2023. február 04. 13:22
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeRea: Ez még nem jelent semmit

Rea: Ez még nem jelent semmit

Bár a doningtoni versenyhétvége első edzésnapján a legjobb időt érte el, a Kawasaki pilótája, Jonathan Rea nem bízza el magát. Az esélyeket a versenyre nehéz felmérni.

A Donington Parkban rendezett versenyhétvége első edzésén Jonathan Rea-nek meg kellett elégednie második hellyel Toprak Razgatlıoğlu mögött. Azonban a Kawasaki versenyzője az FP2-ben felpörgette a tempót, és 1:27.016 perces idejével messze a legjobb időt motorozta pénteken – még a második helyen álló világbajnok is több mint 0,5 másodperccel volt lemaradva mögötte.

“Ez nem jelent semmit” – mondta el Rea a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. “Nem tudhatod, hogy a többiek milyen stratégiát alkalmaztak. De jól dolgoztunk, és már minden gumitípust elemeztünk – mind az első, mind az összes hátsó abroncsot is. Ez más, mint Misanóban, ahol a lehetőségek sokasága zavart össze minket. Az FP1-ben nem éreztem jól magam a bukkanókon, ezért az FP2-re módosítottuk az egyensúlyt és a tengelytávot. Az előnyök és hátrányok azonnal érezhetőek voltak. Csináltunk egy hosszú etapot is, aminek a végén tisztességes időket tudtam motorozni.”

Délután a hatszoros világbajnok kipróbálta a 2022-ben újonnan bevezetett SCQ kvalifikációs abroncsot, amelyet szintén a Pirelli fejlesztett ki a Superpole futamra.

“Ki akartuk deríteni, hogy az SCQ megfelelő lehet-e a sprintversenyen” – mondta el Rea. “A doningtoni aszfalt nem agresszív a gumikkal szemben. El tudom képzelni, hogy ezt az abroncsot láthatjuk a legtöbb motoron majd a vasárnapi Superpole futamon.”

Az első edzésnap után Rea nem tudja pontosan felmérni esélyeit a versenyen.

“Nagyon nehéz megmondani. Minden versenyzőnek és minden motornak megvannak itt az erősségei és a gyengeségei” – elmélkedett a 35 éves versenyző. “A múltban mindig versenyképesnek éreztem magam a motorommal Doningtonban, a Kawasaki mindig nagyon erős volt, még Tommal is. De Donington sosem volt a legjobb pályám, bár sikerült nyernem néhány futamot. Azt mondanám, hogy képes vagyok harcolni a győzelmekért. De nem hiszem, hogy előnyben lennék a többiekkel szemben.”