back to top
2024. december 09. 08:19
KezdőlapSuperbikeMenedzsere reagált a Razgatlıoğlu átigazolásával kapcsolatos esetleges problémákra

Menedzsere reagált a Razgatlıoğlu átigazolásával kapcsolatos esetleges problémákra

Toprak Razgatlıoğlu idegtépő heteken van túl. Áprilisban két napon át tesztelte a Yamaha MotoGP-motorját Jerezben, de rá kellett jönnie, hogy az nem nyújt számára olyan élményt, mint egy Superbike-gép. A tegnapi napon pedig hivatalossá vált, hogy a török nem folytatja az együttműködést a hangvillásokkal.

Május 22-én délelőtt 11 órakor jelentették be, hogy Toprak Razgatlıoğlunak a 2023-as szezon végén távozik a Yamahától, négy órával később pedig a BMW nyilvánosságra hozta a 2021-es világbajnok szerződtetését. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a török mennyi időre írt alá, de feltételezhetően legalább két évre. Május elején egyébként a Yamaha szerződést ajánlott Razgatlıoğlunak, ami bennfentesek szerint a japán gyártó által a Superbike-világbajnokságban valaha is egy versenyzőnek kínált legmagasabb összegű volt. A pilóta menedzsere, Kenan Sofuoğlu azonban visszautasította azt.

„Toprak új kihívást keres” ─ mondta Sofuoğlu a SPEEDWEEK.com-nak.

„A MotoGP-teszt és az azt övező történetek után Toprak valami izgalmasra vágyott. A BMW pedig pont ezt kínálja neki. A Kawasaki is érdeklődött utána, de amikor beszéltem vele erről, rögtön rájöttem, hogy inkább a BMW-n szeretné megmutatni a benne rejlő lehetőségeket. Tudom, hogy sokan másképp látják a helyzetet, mint mi, de készen állunk arra, hogy mindenkit meglepjünk. Hiszünk ebben a projektben, és teljes mértékben támogatom Toprak BMW-hez való átigazolását. Újra világbajnokok leszünk.”

Hivatalos: csapatot vált a Yamaha világbajnok versenyzője

Hogy vannak kétségek a BMW-vel kapcsolatban, azt meg lehet érteni: A 2019-es gyári visszatérés óta mindössze egyetlen futamot nyertek, a 2021-es portugál Superpole futamon Michael van der Mark győzött esőben. Ráadásul a BMW 15 éve van jelen a Superbike-világbajnokságban, és csak egyszer sikerült egy versenyzőnek bejutnia az összesített top3-ba – Marco Melandri 2012-ben, amikor harmadik lett.

A török egyik legnagyobb erőssége, hogy brutális fékezési manőverekre képes. Az M1000RR-ről azt mondják, hogy ebben a tekintetben nem a legjobb, és a BMW jelenlegi versenyzői rendszeresen kritizálják ezt.

„Toprak nagyra tartja a BMW-t. Amikor 2020-ban a Yamahához igazoltunk, már akkor is szóba került, de sokan azt mondták, hogy csak tönkretenné a karrierjét.”

Egyesek azt feltételezték, hogy a török versenyzőnek a Red Bull-lal való hosszú és szoros kapcsolata akadálya lesz a BMW-s szerződésnek. A német gyártónak ugyanis az idei év óta a brit ROKiT a főszponzora.

Sofuoğlu természetesen kitért erre is: „A szponzoráció a motoron nem egy energiaitalról szól. A BMW-vel kötött szerződésben nincs szó erről. Azon dolgozunk, hogy a Red Bull-lal folytassuk.”