, hiszen ez a motor nem működik a forró körülmények között.”

Razgatlıoğlu tavaly olykor megállíthatatlannak tűnt, és sérülése ellenére is viszonylag könnyedén húzta be második világbajnoki címét. Persze azért ehhez a megfelelő technika is kellett, melynek révén ki tudta használni a fékezésben rejlő erősségét. Most viszont úgy érzi, a BMW M1000RR számos tekintetben jelentősen visszaesett.

Nem vagyok boldog, mert nem működik a motor – kesergett. – Nem vagyok gyors, mint tavaly, amikor jobb volt a tempóm az idei évhez képest, és a motor nem működik. Miután kicserélték a vázat, a motor teljesen átalakult, nem fordul be, nem áll meg, nincs tapadás, minden megváltozott. Nem örülök. Remélem, találunk valamit, amivel harcolhatunk az első ötért, mert az első hármat nem lehet mondani. Az első ötöt talán, mert úgy tűnik, hogy nagyon rosszul alakulnak a dolgok.”

Razgatlıoğlut, illetve a BMW-t egy szabályváltozás is hátráltatja. A január 20-án közzétett technikai előírások értelmében a bajorok immáron nem használhatják azt a vázat, amely 2024-ben többek között egy tizennégy futamból álló győzelmi sorozatot hozott nekik. A 28 éves pilóta pedig egyértelműen kifejezte nemtetszését ezzel kapcsolatban.

Razgatlıoğlu elárulta, hogy már tesztelték a legjobb csomagot, de az új szabályok miatt „minden tönkre lett téve”

Remélem, mindenki nagyon boldog, az összes Ducati az élmezőnyben van, és nincs esély a márkák közötti harcra – fogalmazott. – A BMW-k is egyre rosszabbak. Tudjuk, hogy minden Ducati nagyon erős itt. Számomra az a legnagyobb probléma, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint tavaly, rosszabbak vagyunk, mint az előző idényben, és próbáljuk megtalálni a kiutat. Nagyon furcsa, mert nem érzem a magabiztosságot a motoron, olyan, mintha jégen mennék, mindent kipróbáltunk, és még mindig nem találtunk semmit. Két kört mentem Bulega mögött, és nagyon erős. Látom, hogy kényelmesen motorozik, én viszont nagyon küzdök a motoron. Általában itt nem vagyok túl erős, tudom, de idén teljesen más az érzés a tavalyihoz képest. Nem tudom, majd meglátjuk a hétvégén, megpróbálok majd a dobogóért harcolni.”

Razgatlıoğlu szerint ráadásul szombaton még kevesebb esélye lesz Bulegáék ellen a körülmények miatt. „Szombaton rosszabbak leszünk – jelentette ki. – Magas lesz a hőmérséklet, mi pedig gyengébbek vagyunk, mint hideg körülmények között. Ilyenkor kicsit jobban működik a motor, de melegben, ezzel a vázzal nem megy jól.”

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Főnöke elárulta, számíthatnak-e a sérült Rea-re a második fordulóban

0

Jonathan Rea jelenlegi állapotáról nyilatkozott Paul Denning, nem túl pozitívan. Emellett kifejtette, hogyan állnak a fejlesztésekkel.

Van az a mondás, hogy „szegény embert még az ág is húzza”. Na, Jonathan Rea-re ezt rá lehet aggatni. Miután a Kawasakival kis túlzással mindent megnyert 2014 és 2023 között (hat világbajnoki cím és megannyi győzelem a konyhán), átigazolásával rendesen félresiklott a karrierje. A 2024-es szezonban mindössze egy rajtelsőséget és egy dobogót tudott felmutatni, az összetettben pedig csupán a tizenharmadik helyen zárt.

Aztán jött a 2025-ös előszezon. Jól kezdett a brit, a jerezi második napon az élen is zárt (igaz, az esőben), de sokkal konzisztensebb és erősebb teljesítményt mutatott, mint a tavalyi szezonban. Aztán eljött a Phillip Island-i teszt első napja, és az élet mindent felülírt.

