A Ducati sztárját, Álvaro Bautistát bosszantja, amikor ellenfelei a 2023-as Superbike-világbajnokságon a spanyol alacsony testsúlyát okolják a fölényéért.
A 2023-as Superbike-világbajnokság élversenyzői közül Álvaro Bautista a legkisebb és legkönnyebb pilóta. Éppen ezért az olyan versenyzők, mint Scott Redding a Ducati versenyzőjének pályán mutatott fölényét fizikai előnyeinek tulajdonította, így követelte, hogy legyen egy előre meghatározott súlylimit, ami mind a motort, mind a versenyzőt érinti. Ezt a témát azonban néhány nappal az ausztráliai szezonkezdet előtt levették a napirendről.
Bautista számára az előírt minimális súly amúgy is nyűg volt, mert a motoron kétségtelenül kiemelkedő képességei így háttérbe szorultak.
„Annak idején beszéltem Dani Pedrosával erről a kérdésről. Kiderült, hogy az ő esetében az, hogy kicsi és könnyű volt, megakadályozta őt a győzelemben. Az én esetemben pedig hirtelen állítólag ez az oka annak, hogy nyerek. Számomra ezek kifogások” ─ bosszankodott a 38 éves pilóta a SPEEDWEEK.com munkatársának.
Bautista ezért tartja helyes döntésnek Razgatlıoğlu átigazolását
„Ezenkívül ott van még a probléma a végsebességgel. Én kétütemű 125-ös és 250 köbcentis motorokkal kezdtem a pályafutásomat. Kis termetű vagyok ugyan, de alig látszik a motoron, mert azért van, mert még az Apriliánál sokat dolgoztam az aerodinamikán a szélcsatornában. Ez rendkívül fontos volt.”
Bautista így folytatta: „300 km/óránál óriási különbség. Redding esetében a termete, magas és erős, talán nem a legjobb egy versenyző számára, nem a tehetségéről beszélek, csak a fizikumáról. Ha megnézzük a bajnokokat, Valentino Rossit leszámítva, senki nem volt túl magas.”
„Ez olyan lenne, mintha egy kosárlabdázó azt kérné, hogy alacsonyabbra tegyék a kosarat, mert kisebb. Mindenkinek meg kell birkóznia azzal, hogy milyen a testalkata, és ebből kell gazdálkodnia.”