back to top
2025. július 11. 10:21
Kezdőlap Blog Oldal 90

„A szívem majd’ kiugrott a helyéről” – Márquezék édesapja is megszólalt a történelmi siker után

0

Marc és Álex Márquez édesapja boldogan nyilatkozott fiai kettős győzelmet után, és kijelentette, tudta, hogy az idősebbik fivér erős lesz új csapatánál. A királykategóriában soha nem látott sikert elérő testvérpár az édesanyának is üzent a leintés után.

Mostanában mind a MotoGP-vel, mind a Superbike-világbajnoksággal kapcsolatban szokás „Ducati-kupát” emlegetni, utalva ezzel a bolognaiak fölényére. Nos, a Thai Nagydíj hétvégéjén akár ez is megállná a helyét, hiszen az első három helyet mind a három, komoly téttel bíró pályaeseményen kisajátították, ám ezt a fordulót akár „Márquez-kupának” is lehetne titulálni.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Marc és Álex Márquez ugyanis az időmérőn, a sprinten és a főfutamon is kisajátították az első két helyet, mindannyiszor ebben a sorrendben. Édesapjuk, Julià Márquez szokás szerint jelen volt, így volt alkalma együtt ünnepelni fiaival. Később pedig a Sky Sports meg is szólaltatta őt. „A szívem már szombaton is majd’ kiugrott, vasárnap pedig ismét – nyilatkozta. – Csodálatos érzés, nagyon boldog vagyok.”

Hogy a legidősebb Márquez mit érzett, amikor elsőszülött fia a 7. körben hirtelen lelassított, arról nem szól a fáma, mindenesetre megszólalásának pillanatában még fogalma sem volt, hogy mindezt azért tette, hogy megfeleljen a guminyomásszabálynak. „Nem tudom, hogy Marc miért döntött úgy, hogy a futam nagy részében Álex mögött marad – fogalmazott. – Ezzel együtt apaként ez hihetetlen örömet jelent.”

Marc Márquez nem volt messze a „katasztrófától”, öccse először egészen mást sejtett a lassítás láttán

A nyolcszoros világbajnok minden pályaeseményen a leggyorsabbnak bizonyult (persze a Q1-ben nem vett részt, az edzésen pedig elvették a legjobb körét), és Casey Stoner 2007-es katari győzelme után ő lett a második, aki megnyerte bemutatkozó futamát a gyári Ducatival. Julià Márquezt ez egyáltalán nem érte váratlanul. „Tudtam, hogy Marc erős lesz a gyári Ducatinál, mert a motor versenyképes, ő pedig megint erősen tért vissza” – jelentette ki.

A két testvér édesanyja, Roser Alentà nem volt a helyszínen, de gyermekei róla sem feledkeztek meg. Közvetlenül a dobogós ceremónia előtt, a „lihegőben” üzentek neki. „Mi a helyzet Anyuval? Most biztosan zokog a kanapén” – mondta Marc Márquez, mire Álex leszögezte, „ehhez nem férhet kétség. Aztán öccse mellett állva a 32 éves versenyző közvetlenül anyjának címezte mondandóját: „Ne aggódj, Anyu! Jól vagyunk, ne aggódj!” A Gresini motorosa megerősítette, hogy „rendben vagyunk”.

A tavaly még síró kisfiúval ünnepelte a győzelmet Marc Márquez, aki Bagnaia szerint „játszadozott”

A harmadik helyen záró Francesco Bagnaia végignézte a jelenetet, majd megkérdezte, hogy most sajátították-e ki először az első két helyet. A válasz igen, hiszen korábban egyszer álltak együtt dobogón, de a tavalyi Német Nagydíjon az olasz pilóta nyert a két Márquez előtt. Ilyenre már korábban is volt példa a királykategóriában, de arra nem, hogy egy testvérpár kettős győzelmet arasson.

A technikai sportokban a legismertebb példát a Forma–1-es Schumacher testvérek, Michael és Ralf szolgáltatják. Ők összesen négyszer értek célba az első, illetve a második helyen. A 2001-es Kanadai Nagydíjon az ifjabbik fivér győzött, a 2002-es interlagosi, a 2003-as montreali, valamint a 2004-es szuzukai futamon viszont ismertebb bátyja nyert. Érdekesség, hogy az első alkalommal Michael Schumacher korábbi riválisa, Mika Häkkinen lett a harmadik – most pedig Marc Márquez bajnoki ellenfelének gondolt Bagnaia állt fel a dobogó legalsó fokára.

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?

Miller attól félt, hogy bőven háromszáz felett leesik a burkolata, ő maga próbálta a helyén tartani

0

Jack Miller elárulta, a Thai Nagydíjon kioldott burkolatának egyik rögzítője, és az egyenesben ő próbálta a helyére illeszteni az alkatrészt, nehogy lerepüljön. Annak viszont ő és a Pramac csapatmenedzsere, Gino Borsoi is örül, hogy a probléma előtt tartotta az élmezőny tempóját.

Bár ilyen téren egyértelműen Ai Ogura vitte a pálmát, Jack Miller is a Thai Nagydíj pozitív meglepetései közé tartozott, legalábbis ami a tempóját illeti. Ezt azonban nem tudta igazán sok pontra váltani, hiszen azok után, hogy az időmérőn negyedik lett, a sprinten elesett, míg a főversenyen csak tizenegyedikként ért célba.

Miller figyelmen kívül hagyta a baljós jeleket a bukása előtt, de az önbizalmát nem törte meg a kiesés

Pedig egy ideig vasárnap is remekül tartotta magát a hatodik helyen, ám a 8. körtől kezdve visszaesett a tempója. Először Marco Bezzecchi előzte meg, majd Johann Zarco, Brad Binder, Enea Bastianini és Fabio Di Giannantonio is maga mögé utasította. Azonban az előző nappal ellentétben ezúttal nem az ausztrál pilóta volt a ludas.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Volt egy kis problémám a burkolattal, amikor leszakadtam az első bolyról – nyilatkozta Miller. – Az egyik rögzítő kioldott, és az egész burkolat elkezdett meglazulni. Az aerodinamika manapság kulcsfontosságú, én pedig küzdöttem a kanyarodással és azzal, hogy sebességet vigyek át a kanyaron, különösen a legerősebb szektoromban, a négyes és az ötös kanyarban. Ráadásul közben megfőttem, mert az összes forró levegő egyenesen felém irányult ahelyett, hogy a motor hátulján távozott volna. Ez még forróbbá tett egy amúgy is meleg futamot.”