Rea a nyitónap első szakaszában, a huszonegyedik körében a második kanyarban elvesztette az irányítást a motor felett, és elesett. Bár elmondása szerint maga az esés nem volt komoly, a külső körülmények azonban borzasztóan balszerencsésen alakultak számára. A motor ráesett a bal lábára, aminek következtében az több helyen eltört, a britnek pedig ki kell hagynia az ausztráliai nyitófordulót. Paul Denning, a gyári Yamaha csapatfőnöke nem túl derűlátóan nyilatkozott állapotáról.

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

„Mai tudásunk szerint sajnos semmi esély nincs arra, hogy teszteljen vagy versenyezzen Portimãóban – kezdte Denning a WorldSBK-nak. – Nagyon közel van a két időpont egymáshoz [március közepén tesztelnek, míg a hónap végén versenyeznek Portugáliában – a szerk.], a sérülés pedig komplex. Viszont két versenyzőnk lesz a pályán, de helyettesének személyét később jelentjük be.”

„Szomorúak vagyunk, hogy messze van a csapattól, a motortól, pont akkor, amikor minden annyira jól kezdett alakulni. Borzasztóan csalódott, de hazatért. Már találkozott egy sebésszel, a következő lépés pedig…nem szeretnék semmilyen privát orvosi információt megosztani vele kapcsolatban, de mindent megtesz azért, hogy a lehető leghamarabb készen álljon a visszatérése” – tette hozzá Denning.

Rea nem csak az ausztráliai fordulót hagyhatja ki? – főnöke beszámolt a baleset bizonyos részleteiről

Most tehát senki nem pótolja Rea-t, így a gyári Yamaha egy pilótára támaszkodhat Andrea Locatelli személyében. Az olasz az első edzésen a nyolcadik, míg a második gyakorláson a tizenegyedik helyet csípte el. A legjobb yamahás eredményt Dominique Aegerter szállította, aki még a délelőtti gyakorláson kormányozta be motorját az ötödik helyre.

„Phillip Island mindig is egy technikás pálya volt. Nagyon nehéz kitalálni, hogy tulajdonképpen javítottál-e vagy sem, ugyanis az időjárás miatt a teszt nem adott egy tiszta támpontot. Johnny oldaláról azonban jelentős a javulás számos területen. Úgy gondolom, hogy Portimãóban okosabbak leszünk, de az az általános érzésünk, hogy nagyot léptünk előre. Most már csak azt kell megnéznünk, hogy ez valóban így van-e” – összegzett.

A 2025-ös Superbike-világbajnokság idei első futama magyar idő szerint szombat reggel 6 órakor rajtol el. 

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Bulega–Iannone-csörte lesz a győzelemért? Utóbbi szerint nem kizárt

0

Nicolò Bulega mellett Andrea Iannone emelkedett ki a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjének pénteki edzésnapján. A 35 éves versenyző elégedetten értékelte teljesítményét, de úgy gondolja, szombattól nehezebb dolguk lesz.

Lezajlottak a Superbike-világbajnokság nyitóhétvégéjének pénteki szabadedzései. Mindkét gyakorlást Nicolò Bulega húzta be szabad szemmel is jól látható különbséggel. A második helyen délelőtt és délután is ducatis márkatársa, Andrea Iannone zárt, a harmadik helyet az első tréningen Álvaro Bautista, a másodikon pedig Toprak Razgatlıoğlu csípte el.

Megállíthatja-e Razgatlıoğlu Bulegát és a többi Ducatit az idénynyitón? – hétvégi menetrend

További érdekesség, hogy Bulegához képest csak Iannone zárt fél másodpercen belül. Az első edzésen a harmadik Bautista majdnem hat tizedet kapott, a másodikon Razgatlıoğlu pedig nyolc tizeddel maradt el a gyári Ducati versenyzőjétől. A Go Eleven pilótája nem is rejtette véka alá elégedettségét.

