2024. április 28. 11:30
KezdőlapMotoGPMegszólalt a HRC elnöke Marc Márquez ügyében: Egyszerűen nem kérhetjük arra, hogy...

Megszólalt a HRC elnöke Marc Márquez ügyében: Egyszerűen nem kérhetjük arra, hogy maradjon

Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke kommentálta a Marc Márquez körüli átigazolási pletykákat, és elmondta, hogyan próbálják maradásra bírni a spanyol klasszist.

Marc Márquez a Sachsenringen és Assenben történt versenykihagyások után pályafutása legnehezebb pillanatáról beszélt: a nyolcszoros világbajnok 2023-ban még nem szerzett vb-pontot a főfutamokon, csak 19. a tabellán, és legutóbb csak a Sachsenringen mintegy 40 óra alatt ötször bukott.

Ezen mélyütések tükrében természetesen találgatások vannak arról, hogy Marc Márqueznek és a HRC-nek van-e még közös jövője. Maga a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig is utalt a 2024 végéig érvényes szerződésre, de Assen után elismerte: „Minden ember azt csinál, amit akar. A Honda pedig nem olyan cég, amelyik arra kényszeríti az alkalmazottakat, hogy maradjanak, ha nem elégedettek.”

Testközelből látná a MotoGP sztárjait? – Marc Márquez révén akár meg is teheti

Most maga a HRC elnöke, Koji Watanabe is megszólalt a témában. A Motorsport.com japán kollégáinak adott interjújában Marc Márquezzel kapcsolatban így nyilatkozott:

„Természetesen szeretnénk megtartani őt, de a végső döntést ő hozza meg. Ha úgy dönt, hogy elmegy, nem fogjuk megállítani.”

Watanabe, aki Mugellóban tárgyalt a hatszoros MotoGP-bajnokkal, hozzátette: „Azt hiszem, egyértelműen ki kell játszanunk minden kártyánkat, hogy maradásra bírjuk. Nem a Honda módszere, hogy csak úgy azt mondjuk neki, hogy maradjon.”

Konkrétan a Honda Racing Corporation elnöke azon van, hogy bebizonyítsa a 30 éves spanyolnak, hogy van miért maradnia. Ugyanakkor elmondta, hogy nem a szezon második felére, hanem a 2024-es motorra koncentrálnak majd. Watanabe azt is bejelentette, hogy a szinergiákat kihasználva együtt fognak dolgozni a házon belüli autóipari részleggel a fejlesztéseken.

„Javítanunk kell a vázon, az aerodinamikán és a motoron. Nem azt mondom, hogy a négykerekű technológia jobb, de a közös munkával más perspektívát kell tudnunk felvenni. Szeretnénk minél hamarabb felzárkózni a versenytársainkhoz.”