Ahogyan arra Miller is utalt, és amiről mi is beszámoltunk, a magas hőmérséklet igencsak nagy kihívás elé állította a versenyzőket, akik közül jó néhányan égési sérüléseket szenvedtek. Zarco beszámolója alapján Millernek a vádlija sérült meg ilyen módon, ám nem úszta meg ennyivel, hiszen a karja belső részét is égette a motor, mivel a probléma következtében nem a megszokott pozícióban tartotta.

Megégett lábak és kezek – változtatni kellett volna az eredeti terveken a MotoGP futama előtt?

Igen, pusztán attól, hogy megpróbáltam a helyére rakni a burkolatot az egyenesben – erősítette meg ezt a tényt. – Amikor nagy sebességre kapcsoltam, még jobban kijött. Kezdtem idegeskedni, hogy háromszázharminc kilométer per órás sebességgel haladva esetleg teljesen kiold a hátsó egyenesben. Szóval próbáltam egyben tartani, amennyire csak tudtam. Néhányszor letértem a pályáról, miután a burkolat kioldott, a térdem folyton beakadt, amikor a négyes kanyarban be akartam fordulni. Szóval mentettem, ami menthető, de [előtte] nagyon jól éreztem magam az élboly mögött. Aztán kitartottunk, összeszorítottuk a fogunkat, és sikerült hazahoznunk néhány pontot.”

Miller 769 ezreddel Di Giannantonio mögött ért célba. A hajrában akár meg is támadhatta volna, ám ettől inkább eltekintett. „Rajta voltam Diggián, próbáltam üldözni őt, és egészen az utolsó körig, a hetes kijáratáig nagyon jól jöttem [ki a kanyarokból] – magyarázta. – Ekkorra már az elfogyasztott gumi miatt is óvatosságra intettem magamat.”

A 30 éves versenyző hozzátette, a kerék kipörgött, és a hangjából is meg lehetett ítélni, hogy már nagyon elkopott. Azonban még így is ő lett a Yamaha legjobbja, megelőzve a tizennegyedik Miguel Oliveirát, a tizenötödik Fabio Quartararót és a tizenhetedik Álex Rinst. Ráadásul úgy gondolja, hogy a következő három helyszínen, Termasban, Austinban és Loszaílban is jók lehetnek.

Természetesen a Pramac csapatmenedzsere, Gino Borsoi is értékelte a látottakat, és bár sajnálja, hogy így alakult, ő is kiemelte, hogy a futam eleje igencsak biztatóan nézett ki. „Igazán kár érte, hogy Jacknek gondja akadt a burkolattal, különben lényegesen jobb eredményt érhetett volna el – jelentette ki. – Amíg viszont minden simán ment, megmutatta, hogy nagyon versenyképes, és remek tempót produkált, aminek köszönhetően az élmezőny közelében tudott maradni.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Martín vb-címe nem ért jelölést a rangos díjra, Marc Márquez viszont felkerült az egyik listára

0

Jorge Martín a MotoGP tavalyi világbajnokaként nem került fel a Laureus-díj jelöltlistájára az év férfi sportolója kategóriájában. Marc Márquez neve viszont szerepel az év visszatérésére esélyes nevek között.

Az egyik legrangosabb elismerés, a Laureus-díj döntéshozói, hogy kik lesznek a jelöltek a különböző kategóriákban a tavalyi év eseményei alapján. A MotoGP 2024-es világbajnokaként az egyik legrangosabb díjra Jorge Martínnak lehetett volna esélye, ám a tavaly még a Pramacnál szereplő és Ducatival motorozó pilótát nem jelölték az év férfi sportolója elismerésre.

Gyerekként hajszálon múlt a karrierje, most Rossi bravúrját másolta – portré a MotoGP új királyáról

Igaz, azért a technikai sportok így sem maradtak ki a kategóriából, hiszen a tavaly negyedik Forma–1-es vb-címét megszerző Max Verstappen ott van a listán. Csakúgy, mint a 2024-ben két Grand Slam-bajnoki címet nyerő teniszezőé, Carlos Alcarazé; a párizsi olimpiát megnyerő, az ott elért világcsúcsát a napokban egyébként többedszerre megdöntő rúdugróé, Armand Duplantisé; a négy olimpiai bajnoki címet szerző, többek között Milák Kristófot is legyőző úszóé, Léon Marchand-é; valamint a Giro d’Italián a rózsaszín, a Tour de France-on pedig a sárga trikót elhódító országúti kerékpárosé, Tadej Pogačaré.

Ennek következtében kijelenthető, hogy a díj 2000-es alapítása óta továbbra is csak Valentino Rossi és Marc Márquez jutottak el odáig, hogy a legrangosabb férfi kategóriában jelöltek legyenek Előbbi az utolsó öt királykategóriás vb-címét követő években, vagyis 2004-től 2006-ig, illetve 2009-ben és 2010-ben, míg utóbbi második és hatodik MotoGP-s összetettbeli sikere után, azaz 2015-ben és 2020-ban került fel a listára. Megnyerni azonban egyikük sem tudta a díjat.

Ugyanakkor az egyik kategóriában képviselteti magát a gyorsaságimotoros-világbajnokság, egészen konkrétan pont Márquez. A 32 éves versenyző az év visszatéréséért kaphatja meg a díjat. A róla szóló szövegben kiemelik, hogy a tavalyi Aragóniai Nagydíjon 2021 után sikerült futamot nyernie, megemlítik a 2020-as karsérülését, illetve az azt követő négy műtétjét, hogy egy időben ő maga is megkérdőjelezte, hogy továbbra is helye van-e a legjobbak között, valamint azt a tényt, hogy további két diadalt és összesen tíz dobogós helyezést szerezve harmadik lett a tabellán.

Marc Márquez már bejelentette volna a visszavonulását, ha nem érezné sikeresnek a váltást

Márqueznek összességében ez az ötödik jelölése. 2014-ben megnyerte az év áttörése kategóriát, miután az előző évben újoncként ért fel a királykategória csúcsára. Aztán jött a már említett két jelölés az év férfi sportolója díjra, majd 2022-ben az év áttörésére esélyesek között szerepelt, de akkor nem ő nyert. Ahogyan egy évvel később Francesco Bagnaia is lemaradt erről a díjról.

Ami a spanyol pilóta „ellenfeleit” illeti, a magyar közönség alighanem Caeleb Dresselt ismerheti a legjobban, aki a 2017-es budapesti világbajnokságon és a négy évvel későbbi tokiói olimpián is legyőzte Milákot 100 méter pillangón. Rajta kívül egy másik úszó, Ariarne Titmus, Rebeca Andrade tornász, Lara Gut-Behrami alpesi síző, valamint Rishabh Pant krikettjátékos nyerheti meg a díjat. Hogy ez kinek sikerül, az április 21-én, Madridban derül ki, ahogyan természetesen a többi kategória győztesét is akkor hirdetik ki.