„Jelenleg mi [Iannone és Bulega – a szerk.] talán egy kicsivel többel rendelkezünk, mint a többiek – árulta el az olasz a WorldSBK.com-nak. – De a verseny mindig verseny. Toprak általánosságban mindig megérkezik. A BMW nem rossz, követtem őket ma reggel, és gyorsak, ami jó.”

Iannone hozzátette, hogy a körülmények megnehezítették a dolgukat a teszthez képest: „Kívülről azt látja az ember, hogy nekünk ez jobb, mivel süt a nap. De rosszabb a motor teljesítménye, mivel jóval melegebb van, és az aszfalt is forróbb, emiatt pedig kisebb a tapadásunk. Többször csúszunk és meg pörög ki a kerék.”

Razgatlıoğlu elárulta, hogy már tesztelték a legjobb csomagot, de az új szabályok miatt „minden tönkre lett téve”

Szombaton azonban még melegebb lesz, az olasz szerint ez azzal is jár, hogy még kevesebb tapadásuk lesz, és még trükkösebbé válnak a körülmények. Ez azonban normális, mivel tavaly egy újraaszfaltozott pályán versenyeztek, és akkor nagyobb tapadással sáfárkodhattak. Ezt a privilégiumot mostanra elvesztették, de úgy gondolja, hogy ez teljesen rendben van, hogy nehezebbé vált gyorsan vezetni. Ettől függetlenül a legjobbjukat fogják nyújtani.

„Mindent összevetve hasonló teljesítményt nyújtottunk, mint a teszten. Ez nem rossz, ugyanis a többieknek egy kicsit nehezebb most, de Nico és én nagyjából egy szintet tudtunk képviselni, és ez fontos számunkra” – fejtette ki Iannone.

Az olasz tavaly mutatkozott be a Superbike-világbajnokság mezőnyében, és máris remekül kezdett, ugyanis a két főfutamon a harmadik és a negyedik helyen futott be. Erről is megemlékezett: „Természetesen jó lenne ezt holnap megismételni. Amikor felállsz a dobogóra, az mindenki számára jó eredmény, különösen nekünk. Azonban versenyről versenyre haladunk, és majd meglátjuk. De abban biztosak vagyunk, hogy a száz százalékunkat fogjuk nyújtani” – zárta gondolatait.

A 2025-ös Superbike-vb szezonnyitó futamát magyar idő szerint szombat reggel 6 órakor rendezik meg.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Hárman is megsérültek a Moto2 és a Moto3 jerezi tesztjén, Canet, illetve Rueda zárt az élen

0

Arón Canet, illetve José Antonio Rueda végzett az élen a Moto2 és a Moto3 jerezi tesztjén, amely szoros eredményt és néhány biztató újoncteljesítményt hozott. Alonso López, Sergio García és Noah Dettwiler viszont megsérültek, és mindhárman műtétre szorultak.

A MotoGP mezőnye már múlt héten a szezonnyitó helyszínén, Thaiföldön körözött, ám a Moto2-esek és a Moto3-asok a portimãói teszt után maradtak Európában, és Jerezben tartották meg a főpróbát. A felkészülés keddtől csütörtökig tartott, és az időjárás ezúttal kifejezetten kedvezett a pilótáknak, illetve a csapatoknak és a gyártóknak.

Alonso bukott a Moto2 tesztjén, ahol Canet volt a leggyorsabb, Piqueras vitte a Moto3-at

Sajnos azonban volt három pilóta, akik nem voltak szerencsések. Alonso López mindössze öt körig jutott az első napon, amikor eltört a bal kisujja. A pontos körülményekről nem érkezett tájékoztatás, de nem kizárt, hogy már korábban is volt gondja ezzel a testrészével. Ami biztos, hogy szerdán megműtötték, most pedig igyekszik visszatérni az idénynyitóra. Sergio Garcíának viszont erre aligha lesz esélye, miután az utolsó napon kéztörést szenvedett, és szintén meg kell operálni.

