Az andalúziai pálya ad otthont a 2023-as szezon negyedik fordulójának, és a verseny népszerűsítése érdekében a Motogp.com összehozta Sete Gibernaut, Dani Pedrosát és Álex Crivillét, hogy meséljenek azokról az élményekről, melyeket ezen a pályán szereztek.
A Circuito de Jerez Ángel Nieto 1987 óta a Spanyol Nagydíj hivatalos helyszíne. egy olyan versenyé, ami évről évre spanyol rajongók százezreit vonzza, akik nem haboznak elzarándokolni a helyi motorozás katedrálisába, hogy szurkoljanak kedvenceiknek, és élvezzék a naptárban egyedülálló, más eseményhez nem hasonlítható partit.
Gibernau összesen 12 alkalommal versenyzett Jerezben, először 1992-ben, a 250 köbcentis géposztály szabadkártyás versenyzőjeként, utoljára pedig 2009-ben, amikor a katalán pilóta két szezonnyi kihagyás után visszatért a bajnokságba a Grupo Francisco Hernando csapat tagjaként, ami végül az év felénél feloszlott.
A spanyol azt mondja, nagyszerű emlékei vannak az andalúziai pályáról, olyan csatákról, mint ami 1996-ban történt, amikor Álex Crivillé a Spanyol Nagydíj utolsó körében esett ki, egy olyan futam végén, amely Jerez történetének egyik legmarkánsabb képét hagyta maga után: amikor Crivillé és Mick Doohan megelőzte Nietót és Peluquit, miközben rajongók tucatjai álltak a rázóköveken.
Szívszorító történetet árult el Rossi egykori ádáz ellenfele
„Az egyik alkalom az volt, amikor Álex (Crivillé) bukott, mi pedig mindannyian a győzelmet ünnepeltük, és olyan volt, és hirtelen minden elsötétült Jerezben, kialudtak a fények. A másik izgalmas pillanat számomra Dani Pedrosa győzelme volt.”
Az egykori MotoGP-versenyzőnek számtalan anekdotája van Jerezről, bár egyet kiemelt 1999-ből, amikor dobogós helyezést ért el Jerezben a Honda NSR500V kéthengeres motorral, egy olyan versenygéppel, amely kezelhetőbb volt, de kevésbé erős is, mint a V4-es.
„Emlékszem, akkor egy kicsit le voltam maradva, apránként kezdtem felzárkózni. Nyolcadik, hetedik, hatodik, negyedik voltam…és úgy döntöttem, elkapom őket. Harmadik lettem, és az egyik szurkoló odajött hozzám, megölelt, és azt mondta: »Sete, Sete, Sete, Sete, két hengerrel kevesebbel is elkaptad a golyóikat«” ─ mondja nevetve az egykori spanyol versenyző.
Sete nem minden emléke pozitív Jerezről: „Az igazat megvallva, a 2005-ös futam miatt elvesztettem a lelkesedésemet a versenyzés iránt. Megpróbáltam megtartani 2006 elejéig, a Ducatival, és amikor nyerhettünk volna, egy szerelő nem húzott meg egy csavart, és a váltókar leesett. Aznap, 2005-ben, Jerezben lélekben visszavonultam.”
18 évvel később Gibernau még mindig úgy érzi, hogy ami azon a 2005-ös futamon történt, az nem volt igazságos, és nem érti, hogy Yamaha versenyzőjét miért nem büntették meg, amiért egyértelműen nekiment a futam közben:
„Valentino belülről jött, és nekem ütközött. Nem büntették meg. Ez az én személyes véleményem, mindenkinek meglesz a sajátja, és ezt tiszteletben kell tartanunk, de szerintem ez nem volt korrekt. Nem hiszem, hogy nagyobb bátorságra vall, ha a futam közben összekoccansz a másikkal.”