Megégett lábak és kezek – változtatni kellett volna az eredeti terveken a MotoGP futama előtt?

0

Több versenyző is arról számolt be, hogy a Thai Nagydíjon égési sérüléseket szenvedett a meleg miatt. Fabio Quartararo úgy véli, biztonságosabb lett volna lerövidíteni a versenyt, ám a hasonló cipőben járó Francesco Bagnaia és Johann Zarco elfogadhatónak tartják a körülményeket.

A hagyományokkal ellentétben ezúttal nem Katarban, hanem Thaiföldön tartották a MotoGP idénynyitóját. A délkelet-ázsiai országban pedig már az év ezen szakaszában is órási a őség, amit a pilóták is igencsak megéreztek. Többen is arról számoltak be, hogy megégette őket a motor, olyannyira, hogy Joan Mirnél ez idézte elő a bukást. Álex Rins legalább célba ért, de igencsak szenvedett.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

Az biztos, hogy fizikálisan megterhelő verseny volt, és a hőséget kellett menedzselnie a testnek – nyilatkozta. – A lábam elkészült, teljesen leégett. Azonban már a sprinten is éreztem egy kicsit [a hőséget], ám a mostani hetedik körtől kezdve nem tudtam kezelni. Úgy érkeztem meg a hátsó egyeneshez, hogy a lábam majdnem teljesen lelógott [a motorról], hogy elkerüljem az égést. Az időjárási körülmények valamivel jobbak voltak, mint szombaton. Kicsit felhősebb volt, és kevésbé volt meleg. Az viszont biztos, hogy körről körre éreztük a hőséget, ezek ezer köbcentis motorblokkok. Extrém körülmények voltak, ahogyan szombaton is. Azt mondanám, hogy akkor még inkább, de ez van.”

Valóban, a rövidebb versenytáv ellenére már a sprinten elkezdődtek ezek a problémák, hiszen a sérülése miatt nem százszázalékos állapotban lévő Fabio Di Giannantoniónak emiatt kellett feladnia a viadalt. Fabio Quartararo elárulta, ezután felmerült, hogy lerövidítsék a versenytávot, ami végül nem történt meg, pedig szerinte kevésbé lett volna veszélyes.

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

Hogy őszinte legyek, tényleg a határon volt – jelentette ki. – Egész jó állapotban értem célba, de ezek a motorok ebben a hőségben… az egész bal lábamat égette. Szóval úgy vélem, kicsit extrém volt, mert nem sok helyszínen fordul elő, hogy ennyire meleg van. Ugyanakkor azt gondolom, hogy kicsit kevesebb kör rosszabb lett volna a show szempontjából, de egyértelműen ez volt a maximum. Nem igazán szoktam járni a biztonsági bizottság üléseire péntekenként, de néha muszáj. Számomra és mindenki számára biztonságosabb lett volna kicsit lerövidíteni a versenyt.”

Nem először fordult volna elő, hogy ilyen okokból lerövidítik a versenytávot. A 2023-as Indiai Nagydíjon pontosan ez történt, és Jorge Martín még így is kiszáradással küszködött, miután másodikként befejezte a futamot. Ugyanakkor nem mindenki szerint lett volna indokolt ez a lépés, még azok közül sem, akiket szintén megégetett a motorjuk.

Megégettem a vádlim, de nem mi vagyunk az egyetlenek – fogalmazott Johann Zarco. – Jack [Millernek] szintén megégett a vádlija, Brad Bindernek a bicepsze. Szóval mindenki küzdött a hőséggel. Nem volt veszélyes. Nehezebb [körülményeket teremtett], de nem annyira, hogy veszélyessé váljon. Egyszerűen túl nagy a meleg ezeknek a gépeknek. Veszélyes lehet, ha a blokkok elkezdenek elromlani, de ezekre a motorokra is igaz, hogy ha az erőforrás megadja magát, akkor leállnak.”

A téma az első három helyezett részvételével rendezett sajtótájékoztatón is szóba került. Marc Márquez a futam elején és végén vezetett, ám a verseny legnagyobb részében közvetlenül öccse, Álex mögött motorozott, és ekkor neki is küzdenie kellett az elemekkel. Ahogyan Francesco Bagnaiának is, akinek szintén lettek égési sérülései.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Harmincnyolc fok volt, míg az aszfalt ehhez képest is tizenhat fokkal melegebbnek bizonyult, én pedig végig rendkívül közelről követtem Álexet – válaszolt a nyolcszoros világbajnok. – Még lélegezni is nehéz volt. Amikor elöl voltam és vezettem, akkor rendben volt, elfogadható volt, de amikor mögötte mentem, a kezeim, a karjaim… Nehéz volt levegőt venni, a határon volt. Emlékszem, hogy két évvel ezelőtt Indiában még rosszabb volt.”

Én mögöttük voltam, és pokoli meleg volt – vette át a szót az olasz pilóta, aki Zarcóéhoz hasonló álláspontot képviselt. – Égési nyomok is vannak a kezemen. Elképesztő volt a forróság, de ez mindenkinél így volt. Emlékszem, hogy két éve Indiában a pénteki nap sokkal rosszabb volt, mint ez, két kör után kicsit le kellett állni. A mostani elfogadható volt. Meleg volt, de elfogadható.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

0

Fabio Quartararo elárulta, váratlanul érte őket, hogy a lágy hátsó gumi nem működött a Thai Nagydíj főfutamán, főleg ami az első köröket illeti. A francia versenyző ugyanakkor nincs elkeseredve, hiszen úgy véli, a problémáik leginkább pályaspecifikusak voltak.

A Yamaha nagy várakozásokkal kezdte a MotoGP idei szezonját, miután a teszteken biztató teljesítményt nyújtottak, különösen Sepangban. Persze győzelmi vagy éppen dobogós reményeik nem lehettek, de Jack Miller az időmérőn és kieséséig a sprinten is jól szerepelt, és Fabio Quartararo is hetedikként ért célba a szombati versenyen.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

A vasárnap viszont csalódás volt. Az ausztrál pilóta egy ideig tartotta magát a hatodik helyen, de aztán egészen a tizenegyedik pozícióig zuhant vissza. Ami pedig a 2021-es királykategóriás világbajnokot illeti, a rajtnál rengeteg pozíciót bukott, és végül mindössze egyetlen pontot szerzett, ráadásul még Miguel Oliveira is felülmúlta márkán belül. A 25 éves motorosnak az elejétől kezdve gondjai voltak a tapadással, miután a hátsó abroncs váratlanul nem működött.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Meg fogjuk nézni, mi történt az első körökben, illetve az egész versenyen – nyilatkozta a Canal+-nek. – Egyértelmű, hogy az első körökben valóban gondjaink voltak a hátsó gumival. Az első abroncsról ezt tudtuk, de nem gondoltuk, hogy a hátsóval ilyen bonyolult lesz a helyzet. A felvezető körtől kezdve megvolt a kis stratégiánk, hogy felmelegítsük, hogy aztán a rajttól kezdve nyomjuk, de két-három körön keresztül befordulni sem tudtam. Elég nehéz volt. Az elején próbáltam nem koptatni a gumit, de láttuk, hogy az első körben nem voltam képes támadni, nem tudtam bedönteni a motort, csak csúszott. Sok pozíciót veszítettem. Sajnos nem tudtam jó versenyt futni és jó tempót menni, elég nehéz volt.”