A Moto3-asoknál a második napon volt súlyos baleset, amikor Noah Dettwiler a 6-os kanyarban produkált egy highside-ot, aminek következtében megsérült a bal csuklója. A svájci motoros jelenleg Barcelonában tartózkodik, és péntekre tervezték az operációját. Hogy mennyit kell kihagynia, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre a harmadik napon Adrián Cruces helyettesítette.

Ami a végeredményt illeti, a körülmények lehetővé tették a folyamatos fejlődést az idők tekintetében, így a legjobb körök csütörtökön születtek. A középső géposztályban a Fantic kisajátította az első két helyet, hiszen Arón Canet 1:39.552-es nem hivatalos körrekordjánál csapattársa, Barry Baltus csupán 4 ezreddel volt lassabb, míg Manuel González további 41 ezreddel maradt el. Az első hét pozícióban egyaránt Kalex zárt, a legjobb Boscoscuro-pilóta Jake Dixon volt a nyolcadik helyen.

Közvetlenül előtte fejezte be a tesztet az egyelőre a legbiztatóbb teljesítményt produkáló újonc, Adrián Huertas, aki 604 ezredes lemaradást szedett össze. David Alonso viszont csak a második napon nyújtott viszonylag ígéretes teljesítményt, csütörtökön csak a huszadik lett, közvetlenül csapattársa, Daniel Holgado mögött. Ennélfogva ők ketten nem tartoztak azon tizenhét versenyző közé, akik 1 másodpercen belül végeztek.

A Moto2 jerezi tesztjének végeredménye

Ami a legkisebb kategóriát illeti, a harmadik napon José Antonio Rueda volt a leggyorsabb, szintén nem hivatalos pályacsúccsal, 1:32.357-tel. A spanyol pilótának nagyobb volt a fölénye, mint Moto2-es honfitársának, hiszen a szintén KTM-et hajtó Joel Kelso 235, míg a Hondán ülő Adrián Fernández 325 ezreddel maradt el tőle. Más szempontból viszont itt is szoros a mezőny, bár nem annyira, mint a középső géposztály, hiszen az első tizenkettő 1 másodpercen belül zárt.

Itt több újonc is produkált kifejezetten ígéretes teljesítményt, az első napon például a Márquezék által támogatott Máximo Quiles a második, míg Álvaro Carpe a harmadik helyet szerezte meg. Végül utóbbi végzett a legelőkelőbb pozícióban, egészen pontosan ötödikként, míg honfitársa tizennegyedik lett. Guido Pini a lábtörése után visszatért, és bár a második napon elesett, ezúttal nem sérült meg, másnap pedig tizenkettedikként végzett.

A Moto3 jerezi tesztjének végeredménye

Ezért heccelik a mai napig Marc Márquezt a Ducatinál

0

Újabb fontos gondolatok Marc Márquez tévés interjújából: a spanyol érintette a kockázatvállalás témáját, de vallott mélypontjáról, és azt is felidézte, hogy eddig milyen tapasztalata volt a ducatisokkal. És még egy bejelentés is történt a szponzorok kapcsán.

Marc Márquezt továbbra sem lehet azzal vádolni, hogy unatkozna. Hétfőn amellett, hogy a születésnapját ünnepelte, még aznap az El Hormiguero című spanyol műsorban is tiszteletét tette. Ugyan ebből a beszélgetésből már született cikkünk, de további, lényeges témákat is kiemelt a Ducati friss gyári versenyzője, ezekből szemezgetünk most.

Marc Márquez jól együtt tud dolgozni az „úriember” Bagnaiával, ugyanakkor „valódi harcosnak” tartja

A spanyol pilóta már a tizenharmadik királykategóriás szezonjára készül, így már jelentős tapasztalatra tett szert: „32 évesen már többet gondolkozol. Tapasztalattal a hátad mögött megtanulod, hogy nem kell maximális kockázatot beletenni minden körben, minden edzésen. Minden versenynek megvannak a maga kulcspillanatai, kb. öt-hat kör, és itt kell kockáztatnod, ha nyerni szeretnél.”

