vasárnap, június 26, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSuperbikeMotoAmerica - Gagne duplája, Petrucci bizarr bukása Virginiában

MotoAmerica – Gagne duplája, Petrucci bizarr bukása Virginiában

A gyengébb szezonkezdés után Jake Gagne magára talált, és zsinórban három győzelmet szerzett. A virginiai versenyhétvégét uralva duplázni tudott. A kedélyeket Danilo Petrucci célba érkezés utáni balesete borzolta, ami némi botrányt is okozott, hiszen a személyzet nem sietett segítségére.

Első futam
- Hirdetés -

A MotoAmerica soron következő fordulóján, a VIRginia International Raceway-en Jake Gagne aratta az első futamon a győzelmet.

Gagne a sorozatban ötödik pole pozíciójából indulhatott. Az ex-MotoGP versenyző, Danilo Petrucci és Mathew Scholtz tartotta nyomás alatt az első körökben, de megelőzni nem tudták Gagne-t.

Scholtz utasítja maga mögé Petruccit:

Gagne végül megszerezte pályafutása 19. MotoAmerica Superbike-győzelmét, 2022-ben pedig zsinórban a másodikat, és egészen a harmadik helyre ugrott előre a bajnoki pontversenyben. Scholtz végül második lett, és a bajnokságban a második helyen állt az első futam után – mindössze nyolc ponttal Petrucci mögött. A harmadik helyen Gagne csapattársa, Cameron Petersen látta meg a kockás zászlót, a dél-afrikai versenyző Petruccit megelőzve zárkózott fel Scholtz mögé. Petersen végül majdnem két másodperccel maradt le honfitársa, Scholtz mögött, de a dobogó legalsó fokára elég volt a teljesítménye.

Petrucci lett a negyedik, mintegy 10 másodperccel Petersen mögött és 10 másodperccel az ötödik helyen végző Jake Lewis előtt.

A hatodik helyért három versenyző vívott nagy csatát. Végül a küzdelmet a Tytlers Cycle Racing versenyzője, Hector Barbera szerezte meg 0,149 másodperccel csapattársa, PJ Jacobsen előtt, míg Aston Yates ért célba a nyolcadik helyen BMW-je nyergében, mindössze fél másodperccel lemaradva a két Tytlers BMW versenyző mögött.

Hayden Gillim a kilencedik ért célba, míg a top10-et Travis Wyman zárta.

Teljes Yamaha-dobogó az első futamon. Fotó: Yamaha Racing / Brian J. Nelson

Gagne nyilatkozata a futam után:

“Cam (Petersen) remekül kezdett. Már az első lendületes körömtől kezdve sokkal csúszósabb volt, mint amire számítottam, azt hiszem, a legtöbbünknek. Elöl, hátul… Az első, második körben már úgy éreztem, mintha 10-15 kört mentünk volna a gumikon. Szóval a célom rögtön az volt, hogy pár százalékot visszavegyek, és olyan tempót diktáljak, hogy ne tudjak hibázni, mert ma ilyen csúszós és forró körülmények között nagyon könnyen hibázhatok. Hallottam a Ducatit (Petruccié) mögöttem. Gondoltam, hogy ő az, mert hallani lehetett azt a dolgot. A lassú kanyarokban hallod, ahogy felpörög mögötted. Gondoltam, hogy Mat (Scholtz) és Cam is ott van. Csak hiba nélkül akartam végigcsinálni a verseny első felét, aztán majd meglátjuk, hogy hova jutunk. Féltáv környékén volt egy kicsivel több mint egy másodperces előnyöm, vagy valami ilyesmi. Egyre keményebb lett. Az utolsó pár körben a gumik nagyon elkoptak, és egyre melegebb és melegebb és melegebb lett. Szóval, örülök, hogy hazahoztam a motort. Ahogy mondtam, keményebb verseny volt, mint amire számítottam. Azt hiszem, csak a hőség és a gumik miatt. De ez a Yamaha nagyon, nagyon jól ment. Azt hiszem, a játék lényege az volt, hogy egyenletes legyek és ne hibázzak, mert ilyen kemény körülmények között könnyen előfordulhatnak hibák. Le a kalappal a csapat előtt. Holnap még van mit tennünk. Mindenki gyorsabb lesz. Azt hiszem, mindenki tanulhat a mai napból. Alig várom a holnapot.”