Quartararóék tisztában voltak vele, hogy előre a kemény keveréket kell feltenniük, mert „a lágy tönkrement volna”, hátulra viszont a lágy mellett döntöttek, mondván, az elején mindenképpen nagyobb tapadást biztosít. Ebben azonban tévedtek. „Kezdett elszállni – fogalmazott. – Már a kemény [első] gumival is szenvedtem, a hátsó pedig nem jelentett nekünk segítséget ezen a futamon, különösen az első körben. A lágynak segítenie kellett volna, legalábbis az elején, de nem így történt.”

Quartararo végül 26,456 másodperccel ért célba a győztes Marc Márquez mögött, ami összességében csalódást keltő. Azonban egyelőre nincs elkeseredve, mert úgy gondolja, hogy a problémák nagyrészt pályaspecifikusak. „Nem fogunk aggodalmaskodni az első verseny után – szögezte le. – Az itteni tesztek nem alakultak túl jól. Ez a hétvége nem volt kimagasló, de szerintem néhány futam után kell megnéznünk [a helyzetet], és megpróbáljuk megvizsgálni, mit tudunk csinálni a következő futamokon.”

Más kérdés, hogy a következő helyszín vélhetően megint csak nem lesz ideális a Yamaha számára az aszfalt minősége miatt. Quartararo ugyanakkor egy potenciális pozitívumot is talált az argentínai hétvégére nézve. „Nehéz dolgunk lesz – vélekedett. – Az alacsony tapadás jelenleg elég nagy bonyodalmakat okoz nekünk. Majd meglátjuk. A gumik is eltérőek lesznek. Szerintem normál szerkezetűek lesznek, ami segíteni fog nekünk.”

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?

0

Marc Márquez több rekordot is beállított, illetve más fontos mérföldkövet is elért a burirami domináns győzelmével. A tények és a nyilatkozatok segítségével megnézzük, hogy mennyire érdemes készülni a nyolcszoros világbajnok dominanciájára.

Marc Márquez tökéletes hétvégét zárt Buriramban, hiszen azok után, hogy megszerezte a pole pozíciót, a Thai Nagydíj sprintjét és főfutamát is megnyerte. Bár utóbbi abból a szempontból nem volt zökkenőmentes, hogy a guminyomásszabály betartása érdekében a verseny több mint felére át kellett adnia a vezetést öccsének, Álex Márqueznek, de érezhető volt, hogy nagyjából bármikor vissza tudná előzni tavalyi csapattársát, ahogyan ez végül a hajrában ,meg is történt.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Bár a 32 éves motoros már hatszor felért a királykategória csúcsára, ez csupán a második alkalom, hogy megnyeri az idénynyitót. Korábban csak a 2014-es idényben jött ez össze neki, amikor Katarban tudott diadalmaskodni – hogy aztán a következő kilenc viadalon is elsőként szelje át a célvonalat, új MotoGP-rekordot felállítva ezzel.

Apropó rekordok: az idősebbik Márquez két ausztrál legenda királykategóriás csúcsát is beállította. Mick Doohant abban már felülmúlta, hogy a legtöbb hétvégén zsebelte be a pole pozíciót és a győzelmet is, most pedig abban is utolérte, hogy immáron ő is huszonhétszer csinálta meg a rajtelsőséget, a győzelmet és a leggyorsabb kört jelentő triplát.

Emellett, mondhatni, Casey Stoner csúcsát is beállította, hiszen a gyári Ducati történetében ő a második pilóta, aki megnyerte első futamát az istálló színeiben. Erre korábban csak a jelenleg 39 éves exmotoros volt képes a 2007-es Katari Nagydíjon, miközben olyan versenyzők, mint Valentino Rossi vagy Jorge Lorenzo ennek a közelében sem voltak, és mostani csapattársának, Francesco Bagnaiának sem jött össze. Persze tegyük gyorsan hozzá, a mostani Ducatival a legkönnyebb ezt végrehajtani.

Emellett egy fontos mérföldkőhöz is eljutott, hiszen Márquez a 112. királykategóriás főfutamos dobogóját szerezte meg, amivel beérte egykori csapattársát, Dani Pedrosát. Sőt, amennyiben még kétszer végez az első háromban vasárnap, akkor Lorenzót is el fogja kapni, és csak Rossi lesz előtte, igaz, vele szemben tetemes a hátránya, hiszen a Doktor egy híján 200 pódiummal fejezte be pályafutását.

Kétségtelenül ellentmondást nem tűrően kezdett

Márquez lényegében minden pályára gurulás alkalmával a leggyorsabbnak bizonyult – leszámítva persze a Q1-et, amelyben nem vett részt –, az edzésen csak azért nem ő végzett az első helyen, mert körét sárga zászló miatt törölték. Az időmérőn 146 ezredes előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, és azt sem lehet mondani, hogy a sprinten agyonverte a mezőnyt.

Azonban jó eséllyel már a szombati futamon is maradt benne tartalék. Erre a másnapi főverseny jelent alighanem bizonyítékot, hiszen miután besorolt öccse mögé, egy pillanatig sem szakadt le róla, és hiába motorozott mögötte, vagyis papíron kedvezőtlen helyzetben, látszólag könnyedén vezetett, mindezt tizenhat és fél körön át. Amikor pedig bő három körrel a vége előtt visszaállt az élre, fivérének a végéig 1,732 másodpercet adott, míg Bagnaiát 2,398 szekundummal előzte meg.

Fogalmazzunk úgy, hogy itt biztosan volt némi előnye a többiekkel szemben, és azt kell mondanom, hogy az egész futamot egy méterrel egy másik pilóta mögött teljesíteni fizikailag rendkívül megterhelő ilyen körülmények között, hiszen a motor hőmérséklete igencsak magas volt – méltatta az olasz Sky Sportson Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója. – Ez annak a jele, hogy Marc az erőnlét tekintetében is nagyon fitt.”

