Hamarosan jön Valentino Rossi eddigi legkomolyabb bevetése autóversenyzőként, a 24 órás Spa-Francorchampsban. A Doktor szerint is nagy a kihívás.
Eddig talán leginkább a felemás a leginkább adekvát jelző, amivel Valentino Rossi bemutatkozó szezonját illethetjük autóversenyzőként. A Doktor a GT World Challenge Europe mezőnyében igen rutinos csapattársak mellett mérethette meg magát a különböző időtartamú versenyeken. Ezek között voltak egészen kiváló eredmények, mint például a Paul Ricard-i vagy a misanói ötödik hely. Zandvoortban, az egyik sprinthétvégén viszont a VR46 borzalmasan teljesített. A Rossi-Vervisch páros Hollandiában csak a 14. és a 16. helyeken végzett a két futamon.
Rossi, Vervisch, valamint a hosszabb versenyekre melléjük becsatlakozó svájci Nico Müller most a legkomolyabb feladat, a spái 24 órás előtt állnak. A versenyt jövő hét végén rendezik. Spa az általános közvélekedés szerint az egyetemes autósport-világ egyik, ha nem a legtechnikásabb pályája. Ezt pedig a Doktor is osztja.
„Nagyszerű érzés volt” – mondta Rossi a napokban lezajlott kétnapos teszt végén. „A (Eau Rouge-Raidillon) kanyar viszont rengeteg bátorságot igényel. Ez egyébként is egy nagyon technikás kanyar. Sok múlik azon, milyen ívet tudsz választani rá. A kanyarbemenetnél jobbra kell tartanod, amennyire csak lehet, különben később nem biztos, hogy el tudod kerülni a falat. A titok a padlógáz a jobb oldali kanyarbemenetnél. De ezt nem lehet minden körben megcsinálni.„
Aztán van ott még megoldandó feladat. „Olyan nyomás nehezedik ránk, amikor haladunk felfelé, hogy nagyjából nyolcvan métert teljesen vakon teszünk meg. Ilyenkor nem is tudod pontosan, hol is vagy valójában. Azzal, hogy aszfaltos lett a bukótér, kicsit könnyebb lett, mint régen. Így egy kicsit könnyebben meg tudod találni a határaidat. A szimulátorban rengeteg kört megtettem itt, eddig viszont élőben egyet sem. Folyamatos hullámvasutazás egy kör. Nagyon élvezetes, de nagyon nehéz összerakni a tökéletes kört. A második nap nehezebben kezdődött, mert ki akartunk próbálni pár változtatást, de aztán találtunk jó megoldásokat.„