2024. április 22. 20:26
KezdőlapSuperbikeKiderült, mi okozta Razgatlıoğlu bukását, amely akár meg is pecsételhette sorsát

Kiderült, mi okozta Razgatlıoğlu bukását, amely akár meg is pecsételhette sorsát

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, a hátsó kerék hirtelen leeresztése okozta az esését a Superbike-világbajnokság mosti fordulójának második futamán. A török versenyző nem hibáztatja a Pirellit, ám az olasz gumigyártó elvégzi a szükséges vizsgálatokat.

Drámai módon ért véget Toprak Razgatlıoğlu számára a Superbike-világbajnokság csehországi hétvégéjének második versenye. A Yamaha motorosa a 22 körös viadal 16. köréig parádésan védekezett Álvaro Bautista ellen, ám akkor az élről bukott. Riválisa így megnyerte a futamot, ami kulcsfontosságú lehet a bajnokság szempontjából.

A 26 éves pilóta elsőre nem is értette, hogy mi történt vele a 3-as kanyarban, és a lassítások alapján sem volt egyértelmű, hogy miért dobta őt le a motorja. Mint kiderült, nem ő követett el hibát, hanem a hátsó abroncsával volt gond. Egészen pontosan a futófelület bal szélén levált egy darab, aminek következtében az abroncs hirtelen leeresztett.

„A hátsó kerék volt – nyilatkozta Razgatlıoğlu a sajtó jelen lévő képviselőinek. – Már előtte is éreztem vibrációt. Soha nem volt még ilyen bukásom, és ilyen abroncsot sem láttam még. Először nem is tudtam, mi történik, és azt hittem, hogy leugrott a lánc. Amikor azonban a pályamunkások felállították a motort, rögtön láttam, hogy a gumi [a ludas], súlyosan megsérült.”

Óriási dráma, Razgatlıoğlu szenzációs védekezés után bukott, Bautistáé a győzelem Mostban

A 2021-es idény világbajnoka ezzel ismét nagy hátrányba került, és hiába faragott a lemaradásán az első futamon és a Superpole versenyen, jelenleg 4 ponttal nagyobb a különbség, mint a hétvége előtt fennálló 70 egység. A török versenyző leszögezte, futamokat akar nyerni, és nem gondol a pontversenyre, amelynek megnyerése „nem tűnik egyszerűnek”. Mindez ráadásul nem az ő hibájából történt, de nem vonja felelősségre a Pirellit, amely megtette a szükséges óvintézkedéseket.

„Tavaly voltak nehézségek az SC0-s hátsó gumival, ezért a Pirelli a keményebb SC1-es gumit hozta el – jelentette ki. – Meglepett, hogy ilyesmi történt. Nem akarom kritizálni emiatt a Pirellit, ők a keményebb abroncsokat hozták el. Ez egyszerűen csak balszerencse volt. Tartottam magam Álvaróval szemben, elöl voltam, és nyugodtan tudtam vezetni. A köridőm javult, és egy kicsit el tudtam húzni. Nem számítottam arra, hogy így végződik. Mindenesetre még sok verseny van hátra.”

Az esettel kapcsolatban Giorgio Barbier, a Pirelli versenyigazgatója is megszólalt. Mint kiderült, Razgatlıoğlu esete nem volt teljesen egyedi, ugyanis két másik versenyzőnél is hasonló jelenséget tapasztaltak. A nem elhanyagolható különbség annyi volt, hogy náluk ez olyan kis mértékben jött elő, hogy nem veszélyeztette a futamukat.

„A második Superbike-futamon három esetben is hólyagosodás lépett fel az új C0567-es hátsó specifikációnál – kezdte Barbier. – [Jonathan] Rea, [Remy] Gardner és Razgatlıoğlu esetében. Az első kettőnél a hólyagosodás rendkívül kis mértékű volt, és nem volt hatással a teljesítményre és a verseny eredményére, míg Razgatlıoğlunál két másik hólyag is volt, és az adatok szerint az abroncs hirtelen leeresztett. Még ha a Yamaha pilótája kifejezetten nagy versenytempót is produkált, és a többi versenyző egyik gumiján sem mutatkoztak terhelés vagy kopás jelei, ilyen esetek nem fordulhatnak elő, ezért a három abroncsot laboratóriumi elemzésnek vetjük alá, hogy kiderítsük, mi okozhatta a hólyagosodást.”