Sokan arra számítottak, hogy a gyári Ducati dominálni fogja a MotoGP 2025-ös idényét, és bár még sok van hátra, ez az első fordulóban semmiképpen sem valósult meg. Bagnaia ugyanis egyik releváns alkalommal sem tudta megszerezni a második helyet, és rendre kikapott Álex Márqueztől. Ráadásul a rajtokat leszámítva még csak nem is tudta megtámadni.

Még csak közel sem voltam ahhoz, hogy megállítsam őket – jelentette ki az első három helyezett részvételével tartott sajtótájékoztatón, majd megismételte korábbi mondatát. – Szerintem Marc játszadozott velünk. Persze a nyomásnak is volt szerepe, de miután eldöntötte, hogy elmegy [Álex Márquez mellett], három kör alatt 2,3 másodpercet adott nekem. Sokkal gyorsabb volt, nekünk pedig fejlődnünk kell, ki kell derítenünk, hogy mit csinált jobban, és csökkentetnünk kell a különbséget. Tudom, hogy a következő két versenyhétvége [helyszíne] mindkettőjüknek nagyon kedvez, de közelebb kell lennem.”

A tavaly még síró kisfiúval ünnepelte a győzelmet Marc Márquez, aki Bagnaia szerint „játszadozott”

Bagnaiát az is aggaszthatja, hogy, miként ő is utalt rá, Marc Márquez számára két kedvező pálya következik. Argentínában hatszor indult, mindannyiszor 2020 előtt, tehát még a csúcséveiben. Bár csak háromszor nyert, de a maradék három versenyből kétszer az élről vagy éppen a győzelemért csatázva bukott, emellett ott volt az emlékezetes 2018-as viadal, amikor három büntetést is kapott. Az austini pálya pedig már csak az óramutató járásával ellentétes nyomvonala miatt is nagyon fekszik neki.

Argentínáról és Austinról pontosan tudjuk, hogy két olyan pálya… – hagyta félbe Bagnaia a mondatot, de nyilvánvalóan arra utalt, hogy csapattársának kedvez. – Argentínában Álex és sokan mások is nagyon jól mennek. Rengeteget kell dolgoznunk, és meg kell próbálnunk csökkenteni a különbséget, de soha nem lehet tudni. Néha az ember fantasztikusan kezd egy versenyhétvégét, és minden túlságosan könnyen jön. Szóval megpróbáljuk megcsinálni. Már három szezon óta nem voltunk ott, és el sem tudom képzelni, mi a helyzet a tapadás terén, de meglátjuk. A maximum, hogy nem veszítek sok pontot, vagy éppen hozok pontokat a következő két fordulóban, aztán jön Katar és Jerez, amelyek Marcnak is jók lehetnek, de inkább nekem kedveznek.”

A következő helyszínekkel kapcsolatban Davide Tardozzi is megszólalt. „Szerintem mindenki egyetért abban, hogy Marcnak megvolt az a két-három tizedes előnye a többiekkel szemben – jelentette ki a gyári Ducati csapatmenedzsere a GPOne-nak. – Ilyesmi más szituációkban például Peccóval is előfordult tavaly. Tudjuk, hogy a bajnokság elején olyan pályák jönnek, amelyek nagyon kedveznek a vezetési stílusának, úgyhogy meg kell próbálnunk a lehető legtöbb pontot begyűjtenünk, hogy kialakítsunk némi előnyt a riválisainkkal szemben. Amikor ugyanis a világbajnok visszatér, úgy vélem, egy ennyire versenyképes Apriliával veszélyes ellenfél lehet.”

Martínnak „biztosan” nem csak a szezonnyitót kell kihagynia, Marc Márquez üzent is neki

Az 66 éves egykori versenyző nyilvánvalóan Jorge Martínra célzott, ami jelen helyzetben talán kissé megmosolyogtató. Ami viszont a gyári Ducatin belüli összevetést illeti, ha az idősebbik Márquez hasonlóan eredményes lesz a következő két fordulóban, mint Thaiföldön, akkor az már akár nyomást is helyezhet Bagnaiára, még akkor is, ha rendre bejön mögötte másodikként.

Persze mindez csak feltételezés, az viszont tény, hogy a nyolcszoros világbajnok a sepangi előszezoni teszten is jól teljesített, és a sprintszimuláció során felülmúlta az olasz motorost. Az pedig közismert, hogy a két ottani királykategóriás győzelme ellenére is a malajziai az egyik leggyengébb pályája, amit ő is rendszeresen hangoztat.

Ami Bagnaia számára szintén baljós jel lehet, hogy nemcsak az idősebbik, hanem az ifjabbik Márqueztől is viszonylag simán kikapott. A Gresini pilótája pedig néhány felvillanást leszámítva eddig egyáltalán nem nyújtott kiemelkedőt a MotoGP-ben, és korábban a burirami pályán sem produkált semmi olyasmit, amire az ember felkapná a fejét.

Azért Bagnaiát sem kell temetni

A fentiek alapján akár azt is lehetne gondolni, hogy innentől kezdve nincs itt semmi látnivaló, Marc Márquez nagyon simán fogja behúzni a világbajnoki címet. Nos, nem kizárt, hogy így lesz, de azért egy forduló nagyon kicsi minta, ezért Bagnaiát sem szabad leírni. Már csak azért sem, mert ő maga is hisz benne, hogy teljesítménye javulni fog.

Nem azért vagyok itt, hogy harmadik legyek – szögezte le. – A tavalyi évből megtanultam, hogy fontos mindig a maximumot hozni, és a megfelelő rizikót vállalni. Most csak igyekeztem menedzselni a helyzetet, mert kicsit kockáztattam a harmadik helyet. Ott voltam mögöttük, és minden alkalommal, amikor próbáltam közeledni rájuk, gondjaim adódtak az elejével. Ez volt a maximum. Soha nem írnék alá egy harmadik helyet, de ez volt a plafon. Legközelebb megpróbálok második lenni, utána pedig első, de el kell kezdenem dolgozni a beállításaimon, ahogyan a szombati nap után tettük, és csökkenteni a különbséget hozzájuk képest.”

Bár papíron Bagnaia ismeri jobban a motort, az is tény, hogy az előszezonja neki alakult rosszabbul vagy ha úgy tetszik, balszerencsésebben. Főleg a burirami felkészülésen küzdött problémákkal, és már akkor is elmondta, hogy Márquez előrébb jár nála. Ha valóban ez az oka a viszonylagos gyengélkedésének, akkor még kétségtelenül reménykedhet a gyors felzárkózásban. Mindenesetre Tardozzi és Dall’Igna is hangsúlyozta ezt a körülményt.

