2024. február 25. 19:40
KezdőlapMotoGPA közös partnerrel háborúznak a MotoGP gyártói

A közös partnerrel háborúznak a MotoGP gyártói

Jorge Martín továbbra is úgy gondolja, hogy a Michelin guminyomás-szabályozása a biztonság helyett veszélyessé teszi a versenyzést a MotoGP-ben. A Pramac pilótája szerint az előírások nélkül a motorok körönként három-négy másodpercet is javulhatnának, éppen ezért a gyártók hétvégéről hétvégére megvívják a küzdelmet a francia céggel.

A szezon előtt a MotoGP egyik legfőbb beszédtémája volt, hogy a Michelin idén szabályozza a guminyomást. Ennek keretében az első abroncsnak minimum 1,9, a hátsónak legalább 1,7 baron kell működnie, amikor a motorok a pályán vannak. Ennek célja, hogy a gyártók elkerüljék azt, hogy túlságosan alacsonyra menjenek ebben a tekintetben, és ezzel megnöveljék a baleset kockázatát.

Azonban már akkor is akadtak olyanok, akik felhívták a figyelmet a döntés kontraproduktivitására. Ők azzal érveltek, hogy bár a gumi gyors elhasználódásából adódó bukások száma valóban csökken, ezzel előidézik, hogy egy másik motor mögött haladva ingadozzon a guminyomás. Ennek következtében pedig az adott versenyző hirtelen tapadást veszíthet, aminek ugyancsak esés a vége.

A kritikusok közé tartozott Jorge Martín is, aki a veszélyek mellett azt is kiemelte, hogy enélkül sokkal gyorsabbak lehetnének. A MotoGP versenygépei rengeteget fejlődtek az elmúlt néhány évben, és a spanyol versenyző szerint sokkal többet ki lehetne belőlük hozni. A probléma az, hogy a francia gumiszállító, illetve annak termékei ennél jóval kisebb lépéseket tettek előre.

Újabb versenyző kelt ki a MotoGP „értelmetlen és veszélyes” változtatása ellen

„Kár, hogy a gumik korlátoznak minket – nyilatkozta a MyBettingSites.co.uk-nek. – Szerintem a motorok olyan szinten vannak, ahova az abroncsok még nem érkeztek meg. Úgy vélem, három-négy másodperccel gyorsabbak lehetnénk, de végső soron elérjük a gumik határát. Azért is kár, hogy meg kell lennie a szükséges guminyomásnak, mert ha ez nem [lenne], akkor szerintem még gyorsabbak lehetnénk. A Michelin néha olyan guminyomást kér tőlünk, amely még veszélyes is, mert minden kanyarban úgy érezzük, hogy elesünk.”

Ahogyan minden technikai sorozatban, a gyártók a MotoGP-ben is szeretnék a lehető legtöbbet kihozni a versenygépükből. A guminyomás azonban nyilvánvalóan korlátozza őket, hiszen, ha megtehetnék, ők még lejjebb mennének. Martín szerint ez a probléma rendre előjön, és a gyártók meg is vívják a maguk konfliktusait a Michelinnel.

„A gyártók és a Michelin között háború zajlik – fogalmazott. – Tudom, hogy a Michelin azt akarja, hogy biztonságosak legyenek [a körülmények], és azt, hogy ne legyenek gondok az abroncsokkal, de a csapatok mindig még lejjebb akarnak menni. Ez egy nagy háború, amely minden futamot meghatároz.”