back to top
2025. december 15. 11:13
További
    KezdőlapMotoGPA Honda szakértője elmondta, melyik gyártó lenne a legmegfelelőbb Marc Márquez számára

    A Honda szakértője elmondta, melyik gyártó lenne a legmegfelelőbb Marc Márquez számára

    A 2023-as szezon nem indult jól a Honda számára. Az év első két fordulója után a japán gyártó mindössze 20 ponttal áll a konstruktőri tabella végén, 51 ponttal lemaradva a Ducati mögött. A csapat nehézségeit csak tetőzte, hogy mindkét gyári pilótája lesérült.

    Óscar Haro, aki Marc Márquez közeli barátja és több mint egy évtizede az LCR Honda csapatot segíti, a Paddock TV-nek beszélt a Hondánál kialakult helyzetről. Annak ellenére, hogy Haro majdnem két éve távol van a paddocktól, még mindig nagyon is részt vesz a világbajnokság körforgásában.

    Haro szerint éppen ezen a héten volt alkalma egy órán keresztül telefonon beszélni egy Márquezhez nagyon közel álló személlyel.

    „A probléma az, hogy a csont, ami eltört, nagyon kicsi, és a MotoGP-ben, amikor 340-ről 100-ra lassítasz egy fékezési manőver során, minden erő a kezedre összpontosul. A kockázat nagyon nagy. A csont már elkezdett összeforrni, viszont még mindig nagyon érzékeny, és ha újra eltörik, azzal az a probléma, hogy négy hónapra is kieshet Marc.”

    Az LCR Honda korábbi sportigazgatója az új futóműről is beszélt:

    „Marc egy olyan versenyző, aki nagyon későn fékez, ezért merev futóműre van szüksége. Rins és Mir inkább a lágyabb futóművet kedvelik, ami lehetővé teszi számukra, hogy érezzék az egész motort, de Márquez inkább az első kerékre szereti helyezni a hangsúlyt.”

    Hivatalos: Marc Márquez hiányozni fog a rajtrácsról Austinban

    Ezt szem előtt tartva úgy tűnik, a Kalex olyan futóművet fejlesztett ki, amely mind a négy Honda-pilótának megfelelő lesz:

    „A futómű, amelyet Bradl tesztelt (Jerezben), elméletben, és a hallottak alapján egy vegyes futómű, amellyel minden HRC-pilóta jobban érzi majd magát. Szerintem a Honda elképzelése az, hogy megvárják a misanói tesztet, hogy több kilométer legyen a motorban, de a saját versenyzőikre hagyatkoznak, nem a tesztpilótára, mert mindannyian tudjuk, hogy utóbbitól kapott információk ugyan irányadóak, de aztán a versenyen már egészen más a helyzet.”

    Hivatalossá vált a Repsol Honda felállása Austinra

    Végül Haro le akarta hűteni az elmúlt héten felröppent pletykát, amely közvetlenül érinti Marc Márquez jövőjét: a Red Bull állítólagos érdeklődését, hogy a KTM-hez szerződtesse őt:

    „Hogy jelenleg nem boldog, az biztos, de amikor beszéltem vele, azt mondta, hogy nincs értelme mérgelődni, várnunk kell, hogy megoldást találjunk. Spanyolországban már azt mondják, hogy a Red Bull nagy ajánlatra készül, hogy felajánlja neki (Márqueznek) azt a motort, ami eredetileg Pedro Acostának van fenntartva, és hogy Acosta végül a HRC-nél köt ki. Ez jelenleg elképzelhetetlen.”

    „Márquez annyira profi, hogy szerintem tiszteletben fogja tartani a Hondával kötött szerződését. Ha mégis váltana, a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha a Ducatihoz menne, de szerintem ez az egész, amit eddig elszenvedett, azért történt, hogy megmutassa az embereknek, hogy a Hondával lehet nyerni. Nagyon közel áll hozzá mindenki, az egész csapat.”