Peccónak volt néhány problémája a legutóbbi teszteken, ami szerintem nem tette lehetővé számára, hogy jól felkészüljön erre a versenyre, bár az eredmény egyértelműen jó – mondta a csapatvezető. – Úgy gondolom, segítenünk kell neki, hogy behozza azt a meglévő kicsi különbséget, annak érdekében, hogy meglegyen az a magabiztossága, amellyel a tavalyi év végén rendelkezett. Jelenleg nagyrészt a saját kezünkben van, hogy segítsünk neki visszajutni az élre, és futamokat nyerni.”

Azt hiszem, Marc már kézben tartja a motort, és tudja, mit kell tennie – ezek már a Ducati Corse általános igazgatójának szavai. – Emellett különböző okokból azt gondolom, hogy Pecco még tud hova fejlődni, és arra számítok, hogy a következő futamokon ezt ki is hozza magából. Marcnak minden bizonnyal könnyebb tesztjei voltak, míg Peccónak inkább zaklatottak. Ez indokolhatja, hogy kicsit le van maradva a versenyekre történő felkészülés terén.”

Hogy egy futamból mennyire nem érdemes kiindulni, azt mindketten nagyon jól tudhatják. Ahogyan már említettük, Márquez úgy nyert hat MotoGP-világbajnoki címet, hogy csak egy idénynyitót húzott be, míg Bagnaia nemhogy egy verseny, hanem egy félszezon alatt szedett össze 91 pontos hátrányt 2022-ben, de onnan is sikerült fordítania.

Márqueznek tökéletes hétvégéje volt, de azt kell mondanom, hogy Pecco is jól teljesített – vélekedett Dall’Igna. – A MotoGP-világbajnokság nem százméteres [síkfutás], a lényeg, hogy a futam, illetve a bajnokság végén jó helyzetben legyünk, hogy versenyképesnek bizonyuljunk. Szerintem tavaly megtanultuk, hogy a [kiegyensúlyozott] eredmények fontosabbak a győzelmeknél. Mindketten nagyon intelligensen versenyeztek, és remélem, hogy ez mindkettőjük számára azt eredményezi, hogy a bajnokság végén versenyben lesznek.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték a gyorsaságimotoros-világbajnokság szezonnyitó Thai Nagydíját. A MotoGP-ben a sprintet és a főfutamot is behúzó Marc Márquez állt az élre.

Az elmúlt napokban Buriramban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-vb mezőnye. A MotoGP sprintjét és főfutamát is Marc Márquez húzta be, így szombaton 1931 nap után állt újra a tabella élére, míg másnap elmondhatta, hogy pont a rajtszámának megfelelő kilencvenhárom fordulót követően hagyta el újra éllovasként a helyszínt. Mivel Álex Márquez mindkétszer a második, míg Francesco Bagnaia a harmadik lett, ez a táblázaton is tükröződik, de a sorrend nem minden ponton egyezik meg a vasárnapi eredménnyel. A Moto2-ben Manuel González, míg a Moto3-ban José Antonio Rueda diadalmaskodott, és ezekben a géposztályokban az összetett állása természetesen ugyanaz, mint a verseny végeredménye.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 37
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 29
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 23
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 18
5 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 17
6 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 10
7 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 10
8 Johann Zarco Honda LCR Honda 9
9 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 7
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 6
11 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 5
12 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 4
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 4
14 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 4
15 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 3
16 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
17 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 1
18 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 0
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
20 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
21 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0
22 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 37
2 Aprilia 17
3 KTM 12
4 Honda 10
5 Yamaha 8
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 60
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 32
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 24
4 Trackhouse MotoGP Team 17
5 Red Bull KTM Factory Racing 14
6 Aprilia Racing 10
7 LCR Honda 9
8 Red Bull GASGAS Tech3 7
9 Prima Pramac Yamaha 7
10 Honda HRC Castrol 5
11 Monster Energy Yamaha MotoGP 4
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 25
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 20
3 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 16
4 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 13
5 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 11
6 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 10
7 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 9
8 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 8
9 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 7
10 Alonso López Boscoscuro SUP Racing 6
11 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 5
12 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 4
13 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 3
14 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 2
15 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 1
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 25
2 Boscoscuro 9
3 Forward 0
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 41
2 Fantic Racing LINO SONEGO 30
3 Elf Marc VDS Racing Team 16
4 Italtrans Racing Team 15
5 OnlyFans American Racing Team 11
6 CFMOTO Aspar Team 8
7 SUP Racing 6
8 ITALJET Gresini Moto2 5
9 Red Bull KTM Ajo 4
10 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 3
11 IDEMITSU Honda Team Asia 1
12 QJMOTOR – FRINSA – MSi 0
13 RW-Idrofoglia Racing GP 0
14 Klint Forward Factory Team 0
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 25
2 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 20
3 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 16
4 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 13
5 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 11
6 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 10
7 David Almansa Honda Leopard Racing 9
8 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 8
9 Joel Esteban KTM Red Bull KTM Tech3 7
10 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 6
11 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 5
12 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 4
13 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
14 Adrián Cruces KTM CIP Green Power 2
15 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 25
2 Honda 16
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 45
2 Leopard Racing 25
3 SIC58 Squadra Corse 19
4 LevelUp – MTA 11
5 CFMOTO Aspar Team 10
6 Rivacold Snipers Team 8
7 Red Bull KTM Tech3 7
8 BOÉ Motorsports 6
9 FRINSA – MT Helmets – MSi 4
10 Gryd – MLav Racing 3
11 CIP Green Power 2
12 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 0
13 Honda Team Asia 0

 

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

0

Ellentétes előjelekkel fejezte be a Thai Nagydíj főfutamát Pedro Acosta és Enea Bastianini. A spanyol bukott, és már a futam elején kiírta magát a pontokért zajló küzdelemből, míg az eddig bukdácsoló olasz a fő attrakcióra szívta fel magát.

Vasárnap reggel lezajlott a 2025-ös MotoGP-szezon első nagydíja, amely ugyanazt az eredményt szolgáltatta, mint a szombati sprint. A főfutamon is Marc Márquez diadalmaskodott, mögötte öccse, Álex Márquez, valamint a gyári Ducati másik versenyzője, Francesco Bagnaia ért célba.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Acosta: Még rengeteg dolgot kell megértenünk

A KTM versenyzői számára azonban felemásan sikeredett a vasárnap. Bár Pedro Acosta – Franco Morbidelli hátrasorolásának köszönhetően – a hatodik helyről kezdhette meg a nagydíjat, a rajtnál hamar visszaesett. A futam negyedik körében a kilencedik helyen haladt, ám ekkor bukott. Bár visszaült a motorra, és befejezte a viadalt, mindössze a tizenkilencedik helyen intette le a kockás zászló.