MotoAmerica – SBK Virginia 1. futam végeredménye:

1 Jake Gagne USA YAMAHA
2 Mathew Scholtz ZAF YAMAHA 2.960
3 Cameron Petersen ZAF YAMAHA 4.867
4 Danilo Petrucci ITA DUCATI 15.565
5 Jake Lewis USA SUZUKI 25.080
6 Hector Barbera SPA BMW 30.729
7 PJ Jacobsen USA BMW 30.878
8 Ashton Yates USA BMW 31.441
9 Hayden Gillim USA SUZUKI 42.264
10 Travis Wyman USA BMW 49.174
11 David Anthony AUS SUZUKI 52.221
12 Geoff May USA HONDA 1:03.919
13 Max Flinders USA YAMAHA 1:12.107
14 Brandon Paasch USA SUZUKI 1:20.539
15 Nolan Lamkin USA BMW 1 kör
16 Jeremy Coffey USA SUZUKI 1 kör
17 Danilo Lewis BRA BMW 2 kör
Nem értek célba
Ezra Beaubier USA BMW DNF
Hunter Dunham USA YAMAHA DNF
Michael Gilbert USA SUZUKI DNF
Richie Escalante MEX SUZUKI DNF
Andy DiBrino USA KAWASAKI DNS
Maximiliano Gerardo URU KAWASAKI DNS
Luie Zendejas USA HONDA DNS
Jason Waters USA HONDA DNS
Második futam

Tavaly a VIRginia International Raceway-en Jake Gagne hatalmas fölénnyel nyerte mindkét futamot. A két VIR-futam volt a legnagyobb különbségű győzelme abban a szezonban, amelyben 17 futamot nyert.

Gagne ismét két győzelemmel távozhatott Virginiából, ami az egyik kedvenc versenypályája, de ezúttal a győzelmi különbség sokkal kisebb volt, mint a 2021-es évadban. Elismeri, hogy riválisai némi előnyre tettek szert, de ez egyáltalán nem zavarja, sőt.

“Már nincsenek azok a nagy nyolc másodperces előnyök” – mondta Gagne a győzelem után. “Ezek a srácok idén mind jobban teljesítenek. Izgatott vagyok. Azt hiszem, mindannyian izgatottak vagyunk. Jó kis csata lesz. Szerintem jó kis show-t fogunk csinálni. Kicsit izgalmasabb lesz, mint néhány tavalyi verseny. Bármennyire is szeretek az élen menni, a csatákat is szeretem. Szeretek versenyezni ezekkel a fiúkkal.”

Gagne megnyerte a második futamot vasárnap, és ezzel teljessé tette tökéletes hétvégéjét, Mathew Scholtz pedig ismét a  második helyen végzett. Scholtz nem volt túlságosan csalódott az idei ötödik második helyezésével. Az első számú motorjával a délelőtt folyamán bukott, amivel feladta a leckét a csapatnak, hiszen a második motoron villámgyorsan meg kellett találniuk a megfelelő beállításokat.

Scholtz bukása a Twitteren:

A harmadik helyet a MotoAmerica Medallia Superbike bajnokságot vezető Danilo Petrucci szerezte meg, mindössze 0,020 másodperccel Scholtz mögött haladt át a célvonalon. Hogy mi történt ezután? Petrucci a célegyenes után 280 km/órás sebességgel bukott a gyors egyes kanyarban a Panigale V4 R-rel. Az esés során csúnya sérüléseket szerzett. Habár lábra tudott állni egyedül, igencsak nehezményezte, hogy a pálya melletti személyzet nem sietett a segítségére. A bukás elég nagy volt ahhoz, hogy az orvosi központba kelljen mennie, így Petrucci lemaradt a dobogós ceremóniáról.

Petrux megmutatta sérülését az Instagram oldalán:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Danilo Petrucci (@petrux9) által megosztott bejegyzés

 A bukást később “pályafutása egyik legrosszabbjának” nevezte. Miután az orvosi központból elengedték, Petrucci a közösségi médiában közleményt adott ki, melyben a következőket írta: “Csak hogy tájékoztassalak titeket, 280 km/h-val buktam a célegyenes alatt, ami egy hatodik sebességes kanyarban történt, hogy elkerüljem egy másik versenyző érintését.

“Három szponzortáblát találtam el a testemmel, többszörös égési sérüléseket, többszörös vérömlenyt és egy mély vágást a bokámon, amit öt öltéssel varrtak össze.

“Több mint 100 métert gurultam, talán egész pályafutásom egyik legrosszabb bukása volt. És több mint két percig feküdtem segítség nélkül, hallottam a mellettem elhaladó motorokat, mígnem magamtól felálltam, és egyedül mentem az orvosi központba.”

