2024. április 19. 15:07
KezdőlapMotoGPRossi féltestvére borzasztóan dühös ─ nincs következetesség a versenybírók döntéseiben

Rossi féltestvére borzasztóan dühös ─ nincs következetesség a versenybírók döntéseiben

A Mooney VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini a negyedik helyet szerezte meg a Le Mans-i sprintversenyen. Beszélt a Brad Binder elleni küzdelemről, valamint a sportfelügyelők elleni haragjáról.

Luca Marini a harmadik rajtkockából indult a Le Mans-i sprintversenyen, de aztán szoros párharcokba keveredett. Végül Valentino Rossi testvére a negyedik helyet szerezte meg. Brad Binderrel azonban volt egy kisebb afférja, ami szerinte a dobogós helyezésébe került.

„Nagyon dühös vagyok a versenybírók döntése miatt. Tegnap mindent megbeszéltünk. Azt mondták, hogy a Pecco elleni büntetés Jerezben helyes volt. Miért nem ugyanígy alkalmazták a szabályt ma is? Binder lelökött a pályáról; Márquez hozzáért Peccóhoz, amikor elment mellette. Megint nincs következetesség. A pénteki biztonsági bizottsági ülés végén megkérdeztem, hogy mi történik, ha egy versenyző pozíciót nyer egy ütközés után. Egyértelműen azt mondták, hogy akkor pozícióváltásnak kell történnie. A mai eset egyértelműen ilyen volt, mégsem történt semmi. Ez dühít engem.”

Ismét óriási csatát hozott a sprintverseny, de Quartararo megint hibázott

„Ha Bindernek vissza kellett volna adnia a pozícióját, akkor át tudtam volna venni a második helyet. Amikor Marc és Pecco csatáztak, akkor is megragadhattam volna az esélyt erre. Kértünk egy kicsit több következetességet a döntésekben, azt mondták, oké. Számomra ez nem Binder vagy más versenyzők hibája. Csak arról van szó, hogy egy szezonon keresztül ugyanazt a szabályrendszert kellene tartani.”

„Morbidelli is megkérdezte. Szóval azt vártam, hogy megfelelő döntéseket hoznak, de nem így történt” ─ erősítette meg Marini.

Kifakadása után az olasz versenyző a gumikról is ejtett pár szót:

„Az oldalsó tapadás jó volt, de nem eléggé. Voltak problémáim. A probléma a hátsó gumi hőmérséklete, mivel a kemény féktávokon nagyon nagy terhelés alá kerül az abroncs. Három vagy négy fokkal biztos melegebbek lesznek. Nincs több időnk változtatni, vasárnap reggel már túl hűvös lesz ehhez, de az elektronikán majd igyekszünk csiszolni, hogy fékezéskor ne kapjon akkora terhelést a gumi.”