„Dühös vagyok. Rengeteg olyan dolog van, amit nem értünk. [Marco] Bezzecchi mögött voltam, és ekkor túl sok erőt fejtettem ki hátul. Amikor visszatértem az ideális ívre, elvesztettem az elejét. Az egyetlen út, hogy ezt elkerüljük, hogy még finomabban kell fékeznünk” – magyarázta a spanyol.

„Visszatértem a pályára, hogy információkat gyűjtsek, remélem, hogy ki tudnak nyerni érdekes adatokat. Mindig többet várunk magunktól. De továbbra is hosszú az út, és még rengeteg dolgot kell megértenünk. Látnunk kell, hol vagyunk, és mi fog történni Argentínában. Az előszezon során elégedett voltam, mert akkor nem megy rosszul a motor, amikor légüres térben vezetek. A probléma akkor jön, amikor a mezőnyben vagyunk. Szintén meg kell értenünk, hogy mi történik a kanyarkijáratokon” – tette hozzá.

A 20 éves versenyző bízik benne, hogy a következő két hétben meg fogják érteni ezen problémák forrását. Hozzátette, szerinte a csapat pénzügyi nehézségei nincsenek negatív hatással a fejlesztésre.

Bastianini: Elkezdtük jobban érezni a motort, mint a teszteken

Enea Bastianini a tesztek alatt, valamint a nyitány első szakaszában is küzdött az elemekkel, azonban vasárnapra mintha megtáltosodott volna. Az olasz a huszadik helyről kezdhette meg a főversenyt, majd egészen a kilencedik pozícióig kapaszkodott fel, és közvetlenül Brad Binder mögött fejezte be a viadalt.

„Próbáltam úgy felfogni a versenyt, mintha tesztelnék, hogy megértsem az erősségeimet és a gyengeségeimet. Délelőtt, a bemelegítés alatt, megtettünk egy kis lépést, ami segített a futamon. Jól mentünk, az első tízben zártam, és nagyon boldog vagyok, mivel ez volt az első versenyem a KTM-mel. Korrekt az eredmény, de ettől függetlenül ugyanúgy keményen kell dolgoznunk. Azt kell mondanom, hogy sokkal nyugodtabbnak érzem magam, ugyanis jobb körülmények között távozhatok, mint ahogyan érkeztem. Ez is fontos, az eredményen felül, mert most az érzések beszélnek” – értékelt Bastianini.

Acosta a kellemetlenségek ellenére is elégedett a KTM-mel, Bastianini helyzete viszont „kritikus”

„Minden irányban előreléptünk egy minimálisat, abból a szempontból, hogy elkezdtük érezni a motort, ami a teszteken nem sikerült. Ezen a hétvégén jobban dolgoztunk, és lépésről lépésre létrehoztunk egy stabil alapot, anélkül, hogy módosítottunk volna a konfiguráción. Emiatt tudtam ma a határon motorozni. Persze van még hátrány, hiszen a motor többre képes, nekem pedig kevés tapasztalat van a kezeimben” – folytatta.

Bastianini kifejtette, hogy a kanyarbejáratokon, valamint a kijáratok kezdeti szakaszán vesztik a legtöbb időt. A csúcspontra 5-6 km/h-val lassabban érkeznek meg, és ez a lassabb tempó kihat a teljes kigyorsításra. Arra is rámutatott, hogy a verseny eleje mindig sokkal nehezebb, a második szakaszában, amikor már a gumik is elkezdenek kopni, akkor kiegyensúlyozottnak kell maradni. Szerinte még maximum Johann Zarcót tudta volna elkapni, már ami a jobb helyezéseket illeti.

A 2025-ös szezon Argentínában fog folytatódni március 14. és 16. között.

Marc Márquez nem volt messze a „katasztrófától”, öccse először egészen mást sejtett a lassítás láttán

Marc Márquez nem volt messze a „katasztrófától”, öccse először egészen mást sejtett a lassítás láttán

0

Marc Márquez elárulta, valóban a guminyomás miatt engedte maga elé öccsét, Álexet a Thai Nagydíjon, és az sem véletlen, hogy csak a hajrában előzte vissza. A Gresini pilótája elmondta, mire gondolt először, amikor bátyja lelassított, míg Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója kijelentette, helyesen jártak el.

Bár a Thai Nagydíj főfutama az első hármat tekintve pontosan azt a végeredményt hozta, mint az időmérő és a sprint, ezúttal volt némi fordulat. Marc Márquez ugyanis negyedtávhoz közeledve hirtelen lelassított, és visszaesett a második helyre. Miután a közönség felocsúdott az első sokkból, és kiderült, hogy nem technikai, de még csak nem is vezetői hibáról van szó, viszonylag egyértelművé vált a helyzet.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

A MotoGP-ben 2023-ban vezették be a guminyomásra vonatkozó szabályt. Ennek értelmében a pilótáknak a főverseny legalább hatvan százalékát úgy kell teljesíteniük, hogy az abroncs nyomása minimum 1,8 bar. Amennyiben ennek nem felelnek meg, az tavaly óta vasárnap 16 másodperces büntetést ér. A nyolcszoros világbajnok ezt akarta elkerülni, és ezért töltött tizenhat és fél kört öccse, Álex Márquez mögött.

Nagyon megterhelő verseny volt – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Az elején remekül éreztem magam, azt mondtam magamban, hogy »rendben, kényelmes tempóban megyek«, és már el is léptem. Aztán viszont észrevettem, hogy a guminyomás nem elég magas, és szélárnyékot kerestem. Csak háromkörnyi mozgásterem volt, emiatt csak három körrel a vége előtt előztem meg Álexet, mert amíg nem teljesítettem a megfelelő számú kört [mögötte], addig nem mentem el mellette. Ez ugyanakkor kritikus volt, mert egy büntetés katasztrófával ért volna fel. Azonban közösen dolgoztunk a csapattal, egy csapat vagyunk, és megcsináltuk.”

Ennek következtében az ifjabbik Márquez a futam több mint felét vezette. Természetesen ez nem volt egy előre megbeszélt akció, így először ő sem tudta, hogy testvére miért vette el a gázt. Olyannyira, hogy az első gondolata egészen más volt, mint a valóság. A 28 éves motoros azonban a guminyomás mellett másra is gyanakszik.