A spanyol bevallotta, hogy lelkileg nagyon rosszul hatott rá a sérüléshullám, amely gyötörte. Hiába rendelkezett a legbusásabb fizetéssel, ekkor leült a Hondával tárgyalni. Mára azonban már ezeket levetkőzte, ismét energiával és motivációval telve várja az idényt. Hozzátette, hogy a felkészülés során a legjobbját nyújtotta, és harcolni fog a bajnoki címért, ha már ismét a saját kezébe veheti azt.

Márquez egy korábbi történetet is megosztott: „2017-ben és 2018-ban meg kellett küzdenem velük [a Ducatival] a bajnokságért. A mai napig ugyanazok az emberek heccelnek azzal, hogy két elsőségüket is elraboltam” – nevetett.

Nem mindennapi ajándékot kapott a Ducatitól Marc Márquez, akit komoly sztárok köszöntöttek fel

 

Neves új szponzor a Ducatinál és Marc Márqueznél is

Azzal, hogy a spanyol 2025-től az olasz gyári motorját fogja hajtani, egy személyes szponzort is a csapathoz tudott csábítani. Ez az Estrella Galicia 0,0%. Az már korábban biztossá vált, hogy a neves spanyol sörmárka meg fog jelenni Márquez sisakján, azonban a teljes csapatra kiterjesztették támogatásukat.

Váratlan fordulat, Marc Márqueznek mégsem kell szakítania egyik fontos szponzorával

A hatszoros királykategóriás világbajnok pedig az Imaginnal kötött együttműködési megállapodást, és a neobank nagykövete is ő lesz. A bejelentés eseményén a spanyol kifejtette, hogy boldogan fogadta el a felkérést, mivel a munkájából adódóan rengeteget utazik. Alapvetésnek gondolja, hogy addig, amíg ő távol van otthonától, addig legyen egy olyan bank, amely támogatja őt, és megkönnyíti a feladatát.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Razgatlıoğlu elárulta, hogy már tesztelték a legjobb csomagot, de az új szabályok miatt „minden tönkre lett téve”

0

Toprak Razgatlıoğlu összegezte saját maga és a BMW előszezonját is. Elárulta, hogy olyan csomag lenne ideális nekik ebben a szezonban, amelyet a szabályok már tiltanak. Ennek ellenére bizakodó az idényre nézve.

A Superbike-világbajnokság 2024-es szezonja egyértelműen Toprak Razgatlıoğlu és a BMW dominanciájáról szólt. A török annak ellenére nyerte meg a bajnokságot, hogy magny-cours-i bukása miatt ki kellett hagynia azt, valamint a soron következő cremonai fordulót. Tizennyolc (!) versenyt húzott be, valamint produkált egy tizenhárom (!) futamos győzelmi szériát is, Assentől Portimãóig, ami rekord is egyben. Ebben nagyban segítette, hogy a BMW alá tudott adni egy olyan technikát, amely nemcsak gyors, de fekszik is a vezetési stílusának.

Viszont az ellenfelek szerint a BMW óriási előnye részben a szuperkoncessziós rendszerből fakad, ugyanis egy olyan vázat használhattak, ami jóval lágyabb, mint a sorozatgyártású motorjuké. Az újabb domináns szezont megakadályozván a riválisok a jogtulajdonos Dornánál és a Nemzetközi Motorsport Szövetségnél (FIM) kérvényezték, hogy pontosítsák ezeket a szabályokat, akik később el is kaszálták ezt az elemet, azaz idén már nem alkalmazhatja azt a BMW. Ennek ellenére a török tempója ígéretes, a Phillip Island-i teszten egyedüliként tudott odaérni a Ducatik környékére, még úgy is, hogy az első napon ismét elesett.

