Alig kezdődött el a 2023-as MotoGP-szezon, de máris a jövő évi naptár került górcső alá. Vajon Portugália jövőre is ott lesz a versenyhelyszínek között? Carmelo Ezpeleta szerint ezért sokat kell tenniük…
Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője a portimãói nagydíj után elmondta a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában, hogy az aszfaltcsík nem kap „A” fokozatú homologizációt 2024-re, amennyiben a kavicságyakat nem igazítják az előírt irányelvekhez.
Fabio Di Giannantonio a portimãói előszezoni teszten bukott, aminek következtében agyrázkódást szenvedett, mégpedig a nem megfelelő kavicsméret miatt. A március 26-i MotoGP-nyitóhétvégére egy 3 cm-es rögtönzött kavicsréteggel fedték le a bukóteret, ami kozmetikázása volt csupán az évek óta fennálló problémának. Pol Espargaró szabadedzésen elszenvedett esésének is kevésbé súlyos következményei lettek volna, ha a szervezők betartják a biztonsági előírásokat, melyeket a pilóták több alkalommal is jeleztek az elmúlt években. Ezt a helyzetet a portimãói Superbike-világbajnoki futamig (szeptember 29. és október 1. között kerül megrendezésre) orvosolnia kell a szervezőknek.
Botrány érik a MotoGP-ben, a versenyzők panaszai ellenére sem történik semmi
„Van elég más ország és pálya, amely pályázik egy nagydíj megrendezésére, ha Portimãóban nem tartják be a biztonsági óvintézkedéseket” – mondta a spanyol szakember.
Amennyiben szükséges, a MotorLand Aragón egy opció lehet bármely helyszín pótlására. A modern infrastruktúrával rendelkező pályán 2010-től 2022-ig rendeztek MotoGP-futamokat. A 2020-as és 2021-es szezonban két-két alkalommal látogatott el a mezőny a spanyol aszfaltcsíkra.
Egy szaúd-arábiai delegáció is aláírt egy előszerződést 2022-ben, de a dzsiddai Forma-1-es pálya jelen állapotában nem alkalmas MotoGP-futamok megrendezésére, azonban a „The Line” nevű jövőbeli projekt állítólag tartalmazna egy, a kétkerekűek versenyeire alkalmas pályát is.