Jack Miller a hatodik helyen zárt a vasárnapi főfutamon úgy, hogy öt Ducati előzte őt meg. A 2003-as Brazil Nagydíj óta nem fordult elő ilyen, hogy egy gyártó versenyzői foglalják el az első öt helyet, emlékeztetett az ausztrál.
Jack Miller 2021-ben és 2022-ben összesen három győzelmet aratott a gyári Ducatival. Ősszel átigazolt a Red Bull KTM-hez, mert a Ducati felajánlotta a helyét az olasz Enea Bastianininek. Most a 28 éves ausztrál szorgalmasan gyűjti a pontokat. Miller idén már két harmadik helyet szerzett a sprinteken Jerezben és most a Sachsenringen, és befészkelte magát egy erős hetedik pozícióba a világbajnoki tabellán.
„Nagyon rajta voltam, hogy az utolsó körben legalább egy Ducatit elkapjak, és megelőzzem Marinit, de nem jött össze. Nem kerültem elég közel hozzá.”
Az első körben Millernek volt egy kisebb kalandja a 1-es kanyarban:
„Ott határozottan majdnem összesz*rtam magam” – jegyezte meg.
„Amikor irányt váltottam, a motor megcsúszott, sikerült megfognom, de aztán az első kerék bicsaklott meg. Már arra is gondoltam, hogy vége a versenynek, és most már én is teszek azért, hogy három nap alatt egymillió dollár értékű vasat tegyek tönkre ebben a kanyarban. Végül sikerült motoron maradnom.”
Marc Márquez visszalépett, Martín óriási csatában győzte le ismét Bagnaiát a Német Nagydíjon
„Az az incidens a 11-es kanyarban elég erős figyelmeztetés volt. Ennek ellenére a végéig keményen nyomtam, hogy csökkentsem a lemaradást, de végül nem sikerült átverekednem magam az előttem motorozó versenyzőkön.”
Egyébként az, hogy egyetlen gyártótól öt motor kerüljön az első ötbe, mint a Sachsenringen, eddig csak egyszer fordult elő a MotoGP négyütemű korszakában. A 2003-as Brazil Nagydíjon Rióban öt Honda-pilóta ért oda az első ötbe: Rossi nyert Gibernau, Tamada, Biaggi és Hayden előtt a legendás 990 köbcentis öthengeres Honda RC211V-vel.
„Jelenleg nagyon jó a Ducati, ezt senki sem vonja kétségbe, de nem voltak mindig jók, és el fogjuk kapni őket. Mi a KTM-nél vagyunk az egyetlenek, akik nem panaszkodnak a motorjaikra, hanem teszünk valamit a gyenge pontok kijavításáért. A többiek úgy viselkednek, mint az ingerlékeny csecsemők, akik dühösen dobálják ki a játékaikat a babakocsiból. Csak azt mondják, hogy a motorjaik sz*rok.”
Marc Márquez maga döntött a visszalépés mellett: Túl sok ütést kaptam
Aztán Jack Miller tovább dühöngött, nyilvánvalóan a Hondának és Marc Márqueznek címezve: „Kirúgták a mérnökök 99 százalékát, mert a saját embereiknek kellett a hely. Most aztán ráb*sztak, mert még egy teljes kört sem tudnak összehozni. Csak nyafognak egyfolytában a motorjaik miatt, de nem tesznek semmit. Javaslom nekik, hogy fogják be a szájukat, és végezzék el rendesen a munkájukat. Azért fizetik őket, hogy versenyezzenek, nem azért, hogy hisztizzenek, mint valami kib*szott hercegnő.”