Trükközni akart a BMW, majd arcul csapta őket a valóság

„Tulajdonképpen jobban érzem magam így is – mutatott rá a módosított csomagra a 28 éves versenyző a Speedweek.com-nak. – És jobban fordul a motor erős szélben, az új szárnyaknak köszönhetően. Azonban még mindig keressük a megfelelő beállításokat, de a ritmusom megfelelő volt a versenygumikon.”

Külön dolog azonban az aerodinamika, és külön kezelendő a váz is. Utóbbi tekintetében már borúsabban nyilatkozott a török: „A Ducati miatt kellett a szabályokon módosítani. Az a koncepció tökéletes volt, ugyanis jobban fordultunk, és nagyobb tapadásunk volt. Furcsának találom, hogy a szabályok csak mostanra módosultak. Természetesen fejlődtünk, de az idei csomag még nem tökéletes. Dolgoznunk kell még a felfüggesztésen és a vázon is, továbbá rövidítenünk kell a tengelytávon. Sokat próbálkozunk az ügyben, hogy megtaláljuk a lehető legjobb beállítást az ausztráliai szezonnyitóra. Most hasonlóan érzem magam, mint tavaly ilyenkor, de a szabály, az szabály.”

A legnagyobb mutatvány – dokumentumfilm jelent meg Razgatlıoğlu bajnoki idényéről (videó)

A címvédő szerint a legjobban a tavalyi váz-idei aerodinamika kombinációjával járnának. Elárulta, hogy ezt már decemberben is tesztelték. Kiemelte, hogy mindenki keményen dolgozott a BMW-nél, de a szabálymódosítások miatt „minden tönkre lett téve”.

„Továbbra is gyorsak vagyunk, annak ellenére, hogy kevesebbet tudok edzeni a sérült ujjam miatt. Hiányzik az a néhány nap, amikor nem tudtuk fejleszteni a motort. A versenyekre fókuszálok, és megpróbálunk nyerni. Erősek a Ducatik, de készen állok a csatára” – zárta gondolatait Razgatlıoğlu.

Mint ismeretes, a Phillip Island-i első tesztnapon sorra estek el a legnagyobbak. A török mellett Jonathan Rea is óriásit bukott, aki a szezonnyitót ki is fogja hagyni. A Superbike-világbajnokság 2025-ös felvonása ezen a hétvégén kezdődik, előzetesünket itt olvashatják.

Megállíthatja-e Razgatlıoğlu Bulegát és a többi Ducatit az idénynyitón? – hétvégi menetrend

Ki tud beleköpni Razgatlıoğluék levesébe? – íme a Superbike-vb 2025-ös mezőnye

Az előszezoni teszteket követően péntektől már élesben csaphatnak össze a Superbike-vb idei pilótái. Mi pedig cikkünkben összeszedtük a teljes mezőnyt,  tüzetesen megvizsgáltuk az idei végleges nevezési listát listát.

A hétvégén véglegesen felébred téli álmából a Superbike-világbajnokság mezőnye! A Phillip Island-i fordulóra hangolódva a következőkben a sorozat idei nevezési listáját tekintjük át gyártónként, amelyeket a tavalyi bajnoki végeredmény alapján rendeztünk sorba.

Megállíthatja-e Razgatlıoğlu Bulegát és a többi Ducatit az idénynyitón? – hétvégi menetrend

A Ducati gyári alakulatánál nem lesz változás a felállásban, hiszen mind a tavalyi bajnoki második Nicolò Bulega, mind a harmadik Álvaro Bautista marad az istállónál. Persze a spanyol pilóta idén már nem a címvédőnek járó 1-es rajtszámot, hanem ismét a 19-est fogja használni. Sam Lowes és Andrea Iannone szintén a tavalyi csapatát, vagyis az Elf Marc VDS Racing Teamet, illetve a Team GoElevent fogja továbbra is erősíteni.

