back to top
2024. november 23. 06:48
KezdőlapMotoGPMarc Márquez: Le kell állnom

Marc Márquez: Le kell állnom

Marc Márquez úgy véli, meg kell vizsgálni, hogy a Dani Pedrosa után érkező csapattársai miért buktak meg egytől egyig a Hondánál. A spanyol versenyző elárulta, az előszezonban tele volt önbizalommal, most viszont úgy érzi, újra kell építenie magát.

Annak ellenére, hogy Álex Rins révén van egy futamgyőzelmük idén, a Honda története egyik legrosszabb idényét teljesíti a MotoGP-ben. A konstruktőri tabellán csupán a szintén gyenge Yamahát előzik meg, de ha így folytatják, akkor előbb-utóbb az utolsó helyre kerülnek: Assenben az állandó pilóták közül csak Nakagami Takaaki tudott rajthoz állni, a többiek mind sérüléssel küszködtek.

Ezúttal ráadásul már Marc Márquez sem képes csodát tenni. 2018-ban és 2019-ben úgy lett világbajnok, hogy aktuális csapattársa, Dani Pedrosa, majd Jorge Lorenzo egyetlen futamot sem tudott nyerni. Aztán jött a 2020-as karsérülés, de a következő évben behúzott három győzelmet, és tavaly is ő végzett a legelőkelőbb helyen a Honda motorosai közül. Mindeközben a csapattársak jöttek-mentek, de még csak futamot sem voltak képesek nyerni, és most már a 30 éves versenyzőt is foglalkoztatja, hogy ennek mi lehet az oka.

Fájdalmak között motorozott eredménytelenül, de Marc Márquez nem bánta meg döntését

„Láthattuk, hogy az elmúlt években olyan nagyszerű versenyzők jártak itt, mint Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, az öcsém, Álex Márquez, Pol Espargaró, Joan Mir… és egyikük sem érte el a várt eredményeket a Repsol Honda csapatánál – nyilatkozta az AS-nek adott interjújában. – Ezen a ponton pedig ki kell értékelni, hogy miért.”

Márquez sérülése a Honda hanyatlásának kezdete is volt egyben, legalábbis ha a külső szemmel is jól látható jeleket tekintjük, hiszen valójában már korábban is követtek el hibákat. Mostanra eljutottak oda, hogy hiába épült fel több-kevésbé súlyos sérüléséből, ő sem tud jó eredményeket elérni a motorral, és túlzott kockázatvállalása rengeteg bukást hoz maga után.

„A valóságot nem lehet elrejteni – fogalmazott. – Ahogyan én sem titkoltam el a valóságot, amikor megsérültem, és azt mondtam, kicsit többet ki lehet hozni ebből a motorból, de korlátolt voltam. Az a feladatom a csapaton belül, hogy megpróbáljak tovább dolgozni, hogy a lehető legtöbb információval szolgáljak, és így a legtöbbet hozzam ki minden helyzetből.”

Márquez egyébként jó formában kezdte a szezont, hiszen az idénynyitó Portugál Nagydíjon megszerezte a pole pozíciót, a sprintfutamon pedig a harmadik helyen végzett. Aztán jött a vasárnapi verseny, amelyen nekiment Miguel Oliveirának, és sérülése miatt három fordulót ki kellett hagynia. Visszatérése után kétszer kiesett, majd a Sachsenringen és Assenben visszalépett a nagydíjtól, aminek következtében mélypontra került.

A futamok több mint felét kihagyta, de így is Marc Márquezé a legtöbb bukás az idei szezonban

„Idén az egyik legjobb előszezonom után érkeztem meg Portimãóba – folytatta. – Minden szempontból az egyik legstabilabb volt, és olyan erősnek éreztem magam akkor, hogy az ember ilyenkor próbálja figyelmen kívül hagyni a valóságot, és egy fallal szemben harcol. Én pedig ezt tettem. Nagy lelkesedéssel kezdtem, sok kockázatot vállaltam, és sok volt a bukás, alig négy hónap alatt sokszor megsérültem. Le kell állnom, fizikailag és mentálisan is újra kell építenem magam, mert sportolói pályafutásom egyik legrosszabb időszakában vagyok.”