back to top
2024. július 14. 03:44
KezdőlapMotoGPGyenge teljesítménye miatt szatellitcsapat nélkül maradhat a Honda

Gyenge teljesítménye miatt szatellitcsapat nélkül maradhat a Honda

Sajtóértesülések szerint a KTM-et birtokló cég megkörnyékezte az LCR-t, hogy a jövő évtől kezdve az ő ügyfelük legyenek. Az osztrák gyártó állítólag Marc Márquezt és Pedro Acostát akarja felültetni a két extra motorra.

A Honda évek óta csak szenved, és ezen Álex Rins austini győzelme sem változtat. Ennek pedig most már komoly következményei lehetnek a japán gyártóra nézve. Marc Márquez esetleges távozása jó ideje téma a sajtóban, és most az is felmerült, hogy elveszíthetik egyetlen szatellitcsapatukat. Sőt, könnyen lehet, hogy a kettő erősen összefügg egymással.

A SPEEDWEEK.com értesülései szerint ugyanis a KTM-et birtokló Pierer Group megkörnyékezte az LCR-t, pontosabban annak tulajdonosát, Lucio Cecchinellót. Hogy jövőre már az osztrák gyártó motorjait használják. Bár a monacói alakulatnak még a 2024-es idényre is szerződése van a Hondával, de az olasz exversenyző állítólag „sokatmondóan hallgatott”, amikor arról kérdezték, hogy kitöltik-e azt.

A KTM-nek nem ez az első próbálkozása, hogy két extra motort szerezzen a következő MotoGP-idényre. Felmerült, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban is csapatot működtető Aki Ajo hároméves szerződést köt velük a királykategóriában, ám Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója nem engedélyezte mindezt.

A MotoGP-ben szerepel jövőre az egyik legnagyobb tehetség, Pedro Acosta

Persze felmerül a kérdés, hogy a KTM miért akar ennyire hat motort. Nos, ennek leginkább két spanyol pilóta az oka: Pedro Acosta és Marc Márquez. Az már biztos, hogy a Moto2-ben szereplő 19 éves tehetség jövőre bemutatkozik a MotoGP-ben, de az nem, hogy melyik istálló színeiben. Ami a meglévő csapatokat illeti, Brad Bindernek, Jack Millernek és Pol Espargarónak 2024-re is szerződése van, és mint kiderült, az újonc Augusto Fernándeznek is.

„Teljes mértékben – válaszolta Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója a SPEEDWEEK.com azon kérdésére, miszerint a 25 éves motoros megérdemli-e a helyét. – Emiatt már meg is hosszabbítottuk a szerződését. Már van szerződése [a jövő évre].” Amennyiben a KTM-nél egyik jelenlegi pilóta szerződését sem akarják felbontani, úgy muszáj harmadik csapatot indítaniuk ahhoz, hogy Acostának ülést adjanak. A másik motor pedig állítólag Márquezé lehet, bár Pierer leszögezte, hogy a nyolcszoros világbajnok leigazolása „nem az ő módszerük”.

Ami az LCR-t illeti, a monacói csapat 2006 óta tagja a MotoGP-nek, és azóta folyamatosan a Honda motorjait használja. Ebben az időszakban két futamgyőzelemig jutottak, hiszen Rins idei diadala mellett Cal Crutchlow 2018-as argentínai diadalát ünnepelhették. A csapatok közötti világbajnokságban a hatodik hely volt a legjobb helyezésük még 2013-ban.