Viszont a Ducati többi szatellitistállójánál nem marad minden a régiben. A Barni Spark Racing Team egyről kettő motorra bővül, Danilo Petrucci mellett az előző Supersport-világbajnok, Yari Montella is az ő színeiket fogja képviselni. A Motocorsa Racing Michael Ruben Rinaldi helyett Ryan Vickerst ülteti majd fel a gépére, aki tavaly a Brit Superbike-bajnokságon az ötödik helyet szerezte meg. A bolognaiak kötelékében egy új csapat is feltűnik: a BMW-t elhagyó, de a sorozatból végül mégsem kiszálló Bonovo Racing. A német istálló egyetlen Panigaléját az alakulat egyik tavalyi pilótája, Scott Redding fogja vezetni.

Hivatalos: a BMW mostani szatellitcsapata kiszáll a Superbike-világbajnokságból

A Bonovo távozása miatt a BMW-nek idén négy helyett csak két motorja lesz a rajtrácson. A bajorok két gyári gépét a tavalyi duójuk, vagyis Toprak Razgatlıoğlu és Michael van der Mark fogja kormányozni. Razgatlıoğlu a friss világbajnokként őt megillető 1-es rajtszámmal vág neki a 2025-ös szezonnak.

A legnagyobb fordulat talán a Kawasakinál áll be, hiszen a japán márka eddigi gyári programját idén hivatalosan a Bimota fogja futtatni. Az olasz gyártó motorjaira Alex Lowes és Axel Bassani szállhat majd fel, akik úgy „váltanak csapatot”, hogy közben nem kell egy új garázsba áttelepülniük. Ám a Bimota megjelenése ellenére a Kawasaki sem tűnik el teljesen, de 2025-ben már csak egy zöld Ninja ZX-10RR lesz a mezőnyben, amelyen a Bonovótól leigazolt Garrett Gerloff fog ülni. Ezt a gépet ezentúl a Puccetti Racing fogja felkészíteni, amely így a saját neve alatt nem nevezett.

Nem csak a név változik – bemutatkozott a Kawasakit részben váltó Bimota motorja (kép)

A Yamahánál nem szerették volna felforgatni a tavalyi összeállításukat, így sem a gyári csapatuk, sem a szintén gyárinak tekinthető GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team esetén nem változtattak. Az előbbinél így 2025-ben ismét Jonathan Rea és Andrea Locatelli fog tevékenykedni, bár a brit kiírta magát az ausztrál hétvégéről. Utóbbihoz pedig Dominique Aegerter és Remy Gardner is visszatér.

Viszont az iwataiak szatellitalakulatainál már nem ugyanez a helyzet. A GMT94 Yamaha egészen konkrétan eltűnik a mezőnyből – a Supersport- és a női vb-n lehet majd találkozni velük –, az így gazdátlanná váló R1 pedig átkerül a Yamaha Motoxracing WorldSBK Teamhez. Az olasz istálló a Pucettitől leigazolt rutinos Tito Rabatot és Bahattin Sofuoğlut nevezte. A török pilóta tavaly tizenkettedik lett a Supersport-vb-n, így valószínűleg a kapcsolatai is segítették abban, hogy felkerüljön a nagyokhoz. Bahattian ugyanis az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlunak, aki egyébként Razgatlıoğlu menedzsere, a másodunokatestvére.

Hivatalos: korlátozzák a motorblokkok teljesítményét a Superbike-világbajnokságon

A Hondánál a tavalyi gyári pilótafelállásukban feltehetően nem láttak hibát, ugyanis mind a két versenyzőjüket megtartották. A gyári alakulat duóját ugyanis továbbra is Iker Lecuona és Xavi Vierge alkotja, a Petronas MIE Racing Honda Teamet pedig végül Tarran Mackenzie mellé a maláj Zaqhwan Zaidi csatlakozik, aki az előző három évben az Ázsiai Superbike 1000-es sorozatban mutatta meg a tudását, 2022-ben bajnok is lett (egyébként Zaidi az egyetlen új név a végleges nevezési listán az előzeteshez képest).