Fabio Quartararo nyíltan beszélt a Yamaha, és általában a japán MotoGP-gyártók problémáiról a csalódást okozó Brit Nagydíj után Silverstone-ban.
A japán gyárak továbbra is a mezőny végén küzdenek a pontokért a MotoGP királykategóriájában, különösen Fabio Quartararóra volt ez igaz Silverstone-ban, aki az utolsó helyről kezdhette meg a futamokat.
A főfutamban a francia legalább az első 10-ben végzett volna, ha nem ütközik Luca Marinivel, de nem ez okozta a fő problémát.
„Néhányan valóban azt mondják, hogy ha a végsebességet nézzük, akkor nem vagyunk olyan messze, de vasárnap könnyedén elmentek mellettem. Talán 10 km/h-val, de a masszív aerodinamika ellenére, amit használnak. Ha mi ugyanezt az aerodinamikát használnánk, akkor 5 km/h-val lassabbak lennénk. Tehát 15 km/h különbség lenne, és ez azt jelenti, hogy a motor lassú.”
„Ha több vagy kevesebb aerodinamikát, más futóművet vagy más kipufogórendszert akarsz használni, akkor azt megteheted a szezon során, de a motor az első dolog, amivel kezdenünk kell valamit, hogy harcolni tudjunk a pozíciókért” ─ jegyezte meg Quartararo.
Mir: A motor versenyképességének hiánya mentálisan kezd megviselni
„Az egyetlen, akit igazán meg tudtam előzni [a vasárnapi futamon], az Franco volt, mert ugyanazon a motoron ülünk, de ha a többiek mögött vagy, hiába éred utol őket féktávon, jobb a kigyorsításuk, így esélytelen megelőzni őket.”
A Yamaha és a Honda nyilvánvalóan nehéz helyzetéről a 24 éves francia így nyilatkozott: „Oké, most is több európai motor van a mezőnyben, mint japán, de egyetlen japán motor sincs elöl. Mindannyian le vagyunk maradva, ami azt jelenti, hogy valamit rosszul csinálunk.”
Kívülről nézve az M1 és az RC213V még mindig nagyon hasonlít a tíz évvel ezelőttihez, míg az európai motorok teljesen megváltoztak.
„Szerintem a mi motorunk úgy néz ki, mint egy motorkerékpár. A többiek nem úgy néznek ki, mint a motorok… Ez egy új világ. Kívülről látsz valamit, de érdekes lenne belülről is látni, hogy mi az, ami tényleg más, különösen a Ducati esetében.”