A hármas kanyarban voltam – idézte fel a pillanatot a MotoGP ’After the Flag’ című műsorában. – Láttam, hogy elveszi a gázt, és azt gondoltam, hogy talán piros zászló van, amelyet esetleg a kanyar közepén nem vettem észre. Aztán rájöttem, hogy nem, és biztos voltam benne, hogy a guminyomásról van szó. Később arra gondoltam, hogy a nyomás mellett akart némi energiát spórolni a végére, mert ha az egész futamon elöl megy, akkor nagyon könnyen hibázhatott volna. Szóval takarékoskodott az energiával, majd úgy döntött, hogy megelőz. Két kanyaron belül tudtam, hogy benne több van, én pedig már a hátsó gumimat illetően a határon voltam.”

Bár Marc Márqueztől nem először láthattunk ilyesmit, hiszen tavaly Assenben Fabio Di Giannantoniót engedte maga elé, de felmerül a kérdés, hogy miként fordulhat elő ilyesmi, pláne egy gyári istállónál. Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója szerint ugyanakkor nem hibáztak, de azt elismerte, hogy a valóság ezúttal eltért az előzetes feltételezéseiktől.

Egyértelműen helyesen állítottuk be a nyomást, mert nagyjából ugyanannyi volt, mint tegnap a sprinten – árulta el az olasz Sky Sportsnak. – Arról van szó, hogy ma kicsit kevésbé emelkedett, mint amire számítottunk, és ahhoz képest, mint amennyit általában tartalékolunk a futamra. Van egy rendszerünk, amely arra hivatott, hogy a pilótáknak kevesebbet kelljen számolgatniuk a futam alatt, és megpróbálunk javaslatot tenni nekik arra nézve, hogy miként viselkedjenek, valamint igyekszünk menedzselni az összes lehetőséget, amely egy ennyire bonyolult viadal alatt felmerülhet.”

A tavaly még síró kisfiúval ünnepelte a győzelmet Marc Márquez, aki Bagnaia szerint „játszadozott”

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

0

Kétarcúan szerepelt a Honda a Thai Nagydíjon. Joan Mir hasonló okokból kifolyólag bukott a főfutamon, mint ami szombaton Fabio Di Giannantoniónak okozott gondot a sprinten. A spanyol ennek ellenére optimista a jövőre nézve. Johann Zarco ezzel szemben erős versenyt zárt, és elégedetten értékelte a futamot.

Lezajlott a MotoGP 2025-ös idényének első főversenye, amely hasonló forgatókönyvet hozott, mint a szombati sprint. A dobogó három fokára ugyanazok a versenyzők értek fel, ugyanabban a sorrendben, ahogyan azt egy nappal ezelőtt is láthattuk: Marc Márquez – Álex Márquez – Francesco Bagnaia.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Mir: Akár a hatodik helyet is megszerezhettük volna

Amíg Spanyolország ezen fele önfeledten ünnepelhetett, egy másik szegmense teljes joggal búslakodhatott. Joan Mir a futam tizenhatodik körében a hetedik helyen haladt, amikor hirtelen elesett. A 27 éves pilóta láthatóan ideges volt a bukást követően, a versenyt pedig fel is kellett adnia. Mir kiesését követően beszámolt arról, hogy mi okozta balesetét, és teljes joggal lehet mindenkinek déjà vu érzése.

„Megégettem magam, lett két hólyagom a combomon. Ezért vesztettem el a koncentrációmat egy pillanatra, és a motor elejét. Borzasztóan nagy kár, hiszen akár a hatodik helyet is megszerezhettük volna. Sok mindenen mentünk már keresztül, úgyhogy ez nem rontja el a kedvemet” – magyarázta Mir. Emlékezetes, hogy a sprintet követően Fabio Di Giannantonio számolt be hasonló tapasztalatokról. Ez nem véletlen, hiszen vasárnap is elképesztő forróság fogadta a mezőnyt.

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

„Eszközöltünk néhány módosítást tegnap, hogy tovább hűtsük a motort, de nem teszteltük le. Az az igazság, hogy rosszabb lett, mint előző nap volt. Több hólyagom van a lábfejemen és a lábamon is. A verseny után félórával a motor még mindig égetett” – tette hozzá.

Mir azonban optimista, ugyanis szerinte ez a viadal bizonyítja, hogy a Honda feléledt. Jól érezte magát, és úgy tudott vezetni, ahogyan az neki fekszik. Bár számukra ezek voltak a lehető legrosszabb körülmények, de a tempójuk így is megvolt. Szerinte Argentína nem a legjobb pályájuk, de kíváncsian várja a hétvégét, mivel ki fognak domborodni a motor gyengeségei.

Zarco: Bezzecchi megelőzése többet ért volna egy győzelemnél

Johann Zarco azonban menetrend szerint szállította a vastag pontokat, és ezúttal is a legjobb hondásként zárt. A mezőny rangidős pilótája a hetedik helyen fejezte be a szezonnyitót, ami a legjobb eredménye a japánokkal. A francia természetesen elégedetten értékelt.

„Jó versenyt futottunk, mert nagyon meleg is volt. Néha rácsodálkozunk, hogyan tudunk eljutni a végéig. Rendkívül boldog vagyok. Az első tíz kör nagyon nehéz volt, egy ponton szenvedtem is, de azt mondtam magamban, hogy nyugodjak meg, úgyis fognak veszteni a tempójukból, és akkor növelhetjük az előnyünket. Jól menedzseltem a közepes gumikat, és ebben a lágy első is segített” – magyarázta Zarco.

Zarco elárulta, nyári kalandja kellett ahhoz, hogy az első évében ő legyen a Honda legjobbja

A verseny második felét pedig a tempótartalékolás és az energiatakarékosság jellemezte. Elárulta, hogy Mir feljövetele zavarta őt, de miután spanyol márkatársa bukott, beálltak a különbségek. Zarco Raúl Fernández és Jack Miller folyamatos hátraeséséből is profitált. Pontosan ki kellett számolnia, miként tudja jól megtámadni az ausztrált, mivel Miller sokkal gyorsabb volt a kanyarokban.

A futam végére pedig Marco Bezzecchi mögé is felért: „Kérdeztem magamtól, hogy el tudom-e kapni Bezt. Arra jutottam, hogy el, de vajon milyen áron? Amikor utolértem, csak remélni tudtam, hogy megtalálom azt a pontot, amikor nyitva hagyja a kaput, de úgy gondolom, hogy az utolsó előtti körben tartalékolt, mivel az utolsóban többet adott ki magából. Bez megelőzése többet ért volna egy győzelemnél, mert a végletekig harcolhattunk volna” – zárta gondolatait.

Az Argentin Nagydíj hétvégéjét március 14. és 16. között rendezik meg.