Óriási csatát hozott a Supersport kategória vasárnapi futama, amiből végül Aegerter került ki győztesen Öncü és Manzi előtt.
Aegerter szokásához híven nem rajtolt erősen, az első kanyarokban Öncü, Caricasulo, Montella és Bulega is megelőzte a tabella éllovasát. Legnagyobb riválisa, Baldassarri közvetlenül a svájci mögött haladt a hatodik helyen.
A 2. kör elején Aegerter és Baldassarri is megkezdte a felzárkózást, mindketten maguk mögé utasították Bulegát. Ezután viszont a svájcit Baldassarri és Van Straalen is megelőzte, így visszaesett a 6. helyre, míg olasz riválisa a 2. pozícióig ért fel. Hatalmas helyezkedés volt a futam elején az élmezőnyben.
It's a 5-way fight to lead now! 😲#CatalanWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/yBeUO1AXEx
— WorldSBK (@WorldSBK) September 25, 2022
Van Straalen vesztette el az uralmat versenygépe felett és bukott 15 körrel a leintés előtt. Eközben az élen a Kawasaki versenyzői álltak az élen Öncü – Montella sorrendben, mögöttük Baldassarrival.
14 körrel a leintés előtt ideiglenesen lehiggadtak a kedélyek az élen, Öncü vezetésével az első négy kicsit meg tudott lépni a mezőny többi tagjától. A bolyban motorozott Baldassarri, Montella és Aegerter is.
Stafano Manzi ismét nagy felzárkózást mutatott be, 12 helyet javítva, már az 5. helyen körözött az olasz. Amint Aegerter a 3. helyre ért fel, Baldassarri megelőzte Can Öncüt az első helyért.
A futam feléhez közeledve Can Öncü visszavette a vezetést, Baldassarrit és Aegertert is megelőzte. Az olasz azonban nem hagyta ezt annyiban és visszavette riválisától a második pozíciót. Manzi eközben már a 4. helyen motorozott, erős tempót diktálva. A bajnoki cím aspiránsai nagy csatát folytattak, körről-körre cserélgették egymás között a pozíciókat.
Az 5. helyért is óriási csata zajlott Caricasulo, Montella, Sofuoğlu és Tuuli között.
8 körrel a leintés előtt Baldassarri állt az élre, megelőzve Öncüt és Aegertert. Aegerter hibázott, a bukást ugyan el tudta kerülni, azonban nagy hátrányba került a vezető trióval szemben.
Aegerter misses his braking and drops to 4th! 😬#CatalanWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/sSryVpxuJr
— WorldSBK (@WorldSBK) September 25, 2022
5 körrel a futam vége előtt Baldassarri állt az élre, miközben Aegerter is vissza tudott zárkózni az élbolyra.
Never count Domi out! ⚡️#CatalanWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/E6RY7RWfvr
— WorldSBK (@WorldSBK) September 25, 2022
A 17. helyről rajtoló Manzi Öncüt már a második helyért hagyta maga mögött. A vezető négyesben óriási küzdelmet láthattunk az egész futamon. 4 körrel a leintés előtt Aegerter vette át a vezetést Öncü, Baldassarri és Manzi előtt, de a győzelem négyesélyes volt még ekkor. A VR46 akadémia növendékei, Baldassarri és Manzi órási csatát vívtak a dobogó legalsó fokáért, amiből Manzi jött ki győztesen. A listavezető svájci az élre állás után több, mint fél másodperces előnyt tudott kimotorozni török vetélytársa előtt.
Az utolsó kör kezdetén Aegerter már több, mint egy másodperces előnnyel haladt az élen, míg mögötte Manzi és Öncü csatáztak a második helyért, Baldassarri pedig lemaradt a vezető trió mögött.
A Ten Kate Yamaha versenyzője végül 2 másodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót az élen, megelőzve Manzit és Öncüt a dobogós helyeken. Manzit pályaelhagyás miatt azonban egy hellyel hátrébb sorolták így a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Az olasz elképesztő versenyt futott, hiszen 14 pozíciót javítva lett harmadik.
The moment that turned 2nd in 3rd for Manzi 😣#CatalanWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/WilCmssSMd
— WorldSBK (@WorldSBK) September 25, 2022
Baldassarri végül a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. Az 5. helyért vívott csatát Caricasulo nyerte, megelőzve Tuulit, Sofuoğlut, Montellát, Taccinit és Huertast a top 10-ben. Azonban Caricasulo is hasonlóképp járt, mint Manzi, őt is hátrasorolták a zöld sáv érintése miatt.
Buelgának és Sebestyén Péternek nem volt erős versenye. Az olasz a 14. helyen ért célba, míg Peti szombati bukása után a vasárnapi futamon a 20. helyen látta meg a kockás zászlót.
Aegerter vasárnapi győzelme a 12. elsőség volt a futam során, amivel utolérte Locatelli rekordját.
Futam végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | |
2 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 2,014 |
3 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 2,100 |
4 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 4,218 |
5 | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 8,863 |
6 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 8,900 |
7 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 9,848 |
8 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 9,849 |
9 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 11,544 |
10 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 11,584 |
11 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 11,888 |
12 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 12,768 |
13 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 13,618 |
14 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 14,734 |
15 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 16,608 |
16 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 16,658 |
17 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 20,242 |
18 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 20,845 |
19 | J. GIRAL | Valvulas Arco | Ducati | 21,857 |
20 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 22,212 |
21 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 27,821 |
22 | A. VIU | Andotrans Team | Yamaha | 29,599 |
23 | I. VINALES | D34G Racing | Ducati | 30,179 |
24 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 35,170 |
25 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 36,712 |
26 | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 41,107 |
27 | M. ALCOBA | VFT Racing | Yamaha | 44,966 |
Nem ért célba: | ||||
O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 6 kör | |
R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 7 kör | |
B. CURRIE | Motozoo Racing | Kawasaki | 7 kör | |
U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | 8 kör | |
G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 11 kör |