A Motorsport.com-nak nyilatkozva Morbidelli korábbi csapatfőnöke, Wilco Zeelenberg elmondta gondolatait arról, mi lehet a probléma az olasz számára.
A háromszoros MotoGP futamgyőztes és a 2020-as világbajnokság második helyezettje, Franco Morbidelli tehetsége tagadhatatlan. A gyári Yamaha-csapathoz való álomváltás azonban eddig rémálomnak bizonyult az olasz számára. Míg csapattársa, Fabio Quartararo 200 ponttal vezeti a világbajnokságot, addig a korábbi Moto2 világbajnok mindössze 26 ponttal a 19. helyen áll a tabellán.
De vajon mi okozza Morbidelli 2022-es küzdelmét? A Motorsport.com felkereste egykori csapatfőnökét, a WithU RNF Yamahánál dolgozó Wilco Zeelenberget, hogy megtudja, szerinte mi hátráltatja az olaszt.
„Franco tavaly Jerezben dobogóra állt – kezdte a tapasztalt holland. „És minden viszonylag jól ment. Aztán megsérült a térde. Azóta nem a saját szintjén motorozik. Most egészséges, de még mindig küzd, és ez rejtély számomra. Szerintem a vezetési stílusa nem illik a motorhoz.”
„Fabio [Quartararo] nagyobb kanyarsebességel dolgozik, de nem is melegíti túl a gumikat, kisebb dőlésszöggel motorozik. Elkerüli azokat a problémákat, amik a többi versenyzőnél fennállnak. A márkatársai ‘régimódibb’ stílusban motoroznak. Keményen fékeznek, és behúzott fékkel mennek be a kanyarba. Fabio az egyenesben fékez, kiengedi a féket, majd kanyarodik. Minden kanyarban ezt csinálja, és minden kanyarban sikerül egy-két km/h-val gyorsabbnak lennie. Minden adatot megosztunk egymással, és pontosan látjuk, hogy mit csinál. A tehetségének és a magasságának köszönhetően jobban kezeli a motort. Nagyon magas, és mindig meg tudja tartani a tapadást a hátsó keréken. Ezt jobban csinálja, mint a többiek. Ez a tényezők kombinációja.”
Morbidelli maga is elismerte, hogy át kell alakítania a vezetési stílusát, hogy többet tudjon kihozni a Yamaha M1-ből. Az idei szezon legtöbb hétvégéjén az olasz a versenyen erős tempót mutatott be, de a gyenge kvalifikációs teljesítményt követően nem tudta ezt kihasználni vasárnap.
„A legnagyobb kihívás az, hogy megtaláljuk a megfelelő sebességet” – mondta Morbidelli a nyári szünet előtt. „És ahhoz, hogy a megfelelő sebességet elérjük ezzel a motorral, nagyon agresszívnak kell lennünk. És jelenleg ez nem az én stílusom. Az agresszivitás nem az én motorozási stílusom. Szóval ezt a nyári szünetet arra fogjuk használni, hogy átalaktísuk magunkat, hogy megértsük, megpróbálok majd valami mást hozni a vezetési stílusomba, hogy agresszívebb legyek, és hogy ez a motor működjön alattam. Ismétlem, megpróbálok majd feléjük közeledni, és ők is megpróbálnak majd felém.”