Massimo Meregalli bejelentette, a Japán Nagydíjon a Yamaha állandó versenyzői mellett Cal Crutchlow is ott lesz. A hangvillások csapatigazgatója hozzátette, bízik benne, hogy a brit pilótának nem ez lesz az egyetlen szabadkártyája a szezonban.
A MotoGP öt gyártója közül négy már legalább egyet felhasznált a szabadkártyás lehetőségei közül. A Ducati Michele Pirrót, az Aprilia Lorenzo Savadorit, a KTM Dani Pedrosát, míg a Honda Stefan Bradlt vetette be ebből a célból. Ebből a felsorolásból is kiderül, hogy már csak a Yamaha várat magára, és jelen állás szerint egy ideig még fog is.
A hangvillások tesztpilótája Cal Crutchlow, aki 2021 óta tölti be ezt a szerepet, más kérdés, hogy tavaly és tavalyelőtt is be kellett ugrania helyettesként Andrea Dovizioso, illetve Franco Morbidelli és Maverick Viñales helyére. Idén még nem kapott szerepet versenyhétvégén, de ez a Yamaha hazai futamán biztosan meg fog történni, és talán máskor is.
„Nagyon elégedettek vagyunk Callal – nyilatkozta a Motorsport-Total.com-nak Massimo Meregalli, a gyári istálló csapatigazgatója. – Emellett arra törekszünk, hogy növeljük az európai edzésnapok számát. Már eldöntöttük, hogy idén Motegiben lesz egy szabadkártya, és remélem, lesz egy második is.”
Crutchlow 2011-ben mutatkozott be a MotoGP-ben a Tech3 Yamaha színeiben. A következő évben már dobogóra is állt, majd 2014-ben a Ducatihoz szerződött, ahonnan egy év után az LCR Hondához igazolt. Itt 2016-ban két, 2018-ban egy győzelmet aratott, és egészen az idei Amerikai Nagydíjig ő volt az utolsó Honda-versenyző Marc Márquezen kívül, aki futamot tudott nyerni. 2020-ban visszavonult a folyamatos versenyzéstől, azóta a Yamaha tesztpilótájaként tevékenykedik.
Rossi is lehet megmentő, de nem ez az egy út vezet a Yamaha fellendüléséhez
Ami a hangvillásokat illeti, minden minden extra adat jól jöhet nekik, hiszen a szezon csalódást keltően alakul számukra. Az első nyolc fordulóban sprint- és főfutamon is csupán egy-egy alkalommal zártak az első háromban Fabio Quartararo révén, aki nemrég kijelentette, hogy a gyártó semmit nem fejlődött, amióta 2019-ben csatlakozott hozzájuk.