A második helyért folytatott küzdelem az egész versenyen át tartott, és Scholtz, Petrucci és Gagne csapattársa, Cameron Petersen küzdöttek meg egymással. Petersen az utolsó körökben kiesett a csatából, és végül a negyedik helyen ért célba, 1,5 másodperccel lemaradva a Scholtz – Petrucci párostól.

PJ Jacobsen lett az ötödik a BMW M 1000 RR-rel, az egész futamon szoros csatát vívva a suzukis párossal, Richie Escalantével és Jake Lewis-al. Escalante végül 0,270 másodperccel maradt le Jacobsen mögött a hatodik helyen, és 0,257 másodperccel előzte meg a hetedik helyezett Lewist.

Ashton Yates látta meg a kockás zászlót a nyolcadik helyen, megelőzve a spanyol Hector Barberát. A tizedik helyet Travis Wyman szerezte meg.

Három forduló (és hat futam) teljesítése után a 2022-es szezonban Petrucci előnye 4 pontra csökkent Scholtz előtt, 104 és 100 ponttal állnak az élen. Gagne eközben a harmadik helyre ugrott a bajnoki címért folytatott versenyben, 13 ponttal lemaradva az olasz mögött. Petersen a negyedik, 13 ponttal lemaradva Gagne mögött. Barbera az ötödik – és még mindig ő az egyetlen versenyző az első ötben, aki minden fordulóban pontot szerzett.

Jake Gagne ismét a tavalyi formáját hozta. Fotó: Yamaha Racing / Brian J. Nelson

A futamgyőztes így nyilatkozott a verseny után:

“Azt hiszem, legalábbis az elején kicsit gyorsabb volt a tempó. Úgy gondolom mindenkinél, de legalábbis nálam biztosan. Kicsit meglepett, hogy a tegnapi tempó nem az volt, amit reméltem. Nem változtattunk sokat. Azt hiszem, tegnap egy kicsit rossz volt a guminyomásunk. Ezt biztosan tudtuk. Így a guminyomás beállításával egy kicsit könnyebben tudtam futni a kívánt időket az elején. Az első öt, hat, hét, nyolc kör elég erős volt. Nem hibáztam. Láttam, hogy egyre közelebb kerülök a srácokhoz. A négyes vagy ötös kanyarban vagy akárhol is van az a nagy képernyő, és néha átfutottam, és láttam, hogy Mat (Scholtz), Danilo (Petrucci), Cam (Petersen), mindannyian jó csatát vívtak a második helyért. Akárcsak tegnap, a hibák könnyen előfordulhatnak, ha a vége felé ilyen csúszós a pálya, de ezek a Dunlopok jól bírták, és ez a Yamaha… egyszerűen csak örülök, hogy minden hétvégén ezzel a motorral versenyezhetek. A legjobb csapat áll mögöttem, amit csak kívánhatok. Örülök, hogy ma sikerült egy kicsit előrelépnünk, mert tudtam, hogy szükségünk van rá. Mindenki fokozza a tempót. Jó érzés egy újabb győzelmet szerezni.”

GCP 9656 P
A dobogó, Petrucci nélkül…. Fotó: Brian J. Nelson

MotoAmerica – SBK Virginia 2. futam végeredménye:

1 Jake Gagne USA YAMAHA
2 Mathew Scholtz ZAF YAMAHA 3.244
3 Danilo Petrucci ITA DUCATI 3.264
4 Cameron Petersen ZAF YAMAHA 4.778
5 PJ Jacobsen USA BMW 18.914
6 Richie Escalante MEX SUZUKI 19.184
7 Jake Lewis USA SUZUKI 19.441
8 Ashton Yates USA BMW 30.201
9 Hector Barbera SPA BMW 33.854
10 Travis Wyman USA BMW 47.688
11 David Anthony AUS SUZUKI 54.031
12 Hayden Gillim USA SUZUKI 1:01.997
13 Ezra Beaubier USA BMW 1:04.381
14 Michael Gilbert USA SUZUKI 1:16.809
15 Danilo Lewis BRA BMW 1:20.324
16 Brandon Paasch USA SUZUKI 1:20.783
17 Hunter Dunham USA YAMAHA 1:22.604
18 Jeremy Coffey USA SUZUKI 1 kör
19 Nolan Lamkin USA BMW 1 kör
Nem értek célba:
Max Flinders USA YAMAHA DNF
Geoff May USA HONDA DNF
Andy DiBrino USA KAWASAKI DNF
Maximiliano Gerardo URU KAWASAKI DNS